Bepaald type wisselsteller.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EBI? Dat ken ik als een zwaarbewaakte gevangenis
Een EisenBahnknotenpunkthinundherschIeber?quote:
Het is een wisselsteller, geen balisequote:Op dinsdag 19 november 2013 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou denken aan iets als EuroBalise Interlocking
VIRM is correct, de rest mag je lekker zelf verzinnen inderdaadquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:21 schreef greavy het volgende:
Een VIRM die opweg is naar Kijkduin, om tijdens Vlaggetjesdag te water gelaten te worden?
klopt, dus nog even verder nadenken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is een wisselsteller, geen balise
de klasseaanduidingen op de ramen?quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:21 schreef greavy het volgende:
Een VIRM die opweg is naar Kijkduin, om tijdens Vlaggetjesdag te water gelaten te worden?
Ik denk die naar Amsterdam.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:19 schreef Toto69 het volgende:
Rara welke trein is dit?
[ afbeelding ]
geen bovenleiding, geen bakovergangen, etcquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de klasseaanduidingen op de ramen?Stroomafnemertje heb je ook niet nodig natuurlijk. Zo zonder bovenleiding
Alles stellers zijn computer basedquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, dus nog even verder nadenken.
E.... computer-Based Interlocking.
Of zoiets. Iets beters krijg ik niet bedacht
Oh wacht, rechts bovenin staat wel BVL, misschien heeft dat er wat mee te makenquote:
de naam EBI omvat meer dan dat bij Bombardier en het beestje moet een naam hebbenquote:
Hopelijk geen regen onderweg.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen bovenleiding, geen bakovergangen, etc
snel rijdt ie wel, want het gaat heuvelaf
Applaus voor de Kamer, en nu doorpakken graagquote:De NS moet gaan onderzoeken of het mogelijk is intercity's aan te schaffen die harder kunnen rijden dan 200 kilometer per uur.
Bovendien moeten die treinen al vanaf 2018 worden ingezet. Dat besloot de Tweede Kamer dinsdag.
Volgens VVD-Kamerlid Betty de Boer gaan intercity's tot wel dertig jaar mee en is het daarom van groot belang om toekomstbestendig materieel in te kopen.
Ze wil dat treinen in de toekomst daar waar mogelijk harder dan 200 kilometer per uur kunnen gaan rijden. Dat kan bijvoorbeeld op het HSL-spoor. Maar snelle treinen zijn ook van belang voor bijvoorbeeld de Hanzelijn, waar nu al 200 kilometer per uur mag worden gereden.
Zo snel mogelijk
De Kamer wil verder dat de nieuwe treinen zo snel mogelijk kunnen worden ingezet. De NS heeft daar zeven jaar voor nodig, stelde staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) eerder. Maar volgens De Boer moet het echt sneller kunnen.
De NS begint binnenkort met een studiefase naar de aanbesteding van de nieuwe intercity's. Daarin moet nu dus de maximumsnelheid en de tijdsperiode tot de treinen inzetbaar zijn worden meegenomen.
http://www.rijksoverheid.(...)poorbeveiliging.htmlquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:41 schreef DriekOplopers het volgende:
SP-talentje Farshad Bashir had vorige week een lulverhaal in De Telegraaf over verzwegen veiligheidsissues rond ATBVV. Bleek weer eens uit z'n nek te lullen. De Kamer was maar liefst twee keer per brief geīnformeerd. Vandaag verscheen een brief van Mansveld aan de Tweede kamer.
Reactie MVBOV hier: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Ik zag de Kamerbrief van vandaag nog niet op internet, maar ik heb hem wel. Wie een pdf'je wil, stuurt even een PM met mailadres.
Thanks.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:08 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)poorbeveiliging.html
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat NS nu alweer een kans krijgt, ze hebben er al zoveel gehad...quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Applaus voor de Kamer, en nu doorpakken graag
Wat?quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
De NS moet gaan onderzoeken of het mogelijk is intercity's aan te schaffen die harder kunnen rijden dan 200 kilometer per uur.
Tuurlijk moet het kunnen, maar of het slim is, is een tweede. Het levert misschien weinig op als je op een traject wanneer je net 200km/h aantikt meteen vol de ankers in moet om de volgende stop te halen. Maar ik denk dat het zeker een goede optie is voor Hoorn - A'dam Sloterdijk, Lelystad - Groningen, dat soort trajecten.quote:
NS laten bepalen of iets slim isquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tuurlijk moet het kunnen, maar of het slim is, is een tweede.
Een kleine vloot (zoals 20 HSL-treinen) betekent dat onderhoud relatief duur en complex zal zijn en dat de impact van een materieelstoring (bijvoorbeeld 2 defecte stellen) groot zal zijn. Je ziet het nu al dagelijks op de HSL waar Fyra-treinen niet rijden door defect materieel, ook al zijn er honderden ICRm-bakken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Door gericht te aankopen en juiste materieelplanning (waar het soms aan schort bij NS) kan je prima op bepaalde trajecten met treinen rijden die 200km/h kunnen als het iets oplevert qua tijd. Dan koop je bijvoorbeeld precies zoveel treinen die je nodig hebt om een dienstregeling te rijden plus twee als reserve of dergelijke.
Alleen HSL - Zuid is geschikt voor snelheden voor boven 200. Uniforme vloot kan, met verschillende treinen. Van FLIRT'S zijn verschillende uitvoeringen en datzelfde geldt voor een TWINDEXX.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:02 schreef James1988 het volgende:
Een megavloot (denk aan de grootte van de ICM-vloot) met materieel dat geschikt is voor > 200 km/h is geldverspilling: afgezien van de Hanzelijn en de HSL zijn er op dit moment geen spoorlijnen geschikt voor snelheden van 200 km/h of hoger, er zijn geen plannen om dat te veranderen en er zijn ook geen plannen voor herelektrificatie.
Alleen voor de HSL zijn snelheden > 200 km/h nuttig, maar NS wil niet opnieuw aan een kleine HSL-vloot beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |