Dan ben je ietwat selectief aan het shoppen vind ik...quote:Op zondag 24 november 2013 15:34 schreef Ferdo het volgende:
Ik doelde uiteraard op de huidige Nederlanders...
En als je het gedrag van onze over-over-over-over-over-overgrootouders erbij gaat trekken ben je wel heel erg aan het zoeken.quote:Op zondag 24 november 2013 15:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan ben je ietwat selectief aan het shoppen vind ik...
Mwah, er wordt juist enorm geshopt uit oude geschriften. Zwarte Piet moet en zal racistisch zijn.quote:Op zondag 24 november 2013 15:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan ben je ietwat selectief aan het shoppen vind ik...
Ik reageer op de stelling dat Nederlanders zich overal aanpassen. Dat is dus niet zo. Er is niet gezegd dat de stelling zich enkel richtte op de periode 1980-2013 o.i.d.quote:Op zondag 24 november 2013 15:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En als je het gedrag van onze over-over-over-over-over-overgrootouders erbij gaat trekken ben je wel heel erg aan het zoeken.
Nee, want dan was je argument natuurlijk weg. Desnoods rekken tot aan de pre-historie om gelijk te krijgen.quote:Op zondag 24 november 2013 15:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik reageer op de stelling dat Nederlanders zich overal aanpassen. Dat is dus niet zo. Er is niet gezegd dat de stelling zich enkel richtte op de periode 1980-2013 o.i.d.
Niemand dwingt met geweld de Nederlanders te laten geloven dat Zwarte Piet racistisch is. Of ZP daadwerkelijk racistisch is, weet ik niet. Het is toch juist mooi dat er hier nu een debat over is ontstaan, zonder dat er geweld wordt gebruikt?quote:Op zondag 24 november 2013 15:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mwah, er wordt juist enorm geshopt uit oude geschriften. Zwarte Piet moet en zal racistisch zijn.
Is het niet meer dan normaal dat je een deel van je eigen cultuur en gebruiken mee neemt? Maar waar je wel hard aan voorbij rijdt is dat een NL'er in het buitenland zich gedragd als een cameleon en veel meer aanpassingsgericht is dan veel andere groepen in NL.quote:Op zondag 24 november 2013 15:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik reageer op de stelling dat Nederlanders zich overal aanpassen. Dat is dus niet zo. Er is niet gezegd dat de stelling zich enkel richtte op de periode 1980-2013 o.i.d.
Jij bent hier degene die achteraf de stelling tracht aan te passen.quote:Op zondag 24 november 2013 15:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, want dan was je argument natuurlijk weg. Desnoods rekken tot aan de pre-historie om gelijk te krijgen.
Is dat zo? Als ik naar Zuid-Afrika kijk zie ik dat Nederlanders daar nog hun eigen taaltje hebben: het Afrikaans.quote:Op zondag 24 november 2013 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is het niet meer dan normaal dat je een deel van je eigen cultuur en gebruiken mee neemt? Maar waar je wel hard aan voorbij rijdt is dat een NL'er in het buitenland zich gedragd als een cameleon en veel meer aanpassingsgericht is dan veel andere groepen in NL.
Dit ook. Alles wordt uit de kast getrokken om maar een verhaal te verzinnen dat het racistisch is. Zij zijn van mening dat het racistisch is, de rest niet.quote:Op zondag 24 november 2013 15:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mwah, er wordt juist enorm geshopt uit oude geschriften. Zwarte Piet moet en zal racistisch zijn.
Je kon niet eens aan mijn stelling afleiden dat ik het over de huidige Nederlanders heb?quote:Op zondag 24 november 2013 15:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die achteraf de stelling tracht aan te passen.
Nee, ik heb geen glazen bol.quote:Op zondag 24 november 2013 15:42 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je kon niet eens aan mijn stelling afleiden dat ik het over de huidige Nederlanders heb?
Je bent wel zeer selectief in het vormen van je mening.quote:Op zondag 24 november 2013 15:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Is dat zo? Als ik naar Zuid-Afrika kijk zie ik dat Nederlanders daar nog hun eigen taaltje hebben: het Afrikaans.
quote:
Goed, wijs me hier maar aan waar ik het over de Nederlanders van vroeger heb.quote:Op zondag 24 november 2013 13:50 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Oh, en je denkt serieus dat de Nederlanders daar ook staan te zeiken en te janken om de feesten van de locals in Amerika/Afrika geheel aan hun eisen aangepast te krijgen?
Of laten ze de locals gewoon hun ding doen, zoals het hoort? Ik neig neig ernaar het laatste te geloven.
Je reageert explicit op mijn post, zie onderstaand:quote:Op zondag 24 november 2013 15:45 schreef Ferdo het volgende:
[..]
[..]
Goed, wijs me hier maar aan waar ik het over de Nederlanders van vroeger heb.
"Staan te zeiken" impliceert m.i. wel voldoende dat het over de huidige Nederlanders gaat. Anders had er immers stonden gestaan, denk je ook niet?
Heb je geen glazen bol voor nodig om dat te begrijpen. Begrijpend lezen, dat is iets waarmee je al heel ver komt.
quote:Op zondag 24 november 2013 12:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nederlanders in het buitenland passen zich alles behalve aan. Kijk maar naar de Nederlandse immigranten in Amerika of Zuid-Afrika: compleet in hun eigen wijk wonend en de lokale inheemse cultuur ondermijdend.
Of dacht je dat de negerslaven die naar de Cariben zijn vervoerd hun cultuur behouden hebben? Nee, de Nederlanders hebben daar christenen van gemaakt.
Gezien je op mijn post reageerde, ga ik ervan uit dat je de setting bedoelde die ik in mijn post uiteen had gezet.quote:Op zondag 24 november 2013 13:50 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Oh, en je denkt serieus dat de Nederlanders daar ook staan te zeiken en te janken om de feesten van de locals in Amerika/Afrika geheel aan hun eisen aangepast te krijgen?
Of laten ze de locals gewoon hun ding doen, zoals het hoort? Ik neig neig ernaar het laatste te geloven.
Gewoon niet de Nederlanders uit het jaar Kruik erbij slepen als ik het over de huidige Nederlanders heb die daar nu wonen. (tegenwoordige tijd, nu, in 2013)quote:Op zondag 24 november 2013 15:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je reageert explicit op mijn post, zie onderstaand:
[..]
[..]
Gezien je op mijn post reageerde, ga ik ervan uit dat je de setting bedoelde die ik in mijn post uiteen had gezet.
Het heeft geen zin om elkaars gelijk erdoorheen te drammen. Ik denk dat dit op een misverstand berust.quote:Op zondag 24 november 2013 15:50 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gewoon niet de Nederlanders uit het jaar Kruik erbij slepen als ik het over de huidige Nederlanders heb die daar nu wonen. (tegenwoordige tijd, nu, in 2013)
nee het is "iets anders" omdat de twee situaties in de verste verte niet overeen komenquote:Op zondag 24 november 2013 14:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Die staat je niet aan omdat ik kennelijk een punt heb, bedoel je?
Of het is natuurlijk "iets anders" omdat het hier om Nederlanders gaat. In dat geval discrimineer je.
Niet waar.quote:Op zondag 24 november 2013 14:45 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Een punt!?
Wij vieren Sinterklaas met zwarte pieten wat duidelijk een link heeft met het slavernij verleden.
GeRT´ed door Nzume, weten we ook weer waar ze dus weldegelijk op uit zijn. Zwarte Piet was overigens niet weg in IJburg, slechts een enkeling had een ander kleurtje.twitter:StopRacismeNL twitterde op zondag 24-11-2013 om 13:33:48Trots op @quinsyg @anoushanzume en anderen die hebben gevochten om Zwarte Piet weg te krijgen. Gisteren IJburg, volgend jaar heel Nederland! reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |