Dat kletsen is echt leuk iddquote:Op donderdag 8 november 2012 11:26 schreef Troeta het volgende:
Haha, clubsoda, toen begonnen hier de slaapproblemen pas idd. Toen wilde ik wel inbakeren eigenlijk:-) zelfs nu met twee jaar heeft hij dat nog, blijft ie maar wiebelen met zijn benen bijv.
Ah als ze tevreden is zal het idd wel goed zitten son! Nena is ook zo'n kletskous, geweldig vind ik dat. De hele dag door. Is ook nieuw voor me.
En al terugrollen joh? Ik oefen dat echt te weinig, ga d'r straks even op d'r buik leggen.
Ik vond de puckababy ook heel fijn hoor... Leyla lag naast me, en of ik hield haar vast terwijl ik sliep, of ze lag dan in de puckababy...quote:Op donderdag 8 november 2012 13:32 schreef Enfermera het volgende:
Om nog even toe te voegen aan de discussie; ze slaapt overdag gewoon zonder puckababy, maar omdat ze inderdaad 's avonds wat onrustiger is doen we haar 's nachts er wel inOok door dat onrustige uurtje 's avonds. Rondlopen met haar en haar armpjes vasthouden, of haar strak tegen je aanhouden zodat ze haar armpjes niet kan bewegen vind ze (na een minuutje) erg fijn en wordt ze heel rustig van, vandaar dat we met de puckababy zijn begonnen
En ik ga wel zien wanneer en hoe ik het ga afbouwen. Sowieso over een maandje krijgt ze haar eerste inenting, en dan mogen ze daarna sowieso niet ingebakerd, dus die nacht gaan we zien hoe ze het doet
Misschien dat ik daarna wel ermee stop als dat goed gaat
quote:Op donderdag 8 november 2012 13:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vond de puckababy ook heel fijn hoor... Leyla lag naast me, en of ik hield haar vast terwijl ik sliep, of ze lag dan in de puckababy...
Alleen een beetje uitkijken dat ze geen voedingen gaan overslaan..
quote:Op donderdag 8 november 2012 13:43 schreef Mangostine het volgende:
Ik probeer het straks nog eens met het peertje, heb het met wat moedermelk aangestipt.
Ik vind het trouwens zo'n win, als ie spuitpoep heeft tijdens het verschonen en dat ik het dan op tijd in de oude luier weet op te vangen. Is ook prettiger voor muur/ deur/ kozijn/ lichtknopje etc.
Doe ik ook twink, als ik m vast heb slaapt hij binnen no time en kun je alles met hem doen, maar zodra hij in zn bedje is gelegd wordt hij weer wakker en breekt de hel los, dat vindt hij niet goed. Het suffe is, overdag geen enkel probleem met inslapen waar dan ook. Het is echt 's nachts en dan ook niet elke nacht. En tegen de ochtend, vanaf een uur of half zes, ook weer geen probleem.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:13 schreef Twinkle20 het volgende:
JWaah Mango dat zal even schrikken geweest zijn.
Mineola als D niet in slaap wil vallen na de voeding wikkel ik haar strak in zon badcape en dan dicht tegen mama aan met mijn pink in haar mondje. Duurt een tien minuten/kwartiertje maar dan slaapt ze. Dan leg ik haar weer in haar eigen bedje met badcape en al. Misschien dat dat helpt?
Das hier trouwens echt in noodgevallen want meestal valt madammeke vanzelf in slaap.
Vanavond lekker douchen met haar! Heeft vent nu twee keer gedaan en das zon mooi gezicht als je haar helemaal ziet ontspannen. Vanavond mag ik :-)
Is het bij boven kouder dan beneden? Want dat hadden wij namelijk....Beneden was het bloedheet (verwarming doet raar) en toen sliep ze, en boven was ze elke keer wakker en wou niet slapen want koud!quote:Op donderdag 8 november 2012 15:35 schreef Mineola het volgende:
[..]
Doe ik ook twink, als ik m vast heb slaapt hij binnen no time en kun je alles met hem doen, maar zodra hij in zn bedje is gelegd wordt hij weer wakker en breekt de hel los, dat vindt hij niet goed. Het suffe is, overdag geen enkel probleem met inslapen waar dan ook. Het is echt 's nachts en dan ook niet elke nacht. En tegen de ochtend, vanaf een uur of half zes, ook weer geen probleem.
En al die onzekere babynoob-vragenquote:
Ja nu wil ik er weer eenquote:
Echt? Alleen even snuffelen leuk (binnenkort bij een vriendinquote:
heet dat zo tegenwoordig?quote:Op donderdag 8 november 2012 16:53 schreef bitterend het volgende:
Nee want ik ga breien en ruzzel spelen![]()
Mja ik mis die kleine ukkepuk in de draagdoek en het zoeken naar de borstquote:Op donderdag 8 november 2012 16:53 schreef Susie het volgende:
[..]
Echt? Alleen even snuffelen leuk (binnenkort bij een vriendin), maar voor nu ben ik echt wel even klaar eigenlijk!
echt waar?quote:Op donderdag 8 november 2012 16:53 schreef Susie het volgende:
[..]
Echt? Alleen even snuffelen leuk (binnenkort bij een vriendin), maar voor nu ben ik echt wel even klaar eigenlijk!
quote:
Yupp. Helemaal als ze zo'n dag heeft als vandaag. Boos en driftig, zo gaat het dusquote:Op donderdag 8 november 2012 16:55 schreef Kyara het volgende:
[..]
echt waar?
hoe is het met Anouk? Wanneer komen er weer foto's? Mag eigenlijk niet meer hier maar ben zo benieuwd!
geef je hier dan even een seintje als ze er staan?quote:Op donderdag 8 november 2012 17:37 schreef Susie het volgende:
[..]
Yupp. Helemaal als ze zo'n dag heeft als vandaag. Boos en driftig, zo gaat het dusKan met mijn mobiel geen foto's meer maken, dus ben te lui om de camera te uploaden naar de pc...maar heb ook al even geen foto's gemaakt dus. En anders komen ze in het dreumes topic offcourse
Ik doelde niet op jou Zoë. Meer een soort algemene tendens. Ik vind je vraag heel begrijpelijk, ik heb alleen geen idee omdat ik baby na 16 uur echt niet meer in bed krijg. Grapjasquote:Op donderdag 8 november 2012 18:15 schreef Zoë23 het volgende:
Met mijn vraag bedoelde ik eigenlijk, ook wat marjolijntje zegt, ze kunnen geen klok kijken. Dus ja.. Stel ze gaat nu al de nacht in omdat het zo donker is.. En is bijv om 4u uitgeslapen (bijv) ..dat is niet zo handig
Of regelt de natuur dat vanzelf?
Ik probeer een beetje alert te zijn op moeheid voor zijn middagfles. Hij geeft zijn slaap nogal moeilijk aan, soms leg ik hem ook gewoon op bed, dan valt hij vaak vanzelf in slaap na wat kletsen en spelen. Als hij na de fles weer moe is zit er weinig anders op dan hem bezighouden. Vaak ga ik dan maar een stukje wandelen met hem, en dan wat eerder avondeten. Daar krijgt hij altijd weer energie van, dan kan hij lekker nog even spelen en dan naar bed.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:12 schreef Zoë23 het volgende:
Clubsodaboefje dus, hoe ga je dat dan doen als hij niet op bed wil?
Niet.. Tenminste, mijn jongste is koppig, die valt niet te sturen en kwam gewoon nog om de voedingen en kreeg dan teveel.. Maar ik heb ook wel gemerkt met 2 kinderen, dat als je denkt een ritme te hebben en dat vast te willen houden, dan het ritme ook zo weer anders kan zijn. Dus ik zou het pas in de week voor je gaat werken echt meer bijsturen als dat nodig is, en uberhaupt lukt..quote:Op donderdag 8 november 2012 17:52 schreef Mangostine het volgende:
Ik vraag me sowieso af hoe je die slaaptijden kunt sturen, zeker als ik straks weer ga werken.
Hebben beide jongens een poos gedaan. Bij Chris hielp het om het in de reiswieg in de kamer te laten slapen, of boven meer lawaai te maken. Bij Daan hielp niks.. Maar daar ging het na een paar weken ook vanzelf weer over.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:15 schreef Zoë23 het volgende:
Met mijn vraag bedoelde ik eigenlijk, ook wat marjolijntje zegt, ze kunnen geen klok kijken. Dus ja.. Stel ze gaat nu al de nacht in omdat het zo donker is.. En is bijv om 4u uitgeslapen (bijv) ..dat is niet zo handig
Of regelt de natuur dat vanzelf?
Het kan ook wel alleen: Je zet een wasmand/wipstoel klaar met daarin een handdoek en een wikkeldoek. Je kleed jezelf uit, daarna de kleine, en dan ga je samen onder de douche. Daarna leg je de kleine in de wikkel&handdoek. Daarna droog je jezelf zo snel mogelijk af. Dan droog je de kleine verder af (is vaak bijna droog al) en kleed de kleine aan. Vervolgens nog even jezelf goed afdrogen&aankleden. En voila, 2 schone mensen.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:19 schreef Mangostine het volgende:
Twinks, hoe doen jullie dat met douchen? Staand of zittend? En altijd met zijn 2en zodat eentje D kan aanpakken en afdrogen denk ik? Ik wil ook! (Maar dan met mijn eigen baby).
Je verwoordt het zooooo goed! precies zoals het bij ons wasquote:Op donderdag 8 november 2012 19:29 schreef Phaidra het volgende:
maken.
Dat meeveren heb ik echt moeten leren, de eerste 6 weken lukte het me niet, ik was vaak gefrustreerd en/of bezorgd. Achteraf zo zonde! Dat hele kleine is zo bijzonder! Natuurlijk was het soms lastig dat hij vaak alleen op mij wilde slapen overdag, maar als ik geweten had dat hij dat na de 3 maanden toch niet meer zou willen, had ik die momenten veel meer gekoesterd.
Rust! dat is jullie gegundquote:Op donderdag 8 november 2012 20:24 schreef Marjolijntje het volgende:
Volgens mij begint hier trouwens eindelijk het einde van de 19 weken sprong aan te komen.. ik had voor het eerst sinds weken weer een redelijk relaxed en tevreden meisje. Wat heb ik dat gemist zeg.. En gewoon de rust nemen om lekker bij mama te hangen, ipv alleen maar te willen zitten en staan, zo fijn! Ik had dit echt even nodig.
Misschien een ander soort fles proberen? Wij hebben een Dr Brown fles en daar zit een soort ventiel is waardoor er minder lucht mee komt. Werkt hier heel erg goed.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:24 schreef Mangostine het volgende:
Komt wel redelijk overeen met ons schema, behalve dan die late avondvoeding. Lijkt me idd prima te doen Twinkle.
Max krijgt trouwens (nu nog) een combi van (gekolfde) bv en kv, maar ik ben nu actief aan het afbouwen.
Wat ik trouwens wel jammer vind is dat ie lang doet over een voeding. Hij moet tussentijds vaak boeren, als er lucht dwars zit stopt ie met drinken en valt ie zelfs bijna in slaap. Tussendoor verschonen we, omdat ie dan een soort 'pauze' heeft en niet meer actief drinkt. Daarna de rest van de voeding en nog eens boeren. Al met al ben je zo een uur bezig, dan zijn er nog 10 minuten om te tutten en dan kakt meneer weer in slaap.
Kortom, ik wil ook meer tummietime!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had/heb trouwens de flessen van de kruidvat en de prenatal, en de kruidvat spenen zitten erop. voor nu werkt het iig nog prima, en voor 's ochtends hebben we een 'papspeen'.
Bij de jongens werkte de 1,2,3 spenen van bibi (?) het beste....En avent dronken ze heel slecht uit, en duurde een eeuwigheid...Maar volgens mij heeft die speen ook een veel kleiner gaatje
goh, nou je het zegt. Midas had inderdaad zowel in de buik als in de eerste weken/maanden heel vaak de hik. Maar dat was inderdaad ineens over. Bedenk ik me nuquote:Op vrijdag 9 november 2012 08:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Twink, dan had Chris zijn bed nooit gehaald de eerste maanden. Die had tot 4 maand echt dagelijks minimaal 5 hikbuien, net als in mijn buik. Rond de 4 maand werd het opeens beter en verdween het in een week..
Ik heb ook een kerel thuis he?quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Vraag hulp free.. Dit trek je niet en die vermoeidheid helpt ook niet echt bij je productie..
Vrienden en familie en kerkgenoten helpen elkaar in nood, dit is nood !quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb ook een kerel thuis he?Die helpt wel hoor
Alleen die is zelf inmiddels ook wel aardig moe en de oudste twee en de rest doen lukt hem net, dus naar buiten sturen met de kinderen nu is echt ook over zijn grens (hij heeft lichamelijk ook een aardige beperking in energie, al geeft hij het niet graag toe, hij heeft gewoon wel een knap vermoeiende chronische aandoening)
Alleen zou eigenlijk iemand mijn jongste even mee moeten nemen naar het bos of zo. Even een middagje lekker buiten razen en dan moe en fris weer terug (en dan lekker naar bed, hihi)
En als mijn mini zichzelf op temp zou houden, ging ik lekker mee....
Maar ik heb al 9 maanden hulp gevraagd! Voelde me zo klote die hele zwangerschap. En ik voel mijn lijf per dag meer opknappen. Heb gewoon zin om hard te lopen zelfs(ik houd me nog zeker 6 weken in, haha)
En om dan nu weeeeer hulp te vragen. Pffff.
Morgenochtend neem ik ze allebeiquote:Op vrijdag 9 november 2012 11:35 schreef Tinuviel het volgende:
Ja zo gaat dat met kinderen. Mijn lief had gisteren gezegd dat hij vanochtend de grote/ beide kinderen zou nemen tot hij om 7.30 uur de deur uit moest. Helaas was mijn baby toch wakker en ook na een voeding niet van plan om te gaan slapen. Dus om 6.45 uur maar aan lief gegeven, kon ik tenminste nog een half uur/ driekwartier slapen, maar echt uitslapen is toch wat anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik begin met 2 ontzettend hete kruiken en dan een laag deken ertussen en eenomslagdoek. Bij de volgende voeding leg ik die bij zijn voeten binnen de deken en bij de volgende die bij zijn rug ook.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:00 schreef Kwisted het volgende:
jeetje dat lijkt me dan echt heel erg tijdrovend om je kleintje continue warm te moeten houden. Dan moet je zeker snachts ook steeds water gaan koken voor in de kruiken?
Dank jequote:Op vrijdag 9 november 2012 19:47 schreef Mangostine het volgende:
Free, sterkte... Ik weet er alles van (behalve die temp) en die voedingsriedel is echt killing. Ik hoop dat je erin slaagt om op momenten toch even rust te pakken, want het is een aanslag op je lijf en op je gemoed.
Baby slaapt en leeft in dezelfde ruimten als wij en daar is het 21 graden. Ik geloof niet dat we het overleven in constante 25 graden, hahaquote:Op vrijdag 9 november 2012 19:52 schreef PureEvil het volgende:
Zeg, Freecell, heb jij misschien zo'n elektrisch kacheltje? Dan is het snel warm op de (baby) kamer? Misschien een idee?
Ik heb het ook moeten doen de eerste weken en diep respect dat jijhet volhoudt met nóg 2 kinderen die aandacht nodig hebbenquote:Op vrijdag 9 november 2012 19:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Dank je
Het is dat het tijdelijk is, maar het is inderdaad doodvermoeiend, zeker met die twee grote kleintjes erbij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zal proberen vanaf nu wat te blijven meelezen en posten, want het is toch altijd wel fijn hier je dingetjes kwijt te kunnen.
Die moet twee kinderen en een half huishouden doen met een flink vermoeiende chronische aandoening. Dat kan precies, maar dit soort extra dingen kunnen er dan niet bij. Dat lukt hem dan gewoon echt nietquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:34 schreef Zoë23 het volgende:
Nee dat lijkt me logisch Free
Hoezo krijgt man het niet voor elkaar?
Dat begrijp ikquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:38 schreef freecell het volgende:
[..]
Die moet twee kinderen en een half huishouden doen met een flink vermoeiende chronische aandoening. Dat kan precies, maar dit soort extra dingen kunnen er dan niet bij. Dat lukt hem dan gewoon echt niet
Is er ook helemaal niemand in de omgeving waar je middelste even kan spelen? Familie of vrienden? Misschien zelfs iemand van Fok! die je kent of buren? Ik las dat je vond dat je al vaak hulp had gevraagd (of was dat nou iemand anders?), maar ik denk dat mensen het met alle liefde doen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:28 schreef freecell het volgende:
Gras
Ik had net even een huilbui (middelste MOET echt even een uurtje naar buiten, man krijgt het niet voor elkaar, mini kan nog niet mee ivm temp en ik wil nog niet zo lang bij hem weg).
Krijg ik van mijn man op mijn donder dat ik moodswing en niet weet wat ik wil.... Uhm...Dat lijkt me niet zo gek toch?
Ook voor jou een knuffelquote:Op zaterdag 10 november 2012 16:42 schreef NotTheSame het volgende:
Knuffel voor Free!!!!!!![]()
Verder niet echt bijgelezen, totaal de puf niet voor, sorry dames!
Tinu, ze kunnen ook flink last hebben zonder dat er iets te zien is he. Midas heeft echt best veel last gehad een paar maanden geleden terwijl er pas 1,5 maand geleden iets is doorgekomen of zo.quote:Op zaterdag 10 november 2012 19:30 schreef Tinuviel het volgende:
Knuffel van ons Free *:. Misschien anders straks even duidelijk zeggen tegen je lief, dan krijg je de knuffel ook nog wel. Zoals je zelf zegt hij is een vent.
Sorry dat ik verder even niet reageer, maar inval met een vraag. Mijn uk heeft nu al 2-3 dagen s'avonds verhoging tot koorts. Overdag is het veel beter tot weg. Hij kwijlt ontzettend, kauwt op vanalles, maar van tanden niets te zien. Verder toont hij geen tekenen van ziekte behalve verkoudheid. Enig idee wat het kan zijn of zelfde ervaringen?
Buiten de sprongetjes om is het over het algemeen echt een heel blij en tevreden meisje, als ze dan huilt is er ook echt iets (Moe, honger, rammelaar kwijt..) Dat maakt de sprongetjes ook zo zwaar denk ik, ik heb dan echt een ongelukkig kind wat zichzelf zo in de weg zit..quote:Op zondag 11 november 2012 16:14 schreef freecell het volgende:
Marjolijntje, wat een blijerdIs ze altijd zo blij? (als ze geen sprongetjes heeft dan, hihi)
En wil dat al een beetje in die triptrap? Ik moet er binnenkort ook maar eens een derde bijmarktplaatsen
Ik zat 2 weken geleden in een winkel nog wel te zwijmelen bij iniminiekleertjes. Maar toen ik goed keer bleek dat gewoon maar 62 te zijnquote:Op zondag 11 november 2012 18:14 schreef Marjolijntje het volgende:
Midas ook alweer 10 maanden En kleine kleertjes.. Faye is nu net uit 62 dus we hebben 68 in de kast hangen, daarbij vergeleken is 50 ook echt weer mini! Binnenkort alleseens verder uitzoeken, wat weg mag en wat mag blijven..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je kan ook de app aanschaffen. Verder klopt de timing van de sprongetjes tot nu toe hier heel goed.quote:Op zondag 11 november 2012 21:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Dat klinkt goed Marjolijntje! Er eventjes tussenuit.
Free wat een mini! Kei lief! Dan is D echt mega
Ja het was echt prachtig weer om vandaag naar het bos te gaan. Wijhebben 'gewoon' gewandeld met de hond. Ook fijn! Zonnetje op je snotterd enzo :-)
Marjolijntje ik hoor jou over sprongetjes. Haal je dat uit een bepaald boek ofzo? Ik zit er namelijk aan te denken om oei ik groei aan te schaffen maar weet niet of dit een aanrader is. Hebben jullie nog tips?
Mijn eigen mini, die op z'n minimum ongeveer 2800 woog. Maar ik bedoelde eigenlijk t koppie, voor mij is jouwe wel klein maar niet eens zoveel kleiner dan de mijne. Alsof ik M nog veel kleiner had voorgesteld of zo.quote:Op zondag 11 november 2012 21:36 schreef freecell het volgende:
Oooow, tante soesa,wat sneu!
Mineola, die foto is gemaakt toen mini 2250 woog,dus wat is jouw referentiekader?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Zoë23 op 12-11-2012 08:54:33 ]
Daan ging bij 9 maand staan, nu 6 weken later pas weer naar beneden.. Dus genoeg gebrul. Maar dat was ook snel weer over als we hem even hielpen. Niet zo'n drama, het hoort erbij.quote:Op maandag 12 november 2012 09:41 schreef NotTheSame het volgende:
Deepfreeze, wat goed van D!!! Scheelt inderdaad een hoop frustratie (zowel bij mama als kind) als ze ook weer zelf op hun knieën kunnen zitten.
Ik heb daar dus weer vre-se-lijk veel geluk mee gehad dat op het moment dat Draakje ging staan, ze eigenlijk een paar dagen erna ook al zelf weer kon gaan zitten. Dus die frustratie hadden wij hier maar heel even.
Wat wel heel erg raar was hier, is dat Draakje pas sinds een week ofzo zelf op d'r kont kan gaan zitten vanuit elke houding. Dat was echt het enige wat nog ontbrak in die reeks.
hier zie je het nog wat beterquote:Op maandag 12 november 2012 09:51 schreef Deepfreeze het volgende:
PE, naar zeg die uitslag. Lijkt een beetje op de smetplekken die ik kreeg van die ziekenhuisbandjes (plastic, dus afgesloten en gevoelige huid). Daar zie je niks meer van, dus hopelijk bij jullie ook..
Gelukkig vandaag meten, dan kunnen ze dit gelijk bekijken..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik hoef daar dan niks op te smeren? Helm laat ik voor nu even af iig, omdat het gewoon 'open' is..
Babies van die leeftijd kunnen niet echt vooruit denken nog. Dus je kunt ze best aanwennen dat ze bijv op tijdstip x een koekje krijgen. Maar ze zullen er op andere momenten niet om gaan zeuren. Dat komt pas later. Maar mijn idee is, als "slechte" dingen gewend zijn, moet je ze alsnog afleren. Bijv een speen. Dan is het een gewenning, maar soms wel een strijd om af te leren.quote:Op maandag 12 november 2012 10:29 schreef Twinkle20 het volgende:
- men zegt dat je babies tot een jaar niet kunt verwennen maar wel gewennen?
Zo lang heb ik de kleinste nog niet laten huilen. Meestal was het max 5 minuten. Soms iets langer als ik wist dat hij wat drukte te verwerken had. Maar dat hoor je wel aan het toontje.quote:- als baby huilt (om aandacht .. dat huiltje ken ik inmiddels + dat ze stil is zodra ze je ziet) er naartoe gaan of niet?
D kalmeert dan alleen als ik haar uit bedje haal. Meestal slaapt ze dan een kwartier later in mijn armen (maar niet altijd). Mijn verstand zegt: laten huilen .. die valt vanzelf wel in slaap. Om die reden heb ik haar gisteren anderhalf uur laten huilen. Op een gegeven moment raakte ze echt over haar toeren en kon ik het niet langer meer aan horen. Heb haar op mijn arm grnomen waar ze nog een half uurtje heeft liggen slapen. Toen moest ik haar alweer wakker maken voor de volgende voeding. Na die fles ging ze KO omdat ze natuurlijk na de vorige voeding nauwelijks heeft geslapen.
Hier in principe in de wieg, het ledikant of de kinderwagen. Soms viel hij wel eens bij mij in slaap, en als ik dan 's avonds wat tv aan het kijken was, liet ik hem lekker liggen. Maar overdag was dat niet handig met kleuter erbij. Dus lekker op zijn eigen plekkiequote:- baby altijd in bedje laten slapen of soms ook lekker bij mama of in de box?
Als het gewicht goed is en ze na 4 uur goed helder wakker wordt: lekker laten liggen. Nou had ik 2 bijna 8-ponders, maar wel beide veel afgevallen. Hier zorgde dat wakker maken juist voor meer onrust.. Lekker hun eigen ritme laten ontdekken werkte hier het best.quote:- baby wakker maken voor voeding die ze nu iedere drie uur krijgt of nog een uur langer laten liggen zodat ze om de vier uur gevoed gaatworden?
Ik moet haar nu meestal wakker maken voir de voeding. Mijn gevoel zegt: lekker laten liggen.
150 is het advies, maar 180 de max. Daar zit je nog onder. Soms drinken ze wat meer, dan blijven ze een poosje op dezelfde hoeveelheid en komen ze vanzelf op die 150 of lager uit. Om vervolgens weer meer voeding te vragen. Ik zou me er niet druk om maken. Zolang je onder die max zit..quote:- menzegt voor iedere kilo lichaamsgewicht 150 ml.D is nog geen 4 kilo dus zou je zeggen 600ml max. Echter ze zit nu op 7 x 100 ml = 700 ml. Is dat niet teveel?
Stomme hormonenquote:Verstand en gevoel ... ik weet het soms even niet meer en dat maakt me zo onzeker. Heb er al drie dagen lang een keer van moeten janken omdat ik gewoon niet weet waar ik nu goed aan doe.
Je kindje is nog maar een paar weken oud, dan is anderhalf uur laten huilen wel echt heel erg lang hoor.quote:Op maandag 12 november 2012 10:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Ohh. wat zielig voor C PE! Ze heeft toch al langer dat helmpje? Maar goed dat je vandaag controle hebt. Kan je het gelijk laten zien en hopelijk hebben ze goed advies voor je.
Ik krijg morgen voor het eerst de wijkverpleegkundige hier .. en zij gaat weer uitleggen wanneer we naar het consultatiebureau mogen. Ik heb drie vraagjes aan haar die ik jullie ook graag voor wil leggen. Op internet lees je zoveel .. en men zegt wel dat je moet doen wat je gevoel je in geeft.. want dan doe je het altijd goed:
- als baby huilt (om aandacht .. dat huiltje ken ik inmiddels + dat ze stil is zodra ze je ziet) er naartoe gaan of niet?
D kalmeert dan alleen als ik haar uit bedje haal. Meestal slaapt ze dan een kwartier later in mijn armen (maar niet altijd). Mijn verstand zegt: laten huilen .. die valt vanzelf wel in slaap. Om die reden heb ik haar gisteren anderhalf uur laten huilen. Op een gegeven moment raakte ze echt over haar toeren en kon ik het niet langer meer aan horen. Heb haar op mijn arm grnomen waar ze nog een half uurtje heeft liggen slapen. Toen moest ik haar alweer wakker maken voor de volgende voeding. Na die fles ging ze KO omdat ze natuurlijk na de vorige voeding nauwelijks heeft geslapen.
Wat jij wil. Het een is niet beter dan het ander.quote:- baby altijd in bedje laten slapen of soms ook lekker bij mama of in de box?
Flesvoeding kan ook op verzoek gaan, dus je kan prima wachten tot je kindje wakker wordt, maar aangezien jouw kindje nog maar zo klein is zou ik er toch ook niet heel veel langer dan 4 uur max tussen laten zitten. Ze hebben dat voedsel echt nodig om zichzelf ook warm te kunnen houden etc.quote:- baby wakker maken voor voeding die ze nu iedere drie uur krijgt of nog een uur langer laten liggen zodat ze om de vier uur gevoed gaatworden?
Ik moet haar nu meestal wakker maken voir de voeding. Mijn gevoel zegt: lekker laten liggen.
Vraag het de wvk.quote:- menzegt voor iedere kilo lichaamsgewicht 150 ml.D is nog geen 4 kilo dus zou je zeggen 600ml max. Echter ze zit nu op 7 x 100 ml = 700 ml. Is dat niet teveel?
Lastig als je verstand en je gevoel je soms onzeker maken. Ik ben dan iemand die toch meer op haar gevoel af gaat, want waarom iets doen waar jij je niet prettig bij voelt?quote:Op maandag 12 november 2012 10:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Ohh. wat zielig voor C PE! Ze heeft toch al langer dat helmpje? Maar goed dat je vandaag controle hebt. Kan je het gelijk laten zien en hopelijk hebben ze goed advies voor je.
Ik krijg morgen voor het eerst de wijkverpleegkundige hier .. en zij gaat weer uitleggen wanneer we naar het consultatiebureau mogen. Ik heb drie vraagjes aan haar die ik jullie ook graag voor wil leggen. Op internet lees je zoveel .. en men zegt wel dat je moet doen wat je gevoel je in geeft.. want dan doe je het altijd goed:
- men zegt dat je babies tot een jaar niet kunt verwennen maar wel gewennen?
- als baby huilt (om aandacht .. dat huiltje ken ik inmiddels + dat ze stil is zodra ze je ziet) er naartoe gaan of niet?
- baby altijd in bedje laten slapen of soms ook lekker bij mama of in de box?
- baby wakker maken voor voeding die ze nu iedere drie uur krijgt of nog een uur langer laten liggen zodat ze om de vier uur gevoed gaatworden?
- menzegt voor iedere kilo lichaamsgewicht 150 ml.D is nog geen 4 kilo dus zou je zeggen 600ml max. Echter ze zit nu op 7 x 100 ml = 700 ml. Is dat niet teveel?
Verstand en gevoel ... ik weet het soms even niet meer en dat maakt me zo onzeker. Heb er al drie dagen lang een keer van moeten janken omdat ik gewoon niet weet waar ik nu goed aan doe.
Al die zielige zieke kindjes .. heeel veel beterschap! Lijkt me ook een hele opgave voor mama.
Dat. En zij jou ook. In het boek 'lekker slapen zonder huilen' (oid) staat een stukje hoe een baby zich voelt als er niet op huilen wordt gereageerd...quote:Op maandag 12 november 2012 11:01 schreef Sonnetje85 het volgende:
Maar.idd.volg.je gevoel, doe wat jij denkt.dat goed is!
Je moet zo'n kleintje nog.helemaal leren kennen!
Dat denk ik nog steeds bij de oudstequote:Op maandag 12 november 2012 11:05 schreef bitterend het volgende:
Mijn kind heeft de eerste 8 weken bij mij geslapen..ze werd alleen stil van mijn hartslag
Ik moest haar ook inderdaad leren kennen dat heeft een tijdje geduurd en nu nog heb ik soms dat ik denk hmm wat is er aan de hand lieffie
En ze is bijna 1 jaar
Dat.quote:Op maandag 12 november 2012 10:58 schreef laziness het volgende:
Twinkle jouw baby leert vanzelf zonder jou in slaap te vallen maar ze is nu nog zo klein!
Ze heeft mamahonger want ze komt pas net twee weken om het hoekje kijken in deze boze koude buitenwereld.
Laat haar alsjeblieft niet meer anderhalf uur huilen maar pak haar gewoon op
Mijn moederhart huilt als ik het lees.
Qua fles, als je haar om de 4 uur voedt en nog steeds maar 100cc per fles zit je wel aan de goede hoeveelheid.
Ja dit dus...quote:Op maandag 12 november 2012 10:58 schreef laziness het volgende:
Twinkle jouw baby leert vanzelf zonder jou in slaap te vallen maar ze is nu nog zo klein!
Ze heeft mamahonger want ze komt pas net twee weken om het hoekje kijken in deze boze koude buitenwereld.
Laat haar alsjeblieft niet meer anderhalf uur huilen maar pak haar gewoon op
Mijn moederhart huilt als ik het lees.
Qua fles, als je haar om de 4 uur voedt en nog steeds maar 100cc per fles zit je wel aan de goede hoeveelheid.
quote:Op maandag 12 november 2012 11:05 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat. En zij jou ook. In het boek 'lekker slapen zonder huilen' (oid) staat een stukje hoe een baby zich voelt als er niet op huilen wordt gereageerd...dat is echt hartverscheurend. Ik kan het ff niet pakken en overtypen maar pff. Ik heb r ook nooit langer dan 5 minuten laten huilen
Oh, en ik typ moeilijk en raar omdat mijn meisje bij mij ligt te slapen![]()
![]()
quote:Op maandag 12 november 2012 11:07 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat denk ik nog steeds bij de oudste![]()
En die praat dan nog wel, maar toch snap ik m niet altijd.
Precies. De behoefte naar aandacht is even primair als die naar eten.quote:Op maandag 12 november 2012 11:07 schreef Kleurdoos het volgende:
Anderhalf uur laten huilen?! Ook als een baby huilt om aandacht dan pak je r toch? Als ze huilt om aandacht, zoals je aangeeft.. dan heeft ze dus blijkbaar aandacht nodig.
Al vind ik t nogal twijfelachtig om het op een aandachtshuiltje te gooien bij een pasgeboren baby.
Haha precies, dat heeft ie hier ook. En dan is ie soms.nog net te klein om echt aan te geven wat er isquote:Op maandag 12 november 2012 11:09 schreef bitterend het volgende:
[..]
Volgens mij weten die ukkies soms ook niet wat ze willen!
R staat naast de bank en geeft aan dat ze op mijn schoot wil..pak ik dr op, en dan wil ze weer vanaf..om vervolgens weer moeilijk te kijken!
Soms heeft ze gewoon die dagen
Ja, precies! Je kindje wil bij je zijn, Twinkle, en dat is ook een basisbehoefte, net als eten. Dat is niet iets om te veronachtzamen. Sterker nog, het is juist iets moois! Zo kan zij jou leren kennen en jij haar. Misschien voelt dat soms beklemmend of had je eigenlijk andere plannen in je hoofd. Maar een belangrijk onderdeel van het ouderschap is je eigen plannen opzij zetten en meeveren met je kind, vooral als het nog zo'n uk is. Als die knop eenmaal in je eigen hoofd om is dan wordt het écht makkelijker. Ik vond het bij de tweede al zoveel eenvoudiger dan bij de eerste, gewoon omdat ik erop ingesteld was. Sterker nog ik hunkerde naar die tijd samen. Het gaat zo snel voorbij.quote:Op maandag 12 november 2012 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan haar echt nog niet verwennen, jullie moeten elkaar eerst nog leren kennen.
Daar heb ik mij idd ook heel lang druk om gemaakt...Hoe moet dat slapen straks op de opvang en bij oma? Nou, op het kdv slaapt ze uuuren in een hangwieg en bij oma in een ledikant. Zonder grote problemen!quote:Op maandag 12 november 2012 11:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Over gewenning: mocht je te zijner tijd merken dat er gewoontes ingeslopen zijn die je liever niet ziet dan probeer je daar verandering in te brengen. Bij Ivan begon ik zo ongeveer halverwege mijn verlofperiode om hem te laten wennen aan het slapen in zijn eigen bed. Ik zou immers na drie maanden weer gaan werken. Maar ook als dat niet lukt dan is er wel een mouw aan te passen. Lenas sliep op de opvang in een hangmat of bij een leidster in een draagdoek.
En hier was het andersom: Lena sliep al heel gauw prima in haar eigen bedje, maar op de opvang wou ze niet alleen in een donkere kamer liggen. Nou ja, daar vind je dan wel wat op. Op een goede opvang denken ze met je mee. Natuurlijk is niet alles mogelijk, maar er is heus wel ruimte voor individuele verschillen tussen kinderen.quote:Op maandag 12 november 2012 11:17 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Daar heb ik mij idd ook heel lang druk om gemaakt...Hoe moet dat slapen straks op de opvang en bij oma? Nou, op het kdv slaapt ze uuuren in een hangwieg en bij oma in een ledikant. Zonder grote problemen!
Precies. Flexibiliteit is zo belangrijk wanneer je 't over kinderen hebt!quote:Op maandag 12 november 2012 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En hier was het andersom: Lena sliep al heel gauw prima in haar eigen bedje, maar op de opvang wou ze niet alleen in een donkere kamer liggen. Nou ja, daar vind je dan wel wat op. Op een goede opvang denken ze met je mee. Natuurlijk is niet alles mogelijk, maar er is heus wel ruimte voor individuele verschillen tussen kinderen.
Ja och, dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn. En ook moeders met een uitstekende intuïtie of alle juist werkende hormonen ervaren wel eens discrepanties tussen hun gevoel en verstand. Ik vind het aandeel 'je weet gewoon wat goed is voor je kind' nogal overschat. In mijn beleving is het veel meer trial and error, je probeert eens wat en je ontdekt vanzelf wat werkt. Dat hoort ook bij het elkaar leren kennen, en het wennen aan de situatie. Op bepaalde manieren ben je ook je partner op nieuwe manieren aan het leren kennen.quote:Op maandag 12 november 2012 11:26 schreef Kwisted het volgende:
Twinkle ik zou vooral naar je gevoel luisteren. Je weet het zelf het beste. En als je kindje tevreden oogt dan doe je het waarachijnlijk goed.
Ik denk dat we allemaal een goed instinct hebben meegekregen, zowel moeder als kind, en dat we daar naar moeten luisteren.
Tuurlijk moet je elkaar leren kennen en probeer je wat uit. Maar dat gebeurd toch ook vanuit je intuitie?quote:Op maandag 12 november 2012 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja och, dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn. En ook moeders met een uitstekende intuïtie of alle juist werkende hormonen ervaren wel eens discrepanties tussen hun gevoel en verstand. Ik vind het aandeel 'je weet gewoon wat goed is voor je kind' nogal overschat. In mijn beleving is het veel meer trial and error, je probeert eens wat en je ontdekt vanzelf wat werkt. Dat hoort ook bij het elkaar leren kennen, en het wennen aan de situatie. Op bepaalde manieren ben je ook je partner op nieuwe manieren aan het leren kennen.
Ja precies dat! Het komt niet voor iedereen maar natuurlijk aanwaaien!quote:Op maandag 12 november 2012 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja och, dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn. En ook moeders met een uitstekende intuïtie of alle juist werkende hormonen ervaren wel eens discrepanties tussen hun gevoel en verstand. Ik vind het aandeel 'je weet gewoon wat goed is voor je kind' nogal overschat. In mijn beleving is het veel meer trial and error, je probeert eens wat en je ontdekt vanzelf wat werkt. Dat hoort ook bij het elkaar leren kennen, en het wennen aan de situatie. Op bepaalde manieren ben je ook je partner op nieuwe manieren aan het leren kennen.
Maar dat is wel heel vervelend. Dat jullie daarin niet op één lijn zitten.quote:Op maandag 12 november 2012 11:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Ohhh nou moet ik weer huilen van jullie reacties. Stomme hormonen idd. Dat ik haar. gister zo lang liet huilen kwam ook door vent. Die hield me min of meer tegen om mij ervoor te behoeden dat ik niet voor elke kik naar boven vlieg. Maar ondertussen deed het bij mij zovewl pijn!
Serieus ik ga haar idd nooit meer zo laten huilen. Jullie adviezen doen me echt goed! Zat het telkens voor mezelf goed te praten maar ondertussen dacht ik alleen maar;: kom maar kleintje .. lekker bij mama. Daar is het veilig.
Ik voel me nu weer zo schuldig dat ik haar gister zoveel verdriet heb gedaan ..
Voeding laat ik idd niet meer dan vier uur tussrn zitten idd want dat vind ik zelf ook niet veranwoord. Maar vier ipv drie uur trekt ze wel denk ik omdat ze idd bijna altijd wakker gemaakt moet wodden Voel ik me ook altijd zon ontaarde mama.
Vanaf vandaag dus niet meer! Thanks ladies!.. jullie adviezen doen me goed!
Dat laatste heb ik ook gehad en dat vond ik ook zo wonderlijk! Een heel fantastisch mechanisme van de natuur inderdaad. Al besef ik ook dat het niet voor iedereen zo werkt. Er kunnen veel tegenstrijdige emoties naar boven komen na de bevalling.quote:Op maandag 12 november 2012 11:39 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je elkaar leren kennen en probeer je wat uit. Maar dat gebeurd toch ook vanuit je intuitie?
Iedereen heeft wel t instinct maar niet iedereen luistert ernaar of handelt ernaar.
Als F huilt voel ik dat in heel mijn lijf. Dat vind ik wel mooi geregeld door de natuur
Het lijkt me wel belangrijk om op dit punt af te stemmen met je partner.quote:Op maandag 12 november 2012 11:48 schreef Kleurdoos het volgende:
Het beste dat je volgens mij kan doen is naar jezelf luisteren, wil jij r oppakken? DOEN! Het CB, nternet of verhalen van collega's e.d. flikker ze aan de kant, tís jouw kind, jij volgt je hart.
Mijn partner stemde voor laten huilen, ik stemde van niet.quote:Op maandag 12 november 2012 11:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt me wel belangrijk om op dit punt af te stemmen met je partner.
Dat je het niet met elkaar eens bent betekent niet dat je niet een vorm van overeenstemming kunt bereiken over hoe te handelen. Ik heb het altijd onbegrijpelijk gevonden als de ene partner over de gevoelens en wensen van de andere partner heen walst. Je bent samen ouder.quote:Op maandag 12 november 2012 11:51 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Mijn partner stemde voor laten huilen, ik stemde van niet.
dus in deze had hij echt pech
Ehm ja, mits men met een goed idee komt, en niet alleen met verhalen over collega's waarvan hun kinderen al met 3 weken oid doorsliepen. Anyway, verder hebben we een prima relatie hoor Claudiaquote:Op maandag 12 november 2012 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat je het niet met elkaar eens bent betekent niet dat je niet een vorm van overeenstemming kunt bereiken over hoe te handelen. Ik heb het altijd onbegrijpelijk gevonden als de ene partner over de gevoelens en wensen van de andere partner heen walst. Je bent samen ouder.
Als het voor jullie werkt - prima. Wie ben ik om kritiek te hebben op jullie relatie.quote:Op maandag 12 november 2012 11:57 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ehm ja, mits men met een goed idee komt, en niet alleen met verhalen over collega's waarvan hun kinderen al met 3 weken oid doorsliepen. Anyway, verder hebben we een prima relatie hoor Claudia, en we overleggen een hoop en komen ook meestal tot een tussenoplossing, maar over sommige dingen zal je t nooit eens kunnen worden en een prima tussenoplossing hadden we ook al niet.
Lijkt me ook een prima leidraad, om te bepalen hoe belangrijk het voor de een en hoe belangrijk het voor de ander is. Voor jou was dit héél belangrijk en dat was het ook voor mij. Daar had mijn lief trouwens wel begrip voor, ookal was hij het niet helemaal met me eens.quote:Op maandag 12 november 2012 12:02 schreef Kleurdoos het volgende:
en ook met je partner zal je t over veel dingen niet eens zijn, toch moet er een knoop doorgehakt worden, dit keer was het mijn besluit, volgende keer t zijne
^^quote:Op maandag 12 november 2012 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik sluit me aan bij Kwisted. Je doet het super, Twinkle.Ik vind dat je de reacties hier heel goed opvat. En dat je onzeker bent en het beste wil voor je kind is juist wat je een goede moeder maakt. Niet vergeten, hè?
Dankjequote:Op maandag 12 november 2012 12:17 schreef laziness het volgende:
Ik vind de post van clubsoda ook wel erg duidelijk qua uitleg
+1.quote:Op maandag 12 november 2012 12:17 schreef laziness het volgende:
Ik vind de post van clubsoda ook wel erg duidelijk qua uitleg
nou ik begin me nu wel te irriteren nu ik bij dat sprongetjes stuk kom... Dus ik neem het terugquote:Op maandag 12 november 2012 13:15 schreef -Spring het volgende:
Ik vind het juist tenenkrommend omschreven.Hoewel ik er best wel wat inzichten uit heb opgedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |