Je kunt er prima mee praten, maar over het algemeen zijn ze toch wat introverter dan bijvoorbeeld de doorsnee economie-student.quote:Op maandag 18 november 2013 23:22 schreef Novermars het volgende:
[..]
Eerstejaars ectrie aan de RUG hier. Waarom denk je dit? Op een paar Chinezen na is iedereen hier erg sociaal bekwaam. De tijden zijn voorbij dat alleen echte die-hard bèta's ectrie doen.
Je bedoelt de studie MSc Financial Economics op de EUR? Dat is echt een pret studie, dat zou ik nooit overwegen. Dan kun je nog beter op de RSM een Finance MSc gaan doen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:55 schreef SirMatthew het volgende:
Bij econometrie ligt het er ook maar net aan. Er lopen inderdaad zeker wat geeks rond en je zult sneller de minder doorsnee types tegenkomen dan bij IB/economie, maar het gros is gewoon sociaal. En zoals Bajskorv zegt, zeker als je nog vroeg in de 20 ben kan je je op sociaal vlak nog enorm ontwikkelen.
Het blijft natuurlijk een uitstekende studie om de financiële wereld in te stappen, maar ook als je simpelweg geïnteresseerd bent in economisch onderzoek. Wat ik om mij heen zie is dat veel top studenten (zelfs van IB) overwegen een master econometrie te doen, simpelweg omdat ze het een stuk meer uitdaagt en ze de economisch kennis mee kunnen nemen uit een bachelor. Deze personen hebben vaak zowel het sociale aspect als het analytische aspect. Ben zelf ook nog aan het twijfelen of ik voor MSc Econometrie of Financiele Economie moet gaan.
Voorts, zijn er nog mensen hier die voor summer research analyst gesolliciteerd hebben? Ben daar zelf voor gegaan, je zit dicht bij de business maar bent wat meer analytisch bezig (en minder uren). Binnenkort eerste interview ...
Waar kan ik tekenen?quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je bedoelt de studie MSc Financial Economics op de EUR? Dat is echt een pret studie, dat zou ik nooit overwegen. Dan kun je nog beter op de RSM een Finance MSc gaan doen.
Ik ken overigens ook een aantal econometrie gasten die nu IB doen en toch juist erg weinig uitdaging hebben. Maar dat vinden ze wel prettig, ipv dag in dag uit Matlab draaien.
Vind je dat serieus interessant?quote:
Uiteraard, er van uitgaande dat ik ook enigszins met de modellen mag knutselen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vind je dat serieus interessant?
Welke master van de EUR is dan wel goed in jouw optiek(aansluitend op E&BE)?quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Je bedoelt de studie MSc Financial Economics op de EUR? Dat is echt een pret studie, dat zou ik nooit overwegen.
MSc Finance & Investments is volgens mij redelijk, en zeker de MSc Quantitative Finance.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Welke master van de EUR is dan wel goed in jouw optiek?
Bedrijfseconomische programmas
Accounting, Auditing Control (ook in deeltijd)
Financial Economics
Marketing
Algemeen economische programmas
Economics of Management and Organisation
International Economics
Policy Economics
Toegepaste economische programmas
Entrepreneurship and Strategy Economics
Urban, Port and Transport Economics
Health Economics (i.s.m. Instituut Beleid & Management Gezondheidszorg)
Behavioural Economics
Bron: http://www.eur.nl/bachelo(...)g_masteropleidingen/
RSM hoort toch bij de EUR, heb daar toevallig +- twee weken geleden gekeken bij de open avond voor een master.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:55 schreef M-townGangster het volgende:
[..]
MSc Finance & Investments is volgens mij redelijk, en zeker de MSc Quantitative Finance.
Edit: excuses, zie nu dat je specifiek naar EUR vraagt.
Ja. RSM is de managementfaculteit van de EUR.quote:
Dat zijn volgens mij ook opleidingen aan de EUR als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:55 schreef M-townGangster het volgende:
[..]
MSc Finance & Investments is volgens mij redelijk, en zeker de MSc Quantitative Finance.
Edit: excuses, zie nu dat je specifiek naar EUR vraagt.
Wat niet heel vreemd is, gezien dat dit topic in school en studie staatquote:Op woensdag 20 november 2013 12:23 schreef SirMatthew het volgende:
Wellicht moeten we dit geen MSc studiekeuze topic laten worden (als is dat ook interessant).
De basis salarissen in IB in de City gaan al tijden omhoog, die cap gaat toch wel weer omzeild worden. Daarnaast worden bonussen al vrij veel in aandelen uitbetaald, dus zit dat al redelijk vast aan een langere termijn.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:23 schreef SirMatthew het volgende:
Wellicht moeten we dit geen MSc studiekeuze topic laten worden (als is dat ook interessant).
