Als hulpverlener zijnde zou ik graag willen dat cliënten het zouden uitspreken als ze wantrouwend zijn. Dit bevordert namelijk meer openheid en vertrouwen. Daarbij zou ik me er meer bewust van zijn dat iets in mijn gedrag/uitingen wantrouwen veroorzaakt, daar kan ikzelf ook weer iets mee.quote:Op donderdag 21 november 2013 13:02 schreef kuolema het volgende:
[..]
Heb jij dat ooit gezegd tegen hulpverleners? Zo ja, hoe? Want het is misschien wel heel relevant voor het succes van de behandeling maar aan de andere kant lijkt het me heel moeilijk om zoiets te vertellen en is de kans vrij groot dat ik er keihard spijt van ga krijgen en het averechts werkt (mocht het mijn gevoel van wantrouwen versterken). Het idee dat zij het weten is kut en het zou namelijk ook betekenen dat ik eraan toe moet geven om ze wel te vertrouwen wat misschien de verkeerde keuze is...
Voel je niet verplicht om te reageren, je hebt immers al gezegd dat dat moeilijk gaat nu dus dan begrijp ik dat
Anders een idee om het in een brief te schrijven en aan haar te geven?quote:Op donderdag 21 november 2013 13:02 schreef kuolema het volgende:
[..]
Heb jij dat ooit gezegd tegen hulpverleners? Zo ja, hoe? Want het is misschien wel heel relevant voor het succes van de behandeling maar aan de andere kant lijkt het me heel moeilijk om zoiets te vertellen en is de kans vrij groot dat ik er keihard spijt van ga krijgen en het averechts werkt (mocht het mijn gevoel van wantrouwen versterken). Het idee dat zij het weten is kut en het zou namelijk ook betekenen dat ik eraan toe moet geven om ze wel te vertrouwen wat misschien de verkeerde keuze is...
Voel je niet verplicht om te reageren, je hebt immers al gezegd dat dat moeilijk gaat nu dus dan begrijp ik dat
Dat is een goed idee, daar had ik zelf ook al aan gedacht. Want als ik van plan ben het te zeggen tijdens een gesprek zit ik de hele tijd in de stress en doe ik het uiteindelijk toch niet omdat het goede moment niet komt en anders kom ik sowieso niet uit mijn woorden. Maar als ik het opschrijf voel ik me ook weer zo dom. Dat durf ik ook niet.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:12 schreef Gray het volgende:
[..]
Anders een idee om het in een brief te schrijven en aan haar te geven?
Als de arts dat ook denkt krijg ik dus ook al een schuldgevoel als ik het zou zeggen.quote:Op donderdag 21 november 2013 13:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Als hulpverlener zijnde zou ik graag willen dat cliënten het zouden uitspreken als ze wantrouwend zijn. Dit bevordert namelijk meer openheid en vertrouwen. Daarbij zou ik me er meer bewust van zijn dat iets in mijn gedrag/uitingen wantrouwen veroorzaakt, daar kan ikzelf ook weer iets mee.
Wees niet te bang in die relatie
Je maakt het te groot/belangrijk en betrekt het teveel op jezelf nuquote:Op donderdag 21 november 2013 17:32 schreef kuolema het volgende:
Als de arts dat ook denkt krijg ik dus ook al een schuldgevoel als ik het zou zeggen.Lekker motiverend...
Het moeilijkste heb je al gedaan, namelijk een hulpverlener inschakelen. Wees daar trots op!quote:Op donderdag 21 november 2013 17:32 schreef kuolema het volgende:
Dat is een goed idee, daar had ik zelf ook al aan gedacht. Want als ik van plan ben het te zeggen tijdens een gesprek zit ik de hele tijd in de stress en doe ik het uiteindelijk toch niet omdat het goede moment niet komt en anders kom ik sowieso niet uit mijn woorden. Maar als ik het opschrijf voel ik me ook weer zo dom. Dat durf ik ook niet. Ik schaam me bij voorbaat al.
En dat is toch geen probleem?quote:Op donderdag 21 november 2013 23:53 schreef Royco1 het volgende:
Nou krijg ik dat liedje niet meer uit mijn hoofd
Er zijn veeeeeeel ergere nummers om in je hoofd te hebben hoorquote:Op donderdag 21 november 2013 23:53 schreef Royco1 het volgende:
Nou krijg ik dat liedje niet meer uit mijn hoofd
Ik heb vaker gehad met hulpverleners (met name psychiaters) dat ik ze niet vertrouwde, en dan vraag ik altijd om een ander (die kreeg ik dan ook).quote:Op donderdag 21 november 2013 13:02 schreef kuolema het volgende:
[..]
quote:greins
Ik zit nu met een groep op dagbehandelingquote:Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Miniem het volgende:
Iemand wel eens een groepstherapie/behandeling gehad?
Ja ik. Vragen?quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Miniem het volgende:
Iemand wel eens een groepstherapie/behandeling gehad?
Dat ken ik, voor het eerst sinds een tijd de afgelopen twee nachten weer. Maar ik denk dat het komt omdat ik stiekem een beetje verliefd ben.quote:Op zondag 24 november 2013 01:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit zo vol bruisende energie dat ik niet eens in slaap val
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |