abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134145601
Die soep _O_
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:50:11 #227
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_134146429
De soep is de hit van het topic :D
»» Democracy is so overrated »»
pi_134148302
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:34 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik vind dit heel plezierige sateetjes.. Gewoon, een simpel recept, maar altijd succesvol als hapje op feestjes. :)
http://www.stonehurstmanor.com/marinated-chicken-satay/#.Uqgh7NLuK3p:

[ afbeelding ]
Toppie, dit gaat 'm worden :9. De gyoza's klinken ook erg lekker dus zijn opgeslagen, maar ik heb al dumplings met gehakt erin, dus dat zou dubbelop worden helaas. Dank je wel, hapjesheldin O+.
pi_134149187
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Dank je wel, hapjesheldin O+.
Geen dank, klunzige clown! *O*

Als je er trouwens een eetbare versiering naast wilt op het bord in plaats van zo'n fraaie maar niet-eetbare Thaise bloemgarnering, hier nog een tip:

http://www.onceuponacuttingboard.com/2012/11/onion-flowers.html:

+ filmpje:

Bloemen van uien! Heel makkelijk te maken (of althans, die ene keer dat ik het probeerde) :Y

[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 11-12-2013 14:22:48 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_134152220
Ow wat simpel maar mooi !! Eens kijken of ik deze ga gebruiken als versiering
pi_134153741
Dat is een toffe decoratie, Minilot :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  † In Memoriam † woensdag 11 december 2013 @ 16:31:04 #232
91830 MaximusTG
pi_134154015
Ja, leuk, lijkt een beetje op "blooming onion";

maar dan wat gezonder :D
pi_134192268
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:31 schreef MaximusTG het volgende:

[ afbeelding ]

Ha ja, dat ziet eruit als een uibloempje in snackbarekse berehap-vorm! :D

Zeg, iemand al een beetje nagedacht over presentatie, tafeldekken, en andere knusse aankleding van wat je gaat klaarmaken?

Ik rangschik mijn zoete hapjes voor bij de koffie (de truffels, de cranberries en de gembercrunch) denk ik op een simpele etagère. Daarbij wil ik dan ter versiering wat rozemarijntakjes van een suikerlaagje voorzien, als besneeuwde dennentakjes, zo dus:

Verder weet ik het nog niet. Ik heb natuurlijk geen voor- of hoofdgerecht dus heb weinig te zeggen over tafeldecoratie.. Wel ben ik nog op zoek naar een fraaie manier om mijn amuse-soepje te presenteren - in kleine shotglaasjes of espressokopjes vind ik stom en saai: ik zoek iets dat bij de exotische smaak van de bouillon past, of iets dat er in elk geval wat feestelijker uitziet dan miniglaasjes of kopjes. Iemand een tof idee?

Anders maar eens rondneuzen bij Martha Stewart.. :+
pi_134192302
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha ja, dat ziet eruit als een uibloempje in snackbarekse berehap-vorm! :D

Zeg, iemand al een beetje nagedacht over presentatie, tafeldekken, en andere knusse aankleding van wat je gaat klaarmaken?

Ik rangschik mijn zoete hapjes voor bij de koffie (de truffels, de cranberries en de gembercrunch) denk ik op een simpele etagère. Daarbij wil ik dan ter versiering wat rozemarijntakjes van een suikerlaagje voorzien, als besneeuwde dennentakjes, zo dus:

[ afbeelding ]

Verder weet ik het nog niet. Ik heb natuurlijk geen voor- of hoofdgerecht dus heb weinig te zeggen over tafeldecoratie.. Wel ben ik nog op zoek naar een fraaie manier om mijn amuse-soepje te presenteren - in kleine shotglaasjes of espressokopjes vind ik stom en saai: ik zoek iets dat bij de exotische smaak van de bouillon past, of iets dat er in elk geval wat feestelijker uitziet dan miniglaasjes of kopjes. Iemand een tof idee?

Anders maar eens rondneuzen bij Martha Stewart.. :+
Wat voor soep was het ook al weer mini?
pi_134192402
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat voor soep was het ook al weer mini?
De soep der soepennnnn! :7
pi_134192436
quote:
How could I forget!

Opdienen in een kokosnoot? Of is dat weer zo'n niet-haalbaar-impulsief-Lonaa-idee?
pi_134192477
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

How could I forget!

Opdienen in een kokosnoot? Of is dat weer zo'n niet-haalbaar-impulsief-Lonaa-idee?
Is maar een heel, heel, heel kleine amuse. Kokosnoot is te groot. Bovendien is het voor twaalf man. Dat zou wat veel kokosnoten zijn om voor dat doel aan te schaffen. :D

Wel leuk hoor, daar niet van. 's Zomers mag ik graag tiki-achtige cocktails in kokosnoten serveren! :Y O+

Maar zo met kerst toch niet helemaal de verfijnde wintersfeer waar ik naar zoek. ;)
pi_134192557
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:19 schreef minilot het volgende:

[..]

Is maar een heel, heel, heel kleine amuse. Kokosnoot is te groot. Bovendien is het voor twaalf man. Dat zou wat veel kokosnoten zijn om voor dat doel aan te schaffen. :D

Wel leuk hoor, daar niet van. 's Zomers mag ik graag tiki-achtige cocktails in kokosnoten serveren! :Y O+

Maar zo met kerst toch niet helemaal de verfijnde wintersfeer waar ik naar zoek. ;)
Ik zie het probleem. :7

Hmm, ik weet zo niks, ik ga er op broeden. :)
  donderdag 12 december 2013 @ 17:02:46 #239
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_134194041
Mijn kerstdiner is bijna volledig op papier! :D Doe dit jaar veel nieuwe dingen uitproberen! Er zit dan wel geen rode lijn in mijn diner, en het is geen super deluxe samenstelling. Maar ik ben er tevreden mee als startende ;) :P :D

Voorgerecht zijn 4 tapasjes:
- Een stukje gerookte zalmhaas met cashewnoten en soja
- Stokbroodje met een stukje opgerolde gerookte zalmfilet en roomkaas en prikker (soort pincho).
- Gebakken knoflookchampignons.
- En mijn moeders gaat nog iets maken, maar die weet het nog niet.

Hoofgerecht:
- Varkenshaasje in pesto en serranoham, met rucola, zongedroogde tomaatjes, pijnboompitten en parmezaanse kaas.
- Een hasselback aardappel.

Nagerecht moet ik nog tussen twee dingen kiezen. (Meestal eten we het nagerecht wat later op de avond, wij zijn geen grote eters)
- Of de whiskey chocolate brownies van Kok Robin :D
- Of een stukje appel cake met een bolletje vanille ijs ( http://www.grabandgorecip(...)8%D1%80%D0%BE%D0%B3/ )
pi_134200046
Die whisky-chocolade-brownies zijn goed te eten :Y
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_134203378
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:31 schreef MaximusTG het volgende:

[ afbeelding ]

jammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
pi_134208421
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 09:57 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Mijn collega's vonden het wel erg lekker. Bakje is gisteren helemaal leeg gegeten 8-)

Ik heb zondag trouwens ook mijn aardappel-pastinaak kransjes proberen te maken:

[ afbeelding ]

Volgens het recept moest het 15 minuten in de oven, maar toen vond ik ze nog erg slap. Misschien dat mijn oven niet helemaal goed op temperatuur was, maar pas toen ik de temperatuur wat verhoogde en ze er nog zeker 12 minuten langer in hield werden ze mooi genoeg om te kunnen serveren.

Wel een heerlijk recept trouwens. Heb ongeveer 50/50 gedaan met aardappel en pastinaak verhouding, waardoor de pastinaak smaak goed naar voren kwam :)

Moet mij nu alleen nog even buigen over de vraag waarom het bladerdeeg niet zo mooi omhoog kwam. Wellicht ook de oventemperatuur?
mooi O+

Heb je t recept bij de hand voor me O-) ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_134208811
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:18 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb mijn hoofdgerecht gevonden :9

http://www.williams-sonom(...)th-cognac-sauce.html
Nice :D
pi_134209000
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:59 schreef PdeHoog het volgende:
Die whisky-chocolade-brownies zijn goed te eten :Y
Heb je hier een recept van? :)
pi_134216651
Vanochtend even met de juf overlegd: er waren al heel veel hapjes met vlees toegezegd, dus ik ga iets met groenten doen. En dan denk ik dat ik me er wat makkelijk vanaf maak, met spiesjes met komkommer en tomaat (en misschien van die kleine mozzarellabolletjes).

Verder ook bezig met onze eigen kerstdagen. Kerstavond komt mijn zus, dan wil ik een oosters / fusion-achtig menu maken. Voorlopige ideeën:
- die soep die hier al vaker voorbij is gekomen (als bouillon, dus zonder alle extra's). Is die erg pittig trouwens, of niet?
- wellicht een paar sushi'tjes?
- vis (zalm?) met groene thee, rijst / noodles
- nagerecht: nog een idee, suggesties zijn welkom.

Tweede Kerstdag komen mijn schoonouders, wordt in elk geval grotendeels vegetarisch (ze eten wel vis, geen vlees), en ik denk Italiaans. Daar heb ik nog veel minder ideeën van. Leuk lijkt me:
- iets met een gegrilde portabella vooraf? Of crostini? Voor de kinderen dan denk ik eierpaddenstoeltjes
- zelfgemaakte pasta (maar daar ben ik eigenlijk niet zo heel goed in, dus of dat nou handig is..., maar de kinderen zijn wel dol op pasta)
- melanzane parmaggiano?
- toe wilde ik eigenlijk citroen-meringue-taart, maar ik weet nou niet meer zo goed of dat hierbij past.

Suggesties / aanvullingen zijn welkom
pi_134217051
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:50 schreef Bleie het volgende:
Vanochtend even met de juf overlegd: er waren al heel veel hapjes met vlees toegezegd, dus ik ga iets met groenten doen. En dan denk ik dat ik me er wat makkelijk vanaf maak, met spiesjes met komkommer en tomaat (en misschien van die kleine mozzarellabolletjes).

Verder ook bezig met onze eigen kerstdagen. Kerstavond komt mijn zus, dan wil ik een oosters / fusion-achtig menu maken. Voorlopige ideeën:
- die soep die hier al vaker voorbij is gekomen (als bouillon, dus zonder alle extra's). Is die erg pittig trouwens, of niet?

Tweede Kerstdag komen mijn schoonouders, wordt in elk geval grotendeels vegetarisch (ze eten wel vis, geen vlees), en ik denk Italiaans. Daar heb ik nog veel minder ideeën van. Leuk lijkt me:
- iets met een gegrilde portabella vooraf? Of crostini? Voor de kinderen dan denk ik eierpaddenstoeltjes
- zelfgemaakte pasta (maar daar ben ik eigenlijk niet zo heel goed in, dus of dat nou handig is..., maar de kinderen zijn wel dol op pasta)
- melanzane parmaggiano?
- toe wilde ik eigenlijk citroen-meringue-taart, maar ik weet nou niet meer zo goed of dat hierbij past.

Heb je niet een Italiaans winkeltje in de buurt a la little italy? Dan kan je daar gewoon goede pasta halen en heb je de stress van zelf pasta maken niet.

Taart klinkt prima. Ik heb ook een failproof goddelijk lekkere en hele simpele tiramisu voor je, maar die is mij verboden te maken omdat dat niet echt een licht gerecht is :@.
pi_134217578
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:38 schreef ArtemisQ het volgende:

[..]

Heb je hier een recept van? :)
http://kokrobin.wordpress(...)-chocolate-brownies/
pi_134218037
quote:

Fusion én 'oosters': Crème brûlée met groene thee:

Makkelijk te maken en is lekker. :Y

Ietsje meer moeite maar op zich ook eenvoudig én heel zacht en smakelijk: Japanse cheesecake!

-> Diverse recepten op Foodgawker

Het recept van dat laatste plaatje rechtsonder heb ik wel eens zelfgemaakt, zit een gember-ganache overheen; écht heel lekker!
Recept: http://julesfood.blogspot.nl/2012/04/japanese-cheesecake-with-ginger-white.html

[ Bericht 6% gewijzigd door minilot op 13-12-2013 11:14:29 ]
pi_134218689
quote:
- iets met een gegrilde portabella vooraf? Of crostini?
Vegetarisch, heel italiaans, makkelijk vooraf te maken en ontzettend smullen: caponata!

Prima recept hiervoor is: http://foodnouveau.com/2012/03/destinations/europe/italy/sicilian-caponata/

:9
pi_134219077
quote:

- melanzane parmaggiano?

De Soep is niet pittig. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')