On-topic, back to IB:
Laatste tijd wordt er veel gesproken over de bonus cap waar iedereen wel mee kan leven behalve de UK. Enige idee of ze nu definitief de cap gaan omzeilen of niet? En vooral, gaan de salarissen in IB omhoog? (d.w.z. higher fixed pay, lower bonus)
Zoals de geruchten aangeven komt er volgend jaar in Nederland ook een cap van 20% t.o.v. fixed compensation. Ben bang dat dit ertoe gaat leiden dat veel top managers / bankiers Nederland zullen gaan verlaten. Mijn vermoeden is dan ook dat de basissalarissen enorm zullen gaan stijgen. Mijn vraag is dan ook: wat is het nut van een dergelijke maatregel?quote:Op woensdag 20 november 2013 12:46 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
De basis salarissen in IB in de City gaan al tijden omhoog, die cap gaat toch wel weer omzeild worden. Daarnaast worden bonussen al vrij veel in aandelen uitbetaald, dus zit dat al redelijk vast aan een langere termijn.
Om het korte termijn denken tegen te gaan.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:00 schreef lucatoni het volgende:
[..]
Zoals de geruchten aangeven komt er volgend jaar in Nederland ook een cap van 20% t.o.v. fixed compensation. Ben bang dat dit ertoe gaat leiden dat veel top managers / bankiers Nederland zullen gaan verlaten. Mijn vermoeden is dan ook dat de basissalarissen enorm zullen gaan stijgen. Mijn vraag is dan ook: wat is het nut van een dergelijke maatregel?
Moral hazard.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:00 schreef lucatoni het volgende:
[..]
Zoals de geruchten aangeven komt er volgend jaar in Nederland ook een cap van 20% t.o.v. fixed compensation. Ben bang dat dit ertoe gaat leiden dat veel top managers / bankiers Nederland zullen gaan verlaten. Mijn vermoeden is dan ook dat de basissalarissen enorm zullen gaan stijgen. Mijn vraag is dan ook: wat is het nut van een dergelijke maatregel?
Weinig. Die hogere basis maakt de kostenstructuur van de bank enkel minder flexibel, wat vervelend gaat zijn in een volgende crisis. Echte topbankiers hebben we natuurlijk verder niet enorm veel in Nederland, dus die leegloop zal wel meevallen. Iedereen die weg zou willen, is al weg. De rest kiest gewoon voor Nederland, niet voor een hoog salaris.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:00 schreef lucatoni het volgende:
[..]
Welk korte termijn denken? Bij een trader snap ik dat wellicht, maar hoe werkt dat in M&A? Als mijn basis nu hoger wordt en mijn bonus lager, ga ik dan nog 70 uur in de week hard werken? Lijkt me dat het animo daarvoor af neemt, wat de bank weer niet ten goede komt. Mijn verdienste wordt toch steeds minder bepaald door wat ik bijdraag aan de bank... M&A bankiers zijn uiteindelijk niks meer dan adviseurs, het is niet alsof die met geld van de bank speculeren. Dus dat korte termijn gelul gaat niet echt op.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:04 schreef tfors het volgende:
[..]
Om het korte termijn denken tegen te gaan.
Ik had het vooral over traders inderdaad.quote:Op woensdag 20 november 2013 14:08 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Welk korte termijn denken? Bij een trader snap ik dat wellicht, maar hoe werkt dat in M&A? Als mijn basis nu hoger wordt en mijn bonus lager, ga ik dan nog 70 uur in de week hard werken? Lijkt me dat het animo daarvoor af neemt, wat de bank weer niet ten goede komt. Mijn verdienste wordt toch steeds minder bepaald door wat ik bijdraag aan de bank... M&A bankiers zijn uiteindelijk niks meer dan adviseurs, het is niet alsof die met geld van de bank speculeren. Dus dat korte termijn gelul gaat niet echt op.
En hoe wordt ik daar als M&A bankier dan beter vsn? Mijn bonus hangt af van het resultaat van de divisie, niet aan de winst die een trader maakt. Volledig irrelevant voorbeeld in deze bonus discussie.quote:Op woensdag 20 november 2013 17:27 schreef SirMatthew het volgende:
Wat betreft M&A of Research o.i.d. ligt het er misschien vooral aan dat tijdens processen je informatie naar andere divisies kan doorspelen die de kans op succes/winsten groter maken, dus dat er conflicts of interest zijn. (Barclays heeft bijv. zo'n statement dat Research nooit informatie doorspeelt naar IB / verandert voor de client het weet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |