abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140332116
Waaruit bestaat dat? :o
Sowieso best wel een prestatie om nog iemand te vinden die zo kort dag nog even een bak centjes wil ophoesten voor deelname :P
  † In Memoriam † zondag 25 mei 2014 @ 00:17:19 #252
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140332417
Noodplan zal me dus ook (veel teveel) geld gaan kosten ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 25 mei 2014 @ 00:21:01 #253
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140332525
Pluspunt: ik betaal de auto en de versieringen die er op/aan komen. Want naderhand wil ik de auto houden voor dagelijks gebruik voor mezelf ;) Dus een teamgenoot heeft die kosten zowieso niet. Anderzijds verwacht ik dat die teamgenoot de inschrijving voor beide betaalt. Overige kosten (diesel, eten, overnachten) 50/50.
  † In Memoriam † zondag 25 mei 2014 @ 00:52:21 #254
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140333308
Ik ben op zoek naar een goede pechhulpverzekering. Allianz Global Assistance valt al af. Reden:

quote:
Wat is niet verzekerd?
Niet verzekerd is recht op hulp:
• ...
• ontstaan door rijden op een racebaan, een circuit of door deelname aan een evenement;
• ...
Maar 'door' is niet 'tijdens', toch ? O-)
pi_140340052
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:45 schreef 2cv het volgende:

[..]

Gordels vind ik geen futiliteiten.

Ik hoop dat het lukt.
Wel als het gaat om achterin, middelste plek ;). Daar zit niemand en het ding gaat daarna toch naar de sloop.
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:28 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Mijne verloopt 23 juli en ik heb op 16 juni een afspraak voor een nieuw paspoort. Ik upload de oude en stuur de nieuwe na, eerder lukt me gewoon niet. Ik zie wel hoe dat afloopt.
Dat wordt kantje boord denk ik hoor. Risicootje hoort erbij natuurlijk, maar als je de afspraak kan vervroegen zou ik dat zeker doen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:45 schreef 2cv het volgende:

[..]

15 juni. Maar ik heb een noodplan.
Je maakt ons nieuwsgierig :P
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:52 schreef 2cv het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede pechhulpverzekering. Allianz Global Assistance valt al af. Reden:

[..]

Maar 'door' is niet 'tijdens', toch ? O-)
Op FB lees ik dat Europeesche niet moeilijk doet en gewoon pechhulp verzekert. Maar daar betaal je dan ook wel flink voor. Wij gokken gewoon op heel blijven of de ANWB. Lukt dat niet, dan de auto daar de sloop op drukken en terug naar huis vliegen.
Schip ahoy!
pi_140345136
De Carbage Run (en soortgelijke evenementen, maar vooral de CR vanwege de omvang) is vooral verantwoordelijk voor dat soort toevoegingen in pechhulp de laatste 2 jaar of zo :') Vorig jaar waren er al voldoende verhalen van lui die niet meer geholpen werden. Ik zou verwachten dat je of flink de portemonnee mag trekken voor hulp, of gewoon moet rekenen op geen hulp.

Eigenlijk zou het de CR sieren om maar gewoon een soort bezemwagen of eigen pechhulp op te zetten. Zo arm en zielig zijn ze echt niet...

quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:21 schreef 2cv het volgende:
Pluspunt: ik betaal de auto en de versieringen die er op/aan komen. Want naderhand wil ik de auto houden voor dagelijks gebruik voor mezelf ;) Dus een teamgenoot heeft die kosten zowieso niet. Anderzijds verwacht ik dat die teamgenoot de inschrijving voor beide betaalt. Overige kosten (diesel, eten, overnachten) 50/50.
Niet om je te demotiveren, maar dat is nog steeds een enorme hap geld voor een evenement waar maar weinig de waarde van inzien :P Maar succes, je weet het nooit ;)
pi_140394026
wij rijden met 2 auto's mee dus we zorgen voor we degelijke hijsbanden om de auto's naar het een of ander weg te slepen. En we nemen een bult gereedschap mee, zodat we onderweg lekker kunnen knutselen wanneer nodig
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_140397457
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:43 schreef densmee het volgende:
wij rijden met 2 auto's mee dus we zorgen voor we degelijke hijsbanden om de auto's naar het een of ander weg te slepen. En we nemen een bult gereedschap mee, zodat we onderweg lekker kunnen knutselen wanneer nodig
Wij zorgen inderdaad ook wel voor een goede sleepkabel, maar voor serieuze technische hulp zijn we wel afhankelijk van anderen :P
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 14:53 schreef Dingest het volgende:
De Carbage Run (en soortgelijke evenementen, maar vooral de CR vanwege de omvang) is vooral verantwoordelijk voor dat soort toevoegingen in pechhulp de laatste 2 jaar of zo :') Vorig jaar waren er al voldoende verhalen van lui die niet meer geholpen werden. Ik zou verwachten dat je of flink de portemonnee mag trekken voor hulp, of gewoon moet rekenen op geen hulp.

Eigenlijk zou het de CR sieren om maar gewoon een soort bezemwagen of eigen pechhulp op te zetten. Zo arm en zielig zijn ze echt niet...
Een eigen pechhulp zou wel chique zijn. Gooi desnoods het inschrijfgeld met vijf tientjes omhoog. Dat betalen mensen toch wel, maar met 25k moet je toch een aardige pechhulp kunnen fixen in een week, lijkt me.
Schip ahoy!
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2014 @ 20:18:19 #259
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140398102
Is eerder al eens besproken: een eigen pechhulp is onmogelijk of peperduur.

Met één pechhulpmobiel moet je achteraan rijden en de route volgen die de rest ook volgt (maar niet iedereen volgt dezelfde route). Dan moet je meer pechhulpmobielen hebben en dat maakt het ook meteen veel duurder.
pi_140403009
Dat valt echt wel mee. Je moet er natuurlijk geen volwaardig ANWB-equivalent van maken die bij elke lekke band komt opdraven en vervangend vervoer klaar heeft staan, maar gewoon een laatste rij hulptroepen voor wie echt niet verder kan. Of bij tijd over een helpende hand kunnen toesteken, bijv. door algemeen gereedschap/spul aan boord te hebben. Sowieso, de meeste lui redden zich wel met hun eigen probleem of krijgen hulp van andere teams. Organisatie kan best een mannetje een weekje uittrekken die langs de route eens uitzoekt waar wat garages zitten die via de 'pechhulp' gebeld kunnen worden om lokale hulp of een sleepwagen te regelen, en tijdens de Run een stevige wagen inzetten als bezemwagen om te zorgen dat compleet gestrande teams minstens op een veilige/geschikte plek komen te staan of wellicht een garage kunnen halen. Ben je alsnog voor 90% op jezelf aangewezen, maar dat moet wel te doen zijn. De Run is eigenlijk te toegankelijk voor Jan en alleman om het volledig zonder enige support te laten...
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2014 @ 22:15:31 #261
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140405008
Dat team moet dus elke dag als laatste vertrekken en als laatste finishen. Niet iedereen wil dat (voor mij zou het een ideaal ritme zijn :P ).
pi_140405198
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:15 schreef 2cv het volgende:
Dat team moet dus elke dag als laatste vertrekken en als laatste finishen. Niet iedereen wil dat (voor mij zou het een ideaal ritme zijn :P ).
Daar worden ze voor betaald :). Die kunnen 's ochtends heerlijk rustig aan doen en moeten gewoon pas rond 15.00u gaan rijden. Alles wat daarvoor zit en de eigen problemen heeft kunnen oplossen, is dan al weg. Alleen de écht kansarmen zijn dan overgebleven.
Schip ahoy!
pi_140406604
Dat zou ik best zelfs vrijwillig als functie willen doen vanuit de organisatie :P Maar iedereen draait lange dagen en korte nachten, ongeacht de indeling. Dat hoort erbij voor vijf dagen, maar dat is best nog wel te doen. Alleen zou die support het dan niet in een oud brik doen en met waarschijnlijk prima accommodaties...
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2014 @ 22:41:28 #264
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140406719
Het is dat ik de achterkant van de Ambu niet sterk genoeg acht om een andere auto te kunnen slepen ... O-)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 26 mei 2014 @ 23:08:51 #265
39237 crew  H_T
2733
pi_140408402
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:39 schreef Dingest het volgende:
Dat zou ik best zelfs vrijwillig als functie willen doen vanuit de organisatie :P Maar iedereen draait lange dagen en korte nachten, ongeacht de indeling. Dat hoort erbij voor vijf dagen, maar dat is best nog wel te doen. Alleen zou die support het dan niet in een oud brik doen en met waarschijnlijk prima accommodaties...
Organisatie reed afgelopen jaar ook met vrij nieuwe Audi's, daar kan er best nog eentje bij
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2014 @ 23:09:41 #266
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140408446
Dan haak ik af -O-
pi_140408472
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Organisatie reed afgelopen jaar ook met vrij nieuwe Audi's, daar kan er best nog eentje bij
Jaar ervoor (of jaar daarvoor) met forse Mitsubishi's. En die kopen ze echt niet zelf :+
pi_140408997
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:41 schreef 2cv het volgende:
Het is dat ik de achterkant van de Ambu niet sterk genoeg acht om een andere auto te kunnen slepen ... O-)
Ah, dat kunnen wij dan dit jaar weer wel. Afgelopen jaren niet, maar dit jaar hangen we er de rukpukkel onder en moeten we in principe alles tot een tonnetje of 2 à 2,5 prima mee kunnen slepen voor een stukkie.
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Klopt ja. Een door ABT getunede A6. Op de één of andere manier vermoed ik dat er wel een paar leasebakken bij zitten waar de werkgevers onvrijwillig brandstof sponsoren... :+
Schip ahoy!
  Spellchecker dinsdag 27 mei 2014 @ 08:33:44 #269
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_140415243
Wellicht toch eens een alternatieve CR organiseren? En dan natuurlijk wél handhaven op voertuigregels ;)
Tevens -purist.
pi_140415807
Zoiets als de Cannonball Run? Al weet ik niet zeker of die wel strikt handhaven.
Schip ahoy!
  dinsdag 27 mei 2014 @ 19:43:51 #271
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_140438945
Die hebben veel minder strikte regels en geen limiet van 500 euro. Ik heb daar voor dit jaar naar zitten kijken omdat het veel kleinschaliger is, meer focus op een puzzelrit en kortere stukken rijden per dag zodat je meer tijd overhoudt voor sociale interactie en uberhaupt wat meer rondkijken bij de eindbestemming.

Ik had daar bijvoorbeeld zonder problemen aan mee kunnen doen met mijn Saab 9000 aero met 280pk :')
Voor volgend jaar staat het wel op de agenda, maar dan met een aparte <1000 euro auto.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_140439443
Nadeel daaraan vind ik weer dat ze naar bestemmingen gaan waar ik zelf al vaker in de buurt ben geweest of nog wel voor een weekendje naartoe kan karren. Met de CR kom je juist zo ver weg dat je er zelf niet gauw komt.

En als je de CR goed doet met een beetje doorrijden, paar keer stoppen en gezamenlijk terrasjes pakken, heb je interactie genoeg!
Schip ahoy!
pi_140440466
Ach ja, uiteindelijk kennen ze allemaal ongeveer dezelfde formule :P Dat is ook gewoon nodig om het toegankelijk te houden. Als je zelf iets wilt opzetten (wat best nog wel eens tegen kan vallen...) kan je misschien wat strenger zijn, maar je houdt gewoon dezelfde dingen waar je rekening mee moet houden - net als de rest :+

En met 500 teams kan ik mij voorstellen dat de CR-organisatie ook geen zin heeft om elke bak los te gaan beoordelen of dat hun bedoeling is of niet.
pi_140440932
Heb er zin in :)
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:39:48 #275
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_140441795
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
En als je de CR goed doet met een beetje doorrijden, paar keer stoppen en gezamenlijk terrasjes pakken, heb je interactie genoeg!
Ik heb liever beiden ipv. een van die twee ;)
De eerste keer dat we meereden lukte dat prima, overdag lol en gekke dingen rond de puzzels, 's avonds na de finish bbqen en biertje op de camping of in de stad _O_
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')