abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133265556
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_133266347
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:36 schreef Juud79 het volgende:
Whahahaha........ :D

Ik lees altijd wel alles, das makkelijk bij te houden, reageren via mijn foon vind ik onhandig en als ik mijn laptop aan heb dan heb ik niet altijd zin/puf. Bij Lientje lukte dat altijd nog wel, nu met twee gewoon niet... maar ik vind het nog steeds fijn/leuk/gezellig om mee te lezen en soms te spammen met een post/foto van mijn kindjes. :)
Sluit ik me bij aan... Ik heb maar 1 kind die net doet alsof hij met zn 10e is :D
pi_133266592
Ik lig in bed met een doos tissues en 2 katten. Welterusten hopelijk is vriend voor de laatste voeding thuis en mag ik tot de nachtvoeding blijven liggen.
pi_133266742
Slaap lekker FR!

Mijn avond is al weer uitgesteld :') kindje is wakker...
pi_133266834
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:35 schreef LadyBlack het volgende:
Slaap lekker FR!

Mijn avond is al weer uitgesteld :') kindje is wakker...
Hier zijn ze allebei wakker :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133267118
Sterkte met de avond dames :*

Belle ik wilde nog even zeggen dat dat geconcentreerd labeltjes pakken heel herkenbaar is en zo supermegalief! O+
pi_133267425
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:44 schreef Suikertante het volgende:

Belle ik wilde nog even zeggen dat dat geconcentreerd labeltjes pakken heel herkenbaar is en zo supermegalief! O+
+1

Mijn kind is vandaag 7 maanden, wat een gekke leeftijd he? Ik vond het ook ineens zo oud klinken :o
En ze kan nog laaaaaaang niet alles wat belle opnoemde, maar ze is wel fantastisch gelukkig O+
pi_133267520
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:44 schreef Suikertante het volgende:

Labels zijn hier ook de bom! Heb zo'n zacht doekje met 100 labels gekocht, mogen jullie raden welke label favoriet is :')
Sarcasme. Herken het.
pi_133267576
Btw, mijn kind is om half 8 gaan slapen, zonder drama en tot nu toe zonder huilend wakker worden :o

Ze was nog vrolijk toen ik tegen half 8 binnen strompelde na een dag van 11,5 uur, dus dit kan ik, heel egoïstisch, zo goed gebruiken O+ lekker knuffelen en naar bed gebracht! en nu zelf slapen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_133267593
Makkie, t waslabeltje ;) zo herkenbaar!
En nu snel slapen, morgen werken van 8.00-1.00 :O
pi_133267607
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:54 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Labels zijn hier ook de bom! Heb zo'n zacht doekje met 100 labels gekocht, mogen jullie raden welke label favoriet is :')
De echte met made in china oid erop he? _O- Same here!
pi_133267721
Raar he?! Hoe krijgen ze het voor elkaar :?
Sarcasme. Herken het.
pi_133267978
Plaatje bij het praatje O+

Een van dr favoriete speeltjes op het moment; een rood kopje _O-
Ik drink mijn koffie ook vaak uit een rood kopje, en dan proosten we even *;
pi_133268212
Ja! :D ik heb laatst ook een speldje geprobeerd, stond wel erg snoepig O+
Sufkop die ik ben, dat had ik natuurlijk op deze foto moeten doen 8)7

Waarrrrrr had jij trouwens dat jasje van Nin vandaan, die is echt lief!!!!
pi_133268281
Oooh, LB wat is ze toch O+ ! En 7 maanden alweer. :o
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_133268362
Ohhhh LadyBlack wat een beauty!!!
En bellelena die auto!!! Geweldig hahaha
pi_133268417
Ze heeft zo'n vrolijk bekkie LB O+

Bekers zijn zo mogelijk nog gaver dan labels :7 Je kunt ermee over het laminaat schrapen, tegen tafelpoten slaan en twee bekers tegelijk tegen elkaar slaan. Het is alleen om te huilen als ze buiten je bereik vallen :'(
Sarcasme. Herken het.
pi_133268435
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:06 schreef LadyBlack het volgende:
Ja! :D ik heb laatst ook een speldje geprobeerd, stond wel erg snoepig O+
Sufkop die ik ben, dat had ik natuurlijk op deze foto moeten doen 8)7

Waarrrrrr had jij trouwens dat jasje van Nin vandaan, die is echt lief!!!!
Mijn eerste winterjasje O+

En morgen/overmorgen nieuwe foto maken jij!
pi_133268467
Oja, herkenbaar ook, Nin wil ook de hele tijd met bekers O+
Vooral de mijne! Ik moet echt even een eigen beker voor d'r fixen!
pi_133268717
Ik heb E trouwens geen hapjes meer gegeven sinds dinsdag, en ze is nu gelukkig weer terug bij de vloeibare ontlasting. Wat een opluchting! Nu maar weer rustig opbouwen. Ze heeft vanochtend rapley peer gehad op de opvang, en vanavond alleen bv. Morgenavond ga ik ook weer avondeten geven. En op het kdv geven ze (op eigen initiatief) uit voorzorg maar even geen banaan meer. Just in case...

Ik vind het trouwens zoooooo jammer om een ander kinderdagverblijf te moeten gaan zoeken :'( maar het is echt niet handig straks als ze hier zou blijven. -O-
pi_133268984
LB wat is ze leuk. En ook al 7 maanden *O*
pi_133269039
Wat was er met haar ontlasting dan LB?
Sarcasme. Herken het.
pi_133269181
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:23 schreef Spirit82 het volgende:
Wat was er met haar ontlasting dan LB?
Ach ze was elke keer heel pieperig, en moeilijk aan het kijken :{ en toen ik even 'hielp' met de thermometer, kwam er pas (vaste) poep. En dat was na 2 dagen ofzo.

Ze moet dus duidelijk wennen aan vast voedsel, maar ik wou dr even wat tijd geven om tot rust te komen (ok, en mezelf ook, want alleen thuis nu).
pi_133269194
Vandaag met Riley naar de huisarts gegaan. Ze hoest zo erg, had last van een loopoor en loopoogjes. Dus wilde even weten of alles goed was. Gelukkig was alles ook helemaal goed en oortjes kijken is mishandeling
Maar we zaten te wachten en Riley wilde constant lopen aan de hand. Want stil zitten is voor baby's. O+
pi_133269293
Gelukkig dat er niets echt aan de hand is met je kleine stappertje! O+

Hoe gaat t met jou? Blij met je baan? Hoofd al weer minder zeer?
pi_133269476
Eventjes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 39% gewijzigd door bellelena op 14-11-2013 23:02:46 ]
pi_133269678
Ah! Arme meisjes. Fijn dat er niks ernstigs is Omen.

En LB, GROOT GELIJK DAT JE DAN NOG EVEN WACHT (caps maar lui :@)
Sarcasme. Herken het.
pi_133269681
LB heel blij en ook trots op mezelf. Hoofdpijn is nu weg. Ik ben alleen ook verkouden. Dus ga zo lekker slapen

Belle dat filmpje O+
En als Riley zo valt huilt ze dus tranen met tuiten. Nu al een dramaqueen :o
pi_133269717
7 maanden ook alweer!
Hier gaan we bijna de dubbele cijfers in :X
pi_133269761
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:39 schreef Kyara het volgende:
7 maanden ook alweer!
Hier gaan we bijna de dubbele cijfers in :X
Ssst. Dat ontken ik nog :o
pi_133269875
Omen, soms moet ze hier ook huilen als ze valt, zo sneu, maar in dit geval kon ik d'r mooi zo oprapen :')

Voor het filmpje liep ze trouwens echt zo achter die doos aan te schuifelen al een poosje. Precies toen we het gingen filmen, deed ze het niet meer, viel ze enkel zo hilarisch om :P Vandaar de opmerking van mijn lief op het eind ;)

En dubbele cijfers! Wow, dat klinkt echt oud al ja!
pi_133269893
Wat lief belle!
  donderdag 14 november 2013 @ 22:44:07 #34
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133269925
Jeutje, wat een knap kind Belle, wat kan ze al veel....
Ik herken overigens veel in je posts over aanwezig willen zijn en er voor je kind willen zijn en het een vertrouwde basis willen geven. Heb je het boek 'Ouderschap vanuit je hart' gelezen? Zo niet, een aanrader.

LB, wat een leuk meiske is het toch.....die haartjes. O+

Kyara ik dacht er vd week toevallig aan, toen ik foto's van je vakantie zag. Nog even en je hebt er 1 van 2 en 2 van 1 jaar... :D
pi_133270021
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:44 schreef Juud79 het volgende:
Jeutje, wat een knap kind Belle, wat kan ze al veel....
Ik herken overigens veel in je posts over aanwezig willen zijn en er voor je kind willen zijn en het een vertrouwde basis willen geven. Heb je het boek 'Ouderschap vanuit je hart' gelezen? Zo niet, een aanrader.

LB, wat een leuk meiske is het toch.....die haartjes. O+

Kyara ik dacht er vd week toevallig aan, toen ik foto's van je vakantie zag. Nog even en je hebt er 1 van 2 en 2 van 1 jaar... :D
Nee, niet gelezen (nog)! Maar die ga ik meteen even opzoeken! (Wanneer had ik ook alweer tijd om een boek te lezen trouwens ;) )
pi_133270095
1 van 2 en 2 van 1
Dat klinkt wel leuk zo :D

En de meisjes samen even oud als M.

Maar de gedachte aan 1 peuter en2 dreumesen stop ik toch maar even heel snel weg.
pi_133271297
Ik was net de afwas aan het wegwerken, en ik kan zo gelukkig worden als ik de babylepeltjes in het bestekbakje zie liggen O+

Een kinderbestekje! In mijn keukenla!! O+
pi_133272099
Lief belle en lb
Hier met hangen en wurgen in 7 voedingen er 790cc in gekregen. Ik hoop dat we ooit weer terug gaan naar de 950 in 5 voedingen. .

Ik had nog een kleine fles van tommee tippee staan en die heeft een iets zachtere speen. Daarmee ging het wat beter dan met de Avent. Die weigerde ze echt volledig.

Weten nog niet wat we doen als het morgen weer zo'n drama is -O-.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133272339
Aaaww Belle je filmpje!! (Ik had 'm gelukkig nog net op tijd gezien)

XM, ik wil niet onaardig doen maar ik word gewoon een beetje nerveus van je.. N. is een beetje ziekig, dan is het toch niet gek dat ze wat hangerig/huilerig/minder dorstig is? Give the girl a break..
pi_133272539
Ja XM, het leek de laatste tijd of je wat minder met de milliliters bezig was maar laat N. gewoon rustig uitzieken, ik zou heel chagrijnig worden als iemand me maar blijft voeren 'met hangen en wurgen' als ik ziek ben. :@ het lijkt me niet in haar belang om als ze die 500cc heeft gehaald en ze wil niet meer het dan nog wel d'r in te werken...
  donderdag 14 november 2013 @ 23:51:39 #41
381212 Gulara
From the future
pi_133272867
Ok megabijleesreageerposts! *O*

Sorry voor evt verouderde informatie. :P

Animalmix je arme zieke meisje, ik hoop dat ze weer snel beter is. :* Oh ik zie nu de waterpokken. Hopelijk blijft het bij deze keer.

Becky fijn dat de frustratie weg is, je kleine wandelmeisje. O+

Shandaly wat een goeie stats. *O* Fijn dat het gewicht weer omhoog gaat. En fijn dat het ook met jou beter gaat. :s)

XM beterschap voor je zieke meisje. :*

Loj weer een nachtelijke sessie. Fijn dat je daarna wel lekker hebt kunnen slapen. :s)

LB half twee is wel erg vroeg om al wakker te worden. En met een baby tussen je in slaap je toch minder inderdaad. Een vrije dag daarna is dan wel heel fijn. c_/

Cwen die 'financiële problemen' opmerking! :o

Hilliebillie succes met de flesjes. :*

Nog meer gegadigden voor de meet! *O*

Piekie ook al nachtelijk gespook. :O

Dag Cathmar. :W Ik zag je meisjes ergens en ze zijn O+ O+

Omen, goed uitzieken deze keer. }:| :*

Sparkling jij hebt wel lef met je banaan! :o Ik vind banaan echt duivels. Die vlekken! :'( :X

E. en d'r superopa. O+ Och wat ontroerend.

Betweters check. Balen voor ze, want met betrekking tot mijn kind ben ik de überbeterweter. :7

Daar vreet je toch de stront van! :D

F-r beterschap voor Sac. :* En fijn dat de controle prima was. :s)

Suiker lekker op vakantie. Ik wacht op de fotospam van F.

Mousemickey wat lief dat superoma zo met hem speelde. O+

Sowieso superoma's en -opa's. O+
  donderdag 14 november 2013 @ 23:57:21 #42
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133273061
Ik heb dat hele bijhouden van hoeveelheden bij bv nooit begrepen, ik weet toch ook niet hoeveel mijn kind drinkt. :?
Daarbij overleven ze ook echt wel een tijdje op 400-500 cc per dag....

Volgens mij moet je een kind vooral fijn zelf laten bepalen hoeveel hij of zij eet. Anders creëer je een kind zonder rem of een kind dat gaat weigeren....en dan ben je helemaal ver van huis....
pi_133273477
XM, wat de anderen ook zeggen en wat ik eerder al zei: Als je ziek bent, dan is je lichaam al heel hard bezig en dan heb je gewoonweg even geen energie om óók nog eens een liter eten te verteren als klein babytje. Sowieso zullen er, ook als ze groter is, echt nog wel momenten gaan komen dat ze misschien eens helemaal niets wil eten! Probeer haar in haar waarde te laten en zelf te laten aangeven wat ze wel en niet wil, hoe klein ze ook is, haar lichaam kan het echt ook aangeven :*
  vrijdag 15 november 2013 @ 00:13:08 #44
381212 Gulara
From the future
pi_133273589
XM tandjes en koorts is ook niet tof. -O-

LB einde van de dag is hier ook altijd wat lastig. Ik ben altijd blij als ik em tot een derde slaapje kan verleiden.
En ontevreden baby's zijn ook niet tof. :*

Loj, dom en mislukt omdat je niet kunt breien? :D Gekkie!

F-r beterschap. En ziek zijn zonder back up is heel stom inderdaad. -O-

GotC ik herken de irritatie. Ga echt honderd keer liever de stad in met de drager. En een prenatal zonder lift. Hoe verzinnen ze het. :X
En smileyoverload. O+ *O* *; :7 8-)

Vermoeide mannen. :O Het vaderschap is volgens mij een stuk zwaarder dan het moederschap. ;)

Rollende D. *O*

Kyara heb je de mogelijkheid om ze apart te laten slapen. (Wel ongezellig, misschien wel rustiger?)

Hier ook een oortrekker. Van mij mag dat gebit wel klaar zijn.
Had trouwens laatst eens wat van dat tandensmeerspul gebruikt. M'n wang was kapot, dus ik dacht laat ik eens proberen hoe dit spul werkt. :')
Maar het voelde echt alsof er alcohol inzat of zo? :? Geen wonder dat m'n kind het zo lekker vindt. :o

Huishouden. Oh ja.... ..... ...... :@ :O c_/ Geen tips omen.

Lekker loj! :Y) 2x nog wel.

Flappende oren. Check.

Dat gaatje! *Gaat iedereen checken op pre-aurienogiets!*

En XM die al al die tijd stiekem een soort zeemeermin is! :o O+ *jaloers*

L0t geniet van je vrije dagen! *O*

GotC goeie nacht. ^O^

LB :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Gulara op 15-11-2013 00:44:14 ]
pi_133273890
Tandenstoker gulara?? Denk dat je iets anders bedoeld :P
  vrijdag 15 november 2013 @ 00:37:13 #46
381212 Gulara
From the future
pi_133274233
Hahaha, Olf. Je arme kind midden in de nacht boterhammen voeren. o|O

L-E insinueer je nu dat ik een zak chips moet leegeten? :o }:| :9
Ik ken ze wel met een stofje er omheen genaaid als speeltje voor baby.

Juud herkenbaar. Ik heb ook wel eens een paar minuten voor m'n ondergepoepte baby gestaan. Wist niet waar ik moest beginnen inderdaad. Afspoelen onder de kraan is vaak het makkelijkst. ^O^

Die vogel! :r :X

Omen! *O* *O* Gefeliciteerd!

Op de meet toch maar even Belle aaien. :P
En automatisch oprolbare meetlinten zijn ook awesome inderdaad!

Pessie ging Nathan 'zomaar ineens' doorslapen? Wilikook!

F-r succes met ie keelontsteking. :*

Sparkling veel plezier op je zussendagen. Hopelijk is E. snel beter, en gelukkig heeft ze d'r papa. O+

Wij geven nooit paracetamol, maar ik temp ook nooit. in het vliegtuig zijn we wel heel makkelijk met paracetamol :@

Olf val me nog eens lastig met je foto's!

Sparkling lijkt me een goeie aanpak voor eenkennigheid.
En een :* voor je verhaal.

Fieder balen van die korte dagslaapjes. Fijn dat de nachten wel goed gaan.

Bubbeltje's mini goed gegroeid en lekker aan het slapen. *O*

Juud wat heb je toch een mooie kinderen. O+ O+ Lieve koppies hebben ze.

XM wat rot dat N. nog steeds niet lekker is. :*

Mousemickey, fijn dat je rare kind er zelf weinig last van heeft. :)

Zaïre wat een schatje. O+

Nin in d'r winterjasje! O+ OMG wat een snoesjes! En ze klinkt fantastisch!

Belle, jullie auto! O+ :o *O* *; *O* O+ Foto van de pin-up!

Voor de statistieken. Wij hebben ook geen auto.

LB het is stiekem wel fijn als ze zelf in bed kunnen slapen hoor.
  vrijdag 15 november 2013 @ 00:43:25 #47
381212 Gulara
From the future
pi_133274379
LB hoe kan jouw kind nu 7 maanden zijn?
Proost! c_/

Bekertjes en labeltjes zijn ook tof. Pi is ook blij met z'n houten puzzel. Hij haalt alle stukjes eruit zodat mama kan puzzelen! O+ Lief kind. O+

1 van 2 en 2 van 1. Hoe tof is dat! O+

XM ik zou haar echt niet overvoeren nu inderdaad. Lijkt me heel naar om te veel te moeten eten als je ziek bent. :*

Hilliebillie ik ga even m'n typo zoeken, want ik wilde niks zeggen over een tandenstoker. :o
  vrijdag 15 november 2013 @ 00:45:46 #48
381212 Gulara
From the future
pi_133274437
Vervelend zeg dat iedereen door mijn megaposts zit heen te posten. }:|
Nu kun je helemaal niet meer zien hoe indrukwekkend ze zijn. :'(
Ik ga even huishouden :r nu m'n kind nog slaapt en dan kom ik straks even vertellen hoe het met ons gaat.
Tosso! :W
pi_133274832
Nou gulara het viel me anders wel op hoor je megapost :o hij is echt mega mega mega!! *O*
Succes met je huishouden, ik ga lekker slapen :D kind slaapt al ruim een uur en ik ben nog ff enthousiast aan het wezen over het afdelingsuitje morgen wat ik mee georganiseerd heb en waar is super zin in heb (en nog even snel lijstjes aan het maken ben van dingen die ik niet moet vergeten terwijl eigenlijk alles al wel klaar ligt :P )
  vrijdag 15 november 2013 @ 02:29:24 #50
381212 Gulara
From the future
pi_133275536
Veel plezier hilliebillie!

En de egopost:

Hier gaat het goed. Pi wordt groot. Tijgert al langzaam rond en kan zichzelf goed vermaken. Eten gaat ook goed. Fruit is heerlijk. Pasta en rijst zijn we deze week mee begonnen en vallen ook goed in de smaak.
Boterhammen blieft meneer alleen met appelstroop. :')
We Raplyen en beetje half en half en dat gaat steeds beter. Net drie schijfjes perzik gegeven. En daar heb ik niks van terug gevonden! :o
Kolven is een drama. Maakt niet uit hoelang er tussen zit 5 uur of 10 uur. Meer dan 120ml komt er niet uit. En daar moet ik dan laaaaang voor kolven. Echt ik haat de kolf, maar ik troost mezelf dat ik nog maximaal 150x van mezelf hoef te kolven. ;)
De nachten zijn same old same old. Het kunstvoedingspapflesje maakt geen verschil. Hij drinkt ook gewoon echt een kwartier en dat dan drie keer elke twee uur. We proberen em dus overdag genoeg aan te bieden.
Overdag slaapt ie over het algemeen goed.

En verder is het een ondeugende pretletter. O+ Elke keer als ik "nee" zeg kijkt ie me lachend aan. "Wat een grappig woord mama!" :)

Nou dawast geloof ik. :s)
pi_133275763
Wow respect voor Gulara!!!!!
Wat een post!!
Balen van de nachten, klinkt zwaar..
Maar wat goed dat Pi al tijgert *O*
En je lachende Pi bij "nee" is echt O+

Hier een nieuwe foknaam voor Ow: Owbah! Hij kreeg t voor elkaar om door z'n winterslaapzak heen te lekken!! Bah! Ik hen niet alleen Ow moeten verschonen, maar mezelf ook (hij lag op m'n schoot ;) ) Owbah! (En hij spuugde daarna ook nog over me heen ;) )
Maar Owbah is verder wel O+ hij ligt me nu heerlijk aan te staren en te strelen (lees slaan) O+

Trouwens over dubbele cijfers gesproken..10 maanden geleden werd ik nu naar de ok gereden!! (Schreef ik een maand geleden niet hetzelfde ;) )
  vrijdag 15 november 2013 @ 04:05:03 #52
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133275810
Gulara! Echt, wow! Dat is niet 1 megapost, maar 3! _O_

Wat klinkt Pi leuk zeg O+ Een tijgerende, nee-zeggende, glimlachende, boterham-met-appelstroop-etende vent O+

Belle, je auto! Ik ben geloof ik een beetje verliefd op jullie O+

Loj, Owbah _O- Lekker zeg, mag je hem én jezelf schoonpoetsen midden in de nacht :*

Hier weer een rare avond achter de rug. T. was beetje uit z'n doen (ook nog gedempt: 37,5) en dronk daardoor z'n laatste fles om half 10. Om vervolgens pas na 6 uur weer te komen *O*..om 3:30 dus :+
pi_133275956
XM, dat betekent dus niet dat je niet over je kunt posten hier, maar wel dat we het eerlijk aangeven als we vinden dat je misschien een beetje uit de bocht vliegt :* hopelijk kan dat jou ook wat geruststellen!
pi_133276069
Gulara wat een post _O_
En wat doet Pi het goed. O+

Loj wat een passende naam. O+
pi_133276125
Loj :{ Owbah
LBaby 7 maanden??? :o *O* wow die haren
Gulara wat een megaposts _O_ leuke Pi update O+

Verder zag ik een mooie Nin O+
En de schattige mini van Zaire
  vrijdag 15 november 2013 @ 07:41:18 #56
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133276188
Ik meld me wel weer als het beter gaat met Noor. Lijkt me beter :).
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133276340
XM het was toch echt geen aanval. Er wordt alleen geprobeerd om je een beetje gerust te stellen. Ik hoop dat Noor snel weer beter is :*
pi_133276392
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:01 schreef Omentielvo het volgende:
XM het was toch echt geen aanval. Er wordt alleen geprobeerd om je een beetje gerust te stellen. Ik hoop dat Noor snel weer beter is :*
Als je kindje voor het eerst ziek is kan iedereen van alles zeggen maar je maakt je gewoon zorgen. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133276486
Gulara, wat ik me dus afvroeg, jij en man zijn beide Nederlands toch? Spreken jullie ook Engels met Pie?
Of is in Australië wonen iets tijdelijkt en heeft hij er geen last van als hij het niet leert?
  vrijdag 15 november 2013 @ 08:31:25 #60
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133276600
Gulara, wat een posts _O_

Hier een goede nacht gehad, na een dramatische avond. Gisteravond 3 keer het hele bed verschoond door onze kleine zieke spuger. Vanaf half 1 heeft ie lekker geslapen zonder spugen. Net een flesje gedronken, en tot nu toe lijkt hij het binnen te houden. Wel weer in bed gestopt, want suffe baby, die nog steeds niet lekker is.

Zometeen komt oma hier oppassen, hoop niet dat ie het haar te moeilijk maakt. En niet te veel spugen aub. Wasrek is namelijk vol (geen droger), en nog niets droog, en het schone babybeddegoed is bijna op.
  vrijdag 15 november 2013 @ 08:43:28 #61
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133276720
Paar dagen nogal druk geweest met werk en avondvullende programma's (hoax, want FOK!ker) maar ik ga weer even proberen aan te haken, nu het nog kan. Ik heb nog een paar dagen!

Goeie post Gulara! Ik vind het wel balen voor je dat de kv+pap niet een paar uurtjes extra slaap geeft. En kolven is ook niet leuk, en al helemaal niet als je lang moet kolven voor relatief weinig. Maar die reactie op "nee" is O+ !

LB wat een leuke foto weer, en 7 maanden al! Ik denk dat E een heel vriendelijk meisje wordt O+ Zo ziet ze er gewoon uit. Filmpje van Belle gemist!

Beterschap voor de zieke kindjes, niet leuk -O- en succes voor de ouders die daarbij horen.

Ik twijfel een beetje of Silvijn misschien waterpokken heeft. Maar het kan in theorie van alles zijn.

Pros:
- Het zijn rode vlekjes, nog niet echt blaasjes maar wel met een beetje reliëf
- Vrij snel op komen zetten
- Silvijn heeft vanochtend twee keer melk teruggespuugd wat hij eigenlijk nooit doet
- S gaat niet naar het KDV, opa en oma zijn zijn oppas. 13 dagen geleden is hij wel naar het KDV geweest op bezoek bij mijn zusje. Heeft ie een tijd met veel kindjes gespeeld

Cons:
- Gisteravond zag ik ze ook, en volgens mij zijn het er niet al meer geworden. Dat gaat keisnel toch met pokjes?
- Spugen kan ook gewoon het gevolg zijn van ochtendmadness en zich theatraal op zijn maag ter aarde (bed) storten wegens enthousiasme over eigen gezicht op filmpje
- Mijn vader heeft de hele dag opgepast gisteren, en hij zou best zijn vel tussen een rits ofzo kunnen krijgen zonder dat hij het merkt of onthoudt. :+

Ik wil iedereen danken die aan deze differentiaaldiagnose meewerkt. En ik zeg alvast dat het geen Lupus is. It's never Lupus.
  vrijdag 15 november 2013 @ 08:50:00 #62
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133276781
Spees, J. heeft ook wel eens een paar van die vlekjes gehad. Werd niet meer, en was na 2 dagen weer weg :?

Ik zeg, niks doen als S. gewoon zichzelf is... Ik ben niet zo van de diagnoses, maar meer van: is mijn kind vrolijk, eet en drinkt ie goed? Geen verhoging? Dan geen reden voor paniek...

