abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133258461
De Amerikaanse regering gaat proberen deze maand op slinkse wijze de TTP (Trans-Pacific Partnership) er door te drukken. Obama wilde het besluit gaan "fast-tracken", wat inhoudt dat het congres er niet over kan stemmen. Het Amerikaanse congres heeft dit gelukkig door en gaan hopelijk deze handelsovereenkomst tegenhouden.

WikiLeaks Just Published Part Of A Massive Free-Trade Treaty That's Under Negotiation

WikiLeaks has published a leaked draft from a massive international trade agreement that is currently being negotiated.

http://www.businessinside(...)013-11#ixzz2kdjsNNGM

WikiLeaks onthult geheim concept TPP over intellectueel eigendom

WikiLeaks publiceert vandaag met een publiciteitscampagne die zich ook op Spaanstalige landen richt de geheime concepttekst van het hoofdstuk Intellectuele eigendomsrechten (Intellectual Property Rights) van het TPP-verdrag (Trans-Pacific Partnership). In een persbericht stelt WikiLeaks dat dit verdrag tussen landen die aan de Pacific grenzen van belang is voor Europese landen.

Want de TPP is een voorloper van de geheime TTIP onderhandelingen tussen de VS en de EU. TPP en TTIP omvatten 60% van de wereldhandel en sluiten China uit. Door de openbaarheid te zoeken probeert WikiLeaks een publiek debat op gang te brengen over de gevolgen van beide verdragen. President Obama wil de onderhandelingen voor het einde van 2013 afronden.

Naast de burgers van betreffende landen die buiten de deur worden gehouden wordt ook het Amerikaanse congres buitengesloten volgens Wikleaks: ‘The Obama administration is preparing to fast-track the TPP treaty in a manner that will prevent the US Congress from discussing or amending any parts of the treaty‘.

Corporate Nationhood

Het meest belachelijke in het voorstel is om grote bedrijven "corporate nationhood" te geven. Op dit moment, zoals velen van jullie weten, zijn de meeste grote bedrijven "rechtspersonen" wat min of meer betekent dat een bedrijf wordt behandeld zoals jou of mij.

Maar wanneer een bedrijf "corporate nationhood" krijgt, dan krijgt dit bedrijf de rechten van een land. De bedrijven kunnen dan veel makkelijker wetgeving tegenhouden die bijv. de Nederlandse regering maakt die niet in het voordeel zijn voor de winsten van het bedrijf.

De bedrijven willen zelfs een tribunaal opzetten waarbij ze landen voor de rechter kunnen slepen als hun wetten niet overeenstemmen met de ideeën van de bedrijven. Het schijnt zelfs dat de bedrijven de rechters van het tribunaal zelf kunnen aanstellen.

Meer over dit idee in dit filmpje van 5 minuten:

Ik hoop dat iedereen inziet dat de grote bedrijven niet zullen stoppen met het proberen uit te breiden van hun macht en dat dit een gevaar is voor ons allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Probably_on_pcp op 14-11-2013 18:17:47 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133258716
We zien het allemaal in, maar dan? Een spandoekje schilderen en in je eentje voor het binnenhof gaan staan.
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_133258806
quote:
9s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:17 schreef Opnieuw-energie het volgende:
We zien het allemaal in, maar dan? Een spandoekje schilderen en in je eentje voor het binnenhof gaan staan.
Hierna komt er een onderhandeling over de TTIP, dezelfde overeenkomst maar dan met Europese landen erbij. We kunnen op zijn minst dan petities en dergelijke ondertekenen. Klinkt stom, maar met SOPA heeft dat ook geholpen. De Europese Commissie ontving honderdduizenden handtekeningen en hadden door dat de burger niets met SOPA te maken wilde hebben.
pi_133258915
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hierna komt er een onderhandeling over de TTIP, dezelfde overeenkomst maar dan met Europese landen erbij. We kunnen op zijn minst dan petities en dergelijke ondertekenen. Klinkt stom, maar met SOPA heeft dat ook geholpen. De Europese Commissie ontving honderdduizenden handtekeningen en hadden door dat de burger niets met SOPA te maken wilde hebben.
Mijn handtekening hebben ze in ieder geval. Maar ik betwijfel of het iets gaat uithalen. Maar niet geschoten is altijd mis.

Er zit zo'n machtige lobby achter dat het haast niet te stoppen is, misschien vertragen maar een keer duikt het weer op in een andere vorm.
pi_133259046
De feiten zijn natuurlijk een onprettige beweging, maar niet te stoppen.

Anderzijds; bij bedrijven heb je een keuze hun producten af te nemen of niet. Bij overheden heb je die keuze niet, die dwingen je met gevangenisstraffen om je te conformeren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_133259114
Dit geintje heet 'investor state dispute settlement' en is de facto het einde van de democratie.
http://www.theguardian.co(...)assault-on-democracy

ACTA via de achterdeur met een toefje slagroom voor de multinationals. :|W
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  donderdag 14 november 2013 @ 18:32:45 #7
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_133259162
Staat een goed artikel over op De Correspondent

https://decorrespondent.n(...)013/8944870-7ce2c9ce
pi_133259372
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:30 schreef Prutzenberg het volgende:
Dit geintje heet 'investor state dispute settlement' en is de facto het einde van de democratie.
http://www.theguardian.co(...)assault-on-democracy

ACTA via de achterdeur met een toefje slagroom voor de multinationals. :|W
Goed in ieder geval dat het in The Guardian besproken wordt.

Uit dat artikel:

You don't believe it? Here's what one of the judges on these tribunals says about his work. "When I wake up at night and think about arbitration, it never ceases to amaze me that sovereign states have agreed to investment arbitration at all ... Three private individuals are entrusted with the power to review, without any restriction or appeal procedure, all actions of the government, all decisions of the courts, and all laws and regulations emanating from parliament."

There are no corresponding rights for citizens. We can't use these tribunals to demand better protections from corporate greed. As the Democracy Centre says, this is "a privatised justice system for global corporations".

[ Bericht 14% gewijzigd door Probably_on_pcp op 14-11-2013 18:50:33 ]
pi_133259453
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:32 schreef RipMcPants het volgende:
Staat een goed artikel over op De Correspondent

https://decorrespondent.n(...)013/8944870-7ce2c9ce
Idd, heel goed stuk.

Uit dat artikel:

Deskundigen noemen het al een “geprivatiseerd rechtssysteem voor multinationals”.

De rode draad: het corporatisme viert hoogtij dezer dagen. De macht van grote bedrijven neemt zienderogen toe. Ze hebben een monopolie op onze digitale identiteit, staan boven de wet en hebben de overheid in hun zak.

Niets staat ze nog in de weg al onze persoonsgegevens te verzamelen, daar structureel identiteitsfraude mee te plegen, de strafvervolging af te kopen met een schikking van een paar miljoen, de boete af te trekken van de nettowinst en met het overgebleven geld een rechtszaak te beginnen om strengere wetgeving te voorkomen. Hoe zou de kop boven zo’n nieuwsbericht luiden?
  donderdag 14 november 2013 @ 18:48:42 #10
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_133259602
OT: Erg zorgwekkende ontwikkeling :N Iedere keer denk je dat het niet erger kan, en wat blijkt...
pi_133259649
Kom op mensen, niet zo achterdochtig, Barroso, Van Rompuy en Schulz hebben het beste met ons voor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_133259749
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Kom op mensen, niet zo achterdochtig, Barroso, Van Rompuy en Schulz hebben het beste met ons voor.
Boekverkoper Schulz, communist Barroso en Kaiser Hermann Von Rompuy I bedoel je?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_133259800
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
_O- _O- _O-

Hilarisch.

Heb je van Rompuy als eens zien zitten, all is going to shit, and that's for shure!
pi_133259857
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:53 schreef Opnieuw-energie het volgende:

Heb je van Rompuy als eens zien zitten, all is going to shit, and that's for shure!
NWS / Aanklacht activisten Greenpeace uitgebreid

pi_133259877
quote:
15s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:27 schreef El_Matador het volgende:
De feiten zijn natuurlijk een onprettige beweging, maar niet te stoppen.

Anderzijds; bij bedrijven heb je een keuze hun producten af te nemen of niet. Bij overheden heb je die keuze niet, die dwingen je met gevangenisstraffen om je te conformeren.
Dat is ook de dooddoener van de eeuw!

Even collectief de bedrijven boycotten.. _O-

Gelukkig kan ik er nog om lachen.
pi_133259921
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:55 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dat is ook de dooddoener van de eeuw!

Even collectief de bedrijven boycotten.. _O-

Gelukkig kan ik er nog om lachen.
Het is de macht van de consument. Dat andere consumenten grif alle zooi blijven afnemen, is uiteraard noch jouw noch mijn verantwoordelijkheid noch keuze.

pi_133259925
quote:
Wat een lol, als het niet zo verdraaid niet grappig was _O-

Dat ik dit allemaal mag meemaken!
pi_133259962
Stel dat dit soort zaken er worden doorgedrukt, dan blijven we straks zitten met de keuze om alleen nog maar te stemmen op de SP of de PVV.

Ik zie de andere partijen hier niet echt tegen ageren.
pi_133259965
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is de macht van de consument. Dat andere consumenten grif alle zooi blijven afnemen, is uiteraard noch jouw noch mijn verantwoordelijkheid noch keuze.
Je hebt ook gelijk, en dat weet ik. Maar helaas is het toch een dooddoener, en dat is nog wel het meest trieste eraan.
pi_133259987
Heb je ook een bron met een leesbare tekst? Ik kan er echt geen touw aan vast knopen?
pi_133260013
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Stel dat dit soort zaken er worden doorgedrukt, dan blijven we straks zitten met de keuze om alleen nog maar te stemmen tussen de SP en de PVV.
Tja, en dat is dus het geniale van democratie!

Het gaat altijd verkeerd doordat iedereen verdeelt is..
pi_133260059
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:58 schreef JoPiDo het volgende:
Heb je ook een bron met een leesbare tekst? Ik kan er echt geen touw aan vast knopen?
Zie de eerste reacties in dit topic van Prutzenberg en RipMCPants.
pi_133260064
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:59 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Tja, en dat is dus het geniale van democratie!

Het gaat altijd verkeerd doordat iedereen verdeelt is..
In dit topic "de democratie" (welke??) bespreken is nogal... wrang.

pi_133260142
quote:
15s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In dit topic "de democratie" (welke??) bespreken is nogal... wrang.
_O- _O- Your right!
  donderdag 14 november 2013 @ 19:08:52 #25
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133260427
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
De Amerikaanse regering gaat proberen deze maand op slinkse wijze de TTP (Trans-Pacific Partnership) er door te drukken. Obama wilde het besluit gaan "fast-tracken", wat inhoudt dat het congres er niet over kan stemmen. Het Amerikaanse congres heeft dit gelukkig door en gaan hopelijk deze handelsovereenkomst tegenhouden.

WikiLeaks Just Published Part Of A Massive Free-Trade Treaty That's Under Negotiation

WikiLeaks has published a leaked draft from a massive international trade agreement that is currently being negotiated.

http://www.businessinside(...)013-11#ixzz2kdjsNNGM

WikiLeaks onthult geheim concept TPP over intellectueel eigendom

WikiLeaks publiceert vandaag met een publiciteitscampagne die zich ook op Spaanstalige landen richt de geheime concepttekst van het hoofdstuk Intellectuele eigendomsrechten (Intellectual Property Rights) van het TPP-verdrag (Trans-Pacific Partnership). In een persbericht stelt WikiLeaks dat dit verdrag tussen landen die aan de Pacific grenzen van belang is voor Europese landen.

Want de TPP is een voorloper van de geheime TTIP onderhandelingen tussen de VS en de EU. TPP en TTIP omvatten 60% van de wereldhandel en sluiten China uit. Door de openbaarheid te zoeken probeert WikiLeaks een publiek debat op gang te brengen over de gevolgen van beide verdragen. President Obama wil de onderhandelingen voor het einde van 2013 afronden.

Naast de burgers van betreffende landen die buiten de deur worden gehouden wordt ook het Amerikaanse congres buitengesloten volgens Wikleaks: ‘The Obama administration is preparing to fast-track the TPP treaty in a manner that will prevent the US Congress from discussing or amending any parts of the treaty‘.

Corporate Nationhood

Het meest belachelijke in het voorstel is om grote bedrijven "corporate nationhood" te geven. Op dit moment, zoals velen van jullie weten, zijn de meeste grote bedrijven "rechtspersonen" wat min of meer betekent dat een bedrijf wordt behandeld zoals jou of mij.

Maar wanneer een bedrijf "corporate nationhood" krijgt, dan krijgt dit bedrijf de rechten van een land. De bedrijven kunnen dan veel makkelijker wetgeving tegenhouden die bijv. de Nederlandse regering maakt die niet in het voordeel zijn voor de winsten van het bedrijf.

De bedrijven willen zelfs een tribunaal opzetten waarbij ze landen voor de rechter kunnen slepen als hun wetten niet overeenstemmen met de ideeën van de bedrijven. Het schijnt zelfs dat de bedrijven de rechters van het tribunaal zelf kunnen aanstellen.

Meer over dit idee in dit filmpje van 5 minuten:

Ik hoop dat iedereen inziet dat de grote bedrijven niet zullen stoppen met het proberen uit te breiden van hun macht en dat dit een gevaar is voor ons allemaal.
Straks gaan die bedrijven nog een bedrijfs-parlement oprichten en dan een bedrijfs-regering.
En straks mogen ze hun eigen gewapende leger oprichten. :') :') :') _O- _O- _O- _O-
pi_133260448
Zolang de chinese macht maar word gestopt.
Ура для россии
pi_133260854
Als je dit soort berichten leest, dan is het ook niet raar dat de Amerikanen zo gek zijn op hun wapens.

Thomas Jefferson zei:

"For a people who are free, and who mean to remain so, a well organized and armed militia is their best security."

Het lijkt erop of wij richting een dictatuur van het corporatisme gaan, als dat al niet voor een (groot) deel zo is.

Want wat gaat er gebeuren wanneer wij straks allemaal zelf onze energie opwekken met zonne-panelen, rijden met elektrische auto's en voornamelijk de meeste van onze producten zelf gaan uitprinten met 3D-printers?

Zullen de grote bedrijven dat zomaar over hun kant laten gaan of zullen ze proberen het internet over te nemen om zo open-source producten voor 3D-printers tegen te houden omdat mensen de producten van deze multinationals niet meer kopen?

Denk aan het niet meer mogen gebruiken van zaad dat niet van grote multi-nationals komt. Mensen met een volkstuintje moeten verplicht zaad kopen van de grote bedrijven:

Brussel, bemoei je niet met onze volkstuintjes.

Het moet verdorie toch ook niet gekker worden. De Europese Commissie heeft een nieuwe regeling bedacht waarbij tuinieren in je eigen moestuintje alleen nog mag met door Europa toegelaten zaaigoed! Jawel, u leest het goed.

Dankzij de succesvolle lobby van de biotechbedrijven als; Monsanto, DuPont en Bayer dreigt een monopolie te ontstaan waarbij wij, als kleine hobbytuinders, straks alleen nog maar HUN zaden mogen gebruiken.

http://plazilla.com/brussel-blijf-van-mijn-volkstuintje-af

Ze proberen echt alles van ons af te pakken :r

[ Bericht 1% gewijzigd door Probably_on_pcp op 14-11-2013 20:35:26 ]
pi_133260929
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:09 schreef Woestijnvos het volgende:
Zolang de chinese macht maar word gestopt.
Gaan we nu weer die Communistisch kaart spelen?

Zo vaak vallen hun niet aan, het is meer het westen wat altijd overal aan de gang is.
pi_133261977
Ik dacht even dat ik in een BNW topic zat. Het is gewoon absurd dat dit daadwerkelijk op het punt staat bekrachtigd te worden.

Vrees eveneens voor de concrete uitwerkingen van deze 'handelsverdragen'. Zouden de gevolgen echt zo extreem zijn als de genoemde voorbeelden?

Enerzijds kun je zeggen dat je dat wel kunt verwachten, anders zijn er niet dergelijke 'handelsverdragen' met verregaande gevolgen nodig, anderzijds hebben multinationals nog altijd een imago hoog te houden. Als ze het overheden, burgers en consumenten lastig gaan maken alleen in het belang van de multinationals zelf dan snijden ze vroeg of laat zichzelf in de vingers en keren overheden, burgers en consumenten zich tegen hen.

Al hebben de meeste multinationals nu al overal lak aan trouwens.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_133262349
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik dacht even dat ik in een BNW topic zat. Het is gewoon absurd dat dit daadwerkelijk op het punt staat bekrachtigd te worden.

Vrees eveneens voor de concrete uitwerkingen van deze 'handelsverdragen'. Zouden de gevolgen echt zo extreem zijn als de genoemde voorbeelden?

Enerzijds kun je zeggen dat je dat wel kunt verwachten, anders zijn er niet dergelijke 'handelsverdragen' met verregaande gevolgen nodig, anderzijds hebben multinationals nog altijd een imago hoog te houden. Als ze het overheden, burgers en consumenten lastig gaan maken alleen in het belang van de multinationals zelf dan snijden ze vroeg of laat zichzelf in de vingers en keren overheden, burgers en consumenten zich tegen hen.

Al hebben de meeste multinationals nu al overal lak aan trouwens.
Het probleem is dat veel mensen gewoon niet weten wat er aan de hand is. Hopelijk komt daar langzaamaan verbetering in doordat we nu opgroeien met het internet, maar veel oudere mensen (zoals mijn ouders en hun gehele vriendenkring) halen hun informatie nog steeds uit de mainstream-media.
pi_133262619
Hoe komt het dat Obama dit wil fast-tracken door het congres?
Waarom denkt-ie dat dit zo goed is?
I´m back.
pi_133262698
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:02 schreef Ryan3 het volgende:
Good for business?
pi_133262742
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:04 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Good for business?
Maar eh (uit eerder aangehaald Gaurdian artikel):
quote:
But I left out the most important issue: the remarkable ability it would grant big business to sue the living daylights out of governments which try to defend their citizens. It would allow a secretive panel of corporate lawyers to overrule the will of parliament and destroy our legal protections. Yet the defenders of our sovereignty say nothing.
I´m back.
pi_133262786
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar eh (uit eerder aangehaald Gaurdian artikel):

[..]

Ik zou zeggen zet je handtekening!
pi_133262994
De investor-state-dispute en dat gaat zo:
quote:
These companies (along with hundreds of others) are using the investor-state dispute rules embedded in trade treaties signed by the countries they are suing. The rules are enforced by panels which have none of the safeguards we expect in our own courts. The hearings are held in secret. The judges are corporate lawyers, many of whom work for companies of the kind whose cases they hear. Citizens and communities affected by their decisions have no legal standing. There is no right of appeal on the merits of the case. Yet they can overthrow the sovereignty of parliaments and the rulings of supreme courts.
Geheime hoorzittingen.
Rechters worden betaald door corporate business.
En gemeenschappen die worden getroffen door de uitspraken hebben geen juridische titel in het conflict.
Geen beroep mogelijk.
I´m back.
pi_133263319
Dus Obama heeft van de corporate industry geld gekregen voor zijn verkiezingscampagne, maar voor wat hoort wat, dan moet hij wel even die TPP/TTIP door het congres heen jassen?
En Obama sust zijn geweten met... dat het banen oplevert oid?
En hier in Europa houden ze helemaal hun muil maar over, wat niet weet, wat niet deert?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 15-11-2013 08:09:41 ]
I´m back.
pi_133263502
Je leert snel..
pi_133263773
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:17 schreef Ryan3 het volgende:
Dus Obama heeft van de corporate industry geld gekregen voor zijn verkiezingscampagne, maar voor wat hoort wat, dan moet hij wel even die TTP door het congres heen jassen?
En Obama sust zijn geweten met... dat het banen oplevert oid?
En hier in Europa houden ze helemaal hun muil maar over, wat niet weet, wat niet deert?
De EU heeft nooit iets aan gedaan aan belastingvlucht, de EU heeft altijd vrolijk haar eigen lidstaten tegen elkaar laten concurreren om de gunst van bedrijven. De EU heilige huisjes van de EU zijn alleen maar in het voordeel van de grote bedrijven. De EU heeft openlijk schijt aan democratie. De EU kruipt al jaren voor die marionet van het bedrijfsleven van die politiestaat aan de andere kant van de oceaan.

Laten we nou niet doen alsof dit uit de lucht komt vallen. De westerse democratien mogen al jaren alleen nog maar functioneren binnen de kaders zoals gedicteerd door de grote bedrijven, niet andersom. VVD en CDA vinden het prachtig, de PvdA vind het prima want dan hebben zij zelf heel veel herverdelingswerk te doen, en D66 vindt dat anders zou moeten maar spreidt toch weer gewoon de billen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_133263792
quote:
12s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Je leert snel..
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:48 schreef RipMcPants het volgende:
OT: Erg zorgwekkende ontwikkeling :N Iedere keer denk je dat het niet erger kan, en wat blijkt...
I´m back.
pi_133263824
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De EU heeft nooit iets aan gedaan aan belastingvlucht, de EU heeft altijd vrolijk haar eigen lidstaten tegen elkaar laten concurreren om de gunst van bedrijven. De EU heilige huisjes van de EU zijn alleen maar in het voordeel van de grote bedrijven. De EU heeft openlijk schijt aan democratie. De EU kruipt al jaren voor die marionet van het bedrijfsleven van die politiestaat aan de andere kant van de oceaan.

Laten we nou niet doen alsof dit uit de lucht komt vallen. De westerse democratien mogen al jaren alleen nog maar functioneren binnen de kaders zoals gedicteerd door de grote bedrijven, niet andersom. VVD en CDA vinden het prachtig, de PvdA vind het prima want dan hebben zij zelf heel veel herverdelingswerk te doen, en D66 vindt dat anders zou moeten maar spreidt toch weer gewoon de billen.
We hebben wel zitten slapen ja...
I´m back.
pi_133263854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Everything comes to an end, that is both a burden and a liberating thought.
pi_133263884
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Als je dit soort berichten leest, dan is het ook niet raar dat de Amerikanen zo gek zijn op hun wapens.

Thomas Jefferson zei:

"For a people who are free, and who mean to remain so, a well organized and armed militia is their best security."

Want wat gaat er gebeuren wanneer wij straks allemaal zelf onze energie opwekken met zonne-panelen, rijden met elektrische auto's en voornamelijk de meeste van onze producten zelf gaan uitprinten met 3D-printers?

Zullen de grote bedrijven dat zomaar over hun kant laten gaan of zullen ze proberen het internet over te nemen om zo open-source producten voor 3D-printers tegen te houden omdat mensen de producten van deze multinationals niet meer kopen?

Denk aan het niet meer mogen gebruiken van zaad dat niet van grote multi-nationals komt. Mensen met een volkstuintje moeten verplicht zaad kopen van de grote bedrijven:

Brussel, bemoei je niet met onze volkstuintjes.

Het moet verdorie toch ook niet gekker worden. De Europese Commissie heeft een nieuwe regeling bedacht waarbij tuinieren in je eigen moestuintje alleen nog mag met door Europa toegelaten zaaigoed! Jawel, u leest het goed.

Dankzij de succesvolle lobby van de biotechbedrijven als; Monsanto, DuPont en Bayer dreigt een monopolie te ontstaan waarbij wij, als kleine hobbytuinders, straks alleen nog maar HUN zaden mogen gebruiken.

http://plazilla.com/brussel-blijf-van-mijn-volkstuintje-af

Ze proberen echt alles van ons af te pakken :r
en wat heeft dat met Jefferson te maken?
pi_133263945
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:02 schreef Ryan3 het volgende:
Omdat hij geld krijgt van bedrijven net als bijna alle Amerikaanse politici.
pi_133263951
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:31 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

en wat heeft dat met Jefferson te maken?
Jefferson was gek op tuinieren!

Nee, ik spring idd een beetje van de hak op de tak :P
pi_133264068
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Stel dat dit soort zaken er worden doorgedrukt, dan blijven we straks zitten met de keuze om alleen nog maar te stemmen op de SP of de PVV.

Ik zie de andere partijen hier niet echt tegen ageren.
PVV krijgt geld van zionistische personen die hier allemaal voorstander van zijn. Geert is dan ook niet tegen NSA praktijken.
pi_133264109
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:35 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

PVV krijgt geld van zionistische personen die hier allemaal voorstander van zijn. Geert is dan ook niet tegen NSA praktijken.
Post nog es als je nuchter bent.

pi_133264168
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:35 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Het is een samenzwering met Craig Smith ik zweer het je!
pi_133264191
quote:
9s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Post nog es als je nuchter bent.
Je denkt dat de PVV tegen de NSA is? En dat Geert geen geld krijgt van zionistische organisaties?
pi_133264247
quote:
9s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:37 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Het is een samenzwering met Craig Smith ik zweer het je!
Blijf lekker in de leugens geloven van de roverheid. :')
pi_133264278
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:38 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Je denkt dat de PVV tegen de NSA is? En dat Geert geen geld krijgt van zionistische organisaties?
Team.., dispatch to user Volksrepubliek, bring him in for questioning!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')