abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:43:35 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133411465

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133411501
haha die TT :D

Je jat mijn moment om een topic te openen, maar mooie TT, had het niet zo mooi kunnen bedenken :D
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:50:09 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133411658
Mooi naamtopic hé?

Ik denk dat lang trainen 's winters goed is voor coureurs ook als ze maar 2 of 3 uur hoeven te koersen.

-lager vet% dus meer power
-betere conditie dus eerder hersteld van intervaltrainingen
-meer zitvlees; minder kans op blessures door overbelasting
-minder snel ziek
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:51:35 #4
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133411697
En dat ik er in een criterium eind augustus word afgereden Patroon kwam omdat ik na de Marmot 4 weken lang geen klap meer op de fiets heb uitgevoerd naast mijn werk.
pi_133411779
:*

Nee, zit ook zeker positieve dingen aan, maar denk dat 4u duur meer dan genoeg is als max duur wedstrijd 2uren is, dat lees je ook wel in de theorieën, max 2x de duur van een wedstrijd.. Er gaan meer wegen naar Rome, al wil ik dat soms niet geloven _O-
pi_133411792
Zo, ik ben een titanium frame armer. Was echt in 5 minuten gepiept... fotootjes laten maken en binnenkort fysio (voor een pink :') maar goed wil m wel graag weer kunnen buigen)

Ze waren niet zo blij dat ik toch was gaan fietsen... Vroeg of het nu dan wel kan, en zou nu geen probleem meer moeten zijn. wel nog iets kwetsbaarder dan een gezond gewricht. Maar moest maar gewoon niet vallen (deed ik ook met dat frame zei ik nog... Maar was aan dovemansoren besteed)

Dus.
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:56:23 #7
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133411841
Ja dan beter 3x 4 uur in de week dan 2x 6uur. Al vraag ik me af of dat nu zoveel uithaalt. Ik geloof wat je aan tijd investeerd in je sport dat haal je eruit qua resultaat, natuurlijk niet als je alleen maar in D1 rijd maar je snapt mss het punt wel.
pi_133411857
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:56 schreef kaasplankje het volgende:
Ja dan beter 3x 4 uur in de week dan 2x 6uur. Al vraag ik me af of dat nu zoveel uithaalt. Ik geloof wat je aan tijd investeerd in je sport dat haal je eruit qua resultaat, natuurlijk niet als je alleen maar in D1 rijd maar je snapt mss het punt wel.
Yep we zijn het wel eens, daar hebben we het wel eerder over gehad. Beter vaker en iets korter, dan 2x en veel langer...herhaling.
pi_133411864
Ja moet ik nou komende tijd alleen D1 rijden of niet? :P
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:57:59 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133411886
Variatie is prestatie muzas.
pi_133411889
Zou ik wel doen ja, en ik weet het toch beter :P
pi_133411908
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:57 schreef kaasplankje het volgende:
Variatie is prestatie muzas.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:58 schreef Patroon het volgende:
Zou ik wel doen ja, en ik weet het toch beter :P
:')
pi_133411965
Er gaan meerdere wegen richting Rome..

Mijn plan is om nu tot feb rustig in D1 te pedellen met eind januari wat meer blokjes D2 erbij. Ga nu max 2uur om, in december af en toe 3u met de ploeg en verder nog 2u max, dan pas vanaf januari doorbouwen qua uren. Dan vanaf feb trainingskoersen en meer interval training. eind maart wil ik een week naar Mallorca, zo hoop ik eind april klaar te zijn voor de eerste officiele koers. Omloop door het land van Kleine Hein.
pi_133411971
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi naamtopic hé?

Ik denk dat lang trainen 's winters goed is voor coureurs ook als ze maar 2 of 3 uur hoeven te koersen.

-lager vet% dus meer power
-betere conditie dus eerder hersteld van intervaltrainingen
-meer zitvlees; minder kans op blessures door overbelasting
-minder snel ziek
Goedzo. En laten we vooral niet voorbijgaan aan het feit dat er soms ook hele mooie winterdagen zijn, en dat het gewoon lekker is om dan lang te fietsen. Het mag ook nog gewoon leuk zijn, niet alleen maar alles in het doel van training.
Die rit van ons door Zeeland vorig jaar, was gewoon een toffe dag :)

Maar zo te zien had ik dus meer lange ritten moeten maken, want ik zit vandaag ziekig thuis...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_133411987
Naamtopicalert!

Man, die Patroon heeft ook altijd geluk!
pi_133411993
Ik wil vooral niet zo veel inleveren deze winter... Zo in augustus/september begon ik een beetje leuk te fietsen, zij het nog wat traag...

Geen zin om dalijk weer te moeten starten met na 40km met 21km/h compleet kapot te zijn.
pi_133412015
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:02 schreef Oksel het volgende:
Naamtopicalert!

Man, die Patroon heeft ook altijd geluk!
Je bedoelt gelijk ;) :P
pi_133412021
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:

[..]

Goedzo. En laten we vooral niet voorbijgaan aan het feit dat er soms ook hele mooie winterdagen zijn, en dat het gewoon lekker is om dan lang te fietsen. Het mag ook nog gewoon leuk zijn, niet alleen maar alles in het doel van training.

Maar zo te zien had ik dus meer lange ritten moeten maken, want ik zit vandaag ziekig thuis...
Gericht trainen kan ook heel leuk zijn :) Beetje aan een schema houden is voor mij geen moeten.
pi_133412022
haha Guus gelijk :D
pi_133412087
Lange ritten duren zo lang.

Ik ga binnenkort de Goldrush survivalrace doen, 4 uur lang dit soort werk:

pi_133412111
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:54 schreef Patroon het volgende:
:*

Nee, zit ook zeker positieve dingen aan, maar denk dat 4u duur meer dan genoeg is als max duur wedstrijd 2uren is, dat lees je ook wel in de theorieën, max 2x de duur van een wedstrijd.. Er gaan meer wegen naar Rome, al wil ik dat soms niet geloven _O-

De 1e die ik ga rijden is 80km dus dat valt wel mee maar daarna is er een al van 120km
Haters gonna hate.
pi_133412169
oke, jullie fietsen dan nog best lange koersen, wist ik niet!

Deze TT zal wel smullen zijn voor Buzz _O-
pi_133412172
Ik rijd in het weekend 1 lang vanaf 4 uur tot 6 uur en eentje korter 2 uur tot 3 uur.
Misschien dat ik later nog 4/4 ga rijden. Maar zoals ik al zei wil ik in december al intervallen dus doe ik dat gecombineerd met lange korte trainingen.

Verder nog naar de sportschool en erbij wat hardlopen, voor de 1e keer dat ik dit ga doen, kan al een half uur lopen zonder de dag erna spierpijn te hebben van het lopen dus dat gaat wel goed. Ik krijg veel cursussen van werk en dan kan de fiets niet mee en wil ik dit als alternatief doen in de avond.
Haters gonna hate.
pi_133412194
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:08 schreef Patroon het volgende:

Ja sommige koersen zijn best lang. Criteriums 60km soms 70km. Maar in België vanaf 70km tot 120km. De UCI wedstrijden gaan tot 140km.
Haters gonna hate.
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:22:45 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133412555
Van lange trainingen 's winters krijg je imo ook een hardere kop.
pi_133412658
Kan voor trage nepfietsers als ik wel frustrerend zijn. Na wat uurtjes op de fiets komt het nog wel eens voor dat ik bijna op het 30 voorblad moet wil ik in D1 blijven tegen de wind in. Terwijl ik links en rechts ingehaald wordt door kleuters op stepjes.
pi_133412761
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:26 schreef muzas het volgende:
Kan voor trage nepfietsers als ik wel frustrerend zijn. Na wat uurtjes op de fiets komt het nog wel eens voor dat ik bijna op het 30 voorblad moet wil ik in D1 blijven tegen de wind in. Terwijl ik links en rechts ingehaald wordt door kleuters op stepjes.
D1 doe ik wel bergaf. Als ik sommige klimmetjes in D1 moet doen, dan kan ik beter lopend gaan. :P
pi_133412848
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:26 schreef muzas het volgende:
Wel herkenbaar. Afgelopen winter kwam ik soms met 22/23 gem thuis als ik in D1 wilde blijven. Stelde ik mijn hfmeter zo in dat geen snelheid zag, anders werd ik gek. Nu rij ik onderin D1 met 27-28gem in koud nat met wat wind. Gewoon je blijven focussen op die hartslag, dan zal je over een jaar versteld staan hoe beter je conditie is geworden.
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:36:57 #29
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133412956
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nog een week of 3/4 dan ga ik er weer eens aan beginnen dus dan kunnen we wel weer eens afspreken voor een schone duurrit met koffie onderweg.
pi_133412967
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:30 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

D1 doe ik wel bergaf. Als ik sommige klimmetjes in D1 moet doen, dan kan ik beter lopend gaan. :P
Klimmetje is paar km... En kun je nog omheen... Ik moet soms als ik naar huis wil 20/30+k recht tegen de wind in over een dijk. Dat is wel een mentale training hoor... Zeker als ik dan nog in D1 wil blijven. Word ik ingehaald door scholieren en oma's. Moet ook eerlijk zeggen dat ik dan lang niet even vrolijk op de fiets zit. Maar bij thuiskomst snel toch weer tevreden dat ik het toch gedaan heb. Of wat vaker gebeurt, dat ik denk fak it en in d2/d3 ga lopen rammen.
pi_133413040
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:33 schreef Patroon het volgende:
Stelde ik mijn hfmeter zo in dat geen snelheid zag
Heb ik sowieso niet, dan kom ik vrij snel tot de conclusie dat ik beter kan gaan curlen ofzo. Gewoon HF/Cadans en afstand.

Maar vaak 'weet' je wel hoe hard je gaat. Valt vaak af te lijden aan de hoeveelheid wandelaars per minuut die me inhalen :P

Daarom hoop ik deze winter ook niet zoveel in te leveren... Blijf het alles ondernemen met het oog op 'ooit' beter worden... En zo tegen het einde van dit seizoen was ook steeds vaker content met mezelf.
pi_133413051
Ik pak ergens in januari het fietsen wel weer op, heb nu alweer 2 weken niet gefietst, vorig jaar was ik er ook 3-4 maanden tussenuit.
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:52:03 #33
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133413472
Ik heb dan de luxe dat ik door mijn werkkilometers een goede basis heb dus ik kan half december meteen met 100/120km beginnen.
pi_133415136
Ik pak op de goede dagen gewoon zoveel mogelijk uren. Vind het grote voordeel aan deze seizoenen dat de wegen lekker verlaten zijn, geen opgefokte drukke bende. Meeste ritten op de racer doe ik in laag D1, intervallen etc. lekker af en toe op de mtb in de duinen.

Hangt allemaal ook maar net van je doel af natuurlijk en zoals gripper zegt: het mag ook best leuk zijn af en toe.

@Muzas, op een mooie dag wil ik best een keer meerijden, doen we een rondje van zo'n 60km vanaf de pont aan jouw kant van het kanaal.
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:49:14 #35
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133415324
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:43 schreef keesfietst het volgende:
@Muzas, op een mooie dag wil ik best een keer meerijden, doen we een rondje van zo'n 60km vanaf de pont aan jouw kant van het kanaal.
Dit.

En het moet idd leuk zijn. Ik heb nog nooit gefietst met een plan. :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_133415987
quote:
Hangt allemaal ook maar net van je doel af natuurlijk en zoals gripper zegt: het mag ook best leuk zijn af en toe.
Waarom wordt steeds gesuggereerd dat trainen met een voorop gezet plan niet leuk is. Dat kan ook prima samen gaan imo.
pi_133416064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb dan de luxe dat ik door mijn werkkilometers een goede basis heb dus ik kan half december meteen met 100/120km beginnen.
Me too. Ik zit nu op zo'n 10-14 uur per week fietsen en koerieren. Ga vanaf dit of volgend weekend op de zondagen ook weer ritjes van 120km rijden. Lekker rustig. Hier en daar een veldtoertocht of op de crosser op en neer naar een veldrit. Lekker uren maken.

Er zijn er op de club een paar die helaas denken dat je van constant 35 rijden beter wordt.
pi_133416066
quote:
Heel lief, was ook erg gezellig de vorige keer, maar dat was dus voor mij alles behalve een D1... dat was gewoon continue vlak onder mn omslagpunt :P Ook in het wiel... Ga dan bang zijn om een blok aan het been te zijn of om weer volle bak te gaan... Maar je bent natuurlijk altijd vrij om er vandoor te gaan :D
pi_133416105
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Waarom wordt steeds gesuggereerd dat trainen met een voorop gezet plan niet leuk is. Dat kan ook prima samen gaan imo.
Hier ben ik het wel mee eens... Ik ben eigenlijk liever structureel bezig, zodat ik er ook wat aan heb. Daar haal ik dan de lol uit, de wetenschap dat het voor een goed doel is. Zodat ik bij een of andere toertocht met een heerlijk gevoel en resultaat thuiskom.

Op het moment ben ik niet echt gericht aan het fietsen, ja ik wissel wel af, soms probeer ik D1 en soms wissel ik rustig met wat harder af, en van de zomer een paar keer een uur lang rondjes op het kopje gedraaid, wat dan als intensieve interval/krachttraining moest doorgaan.

Maar zonder plan oid... Gewoon hoe mn pet staat... (en de wind)
pi_133416520
Imo kan beide leuk zijn, af en toe een beetje doelloos fietsen of met een doel. Maar fietsen met een plan is niet standaard "niet leuk". Natuurlijk zitten er ritten tussen die saai zijn of juist heel zwaar, maar je moet dan naar het grote geheel kunnen kijken, als dan op een gegeven moment alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen is het extra mooi. Eerlijk gezegd kan ik niet sporten zonder doel, ik moet een uitdaging hebben, ergens waar ik naartoe werk.
pi_133417157
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:14 schreef muzas het volgende:

[..]

Heel lief, was ook erg gezellig de vorige keer, maar dat was dus voor mij alles behalve een D1... dat was gewoon continue vlak onder mn omslagpunt :P Ook in het wiel... Ga dan bang zijn om een blok aan het been te zijn of om weer volle bak te gaan... Maar je bent natuurlijk altijd vrij om er vandoor te gaan :D
Rustig aan doen vind ik ook lekker hoor, en dan maak ik van heen- en terugrit naar de pont wel een harde training voor mezelf ;)
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:28 schreef Patroon het volgende:
Imo kan beide leuk zijn, af en toe een beetje doelloos fietsen of met een doel. Maar fietsen met een plan is niet standaard "niet leuk". Natuurlijk zitten er ritten tussen die saai zijn of juist heel zwaar, maar je moet dan naar het grote geheel kunnen kijken, als dan op een gegeven moment alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen is het extra mooi. Eerlijk gezegd kan ik niet sporten zonder doel, ik moet een uitdaging hebben, ergens waar ik naartoe werk.
Dat heb ik ook hoor, bedoelde zeker niet dat het zonder schema niet leuk kan zijn. Alleen zijn dit de maanden dat ik daar dus weinig mee doe. Vind het dan juist even lekker om af en toe zonder doel te rijden en een beetje om me heen te kijken. Enfin, we begrijpen elkaar.
pi_133417692
Ik train nu ook zonder schema. Gewoon fietsen wanneer het weer goed is en ik zin heb. Alles lekker rustig aan. Beetje fietsen waar ik heen wil. We snappen elkaar idd.
pi_133418237
schema's ^O^ . Ik vind het fijn om een doel te hebben en daarnaar toe te trainen. Gewoon een beetje fietsen omdat het "leuk" is vind ik geen zak aan. Zeker niet in de herfst/winter.

Nu ben ik vooral aan het schaatsen en amper aan het fietsen. Vind ik wel even lekker zo. Ik ga in december weer structureel opbouwen naar volgend jaar.
eten!!!
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:00:05 #44
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133418995
Ik ben momenteel een beetje aan het fartlekken op mijn werkritjes. Ik maak steeds nieuwe segmenten aan die knal ik dan op de routes wanneer de benen goed opgewarmd zijn.

Als je ergens wilt komen met trainen zijn schema's onontkoombaar. Je kan dat in de praktijk wel invullen met allemaal spelletjes of challenges. Of je schema's leuk blijven hangt ook wel een beetje van je eigen creativiteit af.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:02:07 #45
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133419066
Vandaag aangemaakt, ik heb er nog geen strakke tijden op staan maar dat komt nog wel.

http://app.strava.com/segments/6052277

http://app.strava.com/segments/6052064

http://app.strava.com/segments/6052054
pi_133419216
Ik ben toch vrij ver gekomen zonder schema's :)
Als je maar een beetje nadenkt over wat je doet.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:25:30 #47
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_133419953
Ook offseason mag je best je tempo onderhouden, maar accent gewoon op duur leggen. En langere ritten maken dan je wedstrijd kan ook prima tot op een bepaald punt. Langere duurtraining is in principe effectiever voor je duur, maar als je te lange ritten maakt en dan niet volledig hersteld bent voor de volgende training of te lange ritten maakt waardoor het tempo omlaag gaat is het weer minder effectief. Nu is het ook het moment om wat krachttraining te doen.

Mijn ene trainer zat in de top van Europa met alleen kort en intensief werk, mijn andere trainer doet het weer beter met lang en veel duurwerk.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_133420200
Ik heb nog nooit met hartslagmeter gereden (heb er wel eentje gehad bij m'n garmin), dus geen idee wat betreft d1/d2 etc.
En plannen wat betreft fietsen tja meestal globaal idee welke kant ik op ga en dan zie ik wel hoe groot het rondje wordt.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:40:54 #49
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133420490
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:00 schreef Patroon het volgende:
Er gaan meerdere wegen richting Rome..

Mijn plan is om nu tot feb rustig in D1 te pedellen met eind januari wat meer blokjes D2 erbij. Ga nu max 2uur om, in december af en toe 3u met de ploeg en verder nog 2u max, dan pas vanaf januari doorbouwen qua uren. Dan vanaf feb trainingskoersen en meer interval training. eind maart wil ik een week naar Mallorca, zo hoop ik eind april klaar te zijn voor de eerste officiele koers. Omloop door het land van Kleine Hein.
De winnaar van 2012 is al hard in training voor kleine Hein, dus maak je borst maar nat
.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:45:16 #50
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133420701
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:13 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Er zijn er op de club een paar die helaas denken dat je van constant 35 rijden beter wordt.
Niet? Waarom heb je mij dat nooit verteld?! o|O Al die inspanning voor niks
.
pi_133420911
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:40 schreef Yankee het volgende:

[..]

De winnaar van 2012 is al hard in training voor kleine Hein, dus maak je borst maar nat
Ik weet. Dat was mijn 1e koers sinds jaren, was toen 3 maanden in training en werd 53e.. valpartij vlak voor mij op de klinkers in de laatste 3km
pi_133421161
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:05 schreef Wombcat het volgende:
Ik ben toch vrij ver gekomen zonder schema's :)
Als je maar een beetje nadenkt over wat je doet.
Zo train ik ook. Geen schema maar wel onderbouwd zeg maar. Zorgen voor een goede basis en dan in december/januari intervallen en vanaf februari trainingskoersjes.

Overigens gebruik ik het koerieren daar ook voor. Bepaalde stukjes even helemaal volle bak gaan.
pi_133421219
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:45 schreef Yankee het volgende:

[..]

Niet? Waarom heb je mij dat nooit verteld?! o|O Al die inspanning voor niks
Jij rijdt altijd 38 :7

Ik ga dan gewoon lekker in het wiel zitten. Tegen zulke mannen ben ik niet opgewassen ;)
pi_133421326
Tommeke, jij bent wel verbazingwekkend talentloos als jij zo fietst met 14u training in de week :7

;)
pi_133421376
Niet happen niet happen... ;)

Koerieren is niet trainen pik ;)
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:02:06 #56
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133421454
Ja en dan een beetje sleuren in de mongolwaaier van de B klasse idd Patroon ken beter.
pi_133421593
:D
pi_133422169
Homo's :(
pi_133422500
Ik weet zeker dat ik in 2014 ergens harder dan 43 per uur ga rijden in een tijdrit. Daar verwed ik een kist Duvel op aight.
pi_133422783
Sorry gab
pi_133423845
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:33 schreef ddx het volgende:
Ik heb nog nooit met hartslagmeter gereden (heb er wel eentje gehad bij m'n garmin), dus geen idee wat betreft d1/d2 etc.
En plannen wat betreft fietsen tja meestal globaal idee welke kant ik op ga en dan zie ik wel hoe groot het rondje wordt.
Zo fiets ik ook het liefst inderdaad. Als ik m'n hart te keer hoor gaan, schakel ik gelijk naar een ander verzet. Fiets in dat opzicht eigenlijk op gevoel.
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:26:50 #62
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133425997
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:08 schreef Patroon het volgende:

Ik heb genoten van jullie plannen terwijl ik op mijn bestelling wachtte in een leuk Frans restaurantje ergens in de suburbs van Parijs en er een stoot van een Senegalees wijf schuin tegenover mij zich stierlijk zat te vervelen en om aandacht vroeg. ;)

Nog 11 dagen en dan begint mijn seizoen, maar zonder sophisticated schemes.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:35:31 #63
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_133426486
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:24 schreef Tommeke het volgende:
Ik weet zeker dat ik in 2014 ergens harder dan 43 per uur ga rijden in een tijdrit. Daar verwed ik een kist Duvel op aight.
Koppeltijdrit zeker...

3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_133427214
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:35 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Koppeltijdrit zeker...

Dan moet hij wel wat harder door de bocht. Man man wat moest ik na een bocht vaak wachten :D

Maar op het wind tegen stuk trok hij mij er wel ff doorheen, moet gezegd.. ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Patroon op 19-11-2013 22:33:25 ]
pi_133428482
;)
pi_133428609
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:26 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik heb genoten van jullie plannen terwijl ik op mijn bestelling wachtte in een leuk Frans restaurantje ergens in de suburbs van Parijs en er een stoot van een Senegalees wijf schuin tegenover mij zich stierlijk zat te vervelen en om aandacht vroeg. ;)

Nog 11 dagen en dan begint mijn seizoen, maar zonder sophisticated schemes.
Geil Senegals wijf, schreeuwend om aandacht tegenover Buzz en wat doet hij? Hij zit met een klein stijfje op fok :D
pi_133431252
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:35 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Koppeltijdrit zeker...

Nee hoor. Solo, als ik niet door een tractor een stukje door de berm moest had ik dit jaar al 43 gereden op het DK.
pi_133431460
Ga denk ik nog wel een nieuwe tijdritfiets kopen. Een stijf frame ;)
pi_133436222

In heb deze dingen in de kabels van mijn shifters zitten. Wat kan ik daar mee doen? Eerst dacht ik dat je er de kabelspanning mee kon regelen, maar ik kan ze haast eeuwig rond draaien zonder de dat er iets lijkt te gebeuren. :')
pi_133436772
Daar zou je idd de kabelspanning mee kunnen regelen :)
  woensdag 20 november 2013 @ 09:01:59 #71
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_133437657
Hey Oksel, die plaatsjes van die motorfietsen die je post...is dat een sugestie voor de volgende meet ofzo? Ik ben dan wel aan m'n figuur aan het werken, maar ik weet niet zeker of ik al lingerie aankan in het voorjaar. Ik bedoel, kan zijn dat mensen daar niet blij van worden. Meer iets voor een seks symbool als Kaas.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 20 november 2013 @ 10:05:19 #72
27167 SuperWeber
pi_133438652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:03 schreef Tommeke het volgende:
Ga denk ik nog wel een nieuwe tijdritfiets kopen. Een stijf frame ;)
Ik wil eik ook een TT bak, er woont iemand bij mij in huis die vindt dat ik teveel fietsen heb :'( ...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_133439336
Ik heb ook geen schema meer maar wel een plan. Ik had een trainer maar ik ga het dit seizoen zelf doen :) Heb er ook wel weer zin in en dat scheelt ook wel enorm. Ik hoop dat van het weekend de zon een beetje wil schijnen, iets te weinig zonlicht gezien de afgelopen dagen.
Haters gonna hate.
pi_133441911
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 06:39 schreef Tommeke het volgende:
Daar zou je idd de kabelspanning mee kunnen regelen :)
Nog maar eens kijken dan, ik zie helemaal niks gebeuren namelijk. :P Of is het echt voor de zeer fijne afstelling?
pi_133442175
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:14 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nog maar eens kijken dan, ik zie helemaal niks gebeuren namelijk. :P Of is het echt voor de zeer fijne afstelling?
Wat je het beste kunt doen is schakelen naar de kleinste versnelling. Dan kabel losmaken en knop bij de derailleur (dus niet de schroefjes) volledig naar rechts draaien. Daarna kabel aantrekken en strak vastmaken aan de derailleur. Je schakelt 1 klik lichter en draait aan dat palletje aan de derailleur totdat hij opschakelt. Dit doe je nog een paar keer voor de fijn afstelling.

Eigenlijk moet je niet aan die kabel bij de remhendel komen, helemaal niet nodig. Kan handig zijn om tijdens het fietsen de kabel een beetje bij te stellen (door rek op de kabel ofzo) maar is eigenlijk niet nodig en zie je bij de huidige groepen ook niet meer.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:38:05 #76
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133442546
Nou als je met verschillende wielen rijdt kan je op de fiets wel een bietje derrie trimmen zonder acrobatische toeren uit te halen.
pi_133442613
Tussen verschillende wielen zit toch geen verschil tussen de cassettes van hetzelfde merk? Overal is de afstand tussen de tandwielen gelijk, lijkt mij..
  woensdag 20 november 2013 @ 12:47:11 #78
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133442816
Als je bijv. een setje mavic naven hebt en shimano wielen ook kan het zijn dat je ze een half slagje moet geven de ene of de andere kant op als je wisselt.
pi_133442886
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:47 schreef kaasplankje het volgende:
Als je bijv. een setje mavic naven hebt en shimano wielen ook kan het zijn dat je ze een half slagje moet geven de ene of de andere kant op als je wisselt.
Ja precies, omdat bij het ene wiel de cassette iets dichter of verder van de spaken zit...natuurlijk.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:51:41 #80
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133442957
Ja het zou allemaal standaard moeten zijn eiks maar er zit toch iets verschil in. Ik heb dat ook met Campy wielen en Mavic wielen. Ook dat Shimano en Campy verschillende body's hebben is eigenlijk niks.
pi_133443685
ja de 11sp Sram/Shimano en Campaganolo body en cassettes zijn tegenwoordig volledig uitwisselbaar. Dus een wiel met campa kan probleemloos in een shimano/sram afgemonteerde fiets en andersom.
  woensdag 20 november 2013 @ 13:16:17 #82
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133443705
Ik merk al verschil bij mijn fulcrum vs campa wielen.
  woensdag 20 november 2013 @ 14:44:00 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133446786
Castelli shirt zit goed in principe. Hij is alleen wat aan de wijde kant bij mijn borst, en de mouwen zijn wat aan de lange kant. Al vind ik dat beiden geen bezwaar, want ik had er vanmorgen maar 1 thermo onder aan en ik zie het nog wel gebeuren dat er meer onder gaat komen.
pi_133448446
Ik heb dat ook als ik Mavics steek. Dan moet ik ook ff tunen. Tussen Easton en Shimano zit geen verschil. Dat tunen doe ik dan met die knopjes vooraan.
pi_133450041
Ik heb van Castelli m'n shirts/jacks altijd een maat kleiner dan m'n broeken kano.
pi_133450721
Bij Castelli shirts doe ik ook altijd gewoon mijn normale maat bestellen. Maat groter is te groot.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_133451025
@oksel... weet jij wel wat die gladde zonnepanelen van jou voor een ellende opleveren???

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 20 november 2013 @ 16:25:19 #88
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133451153
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:02 schreef keesfietst het volgende:
Ik heb van Castelli m'n shirts/jacks altijd een maat kleiner dan m'n broeken kano.
Hmmm. Misschien toch maar ff een L dan ook bestellen en misschien die XL terugsturen ^O^ Ik had de maattabellen van Castelli aangehouden.
  woensdag 20 november 2013 @ 16:25:19 #89
27167 SuperWeber
pi_133451154
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:16 schreef MarcoD het volgende:
Bij Castelli shirts doe ik ook altijd gewoon mijn normale maat bestellen. Maat groter is te groot.
Ik moet om een andere reden broeken altijd een maat groter bestellen 8-) ...

[/CapFabMode]
pi_133451385
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:22 schreef the_critic het volgende:
@oksel... weet jij wel wat die gladde zonnepanelen van jou voor een ellende opleveren???

SPOILER
:') _O-
  woensdag 20 november 2013 @ 16:32:31 #91
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133451457
quote:
6s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:25 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

[/CapFabMode]
En dat profileert zich hier als kindervriend :r
  woensdag 20 november 2013 @ 16:37:17 #92
27167 SuperWeber
pi_133451646
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En dat profileert zich hier als kindervriend :r
Ik begrijp de relatie tussen kindervrienden en de maat fietsbroeken die ik gebruik niet helemaal...
  woensdag 20 november 2013 @ 16:41:34 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133451804
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:37 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ik begrijp de relatie tussen kindervrienden en de maat fietsbroeken die ik gebruik niet helemaal...
Ik wilde critic quoten :@
  woensdag 20 november 2013 @ 16:53:34 #94
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133452297
Tommeke, als ik die winterbeurt win, kom je mijn fiets dan ophalen :?
  woensdag 20 november 2013 @ 17:02:31 #95
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133452656
quote:
6s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:25 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

[/CapFabMode]
Dikke reet zeker.
pi_133453655
Prachtig shirt en goede maat!

_O-
  woensdag 20 november 2013 @ 17:53:15 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133454431
Je mag je wel eens scheren.
pi_133454859
Ja met een babyface hoeft dat nooit he Kano ;)
pi_133456870
Patroon heeft blonde haartjes op z'n kin. *;
pi_133456927
Ik heb echt al tijjjjden geen fietsshit meer gekocht. Zo eerst maar eens nieuwe derr. wieltjes & nieuwe ketting score voor de ATB. Echt versleten.
pi_133456936
Dat shirt blijft geinig en echte mannen hebben een baard verdulleme.
pi_133456992
Ik vond dat Blanco spul wel gaaf. Maarja, dat is wel echt heul fout.
pi_133457096
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:07 schreef Oksel het volgende:
Ik vond dat Blanco spul wel gaaf. Maarja, dat is wel echt heul fout.
Ja, kleurstelling was vet. Kleur ook goed bij mijn fiets... Maar dat lettertype :') En dan nog ramgroot ook.

Zonde.
pi_133457357
Aan de binnenkant op de rug zit een klein zakje genaaid voor de radio. Is dus wel origineel!

pi_133457380
Radio Ga Ga Radio GOO GOO.
pi_133457440
Ik ga me omkleden. Hardlopend naar de personal trainer, 45 minuten knallen, terughardlopen.

Morgenavond meet met een gast die die survivalrace als eens gedaan heeft. Moet dus 4 uur lang naast lichamelijk zware dingen ook +/- 30 waypoints vinden dmv. kompaslopen en +/- 15 verschillende route-aanduidingen zoals bolletje-pijltje etc. etc.

Kan gvd. niet eens de melk vinden in de Appie.

:(
  woensdag 20 november 2013 @ 19:23:37 #107
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_133457599
En met een kaarthoekmeter een beetje de coördinaten intekenen. Mooi werk.

Ik ga straks lekker taxcen. Begint vies te worden buiten.
Sei wachsam,
  woensdag 20 november 2013 @ 20:20:59 #108
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133460494
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:17 schreef Patroon het volgende:
Aan de binnenkant op de rug zit een klein zakje genaaid voor de radio. Is dus wel origineel!

[ afbeelding ]
doping
pi_133462761
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

doping
Oh ik dacht voor tosti ham-kaas! :)

Maar serieus. Even een vraag. Op moment rij ik een jaren '80 klassieker en heb in dit jaar een luttele 2.000 kilometers afgelegd. Nu ben ik aan het rondneuzen in de sale van 2012 modellen. Ik heb nu twee fietsen op het oog. Deze en deze. De een weegt lichter en heeft een Tiagra montage, weegt 8,4kg. De ander is iets zwaarder (500 gram) en heeft 105 montage. Nu hoor/lees/zie ik overal dat 105 vele malen beter is dan Tiagra, maar is dat verschil echt zo duidelijk aanwezig?
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
  FOK!fotograaf woensdag 20 november 2013 @ 21:01:18 #110
145146 Andyy
pi_133462795
Heuj, met wat rijden jullie dezer dagen buiten?
Net een setje uit China gekregen, voelt redelijk kwalitatief aan :+
pi_133463638
Nog iemand 9SP Shim. ATB ketting over? En zoek nog derr. wieltjes voor Shimano ATB.
  woensdag 20 november 2013 @ 21:25:16 #112
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133464035
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:00 schreef thomasss het volgende:

[..]

Maar serieus. Even een vraag. Op moment rij ik een jaren '80 klassieker en heb in dit jaar een luttele 2.000 kilometers afgelegd. Nu ben ik aan het rondneuzen in de sale van 2012 modellen. Ik heb nu twee fietsen op het oog. Deze en deze. De een weegt lichter en heeft een Tiagra montage, weegt 8,4kg. De ander is iets zwaarder (500 gram) en heeft 105 montage. Nu hoor/lees/zie ik overal dat 105 vele malen beter is dan Tiagra, maar is dat verschil echt zo duidelijk aanwezig?
Bij Cube hebben ze een hele goede fotograaf in dienst. Ziet er op de foto best goed uit, maar in werkelijkheid is het allemaal net ff minder als je er met een kennersoog naar kijkt. Voor dat geld, en een dikke halve kg lichter zou ik eens bij Rose gaan shoppen, heb je een een betere fiets, afgemonteerd met 105 of Sram Apex.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_133464689
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:25 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bij Cube hebben ze een hele goede fotograaf in dienst. Ziet er op de foto best goed uit, maar in werkelijkheid is het allemaal net ff minder als je er met een kennersoog naar kijkt. Voor dat geld, en een dikke halve kg lichter zou ik eens bij Rose gaan shoppen, heb je een een betere fiets, afgemonteerd met 105 of Sram Apex.
Oké thanks! Ik heb overigens geen idee wat mijn maten zijn, dus ik vind het een beetje tricky om zo even een fiets te kopen. En waar scoort een Cube minder op? Is dat de afwerking v/d lasnaden om iets te noemen? Of zijn er meer dingen?
- Noel Gallagher
pi_133465468
Rose is een supermarktfiets. Liever voordat geld een mooie 2e hands van Marktplaats. Veel betere prijs/kwaliteit verhouding.
pi_133465619
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:48 schreef Oksel het volgende:
Rose is een supermarktfiets. Liever voordat geld een mooie 2e hands van Marktplaats. Veel betere prijs/kwaliteit verhouding.
Bijkomend is dat die nieuw moet zijn; dan kan ik namelijk nog 350 euro terug krijgen van de Belastingdienst :-)
- Noel Gallagher
pi_133467146
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:35 schreef thomasss het volgende:
geen idee wat mijn maten zijn
Kun je de maten van je huidige fiets niet opzoeken en dan vergelijken met de geometrietabellen van de fietsen die je op het oog hebt? Je weet na die 2000k vast wel of je goed zit, dieper wil zitten of juist rechter op... Of juist wat 'langer'. etc.

Ik kon op die cubes gewoon niet zitten, maar ik heb een lang bovenlijf ivm de beentjes en die cubes zijn in mijn beleving redelijk kort.

Tiagra vs 105.. tjah, ik heb 105 en ben sterk tevreden. Maar ik twijfel of ik als reacreant het verschil, op de waslijnen na, zou merken. Ga je wedstrijden rammen dan wordt het volgens veel mensen een ander verhaal.
pi_133467437
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:24 schreef muzas het volgende:

[..]

Kun je de maten van je huidige fiets niet opzoeken en dan vergelijken met de geometrietabellen van de fietsen die je op het oog hebt? Je weet na die 2000k vast wel of je goed zit, dieper wil zitten of juist rechter op... Of juist wat 'langer'. etc.

Ik kon op die cubes gewoon niet zitten, maar ik heb een lang bovenlijf ivm de beentjes en die cubes zijn in mijn beleving redelijk kort.

Tiagra vs 105.. tjah, ik heb 105 en ben sterk tevreden. Maar ik twijfel of ik als reacreant het verschil, op de waslijnen na, zou merken. Ga je wedstrijden rammen dan wordt het volgens veel mensen een ander verhaal.
Ik heb werkelijk waar geen idee wat de maten van oude fiets zijn. Overgenomen van oom die redelijk zelfde maten had :-). Heb deze fiets op gevoel afgesteld... Maar net even gekeken op wat sites. Met 1.93 en beenlengte van 90cm zal ik maat 60 hebben.

Ben wat dat betreft echt recreant en heb niet ambitie om wedstrijden/tourtochten te gaan rijden.
- Noel Gallagher
  woensdag 20 november 2013 @ 23:24:46 #118
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133469624
quote:
Ja hoor, en dan zijn die uit Zwanenburg toch cker in elkaar geramde cash & carry modelletjes uit de dead stock of met een klein fabrieks vautje.
pi_133470190
quote:
Tweedehands heb je dat al gauw, mits niet afgeragd. Qua prijs/kwaliteit is d'r niet veel beter dan Rose.
pi_133471273
Hm, ja. Maarja.

Wel leuke crossertjes idd bij Rose. Website is alleen altijd zo retetraag.
pi_133472201
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 00:09 schreef Oksel het volgende:
Hm, ja. Maarja.

Wel leuke crossertjes idd bij Rose. Website is alleen altijd zo retetraag.
En ik altijd maar denken dat het aan mij lag...
  donderdag 21 november 2013 @ 08:15:38 #122
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133474322
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:00 schreef thomasss het volgende:

[..]

Ja ik denk dat 105 wel beter is dan tiagra, anders gezegd vind ik tiagra wat inferieur kwalitatief.

Rose fietsen zijn mss wel goed maar niet cool als je 't mij vraagt. Ik vind Cube denk ik ook de fraaiste qua looks en kleuren. Focus is ook wel mooi.

Ik zou niet teveel op gewicht letten, wel een beetje. Kijk of er een beetje knappe wielen in zitten dat is belangrijker. Hoe lang ben jij?
  donderdag 21 november 2013 @ 08:41:47 #123
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133474544
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:51 schreef thomasss het volgende:

[..]

Bijkomend is dat die nieuw moet zijn; dan kan ik namelijk nog 350 euro terug krijgen van de Belastingdienst :-)
Wat is je budget?
  donderdag 21 november 2013 @ 08:51:29 #124
545 dop
:copyright: dop
pi_133474653
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:31 schreef thomasss het volgende:

[..]

Met 1.93 en beenlengte van 90cm zal ik maat 60 hebben.

60 is denk zelfs aan de kleine kant ,ik denk dat er veel frames zijn waar je makkelijk op 61 zou passen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 21 november 2013 @ 08:55:49 #125
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133474692
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:51 schreef dop het volgende:

[..]

60 is denk zelfs aan de kleine kant ,ik denk dat er veel frames zijn waar je makkelijk op 61 zou passen.
Denk ik ok ja. Ik heb 60 met mijn 1;85
pi_133474736
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat is je budget?
Grofweg 1.100-12.00 :)
En die website van Rose is inderdaad ruk haha.
Ik zal die fiets trouwens echt als recreant gaan gebruiken. Beetje rond rijden door de polders. Daarom hoef ik ook geen topfiets, ook geen bagger maar gewoon een middenmoot. Ik zit nu nog met schakelsysteem op het frame; dus alles is een verbetering wat dat betreft.
- Noel Gallagher
pi_133474750
ik wil niet heel vervelend doen, maar voor racefiets kopen hebben we een apart topic toch?! Hier
everyone's a critic...
even you ! !
  donderdag 21 november 2013 @ 08:59:25 #128
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133474754
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:58 schreef thomasss het volgende:

[..]

Ik zal die fiets trouwens echt als recreant gaan gebruiken. Beetje rond rijden door de polders. Daarom hoef ik ook geen topfiets, ook geen bagger maar gewoon een middenmoot. Ik zit nu nog met schakelsysteem op het frame; dus alles is een verbetering wat dat betreft.
Voor dat geld moet je wel een leuke fiets met 105 en goede wielen kunnen vinden ^O^
  donderdag 21 november 2013 @ 09:05:27 #129
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133474824
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:58 schreef thomasss het volgende:

[..]

Een van de beste deals is waarschijnlijk:

http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3191

Nadeel:
- koop via internet dus geen FM om de hoek waar je makkelijk langs kunt gaan
.
  donderdag 21 november 2013 @ 09:08:16 #130
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133474866
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:05 schreef Yankee het volgende:

[..]

Een van de beste deals is waarschijnlijk:

http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3191

Nadeel:
- koop via internet dus geen FM om de hoek waar je makkelijk langs kunt gaan
Ander nadeel, geen optie om te testen
  donderdag 21 november 2013 @ 09:09:35 #131
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133474882
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ander nadeel, geen optie om te testen
Dat kan wel, maar dan moet je naar Koblenz rijden
.
  donderdag 21 november 2013 @ 09:10:30 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133474894
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:09 schreef Yankee het volgende:
Koblenz
Dat is voor mij al snel 750 km. Met 1:15 ben je dan al iets van 90 euro aan benzine kwijt.
  donderdag 21 november 2013 @ 09:11:04 #133
545 dop
pi_133474900
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:09 schreef Yankee het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar dan moet je naar Koblenz rijden
http://link.marktplaats.nl/747431656
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_133474928
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Denk ik ok ja. Ik heb 60 met mijn 1;85
Heb je een kort bovenlijf? Ik zou volgens de meting bij mijn FM een 59/60 moeten hebben (191, bbl 89)

Maar zadelbuis is niet het enige belangrijke/ Volgens mij is de lengte van je bovenbuis minstens net zo belangrijk. Een zadel zet je wat makkelijker ietsje hoger of lager dan je bovenbuis/stuurpen.
  donderdag 21 november 2013 @ 09:15:12 #135
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133474968
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:12 schreef muzas het volgende:

[..]

Heb je een kort bovenlijf? Ik zou volgens de meting bij mijn FM een 59/60 moeten hebben (191, bbl 89)

Maar zadelbuis is niet het enige belangrijke/ Volgens mij is de lengte van je bovenbuis minstens net zo belangrijk. Een zadel zet je wat makkelijker ietsje hoger of lager dan je bovenbuis/stuurpen.
blijkbaar. Ach, ik zit er goed op. Al heb ik wel het idee dat ik wat krap zit, dus de volgende keer en langere bovenbuis wil.
pi_133475010
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:12 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik heb idd bijna zelfde maten. Maar jij rijdt nu met 105? Heb je hiervoor met Tiagra gereden?
- Noel Gallagher
pi_133475095
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:18 schreef thomasss het volgende:

[..]

Ik heb idd bijna zelfde maten. Maar jij rijdt nu met 105? Heb je hiervoor met Tiagra gereden?
Ja half, had hiervoor een fitnessfiets met een mix van tiagra/105. Maar het enige tiagra waren de rapid fire shifters en de voorderailleur/ Dus vergelijken gaat lastig, aangezien ik nu natuurlijk héle andere shifters heb (sti) en een voorderailleur niet veel boeiends is volgens mij. Zeker hier in de polder.

Tijdens proefritjes wel, maar voor zover die duren merkte ik eigenlijk maar weinig verschil.
  donderdag 21 november 2013 @ 09:47:10 #138
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133475571
Je kan ook naar veloce kijken thomasss, kwalitatief imo beter dan 105 maar 't aanbod erin is iets minder aangezien de meeste complete fietsen Shimano afgemonteerd zijn.
  donderdag 21 november 2013 @ 09:58:13 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133475844
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:31 schreef thomasss het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk waar geen idee wat de maten van oude fiets zijn. Overgenomen van oom die redelijk zelfde maten had :-). Heb deze fiets op gevoel afgesteld... Maar net even gekeken op wat sites. Met 1.93 en beenlengte van 90cm zal ik maat 60 hebben.

Ben wat dat betreft echt recreant en heb niet ambitie om wedstrijden/tourtochten te gaan rijden.
Oh 't stond er al overheen gelezen dus.

Ik ben 181 met ook een binnenbeenlengte van bijna 90 cm. Klopt het dat jij relatief korte benen hebt? Dan kan je mss beter naar een wat lang gebouwd frame kijken.
pi_133476109
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:47 schreef kaasplankje het volgende:
Je kan ook naar veloce kijken thomasss, kwalitatief imo beter dan 105 maar 't aanbod erin is iets minder aangezien de meeste complete fietsen Shimano afgemonteerd zijn.
Heb ik toen ook naar gekeken. Als je nog niet weet welk schakelsysteem je het lekkerst vind werken zou ik dat eerst even bij een FM gaat uittesten. Na mijn eerste rit met campa wist ik het al. Die positie van de duimshifter vind ik helemaal niks. Heb m liever achter mn rem. Schakelt voor mij lekkerder met de handen op de remgrepen. Maar zoiets is erg persoonlijk.

Wel zonde, vind campa wel mooier. Mjah.
pi_133476120
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Oh 't stond er al overheen gelezen dus.

Ik ben 181 met ook een binnenbeenlengte van bijna 90 cm. Klopt het dat jij relatief korte benen hebt? Dan kan je mss beter naar een wat lang gebouwd frame kijken.
Uhm. Het zou betekenen dat bovenlichaam ongeveer 100 cm is. BBL is ongeveer 90 cm. Geen idee of ik relatief korte benen heb. Zo voelt het iig niet haha
- Noel Gallagher
  donderdag 21 november 2013 @ 10:11:29 #142
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133476157
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:59 schreef the_critic het volgende:
ik wil niet heel vervelend doen, maar voor racefiets kopen hebben we een apart topic toch?! Hier
Ik wil ook niet vervelend doen maar zeuren doe je hier
en nieuws over je snoezige babies post je hier en foto's van de sint die van het dak glijd post je hier
pi_133476238
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:23 schreef Patroon het volgende:
Wat je het beste kunt doen is schakelen naar de kleinste versnelling. Dan kabel losmaken en knop bij de derailleur (dus niet de schroefjes) volledig naar rechts draaien. Daarna kabel aantrekken en strak vastmaken aan de derailleur. Je schakelt 1 klik lichter en draait aan dat palletje aan de derailleur totdat hij opschakelt. Dit doe je nog een paar keer voor de fijn afstelling.

Eigenlijk moet je niet aan die kabel bij de remhendel komen, helemaal niet nodig. Kan handig zijn om tijdens het fietsen de kabel een beetje bij te stellen (door rek op de kabel ofzo) maar is eigenlijk niet nodig en zie je bij de huidige groepen ook niet meer.
Ik heb het gevonden. Het zijn inderdaad afsteldingen voor de kabelspanning, maar ik draaide er aan en toen draaide een ander stuk ook mee. Maar als ik dat stuk vast hou dan kan ik er de kabelspanning mee instellen. :) Beetje overkill zou ik zeggen want ik heb ook al afstelunits bij de derailleur zelf zitten. De vorige eigenaar van mijn fiets was nogal een materiaalfreak (carbon bidonhouders etc. :') ), dus die heeft er flink mee zitten knutselen volgens mij. :+
pi_133476389
quote:
12s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:11 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik wil ook niet vervelend doen maar zeuren doe je hier
en nieuws over je snoezige babies post je hier en foto's van de sint die van het dak glijd post je hier
:s)

Ondertussen is dit ook wel een puik fietsje volgens mij. Iets boven budget. Lastigs.
- Noel Gallagher
pi_133476434
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:14 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik heb het gevonden. Het zijn inderdaad afsteldingen voor de kabelspanning, maar ik draaide er aan en toen draaide een ander stuk ook mee. Maar als ik dat stuk vast hou dan kan ik er de kabelspanning mee instellen. :) Beetje overkill zou ik zeggen want ik heb ook al afstelunits bij de derailleur zelf zitten. De vorige eigenaar van mijn fiets was nogal een materiaalfreak (carbon bidonhouders etc. :') ), dus die heeft er flink mee zitten knutselen volgens mij. :+
Dat draai ding werkt ook niet als de kabel op spanning staat. Zorg er dus altijd voor dat de derailleur maximaal naar rechts staat.
  donderdag 21 november 2013 @ 10:29:01 #146
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133476577
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:21 schreef thomasss het volgende:

[..]

:s)

Ondertussen is dit ook wel een puik fietsje volgens mij. Iets boven budget. Lastigs.
Als je er geen haast mee hebt kan je ws. dit model nog voor veel minder vinden. Rond de kerst is er veel in de aanbieding in webshopland.
pi_133476765
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je er geen haast mee hebt kan je ws. dit model nog voor veel minder vinden. Rond de kerst is er veel in de aanbieding in webshopland.
De fiets moet dit weekend nog gekocht worden om nog van belastingvoordeel te profiteren :).
- Noel Gallagher
  donderdag 21 november 2013 @ 10:42:24 #148
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133476857
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:37 schreef thomasss het volgende:

[..]

De fiets moet dit weekend nog gekocht worden om nog van belastingvoordeel te profiteren :).
Oh dan moet je ff goed zoeken.

Hier al gekeken?
http://www.12gobiking.nl/(...)105/%5B0,0,0%5D/15/2
bijvoorbeeld:
http://www.12gobiking.nl/(...)ube_peloton_pro_2014
pi_133476951
Ik zou toch, als ik niet bekend was met mn maten, eerst op een fiets willen zitten voor ik er ¤1000+ aan uitgeef...
pi_133477061
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:46 schreef muzas het volgende:
Ik zou toch, als ik niet bekend was met mn maten, eerst op een fiets willen zitten voor ik er ¤1000+ aan uitgeef...
Ja, heb je gelijk in. Ik pas ook eerst voordat ik em koop :-)
- Noel Gallagher
  donderdag 21 november 2013 @ 10:59:47 #151
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133477337
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:50 schreef thomasss het volgende:

[..]

Ja, heb je gelijk in. Ik pas ook eerst voordat ik em koop :-)
12gobiking zit in Moordrecht langs de A20 het is niet ver van Rotterdam. Ze hebben een hal waar je op iedere fiets een rondje kan rijden. Het is niet echt een volle test zo binnen maar je kan wel even de zit proberen.

Die laatste cube die ik je linkte zit ook een goed setje fulcrum wielen in. En tis nog 2014 model ook.
  donderdag 21 november 2013 @ 11:04:11 #153
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133477464
quote:
Er zitten lugano's op die cube. Ik zie btw wel dat er tiagra shifters op zitten, dat is dan weer jammer.
  donderdag 21 november 2013 @ 11:09:57 #154
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133477636
Dees zou ook nog binnen budget zijn, en wel met 105 shifters en mavic aksium wielen, die zijn ook wel oké.

http://www.12gobiking.nl/(...)be_peloton_race_2014

Die rood/wit/blauwe is wel mooi.
pi_133480902
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:09 schreef kaasplankje het volgende:
Dees zou ook nog binnen budget zijn, en wel met 105 shifters en mavic aksium wielen, die zijn ook wel oké.

Die is inderdaad goed te doen. En die hebben ze ook bij Bike2Build te koop. Da's geografisch wat handiger voor mij.

[ Bericht 11% gewijzigd door thomasss op 21-11-2013 13:20:46 ]
- Noel Gallagher
pi_133481505
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:09 schreef kaasplankje het volgende:

Maar dat stuurlint :')
  donderdag 21 november 2013 @ 13:28:11 #157
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133481528
Ja met een compact kom je die bergen ook wel op en anders mot je meer trainen.

En een wit lintje kost 10.- muzas.
pi_133481607
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:28 schreef kaasplankje het volgende:

Daarom is het ook geen probleem maar had ze nog niet eerder zo gezien. Die opmerking over die compact slaat nergens op. 34/29 ontloopt 30/25 niet zo veel hoor. Kun je een cassette nemen die wat minder gatenkaas is. Zo'n 16 en mss wel een 18 is wel lekker in de platte polder. Laat staan een 39 voor.
pi_133481642
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:28 schreef kaasplankje het volgende:

Precies en als ze dat ding afmonteren, dan bitchslap je FM toch gewoon als die met roodwit bezig is. Dan wil ik er ook nog blauw bij :')

Hier staat overigens wel in beschrijving datie 3x10 is. Maar dat zal wel niet kloppen.
- Noel Gallagher
  donderdag 21 november 2013 @ 13:34:31 #160
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133481661
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:31 schreef muzas het volgende:

[..]

Daarom is het ook geen probleem maar had ze nog niet eerder zo gezien. Die opmerking over die compact slaat nergens op. 34/29 ontloopt 30/25 niet zo veel hoor. Kun je een cassette nemen die wat minder gatenkaas is. Zo'n 16 en mss wel een 18 is wel lekker in de platte polder. Laat staan een 39 voor.
Tuurlijk slaat dat wel ergens op Van Binsbergen. Ik zou 10x liever cassette en voorbladen wisselen dan met 3 bladen vooraan op mijn koersfiets over 's Heeren wegen te moeten.
pi_133481699
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tuurlijk slaat dat wel ergens op Van Binsbergen. Ik zou 10x liever cassette en voorbladen wisselen dan met 3 bladen vooraan op mijn koersfiets over 's Heeren wegen te moeten.
Heel ijdel, maar sommige mensen verkiezen functionaliteit. Scheelt weer sleutelen.
pi_133481802
Mèn heb zin om dat ding te kopen. Juekende handen.
- Noel Gallagher
pi_133481804
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:59 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

12gobiking zit in Moordrecht langs de A20 het is niet ver van Rotterdam. Ze hebben een hal waar je op iedere fiets een rondje kan rijden. Het is niet echt een volle test zo binnen maar je kan wel even de zit proberen.

Die laatste cube die ik je linkte zit ook een goed setje fulcrum wielen in. En tis nog 2014 model ook.
Ik heb daar wel eens een fiets gekocht, was slecht afgemonteerd.
Haters gonna hate.
  donderdag 21 november 2013 @ 13:41:58 #164
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133481868
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:39 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik heb daar wel eens een fiets gekocht, was slecht afgemonteerd.
Oh dan is het bij deze een kutzaak.
pi_133481877
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:33 schreef thomasss het volgende:
Hier staat overigens wel in beschrijving datie 3x10 is. Maar dat zal wel niet kloppen.
Ik zou de beschrijving eerder geloven dan de foto. Op wepseits zijn winkels nog wel eens geneigd de compact productfoto voor de triple te gebruiken. Want gemak, of geen productfoto met triple gemaakt.

Ik heb bij dat 12biking mn vorige fiets gekocht. Hoewel ik er maar weinig kijk op heb werd ie volgens mij prima afgemonteerd. Werd voor mn neus uit de doos gehaald en ik mocht zelf meekijken als ik zou willen. Ben maar koffie gaan drinken.
pi_133481889
Ja omdat toen ik terug ging ze zeiden dat het wel goed was, maar het was niet goed.
Met name de bekabeling. Ik zeg niet dat het per definitie een kutzaak is, wel dat ik er nooit meer iets koop :)
Haters gonna hate.
pi_133482045
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:42 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik zou de beschrijving eerder geloven dan de foto. Op wepseits zijn winkels nog wel eens geneigd de compact productfoto voor de triple te gebruiken. Want gemak, of geen productfoto met triple gemaakt.

Ik heb bij dat 12biking mn vorige fiets gekocht. Hoewel ik er maar weinig kijk op heb werd ie volgens mij prima afgemonteerd. Werd voor mn neus uit de doos gehaald en ik mocht zelf meekijken als ik zou willen. Ben maar koffie gaan drinken.
Tsja in de link op de website wordt die ook compact genoemd :-). Nou ja, op zich maakt het volgens ook niet veel uit. Bergen ga ik toch niet in, dus beschouw een 3x10 als overbodige luxe.

Even verder gekeken. In navolging van Kaasplannkje's tip voor Cube Peleton Race Compact 2014 kom ik ook de 2013 versie nog tegen, bijvoorbeeld hier. Is het die 170 euro extra waard om de 2014 te kopen?

[ Bericht 13% gewijzigd door thomasss op 21-11-2013 14:54:49 ]
- Noel Gallagher
pi_133489462
Mooie duurtraining met ddx gemaakt vandaag. Plan was via Schagen naar Medemblik te rijden. De weg naar Schagen die wij namen was niet de handigste, zo bleek. Lekker wezen zigzaggen.

Stond best een windje, maar verder was het goed uit te houden. Eindstand voor mij: 118km http://www.strava.com/activities/96324037
pi_133490073
Leuk ritje, hoop troep op de weg dus fiets zag er na afloop niet meer uit :)
pi_133490175
^O^ goed bezig. Ik heb het op 2 uurtjes D1 gehouden. Super lekker weer vandaag!

http://app.strava.com/activities/96320407
eten!!!
  donderdag 21 november 2013 @ 20:57:35 #171
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133495985
Netjes hoor allemaal!
  donderdag 21 november 2013 @ 22:45:06 #172
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133500425
quote:
Een fiets bij DallaCollina kopen is luisteren naar mooie praatjes, want die heeft hij wel, maar als je het bij het afleveren van een Oltre met Campa Record voor elkaar weet te krijgen om er Veloce bracket lagers in te zetten, en dan ook nog een ring vergeet te monteren, ben je dus heel fout bezig. Verder een leuk zaakje, maar niet om een fiets te kopen.
  donderdag 21 november 2013 @ 22:48:54 #173
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133500560
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:36 schreef muzas het volgende:

[..]

Heel ijdel, maar sommige mensen verkiezen functionaliteit. Scheelt weer sleutelen.
Ah, we hebben weer een triple adept. De ene is net genezen en de volgende dient zich alweer aan. Waar komt die gekkigheid toch vandaan?
pi_133501797
Geen adept, zoveel mensen zoveel wensen. Vandaar de reactie, laat ieder uitkiezen wat zij prefereren. Voor veel mensen zou een triple een slechte keuze zijn. Maar dat geldt ook voor de compact en de dubbel.
pi_133502189
Triple is handig als je niet zo goed ken klimme en geen scheve kettinglijn wil hebbe op het vlakke.

M'n vriendin heeft een compact op haar fiets maar is zo wijs dat ze zelf de bladen kan vervangen en dat gebeurt hoogstens 3 keer per jaar. Ze kwam wel op de 39 de Redoute op, wat ik echt straf vind.
  donderdag 21 november 2013 @ 23:48:07 #176
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133502494
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:38 schreef Tommeke het volgende:
Triple is handig als je niet zo goed ken klimme en geen scheve kettinglijn wil hebbe op het vlakke.

M'n vriendin heeft een compact op haar fiets maar is zo wijs dat ze zelf de bladen kan vervangen en dat gebeurt hoogstens 3 keer per jaar. Ze kwam wel op de 39 de Redoute op, wat ik echt straf vind.
Ik heb het al vaker gezegd, vroegah MOEST je met een max 39 x 28 de Redoute op. En na jaren op een 39x26 de Keutenberg te zijn opgereden, viel die er een keer af op de 23 en kwam ik daar ook mee boven. En ja, 'k ben ook wel eens door een dame op de Redoute er af gereden. Maar dan na 200 km in LBL nog steeds een keurend oog hé.

Maar wat je zegt, 2 of 3 x per jaar die 34 weer monteren is nou ook het werk niet. Ik zou nog niet dood gevonden willen worden met een triple op een racefiets. Ik vind het dan net een opgevoerde trekkingbike zonder spatborden.
pi_133502508
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:24 schreef muzas het volgende:
Geen adept, zoveel mensen zoveel wensen. Vandaar de reactie, laat ieder uitkiezen wat zij prefereren. Voor veel mensen zou een triple een slechte keuze zijn. Maar dat geldt ook voor de compact en de dubbel.
Je mot goftedomme gewoon trainen met je vette reet zodat je met een 39 voorblad fatsoenlijk een beetje tegenwind of een steil viaduct overkomt. Alles beter dan een triple. Trainen homo's!!

Zo, dan kruip ik intussen nog even lekker met een pak keukenrol dicht bij de kachel. Nog steeds grieperig en zulks. :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_133502966
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik heb het al vaker gezegd, vroegah MOEST je met een max 39 x 28 de Redoute op. En na jaren op een 39x26 de Keutenberg te zijn opgereden, viel die er een keer af op de 23 en kwam ik daar ook mee boven. En ja, 'k ben ook wel eens door een dame op de Redoute er af gereden. Maar dan na 200 km in LBL nog steeds een keurend oog hé.
Zeurpiet. Ik heb het jaren op een 39x23 moeten doen (en die heb ik voor de keutenberg nog niet eens nodig). Er is altijd wel iemand die beter is, maar om mensen meteen gaan af te zeiken dat ze geen triple moeten voeren is gewoon een toppunt van triestheid. Laat mensen gewoon in hun waarde...
quote:
Maar wat je zegt, 2 of 3 x per jaar die 34 weer monteren is nou ook het werk niet. Ik zou nog niet dood gevonden willen worden met een triple op een racefiets. Ik vind het dan net een opgevoerde trekkingbike zonder spatborden.
Ik wil niet eens levend gevonden worden met een 34 tandwiel op mijn fiets. En dood zal het me echt niet meer interesseren.
pi_133503040
Laat iedereen nou gewoon zijn eigen keuze maken, gaat er uiteindelijk om hoe snel je boven komt, of eigenlijk hoeveel plezier je er in hebt.
pi_133503078
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 00:04 schreef Patroon het volgende:
Laat iedereen nou gewoon zijn eigen keuze maken, gaat er uiteindelijk om hoe snel je boven komt, of eigenlijk hoeveel plezier je er in hebt.
Snelheid is nooit relevant. Als recreant gaat het erom dat je plezier hebt met fietsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RealBizkit666 op 22-11-2013 00:14:05 ]
pi_133503114
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 00:04 schreef Patroon het volgende:
Haha jij hebt ook een triple bwoehahaha!!!
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 22 november 2013 @ 00:10:29 #182
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133503232
Tripel Karmeliet _O_
.
pi_133503235
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2013 00:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Snelheid is nooit niet relevant. Als recreant gaat het erom dat je plezier hebt met fietsen.
Volgens mij zei ik dat ook..
pi_133503275
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 00:06 schreef Gripper het volgende:

[..]

Haha jij hebt ook een triple bwoehahaha!!!
Vorige week goed kapot van de Leffe triple. Maar was na de trois ballons ook kapot van de triple, geen Leffe wel te verstaan..
pi_133503331
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 00:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Volgens mij zei ik dat ook..
Er staat toch echt "gaat er uiteindelijk om hoe snel je boven komt". ;)
pi_133503495
Wat er na een komma komt mag je ook best lezen. ;). Maar idd...gaat bij fietsen wel om de snelheid. Net als een doelpunt bij voetbal ;)
pi_133506259
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:48 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je mot goftedomme gewoon trainen met je vette reet zodat je met een 39 voorblad fatsoenlijk een beetje tegenwind of een steil viaduct overkomt. Alles beter dan een triple. Trainen homo's!!
Wat een dom gelul.
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:23:10 #188
545 dop
pi_133506396
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Een fiets bij DallaCollina kopen is luisteren naar mooie praatjes, want die heeft hij wel, maar als je het bij het afleveren van een Oltre met Campa Record voor elkaar weet te krijgen om er Veloce bracket lagers in te zetten, en dan ook nog een ring vergeet te monteren, ben je dus heel fout bezig. Verder een leuk zaakje, maar niet om een fiets te kopen.
ken ze niet maar geloof je op je woord dat het geen goede zaak is , maar als je die canyon wil proberen en niet naar duitsland wil :)
  FOK!fotograaf vrijdag 22 november 2013 @ 08:24:12 #189
73911 ultra_ivo
pi_133506403
Goed, dan herhaal ik nog maar eens, ik rij al sinds de jaren '90 met een triple. En die gaat er niet af. In de eerste jaren met een triple was ik toen de enige in de fietsclub ermee. Daarna verschenen er meer. Gewoon omdat bleek dat ik, toen nog een stuk jonger en fitter, sneller bergop was dan velen juist omdat ik een triple had. Minder gaten in je vesnellingen dus vaker de juiste versnelling kunnen steken.
pi_133506513
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:03 schreef muzas het volgende:

[..]

Wat een dom gelul.
Let niet op Gripper. Die is zelf een beetje hommo (weet ie zelf nog niet)
pi_133506655
Echte bazen hebben een onafhankelijke geest, kiezen wat ze zelf willen en leggen anderen al zeker hun wil niet op.
pi_133506672
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:51 schreef nodisch18 het volgende:
Echte bazen hebben een onafhankelijke geest, kiezen wat ze zelf willen en leggen anderen al zeker hun wil niet op.
Dit.
pi_133506841
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:51 schreef nodisch18 het volgende:
En hebben geen triple ~O>
  vrijdag 22 november 2013 @ 09:45:55 #194
27167 SuperWeber
pi_133507436
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:58 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Nee hoor. Solo, als ik niet door een tractor een stukje door de berm moest had ik dit jaar al 43 gereden op het DK.
[/indekken.nl]
pi_133508131
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:03 schreef muzas het volgende:

[..]

Wat een dom gelul.
Ironie niet snappen en je aangevallen voelen door een fietser in winterslaap die sinds september al 3 kilo aangekomen is :')
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:20:57 #196
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133508142
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:20 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ironie niet snappen en je aangevallen voelen door een fietser in winterslaap die sinds september al 3 kilo aangekomen is :')
Dikke pad :')

Ondertussen al 8 weken op de fiets naar het werk :)
pi_133508254
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dikke pad :')

Ondertussen al 8 weken op de fiets naar het werk :)
Goed bezig zo!
Als jij deze winter nog 15 kilo afvalt en ik nog 15 kilo aankom zijn we even zwaar Kano O+
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:28:51 #198
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133508280
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:26 schreef Gripper het volgende:

[..]

Goed bezig zo!
Als jij deze winter nog 15 kilo afvalt en ik nog 15 kilo aankom zijn we even zwaar Kano O+
Ben je nu 53 kilo dan?
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:29:31 #199
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133508291
Maaruh bolle. Zaterdag fiets ik waarschijnlijk misschien vanaf Rhenen richting Zaandam. Wil je een stukkie meetrappen? Mag je in mijn wiel als je het zwaar hebt ^O^
pi_133508403
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:29 schreef kanovinnie het volgende:
Maaruh bolle. Zaterdag fiets ik waarschijnlijk misschien vanaf Rhenen richting Zaandam. Wil je een stukkie meetrappen? Mag je in mijn wiel als je het zwaar hebt ^O^
Morgen moet ik helaas de hele dag met 70 zuur ruikende hyperopgewonden kindertjes Sinterklaasfeest vieren. De keerzijde van in een personeelsvereniging zitten: als je leuke mtb-tochtjes en andere vette feesten wilt organiseren, dan horen dit soort dingen er ook bij. Ik denk dat dat pas om 14 uur afgelopen is, dus als ik nog ga fietsen zal het daarna zijn.

Zondag plan ik wel een lange rit, met veel appelgebak-met-slagroom-stops onderweg natuurlijk :)
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:37:56 #201
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133508448
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:35 schreef Gripper het volgende:

[..]

Morgen moet ik helaas de hele dag met 70 zuur ruikende hyperopgewonden kindertjes Sinterklaasfeest vieren. De keerzijde van in een personeelsvereniging zitten: als je leuke mtb-tochtjes en andere vette feesten wilt organiseren, dan horen dit soort dingen er ook bij. Ik denk dat dat pas om 14 uur afgelopen is, dus als ik nog ga fietsen zal het daarna zijn.

Zondag plan ik wel een lange rit, met veel appelgebak-met-slagroom-stops onderweg natuurlijk :)
Ach joh, kinderen zijn toch leuk? Ik heb vrijdag weer sinterklaasfeest. Ik vind het altijd mooi hoe de jongste helemaal stil worden als de sint naar binnen komt. En hoe zenuwachtig ze zijn als ze op schoot moeten komen _O-
pi_133509635
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:45 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

[/indekken.nl]
Zou kunnen dat die d'r al op staat :D
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:06:59 #203
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133510321
Dit weekeinde nog geen tijd voor de fiets. Pappakaas komt zondag helpen de houtkachel aansluiten.
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:12:31 #204
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133510480
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 00:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Vorige week goed kapot van de Leffe triple. Maar was na de trois ballons ook kapot van de triple, geen Leffe wel te verstaan..
Waar blijven die foto's nou van je ouders of zijn ze nog steeds met vakantie?
pi_133510860
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:12 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Waar blijven die foto's nou van je ouders of zijn ze nog steeds met vakantie?
Ik ook nog niet fietsen. Vanaf december weer. Nu wel 3-4x per week sportschool, bovenlichaam trekt goed bij!

Zal dit weekend even naar mijn ouders, kijk wel ff!
pi_133516014
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:06 schreef kaasplankje het volgende:
Dit weekeinde nog geen tijd voor de fiets. Pappakaas komt zondag helpen de houtkachel aansluiten.
Oh tof, die ene leukerd die er als een klein tv'tje uitziet?

Ik zie veel ritjes Vreeswijk-Rotterdam-Vreeswijk (of Rotterdam-Vreeswijk-Rotterdam) voor me deze winter. 2 uur kou lijden, dan je tenen en bidons opwarmen bij de ene kachel, en dan snel weer 2 uur op de fiets naar de andere kachel :)

Ik heb hier net weer de werkplaats afgeschuimd voor een paar pallets om klein te slaan voor aanmaakhoutjes.
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:30:12 #207
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133516256
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:21 schreef Gripper het volgende:

[..]

Oh tof, die ene leukerd die er als een klein tv'tje uitziet?

Ik zie veel ritjes Vreeswijk-Rotterdam-Vreeswijk (of Rotterdam-Vreeswijk-Rotterdam) voor me deze winter. 2 uur kou lijden, dan je tenen en bidons opwarmen bij de ene kachel, en dan snel weer 2 uur op de fiets naar de andere kachel :)

Ik heb hier net weer de werkplaats afgeschuimd voor een paar pallets om klein te slaan voor aanmaakhoutjes.
Nee, tis een Charnwood cove 1 geworden, die kachel die ik op 't oog had was van plaatstaal, en deze is van gietijzer, lekker zwaar. Deze was hier in de buurt in de aanbieding en heb ik toen zo in de bestelbus geschoven.
Kom maar lekker opwarmen deze winter hopelijk volgende week kan ik ze opstoken.
pi_133518361
Die routebuilder van strava werkt wel aardig. Kiest betere trajecten uit dan Garmin connect.

Morgen deze uitgeklede versie van de Fok!-NH-meet maar eens proberen. Met mijn tempo toch goed voor een krappe 4 uur lol :P

http://app.strava.com/routes/83889
pi_133519016
Vandaag binnen getraind, sportschool. Morgen ATB veluwe, zondag wellicht ATB hier in Twente. Maandagochtend schaatsen, daarna sportschool.

Ik trek een fles wijn open. Bij de open haard.

:P
pi_133519037
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:30 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee, tis een Charnwood cove 1 geworden, die kachel die ik op 't oog had was van plaatstaal, en deze is van gietijzer, lekker zwaar. Deze was hier in de buurt in de aanbieding en heb ik toen zo in de bestelbus geschoven.
Kom maar lekker opwarmen deze winter hopelijk volgende week kan ik ze opstoken.
[ afbeelding ]
Mooi ding. Vooral gietijzer. Dat blijft nog heel lang warm, ook al brandt het niet meer. Volgens is zo'n ding echt voordeliger in deze dagen dan cv aanslingeren
- Noel Gallagher
pi_133519138

Mijn nieuwe kipjes.
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:53:40 #212
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133520902
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:01 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn nieuwe kipjes.
O+ Lekker
pi_133521655
Zullen je buren blij mee zijn, in de pan ermee!
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:22:32 #214
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133521679
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:58 schreef thomasss het volgende:

[..]

Mooi ding. Vooral gietijzer. Dat blijft nog heel lang warm, ook al brandt het niet meer. Volgens is zo'n ding echt voordeliger in deze dagen dan cv aanslingeren
Ja als je gratis hout stookt verdien je 'm wel terug na een paar jaar.
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:23:44 #215
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133521713
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:21 schreef Patroon het volgende:
Zullen je buren blij mee zijn, in de pan ermee!
Wij hadden vroeger ook kippen en een haan, toffe beesten. Af en toe werd er ook wel eens een geslacht en we hadden altijd verse eieren.
pi_133521893
Mooi man.
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:39:32 #217
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133522140
Ja 't waren ook wel de vullisbakkies van de keuken want restjes brood en andere baksels lusten ze ook graag. Een kip eet alles wat je 'm voorschuift. We gooiden als kleine deugnieten eens een pad in het hok. Binnen 60 seconden hadden ze 'm opgevreten.
pi_133522220
Ga door...
pi_133522896
Ook wij hebben kippen, ik ben ze liever kwijt dan rijk want ik mag het hok altijd verschonen. Bij ons gaan de haantjes naar vriend van m'n oma en die eet ze dan op. Die van ons zijn iets kieskeuriger met eten, aardappelen eten ze bij ons niet op. En als je ze echt een feestmaaltijd wil voorschotelen dan moet je meelwormen kopen, daar zijn ze echt dol op.

Dit zijn de mijne:

van links naar rechts: De haan: Karel de Groote
zwarte hen: Cleopatra
zwarte hen 2: ben ik de naam even van kwijt.
zwarte hen 3: fluffy
Gele pluizenbol hen: yellow
Andere gele hen: Remi
zwarte hen 4: Marie Antoinette

Zodra ik de naam van die 2e zwarte hen weet zal ik die ook nog even doorgeven.
pi_133523116
Bij 'show je kippen' denk ik toch aan andere dingen.
pi_133523169
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:05 schreef KolonelBroodje het volgende:

Zeker even doen! Wil dat graag weten!
pi_133523180
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:13:20 #223
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133523229
Dus......tijd om te zuipen *O*
.
pi_133523250
Haha ja laten we het maar snel weer over trippel hebben
pi_133523412
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:10 schreef keesfietst het volgende:
Bij 'show je kippen' denk ik toch aan andere dingen.
mijn kip

zoiets?
pi_133523482
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:12 schreef Patroon het volgende:
Ah joh, als ekte fries ben je toch wel geïnteresseerd in wat vee? Is het niet zo dat jullie daar meer weilanden en koeien dan buslijnen hebben?
pi_133523492
Mijn showkip neem ik wel eens mee naar de meet. Werkt altijd goed want de anderen krijgen er behoorlijk slappe benen van...
pi_133523507
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:20 schreef muzas het volgende:

[..]

Ah joh, als ekte fries ben je toch wel geïnteresseerd in wat vee? Is het niet zo dat jullie daar meer weilanden en koeien dan buslijnen hebben?
Gelukkig wel! Fiets liever niet van stoplicht naar stoplicht. :D
pi_133523531
Vandaar die gemiddeldes in D1 :P
pi_133523554
Skitterend!
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:23:54 #231
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133523625
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:05 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ook wij hebben kippen, ik ben ze liever kwijt dan rijk want ik mag het hok altijd verschonen. Bij ons gaan de haantjes naar vriend van m'n oma en die eet ze dan op. Die van ons zijn iets kieskeuriger met eten, aardappelen eten ze bij ons niet op. En als je ze echt een feestmaaltijd wil voorschotelen dan moet je meelwormen kopen, daar zijn ze echt dol op.

Dit zijn de mijne: [ afbeelding ]

van links naar rechts: De haan: Karel de Groote
zwarte hen: Cleopatra
zwarte hen 2: ben ik de naam even van kwijt.
zwarte hen 3: fluffy
Gele pluizenbol hen: yellow
Andere gele hen: Remi
zwarte hen 4: Marie Antoinette

vrijdag 22 november 2013 @ 20:32:50 #232
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_133526335
Kip boven kip. Wij hebben een nandoe.
Weekend jongens lekker weer in het licht fietsen.
Sei wachsam,
pi_133528816
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:39 schreef kaasplankje het volgende:
Ja 't waren ook wel de vullisbakkies van de keuken want restjes brood en andere baksels lusten ze ook graag. Een kip eet alles wat je 'm voorschuift. We gooiden als kleine deugnieten eens een pad in het hok. Binnen 60 seconden hadden ze 'm opgevreten.
_O-
pi_133528979
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
Haha ja laten we het maar snel weer over trippel hebben
Ik zit nu in de trein vanuit Amsterdam. Ff een middag in Amsterdam geweest bij een oud huisgenootje. De hele middag Amsterdamse speciaalbiertjes en La Chouffe gedronken in zo'n klein cafeetje. Heerlijk :9
pi_133529505
Volgend jaar ook bij de omloop van kleine hein voor amateurs aan de start Tommeke? Het gerucht gaat dat good old Kaasplankje ook aan het vertrek zal staan.
pi_133530619
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:40 schreef Patroon het volgende:
Volgend jaar ook bij de omloop van kleine hein voor amateurs aan de start Tommeke? Het gerucht gaat dat good old Kaasplankje ook aan het vertrek zal staan.
Nee, ik blijf sportklasse en mag daar volgens mij niet starten dan ;)

Als het goed gaat bij de trainingskoersen zet ik misschien m'n licentie nog om.
pi_133539367
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:40 schreef muzas het volgende:
Morgen deze uitgeklede versie van de Fok!-NH-meet maar eens proberen.
Ja. Toen je dit typte was je nog niet dronken. Mongool

[ Bericht 2% gewijzigd door muzas op 23-11-2013 08:28:41 ]
pi_133540261
Held :D
pi_133540283
haha Goed bezig!
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 23 november 2013 @ 08:24:58 #240
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133540365
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 02:40 schreef muzas het volgende:

[..]

Ja. Toen je dit typte was je nog niet dronken. Mongool
Pff alsof je met 5 bier in je mik geen 90km kan fietsen. :{w
pi_133540377
Jawel hoor. Zit nu braaf mn brinta naar binnen te werken. En het waren er 6. Maar niet bepaald pils.
  zaterdag 23 november 2013 @ 08:33:37 #242
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133540401
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 08:27 schreef muzas het volgende:
Jawel hoor. Zit nu braaf mn brinta naar binnen te werken. En het waren er 6. Maar niet bepaald pils.
Bon courage! Bon voyage!
  zaterdag 23 november 2013 @ 09:17:50 #243
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133540617
Zo, amateurlicentie 2014 aangevraagd.
pi_133540799

Plume teaser door Plume Mudguard
pi_133540903
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:17 schreef kaasplankje het volgende:
Zo, amateurlicentie 2014 aangevraagd.
Nice!!

Ik pak ook weer eens de fiets vandaag voor een rustig rondje, ik heb op spotify een afspeelĺijst gemaakt met allemaal liedjes en fraenten van Herman Finkers, dus daar ga ik onderweg lekker na luisteren terwijl ik fiets, geweldig vind ik die man :D
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:06:09 #246
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133540948
Ik ben zeker te laat om nog een foto van mijn kip te posten?
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:34:15 #247
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133541181
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:06 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben zeker te laat om nog een foto van mijn kip te posten?
Als het een kale kip is... Nooit te laat. Ik zie het vanmiddag wel, ben nu ff de bossen en modderpaden van de Heuvelrug aan het inspecteren.
pi_133542766

Mooi spul dat Parlee!
pi_133545662
22.8 :') Ik was niet vooruit te fíkken... :')
  zaterdag 23 november 2013 @ 16:14:49 #250
27167 SuperWeber
pi_133547105
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:08 schreef muzas het volgende:
Ik vind jou altijd erg negatief over je eigen prestaties. Iedereen in dit topic is wel eens thuisgekomen met 23 gemiddeld (behalve Oksel, dat is een natuurtalent). Dat is niet iets om je voor te schamen. Die snelheid komt vanzelf wel, ga nu eerst maar eens lekker fietsen. En haal de snelheid en gemiddelde snelheid uit het beeld van je teller, dan focus je daar tenminste ook niet op...
pi_133547212
Muzas wil ons gewoon vals voorlichten want tijdens de meet kwam 'ie met 30 gemiddeld (zuchtend) gewoon mee.
pi_133547213
Dan til jij er zwaarder aan dan ik. Snelheid staat al sinds januari niet meer op mn scherm, vandaar dat ik het pas bij thuiskomst zie en dan kan het nog wel eens tegen vallen.

Was nu ook meer een :') van 'had gister die biertjes mss beter kunnen laten staan'.

Negatief ben ik niet hoor... Anders zou ik niet meer op die fiets stappen. Tuurlijk zijn er genoeg aspecten die ik graag beter zou zien... Maar dat is dan ook meteen de reden dat ik wél op de fiets spring.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:20 schreef keesfietst het volgende:
Muzas wil ons gewoon vals voorlichten want tijdens de meet kwam 'ie met 30 gemiddeld (zuchtend) gewoon mee.
Dat ging niet van harte hoor :P Wapperde er niet voor niks af.
pi_133547229
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:14 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ik vind jou altijd erg negatief over je eigen prestaties. Iedereen in dit topic is wel eens thuisgekomen met 23 gemiddeld (behalve Oksel, dat is een natuurtalent). Dat is niet iets om je voor te schamen. Die snelheid komt vanzelf wel, ga nu eerst maar eens lekker fietsen. En haal de snelheid en gemiddelde snelheid uit het beeld van je teller, dan focus je daar tenminste ook niet op...
+1.
pi_133547275
Laat ik dan zeggen dat ik blij ben dat het me gelukt is om over zo'n afstand in D1 te blijven. Dat is wel eens anders geweest.
pi_133547370
Doe minstens elke week zo'n rit als vandaag en moet je kijken hoe je de winter uitkomt.
  zaterdag 23 november 2013 @ 16:31:21 #256
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133547436
Wel goed dat je gegaan bent muzas, 't was heerlijk weer hier vanmiddag toen ik efkes op de fiets naar de stad ging.
  zaterdag 23 november 2013 @ 16:31:59 #257
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133547442
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:27 schreef keesfietst het volgende:
Doe minstens elke week zo'n rit als vandaag en moet je kijken hoe je de winter uitkomt.
Ja dit.
pi_133547446
Ja weer was/is geweldig. 23 november en dan zo'n dag. Goedmakertje voor het voorjaar denk ik.
pi_133547519
Ja, 't was mooi weer idd. Goed bezig muzas ^O^ Je moet er ook rekening mee houden dat je in de winter sowieso langzamer rijdt. De wind is dikker (lagere temperatuur betekent meer moleculen in de lucht, dus hogere luchtweerstand) en je lichaam komt minder goed op bedrijfstemperatuur.

Ik heb vandaag een spaak kapot gereden in mijn voorwiel :( Op de nedereindse berg kwam iemand te enthousiast mijn kant op :(
Waar kan ik in de buurt van Utrecht het beste terecht om een spaak in een Campa Eurus te laten zetten? Ik ken Snel, maar ik vind dat niet zo'n heel toffe zaak. Andere opties?
  zaterdag 23 november 2013 @ 16:37:48 #260
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133547560
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:36 schreef Wombcat het volgende:
Ja, 't was mooi weer idd. Goed bezig muzas ^O^ Je moet er ook rekening mee houden dat je in de winter sowieso langzamer rijdt. De wind is dikker (lagere temperatuur betekent meer moleculen in de lucht, dus hogere luchtweerstand) en je lichaam komt minder goed op bedrijfstemperatuur.

Ik heb vandaag een spaak kapot gereden in mijn voorwiel :( Op de nedereindse berg kwam iemand te enthousiast mijn kant op :(
Waar kan ik in de buurt van Utrecht het beste terecht om een spaak in een Campa Eurus te laten zetten? Ik ken Snel, maar ik vind dat niet zo'n heel toffe zaak. Andere opties?
Slingerland in Haastrecht? Verder weet ik in omgeving Utrecht niet zoveel.
pi_133547755
Denk ook niet dat ik negatief ben ofzo, maar eerder te graag wil, en daardoor wat te streng naar mn eigen ritten/prestaties kijk.
pi_133547875
Da's vrij normaal. Het gaat nooit hard genoeg :)
pi_133548666

Huilende kaas :D Patroon legt het nog een keer uit...het is niet meer zoals vroegah ;)

Fok! elite met een "zwangere" Gripper.

Total loss

[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 23-11-2013 18:00:12 ]
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:49:19 #264
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133549145
Staat goed dat blauwe castelli shirt _O-
.
pi_133549211
Dat witte castelli shirt van Gripper was ook lekker "luchtig" :D
pi_133549298
Ja ja, lekker he die puntige tepeltjes erdoorheen! :D

Net nog ff snel een rondje gedaan en precies met donker thuis, was wel ff toe aan wat rust in de kop na een halve dag hysterische kindertjes. Sinterklaasfeest verliep wel vlekkeloos.
T is wel weer fris als de zo'n weg is hoor. Snel een fles wijn opentrekken nu :)

Oh ja wombcat: ga ff naar EP Bike in Zeist. Snel klaar en niet duur! :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Gripper op 23-11-2013 18:04:49 ]
Mijn foto's op Flickr!
  zaterdag 23 november 2013 @ 18:07:36 #267
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133549555
Godver, kouwe poten en noglangniet thuis
pi_133549868
Lekker weertje vandaag, alleen wordt nu wel heel snel donker.
Gelukkig had ik m'n knog led lampjes nog op m'n fiets zitten :)

En idd niet teveel op je snelheid letten, tuurlijk leuk om te kijken maar als het je echt om de snelheid gaat moet je stuk opzoeken waar je geen last hebt van stoplichten etc.
En rotzooi op de weg remt je ook soms lekker af.
  zaterdag 23 november 2013 @ 18:40:41 #269
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133550499
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:26 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Huilende kaas :D Patroon legt het nog een keer uit...het is niet meer zoals vroegah ;)

[ afbeelding ]
Fok! elite met een "zwangere" Gripper.

[ afbeelding ]
Total loss
_O-
Skitterend

Oh wat was ik kapot op die bovenste foto. :')
  zaterdag 23 november 2013 @ 18:57:21 #270
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133550998
quote:

Plieger in Meerkerk is denk ik de dichtsbijzijnde racefiets specialist die ook in Campa doet. ff belluh dus (maar op zondag niet bij Plieger.......bietje grefo)
pi_133551104
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:40 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

_O-
Skitterend

Oh wat was ik kapot op die bovenste foto. :')
ja en het meest treurige zie ik nu pas. Mijn ouders hebben de Fryske vlag op de kop gehangen :')

Edit: aangepast :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 23-11-2013 19:31:28 ]
  zaterdag 23 november 2013 @ 19:08:05 #272
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133551278
Doe dat es met een hoofdletter
  zaterdag 23 november 2013 @ 19:53:52 #273
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_133552470
Morgen mooie training op het programma, 60km fietsen, 17.5km lopen.
Sei wachsam,
pi_133552501
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:53 schreef No-P het volgende:
Morgen mooie training op het programma, 60km fietsen, 17.5km lopen.
Geen opslagruimte voor je fiets aan huis?
pi_133552784
quote:

EP in Zeist is kleine en erg betrokken FM.. Zeker de moeite waard om eens binnen te rijden..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_133553842
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:57 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Plieger in Meerkerk is denk ik de dichtsbijzijnde racefiets specialist die ook in Campa doet. ff belluh dus (maar op zondag niet bij Plieger.......bietje grefo)
Heeft ook geen haast, ik heb nog meer wielen :)
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:42:40 #277
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133554225
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:34 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Als het een kale kip is... Nooit te laat. Ik zie het vanmiddag wel, ben nu ff de bossen en modderpaden van de Heuvelrug aan het inspecteren.

129 km gefietst. Ik ging op 122 stuk en de laatste kilometer was niet echt heel leuk meer :+
pi_133554326
Je moet ook geen caravan meenemen als je gaat trainen. Heb je veel te veel luchtweerstand.
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:53:41 #279
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_133554731
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:55 schreef Patroon het volgende:

[..]

Geen opslagruimte voor je fiets aan huis?
Twee hangen in de gang, 1 staat er in de gang, 5 in de garage. meer konden er niet bij.

Laatst een onderzoekje: als je je al een goede fietstraining doet en daarna pas gaat lopen voor je duurloop, hoef je maar tot 1.5uur te lopen en dus je niet steeds die lange duurtrainingen van 30+km te doen voor de marathon. En aangezien fietsen veel minder belastend is...

Sei wachsam,
pi_133555038
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:53 schreef No-P het volgende:

[..]

Twee hangen in de gang, 1 staat er in de gang, 5 in de garage. meer konden er niet bij.

Laatst een onderzoekje: als je je al een goede fietstraining doet en daarna pas gaat lopen voor je duurloop, hoef je maar tot 1.5uur te lopen en dus je niet steeds die lange duurtrainingen van 30+km te doen voor de marathon. En aangezien fietsen veel minder belastend is...

[ afbeelding ]

Goed bezig! Ben gek op onderzoekjes :)
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:00:31 #281
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_133555090
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

Goed bezig! Ben gek op onderzoekjes :)
N was laag, maar toch interessant. Lopen is behoorlijk blessuregevoelig.
Sei wachsam,
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:34:15 #282
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133556497
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

129 km gefietst. Ik ging op 122 stuk en de laatste kilometer was niet echt heel leuk meer :+
Die kale kip bedoelde ik niet Kano! Maar petje af voor 129 km op 23/11. Ik heb er zegguh en schrijvuh 42 gedaan vandaag en daarvan ook nog eens 20 op de weg, maar had achteraf wel spijt dat ik m'n racefiets niet gepakt heb.
pi_133556725
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:42 schreef kanovinnie het volgende:
Je had beter andere kant op kunnen fietsen met de wind ;)
Alhoewel het denk op stuk waar jij fietste nog wel meeviel. (aan kust was het soms best pittig)
pi_133557185
Wow 129 km

Ik heb er 39 gereden vandaag
pi_133557368
Ik kwam op 162 vandaag ;)
pi_133559929
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:14 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Vandaag op de ATB na een uur pure pap door de benen, niet meer vooruit te branden.. met veel moeite thuis gekomen. Gok gemiddeld 18 ;)
pi_133559947
Gisteren squats etc. gedaan sportschool. En touwtje springen.
pi_133560028
Haha, toffe foto. Erg charmant, allen.
pi_133560125
En ja, ik ben te dik op 't bovenlijf. Wordt hard aan gewerkt, is al stuk beter dan toen. Maar die foto is ook wel érg oncharmant :P Hartslagmeter, etc. Maar desalniettemin toen de Marmotte aardig uitgefietst.. ;) Heel aardig zelfs.

Toch vond ik Trois Ballons toffer.
  zondag 24 november 2013 @ 09:01:46 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_133566939
Nog een fan van EP-Bike hier!
  zondag 24 november 2013 @ 10:02:44 #291
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133567431
Mooie luchten onderweg gister:
pi_133574563
Nice, vandaag ook mooie lucht (komt op foto helaas minder goed over) :

[ Bericht 0% gewijzigd door ddx op 24-11-2013 15:16:34 ]
  zondag 24 november 2013 @ 15:14:15 #293
58560 Oksel
Gezellig.
pi_133574917
Morgenochtend weer schaatsen - zin in. Vandaag kleine klusjes afmaken in 't huis.
pi_133579847
Heerlijk fietsweer vandaag!

Ik was vet brak. Gister een feestje gehad en half wielrennend Groningen was in de stad. Toch nog 90 km weggetrapt.
  zondag 24 november 2013 @ 23:20:45 #295
58560 Oksel
Gezellig.
pi_133595402
Wat een rust hier!
  zondag 24 november 2013 @ 23:21:13 #296
58560 Oksel
Gezellig.
pi_133595417
Fred, CF, Kaasmans, Patroon, die ouwe gek, waar is iedereen? Zelfs de Grunninger Boys zijn stil!
  zondag 24 november 2013 @ 23:21:32 #297
58560 Oksel
Gezellig.
pi_133595426
Zou het dit jaar echt gaan gebeuren? Een setje Carbono's onder de dame!?
pi_133600374
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:08 schreef muzas het volgende:
Moet je niet druk over maken dat hebben we allemaal wel eens hoor van die dagen dat het net is of je je fiets over de grond mee sleept.

Ik heb afgelopen zaterdag 4 uur getraind met bijna 27 gemiddeld dus ging wel aardig. Vrijdagochtend is wel mijn verstandskies getrokken, dacht dat ik wel kon trainen met de pijnstillers maar de nacht van zaterdag op zondag had ik er spijn van, echt mega veel pijn gehad.

Hierdoor heb ik zondag 45 minuten losgefietst en ben ik met de hondjes naar Rockanje gegaan voor een flinke strandwandeling.
Haters gonna hate.
pi_133600383
quote:

Dit dus, je hebt het goed gedaan hoor Muzas.
Haters gonna hate.
  maandag 25 november 2013 @ 09:05:58 #300
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133600423
@muzas Ik denk trouwens dat eens in de zoveel tijd een rondje zo hard mogelijk fietsen ook helemaal niet slecht is.
pi_133601783
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:05 schreef kanovinnie het volgende:
@muzas Ik denk trouwens dat eens in de zoveel tijd een rondje zo hard mogelijk fietsen ook helemaal niet slecht is.
Ouwe trainingsgoeroe dat je d'r bent :)
Mijn foto's op Flickr!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')