Even een iets uitgebreider verslag van gisteren.
Rond half vier met de trein vertrokken vanuit Goes met mijn zusje. Het was erg mistig en dat werd niet beter gedurende de reis. Mijn ouders waren toevallig in Veenendaal en zouden voor het eerst komen kijken bij een wedstrijd van mij en mijn zusje. Vanaf Breda begon de trein zich te vullen met mannen en vrouwen met lange tights en fel gekleurde hardloopschoenen. In Nijmegen aangekomen richting de expo gelopen waar we hadden afgesproken met mijn ouders. Mijn zusje kwam overal bekenden tegen van studenten verenigingen enzo. In de Expo was Haile Gebrselassie bezig met boeken te signeren. Helaas was de rij vrij lang en heb ik besloten maar geen boek te kopen. Wel van die bibits gekocht om je startnummer te bevestigen. Het was inmiddels 6 uur en we moesten nog eten. We konden zo snel geen normale maaltijd vinden, dus we hebben een pre-run maaltijd gedaan bij de McDonalds

. Rond Half 8 richting de startvakken gegaan. Mijn zusje stond in het paarse vak, en ik in het iets snellere roze vak. Ik stond redelijk vooraan en kon voor mijn neus de 5km zien vertrekken. Toen begon het te kriebelen, 3 minuten voor de start snel mijn vest aan een voortuinhekje geknoopt en toen schoot Haile de 10km lopers af. Overal zag je nog vesten en truien door de lucht vliegen richting de zijkanten.
Eerst starten de wedstrijdlopers en daarna kwam ons vak langzaam in beweging. De eerste kilometers toch nog wel vrij veel moeten slalommen ondanks dat de weg vrij breed was.
Eerste kilometers gingen lekker en na 3 kilometer sloegen we linksaf het bos in. Hier was het ondanks het plaatsten van 24 led lantaarnpalen vrij donker. Overal zag je lichtjes van lopers, (was toch geen overbodige luxe). Sommige lopers waren verkleed als halve kerstbomen. Op een gegeven moment kwam het 5km punt, (het 10km punt voor de 15km lopers!) vanaf daar gaat de weg gedurende 1 kilometer lelijk omhoog over een smal weggetje, viel me toch nog wel erg tegen. (ook te zien in splittijd: 5:14) Maar als je dan weer op de grote weg komt gaat het weer lekker naar beneden en kon ik nog mooi tempo maken. En dan komt het goede gevoel als je het 8km en later het 9km bord passeert. Het aantal mensen langs de kant neemt toe en als je dan langs de tribunes loopt komt de euforie!
gefinisht in een netto tijd van 47:39, Verbetering van 7 seconden met mijn PR gelopen op Vredesloop.
422e van de 4363 lopers.
Splittijden
5:11 / 4:43 / 4:57 / 4:45 / 4:41 / 5:14 / 4:42 / 4:35 / 4:18 / 4:16
Hoop bekertjes bij Endomondo ook:
Cooper (12 min) 2.76 km
1 km 4m:14s
1 mile 6m:52s
3 km 13m:09s
3 miles 22m:01s
http://www.endomondo.com/workouts/269543134/9191691
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----