SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep we zijn het wel eens, daar hebben we het wel eerder over gehad. Beter vaker en iets korter, dan 2x en veel langer...herhaling.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:56 schreef kaasplankje het volgende:
Ja dan beter 3x 4 uur in de week dan 2x 6uur. Al vraag ik me af of dat nu zoveel uithaalt. Ik geloof wat je aan tijd investeerd in je sport dat haal je eruit qua resultaat, natuurlijk niet als je alleen maar in D1 rijd maar je snapt mss het punt wel.
quote:
quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:58 schreef Patroon het volgende:
Zou ik wel doen ja, en ik weet het toch beter
Goedzo. En laten we vooral niet voorbijgaan aan het feit dat er soms ook hele mooie winterdagen zijn, en dat het gewoon lekker is om dan lang te fietsen. Het mag ook nog gewoon leuk zijn, niet alleen maar alles in het doel van training.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi naamtopic hé?
Ik denk dat lang trainen 's winters goed is voor coureurs ook als ze maar 2 of 3 uur hoeven te koersen.
-lager vet% dus meer power
-betere conditie dus eerder hersteld van intervaltrainingen
-meer zitvlees; minder kans op blessures door overbelasting
-minder snel ziek
Je bedoelt gelijkquote:Op dinsdag 19 november 2013 15:02 schreef Oksel het volgende:
Naamtopicalert!
Man, die Patroon heeft ook altijd geluk!
Gericht trainen kan ook heel leuk zijnquote:Op dinsdag 19 november 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Goedzo. En laten we vooral niet voorbijgaan aan het feit dat er soms ook hele mooie winterdagen zijn, en dat het gewoon lekker is om dan lang te fietsen. Het mag ook nog gewoon leuk zijn, niet alleen maar alles in het doel van training.
Die rit van ons door Zeeland vorig jaar, was gewoon een toffe dag![]()
Maar zo te zien had ik dus meer lange ritten moeten maken, want ik zit vandaag ziekig thuis...
De 1e die ik ga rijden is 80km dus dat valt wel mee maar daarna is er een al van 120kmquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:54 schreef Patroon het volgende:
![]()
Nee, zit ook zeker positieve dingen aan, maar denk dat 4u duur meer dan genoeg is als max duur wedstrijd 2uren is, dat lees je ook wel in de theorieën, max 2x de duur van een wedstrijd.. Er gaan meer wegen naar Rome, al wil ik dat soms niet geloven
Ja sommige koersen zijn best lang. Criteriums 60km soms 70km. Maar in België vanaf 70km tot 120km. De UCI wedstrijden gaan tot 140km.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:08 schreef Patroon het volgende:
oke, jullie fietsen dan nog best lange koersen, wist ik niet!
Deze TT zal wel smullen zijn voor Buzz
D1 doe ik wel bergaf. Als ik sommige klimmetjes in D1 moet doen, dan kan ik beter lopend gaan.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:26 schreef muzas het volgende:
Kan voor trage nepfietsers als ik wel frustrerend zijn. Na wat uurtjes op de fiets komt het nog wel eens voor dat ik bijna op het 30 voorblad moet wil ik in D1 blijven tegen de wind in. Terwijl ik links en rechts ingehaald wordt door kleuters op stepjes.
Wel herkenbaar. Afgelopen winter kwam ik soms met 22/23 gem thuis als ik in D1 wilde blijven. Stelde ik mijn hfmeter zo in dat geen snelheid zag, anders werd ik gek. Nu rij ik onderin D1 met 27-28gem in koud nat met wat wind. Gewoon je blijven focussen op die hartslag, dan zal je over een jaar versteld staan hoe beter je conditie is geworden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:26 schreef muzas het volgende:
Kan voor trage nepfietsers als ik wel frustrerend zijn. Na wat uurtjes op de fiets komt het nog wel eens voor dat ik bijna op het 30 voorblad moet wil ik in D1 blijven tegen de wind in. Terwijl ik links en rechts ingehaald wordt door kleuters op stepjes.
Nog een week of 3/4 dan ga ik er weer eens aan beginnen dus dan kunnen we wel weer eens afspreken voor een schone duurrit met koffie onderweg.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Goedzo. En laten we vooral niet voorbijgaan aan het feit dat er soms ook hele mooie winterdagen zijn, en dat het gewoon lekker is om dan lang te fietsen. Het mag ook nog gewoon leuk zijn, niet alleen maar alles in het doel van training.
Die rit van ons door Zeeland vorig jaar, was gewoon een toffe dag![]()
Maar zo te zien had ik dus meer lange ritten moeten maken, want ik zit vandaag ziekig thuis...
Klimmetje is paar km... En kun je nog omheen... Ik moet soms als ik naar huis wil 20/30+k recht tegen de wind in over een dijk. Dat is wel een mentale training hoor... Zeker als ik dan nog in D1 wil blijven. Word ik ingehaald door scholieren en oma's. Moet ook eerlijk zeggen dat ik dan lang niet even vrolijk op de fiets zit. Maar bij thuiskomst snel toch weer tevreden dat ik het toch gedaan heb. Of wat vaker gebeurt, dat ik denk fak it en in d2/d3 ga lopen rammen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
D1 doe ik wel bergaf. Als ik sommige klimmetjes in D1 moet doen, dan kan ik beter lopend gaan.
Heb ik sowieso niet, dan kom ik vrij snel tot de conclusie dat ik beter kan gaan curlen ofzo. Gewoon HF/Cadans en afstand.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:33 schreef Patroon het volgende:
Stelde ik mijn hfmeter zo in dat geen snelheid zag
Dit.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:43 schreef keesfietst het volgende:
@Muzas, op een mooie dag wil ik best een keer meerijden, doen we een rondje van zo'n 60km vanaf de pont aan jouw kant van het kanaal.
Waarom wordt steeds gesuggereerd dat trainen met een voorop gezet plan niet leuk is. Dat kan ook prima samen gaan imo.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:43 schreef keesfietst het volgende:
Hangt allemaal ook maar net van je doel af natuurlijk en zoals gripper zegt: het mag ook best leuk zijn af en toe.
Me too. Ik zit nu op zo'n 10-14 uur per week fietsen en koerieren. Ga vanaf dit of volgend weekend op de zondagen ook weer ritjes van 120km rijden. Lekker rustig. Hier en daar een veldtoertocht of op de crosser op en neer naar een veldrit. Lekker uren maken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb dan de luxe dat ik door mijn werkkilometers een goede basis heb dus ik kan half december meteen met 100/120km beginnen.
Heel lief, was ook erg gezellig de vorige keer, maar dat was dus voor mij alles behalve een D1... dat was gewoon continue vlak onder mn omslagpuntquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:43 schreef keesfietst het volgende:
@Muzas, op een mooie dag wil ik best een keer meerijden, doen we een rondje van zo'n 60km vanaf de pont aan jouw kant van het kanaal.
Hier ben ik het wel mee eens... Ik ben eigenlijk liever structureel bezig, zodat ik er ook wat aan heb. Daar haal ik dan de lol uit, de wetenschap dat het voor een goed doel is. Zodat ik bij een of andere toertocht met een heerlijk gevoel en resultaat thuiskom.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom wordt steeds gesuggereerd dat trainen met een voorop gezet plan niet leuk is. Dat kan ook prima samen gaan imo.
Rustig aan doen vind ik ook lekker hoor, en dan maak ik van heen- en terugrit naar de pont wel een harde training voor mezelfquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Heel lief, was ook erg gezellig de vorige keer, maar dat was dus voor mij alles behalve een D1... dat was gewoon continue vlak onder mn omslagpuntOok in het wiel... Ga dan bang zijn om een blok aan het been te zijn of om weer volle bak te gaan... Maar je bent natuurlijk altijd vrij om er vandoor te gaan
Dat heb ik ook hoor, bedoelde zeker niet dat het zonder schema niet leuk kan zijn. Alleen zijn dit de maanden dat ik daar dus weinig mee doe. Vind het dan juist even lekker om af en toe zonder doel te rijden en een beetje om me heen te kijken. Enfin, we begrijpen elkaar.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:28 schreef Patroon het volgende:
Imo kan beide leuk zijn, af en toe een beetje doelloos fietsen of met een doel. Maar fietsen met een plan is niet standaard "niet leuk". Natuurlijk zitten er ritten tussen die saai zijn of juist heel zwaar, maar je moet dan naar het grote geheel kunnen kijken, als dan op een gegeven moment alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen is het extra mooi. Eerlijk gezegd kan ik niet sporten zonder doel, ik moet een uitdaging hebben, ergens waar ik naartoe werk.
De winnaar van 2012 is al hard in training voor kleine Hein, dus maak je borst maar natquote:Op dinsdag 19 november 2013 15:00 schreef Patroon het volgende:
Er gaan meerdere wegen richting Rome..
Mijn plan is om nu tot feb rustig in D1 te pedellen met eind januari wat meer blokjes D2 erbij. Ga nu max 2uur om, in december af en toe 3u met de ploeg en verder nog 2u max, dan pas vanaf januari doorbouwen qua uren. Dan vanaf feb trainingskoersen en meer interval training. eind maart wil ik een week naar Mallorca, zo hoop ik eind april klaar te zijn voor de eerste officiele koers. Omloop door het land van Kleine Hein.
Niet? Waarom heb je mij dat nooit verteld?!quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Er zijn er op de club een paar die helaas denken dat je van constant 35 rijden beter wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |