abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133481371
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:02 schreef kuolema het volgende:

[..]

Heb jij dat ooit gezegd tegen hulpverleners? Zo ja, hoe? Want het is misschien wel heel relevant voor het succes van de behandeling maar aan de andere kant lijkt het me heel moeilijk om zoiets te vertellen en is de kans vrij groot dat ik er keihard spijt van ga krijgen en het averechts werkt (mocht het mijn gevoel van wantrouwen versterken). Het idee dat zij het weten is kut en het zou namelijk ook betekenen dat ik eraan toe moet geven om ze wel te vertrouwen wat misschien de verkeerde keuze is...

Voel je niet verplicht om te reageren, je hebt immers al gezegd dat dat moeilijk gaat nu dus dan begrijp ik dat :)
Als hulpverlener zijnde zou ik graag willen dat cliënten het zouden uitspreken als ze wantrouwend zijn. Dit bevordert namelijk meer openheid en vertrouwen. Daarbij zou ik me er meer bewust van zijn dat iets in mijn gedrag/uitingen wantrouwen veroorzaakt, daar kan ikzelf ook weer iets mee.
Wees niet te bang in die relatie ;)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_133486315
quote:

[..]

Heb jij dat ooit gezegd tegen hulpverleners? Zo ja, hoe? Want het is misschien wel heel relevant voor het succes van de behandeling maar aan de andere kant lijkt het me heel moeilijk om zoiets te vertellen en is de kans vrij groot dat ik er keihard spijt van ga krijgen en het averechts werkt (mocht het mijn gevoel van wantrouwen versterken). Het idee dat zij het weten is kut en het zou namelijk ook betekenen dat ik eraan toe moet geven om ze wel te vertrouwen wat misschien de verkeerde keuze is...

Voel je niet verplicht om te reageren, je hebt immers al gezegd dat dat moeilijk gaat nu dus dan begrijp ik dat :)
Anders een idee om het in een brief te schrijven en aan haar te geven?
pi_133488737
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:12 schreef Gray het volgende:

[..]

Anders een idee om het in een brief te schrijven en aan haar te geven?
Dat is een goed idee, daar had ik zelf ook al aan gedacht. Want als ik van plan ben het te zeggen tijdens een gesprek zit ik de hele tijd in de stress en doe ik het uiteindelijk toch niet omdat het goede moment niet komt en anders kom ik sowieso niet uit mijn woorden. Maar als ik het opschrijf voel ik me ook weer zo dom. Dat durf ik ook niet. :') Ik schaam me bij voorbaat al.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:21 schreef minthy het volgende:

[..]

Als hulpverlener zijnde zou ik graag willen dat cliënten het zouden uitspreken als ze wantrouwend zijn. Dit bevordert namelijk meer openheid en vertrouwen. Daarbij zou ik me er meer bewust van zijn dat iets in mijn gedrag/uitingen wantrouwen veroorzaakt, daar kan ikzelf ook weer iets mee.
Wees niet te bang in die relatie ;)
Als de arts dat ook denkt krijg ik dus ook al een schuldgevoel als ik het zou zeggen. :( Lekker motiverend...

Morgenochtend heb ik een gesprek, voorafgaand aan crisisvaardigheden. Ik ga proberen het dan te bespreken, als ik een goed moment vind, en anders kan ik altijd nog mailen. Dat lijkt me ook wel een goeie, dat is makkelijker dan een brief geven.

Ik word hier echt verschrikkelijk zenuwachtig van. ;( Piekerdepieker ik weet het niet...
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_133488764
Maaaarrr...wel fijn dat ik het hier kwijt kan en thanks voor jullie reacties :)
pi_133489758
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:32 schreef kuolema het volgende:

Als de arts dat ook denkt krijg ik dus ook al een schuldgevoel als ik het zou zeggen. :( Lekker motiverend...

Je maakt het te groot/belangrijk en betrekt het teveel op jezelf nu :P
(Herkenbaar overigens :+)
Hou in je achterhoofd dat je arts het beste met je voorheeft en ook graag ziet dat jij je zo veilig mogelijk voelt als je met hem/haar in gesprek bent.
Tante minthy!! O+
pi_133490347
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:32 schreef kuolema het volgende:
Dat is een goed idee, daar had ik zelf ook al aan gedacht. Want als ik van plan ben het te zeggen tijdens een gesprek zit ik de hele tijd in de stress en doe ik het uiteindelijk toch niet omdat het goede moment niet komt en anders kom ik sowieso niet uit mijn woorden. Maar als ik het opschrijf voel ik me ook weer zo dom. Dat durf ik ook niet. Ik schaam me bij voorbaat al.
Het moeilijkste heb je al gedaan, namelijk een hulpverlener inschakelen. Wees daar trots op! ^O^

Schrijf het op en voel je nogmaals trots. Geef het en voel je wederom trots. Kleine stapjes, stap voor stap. ;)
pi_133501765
I feel good, nananana!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133502039
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:23 schreef sitting_elfling het volgende:
I feel good, nananana!
I knew that I would now...
S. 2014
J. 2016
pi_133502596
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:23 schreef sitting_elfling het volgende:
I feel good, nananana!
*O*
Tante minthy!! O+
  donderdag 21 november 2013 @ 23:53:35 #61
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133502689
Nou krijg ik dat liedje niet meer uit mijn hoofd
pi_133503045
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:53 schreef Royco1 het volgende:
En dat is toch geen probleem?

Had vandaag namelijk zelf best wel een goede dag. Had een vlucht naar Londen om 8.40, uurtje een babbel in Londen en dan 13.05 weer in het vliegtuig om 15.01 weer in Ams te zijn. Dat zorgde toch wel voor een enorme boost.

Het deed me denken aan toen ik 1e jaar BSc student was, en s'ochtens om 7 uur de trein pakte (Drenthe) om rond een uur of 1 in de schoolbanken in Londen te zitten. Godver wat had ik toen een dikke greins op mijn gezicht. Dat waren nog eens tijden! En dat voor retourtjes van 30 euro destijds _O-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_133503963
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:53 schreef Royco1 het volgende:
Er zijn veeeeeeel ergere nummers om in je hoofd te hebben hoor :D

Fijn SE dat je zo'n goede dag hebt gehad!, ik sluit aan, positieve vibe gehad vandaag, mag nog veel langer duren wat mij betreft!
S. 2014
J. 2016
pi_133504091
De positiviteit blijft hier wel binnen stromen. De grootste hobbel (ver van de familie zijn tijdens kerst & O/N) wordt inmiddels ook hard aan gewerkt.
  vrijdag 22 november 2013 @ 07:40:37 #65
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_133506131
Kuo, ik heb hele goede ervaring met open zijn tegen je behandelaars over wat je over hen denkt. En ik was echt niet zo aardig in die openheid, want beide keren ging het erom dat ik me niet goed voelde bij die persoon. De ene keer kwam er een mooi gesprek uit over mijn wensen en behoeftes in het contact en heeft ze het heel goed opgepakt en zijn we samen verder gegaan, de tweede keer hebben we een andere behandelaar gezocht. Hij vond dat wel jammer en ik voelde me schuldig maar het was voor mij heel goed en de keren erna dat ik hem nog tegenkwam bij psyq was hij gewoon heel aardig.
Ze zullen het vaker mee maken hoor dat iemand kritisch is.

Elf!!! Goed te lezen dat je je goed voelt *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_133506210
quote:

[..]

Ik heb vaker gehad met hulpverleners (met name psychiaters) dat ik ze niet vertrouwde, en dan vraag ik altijd om een ander (die kreeg ik dan ook).

Van sommige hulpverleners vraag ik me echt af wat ze in de psychiatrie doen, maarja.

Nieuwe dag en voel me een stuk helderder. Straks naar vrijwilligerswerk. :)
pi_133520931
SE *O* maarrehh...
quote:
greins
:'(

Ik was vandaag veel meer ontspannen bij de training, waarschijnlijk omdat we maar met z'n vieren waren plus één begeleider. Dat was wel fijn. Ik kon beter meedoen en dingen bespreken.
Ik ga misschien iets van vrijwilligerswerk doen nu ik zoveel thuis zit omdat ik geen colleges heb op dit moment. Om wat meer buitenshuis te komen en een goed slaapritme te krijgen.

Het is bij mij meer iets algemeens bij vertrouwen in hulpverlening, heeft niet met specifieke hulpverleners te maken. Heb het er niet over gehad vandaag, maar er speelt ook nog zoveel meer dat meer op de voorgrond staat op dit moment.
pi_133529894
Iemand wel eens een groepstherapie/behandeling gehad?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133534376
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Miniem het volgende:
Ik zit nu met een groep op dagbehandeling
S. 2014
J. 2016
pi_133538680
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Miniem het volgende:
Ja ik. Vragen? :)
pi_133540946
Ik post hier niet vaak, maar wat gaat het lekker de laaste tijd. Eindelijk de studie weer opgepakt, nieuwe baan er bij, maar ik houd het prive rustiger en pak m'n rust. Eindelijk is het vertrouwen terug en overheerst de positiviteit en het vertrouwen in mijn eigen kunnen de angst. De (vaak irreële) angsten tov mijn ouders heb ik ook meer losgelaten, wat me ook een hoop rust geeft.

Alles begint nu na 1,5 jaar eindelijk weer op z'n plek te vallen en dat is me een opluchting. Ben alleen nog snel moe, maar gelukkig vind ik slapen erg lekker, dus geen probleem op dat gebied. :) Me gusta.
Ignorance is bliss
pi_133546006
Goed om te lezen, knijn. ^O^
pi_133556507
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2013 01:39 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Ja ik. Vragen? :)
Hoe vind je dat?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133564118
Ik zit zo vol bruisende energie dat ik niet eens in slaap val _O-
pi_133567038
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 01:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit zo vol bruisende energie dat ik niet eens in slaap val _O-
Dat ken ik, voor het eerst sinds een tijd de afgelopen twee nachten weer. Maar ik denk dat het komt omdat ik stiekem een beetje verliefd ben. :@ O-) Vanavond maar eens met m'n slapeloze kop kijken of ze werkt en vragen of ze met me op date wil. Of ze zegt ja, wat super is, of ze zegt nee, wat ook super is (want dan is dat duidelijk). al is het eerste toch meer super dan het tweede... oO<

Meestal wanneer ik zo energiek ben probeer ik het wel te dempen, in ieder geval qua uitleven. Anders levert het vaak later weer een dip op, maar ook zie ik het als oefening om ten alle tijden kalmte en rust te bewaren. Is dit misschien iets voor jou om even bij stil te staan, gezien alles dat je afgelopen tijd hebt meegemaakt, SE?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')