abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133575565
Ik doelde uiteraard op de huidige Nederlanders...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_133575622
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:34 schreef Ferdo het volgende:
Ik doelde uiteraard op de huidige Nederlanders...
Dan ben je ietwat selectief aan het shoppen vind ik...
pi_133575659
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En als je het gedrag van onze over-over-over-over-over-overgrootouders erbij gaat trekken ben je wel heel erg aan het zoeken.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator zondag 24 november 2013 @ 15:36:49 #254
249559 crew  Lavenderr
pi_133575671
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Mwah, er wordt juist enorm geshopt uit oude geschriften. Zwarte Piet moet en zal racistisch zijn.
pi_133575744
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:36 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En als je het gedrag van onze over-over-over-over-over-overgrootouders erbij gaat trekken ben je wel heel erg aan het zoeken.
Ik reageer op de stelling dat Nederlanders zich overal aanpassen. Dat is dus niet zo. Er is niet gezegd dat de stelling zich enkel richtte op de periode 1980-2013 o.i.d.
pi_133575773
quote:
3s.gif Op zondag 24 november 2013 15:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik reageer op de stelling dat Nederlanders zich overal aanpassen. Dat is dus niet zo. Er is niet gezegd dat de stelling zich enkel richtte op de periode 1980-2013 o.i.d.
Nee, want dan was je argument natuurlijk weg. Desnoods rekken tot aan de pre-historie om gelijk te krijgen. :')
pi_133575801
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mwah, er wordt juist enorm geshopt uit oude geschriften. Zwarte Piet moet en zal racistisch zijn.
Niemand dwingt met geweld de Nederlanders te laten geloven dat Zwarte Piet racistisch is. Of ZP daadwerkelijk racistisch is, weet ik niet. Het is toch juist mooi dat er hier nu een debat over is ontstaan, zonder dat er geweld wordt gebruikt?

Met praten, discussiëren en overleggen kom je namelijk nader tot elkaar.
  zondag 24 november 2013 @ 15:40:25 #258
168739 Red_85
'echt wel'
pi_133575832
quote:
3s.gif Op zondag 24 november 2013 15:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Is het niet meer dan normaal dat je een deel van je eigen cultuur en gebruiken mee neemt? Maar waar je wel hard aan voorbij rijdt is dat een NL'er in het buitenland zich gedragd als een cameleon en veel meer aanpassingsgericht is dan veel andere groepen in NL.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_133575845
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:39 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nee, want dan was je argument natuurlijk weg. Desnoods rekken tot aan de pre-historie om gelijk te krijgen. :')
Jij bent hier degene die achteraf de stelling tracht aan te passen.
pi_133575916
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is het niet meer dan normaal dat je een deel van je eigen cultuur en gebruiken mee neemt? Maar waar je wel hard aan voorbij rijdt is dat een NL'er in het buitenland zich gedragd als een cameleon en veel meer aanpassingsgericht is dan veel andere groepen in NL.
Is dat zo? Als ik naar Zuid-Afrika kijk zie ik dat Nederlanders daar nog hun eigen taaltje hebben: het Afrikaans.
  zondag 24 november 2013 @ 15:42:26 #261
168739 Red_85
'echt wel'
pi_133575936
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit ook. Alles wordt uit de kast getrokken om maar een verhaal te verzinnen dat het racistisch is. Zij zijn van mening dat het racistisch is, de rest niet.
Blijf dan weg bij Sinterklaas en vier je eigen feestje. Maar nee, ze moeten weer schreeuwen om aandacht dat ze afstammen van slaven dat hun voorouder uitgebuit zijn en nog steeds excuses willen van de NL'se regering bla bla bla...
1947-2016
pi_133575943
quote:
10s.gif Op zondag 24 november 2013 15:40 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die achteraf de stelling tracht aan te passen.
Je kon niet eens aan mijn stelling afleiden dat ik het over de huidige Nederlanders heb? :')
pi_133575965
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:42 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Je kon niet eens aan mijn stelling afleiden dat ik het over de huidige Nederlanders heb? :')
Nee, ik heb geen glazen bol.
  zondag 24 november 2013 @ 15:44:28 #264
168739 Red_85
'echt wel'
pi_133576020
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:41 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Is dat zo? Als ik naar Zuid-Afrika kijk zie ik dat Nederlanders daar nog hun eigen taaltje hebben: het Afrikaans.
Je bent wel zeer selectief in het vormen van je mening.
Volgens mij praten de afstammelingen van NL in de VS, Canada, Australie en NZ allemaal Engels.
1947-2016
pi_133576053
quote:
10s.gif Op zondag 24 november 2013 15:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen glazen bol.
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 13:50 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Oh, en je denkt serieus dat de Nederlanders daar ook staan te zeiken en te janken om de feesten van de locals in Amerika/Afrika geheel aan hun eisen aangepast te krijgen?

Of laten ze de locals gewoon hun ding doen, zoals het hoort? Ik neig neig ernaar het laatste te geloven.
Goed, wijs me hier maar aan waar ik het over de Nederlanders van vroeger heb.

"Staan te zeiken" impliceert m.i. wel voldoende dat het over de huidige Nederlanders gaat. Anders had er immers stonden gestaan, denk je ook niet?

Heb je geen glazen bol voor nodig om dat te begrijpen. Begrijpend lezen, dat is iets waarmee je al heel ver komt.
pi_133576169
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:45 schreef Ferdo het volgende:

[..]

[..]

Goed, wijs me hier maar aan waar ik het over de Nederlanders van vroeger heb.

"Staan te zeiken" impliceert m.i. wel voldoende dat het over de huidige Nederlanders gaat. Anders had er immers stonden gestaan, denk je ook niet?

Heb je geen glazen bol voor nodig om dat te begrijpen. Begrijpend lezen, dat is iets waarmee je al heel ver komt.
Je reageert explicit op mijn post, zie onderstaand:
quote:
10s.gif Op zondag 24 november 2013 12:07 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nederlanders in het buitenland passen zich alles behalve aan. Kijk maar naar de Nederlandse immigranten in Amerika of Zuid-Afrika: compleet in hun eigen wijk wonend en de lokale inheemse cultuur ondermijdend.

Of dacht je dat de negerslaven die naar de Cariben zijn vervoerd hun cultuur behouden hebben? Nee, de Nederlanders hebben daar christenen van gemaakt. :D
quote:
Op zondag 24 november 2013 13:50 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Oh, en je denkt serieus dat de Nederlanders daar ook staan te zeiken en te janken om de feesten van de locals in Amerika/Afrika geheel aan hun eisen aangepast te krijgen?

Of laten ze de locals gewoon hun ding doen, zoals het hoort? Ik neig neig ernaar het laatste te geloven.
Gezien je op mijn post reageerde, ga ik ervan uit dat je de setting bedoelde die ik in mijn post uiteen had gezet.
pi_133576287
quote:
3s.gif Op zondag 24 november 2013 15:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je reageert explicit op mijn post, zie onderstaand:

[..]

[..]

Gezien je op mijn post reageerde, ga ik ervan uit dat je de setting bedoelde die ik in mijn post uiteen had gezet.
Gewoon niet de Nederlanders uit het jaar Kruik erbij slepen als ik het over de huidige Nederlanders heb die daar nu wonen. (tegenwoordige tijd, nu, in 2013)
pi_133576504
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:50 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Gewoon niet de Nederlanders uit het jaar Kruik erbij slepen als ik het over de huidige Nederlanders heb die daar nu wonen. (tegenwoordige tijd, nu, in 2013)
Het heeft geen zin om elkaars gelijk erdoorheen te drammen. Ik denk dat dit op een misverstand berust.

Ik reageer op een derde user met mijn post. Dat is een discussie tussen mij en hem/haar. Jij reageert vervolgens op mijn post, waarbij ik de setting in mijn post doortrok naar jouw post vanwege het woord "daar" in jouw desbetreffende post. Nu blijkt het dat jij het enkel over de huidige Nederlanders had en het dus niet over de setting in mijn post had.

Enfin, misverstand, naar ik meen. Zand erover?
pi_133576518
Prima. :)
pi_133576545
;)

Op naar een vrolijk Sinterklaasfeest mét Zwarte Piet.
  Moderator zondag 24 november 2013 @ 16:07:01 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133576788
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 14:13 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Die staat je niet aan omdat ik kennelijk een punt heb, bedoel je?

Of het is natuurlijk "iets anders" omdat het hier om Nederlanders gaat. In dat geval discrimineer je.
nee het is "iets anders" omdat de twee situaties in de verste verte niet overeen komen

Nederlanders in het buitenland gingen daar in de regel vrijwillig heen en niet met dikke kettingen aan hun nek en benen, dat maakt de vergelijking een beetje dommig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_133577030
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 14:45 schreef LuciferRising het volgende:

[..]

Een punt!?

Wij vieren Sinterklaas met zwarte pieten wat duidelijk een link heeft met het slavernij verleden.
Niet waar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator zondag 24 november 2013 @ 16:34:16 #273
249559 crew  Lavenderr
pi_133577539
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 16:15 schreef marcodej het volgende:

[..]

Niet waar.
Sommigen willen dat gewoon graag. Vreemd trekje.
pi_133577561
StopRacismeNL twitterde op zondag 24-11-2013 om 13:33:48 Trots op @quinsyg @anoushanzume en anderen die hebben gevochten om Zwarte Piet weg te krijgen. Gisteren IJburg, volgend jaar heel Nederland! reageer retweet
GeRT´ed door Nzume, weten we ook weer waar ze dus weldegelijk op uit zijn. Zwarte Piet was overigens niet weg in IJburg, slechts een enkeling had een ander kleurtje.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator zondag 24 november 2013 @ 16:37:10 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133577607
nou ik snap wel dat mensen dat hele knecht van sinterklaas dingetje als link zouden kunnen zien maar heel duidelijk is het idd niet en bovendien is het nooit als zodanig opgeschreven dus het blijft gokken naar de motieven

wat wel duidelijk is is dat Piet in de huidige moderne viering van Sinterklaas duidelijk geen slaaf is en dat maakt het wmb een beetje een slecht argument

dan heb ik meer begrip voor mensen die het simpelweg niet leuk en/of zelfs vernederend vinden om voor Zwarte Piet uitgemaakt te worden zoals bv Quincy (zijn moeder (volgens Quincy ( :') ))) als dat echt een probleem is dan vind ik dat er best gekeken mag worden of het anders kan maar eerlijk gezegd kom ik de term pas op een denigrerende manier tegen sinds de zwarte pieten discussie

dat laatste vind ik op zich wel een beetje jammer trouwens, dat komt dan meestal nog van mensen die het feest zogenaamd willen behouden ook :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')