Sluit ik me bij aan... Ik heb maar 1 kind die net doet alsof hij met zn 10e isquote:Op donderdag 14 november 2013 20:36 schreef Juud79 het volgende:
Whahahaha........
Ik lees altijd wel alles, das makkelijk bij te houden, reageren via mijn foon vind ik onhandig en als ik mijn laptop aan heb dan heb ik niet altijd zin/puf. Bij Lientje lukte dat altijd nog wel, nu met twee gewoon niet... maar ik vind het nog steeds fijn/leuk/gezellig om mee te lezen en soms te spammen met een post/foto van mijn kindjes.![]()
Hier zijn ze allebei wakkerquote:Op donderdag 14 november 2013 21:35 schreef LadyBlack het volgende:
Slaap lekker FR!
Mijn avond is al weer uitgesteldkindje is wakker...
+1quote:Op donderdag 14 november 2013 21:44 schreef Suikertante het volgende:
Sterkte met de avond dames
Belle ik wilde nog even zeggen dat dat geconcentreerd labeltjes pakken heel herkenbaar is en zo supermegalief!
Labels zijn hier ook de bom! Heb zo'n zacht doekje met 100 labels gekocht, mogen jullie raden welke label favoriet isquote:Op donderdag 14 november 2013 21:44 schreef Suikertante het volgende:
Sterkte met de avond dames
Belle ik wilde nog even zeggen dat dat geconcentreerd labeltjes pakken heel herkenbaar is en zo supermegalief!
De echte met made in china oid erop he?quote:Op donderdag 14 november 2013 21:54 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Labels zijn hier ook de bom! Heb zo'n zacht doekje met 100 labels gekocht, mogen jullie raden welke label favoriet is
Mijn eerste winterjasjequote:Op donderdag 14 november 2013 22:06 schreef LadyBlack het volgende:
Ja!ik heb laatst ook een speldje geprobeerd, stond wel erg snoepig
Sufkop die ik ben, dat had ik natuurlijk op deze foto moeten doen![]()
Waarrrrrr had jij trouwens dat jasje van Nin vandaan, die is echt lief!!!!
Ach ze was elke keer heel pieperig, en moeilijk aan het kijkenquote:Op donderdag 14 november 2013 22:23 schreef Spirit82 het volgende:
Wat was er met haar ontlasting dan LB?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 39% gewijzigd door bellelena op 14-11-2013 23:02:46 ]
Ssst. Dat ontken ik nogquote:Op donderdag 14 november 2013 22:39 schreef Kyara het volgende:
7 maanden ook alweer!
Hier gaan we bijna de dubbele cijfers in
Nee, niet gelezen (nog)! Maar die ga ik meteen even opzoeken! (Wanneer had ik ook alweer tijd om een boek te lezen trouwensquote:Op donderdag 14 november 2013 22:44 schreef Juud79 het volgende:
Jeutje, wat een knap kind Belle, wat kan ze al veel....
Ik herken overigens veel in je posts over aanwezig willen zijn en er voor je kind willen zijn en het een vertrouwde basis willen geven. Heb je het boek 'Ouderschap vanuit je hart' gelezen? Zo niet, een aanrader.
LB, wat een leuk meiske is het toch.....die haartjes.![]()
Kyara ik dacht er vd week toevallig aan, toen ik foto's van je vakantie zag. Nog even en je hebt er 1 van 2 en 2 van 1 jaar...
Als je kindje voor het eerst ziek is kan iedereen van alles zeggen maar je maakt je gewoon zorgen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 08:01 schreef Omentielvo het volgende:
XM het was toch echt geen aanval. Er wordt alleen geprobeerd om je een beetje gerust te stellen. Ik hoop dat Noor snel weer beter is
Wat hoop je dan wel te vinden hier? Op welke antwoorden had je gehoopt? Als ik teruglees zijn we heel positief, meelevend en geruststellend, dus ik snap niet waarom je het beter vindt om dat te mijden.quote:Op vrijdag 15 november 2013 07:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik meld me wel weer als het beter gaat met Noor. Lijkt me beter.
Je moet hem ook geen bak pinda's geven hè, dat leidt tot vlekken.quote:Op vrijdag 15 november 2013 08:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Het zijn 3 vlekjes Olf. Nog steeds niet om over naar huis te schrijven, maar meer dan 1![]()
Verder is ie gewoon happy hoor, en geen paniek. Maar ik wil gewoon graag weten wat het isWachten zal wel de key zijn.
Sneu van de buikgriep MMbeterschap!
Fuck. Misschien heeft mijn vader hem een zeevruchten-pindakaascocktail gegevenquote:Op vrijdag 15 november 2013 09:00 schreef Olf het volgende:
[..]
Je moet hem ook geen bak pinda's geven hè, dat leidt tot vlekken.
Ik breek ff in wantquote:Op vrijdag 15 november 2013 08:43 schreef Spees_Eend het volgende:
wetenschappelijke analyse over een vlekjes
Het wordt steeds spannender! Infiltratie!quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik breek ff in wantwaterpokken
Gotta love them!
Mijne heeft nl wel echt een aantal dagen een paar vlekjes op zn gezicht en been gehad. Ik dacht al dat het meeviel, maar toen brak de hel los. 'Keisnel' hoeft het dus niet te gaan.
Dus ja. Wachten is the key. Spannend hoor, wat zou het zijn!
Ik geloof dat het twee weken incubatietijd is dus de kdv infiltratie zou wel gevolgen kunnen hebben. Maar heerst er waterpokken daar?
OHNEE!quote:Op donderdag 14 november 2013 22:02 schreef LadyBlack het volgende:
Plaatje bij het praatje
[ link | afbeelding ]
Een van dr favoriete speeltjes op het moment; een rood kopje![]()
Ik drink mijn koffie ook vaak uit een rood kopje, en dan proosten we even
Precies, dat is dan ook precies wat ze kreeg.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:03 schreef -mandy- het volgende:
Ik denk dat XM gewoon net als iedereen gewoon ff wil kunnen klagen als het even minder gaat en dan op begrip hoopt.
+1quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:16 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Precies, dat is dan ook precies wat ze kreeg.Jammer dat het niet werd gewaardeerd.
GotC hoeraaa! Voor het eerst ben ik verbaasd dat het pas een maand geleden is! Het lijkt alsof je hier al weken bent!
4, om precies te zijnquote:Op vrijdag 15 november 2013 10:16 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Precies, dat is dan ook precies wat ze kreeg.Jammer dat het niet werd gewaardeerd.
GotC hoeraaa! Voor het eerst ben ik verbaasd dat het pas een maand geleden is! Het lijkt alsof je hier al weken bent!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar lieverd het is kwart over 1 in de middag.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, dat is 500 cc en daar zit ze nog lang niet op nu. Ik maak me echt zo ongerust.
XM, begrijpelijk (echt heel!) dat je je zorgen maakt. Maar Noor kan echt wel wat hebben, echt. Toen E. 4 maanden was, kreeg ze buikgriep. Toen dronk ze misschien over de hele dag gezien maar 300 cc, ik bleef flessen maken en aanleggen. Alles kwam er weer uit. We zijn toen op de HAP geweest maar ze was nog niet uitgedroogd. Dat ging ook echt niet zo snel werd mij verteld. Pas als het een week (geloof ik, maar hey, ik ben geen pro en het is al een jaar geleden! dus pin me er niet op vast) aan zou houden hoefden we weer terug te komen. Ze was uiteindelijk 4 of 5 dagen zo ziek en daarna trok het ineens weer aan en ging ze weer drinken. Kijk naar jezelf, als je misselijk bent en last hebt van je darmen eet je ook liever niks. Er heerst nu een buikgriep, er zijn veel mensen ziek. Noor kan dat prima hebben opgepakt en in combi met tandjes voelt ze zich gewoon mega rot. Heb je al ORS gegeven? Geef haar anders een beetje water?quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben er bang voor dat ze uit zal drogen en opgenomen moet worden en wat er dan aan de hand is met haar. De meest akelige scenarios gaan al door mn hoofd. En daar word ik zo verdrietig van!
Ze dronk altijd prima! 5 flessen van 180-200, zonder problemen en nu ineens slaat het om.
Nee maar aangeven dat ze drinken wil heeft ze nooit echt gedaan. En die 500 wordt lastig om te halen vandaag... dat is het 'm.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:16 schreef Animalmix het volgende:
XM is ze nog wel gewoon alert? En geeft ze aan dat ze wil drinken?
Mijn meisje is na een flinke virusinfectie uitgedroogd geweest. Ze wilde dus echt niet meer drinken. Had er echt geen fut voor. Ze dronk toen twee dagen achter elkaar maar 100 cc. (En buiten was het 35 graden. Hielp ook niet mee natuurlijk.) Zat in een vicieuze cirkel, niet willen drinken want te zwak en daardoor nog zwakker worden. ORS ging er ook niet in. Nachtje ziekenhuis aan de sonde deed toen wonderen. Pfff dat was toch wel heftig!
Zolang Noor nog meer dan 500 cc drinkt en gewoon alert is, hoef je je echt niet zo druk te maken. (Maar begrijpelijk als je je wel zorgen maakt)
vriend heeft de huisarts al gebeld, zat in vergadering en belt terug. Hoop ik.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:25 schreef Olf het volgende:
Zit ze niet op 500cc sinds gisteren 13.00? Dan kan je altijd wel even langs de huisarts weer, dan is dat nieuwe info voor hem/haar ook. Wat had je gisteren met de dokter afgesproken?
Ja sorry, ik had niet door dat ze dus nu wel onder die 500cc zit in een etmaal, dat had ik niet door. Niet dat dat iets betekent natuurlijk precies maar maakt een extra check wel weer logisch.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
vriend heeft de huisarts al gebeld, zat in vergadering en belt terug. Hoop ik.
Ja, we geven de melk al op kamertemperatuur ipv verwarmd. Maakt allemaal niks uit. Koorts is echt weg, maar nu dit. Ze dronk bij de koorts echt nog wel redelijk, maar nu is het flut.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:31 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja, koud bliefde hij meer dan warm. Heb je dat al geprobeerd?
En echt koud? Tijdje in de koelkast zetten?quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, we geven de melk al op kamertemperatuur ipv verwarmd. Maakt allemaal niks uit. Koorts is echt weg, maar nu dit. Ze dronk bij de koorts echt nog wel redelijk, maar nu is het flut.
Dat zit ze niet, we hebben nog 10,5 uur om er 230 cc bij te proppen. Ik maak me niet zo druk.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:30 schreef Olf het volgende:
[..]
Ja sorry, ik had niet door dat ze dus nu wel onder die 500cc zit in een etmaal, dat had ik niet door. Niet dat dat iets betekent natuurlijk precies maar maakt een extra check wel weer logisch.
En ik wel. En daar word ik voor behandeld, maar ik heb het er wel hartstikke moeilijk mee, zeker icm met alle kaq die verder op mn bord ligt op het moment.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zit ze niet, we hebben nog 10,5 uur om er 230 cc bij te proppen. Ik maak me niet zo druk.
Oh dus het niet 500 halen is niet van dit etmaal maar van vandaag. Komt vast voor de bakker! De dag is nog vet lang. En ook bij 1 dagje 480 valt ze niet meteen om lijkt me. Fijn om een iets minder spannend berichtje te horenquote:Op vrijdag 15 november 2013 13:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zit ze niet, we hebben nog 10,5 uur om er 230 cc bij te proppen. Ik maak me niet zo druk.
^^ Ik denk dat het iets met keelpijn te maken had. Wel wat meer oppassen met grote(re) hoeveelheden, want het kan wat zwaarder op de maag vallen (als ze buikpijn zou hebben).quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:33 schreef Fieder het volgende:
[..]
En echt koud? Tijdje in de koelkast zetten?
Oh, dat is ongeveer een halve dag nogquote:Op vrijdag 15 november 2013 13:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze lag daarnet te spelen in de box, draait zich op haar buik, plast, en moet nu ff gaan slapen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, dat is ongeveer een halve dag nogEn het zal niet op een paar cc aankomen, dus dat zal idd wel lukken. Is ze eigenlijk gewoon alert? Dat vond ik zelf altijd een van de belangrijkste zaken om op te letten. Dat, en dat ze in ieder geval 's ochtends een luier met plas erin had (en overdag bij voorkeur ook nog een luier met plas). Als dat in orde was (is), maak(te) ik me ook nooit zo druk.
Klinkt positiefquote:Op vrijdag 15 november 2013 13:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze lag daarnet te spelen in de box, draait zich op haar buik, plast, en moet nu ff gaan slapen.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:44 schreef Spirit82 het volgende:
Onze tank weegt een kilo of 8 inmiddels
Ik weet niet zeker of het helemaal afhankelijk is van gewicht. Maar N weegt ook 8 kilo (ze is wel vijf maandjes ouder...) en drinkt ook drie flessen waarvan ze een deel laat staan. Lijkt me geen probleem....quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:44 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Onze tank weegt een kilo of 8 inmiddels
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
[ Bericht 19% gewijzigd door GotC op 15-11-2013 18:40:34 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:51 schreef GotC het volgende:
Wel een leuke:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat echt zo van die auteurs?![]()
Hmmm... Als die ene Knorretje is, niet. Maar volgens mij is dat niet Knorretje, maar een ander? Beatrix Potter was volgens mij idd kinderloos en dr Seuss ook. De auteur van Max kan ik me ff niet herinneren...quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:45 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Is dat echt zo van die auteurs?
Groene ontlasting bij borst of flesvoeding?quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:31 schreef Zaire het volgende:
Wat een heerlijke kindjes weer Hihi, en ahh GotC leuke stripjes!
Nou onze fotoshoot ging opzich wel goed alleen gooide dametje roet in het eten (lekker slapen als d foto genomen werd en zich onderpoepen in haar mooie pakje) hahaha, maar ze hield zich goed!
Alleen had ze plots groene ontlasting?
Enne... Hoe denken jullie hier over? Iedereen vraagt me of ik haar al fruit hapjes laat eten of sabbelen op een rijstwafeltje (ze is pas 3 maanden) omdat ze dat ook bij hun baby doen/deden maar ik weet het niet, kan dit kwaad?
Ik vind 4 maanden al te vroeg, ondanks dat cb's dat nu adviseren. 3 maanden vind ik daarom echt een no go. En kan best dat men dat vroeger ook deed (fruit met liga en sinaasappelsap maar voortschrijdend inzicht enzo. Ik ben zelf bij alle kinderen met 6 maanden begonnen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:31 schreef Zaire het volgende:
Enne... Hoe denken jullie hier over? Iedereen vraagt me of ik haar al fruit hapjes laat eten of sabbelen op een rijstwafeltje (ze is pas 3 maanden) omdat ze dat ook bij hun baby doen/deden maar ik weet het niet, kan dit kwaad?
In de vaatwasser gedaan met pastasaus, rode speenquote:Op vrijdag 15 november 2013 20:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb wel eens pap in de yoghurt gedaan maar het wordt wel dik, dus veel kan er niet in. Verkleurde speen geen idee, ken het niet.. misschien omaweetraad.com? Of is de speen al heel oud? Na zoveel maanden moet je m eigenlijk wel vervangen, maar ik ben daar wel.een beetje laks in.
Daar ging t toevallig in een ander topic over laatst. Ik gaf warm water uit de kraan vanaf een maand of 5-6. Maar bij loden leidingen, boilers en geisers moet je 't niet doen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:35 schreef Suikertante het volgende:
Enne... 6+ maandenouders, wie geeft warm kraanwater in de fles? Is dat stiekem helemaal niet zo slecht meer op deze leeftijd?
Oh wat fijn! Die hebben we thuis niet en daar worden toch de meeste flessen gemaaktquote:Op vrijdag 15 november 2013 20:36 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Daar ging t toevallig in een ander topic over laatst. Ik gaf warm water uit de kraan vanaf een maand of 5-6. Maar bij loden leidingen, boilers en geisers moet je 't niet doen.
Mee eens. Ik vind een spiegel opbouwen bij babies niet aan te raden, tenzij chronische pijn. En mijn ervaring (met de oudste) is ook dat zo nu en dan eentje prima werkt.quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Mijn ervaring is dat paracetamol ook prima werkt zonder spiegel op te bouwen, tenzij er echt veel pijn is. Maar aangezien hier al weeeekenlang hoektanden aan het doorkomen zijn vind ik dat hij veel te veel pcm binnenkrijgt als ik een spiegel hoog blijf houden. Dan heb je het al over tientallen in een week. Dus da's wel een afweging bij tandjes, die zijn niet bij iedere baby binnen een paar dagen echt door.
Aahhh dan heeft ze er echt last vanquote:Op vrijdag 15 november 2013 20:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spirit, ze reageert niet echt op de paracetamol. Ik voel echt een heul scherp randjein hey tandvlees en doet ook zeer als ze op mn vinger bijt. Ze zit ookde hele tijd van die kauwbewegingen te maken.
Fieder, uitkoken in een pannetje?
Hoef je niet te zijn, want hier is ook geenquote:Op vrijdag 15 november 2013 20:42 schreef Spirit82 het volgende:
Ik voel me trouwens een outsider, zo zonder vaatwasser
Dat deed ik eerder ook alquote:Op vrijdag 15 november 2013 20:35 schreef Suikertante het volgende:
Niet dat het relevant is want ik heb er dus geen, maar hoe vaak zet je die afwasmachine dan aan?! Of doe je de fles er alleen zo nu en dan in? Ik heb maar twee flessen (nu al twee weken eentje want de ander ligt nog bij de gastouder), ik was m altijd even snel af tussendoor.
Enne... 6+ maandenouders, wie geeft warm kraanwater in de fles? Is dat stiekem helemaal niet zo slecht meer op deze leeftijd?
Wij hebben er wel een!quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:42 schreef Spirit82 het volgende:
Ik voel me trouwens een outsider, zo zonder vaatwasser
Oh ik ben niet de enigequote:Op vrijdag 15 november 2013 20:45 schreef Animalmix het volgende:
Wij hebben dus drie roze flessen....met pastasaus in vaatwasser gezeten.
M'n moeder heeft er eentje in de verkoopquote:Op vrijdag 15 november 2013 20:46 schreef L-E het volgende:
[..]
Wij hebben er wel een!
Maar hij is stuk. Al een jaar. Misschien eens iemand voor laten komen ofzo.
Hoe deed je dat eerder dan? Een stuk afzagen?quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:08 schreef Spirit82 het volgende:
Omg KJ!!!!
Wat ben ik dom!! De bedpoten kunnen natuurlijk ook gewoon omhoog om het bedje schuin te zetten... DOHHH!!
quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:10 schreef L-E het volgende:
[..]
Hoe deed je dat eerder dan? Een stuk afzagen?
Wat deed jij dan?quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:08 schreef Spirit82 het volgende:
Omg KJ!!!!
Wat ben ik dom!! De bedpoten kunnen natuurlijk ook gewoon omhoog om het bedje schuin te zetten... DOHHH!!
quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:08 schreef Spirit82 het volgende:
Omg KJ!!!!
quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:08 schreef Spirit82 het volgende:
Omg KJ!!!!
Gawd, ik moest echt hard lachen.......quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:10 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik kon dat natuurlijk bedenken omdat ik zelf ook zoiets zou kunnen doen.....quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:19 schreef Spirit82 het volgende:
Ja, jullie hebben echt geen idee hoe ik heb lopen kutten met handdoeken onder het matras
Ja maar HUP ZWEDEN! (En in de rust ga ik naar de kroegquote:Op vrijdag 15 november 2013 21:14 schreef L-E het volgende:
Ik zit trouwens wel klaar voor een Daily Olf hoor! (Lees: er is voetbal op tv.)
Dank jequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de rest ook bedankt voor jullie reacties. Ze is echt (bijna) altijd zó vrolijk. Mijn lieve en mooie dametje![]()
Precies dit!quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:30 schreef Suikertante het volgende:
XM jeetje meid, hier ben ik even stil van.
Maar het verklaart wel een hoop, ik begrijp nu iets meer van je posts. Zolang je blijft beseffen dat dit iets van jou is en niet van Noor ben je al supergoed bezig. Ook heftig voor Duvel! En hopelijk is hij ook een steun, denk t wel![]()
Heel veel succes!
Ik heb best een hekel aan speelgoed waar geluid uit komt.quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:40 schreef -mandy- het volgende:
Die rust hadden we al niet LB, al waar geluid uit kan komen houdt ie van. Zo gezellig!!
Het verklaart wel een hoop, in mijn eerdere reacties wilde ik een soort van rationeel tot je doordringen maar wist niet dat dat exact het probleem nu is. En gelukkig zijn er ook fijne momentjesquote:Op vrijdag 15 november 2013 21:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kan over m'n werk niet teveel zeggen, maar ik werk al een paar maanden niet meer fulltime. Ik loop hier echt al eeuwen mee. Kon het eerst nog wel een beetje verbergen maar sinds Noor er is, lukt dat niet meer. En ik wil ook niet zo zijn voor Noor. Dus het is nu ook het moment om er iets aan te doen. Ik hoop dat het binnenkort echt gaat starten, want ik kan geen vragenlijst meer zien. Het is gewoon rot.
Nouja, ik hoop dat jullie idd iets meer begrijpen waarom ik doe zoals ik soms doe. En ik ben heus niet altijd een hoopje ellende, ik kan ook heul gezellig kletsen enzo en thee drinken en knuffelen met m'n kind.
Ik moet toch maar niet komenquote:
+1!!! Als die plastic herriezooiquote:Op vrijdag 15 november 2013 21:44 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb best een hekel aan speelgoed waar geluid uit komt.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:10 schreef L-E het volgende:
[..]
Is soja niet beter ivm haar eerdere allergieën?quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:06 schreef becky27 het volgende:
Gaan alle bijna dreumes moeders precies per 1 jaar over naar gewone melk. Isabel gaat denk ik over naar soja, of is dat heel stom om dat te kiezen ipv gewone melk? Noortje drinkt ook alleen soja namelijk.
Kan idd. Moet je er wel een hebben waar extra vit. B12 aan is toegevoegd. Maar dat is vaak wel het geval.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:06 schreef becky27 het volgende:
Gaan alle bijna dreumes moeders precies per 1 jaar over naar gewone melk. Isabel gaat denk ik over naar soja, of is dat heel stom om dat te kiezen ipv gewone melk? Noortje drinkt ook alleen soja namelijk.
Soja is een sterk allergeen dus dat hoeft zeker niet zo te zijn. Onder het jaar wordt tegenwoordig niet standaard sojamelk geadviseerd bij een koelmelkeiwitallergie. Na het jaar wordt het vaak anders.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:11 schreef pessie het volgende:
[..]
Is soja niet beter ivm haar eerdere allergieën?
Ik zou het risico niet nemen met zo'n ukjequote:Op vrijdag 15 november 2013 21:54 schreef Juud-- het volgende:
XM wat eerlijk van je, en wat sterk dat je hulp hebt gezocht. Je komt er wel, geef het wat tijd en geniet in de tussentijd zoveel mogelijk van je mooie lieve meisje.
Verder, mag ik ff inbreken met een vraag? We gaan morgen naar vrienden die een zoontje van 1 hebben. Kind is net ziek geweest, nu koortsvrij maar nog wel snotterig. Zou dat kwaad kunnen voor E.?
Dat was idd voor mij de reden om nu nog voor geitenmelk te kiezen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:12 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Soja is een sterk allergeen dus dat hoeft zeker niet zo te zijn. Onder het jaar wordt tegenwoordig niet standaard sojamelk geadviseerd bij een koelmelkeiwitallergie. Na het jaar wordt het vaak anders.
ik ook. Maar mijn kind vindt het fantastisch dus ik zie soms wel eens wat door de vingers. En uit de kinderen zelf komt ook een boel lawaai. Ik heb M vorig jaar vaak genoeg een meisje genoemd omdat hij zo kon gillen maar nu weet ik dat dat eigenlijk heel mannelijk klonkquote:Op vrijdag 15 november 2013 21:44 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb best een hekel aan speelgoed waar geluid uit komt.
Maar als je kind niet gevoelig is voor voedselallergieën is er helemaal niets op tegen om koemelk of sojamelk te geven na een bepaalde leeftijd. Dan kun je individueel prima die keuze maken idd, maar wil het wel even gezegd hebben voordat iedereen ten onrechte bang wordt voor soja- en koemelkeiwitquote:Op vrijdag 15 november 2013 22:13 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat was idd voor mij de reden om nu nog voor geitenmelk te kiezen.
Noortje heeft nog nooit echt koemelk op, we zijn overgegaan van kv naar soja en gewone melk lust ze nu niet meer. Soja hebben ze standaard op het kdv,quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:11 schreef Mineola het volgende:
Mijne krijgt nog bv, en af en toe pap van geitenmelk. Ik ben niet zo van de koemelk dus dat stel ik liever uit.
Soja was het alternatief voor mij, kon allebei wat mij betreft na 1 jaar. Heeft Noortje wel ooit koemelk op? En geef je nu soja mee naar het KDV of hebben ze dat daar?
Ik maak voor Lauren tussen de middag pap van bambix en volle koemelk. Gaat niet om de voedingsstoffen van de melk (Lauren krijgt nog een keer of 8 borstvoeding) maar omdat ik granen wilde toevoegen in de hoop dat ze wat beterbeter zou slapen, brood wilde ze niet, al gaat dat nu steeds beter.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:18 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Maar als je kind niet gevoelig is voor voedselallergieën is er helemaal niets op tegen om koemelk of sojamelk te geven na een bepaalde leeftijd. Dan kun je individueel prima die keuze maken idd, maar wil het wel even gezegd hebben voordat iedereen ten onrechte bang wordt voor soja- en koemelkeiwit
Ik heb bij Noortje 6 maanden een hypo allergeen dieet gevolgd en bv gegeven, daarna hypo allergene kv. Vanuit de kv over naar de soja. We zijn niet meer onder begeleiding van een dietiste maar ik merk meteen aan Noortje als ze te veel melkproducten heeft gegeten, haar handjes zitten dan meteen onder het eczeem. Ze krijgt wel koemelkproducten maar niet te veel.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Staan jullie nog onder begeleiding van een ka/diëtist, Becky? Hoe hebben jullie bij Noortje soja geïntroduceerd bij 1 jaar? Onder begeleiding kleine hoeveelheden geprovoceerd of direct zonder problemen een fles?
Nee idd, ik ben gewoon afwijkend op dit puntquote:Op vrijdag 15 november 2013 22:18 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Maar als je kind niet gevoelig is voor voedselallergieën is er helemaal niets op tegen om koemelk of sojamelk te geven na een bepaalde leeftijd. Dan kun je individueel prima die keuze maken idd, maar wil het wel even gezegd hebben voordat iedereen ten onrechte bang wordt voor soja- en koemelkeiwit
Sneu zeg! Verwacht de kinderarts nog dat ze er overheen zal groeien? Het lijkt me best behoorlijk pittig maar je groeit er natuurlijk wel in en dan weet je niet beter.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:24 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ik heb bij Noortje 6 maanden een hypo allergeen dieet gevolgd en bv gegeven, daarna hypo allergene kv. Vanuit de kv over naar de soja. We zijn niet meer onder begeleiding van een dietiste maar ik merk meteen aan Noortje als ze te veel melkproducten heeft gegeten, haar handjes zitten dan meteen onder het eczeem. Ze krijgt wel koemelkproducten maar niet te veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |