abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133264331
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:39 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Blijf lekker in de leugens geloven van de roverheid. :')
Ik geloof er alles behalve in! Ik sta waarschijnlijk al wel op de lijst van de AIVD inmiddels... Ben het nooit eens met wat er gebeurd :P
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_133264715
bron

quote:
-TTIP is a trade and investment agreement under negotiation between the EU and the US.
-TTIP is designed to drive growth and create jobs.
Independent research shows that TTIP could boost:
the EU's economy by ¤120 billion;
the US economy by ¤90 billion;
the rest of the world by ¤100 billion

- Talks started in July 2013.
Dit is de reden dat Obama voor TPP en TTIP is dus.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 14-11-2013 20:56:40 ]
I´m back.
pi_133264839
TTIP US-Can/EU
TPP US-Can/Zuid-oost Azië (minus China plus Australië)

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 14-11-2013 21:19:27 ]
I´m back.
pi_133265182
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:51 schreef Ryan3 het volgende:
bron

[..]

Dit is de reden dat Obama voor TPP en TTIP is dus.
Ja zo wordt het gepromoot en ik vind het prima als er verdragen worden gesloten, maar om nou een tribunaal op te zetten buiten de gewone rechtsorde om waarbij grote bedrijven enorme macht krijgen over onze landelijke overheden dat lijkt me duidelijk een brug te ver. Helemaal als je kijkt naar de bedragen van wat het zou opleveren. Zo gigantisch zijn die bedragen nou ook weer niet.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133265370
quote:
TPP Is a Race to The Bottom -- We Need a Race to the Top | Larry Cohen

For 130 million working Americans, the Trans-Pacific Partnership is, as Minnesota Rep. Keith Ellison (D) described so well, the "largest corporate power grab you never heard of."

After 19 rounds of negotiations between the United States, Australia, Brunei, Canada, Chile, Japan, Malaysia, Mexico, New Zealand, Peru, Singapore and Vietnam, TPP remains a mystery to everyone except government trade negotiators and the corporate lobbyists who get to read all the proposals.

Even Members of Congress have real no idea of what's involved in the negotiations.

Rep. Alan Grayson (D-Fla.), has seen some of the proposals. TPP is "a punch in the face to the middle class of America ... but I'm not allowed to tell you why," he said.

In addition to the secrecy, trade negotiators are counting on "fast track" authority, which blocks any changes or amendments to the trade deal and only allows for an "up or down" vote by Congress. Stopping or changing fast track is the only real way to change TPP.

TPP is bad for working families, because, like nearly every other trade agreement that's been negotiated by the U.S. in the past 20 years, TPP isn't concerned with U.S. workers or jobs. Every other nation starts out with jobs and the economy as their priorities. The U.S. unfortunately has a different focus, and looks at trade in terms of national security and global corporate interests, not ensuring the economic well-being of working families.

Here's a good example. The minimum wage in Vietnam, one of the proposed member nations of TPP, is 25 cents an hour. U.S. workers should not compete with workers who earn 25 cents an hour. But multinational corporations, in this continuing race to the bottom, will be happy to send jobs to Vietnam and every other subsistence-wage nation.

It's not just manufacturing jobs. We're talking service sector work, including information technology and tech support jobs. "Buy America" policies, call center legislation to keep good jobs here and stop taxpayer handouts to companies that offshore jobs, environmental standards, and even public health efforts would be disallowed or dramatically weakened.

Foreign firms would be given equal access to bidding on U.S. federal government contracts, and private corporations from other countries would be able to challenge U.S. laws and regulations, including those dealing with telecom, health and the environment, if they think our laws limit their "expected future profits."

Without a floor for wages and workers' rights, U.S. workers will again lose out. Our 20 years of experience in trade deals, going back to NAFTA, has proven that U.S. jobs go offshore and the jobs that are created here are low wage, no benefit jobs. That's not the future Americans want for themselves or their children.

We have built a strong coalition that's working together to get full participation in these negotiations, and to stop fast track if that doesn't happen. No citizens groups have been involved to any extent so far in these negotiations but we have been making our voices heard.

Unions; greens, including Sierra Club and Greenpeace; consumer and citizen action groups like Citizens Trade Campaign and Public Citizen; public health groups; and people of faith all are working for changes in or rejection of this deal.

We must pursue economic policies and trade policies for American workers, just as the Vietnamese and other nations are pushing policies in their own interests. Clearly, we don't have much in common with countries that pay workers 25 cents an hour, nor should we. Again, it's time to stand up and fight back.

Follow Larry Cohen on Twitter: www.twitter.com/cwaunion

Bron: www.huffingtonpost.com
Ander artikel, a punch in the face to the middle class of America. Want je moet concurreren tegen minimumloon Vietnam van 25 cent p/u.
Overigens eenzelfde soort proces als wij in Nederland op kleinere schaal ook meemaken natuurlijk als in 2014 een batch Roemenen en Hongaren deze kant op komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 14-11-2013 21:12:05 ]
I´m back.
pi_133265492
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ja zo wordt het gepromoot en ik vind het prima als er verdragen worden gesloten, maar om nou een tribunaal op te zetten buiten de gewone rechtsorde om waarbij grote bedrijven enorme macht krijgen over onze landelijke overheden dat lijkt me duidelijk een brug te ver. Helemaal als je kijkt naar de bedragen van wat het zou opleveren. Zo gigantisch zijn die bedragen nou ook weer niet.
Congres mag straks alleen afwijzen of toestemmen en geen ammendementen indienen (fast-track), en die investor-state dispute settlement staat ook in een geheim hoofdstuk van het verdrag.
I´m back.
pi_133265823
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Congres mag straks alleen afwijzen of toestemmen en geen ammendementen indienen (fast-track), en die investor-state dispute settlement staat ook in een geheim hoofdstuk van het verdrag.
Ik vond dit wel treffend:

For 130 million working Americans, the Trans-Pacific Partnership is, as Minnesota Rep. Keith Ellison (D) described so well, the "largest corporate power grab you never heard of."
pi_133266191
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik vond dit wel treffend:

Ja, wat hij vertelt is natuurlijk iets dat al lang aan de gang is ook hè, ik bedoel we hebben hier een record werkloosheid, maar toch worden straks de grenzen open gezet voor de Roemenen en Hongaren. Er zijn mensen die hierdoor aan het eind van het jaar niet kunnen rekenen op verlenging van hun contract. D66 en GL die aandringen op verdere flexibilisering van de arbeid onder het mom van modernisering, ja, als straks de TTIP wordt aangenomen is verregaande flexibilisering van de arbeid idd modern tot ongeveer 2050. Zeg maar dag met je handje tegen de middenklassen.
En het ergste is: de kiezer wordt hierover in feite niets gevraagd.
De big picture wordt door geen enkele partij uitgelegd.
I´m back.
pi_133270232
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:23 schreef Ryan3 het volgende:
De big picture wordt door geen enkele partij uitgelegd.
True.
The view from nowhere.
  donderdag 14 november 2013 @ 23:24:16 #61
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_133271704
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:08 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Straks gaan die bedrijven nog een bedrijfs-parlement oprichten en dan een bedrijfs-regering.
En straks mogen ze hun eigen gewapende leger oprichten. :') :') :') _O- _O- _O- _O-
Krijgen we toch nog communisme: alleen dan geen overheid die alle bedrijven bezit maar alle bedrijven die de overheid bezitten :N
pi_133271951
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 23:24 schreef moddermonster het volgende:

[..]

Krijgen we toch nog communisme: alleen dan geen overheid die alle bedrijven bezit maar alle bedrijven die de overheid bezitten :N
“Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power”

― Benito Mussolini

In de Tweede Wereldoorlog was het de Duitse staat die de macht over de bedrijven nam. Nu in Amerika is het omgekeerde aan de hand, de bedrijven nemen de macht over van de overheid. Maar dat is nog steeds een vorm van fascisme aldus Mussolini.
pi_133273652
Ik ben het topic en de artikelen aan het doorlezen, maar ik blijf het nog steeds zo onwerkelijk vinden dat ik het haast niet kan geloven.

Het doet haast science fiction / George Orwelliaans aan.

Waarom is hier zo weinig over bekend? Ik begrijp dat de betrokken instanties dat liever niet hebben, maar voor journalisten lijkt me er weinig mooiers toch?

Ook valt het me vies tegen dat er zo weinig partijen het grotere geheel (willen) zien en opkomen voor de belangen waarvoor ze altijd zeggen op te komen (de burgers en het landsbelang dus, korte termijnwinsten tbv multinationals zijn dat zeker niet).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_133273865
Ik vond dit artikel uit juli 2013 op de site van VNO-NCW:

quote:
VNO-NCW, MKB-Nederland bereiden inbreng akkoord EU-VS voor

03-07-2013 - De ondernemingsorganisaties VNO-NCW, MKB Nederland en ICC Nederland hebben woensdag samen met het ministerie van Buitenlandse Zaken gesproken met bedrijven over het handelsakkoord tussen Europa en de VS. Op 8 juli beginnen de onderhandelingen over het zogenoemde TTIP, het 'Transatlantic Trade and Investment Partnership'. Minister Ploumen van Buitenlandse handel en VNO-NCW Voorzitter Wientjes woonden de bijeenkomst bij. De Nederlandse inbreng in het Europese standpunt wordt verzorgd door de minister.

Handelspolitiek Comité van de EU
De bijeenkomst was enerzijds een hoorzitting waar bedrijven hun specifieke wensen en/of zorgen over het toekomstige handelsakkoord op tafel konden leggen. Dat geldt zowel in offensieve zin - welke markttoegang willen we bij onze partners -, als in defensieve zin - waar zijn we bezorgd om te snelle markttoegang op onze markt voor concurrenten uit de partnerlanden. Deze concrete punten kunnen dan door het ministerie mee worden genomen in het overleg in het Handelspolitiek Comité van de EU, dat het onderhandelingsmandaat van de EU voorbereid.

Structuur wereldhandel veranderen
Anderzijds was het doel van deze bijeenkomst om de nadruk te vestigen op het bijzondere belang van de TTIP. Dit akkoord zal veel meer gevolgen hebben dan andere handelsakkoorden, en de structuur van de wereldhandel veranderen. Zeker in combinatie met het andere grote akkoord waar de VS aan werken, het Trans Pacific Partnership TPP. Dat is een veelomvattend handelsakkoord met een serie landen die aan de Pacific grenzen, behalve China.

Belangrijke impuls aan wereldhandel
Het akkoord tussen de VS en Europa is van groot belang voor een open economie als die van Nederland. Volgens een studie van Ecorys kan de TTIP Nederland jaarlijks een stijging van het BNP van tussen de 1,5 en 4 miljard euro opleveren. Ook voor de EU als geheel zal de TTIP flinke positieve effecten hebben. BUSINESSEUROPE raamt de winst voor de EU op 86 miljard euro.
De TTIP kan daarmee een belangrijke impuls geven aan de wereldhandel. Nu de onderhandelingen in de WTO over de Doha-ronde stilliggen is de TTIP een van de belangrijkste mogelijkheden voor verdere liberalisering van de wereldhandel. Dat is voor het Nederlandse bedrijfsleven van bijzonder belang. In de huidige economische omstandigheden komt de groei van de Nederlandse economie uit het buitenland. Dat moeten we dus ondersteunen.

Tweeluik: bilaterale akkoorden
De TTIP vormt voor de VS een tweeluik met het Trans Pacific Partnership TPP. TTIP en TPP zullen een enorme nieuwe handelszone scheppen, met de VS in het centrum. Dat betekent een nieuwe structuur van de wereldhandel, met minder accent op een voor iedereen gelijk speelveld binnen de WTO. Geopolitiek, en vooral de verhouding tussen de VS en China speelt hierbij een belangrijke rol: China is de opvallende afwezige in de TPP.

Zowel TTIP als TPP zijn onderdeel van een bredere trend in de hele wereld om bilaterale akkoorden af te sluiten. Ook in Azië wordt daar bijvoorbeeld aan gewerkt, tussen China, Japan en Korea. Omdat de handelspartners van de EU onder elkaar vrijhandelsakkoorden afsluiten, is het voor de EU een noodzaak zelf ook dergelijke akkoorden af te sluiten. Anders wordt de EU uit deze markten weggeconcurreerd. Immers, dan verdwijnen de invoerrechten en andere handelsbelemmeringen voor onze partners terwijl ze voor ons in stand blijven. Het gaat dus niet om het krijgen van een nieuwe bevoorrechte positie, maar om behoud van gelijke voorwaarden ten opzichte van onze concurrenten.

Markt van 800 miljoen consumenten
De TTIP creëert een verregaande geïntegreerde en heel rijke markt van 800 miljoen consumenten. Daarbij ontstaat een markt die ook op langere termijn gelijkwaardig is met de Chinese en de Indiase. Bovendien zou Japan zich er via de TPP ook bij kunnen aansluiten. Een dergelijk machtige markt zal zorgen dat de EU en de VS ook voor de komende decennia de productstandaarden op de wereldmarkt kunnen bepalen. Dat is een groot economisch belang.

Taaie onderwerpen
Bedrijven kunnen door de ambitieuze afspraken gaan profiteren van verregaande liberalisering. Tarief afbouw is maar één aspect van het akkoord. Het zwaartepunten zal liggen bij het wegnemen van niet-tarifaire belemmeringen: allerlei soorten van regels en standaarden die de handel beperken. Maar bij die niet-tarifaire belemmeringen valt niet alleen de grootste winst te halen, het zijn ook de taaiste onderwerpen om overeenstemming over te bereiken. Denk maar aan hormoonvlees, markttoegang voor genetisch gemodificeerde organismen afstemming van privacywetgeving, de audiovisuele sector in Frankrijk, overheidsaanbestedingen in de VS, de niet-discriminerende toepassing van Amerikaanse sanctiewetgeving op Amerikaanse en Europese bedrijven en de zgn. 'Jones Act die elke niet-Amerikaans schip of dienst weert van de kustvaart.

Bron: Site VNO-NCW

'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_133273985
Tvp
pi_133274117
Wat heeft die shit bij de Amerikanen met ons te maken? Duitsland heeft het de laatste tijd sowieso niet met de VS en dan moeten die bedrijven dan ook niet gaan zeiken
pi_133274208
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat heeft die shit bij de Amerikanen met ons te maken? Duitsland heeft het de laatste tijd sowieso niet met de VS en dan moeten die bedrijven dan ook niet gaan zeiken
Omdat dit een handelsakkoord wordt waar ook de EU bij wordt betrokken volgens mij, en anders is het ongetwijfeld slechts een kwestie van tijd "om onze concurrentiekracht te verbeteren" heet het dan, en onder het mom van "onvermijdelijke keuzes".

Zie overigens het bericht van VNO-NCW, schijnbaar zijn ze in de EU al druk bezig om overeenstemming te bereiken met de Amerikanen hierover.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tomatenboer op 15-11-2013 00:43:03 ]
pi_133274580
quote:
Bedankt voor het posten van dit filmpje. Zeer verhelderend. ^O^

Er schijnen in het TPP verdrag slechts 5 hoofdstukken te gaan over het bevorderen van de vrije markt en het vrijwel volledig weghalen van alle mogelijk denkbare handelsbarrieres. De overige hoofdstukken gaan voornamelijk over intellectueel eigendom en patenten en het zoveel mogelijk uitbuiten hiervan tenkoste van consumenten en burgers.

Ik licht er enkele opmerkelijke zaken uit die schijnen te worden voorgesteld:

- Langere patenten op medicijnen
- Zelfs patenten op chirurgische handelingen (werkt uiteraard enorm kostenverhogend, en de zorgkosten rijzen nu al de pan uit).

Alleen die zaken al kunnen enorm kwalijke gevolgen hebben. Wie kan hier uberhaupt mee instemmen? Zelfs de meest verstokte VVD-er zou hier toch vraagtekens bij moeten hebben? :r
pi_133274695
Klinkt allemaal zo mooi, een vrijhandelsverdrag...
Totdat je de mooie schil weg pelt en een rot stuk fruit overhoud. Onbetrouwbare tyfuspolitici die zich laten sturen door het geld van de grote bedrijven. En nog in je gezicht zeggen 'we hebben het beste voor met u hoor'. Alles over de ruggen van de echte bewoners.

Iedere regering heeft dezelfde agenda. Maar nog steeds hebben niet genoeg mensen in de gaten dat de macht bij de aantallen ligt.

En het is ook wel weer duidelijk dat de mainstream media het lekker links laat liggen. Acta ook al, totdat de protesten daar waren.

[ Bericht 13% gewijzigd door Red_85 op 15-11-2013 01:08:59 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_133275422
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vond dit artikel uit juli 2013 op de site van VNO-NCW:

[..]

Jammer dat er maar een deel van het plan hier belicht wordt. Misschien zijn ze in NL zelf niet op de hoogte van wat er nog meer in het plan staat. Het is natuurlijk niet voor niets dat juist Wikileaks het document naar buiten brengt, waarin het gehele plan beschreven staat.
pi_133275430
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:52 schreef Tomatenboer het volgende:

- Zelfs patenten op chirurgische handelingen (werkt uiteraard enorm kostenverhogend, en de zorgkosten rijzen nu al de pan uit).
Deze was ik inderdaad ook al tegengekomen. Werkelijk schandalig :N
pi_133275458
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben het topic en de artikelen aan het doorlezen, maar ik blijf het nog steeds zo onwerkelijk vinden dat ik het haast niet kan geloven.

Het doet haast science fiction / George Orwelliaans aan.

Waarom is hier zo weinig over bekend? Ik begrijp dat de betrokken instanties dat liever niet hebben, maar voor journalisten lijkt me er weinig mooiers toch?
George Carlin legt het in 3 minuten heel goed uit:

pi_133275497
Overigens moet ik altijd wel lachen om dit soort stukken stront die onder het mom van XX miljard groei doorgedrukt worden. Hetzelfde geldt ook voor bedrijven die trots een winststijging van XX miljoen rapporteren terwijl ze net 10,000 man ontslagen hebben. Chapeau!

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_133275617
Niemand die Pownews hierover kan inlichten? Zij lijken nog kritisch te zijn over zulke onderwerpen...
#freefrederike
pi_133275725
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 november 2013 02:50 schreef PizzaMizza het volgende:
Niemand die Pownews hierover kan inlichten? Zij lijken nog kritisch te zijn over zulke onderwerpen...
Zojuist naar hen gemaild via de linktips optie op de site van Powned:

Multinationals proberen via een handelsovereenkomst een eigen tribunaal op te zetten dat boven de wetten staat van een land. Hier een Nederlands artikel erover en ook op youtube is het een en ander te vinden.
https://decorrespondent.n(...)013/8944870-7ce2c9ce

Uit dat artikel:
Deskundigen noemen het al een “geprivatiseerd rechtssysteem voor multinationals".

Delen zijn bekend van de overeenkomst maar er zijn ook delen die geheim zijn. Wikileaks heeft alle documenten gepubliceerd waarin dus ook de details staan die eigenlijk niemand mag weten.

Waarom praat men in Den Haag hier niet over? Lijkt me een prima item voor Pownews.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')