En nog een paar daagjes, dan is S. een dreumes *O* Is vast geen waterpokken, want waterpoken op je eerste verjaardagsfeestjesfoto's is niet leuk...

Hier heeft J. definitief buikgriep }:| :r
pi_133276785
Gulara _O_
Wat fijn dat het zo goed gaat! Jouw post had de mijne kunnen zijn trouwens :D

Hier is het 's nachts dus ook om de 3 uur, dus zo'n 2 a 3 keer tussen 00.00 en 07:00. J komt nu om de 4 uur dus dat scheelt. D heeft vannacht weer vanaf 4 uur tussen ons in geslapen en toen ze om 06.00 uur weer wilde drinken, kon ik haar half doorslapend gewoon richting borst schuiven. Ideaal!
pi_133276789
Ik heb geen idee Spees. Heb geen ervaring met waterpokken en vlekjes gaan hier meestal ook vrij snel weer weg.
pi_133276790
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 07:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik meld me wel weer als het beter gaat met Noor. Lijkt me beter :).
Wat hoop je dan wel te vinden hier? Op welke antwoorden had je gehoopt? Als ik teruglees zijn we heel positief, meelevend en geruststellend, dus ik snap niet waarom je het beter vindt om dat te mijden.
Hoe dan ook hoop ik dat ze zich snel beter voelt :*
pi_133276820
It's never lupus O+
Ik weet niets van pokken, maar is het echt alleen dit ene vlekje? Of zit ik weer halfbakken te lezen?

Gularas megamegapost! Wat doet Pi het goed! En kolven is stom ja, vooral als het weinig oplevert. Ik ben er vanaf september (toen was ze iets meer dan 8 maanden) meegestopt, ik kolfde wel genoeg maar baby dronk nooit meer dan 50cc en toen vond ik het niet meer lonen. Maar nog maar 150x :+

Ik wil ook nog even cheeren voor de foto van E van LB! Moooie haren!

En XM, hierna zal ik m'n mond weer houden :+ maar ik val absoluut niet over posts over ziek zijn en twijfels en alles, alleen nu over 'met hangen en wurgen' drinken naar binnen duwen, dat leek me gewoon echtecht niet relaxt voor N. :@ maar hopelijk heeft ze er vandaag weer zin in en voelt ze zich gauw beter.
pi_133276884
Spees, waterpokken zou ik ook verwachten op de romp. Hou het even in de gaten, het zouden er snel meer moeten worden als het wp zijn.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 15 november 2013 @ 08:58:47 #68
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133276893
Het zijn 3 vlekjes Olf. Nog steeds niet om over naar huis te schrijven, maar meer dan 1 :+
Verder is ie gewoon happy hoor, en geen paniek. Maar ik wil gewoon graag weten wat het is :7 Wachten zal wel de key zijn.

Sneu van de buikgriep MM -O- beterschap!
pi_133276908
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Het zijn 3 vlekjes Olf. Nog steeds niet om over naar huis te schrijven, maar meer dan 1 :+
Verder is ie gewoon happy hoor, en geen paniek. Maar ik wil gewoon graag weten wat het is :7 Wachten zal wel de key zijn.

Sneu van de buikgriep MM -O- beterschap!
Je moet hem ook geen bak pinda's geven hè, dat leidt tot vlekken.
  vrijdag 15 november 2013 @ 09:01:39 #70
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133276928
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:00 schreef Olf het volgende:

[..]

Je moet hem ook geen bak pinda's geven hè, dat leidt tot vlekken.
Fuck. Misschien heeft mijn vader hem een zeevruchten-pindakaascocktail gegeven -O-
pi_133276992
Mag ik even ego klagen zonder bij te lezen. Maar wat is het vermoeiend als je baby niet zichzelf is. Dikke drama als hij alleen zijn bed al ziet. Gister met heel veel moeite 3 x een half uur geslapen.
Gisteravond vijf kwartier bezig geweest om hem in slaap te krijgen voordat mijn man het overnam en bij hem sliep hij in een kwartier.

En het is echt compleet overstuur huilen he. Als ik hem opak is het goed. Maar ik heb een spier in mijn kuit overbelast met sporten en kan nu dus niet hele tijd met het lopen. Bleh zo irritant als je kind altijd zo makkelijk slaapt en nu zichzelf zo in de weg zit.
pi_133277069
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:43 schreef Spees_Eend het volgende:
wetenschappelijke analyse over een vlekjes
Ik breek ff in want O+ waterpokken O+ Gotta love them!

Mijne heeft nl wel echt een aantal dagen een paar vlekjes op zn gezicht en been gehad. Ik dacht al dat het meeviel, maar toen brak de hel los. 'Keisnel' hoeft het dus niet te gaan.

Dus ja. Wachten is the key. Spannend hoor, wat zou het zijn!
Ik geloof dat het twee weken incubatietijd is dus de kdv infiltratie zou wel gevolgen kunnen hebben. Maar heerst er waterpokken daar?
  vrijdag 15 november 2013 @ 09:19:01 #73
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133277126
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik breek ff in want O+ waterpokken O+ Gotta love them!

Mijne heeft nl wel echt een aantal dagen een paar vlekjes op zn gezicht en been gehad. Ik dacht al dat het meeviel, maar toen brak de hel los. 'Keisnel' hoeft het dus niet te gaan.

Dus ja. Wachten is the key. Spannend hoor, wat zou het zijn!
Ik geloof dat het twee weken incubatietijd is dus de kdv infiltratie zou wel gevolgen kunnen hebben. Maar heerst er waterpokken daar?
Het wordt steeds spannender! Infiltratie!
Mijn zusje zei dat het niet heerst daar en dat ze ondertussen geen zieke kindjes heeft gehad. Dus we zullen wel zien :+

Eerste verjaardag onder de pokken zou wel sneu zijn, maar alles is relatief he :7
pi_133277135
Gewoon goed met taart laten smeren, zie je er niks meer van :D

Als er op het kdv niks is dan lijkt het me trouwens sterk dat hij daar waterpokken heeft opgelopen. Maar hey, wie weet hebben opa en oma het wel onder de leden?! Of de kinderboerderij-geit?! Of dat hoestende mormel in de supermarkt?! Je weet het maar nooit!

Of het is gewoon de rits of een scherp nageltje -O-
pi_133277421
Check, scherp nageltje zei ik ook! Die maait met zijn tempo in een seconde tachtig vlekjes!

As, gelukkig weet je dat het straks weer anders wordt, sterkte voor nu! :*
Balen trouwens van je voet ook -O-
pi_133277525
Wat sneu As. Sterkte!

Ik vind het al doodvermoeiend als een van de kinderen huilerig is maar compleet overstuur lijkt me helemaal erg.
pi_133277552
De oudste had begin van de lente ook wat vlekjes in z'n gezicht dacht toen ook begin van de waterpokken, maar meer als 3-4 vlekjes is het toen niet geworden, wat het wel was geen idee. Een paar maanden later had hij het nog een keer.
Ik zou dus even afwachten (duh zit niet veel anders op) wie weet trekt het ook snel weer weg
En idd waterpokken kunnen ze overal opgedaan hebben ook in de supermarkt ofzo
pi_133277780
Spees hopelijk zijn het geen pokken
As moeilijk hoor! Geen idee wat er aan de hand kan zijn? Balen dat je net met je kuit zit. :*
pi_133277782
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:02 schreef LadyBlack het volgende:
Plaatje bij het praatje O+
[ link | afbeelding ]
Een van dr favoriete speeltjes op het moment; een rood kopje _O-
Ik drink mijn koffie ook vaak uit een rood kopje, en dan proosten we even *;
OHNEE!
Jawel, de foto is supercute O+ Gefeliciteerd!

Maar F's eerste kruipje én 7 maanden vallen natuurlijk precies in de vakantie dus heb ik wéér geen foto's gemaakt met die kaarten! :')

7 maanden *O* Jij ook gefeliciteerd belle!
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:03:54 #80
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133277854
Ik denk dat XM gewoon net als iedereen gewoon ff wil kunnen klagen als het even minder gaat en dan op begrip hoopt.

En wat Tally ook al zei hier, XM maakt zich gewoon zorgen. Ik kan me goed voorstellen dat als je onzeker bent, je vast wil houden aan het minimum.
Noor is toch 6 maanden? MIsschien ook ziek/tandjes in combinatie met een sprong?
En nu hou ik hierover ook op

En 7 maanden baby's *O* .

Mijn baby wordt een drukke kletser. Het is nu een hele dag van: dadadada, gagaga, ... druk woordjes proberen te zeggen. lieve kletskous.

Die meet? waar/wanneer?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_133277859
F & Nin 7 maanden *O* *G*
pi_133277910
Leuk he dat geklets O+
Ik heb je toegevoegd aan de FB groep mandy.
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:14:00 #83
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133278052
F & Nin 7 maanden! *O*

Ik doe mee.. T. is 1 maand *G*
pi_133278061
Eerste vermaanddag van T *G*
pi_133278086
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:03 schreef -mandy- het volgende:
Ik denk dat XM gewoon net als iedereen gewoon ff wil kunnen klagen als het even minder gaat en dan op begrip hoopt.
Precies, dat is dan ook precies wat ze kreeg. ^O^ Jammer dat het niet werd gewaardeerd.

GotC hoeraaa! Voor het eerst ben ik verbaasd dat het pas een maand geleden is! Het lijkt alsof je hier al weken bent!
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:18:40 #86
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133278130
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:16 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Precies, dat is dan ook precies wat ze kreeg. ^O^ Jammer dat het niet werd gewaardeerd.

GotC hoeraaa! Voor het eerst ben ik verbaasd dat het pas een maand geleden is! Het lijkt alsof je hier al weken bent!
+1
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:21:35 #87
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133278176
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:16 schreef Suikertante het volgende:

[..]

4, om precies te zijn :D Maar ik vind het ook gezellig (en handig voor m'n n00b vragen O-)) hier!
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:24:23 #88
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133278218
Hmz, mijn baby is nu met zijn ochtendslaapje al weer na een half uur wakker. Da's wel heel erg vlot.
pi_133278246
*O* voor de vermaandagen van F, Nin en T!

Spees N heeft nu dus waterpokken. Vlekjes werden wel steeds meer. Maar ze heeft ze lang niet overal. Vooral in liezen, rond schaamlipjes en op de benen. Verder maar een paar verdeeld over haar lichaam. Maar het zijn wel duidelijk blaasjes.
Vind het lastig om het op basis van jouw verhaal in te schatten.
N had trouwens ook gespuugd toen het begon. Echt hele fles eruit.

Tijgerende pretletter Pi *O* leuk Gulara!!

[ Bericht 10% gewijzigd door Animalmix op 15-11-2013 10:32:26 ]
pi_133278553
F en Nin 7 maanden *O* :o

T's eerste vermaanddag *O*
pi_133278754
Mijn baby trekt zich net op aan de bank :o
pi_133278777
:o wat knap Fieder!
pi_133278808
En Femke 6 maanden!! *O* *O*
Mijn kleine meisje is gewoon half jarig!

vanavond post ik uitgebreider, beloofd!
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:54:22 #94
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133278865
Fieder :o wat goed!

En Femke een half jaar *O*!
pi_133279121
Iemand hier wellicht interesse?

/verkapte crosspost vanuit V&A
pi_133279136
Knap Fieder!!

En hoera voor Femke!! Alweer een half jaar!
pi_133279151
Femke 6 maanden *O*
pi_133279205
Hoera voor Femke *O*

Plaatje bij t praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133279557
Fieder! Kiek dat bekkie dan, aaww!!

Wat een hoop vermaand-/verweekdagen vandaag.. E. is vandaag ook precies 9 weken, het gaat zo snel!

Loj ik heb zo gelachen om je Owbah _O-

Spees, ben je er al uit wat het zou kunnen zijn die vlekjes bij S?

Ik heb gisteren naailes gehad van schoonzus. En dit heb ik gemaakt, ben zo trots joh :+ (Het voelde wel ultiem burgerlijk trouwens, deze huisvlijt.)

SPOILER
pi_133279760
Tof Juud!! Ik wil ook naailes....

Fieder wat kijkt ie trots!
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:41:10 #101
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133279770
*O* voor alle vermaanddagen

Fieder O+

Wat een popje in dat jurkje O+ Juud
pi_133280132
Juud wat gaaf! Ze is er wel blij mee geloof ik O+
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:00:43 #103
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133280188
Fieder, wat een trotse man :7

En Juud, superleuk jurkje! Wat lacht ze lief O+
pi_133281177
Had ik dat nog niet gezegd???
Ow heeft ook vandaag z'n vermaanddag ;)
Tien maanden!!!! Dubbele cijfers (slikslikslik)
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:44:05 #105
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133281220
Het voelt gewoon wel als een aanval. Sorry. Het is op dit moment gewoon echt ff teveel allemaal voor me. Vandaag gaat het overigens nog slechter. Net ging er maar 40 in. En dat terwijl de koorts wel weg is.
pi_133281489
XM waar ben je bang voor dat er zal gebeuren als ze vandaag de 500 niet haalt?

ik herken je onzekerheid, mijn oudste dronk ook heel slecht. Kwam meestal rond de 650 per dag uit op een goede dag. Daar heb ik me maandenlang enorm druk over gemaakt, ze groeide ook niet goed. Dat hielp ook niet. En toen ze 7 maanden was had ik er geen zin meer in. Al het druk maken was verspilde energie. En ze leefde nog steeds, ontwikkelde zich prima en was blij. Toen pas kon ik het een beetje los laten.Daarna ging ze groeien. Ik twijfel of je wel iets aan deze post hebt omdat de onzekerheid dieper zit bij jou (toch?). Maar als je er ook maar iets van geruststelling of iets dergelijks uit kan halen dan ben ik al blij dat ik hem heb getypt.en zo niet, dan skip je hem maar :P

en ik denk dat de koorts wel weg is, maar dat het nog gewoon te zwaar valt op haar maag. Dat trekt vanzelf weer bij, maar het duurt soms een dag of wat.
pi_133281583
En hoera voor alle vermaandagen! Met of zonder dubbele cijfers!

en voor de rest zit mijn hoofd te vol om megaposts te doen zoals die van Gulara. Maar ik zag wel wel L van Fieder staan!

Hier nog geen nieuws op 'sta' gebied. Hij zit en is een happy puppy. Hij wordt over een week of drie alweer 1. Hij is nog zo babyachtig, dat moet een grap zijn. Hij is gewoon pas 9 maanden. Toch? :P
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:01:44 #108
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133281630
Ik ben er bang voor dat ze uit zal drogen en opgenomen moet worden en wat er dan aan de hand is met haar. De meest akelige scenarios gaan al door mn hoofd ;(. En daar word ik zo verdrietig van!

Ze dronk altijd prima! 5 flessen van 180-200, zonder problemen en nu ineens slaat het om.
pi_133281708
Aaaww XM, dat is ook een akelige gedachte, maar kindjes kunnen gelukkig wel een stootje hebben. Had ze een poosje geleden niet ook een periode dat ze minder dronk omdat julilie haar zelf lieten komen? Toen deed ze het ook prima. Misschien helpt het als een professional je vertelt hoeveel ze minimaal moet drinken om niet uit te drogen, en kun je even met de huisarts of het CB overleggen, puur ter geruststelling?
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:09:44 #110
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133281831
Ja, dat is 500 cc en daar zit ze nog lang niet op nu. Ik maak me echt zo ongerust :'(.
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:12:46 #111
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133281893
Juud! Dat jurkje!!! O+ en je blije meiske erin O+

Fieder, wat gaat ie snel!!

Vermaanddagen, elke maand weer een beetje speciaal he O+

XM, ik vind t zo rot voor je dat je je zo'n zorgen maakt... ik denk dat Spirit wel gelijk heeft dat je et misschien even van een professional moet horen. Dan kun je hier gewoon een virtuele :* krijgen. Ik zie ook als een berg op tegen de eerste keer dikke koorts en pijn op hoor. Maar ze krijgen het allemaal wel een keer, en uitdrogen gebeurt gelukkig écht niet zomaar.

Net zoals wij niet gelijk uitdrogen als we een keer geen 1,5 liter op een dag drinken (guilty as hell oO< ).
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:14:50 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133281943
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, dat is 500 cc en daar zit ze nog lang niet op nu. Ik maak me echt zo ongerust :'(.
Ja maar lieverd het is kwart over 1 in de middag.

Ze is ziekig, heeft vast last van haar tandjes... maak het haar gemakkelijk; geef pcm als ze huilerig is en niet wil drinken en probeer die fles er niet in te proppen, dat is nu misschien gewoon niet lekker.
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:14:54 #113
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133281946
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben er bang voor dat ze uit zal drogen en opgenomen moet worden en wat er dan aan de hand is met haar. De meest akelige scenarios gaan al door mn hoofd ;(. En daar word ik zo verdrietig van!

Ze dronk altijd prima! 5 flessen van 180-200, zonder problemen en nu ineens slaat het om.
XM, begrijpelijk (echt heel!) dat je je zorgen maakt. Maar Noor kan echt wel wat hebben, echt. Toen E. 4 maanden was, kreeg ze buikgriep. Toen dronk ze misschien over de hele dag gezien maar 300 cc, ik bleef flessen maken en aanleggen. Alles kwam er weer uit. We zijn toen op de HAP geweest maar ze was nog niet uitgedroogd. Dat ging ook echt niet zo snel werd mij verteld. Pas als het een week (geloof ik, maar hey, ik ben geen pro en het is al een jaar geleden! dus pin me er niet op vast) aan zou houden hoefden we weer terug te komen. Ze was uiteindelijk 4 of 5 dagen zo ziek en daarna trok het ineens weer aan en ging ze weer drinken. Kijk naar jezelf, als je misselijk bent en last hebt van je darmen eet je ook liever niks. Er heerst nu een buikgriep, er zijn veel mensen ziek. Noor kan dat prima hebben opgepakt en in combi met tandjes voelt ze zich gewoon mega rot. Heb je al ORS gegeven? Geef haar anders een beetje water?

Kijk: OUD / Het babytopic (0-1 jaar) Deel 124

OUD / Het babytopic (0-1 jaar) Deel 124

Heel veel beterschap :*
pi_133281984
XM is ze nog wel gewoon alert? En geeft ze aan dat ze wil drinken?
Mijn meisje is na een flinke virusinfectie uitgedroogd geweest. Ze wilde dus echt niet meer drinken. Had er echt geen fut voor. Ze dronk toen twee dagen achter elkaar maar 100 cc. (En buiten was het 35 graden. Hielp ook niet mee natuurlijk.) Zat in een vicieuze cirkel, niet willen drinken want te zwak en daardoor nog zwakker worden. ORS ging er ook niet in. Nachtje ziekenhuis aan de sonde deed toen wonderen. Pfff dat was toch wel heftig!
Zolang Noor nog meer dan 500 cc drinkt en gewoon alert is, hoef je je echt niet zo druk te maken. (Maar begrijpelijk als je je wel zorgen maakt)
pi_133282003
XM vindt ze het interessant om uit een beker te slurpen? Misschien kun je zo een paar slokjes water geven? Dan voel je je vast wat geruster. Of wat gepureerd fruit verdunnen met water en zo een soort sapje maken. Vocht hoeft niet per se melk te zijn, melk is vies als je ziek bent. Verder :*

Loj dubbele cijfers :o *O*

Sola alweer bijna 1?!
pi_133282148
Oh trouwens XM, als Noor zo 'n last van haar tandjes heeft is een dikke plak komkommer heerlijk om op te kauwen en ijsklontjes waren ook altijd een hit bij Isa als ze pijn had. Op die manier krijgt ze ook nog eens een klein beetje vocht binnen, dus misschien een goede tip?
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:23:14 #117
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133282159
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:16 schreef Animalmix het volgende:
XM is ze nog wel gewoon alert? En geeft ze aan dat ze wil drinken?
Mijn meisje is na een flinke virusinfectie uitgedroogd geweest. Ze wilde dus echt niet meer drinken. Had er echt geen fut voor. Ze dronk toen twee dagen achter elkaar maar 100 cc. (En buiten was het 35 graden. Hielp ook niet mee natuurlijk.) Zat in een vicieuze cirkel, niet willen drinken want te zwak en daardoor nog zwakker worden. ORS ging er ook niet in. Nachtje ziekenhuis aan de sonde deed toen wonderen. Pfff dat was toch wel heftig!
Zolang Noor nog meer dan 500 cc drinkt en gewoon alert is, hoef je je echt niet zo druk te maken. (Maar begrijpelijk als je je wel zorgen maakt)
Nee maar aangeven dat ze drinken wil heeft ze nooit echt gedaan. En die 500 wordt lastig om te halen vandaag... dat is het 'm.

Komkommer straks ff doen ja als ik weer thuis ben.
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:24:30 #118
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133282189
Juud wat tof! Mijn hormonen zijn gaan haken :P
pi_133282208
Zit ze niet op 500cc sinds gisteren 13.00? Dan kan je altijd wel even langs de huisarts weer, dan is dat nieuwe info voor hem/haar ook. Wat had je gisteren met de dokter afgesproken?
pi_133282234
Het zal ook niet meehelpen dat jij op je werk zit en niet zelf voor haar kunt zorgen om op die manier overzicht te houden natuurlijk. En iets los proberen te laten waar je heel erg aan vast hangt is gewoon heel erg moeilijk, maar probeer het toch een beetje :* Anders bieden jullie haar vannacht gewoon eenmalig een extra voeding (meestal slaap ze door toch?).
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:27:01 #121
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133282260
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:25 schreef Olf het volgende:
Zit ze niet op 500cc sinds gisteren 13.00? Dan kan je altijd wel even langs de huisarts weer, dan is dat nieuwe info voor hem/haar ook. Wat had je gisteren met de dokter afgesproken?
vriend heeft de huisarts al gebeld, zat in vergadering en belt terug. Hoop ik.
pi_133282298
XM :* Het is ook zwaar klote. Ik vertelde van de week over I. toch? Die 'dronk' bij zijn griep steeds maar 5 theelepeltjes per keer ofzo. Hij wilde soms wel meer, maar dat kwam er dan bij de eerstvolgende hoestbui weer uit. We boden daarom zo vaak mogelijk (elke 20 min) een paar lepeltjes ors / bv / gepureerd fruit aan. Daarmee droogde hij niet uit (huilde nog met tranen, kwijlde nog en was alert genoeg). Hij verzwakte wel (viel bijna een kilo af ;() maar ze kunnen echt wel wat hebben. I. haalde het daarna wel goed in, toen at en dronk hij als een bootwerker.

Het is absoluut heel naar en tuurlijk maak je je zorgen. Maar het komt wel goed, echt! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133282311
XM, ik heb het gevoel dat ik het misschien een beetje gestart heb met mijn reactie dat je me nerveus maakte. Het is beslist niet mijn bedoeling geweest dat je je aangevallen voelde hoor, maar ik denk wel dat dit topic niet alleen bedoeld is voor allerlei superleuke lovende *O* *O* op foto's en eerste stapjes en allerlei mooie mijlpalen, maar juist ook voor advies (krijgen en vragen) en daar horen ook wat kritischere berichten bij. Geeft toch niks? In de paar weken dat ik hier nu meeschrijf ben ik er al achter dat alle moeders hier met de allerbeste bedoelingen advies geven op zaken, niemand hier valt een ander bewust aan. En als dat wel zou gebeuren, zou kersverse mod Kyara direct ingrijpen ;)

Overigens, de dag is nog lang niet voorbij. Wie weet moet N. gewoon weer even op gang komen en drinkt ze straks alsnog lekker een fles leeg en komt ze nog keurig aan de 500cc.

Pessie, cool! Haken daar snap ik dan weer helemaal niks van, maar ik zie sommige mensen echt de ingewikkeldste dingen maken. Wie weet grijpt het creativiteitsvirus me nog een keer zo erg dat ik ook nog aan het breien en haken en origamiën enzo sla ;)
pi_133282355
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:27 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

vriend heeft de huisarts al gebeld, zat in vergadering en belt terug. Hoop ik.
Ja sorry, ik had niet door dat ze dus nu wel onder die 500cc zit in een etmaal, dat had ik niet door. Niet dat dat iets betekent natuurlijk precies maar maakt een extra check wel weer logisch.

Wat ik trouwens fijn vond toen dochter ziek was (allergische reactie antibiotica) was dat we steeds een soort afspraak met dokter maakte. Als in, koorts zou na 72 uur wel onder de 39 moeten zijn, en daarna nog een keer 72 uur later zouden d'r vlekken weg moeten zijn. Misschien kan je ook en lijstje met richtlijnen krijgen.
pi_133282399
Oh ja, koud bliefde hij meer dan warm. Heb je dat al geprobeerd?
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:32:36 #126
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133282428
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:31 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja, koud bliefde hij meer dan warm. Heb je dat al geprobeerd?
Ja, we geven de melk al op kamertemperatuur ipv verwarmd. Maakt allemaal niks uit. Koorts is echt weg, maar nu dit. Ze dronk bij de koorts echt nog wel redelijk, maar nu is het flut.
pi_133282461
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, we geven de melk al op kamertemperatuur ipv verwarmd. Maakt allemaal niks uit. Koorts is echt weg, maar nu dit. Ze dronk bij de koorts echt nog wel redelijk, maar nu is het flut.
En echt koud? Tijdje in de koelkast zetten?
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:33:38 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133282468
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:30 schreef Olf het volgende:

[..]

Ja sorry, ik had niet door dat ze dus nu wel onder die 500cc zit in een etmaal, dat had ik niet door. Niet dat dat iets betekent natuurlijk precies maar maakt een extra check wel weer logisch.
Dat zit ze niet, we hebben nog 10,5 uur om er 230 cc bij te proppen. Ik maak me niet zo druk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:36:49 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133282570
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat zit ze niet, we hebben nog 10,5 uur om er 230 cc bij te proppen. Ik maak me niet zo druk.
En ik wel. En daar word ik voor behandeld, maar ik heb het er wel hartstikke moeilijk mee, zeker icm met alle kaq die verder op mn bord ligt op het moment.
pi_133282577
quote:

[..]

Oh dus het niet 500 halen is niet van dit etmaal maar van vandaag. Komt vast voor de bakker! De dag is nog vet lang. En ook bij 1 dagje 480 valt ze niet meteen om lijkt me. Fijn om een iets minder spannend berichtje te horen :) hopelijk is kleine N. snel weer topfit!
pi_133282634
Ik vond altijd het angstigste dat ik niet wist wanneer iets zo erg was dat ik met bloedspoed naar het ziekenhuis moest. En ik moest een keer met spoed naar het ziekenhuis. Toen had ze een hypo. Overigens niet door slecht drinken, ze was al 2. Toen werd ik zekerder van mezelf omdat ik een ernstige situatie kon herkennen en handelen. Daarom is zo'n richtlijstje als Olf zegt wel prettig. Ik vraag nu ook nog waar ik op moet letten. Toch een houvast.

de eerste keer ziek zijn is het spannendst. Daarna heb je weer meer vertrouwen in haar en in jezelf.
pi_133282635
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:33 schreef Fieder het volgende:

[..]

En echt koud? Tijdje in de koelkast zetten?
^^ Ik denk dat het iets met keelpijn te maken had. Wel wat meer oppassen met grote(re) hoeveelheden, want het kan wat zwaarder op de maag vallen (als ze buikpijn zou hebben).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133282648
quote:

[..]

Oh, dat is ongeveer een halve dag nog :) En het zal niet op een paar cc aankomen, dus dat zal idd wel lukken. Is ze eigenlijk gewoon alert? Dat vond ik zelf altijd een van de belangrijkste zaken om op te letten. Dat, en dat ze in ieder geval 's ochtends een luier met plas erin had (en overdag bij voorkeur ook nog een luier met plas). Als dat in orde was (is), maak(te) ik me ook nooit zo druk.
pi_133282658
Jongens, je mag het hier best spuien, maar is dit niet iets om even onderling te bespreken?
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:40:11 #135
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133282686
Ow mn quote was niet alleen voor hem bedoeld hoor. Maar het is wel even genoeg weer, daar heb je gelijk in. Ik hoop dat de huisarts snel belt en hij idd zo'n checklijstje heeft.
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:41:03 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133282722
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, dat is ongeveer een halve dag nog :) En het zal niet op een paar cc aankomen, dus dat zal idd wel lukken. Is ze eigenlijk gewoon alert? Dat vond ik zelf altijd een van de belangrijkste zaken om op te letten. Dat, en dat ze in ieder geval 's ochtends een luier met plas erin had (en overdag bij voorkeur ook nog een luier met plas). Als dat in orde was (is), maak(te) ik me ook nooit zo druk.
Ze lag daarnet te spelen in de box, draait zich op haar buik, plast, en moet nu ff gaan slapen.

Edit: dat laatste is ook gelukt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133282771
Ff plaatje bij mijn verhaaltje van de uitdroging van mijn meisje (ze zat dus ook helemaal onder de uitslag). Ze lag de hele (ja echt hele) dag zo bij ons en deed niets meer (ook helemaal niet drinken).

pi_133282775
Wat Sola zegt klopt ook wel. De twee keren dat we het zelf niet vertrouwden, volgde er ook een ziekenhuisopname. Dat is rot, maar ik ben blij dat mijn 'niet-pluis-gevoel' wel klopt.

Bij uitdroging werd ons gezegd: bij huilen geen tranen meer, geen speeksel in de mond en heel suf/ niet meer wakker krijgen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133282776
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze lag daarnet te spelen in de box, draait zich op haar buik, plast, en moet nu ff gaan slapen.
Klinkt positief :)

Spelen is ook fijn (zeker als ze ziekjes zijn, fijn om te zien dus) O+ Vind/vond ik altijd.

Slaap lekker voor Noor! :)
pi_133282785
Even een gerelateerde vraag trouwens, ik had hem al eerder gesteld maar geen antwoord gekregen. Isa vindt drinken dus gewoon niet zo interessant meer, maar vast eten is helemaal geweldig. We stouwen haar dus vol met fruit en groenteprakjes, soepstengels, yoghurt, broodkorsten en wat al niet meer, maar daardoor drinkt ze dus soms maar 3 flessen 180/6 op een dag (waarvan ze dan nog een flinke bodem laat staan).

Vanaf wanneer mag ze eigenlijk ongeveer hoeveel flessen omlaag? Ze is nu 6,5 maand. Ik ben het spoor even volledig bijster met wat goed voor haar is op dit moment.
Sarcasme. Herken het.
pi_133282843
Hoeveel weegt ze Spirit?
pi_133282848
Aaah wat een sneu poppetje zo AM ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_133282850
Animalmix ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133282860
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:44 schreef Fieder het volgende:
Hoeveel weegt ze Spirit?
Onze tank weegt een kilo of 8 inmiddels :@
Sarcasme. Herken het.
pi_133282895
AM wat een sneutje :'( die uitslag ook! Gelukkig is het achter de rug
pi_133283020
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:44 schreef Spirit82 het volgende:
:D
Dan heeft ze er dus kennelijk genoeg aan! :P 3x 180/6 is wel goed volgens mij. Een fles eraf halen zou ik wel even overleggen met het cb. Die mag je sowieso altijd bellen, en evt Nutrilon advieslijn ook. Heb ik ook een paar keer gedaan.
Je kunt er evt ook een papvoeding van maken?
pi_133283034
Van de week vroeg iemand of je in yoghurt ook pap kunt doen, is daar nog antwoord op gekomen?
pi_133283066
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:44 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of het helemaal afhankelijk is van gewicht. Maar N weegt ook 8 kilo (ze is wel vijf maandjes ouder...) en drinkt ook drie flessen waarvan ze een deel laat staan. Lijkt me geen probleem....
Maar als je echt twijfelt, misschien cb ff mailen of bellen?
pi_133283246
Het is niet echt dat ik twijfel, want ze lijkt het gewoon goed te doen. De enige twijfel die ik heb is dat ik overal lees dat het BIJvoeding hoort te zijn en je kindje eigenlijk nog volledig afhankelijk is van flesvoeding. Dat is hier gewoon duidelijk niet het geval.,

Pap krijgt ze overigens ook al ;) Het was een onvolledige lijst van wat ze allemaal zoal naar binnen schoffelt :D

AM :D Ik zou die van jou en mij wel eens naast elkaar willen zien dan!! O+
Sarcasme. Herken het.
pi_133283473
XM :*

Animalmix dat is echt een hele zielige foto :'(

Spirit ik had van het CB een heel mooi schema gekregen met je baby laten wennen en daar staat bij 6 maanden nog 4 flessen en bij 7-8 maanden drie flessen
Drinkt ze buiten die flessen iets anders?
pi_133283613
Ze drinkt verder niet echt iets anders Omen. Er zit natuurlijk vocht in het eten en we bieden heel af en toe wel een klein flesje water aan als ze iets droogs heeft gegeten, maar daar drinkt ze dan een paar slokjes van en meer moet ze er niet van hebben.
Sarcasme. Herken het.
pi_133283626
gulara je megapost ^O^
vermaanddagen *O*
ik zag mooie foto's en staande kinderen O+
am wat sneu zeg die foto van je meisje
xm alles is volgens mij al gezegd ik kan nog heel veel typen maar waarschijnlijk raak je dan volledig over de flos en dat is niet mijn bedoeling.
rollende d *O*
juud wonen wij bij elkaar in de buurt ik wil ook leren jurkjes te maken.

de rest wel gelezen maar halverwege mijn relaas werd ik geroepen door ean poep in d'r broek. tja dan slaap je ook niet lekker

sac bleef moeite houden met poepen dus io woensdag gestart met lactulose max 1,5ml geef ik op een dag 5ml wordt geadviseerd. Woensdag binnen 30min poep toeval denk ik. Gisteren niks en vanmorgen was er kraamvisite en sac gaan mopperen dus ik pak haar op en ruik poep. pak een luier lag haar op de tafel en doe d'r broekje uit echt poep overal. Dus maar mee naar boven genomen afgespoeld bij de wastafel vond ze niet leuk en nu draait de wasmachine alweer. Hopelijk gaan alle vlekken eruit.
pi_133284698
Soepstengels O+

SPOILER
Sarcasme. Herken het.
pi_133284909
Spirit O+ wat een mooie vrolijkerd!!
(Ze ziet er trouwens niet uit als acht kilo zijnde. Is ze ook lang?)

FR :D die lactulose helpt goed!
pi_133285227
Ja ze is ook lang. Schiet van de grafiek af qua lengte. Ze zit nu al in maat 74. Bij de vorige meting toen ze 4,5 mnd was, was ze al 69 cm.
Sarcasme. Herken het.
pi_133285532
vrolijke Isa O+
  vrijdag 15 november 2013 @ 15:26:17 #157
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133285907
Spirit, wat een leuke foto van je dame O+ Ze kijkt heerlijk vrolijk met d'r soepstengel.

Oh en! Ook een foto met leeftijdkaart (gekregen van de vk)

SPOILER

[ Bericht 19% gewijzigd door GotC op 15-11-2013 18:40:34 ]
pi_133285996
Spirit ik zou tips vragen bij het CB. Maar wat ziet ze er goed uit O+

Ferrari die lactulose lijkt goed te werken :o
pi_133286012
Gotc wat een schatje. En alweer 1 maand uit
  vrijdag 15 november 2013 @ 15:51:33 #160
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133286622
Wel een leuke:

SPOILER
O+
pi_133288085
Degene met een ongeveer 6 maanden oude baby of inmiddels ouder: is die van jullie naar schattig brabbelen ook ineens overgestapt naar gillen en hoge tonen? :')
En "bebebebeb"? O+
pi_133288350
Check! :Y
En soms heel zachtjes geklets O+
En soms heel lang EEEEEEEEE. Vaak hoog, soms ook heel laag :D
pi_133288424
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:51 schreef GotC het volgende:
Wel een leuke:

SPOILER
O+
O+
Is dat echt zo van die auteurs? :o
pi_133288637
Gefeliciteerd met alle verweek- en vermaanddagen! Hier is Ellie nu precies 11 weken oud O+. Ik kan en wil me het leven zonder haar niet meer voorstellen O+.

XM, hopelijk voelen Noor én jijzelf jullie snel weer wat beter! En spelen is goed :Y.

Wat een heerlijke foto's weer! O+

Hier sinds gisteren gestopt met Infacol, kijken hoe het gaat. Ze huilt wel meer helaas, vannacht was ook ruk, kijken of het wil verbeteren...
Home is where the O+ is...
pi_133288679
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:45 schreef Suikertante het volgende:

[..]

O+
Is dat echt zo van die auteurs? :o
Hmmm... Als die ene Knorretje is, niet. Maar volgens mij is dat niet Knorretje, maar een ander? Beatrix Potter was volgens mij idd kinderloos en dr Seuss ook. De auteur van Max kan ik me ff niet herinneren...
pi_133288736
Aaargh, quote ipv edit :(
  vrijdag 15 november 2013 @ 17:38:23 #167
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133289972
Wat vinden jullie, telt een potje fruithap ook mee in die dagelijkse 500 minimum? Ze weigerde net de fles maar vrat wel dat potje leeg. Vanochtend had ze daar ook al wat van op. 125 gram in totaal.
pi_133290270
In fruit zit ook vocht, heel fijn dat ze dat opheeft dus.

Spirit, wat is ze mooi O+ En wat lijkt ze enorm op jou O+

venco: ja! :') Af en toe schrik ik van de geluiden die hij ineens maakt. Ik ben wel eens naar Kleuter gerend en bezorgd gevraagd wat er gebeurde omdat ik een pijnlijk gegil hoorde, maar het was gewoon de beebieeee.
pi_133290414
Natuurlijk telt dat ook XM. Kijk maar eens op verpakkingen van potjes. Vaak staat er zelfs op dat ze bijv 30% water toevoegen om het smeuïg te maken :)
Sarcasme. Herken het.
pi_133290701
Gewoon een :* voor XM... En fruit telt zeker! Misschien wat extra fruit zo aanbieden?

Ook nog ff *O* voor alle vermaand/verweekdagen!! O+

En nog ff *O* voor Ow... Hij had t top gedaan op het kdv!! Dat is ook fijn om te horen na de klachten van de afgelopen weken :D
pi_133290777
Loj, had ik de wekelijkse update over de nachtelijke avonturen gemist?
pi_133291395
Wat een heerlijke kindjes weer Hihi, en ahh GotC leuke stripjes!

Nou onze fotoshoot ging opzich wel goed alleen gooide dametje roet in het eten (lekker slapen als d foto genomen werd en zich onderpoepen in haar mooie pakje) hahaha, maar ze hield zich goed!

Alleen had ze plots groene ontlasting?
Enne... Hoe denken jullie hier over? Iedereen vraagt me of ik haar al fruit hapjes laat eten of sabbelen op een rijstwafeltje (ze is pas 3 maanden) omdat ze dat ook bij hun baby doen/deden maar ik weet het niet, kan dit kwaad?
pi_133291840
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 18:31 schreef Zaire het volgende:
Wat een heerlijke kindjes weer Hihi, en ahh GotC leuke stripjes!

Nou onze fotoshoot ging opzich wel goed alleen gooide dametje roet in het eten (lekker slapen als d foto genomen werd en zich onderpoepen in haar mooie pakje) hahaha, maar ze hield zich goed!

Alleen had ze plots groene ontlasting?
Enne... Hoe denken jullie hier over? Iedereen vraagt me of ik haar al fruit hapjes laat eten of sabbelen op een rijstwafeltje (ze is pas 3 maanden) omdat ze dat ook bij hun baby doen/deden maar ik weet het niet, kan dit kwaad?
Groene ontlasting bij borst of flesvoeding?
Ik wil pas als ze richting de 6 maanden gaat aan de bijvoeding. Bij sommige CB's mag je vanaf 4 maanden starten, ik vind 3 maanden wel heel vroeg.
pi_133291924
Ik ben vanaf 4 mnd begonnen met laten wennen aan het lepeltjes en wat smaakjes, maar echt iets substantieels kreeg ze de eerste weken niet binnen. 3 Maanden lijkt me erg jong, maar ik denk dat jouw mening daarin het belangrijkst is. Denk jij dat ze al aan bijvoeding toe is? "mensen" zeggen zoveel :)
Sarcasme. Herken het.
pi_133292014
Groene poep is ook bij fv heel normaal. Elke keer weer een verrassing :Y
pi_133292492
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 18:31 schreef Zaire het volgende:
Ik vind 4 maanden al te vroeg, ondanks dat cb's dat nu adviseren. 3 maanden vind ik daarom echt een no go. En kan best dat men dat vroeger ook deed (fruit met liga en sinaasappelsap maar voortschrijdend inzicht enzo. Ik ben zelf bij alle kinderen met 6 maanden begonnen.
pi_133292646
Ik geef flesvoeding, ik schrok er een beetje van vandaar!
En nee naar mijn mening is ze er nog niet aan toe,dan wacht ik er nog minimaal een maandje mee en kijk ik dan wel, ik vind 3 maanden eigenlijk ook wat vroeg
pi_133292873
Ik dacht altijd: vier is prima. Toen was F er en dacht ik: ach, zes is ook prima. Toen hij vier maanden was kon ik me niet voorstellen dat ik iets anders dan melk in zijn mond zou stoppen. En toen ging hij ineens steviger zitten (met leuning), hield zijn hoofd nog steviger overeind, wilde ons eten pakken, ik werd nieuwsgierig en dus hebben we met vijf maanden soms wat laten proeven. Dat vond hij meteen geweldig.
Het is nu twee maanden later en hij eet best veel, maar het vervangt nog geen fles ofzo.

Kortom, je voelt vanzelf aan wanneer je het een goed idee vindt. Als je even Google't vind je al snel de voor en nadelen van met vier of met zes maanden beginnen. Iets met allergieën voorkomen en anderzijds met nog niet voldoende ontwikkelde darmen (dacht ik).
Google ook eens op borstvoeding bijvoeden schema, dan vind je een PDF waar je alvast duidelijk kunt zien met welk voedsel je kunt beginnen. Niet elk fruit is meteen geschikt.

Op een rijstwafel sabbelen lijkt me met die droge stukjes voor zo'n kleintje trouwens doodeng als het nog niet kan zitten en dus ligt :X
pi_133293478
Spirit wat is ze leuk O+
GotC heerlijk die mini foto's O+ en wat gaaf dat je die kaarten van je vk hebt gehad! Doen ze dat altijd?

XM fruit telt ook ja! Je mag er best wat extra water door doen. Steeds een paar hapjes fruit geven als ze dat wel wil
  vrijdag 15 november 2013 @ 19:55:56 #180
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133294342
Ik vind dit twee fijne stukken over bijvoeding en wat het doet.....

Bijvoeding met borstvoeding
http://www.groenevrouw.nl/die-zes-maanden/

Bijvoeding met flesvoeding
http://www.groenevrouw.nl/die-zes-maanden-flesvoeding/

Ik heb bij Lientje gewacht tot 5,5 maanden, nu met D wacht ik tot ie 7,1 maand is, dan is ie gecorrigeerd 5,5 maand. Lientje at vrij snel vrij veel en makkelijk, geprakt of Rapely alles ging erin als zoete koek.
Met D ga ik het heel rustig opbouwen, voornamelijk Rapley en de borst, hem prakjes ben ik niet zo van plan, hoogstens een keer een bordje pap.
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:08:52 #181
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133294867
Het was een potje appel/banaan smeur van de Etos. Dat vond ze heerlijk. Fles met nog geprobeerd, maar weer krijsen en drama. Nu maar in bed gelegd want ze heeft weer maar anderhalf uur geslapen vandaag. We plukken haar rond 22:15 nog ff eruit en proberen het dan nog een laatste keer. Als ze niet wil bieden we maar weer zo'n potje aan. Met het potje meegerekend zit ze inmiddels zeeeer krap boven de 500. Maar aan melk dus iets van 350. Ik snap er echt geen bal van. Ik voel twee scherpe randjes dus dan zijn de tanden wel redelijk door hoop ik. De huisarts zei dat het wel bij zou trekken. Zo niet dan maandag maar weer ff contact. .
pi_133294879
Heeft iemand toevallig een tip om verkleurde flessenspenen weer goed te krijgen? :')

En niemand weet of er pap in de yoghurt kan?
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:15:32 #183
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133295162
Ik heb wel eens pap in de yoghurt gedaan maar het wordt wel dik, dus veel kan er niet in. Verkleurde speen geen idee, ken het niet.. misschien omaweetraad.com? Of is de speen al heel oud? Na zoveel maanden moet je m eigenlijk wel vervangen, maar ik ben daar wel.een beetje laks in.
pi_133295172
XM, hier duurt het nog twee dagen na een richel tot het minder pijnlijk is. Eet ze beter een uurtje nadat ze pcm heeft gehad? Komkommer nog geprobeerd? Wat Fieder zegt ook, als je je zo'n zorgen maakt en ze wil wel fruit, voeg dan gewoon een beetje water toe :) Soms moet je gewoon toegeven en het jezelf ook niet te moeilijk maken :*

Fieder, de enige reden die ik kan bedenken waarom het niet zou kunnen is dat yoghurt al dik van zichzelf is. Gewoon proberen?
Sarcasme. Herken het.
pi_133295236
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 20:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb wel eens pap in de yoghurt gedaan maar het wordt wel dik, dus veel kan er niet in. Verkleurde speen geen idee, ken het niet.. misschien omaweetraad.com? Of is de speen al heel oud? Na zoveel maanden moet je m eigenlijk wel vervangen, maar ik ben daar wel.een beetje laks in.
In de vaatwasser gedaan met pastasaus, rode speen :@
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:18:51 #186
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133295325
Ah. Dat kan dus niet? Thx 4 the heads up, heb pas sinds kort een vaatwasser, wist niet dat dat.niet kon :')
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:19:25 #187
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133295353
(cool he die breezertaal. :7 )
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:21:23 #188
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133295419
Pastasaus, meer bijv ook kerriesaus en rode kool, dat moet je even schoonspoelen vordat het de vaatwas ingaat, want dat geeft kleur af idd.

Pap in de yoghurt kan, maar dan krijg je snel beton, je kan wel de yoghurt iets verdunnen, dat zou ik doen.
pi_133295448
Het kan wel als je je pannen en borden goed afspoelt, of gewoon oplet met wat je het laat meedraaien, aardappels kan niet zoveel kwaad :+ Verder bevalt t wel goed, flessen en spenen in de vaatwasser

Breezah O+
pi_133295459
Oh wat Juud zei dus
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:22:13 #191
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133295462
Weet dat er ook joghurtpap is, van die kant en klaar meuk met banaan er aardbeismaak. J. lust bijna alles, maar dit vindt ie smerig.
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:22:57 #192
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133295501
Spirit, ze reageert niet echt op de paracetamol. Ik voel echt een heul scherp randjein hey tandvlees en doet ook zeer als ze op mn vinger bijt :'). Ze zit ookde hele tijd van die kauwbewegingen te maken.

Fieder, uitkoken in een pannetje?
pi_133295512
Ik voegde ook wat rijstebloem aan gestoomde peer toe omdat het anders echt te dun was dus yoghurt moet ook prima kunnen maar waarom wil je dat?

Hier een ontevreden meisje volgens oei ik groei is er sprong tussen de 4 en 5 wk en ongecorrigeerd zou ze nu 4wk zijn. Nu vind ik dat baby's bij oei ik groei wel snel iets moeten kunnen maar die sprongen kloppen volgens mij wel aardig.
pi_133295569
Je moet met paracetamol ook een spiegel opbouwen en die in stand houden wil het echt goed effect hebben.
pi_133295594
L kreeg 's avonds altijd een papfles maar dat wil hij nu niet meer. Dus ik dacht; dan gooi ik het door de yoghurt. Maar hij eet sinds kort ook een hele boterham dus echt nodig is t niet. Maar vroeg t me gewoon af :+

FR ze hoeven t niet te kunnen hoor. Ze krijgen de mogelijkheid ertoe. Maar sommige dingen doen ze pas maanden later.
pi_133295809
Ohhh heel erg bedankt voor de fijne tips! Ik ga me even erin verdiepen Hihi :)

Ik was aan het nadenken om te wachten tot de minimale 'grens' voorbij was omdat ze eigenlijk ietsje te vroeg was (hoeft natuurlijk niks te zeggen) en met het babyzwemmen ze het ook veeeel te snel echt koud had.

Ik heb zo'n vreemd idee in m'n hoofd hoe sneller ze is met alles hoe sneller ze groot word en ik eigenlijk stiekem wil dat ze voor altijd mijn kleine baby'tje blijft meh.. Of ben ik nu heel cliché aan het doen :')
pi_133295993
Niet dat het relevant is want ik heb er dus geen, maar hoe vaak zet je die afwasmachine dan aan?! Of doe je de fles er alleen zo nu en dan in? Ik heb maar twee flessen (nu al twee weken eentje want de ander ligt nog bij de gastouder), ik was m altijd even snel af tussendoor.

Enne... 6+ maandenouders, wie geeft warm kraanwater in de fles? Is dat stiekem helemaal niet zo slecht meer op deze leeftijd?
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:35:45 #198
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133296001
Mijn ervaring is dat paracetamol ook prima werkt zonder spiegel op te bouwen, tenzij er echt veel pijn is. Maar aangezien hier al weeeekenlang hoektanden aan het doorkomen zijn vind ik dat hij veel te veel pcm binnenkrijgt als ik een spiegel hoog blijf houden. Dan heb je het al over tientallen in een week. Dus da's wel een afweging bij tandjes, die zijn niet bij iedere baby binnen een paar dagen echt door.
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:36:39 #199
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133296044
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 20:35 schreef Suikertante het volgende:

Enne... 6+ maandenouders, wie geeft warm kraanwater in de fles? Is dat stiekem helemaal niet zo slecht meer op deze leeftijd?
Daar ging t toevallig in een ander topic over laatst. Ik gaf warm water uit de kraan vanaf een maand of 5-6. Maar bij loden leidingen, boilers en geisers moet je 't niet doen.
pi_133296054
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 20:31 schreef Zaire het volgende:
Of ben ik nu heel cliché aan het doen :')
:Y Je bent moeder! O+
pi_133296107
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 20:36 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Daar ging t toevallig in een ander topic over laatst. Ik gaf warm water uit de kraan vanaf een maand of 5-6. Maar bij loden leidingen, boilers en geisers moet je 't niet doen.
Oh wat fijn! Die hebben we thuis niet en daar worden toch de meeste flessen gemaakt ^O^
pi_133296229
Ik heb 4 flessen omdat ik te lui ben om tussendoor af te wassen. 's Avonds draaien ze mee of ik was ze met de hand af.

Ik maak mn flessen met een beetje kokend water en de rest koud. Maar ook wel eens warm water uit de kraan. Als ik bij anderen ben doe ik soms t water in de magnetron. Van alles dus
pi_133296267
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 20:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Mijn ervaring is dat paracetamol ook prima werkt zonder spiegel op te bouwen, tenzij er echt veel pijn is. Maar aangezien hier al weeeekenlang hoektanden aan het doorkomen zijn vind ik dat hij veel te veel pcm binnenkrijgt als ik een spiegel hoog blijf houden. Dan heb je het al over tientallen in een week. Dus da's wel een afweging bij tandjes, die zijn niet bij iedere baby binnen een paar dagen echt door.
Mee eens. Ik vind een spiegel opbouwen bij babies niet aan te raden, tenzij chronische pijn. En mijn ervaring (met de oudste) is ook dat zo nu en dan eentje prima werkt. :)
pi_133296337
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 20:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spirit, ze reageert niet echt op de paracetamol. Ik voel echt een heul scherp randjein hey tandvlees en doet ook zeer als ze op mn vinger bijt :'). Ze zit ookde hele tijd van die kauwbewegingen te maken.

Fieder, uitkoken in een pannetje?
Aahhh dan heeft ze er echt last van ;( 120 pcm al geprobeerd? En goed dentinix blijven smeren. Vooral voor ze gaat slapen, niet voor een voeding ofzo, want dan spoelt het weg, mocht je dat nog niet weten. Wij doen altijd een paar drupjes op een groot wattenstaafje en laten haar daar even lekker op kauwen, vindt ze heerlijk :)
Sarcasme. Herken het.
pi_133296360
Ik voel me trouwens een outsider, zo zonder vaatwasser ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_133296418
Je mag wel bij mij komen vaatwasseren, roze spenen O+
pi_133296460
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 20:42 schreef Spirit82 het volgende:
Hoef je niet te zijn, want hier is ook geen :*
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_133296462
Spirit ben ik weer niet goed genoeg? :(
pi_133296503
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 20:35 schreef Suikertante het volgende:
Niet dat het relevant is want ik heb er dus geen, maar hoe vaak zet je die afwasmachine dan aan?! Of doe je de fles er alleen zo nu en dan in? Ik heb maar twee flessen (nu al twee weken eentje want de ander ligt nog bij de gastouder), ik was m altijd even snel af tussendoor.

Dat deed ik eerder ook al :@ maar het duurt vaak 300 jaar voor de kraan warm is, dus magnetron is dan sneller. Wat Spees ook zegt, bij ouwe meuk beter van niet, maar wij wonen nieuwbouw,
Sarcasme. Herken het.
pi_133296528
Wij hebben dus drie roze flessen....met pastasaus in vaatwasser gezeten.
pi_133296561
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 20:42 schreef Spirit82 het volgende:
Wij hebben er wel een! O+

Maar hij is stuk. Al een jaar. Misschien eens iemand voor laten komen ofzo. :')
pi_133296612
Suikert O+

Wij hebben hier net als Fieder een hele rits flessen en spenen want te lui om iedere keer te wassen en steriliseren :D
Sarcasme. Herken het.
pi_133296619
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 20:45 schreef Animalmix het volgende:
Wij hebben dus drie roze flessen....met pastasaus in vaatwasser gezeten.
Oh ik ben niet de enige :D :D
De flessen zijn niet verkleurd trouwens, alleen de spenen
pi_133296642
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 20:46 schreef L-E het volgende:

[..]

Wij hebben er wel een! O+

Maar hij is stuk. Al een jaar. Misschien eens iemand voor laten komen ofzo. :')
M'n moeder heeft er eentje in de verkoop :7

Wij hebben geen plek ;(
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:48:19 #215
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133296659
Wij krijgen er eind deze maand 1!

Suiker, fles maken doe ik met koud kraanwater en dan in de magnetron opwarmen. Warm kraanwater eigenlijk nog nooit geprobeerd. Maar het duurt ook heel lang voor het water in de keuken warm is.
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:48:52 #216
259886 pessie
pi_133296687
Tandjes pijn dus xm -O- .
Vrienden hebben een dochter die pertinent drinken weigerde. Zij is groot geworden op elke avond 1 droom voeding en verder veel fruit hapjes en yoghurt. Nu drinkt ze wel.

Hihi Zaïre, rustig beginnen t, ze kunnen hun hele leven nog eten ;) .
pi_133297155
Stelletje luiwammesen O+
Ik kan het anders niet allemaal kwijt op t aanrecht en ik vind vieze melkflessen zo stinken :r

Mandy, ik doe het ook zoals jij, bij iemand anders soms voor het gemak uit de kraan. Hij drinkt koude melk ook dus nu neem ik ook wel eens een hete fles mee die dan niet meer zo warm is tegen de tijd dat hij hem krijgt.

Maar die kraan zet ik thuis in ^O^
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:59:15 #218
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133297244
Morgen pcm proberen als het nog zo moeizaam gaat. Als dat werkt heeft ze blijkbaar ergens pijn. Dat vind ik dan ook wel weer eng :@ :'). Zucht. ..
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:59:57 #219
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133297274
In de hele week dat ik al een O+ vaatwasser O+ heb, was ik de flessen en spenen overdag gewoon af. Ik ga niet steeds een vaatwasser draaien of 5 flessen kopen :P

Gek idee, laatste pak poedermelk is al bijna op, kunnen we aan de gewone melk... Nooit meer schepjes afstrijken! :o En ik mag hem dan eindelijk honing door zijn melk doen!!!

SPOILER
pi_133297318
Hier gaat de afwasmachine elke dag na het eten aan, en dan de flessen van overdag erin. Wij hebben 5 flessen. (nu even 4, want ik heb er vandaag 1 bij mijn ouders laten liggen)

en ook wat roze flessen door de pastasaus.

Luuk kan niet tegen kritiek.... hij heeft gisteren de hele dag op zijn handen en knieen gezeten, en vandaag heeft hij op zijn knietjes zitten spelen. Ik weet nog van Sofie dat toen ze eenmaal op dr knietjes zat dat ze met een paar dagen ook ging staan. Ik ben benieuwd. Zou Luukkie nog staan voor zijn eerste verjaardag?? We hebben nog 11 dagen.
*poef* nu is het weg
pi_133297365
Oohw, xm, toen Luuk in de zomer zo ziek was, zei de arts bij de hap dat hij een derde van zijn normale vocht binnen moest krijgen. En dat was toen in de hittegolf..
*poef* nu is het weg
pi_133297463
Go Luuk *O* *O* O+
pi_133297541
XM, je gebruikt zelf pcm, alle babys hier krijgen pcm, het is echt echt echt veilig als je je aan de voorgeschreven dosis houdt :*

En kindjes hebben nu eenmaal wel eens pijn. Noor zal straks ook vallen en haar knie schaven, de waterpokken krijgen, noem maar op. Je kunt haar, hoeveel je ook van haar houdt, niet overal tegen beschermen, dat kunnen wij geen van allen. Iedereen heeft wel een onredelijke angst. Zo ben ik 5x per nacht wakker om te luisteren/kijken of Isa nog wel ademt, en dat mag best, maar laat dat alsjeblieft niet ten koste van Noor gaan :*
Sarcasme. Herken het.
pi_133297665
Luuk heeft de laatste weken veel pcm gehad.

Ze had toch ook last van rode oortjes toch XM? Dat doet ook zeer. Dan doet drinken ook zeer, en liggen ook. Heb je het bedje al omhoog? Hier liggen nog steeds thrillers onder de poten van het hoofdeinde.
De arts adviseerde ons om overdag een "kleine" pcm te geven en dan voor het slapen een grotere. In luuks geval 120 en 240.
*poef* nu is het weg
pi_133297726
Omg KJ!!!!

Wat ben ik dom!! De bedpoten kunnen natuurlijk ook gewoon omhoog om het bedje schuin te zetten... DOHHH!!
Sarcasme. Herken het.
pi_133297815
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:08 schreef Spirit82 het volgende:
Omg KJ!!!!

Wat ben ik dom!! De bedpoten kunnen natuurlijk ook gewoon omhoog om het bedje schuin te zetten... DOHHH!!
Hoe deed je dat eerder dan? Een stuk afzagen?
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:11:18 #227
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133297855
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:10 schreef L-E het volgende:

[..]

_O-
pi_133297866
quote:
Omg KJ!!!!

Wat deed jij dan? :+
Hier ook geen afwasmachine trouwens!

Go luuk! Inhaalslag! En wow over 1,5 week een dreumes al :o
pi_133297879
quote:
Omg KJ!!!!

:D :D
*poef* nu is het weg
pi_133297990
Go Luuk! Wat knap zo ineens! *O*
pi_133298006
Ik zit trouwens wel klaar voor een Daily Olf hoor! (Lees: er is voetbal op tv. :') )
pi_133298048
Ohja, Luuk wat goed *O*

En las ik nu dat L. van Fieder zich tot staan had opgetrokken? *O*

En liggende babies zijn ook stoer! *O*
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:15:23 #233
259886 pessie
pi_133298060
quote:
Omg KJ!!!!

:D hoe heb je dat nu dan?

KJ, Luuk al bijna 1 :o
Nu jij aan het trots doen bent wil ik heel graag een foto spammen :@

En vandaag was ze gefrustreerd omdat ze niet kon staan :') . Ze hoeft van mij ook nog niet te staan! Blijf vooral lekker mijn beebie denk ik dan.
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:15:25 #234
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133298063
quote:

[..]

Gawd, ik moest echt hard lachen.......

(ik gok overigens iets onder de matras bij het hoofdeind)
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:15:34 #235
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133298079
Go Luuk!
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:18:34 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133298225
Hee Luuk! Wel stoer als je op je verjaardag kan staan! :D

Hier ook geen afwasmachine, maar in mijn O+ nieuwe huis O+ wel *O*
pi_133298256
Ja, jullie hebben echt geen idee hoe ik heb lopen kutten met handdoeken onder het matras :D
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:19:27 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133298268
Oh Lauren wat ben je toch blij O+
pi_133298332
Spirit, lampie! _O-

En wat een moppie pessie!
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:21:38 #240
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133298370
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:19 schreef Spirit82 het volgende:
Ja, jullie hebben echt geen idee hoe ik heb lopen kutten met handdoeken onder het matras :D
Ik kon dat natuurlijk bedenken omdat ik zelf ook zoiets zou kunnen doen..... :+ :D
pi_133298536
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:14 schreef L-E het volgende:
Ik zit trouwens wel klaar voor een Daily Olf hoor! (Lees: er is voetbal op tv. :') )
Ja maar HUP ZWEDEN! (En in de rust ga ik naar de kroeg ;) dus iemand mag de daily adopteren)

Wat een knappe Lauren zie ik daar!
pi_133298547
Pessie toffe blije foto van je mooie meisje!
pi_133298592
Wat een leukerd Pessie O+

Spirit :D
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:25:35 #244
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133298599
Voor wie me nog niet zat is :') haal het straks weg dus svp niet quoten.

*weg*

/heel erg eerlijk.

[ Bericht 77% gewijzigd door XcUZ_Me op 15-11-2013 21:54:31 ]
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:26:10 #245
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133298624
Toffe foto!!
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:28:42 #246
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133298770
Jeuzes XM. -O- Ik hoop echt dat je snel passende therapie krijgt en dat het afbouwen gaat helpen. Sterkte ermee.
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:28:59 #247
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133298787
:* XM

Mooie foto!
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:29:21 #248
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133298812
Zoals ik al eerder zei, ik vind het zó rot voor je XM! :*

En goed dat je zo eerlijk bent, het is vast niet makkelijk als ratio em gevoel zo scheef lopen.

Laat Duvel je maar heel hard ondersteunen nu, je gaat hier heus fijner uitkomen!! :*

Oh en dat kolven afbouwen; goed plan :Y Volgens mij kun je je lijf wel weer even voor jezelf gebruiken. En Noor heeft keilang jouw melk kunnen drinken dankzij al dat gekolf! _O_
pi_133298895
XM, volgens mij heb ik het vaker gevraagd, maar is het niet wijs om werk even te laten voor wat het is en die energie te steken in jezelf? En dat het leven soms een strijd is, dat is kut, maar accepteer dat het zo is. Je bent hard bezig om dingen te veranderen, dat gaat niet over een nacht ijs, ik ben iig blij dat er hulp in beeld is om wat gedachtenpatronen te doorbreken. Afbouwen met bv lijkt me goed, dingen als vitamintekort en slaapgebrek helpen hier ook niet echt mee aan hoe stabiel of eigenlijk dus labiel ik ben, wie weet is daar nog wat winst te behalen. Babysteps, gun jezelf de tijd. Dit komt goed, echt. :*
pi_133298901
XM jeetje meid, hier ben ik even stil van.
Maar het verklaart wel een hoop, ik begrijp nu iets meer van je posts. Zolang je blijft beseffen dat dit iets van jou is en niet van Noor ben je al supergoed bezig. Ook heftig voor Duvel! En hopelijk is hij ook een steun, denk t wel :)
Heel veel succes! :*
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:31:57 #251
259886 pessie
pi_133298968
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Toffe foto!!
Dank je O+ .
SPOILER
En de rest ook bedankt voor jullie reacties. Ze is echt (bijna) altijd zó vrolijk. Mijn lieve en mooie dametje O+
pi_133299041
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:30 schreef Suikertante het volgende:
XM jeetje meid, hier ben ik even stil van.
Maar het verklaart wel een hoop, ik begrijp nu iets meer van je posts. Zolang je blijft beseffen dat dit iets van jou is en niet van Noor ben je al supergoed bezig. Ook heftig voor Duvel! En hopelijk is hij ook een steun, denk t wel :)
Heel veel succes! :*
Precies dit!
:*
pi_133299070
XM, wat ontzettend heftig. Dat niet meer rationeel kunnen denken lijkt me heel moeilijk. Wat heb je toch een heftige periode nu. Ik denk dat iedereen wel eens of regelmatig enge gedachten door zijn hoofd heeft flitsen (ik begin ook nu pas af te leren elk uur baby te 'controleren' als ze slaapt) maar het is heel wat anders als je dat echt niet meer los kunt laten.

Hopelijk helpt therapie snel. Als werk een grote belasting is, kan ziek melden dan niet? Onthoud goed dat je echt een goede moeder bent, en dat je nu alleen met jezelf in de knoop zit.
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:36:56 #254
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133299234
+1 voor alle reacties

Ik kom ook nog ff fotospam doen. Afgelopen weekend kreeg D van zijn peetoom een babymoto, nu kan die erop zitten en als die gaat staan kan het zadel omhoog en is het een duwmotor (met muziek en lawaaaiknoppen).

vrijdag 15 november 2013 @ 21:38:26 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133299309
Mandy! Je hebt een peuter!! :o
Stoer zit ie daar hoor ^O^

(en wat een rotcadeau _O- daar gaat jullie rust!)
pi_133299318
Die irrationele gedachten horen een beetje bij het ouderschap helaas. Lijkt me heel naar en beangstigend om dat niet van je af te kunnen schudden. Om voortdurend in die angst te leven.
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:39:58 #257
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133299380
Ik kan over m'n werk niet teveel zeggen, maar ik werk al een paar maanden niet meer fulltime. Ik loop hier echt al eeuwen mee. Kon het eerst nog wel een beetje verbergen maar sinds Noor er is, lukt dat niet meer. En ik wil ook niet zo zijn voor Noor. Dus het is nu ook het moment om er iets aan te doen. Ik hoop dat het binnenkort echt gaat starten, want ik kan geen vragenlijst meer zien :'). Het is gewoon rot.

Nouja, ik hoop dat jullie idd iets meer begrijpen waarom ik doe zoals ik soms doe. En ik ben heus niet altijd een hoopje ellende, ik kan ook heul gezellig kletsen enzo en thee drinken en knuffelen met m'n kind :Y.
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:40:37 #258
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133299402
Die rust hadden we al niet LB ;) , al waar geluid uit kan komen houdt ie van. Zo gezellig!!
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:41:50 #259
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133299466
XM, for what it's worth, :*. Wat vreselijk, om steeds met die angst rond te lopen. Hopelijk kun je snel starten met de echte behandeling.
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:41:52 #260
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133299467
Ik denk idd dat die (irrationele) gedachten wel bij het ouderschap horen. Als Silvijn ergens logeert en ik ga slapen, kan ik ook wel eens ineens bedenken dat het huis misschien in de fik staat, en dan helemaal doordenken tot aan dat hij van 4 hoog van het balkon valt bij het ontsnappen aan de brand aan toe enzo. Dan kan ik echt een beetje een paniekgevoel krijgen. Maar ik kan mezelf dan gelukkig wel tot de orde roepen en aan iets anders denken. Lijkt me echt heel erg als je niet uit die gedachten weg kan.
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:42:18 #261
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133299494
-edit-
pi_133299563
Angst werkt zo verlammend. Ik heb het op een ander vlak nu, maar het is zo afschuwelijk. Ik hoop echt zo dat je snel iets van therapie krijgt XM. En respect voor je eerlijkheid trouwens.
pi_133299599
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:40 schreef -mandy- het volgende:
Die rust hadden we al niet LB ;) , al waar geluid uit kan komen houdt ie van. Zo gezellig!!
Ik heb best een hekel aan speelgoed waar geluid uit komt. :@
pi_133299710
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kan over m'n werk niet teveel zeggen, maar ik werk al een paar maanden niet meer fulltime. Ik loop hier echt al eeuwen mee. Kon het eerst nog wel een beetje verbergen maar sinds Noor er is, lukt dat niet meer. En ik wil ook niet zo zijn voor Noor. Dus het is nu ook het moment om er iets aan te doen. Ik hoop dat het binnenkort echt gaat starten, want ik kan geen vragenlijst meer zien :'). Het is gewoon rot.

Nouja, ik hoop dat jullie idd iets meer begrijpen waarom ik doe zoals ik soms doe. En ik ben heus niet altijd een hoopje ellende, ik kan ook heul gezellig kletsen enzo en thee drinken en knuffelen met m'n kind :Y.
Het verklaart wel een hoop, in mijn eerdere reacties wilde ik een soort van rationeel tot je doordringen maar wist niet dat dat exact het probleem nu is. En gelukkig zijn er ook fijne momentjes :)

En in tegenstelling tot wat iemand hier boven zegt, die meet gewoon alleen doen als je daar dan energie en puf en alles voor hebt, je eigen gezondheid en stabiliteit en gezinnetje gaan even voor alles.
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:46:18 #265
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133299720
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:42 schreef -mandy- het volgende:
-edit-
Ik moet toch maar niet komen ;) :P
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:47:39 #266
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133299798
Ik had m'n post ook al ge-edit ...
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:49:36 #267
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133299910
Ik kijk wel :). Ik doe het niet zo best in groepen. Eerst moet Noor er weer bovenop zijn, das het allerbelangrijkste!
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:51:04 #268
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133300028
Ik ben het helemaal mee eens met Olf, je moet alleen gaan als je je goed voelt.

-note tot myself-: eerst nadenken, dan typen.
pi_133300133
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:44 schreef L-E het volgende:

[..]

+1!!! Als die plastic herriezooi :r maar als ik dan zie hoe tof Isa het vindt, kan ik het bijna niet niet kopen :@ We verpesten haar ;(

Toffe foto Mandy, klein snotneusje :D
Sarcasme. Herken het.
pi_133300171
XM :* alles is al gezegd. Hoop dat je je snel wat beter voelt!

Mandy :D inderdaad een peuter!
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:53:48 #271
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133300197
In de categorie problemen van een heel andere orde; ik heb E nu al voor de 2e keer weer uit bed moeten halen :{

Ze is weer verkouden, denk dat ze daar misschien last van heeft... Of toch weer dr buikje. Heb nog geen poepluier gezien.
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:54:40 #272
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133300256
Ik vind sommig speelgoed met muziekjes best oké. Maar ik ben ook niks gewend nog natuurlijk. Het keihard slaan van houten speelgoed op de vloer, de tafel en op de verwarming vind ik op dit moment storender :+ ;(
pi_133300283
XM wat eerlijk van je, en wat sterk dat je hulp hebt gezocht. Je komt er wel, geef het wat tijd en geniet in de tussentijd zoveel mogelijk van je mooie lieve meisje.

Verder, mag ik ff inbreken met een vraag? We gaan morgen naar vrienden die een zoontje van 1 hebben. Kind is net ziek geweest, nu koortsvrij maar nog wel snotterig. Zou dat kwaad kunnen voor E.?
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:55:11 #274
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133300301
Oh sneu, heb je iets van zoutoplossing in huis of zo voor haar neusje?
Hopelijk is ze snel weer beter LB.
pi_133300364
quote:

[..]

_O- Hemel, ik kom niet meer bij hier... ik zie het echt helemaal voor me...
Zo'n bedje zonder poten na 3 verkoudheidjes... _O-

(en nu echt bijlezen... * Shandaly veegt colaspetters van het scherm)
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:56:21 #276
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133300374
XM ik vond je bij de meet echt superrelaxed juist! Stapje voor stapje, en zoals al wordt gezegd, je weet dat het 'probleem' bij jezelf ligt/begint en je doet er wat aan!

Oh plastic herriespeelgoed hebben we mondjesmaat maar ik ontkom er niet aan want ze Isabel vindt het fantastisch.
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:57:08 #277
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133300419
L-E, jij bent heul droog
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:57:48 #278
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133300462
Jongens, nog een maand en één nacht en dan is mijn baby 1.
Ze heeft vandaag DRIE boterhammen op, 1 banaan, twee crackers, en een vette portie avondeten. Plus (met straks nog een fles) een liter melk en 400 ml water.

Hier zit ze te vreten.....
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:59:54 #279
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133300596
Hoe meer geluid, hoe beter vindt D. Een bal met een belletje erin, kruidvatringen om mee te slaan/rammen, muziekactivitygym in de box (een ouderwetse fisher price is alweer te saai).
Allemaal favoriet speelgoed.

Becky bijna een dreumes!

Leuke video Becky!
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:02:47 #280
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133300772
En Lauren O+
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:04:31 #281
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133300887
En wiens (hilzilla toch?) baby van een paar weken was al net zo zwaar en bijna even lang als mijn 11 maander??? (maandag weer meten dus nieuwe specs)
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:05:02 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133300910
Isabel kleine bootwerker! _O- :Y)
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:06:42 #283
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133301000
Gaan alle bijna dreumes moeders precies per 1 jaar over naar gewone melk. Isabel gaat denk ik over naar soja, of is dat heel stom om dat te kiezen ipv gewone melk? Noortje drinkt ook alleen soja namelijk.
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:09:47 #284
259886 pessie
pi_133301159
Becky wat leuk zo! Ze heeft echt wel trekken van Noortje vind ik!

Herrie speelgoed: check. Ik haal het ook uit de speel o theek, ik heb 2 kinderen die het geweldig vinden en ik kan me vrij goed afsluiten voor vals zingende treintjes en ballen. En als zij zich ermee vermaken, prima! Beter dan TV.
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:11:04 #285
259886 pessie
pi_133301216
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:06 schreef becky27 het volgende:
Gaan alle bijna dreumes moeders precies per 1 jaar over naar gewone melk. Isabel gaat denk ik over naar soja, of is dat heel stom om dat te kiezen ipv gewone melk? Noortje drinkt ook alleen soja namelijk.
Is soja niet beter ivm haar eerdere allergieën?
pi_133301232
Luuk is over 10 dagen jarig, en we hebben nog 1 vol pak voeding in de kast. Als die op is, dan gaan we over op halfvolle melk. Drinkt Sofie ook. En wij ook.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:11:21 #287
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133301235
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:06 schreef becky27 het volgende:
Kan idd. Moet je er wel een hebben waar extra vit. B12 aan is toegevoegd. Maar dat is vaak wel het geval.
pi_133301262
Mijne krijgt nog bv, en af en toe pap van geitenmelk. Ik ben niet zo van de koemelk dus dat stel ik liever uit.
Soja was het alternatief voor mij, kon allebei wat mij betreft na 1 jaar. Heeft Noortje wel ooit koemelk op? En geef je nu soja mee naar het KDV of hebben ze dat daar?
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:12:28 #289
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133301291
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:11 schreef pessie het volgende:

[..]

Is soja niet beter ivm haar eerdere allergieën?
Soja is een sterk allergeen dus dat hoeft zeker niet zo te zijn. Onder het jaar wordt tegenwoordig niet standaard sojamelk geadviseerd bij een koelmelkeiwitallergie. Na het jaar wordt het vaak anders.
pi_133301319
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:54 schreef Juud-- het volgende:
XM wat eerlijk van je, en wat sterk dat je hulp hebt gezocht. Je komt er wel, geef het wat tijd en geniet in de tussentijd zoveel mogelijk van je mooie lieve meisje.

Verder, mag ik ff inbreken met een vraag? We gaan morgen naar vrienden die een zoontje van 1 hebben. Kind is net ziek geweest, nu koortsvrij maar nog wel snotterig. Zou dat kwaad kunnen voor E.?
Ik zou het risico niet nemen met zo'n ukje :@ Ook "alleen snot" is heel vervelend als ze zo mini zijn. Isa is nu al zo'n 6 weken een levende snotfontijn en dat is echt geen pretje.
Sarcasme. Herken het.
pi_133301326
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:12 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Soja is een sterk allergeen dus dat hoeft zeker niet zo te zijn. Onder het jaar wordt tegenwoordig niet standaard sojamelk geadviseerd bij een koelmelkeiwitallergie. Na het jaar wordt het vaak anders.
Dat was idd voor mij de reden om nu nog voor geitenmelk te kiezen.
pi_133301398
XM :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:44 schreef L-E het volgende:

[..]

ik ook. Maar mijn kind vindt het fantastisch dus ik zie soms wel eens wat door de vingers. En uit de kinderen zelf komt ook een boel lawaai. Ik heb M vorig jaar vaak genoeg een meisje genoemd omdat hij zo kon gillen maar nu weet ik dat dat eigenlijk heel mannelijk klonk :X

En de foto's van L, D, Lauren en het filmpje van Isabel O+
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:18:31 #293
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133301630
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:13 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat was idd voor mij de reden om nu nog voor geitenmelk te kiezen.
Maar als je kind niet gevoelig is voor voedselallergieën is er helemaal niets op tegen om koemelk of sojamelk te geven na een bepaalde leeftijd. Dan kun je individueel prima die keuze maken idd, maar wil het wel even gezegd hebben voordat iedereen ten onrechte bang wordt voor soja- en koemelkeiwit :)
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:18:59 #294
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133301664
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:11 schreef Mineola het volgende:
Mijne krijgt nog bv, en af en toe pap van geitenmelk. Ik ben niet zo van de koemelk dus dat stel ik liever uit.
Soja was het alternatief voor mij, kon allebei wat mij betreft na 1 jaar. Heeft Noortje wel ooit koemelk op? En geef je nu soja mee naar het KDV of hebben ze dat daar?
Noortje heeft nog nooit echt koemelk op, we zijn overgegaan van kv naar soja en gewone melk lust ze nu niet meer. Soja hebben ze standaard op het kdv,

En wij drinken zelf geen koemelk eigenlijk, dus vind ik het niet nodig om EN gewone melk EN soja melk te kopen.
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:20:34 #295
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133301774
Staan jullie nog onder begeleiding van een ka/diëtist, Becky? Hoe hebben jullie bij Noortje soja geïntroduceerd bij 1 jaar? Onder begeleiding kleine hoeveelheden geprovoceerd of direct zonder problemen een fles?
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:20:49 #296
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133301794
Ze krijgen (Isabel iets vroeger dan officieel mag) multivitaminen. moet voldoende zijn denk ik.
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:23:13 #297
259886 pessie
pi_133301971
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:18 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Maar als je kind niet gevoelig is voor voedselallergieën is er helemaal niets op tegen om koemelk of sojamelk te geven na een bepaalde leeftijd. Dan kun je individueel prima die keuze maken idd, maar wil het wel even gezegd hebben voordat iedereen ten onrechte bang wordt voor soja- en koemelkeiwit :)
Ik maak voor Lauren tussen de middag pap van bambix en volle koemelk. Gaat niet om de voedingsstoffen van de melk (Lauren krijgt nog een keer of 8 borstvoeding) maar omdat ik granen wilde toevoegen in de hoop dat ze wat beterbeter zou slapen, brood wilde ze niet, al gaat dat nu steeds beter.
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:24:05 #298
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133302036
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Staan jullie nog onder begeleiding van een ka/diëtist, Becky? Hoe hebben jullie bij Noortje soja geïntroduceerd bij 1 jaar? Onder begeleiding kleine hoeveelheden geprovoceerd of direct zonder problemen een fles?
Ik heb bij Noortje 6 maanden een hypo allergeen dieet gevolgd en bv gegeven, daarna hypo allergene kv. Vanuit de kv over naar de soja. We zijn niet meer onder begeleiding van een dietiste maar ik merk meteen aan Noortje als ze te veel melkproducten heeft gegeten, haar handjes zitten dan meteen onder het eczeem. Ze krijgt wel koemelkproducten maar niet te veel.
pi_133302086
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:18 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nee idd, ik ben gewoon afwijkend op dit punt :)
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:25:05 #300
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133302109
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:24 schreef becky27 het volgende:

[..]

Ik heb bij Noortje 6 maanden een hypo allergeen dieet gevolgd en bv gegeven, daarna hypo allergene kv. Vanuit de kv over naar de soja. We zijn niet meer onder begeleiding van een dietiste maar ik merk meteen aan Noortje als ze te veel melkproducten heeft gegeten, haar handjes zitten dan meteen onder het eczeem. Ze krijgt wel koemelkproducten maar niet te veel.
Sneu zeg! Verwacht de kinderarts nog dat ze er overheen zal groeien? Het lijkt me best behoorlijk pittig maar je groeit er natuurlijk wel in en dan weet je niet beter.
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:26:15 #301
259886 pessie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')