In Rotterdam. Waarschijnlijk ben ik tijdens de lessen op precies dezelfde plekken gekomen als jij. En daar zitten inderdaad een paar helse kruisingen tussen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:40 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je leert daar overigens wel echt goed rijden. Heb al mijn lessen in Rotterdam Noord, zeg maar tussen het vliegveld en Rotterdam Centrum gedaan. Toen ik eenmaal mijn rijbewijs had kom je echt 10x overzichtelijke punten tegen.
Heb je Rotterdam afgereden of in Dort?
Ik weet graag waar ik aan begin. En tja, het is heel simpel: dan moeten ze het niet aanbieden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:38 schreef Keukendrol het volgende:
Ben jij een proefleshopper?
Mijn instructeur kon die mensen wel schieten.
Dat is wel mijn favoriet jaquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:24 schreef xzaz het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,90.81,,0,-1.62
En theoretisch gezien is het maar de vraag of de voorangs-situatie zoals hij nu is wel helemaal klopt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:02 schreef exelletor het volgende:
Over helse kruisingen gesproken, hier zit ook zo eentje. Vooral tussen kwart over acht en half negen, kun je voor dat kruispunt rustig een kwartiertje reserveren. Met rijlessen/rijexamens komen ze daar niet tijdens echt drukke momenten, maar in het dagelijks verkeer is het gewoon een irritant kruispunt. Heb die schematisch met pijlen even weergegeven(Streetview laat alleen de oude situatie zien):
[ afbeelding ]
Met rode pijlen zijn de mogelijke richtingen van fietsers en voetgangers weergegeven. Bromfietsers maken daar trouwens ook graag gebruik van.Als je onder de viaduct vandaan komt, heb je bovendien ook niet echt optimaal zicht, maar moet je wel in drie richtingen kijken of er daar misschien voetgangers/fietsers/brommers komen en welke kant ze op willen.
Zouden wat streepjes op de weg hier nou niet praktisch zijn geweest?quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:24 schreef xzaz het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,90.81,,0,-1.62
quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:01 schreef Downstar het volgende:
Mij even in lijstje met geslaagden zetten a.u.b
03-10-2013
quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:06 schreef Louboutin het volgende:
Mag ik ook in de lijst met geslaagden? 12 november
Done.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:09 schreef portie het volgende:
Mag ik er dan ook nog bij? 15 november.
Hier ook 3 jaar uitstel. Gewoon omdat 'geen tijd' enzo.quote:Op donderdag 21 november 2013 19:44 schreef Dagoduck het volgende:
Nou morgen ook maar eens beginnen met lessen, mag al 3 jaar maar steeds uitgesteld
Vertel!quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:28 schreef Dagoduck het volgende:
Zo, die eerste rijles hebben we ook weer gehad..
Audi A3 van een maand oud, legde duidelijk uit hoe het werkte en met schakelen enzo en toen gingen we een rondje rijden door mijn wijk even oefenen met remmen en koppeling gebruiken. Was makkelijker dan ik gedacht had eigenlijk. Na een tijdje de 50 kilometer weg op schakelen naar z'n 3 en toen onder de duinen door 60km weg naar z'n 4 en nog even op parkeerterrein bochtjes maken..quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hier ook 3 jaar uitstel. Gewoon omdat 'geen tijd' enzo.
[..]
Vertel!
Wat voor auto rijd je in? Want in de VW waar ik in rijd staat het tussen KMteller en toerenteller, in welke versnelling ik zit.quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:54 schreef sirdanilot het volgende:
De bediening heb je in principe zo door, het moet inderdaad nog een automatisme worden. Bij mij is het schakelen nog steeds geen automatisme; ik doe het wel zonder te kijken (als je kijkt naar de pook zak je op het examen !) maar moet wel steeds nadenken 'oh nu 3, nu 2'... Het remmen is echter wel gewoon automatisme geworden (remmen, koppeling in, naar 1).
Heb je nog geen rijbewijs?quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:09 schreef alors het volgende:
Nou ik heb mijn eerste les ook gehad, ik vond remmen nog het moeilijkst, met gas los, koppeling in, rem, etc. Het ging op zich best redelijk, maar je moet best veel tegelijk doen, dat moet nog 'even' een automatisme worden.
Neequote:Op vrijdag 22 november 2013 17:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Heb je nog geen rijbewijs?
Ook al de snelweg op geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |