abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133415706
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EBI? Dat ken ik als een zwaarbewaakte gevangenis :?
Bepaald type wisselsteller.
pi_133415810
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Bepaald type wisselsteller.
Een EisenBahnknotenpunkthinundherschIeber? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133415977
Geen idee waar de afkorting voor staat.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 17:15:22 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133416114
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:10 schreef b2py het volgende:
Geen idee waar de afkorting voor staat.
zou denken aan iets als EuroBalise Interlocking
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133416133
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zou denken aan iets als EuroBalise Interlocking
Het is een wisselsteller, geen balise ;)
pi_133416248
Rara welke trein is dit?
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:21:22 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133416283
Een VIRM die opweg is naar Kijkduin, om tijdens Vlaggetjesdag te water gelaten te worden?
pi_133416294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:21 schreef greavy het volgende:
Een VIRM die opweg is naar Kijkduin, om tijdens Vlaggetjesdag te water gelaten te worden?
VIRM is correct, de rest mag je lekker zelf verzinnen inderdaad :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 17:22:38 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133416315
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is een wisselsteller, geen balise ;)
klopt, dus nog even verder nadenken.
E.... computer-Based Interlocking.

Of zoiets. Iets beters krijg ik niet bedacht :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133416361
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:21 schreef greavy het volgende:
Een VIRM die opweg is naar Kijkduin, om tijdens Vlaggetjesdag te water gelaten te worden?
de klasseaanduidingen op de ramen? :N Stroomafnemertje heb je ook niet nodig natuurlijk. Zo zonder bovenleiding :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133416399
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:19 schreef Toto69 het volgende:
Rara welke trein is dit?
[ afbeelding ]
Ik denk die naar Amsterdam.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 17:25:21 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133416401
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

de klasseaanduidingen op de ramen? :N Stroomafnemertje heb je ook niet nodig natuurlijk. Zo zonder bovenleiding :P
geen bovenleiding, geen bakovergangen, etc :P

snel rijdt ie wel, want het gaat heuvelaf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133416419
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, dus nog even verder nadenken.
E.... computer-Based Interlocking.

Of zoiets. Iets beters krijg ik niet bedacht :P
Alles stellers zijn computer based ;)
pi_133416440
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

geen bovenleiding,
Oh wacht, rechts bovenin staat wel BVL, misschien heeft dat er wat mee te maken _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 17:27:11 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133416458
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Alles stellers zijn computer based ;)
de naam EBI omvat meer dan dat bij Bombardier en het beestje moet een naam hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:34:15 #47
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133416686
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

geen bovenleiding, geen bakovergangen, etc :P

snel rijdt ie wel, want het gaat heuvelaf
Hopelijk geen regen onderweg.
weinig uitzicht dan zo zonder ruitenwissers.

en ik moest echt even dit plaatje corrigeren, nu klopt het weer:
pi_133416880
SP-talentje Farshad Bashir had vorige week een lulverhaal in De Telegraaf over verzwegen veiligheidsissues rond ATBVV. Bleek weer eens uit z'n nek te lullen. De Kamer was maar liefst twee keer per brief geīnformeerd. Vandaag verscheen een brief van Mansveld aan de Tweede kamer.

Reactie MVBOV hier: http://www.voorbeterov.nl/page9.php

Ik zag de Kamerbrief van vandaag nog niet op internet, maar ik heb hem wel. Wie een pdf'je wil, stuurt even een PM met mailadres.
pi_133417562
quote:
De NS moet gaan onderzoeken of het mogelijk is intercity's aan te schaffen die harder kunnen rijden dan 200 kilometer per uur.

Bovendien moeten die treinen al vanaf 2018 worden ingezet. Dat besloot de Tweede Kamer dinsdag.
Volgens VVD-Kamerlid Betty de Boer gaan intercity's tot wel dertig jaar mee en is het daarom van groot belang om toekomstbestendig materieel in te kopen.

Ze wil dat treinen in de toekomst daar waar mogelijk harder dan 200 kilometer per uur kunnen gaan rijden. Dat kan bijvoorbeeld op het HSL-spoor. Maar snelle treinen zijn ook van belang voor bijvoorbeeld de Hanzelijn, waar nu al 200 kilometer per uur mag worden gereden.
Zo snel mogelijk

De Kamer wil verder dat de nieuwe treinen zo snel mogelijk kunnen worden ingezet. De NS heeft daar zeven jaar voor nodig, stelde staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) eerder. Maar volgens De Boer moet het echt sneller kunnen.

De NS begint binnenkort met een studiefase naar de aanbesteding van de nieuwe intercity's. Daarin moet nu dus de maximumsnelheid en de tijdsperiode tot de treinen inzetbaar zijn worden meegenomen.
Applaus voor de Kamer, en nu doorpakken graag
pi_133417606
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:41 schreef DriekOplopers het volgende:
SP-talentje Farshad Bashir had vorige week een lulverhaal in De Telegraaf over verzwegen veiligheidsissues rond ATBVV. Bleek weer eens uit z'n nek te lullen. De Kamer was maar liefst twee keer per brief geīnformeerd. Vandaag verscheen een brief van Mansveld aan de Tweede kamer.

Reactie MVBOV hier: http://www.voorbeterov.nl/page9.php

Ik zag de Kamerbrief van vandaag nog niet op internet, maar ik heb hem wel. Wie een pdf'je wil, stuurt even een PM met mailadres.
http://www.rijksoverheid.(...)poorbeveiliging.html
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:30:23 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133418198
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Applaus voor de Kamer, en nu doorpakken graag
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat NS nu alweer een kans krijgt, ze hebben er al zoveel gehad...

Maar goed, ik zal wel dom wezen ofzo.
pi_133418230
Wel een gemiste kans dat ze in de één na laatste alinea niet schrijft dat een monitoringsysteem nu wordt geīntroduceerd op basis van publieke druk, en dat het zou effectiever en kostenefficiënter zijn om meer installaties uit te rollen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:54:09 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133418831
Geen directe TGV's tussen Parijs en Barcelona per 15-12 als ik deze website moet geloven.
pi_133418900
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
De NS moet gaan onderzoeken of het mogelijk is intercity's aan te schaffen die harder kunnen rijden dan 200 kilometer per uur.
Wat?

JA.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:00:38 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133419017
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat?

JA.
Wat denk jij nou, het is NS. Natuurlijk is dat niet mogelijk.
pi_133419018
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat?

JA.
Tuurlijk moet het kunnen, maar of het slim is, is een tweede. Het levert misschien weinig op als je op een traject wanneer je net 200km/h aantikt meteen vol de ankers in moet om de volgende stop te halen. Maar ik denk dat het zeker een goede optie is voor Hoorn - A'dam Sloterdijk, Lelystad - Groningen, dat soort trajecten.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:02:21 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133419075
Een megavloot (denk aan de grootte van de ICM-vloot) met materieel dat geschikt is voor > 200 km/h is geldverspilling: afgezien van de Hanzelijn en de HSL zijn er op dit moment geen spoorlijnen geschikt voor snelheden van 200 km/h of hoger, er zijn geen plannen om dat te veranderen en er zijn ook geen plannen voor herelektrificatie.

Alleen voor de HSL zijn snelheden > 200 km/h nuttig, maar NS wil niet opnieuw aan een kleine HSL-vloot beginnen.
pi_133419161
Door gericht te aankopen en juiste materieelplanning (waar het soms aan schort bij NS) kan je prima op bepaalde trajecten met treinen rijden die 200km/h kunnen als het iets oplevert qua tijd. Dan koop je bijvoorbeeld precies zoveel treinen die je nodig hebt om een dienstregeling te rijden plus twee als reserve of dergelijke.
pi_133419235
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Tuurlijk moet het kunnen, maar of het slim is, is een tweede.
NS laten bepalen of iets slim is :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:09:23 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133419342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Door gericht te aankopen en juiste materieelplanning (waar het soms aan schort bij NS) kan je prima op bepaalde trajecten met treinen rijden die 200km/h kunnen als het iets oplevert qua tijd. Dan koop je bijvoorbeeld precies zoveel treinen die je nodig hebt om een dienstregeling te rijden plus twee als reserve of dergelijke.
Een kleine vloot (zoals 20 HSL-treinen) betekent dat onderhoud relatief duur en complex zal zijn en dat de impact van een materieelstoring (bijvoorbeeld 2 defecte stellen) groot zal zijn. Je ziet het nu al dagelijks op de HSL waar Fyra-treinen niet rijden door defect materieel, ook al zijn er honderden ICRm-bakken.

Daarom begrijp ik prima waarom NS het liefste een grotere, uniforme vloot heeft. Dat zie je bij alle spoorwegmaatschappijen: 305 Desiro's en 120 locs voor de Belgen, tot 1000 Coradia-treinstellen voor de Fransen, honderden regionale treinen voor de Duitsers.

Dat betekent echter niet dat de kamer ermee akkoord hoeft te gaan, ze hebben nog altijd een keus: niet met NS in zee gaan voor de HSL.
pi_133419697
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:02 schreef James1988 het volgende:
Een megavloot (denk aan de grootte van de ICM-vloot) met materieel dat geschikt is voor > 200 km/h is geldverspilling: afgezien van de Hanzelijn en de HSL zijn er op dit moment geen spoorlijnen geschikt voor snelheden van 200 km/h of hoger, er zijn geen plannen om dat te veranderen en er zijn ook geen plannen voor herelektrificatie.

Alleen voor de HSL zijn snelheden > 200 km/h nuttig, maar NS wil niet opnieuw aan een kleine HSL-vloot beginnen.
Alleen HSL - Zuid is geschikt voor snelheden voor boven 200. Uniforme vloot kan, met verschillende treinen. Van FLIRT'S zijn verschillende uitvoeringen en datzelfde geldt voor een TWINDEXX.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')