abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133362597
De CarbageRun!

Een oud barrel, compleet verbouwd, en dan met een stel vrienden een tocht door Europa maken. Diverse opdrachten uitvoeren, mooie plekken zien en veel lol hebben in één week!
Leuk concept, moet nog even een vierde deelnemer vinden en dan gaan we er waarschijnlijk dit jaar voor, eerste keer! :)

Nog meer mensen die gaan? Of mensen die ervaring hebben?

De Carbagerun, wat is dat?
De Carbagerun is een meerdaagse tocht door Europa. Je gebruikt daarbij een auto uit het jaar 1998 of eerder, met een dagwaarde van maximaal 500 euro. Boven alles is de Carbagerun echter een avontuur!

Klinkt tof! Hoe doe ik mee?
Om mee te doen aan de Carbagerun heb je een team nodig dat bestaat uit minimaal twee personen. Van het team moeten er twee mensen ervaren rijders zijn, wat wil zeggen dat zij minimaal twee jaar in het bezit van een geldig rijbewijs moeten zijn. Heb je een team of denk je een team te kunnen vormen, dan is de volgende stap je in te schrijven als deelnemer. Dat kan via de website. Heb je je nog niet ingeschreven voor de editie van 2013? Dat is dan jammer, want alle beschikbare plaatsen zijn vergeven.

Wat gaat die grap me kosten?
Geld, en waarschijnlijk best wat. Om te beginnen moet je namelijk investeren in een auto, waar waarschijnlijk nog het een en ander aan gedaan moet worden. Daarnaast heb je nog verzekering en wegenbelasting als kostenpost. Tijdens de rit heb je aardig wat brandstof nodig, omdat de trip een paar duizend kilometer lang is en je ook nog terug moet komen. Reserveer ook geld voor verblijf en voor eten en drinken onderweg. Een lidmaatschap van de wegenwacht met pechhulp in het buitenland en vervangend vervoer erbij in is ook niet onverstandig om te nemen. Alles bij elkaar ben je dus een lieve duit kwijt, maar daar krijg je veel voor terug.

Moet ik verder nog wat doen met de auto?
Het is niet verplicht, maar de meeste teams kiezen ervoor om de auto op te leuken. Sommigen houden het bij het schilderen van de buitenkant, anderen bouwen hele licht- en geluidinstallaties in. Je kunt het dus zo gek maken als je zelf wilt.

Waar slaap je tijdens de Carbagerun?
De slaapplaatsen zijn je eigen verantwoordelijkheid. Afhankelijk van je wensen kan je een camping, hostel of hotel in de buurt zoeken. Bij de zomereditie van 2012 bood de organisatie speciale Carbagerun-campings aan. Dat waren geïmproviseerde campings, voorzien van een paar douches en hier een daar een pleemobiel. Erg basic dus, maar wel bij de finishlocatie gesitueerd en voor slechts 5 euro per persoon per nacht.

Wat doe ik met mijn auto na de Carbagerun?
Wat je na afloop met de auto doet verschilt per persoon. De een verkoopt de auto, de ander geeft een schorsing door en huurt een stalling waar de auto kan overwinteren om een jaar later weer met dezelfde bolide mee te doen. Houd er wel rekening mee dat niet iedereen er zin in heeft om in een roze Jaguar met Pink Panther-thema rond te rijden in het dagelijks leven, dus de opbrengst kan tegenvallen. Het is verstandig daar vooraf al rekening mee te houden.
pi_133362700
Zou mij gaaf lijken maar al me vrienden haten oude auto's en veel rijden
pi_133364371
Iemand die toevallig weet hoe de wachtlijst dr voorstaat nu?
nerovetsrethca
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 november 2013 @ 00:03:22 #4
39237 crew  H_T
2733
pi_133364456
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 00:00 schreef slangpie het volgende:
Iemand die toevallig weet hoe de wachtlijst dr voorstaat nu?
Die is zeer goed gevuld
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_133366285
Heb me maar even op alle social media aangemeld, wil toch wel eens een keer meedoen, maar de tickets raken schijnbaar altijd binnen 24u uitverkocht. Volgend jaar maar tickets kopen voor het jaar erna dan.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_133367802
Wederom doen wij mee met 9 man en 2 auto's, we hebben al een V70 en zijn eigenlijk nog opzoek naar een transporterof vito doka
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_133368071
De wachtlijst is lang. Ik sta ook er ook op. Hopelijk komt er nog een startbewijs voorbij want ik wil graag nog eens mee, zou jammer zijn om het te moeten missen.
Schip ahoy!
  maandag 18 november 2013 @ 08:35:51 #8
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133368296
gisteren een ander torretje voor de cor gehaald...
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 20:05:58 #9
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133386938
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 08:35 schreef ueberduitser het volgende:
gisteren een ander torretje voor de cor gehaald...
[ afbeelding ]
Jij bent ook de zaterdagavond voor vertrek klaar ? :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 18 november 2013 @ 21:27:08 #10
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133391449
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 20:05 schreef 2cv het volgende:

[..]

Jij bent ook de zaterdagavond voor vertrek klaar ? :P
Verwacht wel zoiets ja. ;)
  maandag 18 november 2013 @ 21:55:32 #11
327191 RobertNL
For your gear.
pi_133393271
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 08:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
De wachtlijst is lang. Ik sta ook er ook op. Hopelijk komt er nog een startbewijs voorbij want ik wil graag nog eens mee, zou jammer zijn om het te moeten missen.
Mocht die van ons onverhoopt vrijkomen dan zal ik aan je denken ;). (hoop het niet natuurlijk :P)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_133393306
Dat zou top zijn (voor mij dan, niet voor jullie :P)!

Ik dacht de drukte van eerste 100 man even af te wachten. 16.40 logde ik in... ;(. Kak.
Schip ahoy!
pi_133393586
Ja, ik had hetzelfde probleem -O-

Vorige week zondag was ik met m'n kameraad op pad, en kwamen we bij de Mc in Veenendaal nog de auto van team Tukkers on Tour tegen _O-
  dinsdag 19 november 2013 @ 08:24:26 #14
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133402859
quote:
13s.gif Op zondag 17 november 2013 23:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

geen corrado gebruiken :(
Waarom niet? Deze staat al jaren in de garage en voor ons de ultieme auto waarmee we de run zouden willen doen. We gaan hem enigszins ombouwen, maar echt niet te gek. Het moet ook weer makkelijk te herstellen zijn namelijk. Na de run gaat hij de garage weer in en wordt nog wel een keer in ere hersteld ;) . Belangrijk is dat hij nu technisch goed gemaakt, als basis voor later.
pi_133407944
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 08:24 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Waarom niet? Deze staat al jaren in de garage en voor ons de ultieme auto waarmee we de run zouden willen doen. We gaan hem enigszins ombouwen, maar echt niet te gek. Het moet ook weer makkelijk te herstellen zijn namelijk. Na de run gaat hij de garage weer in en wordt nog wel een keer in ere hersteld ;) . Belangrijk is dat hij nu technisch goed gemaakt, als basis voor later.
Als je het doet dan mag het :P
  dinsdag 19 november 2013 @ 12:52:53 #16
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133408131
Die cor gaat echt niet weg of naar de sloop hoor :N . Meesterlijke auto's om in te rijden _O_
pi_133409163
Een complete motorswap is trouwens niet echt in de geest van de Run, maar goed...
  dinsdag 19 november 2013 @ 13:57:31 #18
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133410135
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:28 schreef Dingest het volgende:
Een complete motorswap is trouwens niet echt in de geest van de Run, maar goed...
Noodzakelijk kwaad zeg maar. :P
pi_133410999
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:57 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Noodzakelijk kwaad zeg maar. :P
Niet echt, deel van de uitdaging is het vinden van een werkende auto en die met een miniem aan onderhoud op z'n minst over de finish zien te krijgen ;) Een barrel is een werkende auto met issues. Een 'noodzakelijke' motorswap is gewoon een project van een vrij grondig defecte auto. Niet echt sportief. Strikt genomen mag het ook niet van de organisatie - staat wel ergens op de site - maar in de praktijk zijn ze verre van strikt dus zij zullen verder niet echt care hebben :+
pi_133411719
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:28 schreef Dingest het volgende:

[..]

Niet echt, deel van de uitdaging is het vinden van een werkende auto en die met een miniem aan onderhoud op z'n minst over de finish zien te krijgen ;) Een barrel is een werkende auto met issues. Een 'noodzakelijke' motorswap is gewoon een project van een vrij grondig defecte auto. Niet echt sportief. Strikt genomen mag het ook niet van de organisatie - staat wel ergens op de site - maar in de praktijk zijn ze verre van strikt dus zij zullen verder niet echt care hebben :+
Klopt. Wij hebben vorige jaren ook de echt noodzakelijke dingen gedaan om een kans te maken om binnen te komen. Dit jaar wil ik nog eens met een dikke pk-bak gaan. Een lekkere V6, beetje rijdersauto. Maar ja, dat startbewijs is vrij essentieel :')
Schip ahoy!
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:10:46 #21
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133412226
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:28 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik heb al uitdagingen genoeg in m'n leven, daarvoor doen wij niet mee aan de run. De motorswap is gewoon echt noodzakelijk, anders komen we net de grens over en kan ik de Cor zo thuis de garage in rijden en is het snel afgelopen.
pi_133415195
Ga dan op een gewone autovakantie met wat vrienden :') Dan kunnen mensen met de juiste mentaliteit wel gewoon meedoen.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 01:15:22 #23
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133435480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:28 schreef Dingest het volgende:
Je weet dat ik dat ook gedaan heb he ? Niet dat het nou een heel grote verbetering was ...

Als ik volgend jaar weer mee doe (ik hoop van wel) dan wil ik in elk geval met een beter barrel rijden dan dit jaar.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 20 november 2013 @ 01:36:48 #24
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_133435813
Wij hebben ook geen startbewijs. Hangen ook ergens diep in de wachtlijst. Geen idee wat we met de auto moeten gaan doen, die staat nu weg te roesten in een schuur. :')
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  woensdag 20 november 2013 @ 07:37:41 #25
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133436983
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:45 schreef Dingest het volgende:
Ga dan op een gewone autovakantie met wat vrienden :') Dan kunnen mensen met de juiste mentaliteit wel gewoon meedoen.
Een gewone autovakantie kun je natuurlijk niet met de Run gaan vergelijken. ;)
Maar goed, wij gaan de Run doen zoals wij willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')