Toppie, dit gaat 'm wordenquote:Op woensdag 11 december 2013 09:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik vind dit heel plezierige sateetjes.. Gewoon, een simpel recept, maar altijd succesvol als hapje op feestjes.![]()
http://www.stonehurstmanor.com/marinated-chicken-satay/#.Uqgh7NLuK3p:
[ afbeelding ]
Geen dank, klunzige clown!quote:
Ha ja, dat ziet eruit als een uibloempje in snackbarekse berehap-vorm!quote:Op woensdag 11 december 2013 16:31 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, leuk, lijkt een beetje op "blooming onion";
[ afbeelding ]
maar dan wat gezonder
Wat voor soep was het ook al weer mini?quote:Op donderdag 12 december 2013 16:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha ja, dat ziet eruit als een uibloempje in snackbarekse berehap-vorm!
Zeg, iemand al een beetje nagedacht over presentatie, tafeldekken, en andere knusse aankleding van wat je gaat klaarmaken?
Ik rangschik mijn zoete hapjes voor bij de koffie (de truffels, de cranberries en de gembercrunch) denk ik op een simpele etagère. Daarbij wil ik dan ter versiering wat rozemarijntakjes van een suikerlaagje voorzien, als besneeuwde dennentakjes, zo dus:
[ afbeelding ]
Verder weet ik het nog niet. Ik heb natuurlijk geen voor- of hoofdgerecht dus heb weinig te zeggen over tafeldecoratie.. Wel ben ik nog op zoek naar een fraaie manier om mijn amuse-soepje te presenteren - in kleine shotglaasjes of espressokopjes vind ik stom en saai: ik zoek iets dat bij de exotische smaak van de bouillon past, of iets dat er in elk geval wat feestelijker uitziet dan miniglaasjes of kopjes. Iemand een tof idee?
Anders maar eens rondneuzen bij Martha Stewart..
De soep der soepennnnn!quote:Op donderdag 12 december 2013 16:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wat voor soep was het ook al weer mini?
How could I forget!quote:
Is maar een heel, heel, heel kleine amuse. Kokosnoot is te groot. Bovendien is het voor twaalf man. Dat zou wat veel kokosnoten zijn om voor dat doel aan te schaffen.quote:Op donderdag 12 december 2013 16:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
How could I forget!
Opdienen in een kokosnoot? Of is dat weer zo'n niet-haalbaar-impulsief-Lonaa-idee?
Ik zie het probleem.quote:Op donderdag 12 december 2013 16:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Is maar een heel, heel, heel kleine amuse. Kokosnoot is te groot. Bovendien is het voor twaalf man. Dat zou wat veel kokosnoten zijn om voor dat doel aan te schaffen.
Wel leuk hoor, daar niet van. 's Zomers mag ik graag tiki-achtige cocktails in kokosnoten serveren!![]()
Maar zo met kerst toch niet helemaal de verfijnde wintersfeer waar ik naar zoek.
jammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmquote:Op woensdag 11 december 2013 16:31 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, leuk, lijkt een beetje op "blooming onion";
[ afbeelding ]
maar dan wat gezonder
mooiquote:Op dinsdag 19 november 2013 09:57 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Mijn collega's vonden het wel erg lekker. Bakje is gisteren helemaal leeg gegeten
Ik heb zondag trouwens ook mijn aardappel-pastinaak kransjes proberen te maken:
[ afbeelding ]
Volgens het recept moest het 15 minuten in de oven, maar toen vond ik ze nog erg slap. Misschien dat mijn oven niet helemaal goed op temperatuur was, maar pas toen ik de temperatuur wat verhoogde en ze er nog zeker 12 minuten langer in hield werden ze mooi genoeg om te kunnen serveren.
Wel een heerlijk recept trouwens. Heb ongeveer 50/50 gedaan met aardappel en pastinaak verhouding, waardoor de pastinaak smaak goed naar voren kwam
Moet mij nu alleen nog even buigen over de vraag waarom het bladerdeeg niet zo mooi omhoog kwam. Wellicht ook de oventemperatuur?
Nicequote:Op donderdag 5 december 2013 22:18 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb mijn hoofdgerecht gevonden
http://www.williams-sonom(...)th-cognac-sauce.html
Heb je hier een recept van?quote:Op donderdag 12 december 2013 19:59 schreef PdeHoog het volgende:
Die whisky-chocolade-brownies zijn goed te eten
Heb je niet een Italiaans winkeltje in de buurt a la little italy? Dan kan je daar gewoon goede pasta halen en heb je de stress van zelf pasta maken niet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:50 schreef Bleie het volgende:
Vanochtend even met de juf overlegd: er waren al heel veel hapjes met vlees toegezegd, dus ik ga iets met groenten doen. En dan denk ik dat ik me er wat makkelijk vanaf maak, met spiesjes met komkommer en tomaat (en misschien van die kleine mozzarellabolletjes).
Verder ook bezig met onze eigen kerstdagen. Kerstavond komt mijn zus, dan wil ik een oosters / fusion-achtig menu maken. Voorlopige ideeën:
- die soep die hier al vaker voorbij is gekomen (als bouillon, dus zonder alle extra's). Is die erg pittig trouwens, of niet?
- wellicht een paar sushi'tjes?
- vis (zalm?) met groene thee, rijst / noodles
- nagerecht: nog een idee, suggesties zijn welkom.
Tweede Kerstdag komen mijn schoonouders, wordt in elk geval grotendeels vegetarisch (ze eten wel vis, geen vlees), en ik denk Italiaans. Daar heb ik nog veel minder ideeën van. Leuk lijkt me:
- iets met een gegrilde portabella vooraf? Of crostini? Voor de kinderen dan denk ik eierpaddenstoeltjes
- zelfgemaakte pasta (maar daar ben ik eigenlijk niet zo heel goed in, dus of dat nou handig is..., maar de kinderen zijn wel dol op pasta)
- melanzane parmaggiano?
- toe wilde ik eigenlijk citroen-meringue-taart, maar ik weet nou niet meer zo goed of dat hierbij past.
Suggesties / aanvullingen zijn welkom
Fusion én 'oosters': Crème brûlée met groene thee:quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:50 schreef Bleie het volgende:
Verder ook bezig met onze eigen kerstdagen. Kerstavond komt mijn zus, dan wil ik een oosters / fusion-achtig menu maken. Voorlopige ideeën:
Vegetarisch, heel italiaans, makkelijk vooraf te maken en ontzettend smullen: caponata!quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:50 schreef Bleie het volgende:
- iets met een gegrilde portabella vooraf? Of crostini?
De Soep is niet pittig.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:50 schreef Bleie het volgende:
Vanochtend even met de juf overlegd: er waren al heel veel hapjes met vlees toegezegd, dus ik ga iets met groenten doen. En dan denk ik dat ik me er wat makkelijk vanaf maak, met spiesjes met komkommer en tomaat (en misschien van die kleine mozzarellabolletjes).
- die soep die hier al vaker voorbij is gekomen (als bouillon, dus zonder alle extra's). Is die erg pittig trouwens, of niet?
- wellicht een paar sushi'tjes?
- vis (zalm?) met groene thee, rijst / noodles
Tweede Kerstdag komen mijn schoonouders, wordt in elk geval grotendeels vegetarisch (ze eten wel vis, geen vlees), en ik denk Italiaans. Daar heb ik nog veel minder ideeën van. Leuk lijkt me:
- iets met een gegrilde portabella vooraf? Of crostini? Voor de kinderen dan denk ik eierpaddenstoeltjes
- zelfgemaakte pasta (maar daar ben ik eigenlijk niet zo heel goed in, dus of dat nou handig is..., maar de kinderen zijn wel dol op pasta)
- melanzane parmaggiano?
- toe wilde ik eigenlijk citroen-meringue-taart, maar ik weet nou niet meer zo goed of dat hierbij past.
Suggesties / aanvullingen zijn welkom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |