Gestopt met lezen.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:25 schreef JenHermes het volgende:
Stijl: Deephouse/Techhouse) besloot ik zelf iedereen van het muzikale genot te voorzien.
Tuurlijk wel man. Die controllers zijn toch geïntrigeerd in de software die ik gebruik dus alles wat je op de controller uitvoert, word ook uitgevoerd in de softwarequote:Op donderdag 14 november 2013 11:29 schreef HeatWave het volgende:
Nou en, zolang je macbook het nog doet maakt het allemaal niets uit toch, het is niet alsof je ook daadwerkelijk iets doet met die spullen.
Waarom? Een DJ drukt toch gewoon op play en gaat met zijn handen omhoog staan?quote:Op donderdag 14 november 2013 11:31 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Tuurlijk wel man. Die controllers zijn toch geïntrigeerd in de software die ik gebruik dus alles wat je op de controller uitvoert, word ook uitgevoerd in de software
quote:Op donderdag 14 november 2013 11:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom? Een DJ drukt toch gewoon op play en gaat met zijn handen omhoog staan?.
Deze discussie heb ik al eens met jou gevoerd en ik ben niet van plan om dat nog eens te doen.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[..]
Nee, je weet inmiddels wel gewoon dat het zo isquote:Op donderdag 14 november 2013 11:34 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Deze discussie heb ik al eens met jou gevoerd en ik ben niet van plan om dat nog eens te doen.
En het is nog een kutnummer ookquote:Op donderdag 14 november 2013 11:30 schreef 2NutZ het volgende:
Heel verhaal verzinnen om op FOK! te laten zien welke muziek je leuk vind____________!!
[..]
Nee.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, je weet inmiddels wel gewoon dat het zo is.
Die hele muziekstyle is ruk.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:35 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
En het is nog een kutnummer ook
Ik kan melden dat je fout zit. Misschien dat het er op jouw feesten zo aan toe gaat ja. Dat kan.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach hou toch op man.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"feesten"quote:Op donderdag 14 november 2013 11:40 schreef videonatic het volgende:
[..]
Ik kan melden dat je fout zit. Misschien dat het er op jouw feesten zo aan toe gaat ja. Dat kan.
Ah, de persoonlijke aanval, nu wordt het pas echt leuk.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:42 schreef videonatic het volgende:
Jij bent echt een zure gast heatwave, wauw.
- edit, sta je nou met een ipad te poseren op je fobo? Ik weet alweer genoeg.
Dit idd.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:42 schreef videonatic het volgende:
Jij bent echt een zure gast heatwave, wauw.
- edit, sta je nou met een ipad te poseren op je fobo? Ik weet alweer genoeg.
Petjes? Oorbel? Waar heb je het in godsnaam allemaal over?quote:Op donderdag 14 november 2013 11:44 schreef HeatWave het volgende:
Kijk die petjes schuimbekken dan.
Ga ervoor zou ik zeggenquote:Op donderdag 14 november 2013 11:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
DJ's
Iedere janlul kan zich DJ noemen.
Tegenwoordig helemaal. Eckte dj draait platen, op 3 of 4 decks tegelijk.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
DJ's
Iedere janlul kan zich DJ noemen.
quote:Op donderdag 14 november 2013 11:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"feesten"
Nog zo'n mooie term uit die wereld.
quote:Op donderdag 14 november 2013 11:25 schreef JenHermes het volgende:
een redelijk groot vrijstaand huis.
nee man, af en toe ook nog een beetje 't geluid harder en zachter doen, of wat met de bass kloten (dieper of zachter) , en als 't volgende nummer eraan komt de vorige wat zachter zetten etc.. Dus nog best veel werk heurquote:Op donderdag 14 november 2013 11:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
-quote:Op donderdag 14 november 2013 11:53 schreef LethalNinja het volgende:
wat een kutnummer trouwens in de OP, ik had veel drank nodig gehad om dat te verdragen
Xone 3D en een Kontrol X1quote:Op donderdag 14 november 2013 11:55 schreef MPC60 het volgende:
Ik zou er ook niet vrolijk van worden als iemand wijn over mn technics gooit. Wat voor dj gear heb je het eigenlijk over?
Ik had eerst een Xone 22. Ik kende iemand die van zijn Xone 3D af moest( hij had hem pas en had hem maar een aantal x gebruikt, vond het niet prettig werken met die midi functie's) dus heb ik mijn 22 geruild voor zijn 3D. Hij is gek dat ie het heeft gedaan natuurlijk maargoed, als hij er vanaf moest ..quote:Op donderdag 14 november 2013 11:59 schreef MPC60 het volgende:
Xone zou ik ook wel willen voor erbij, mooi apparaat! Een geluk dat hij het nog doet.
En jij bent een moderator? Strepen verloren vriend.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:44 schreef HeatWave het volgende:
Kijk die petjes schuimbekken dan.
Wat is de relevantie precies?quote:Op donderdag 14 november 2013 12:11 schreef videonatic het volgende:
[..]
En jij bent een moderator? Strepen verloren vriend.
quote:Op donderdag 14 november 2013 11:42 schreef videonatic het volgende:
sta je nou met een ipad te poseren op je fobo?
Ik vind het altijd wel schattig hoe hij zo hard zn best doet reacties van gefrustreerde dertienjarigen uit te lokken. Stel me zo voor dat ie dan in zn handjes wrijft en heel zn dag weer goed is terwijl hij eigenlijk niks bijdraagt.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:13 schreef videonatic het volgende:
Dat je je ook kunt gedragen want je verwacht niet op Fok dat juist een moderator een topic zo verziekt en reacties uitlokt.
Ik post gewoon precies als elke andere KLB user hier, waarom moet ik het eens zijn met de TS dan?quote:Op donderdag 14 november 2013 12:13 schreef videonatic het volgende:
Dat je je ook kunt gedragen want je verwacht niet op Fok dat juist een moderator een topic zo verziekt en reacties uitlokt. Je hoort de community op waarde te houden. Iets wat jou duidelijk niet lukt.
Ah, het valt niet alleen mij op gelukkig.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:17 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel schattig hoe hij zo hard zn best doet reacties van gefrustreerde dertienjarigen uit te lokken. Stel me zo voor dat ie dan in zn handjes wrijft en heel zn dag weer goed is terwijl hij eigenlijk niks bijdraagt.
het maakt me ook niet uit of het jou opvalt, ik ben in KLB gewoon user en geen mod, en ik post gewoon lekker KLB-style meequote:Op donderdag 14 november 2013 12:19 schreef videonatic het volgende:
[..]
Ah, het valt niet alleen mij op gelukkig.
Nou zeg nou zelf. Met de gear van tegenwoordig is het wel een stuk simpeler geworden. Beat clock. syncen, loopen. effecten. Is met twee sl platenspelers en een simpele mixer er tussen toch wat lastiger.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:25 schreef VMSDKR het volgende:
Heatwave snapt er niks van.
Je hebt inderdaad van die jokers die niets anders doen dan elke 3 minuten op een syncknop drukken en een beetje met hun handen staan te zwaaien, maar je hebt ook DJ's die live complete mashups in elkaar draaien, en dan niet alleen met de decks, maar ook met launchpads enzo. Daar zit wel wat oefening in.
Dit neemt niet weg dat TS gewoon een droplul is.
Voor jou vast ook een hele prestatiequote:Op donderdag 14 november 2013 12:33 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Dit doet vrijwel alles automatisch. Nou nou, wat een talent heb je dan!
Ja, ik gebruik het ook, en een complimenten die ik krijg als ik weer eens gedraaid heb.
Jij bent ook zo'n lekkere user he? Ipv gewoon eens leuk met tegenargumenten te komen ga je altijd meteen proberen persoonlijk te worden.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:34 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Voor jou vast ook een hele prestatie
Wat draai je?quote:Op donderdag 14 november 2013 12:33 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, ik gebruik het ook, en een complimenten die ik krijg als ik weer eens gedraaid heb.
quote:Op donderdag 14 november 2013 12:33 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 november 2013 12:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij bent ook zo'n lekkere user he? Ipv gewoon eens leuk met tegenargumenten te komen ga je altijd meteen proberen persoonlijk te worden.
Alsof het me ene reet boeit van jij ervan vindt.
quote:Op donderdag 14 november 2013 12:13 schreef videonatic het volgende:
Dat je je ook kunt gedragen want je verwacht niet op Fok dat juist een moderator een topic zo verziekt en reacties uitlokt. Je hoort de community op waarde te houden. Iets wat jou duidelijk niet lukt.
Sowieso is een mod ook nog steeds user, ik ben dan weliswaar mod in KLB maar ook ik wil af en toe wat losser reagerenquote:Op donderdag 14 november 2013 12:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik post gewoon precies als elke andere KLB user hier, waarom moet ik het eens zijn met de TS dan?
En ik ben hier helemaal geen mod, maar blijkbaar is jullie enige weerwoord wat pogingen tot persoonlijk worden met fobo-fotos etc.
Vermakelijk hoor.
Je ziet letterlijk de sync aanstaan en op 126 bpm.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:43 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Deze mannen doen alles live. Alle effecten die je hoort, alle loops worden live ingemixt. Het enige waar hun de software voor gebruiken is volgens mij het waveplatform om te kijken wanneer er een break of wathever komt
Ik doel meer op de effecten en loops(zoals ik in mijn vorige post al zei) die ze in mixen.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:48 schreef deprimist het volgende:
[..]
Je ziet letterlijk de sync aanstaan en op 126 bpm.
Wat is er boeiend aan effecten gebruiken? Laat staan loops. Bewerkt die loops dan. Knip ze aan gort. resample ze. etc. Maar dat is dan ook een andere tak van sport.quote:
deze?quote:Op donderdag 14 november 2013 12:55 schreef wenfer2 het volgende:
inb4: KLB-meet in een of andere techhouse tent in Breda.
De meeste mensen weten niet eens wat voor effecten je hebt en wat voor geluid het voorbrengt. Dan is het nogal logisch dat ze denken dat het in de track zit. Wat mij betreft niet boeiend.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:54 schreef deprimist het volgende:
[..]
Wat is er boeiend aan effecten gebruiken? Laat staan loops. Bewerkt die loops dan. Knip ze aan gort. resample ze. etc. Maar dat is dan ook een andere tak van sport.
Als jij 13 in een dozijn house draait is er idd niets boeiends aan maar bij techno/techhouse kunnen effecten wel degelijk iets toevoegen.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:54 schreef deprimist het volgende:
[..]
Wat is er boeiend aan effecten gebruiken? Laat staan loops. Bewerkt die loops dan. Knip ze aan gort. resample ze. etc. Maar dat is dan ook een andere tak van sport.
Ik zie het anders. Als er wat toegevoegd moet worden, ontbreekt er dus iets aan het origineel.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:59 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Als jij 13 in een dozijn house draait is er idd niets boeiends aan maar bij techno/techhouse kunnen effecten wel degelijk iets toevoegen.
Dan hebben we er een andere kijk op. Als jij mixt(ik neem aan dat je dat wel eens doet) gebruik je toch ook wel eens een vocal van een andere track om in te mixen tijdens een break van de ene plaat? Als je dat doet, dan is het toch logisch dat het met een loop ook kan!quote:Op donderdag 14 november 2013 13:00 schreef deprimist het volgende:
[..]
Ik zie het anders. Als er wat toegevoegd moet worden, ontbreekt er dus iets aan het origineel.
Eh wat bedoel je hier nou mee? Meer uitleg graag.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:06 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Dan hebben we er een andere kijk op. Als jij mixt(ik neem aan dat je dat wel eens doet) gebruik je toch ook wel eens een vocal van een andere track om in te mixen tijdens een break van de ene plaat? Als je dat doet, dan is het toch logisch dat het met een loop ook kan!
De meest simpele aidshousemuziek mixen, wauw, daar moet je talent voor hebben!quote:
Neemt niet weg dat het dan nog steeds maar gemix is in plaats van doordacht componeren en zelf een track te verzinnen.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:25 schreef VMSDKR het volgende:
Heatwave snapt er niks van.
Je hebt inderdaad van die jokers die niets anders doen dan elke 3 minuten op een syncknop drukken en een beetje met hun handen staan te zwaaien, maar je hebt ook DJ's die live complete mashups in elkaar draaien, en dan niet alleen met de decks, maar ook met launchpads enzo. Daar zit wel wat oefening in.
quote:Op donderdag 14 november 2013 12:25 schreef VMSDKR het volgende:
Dit neemt niet weg dat TS gewoon een droplul is.
Zie ze met hun macjes en gear vette minimal maken...quote:Op donderdag 14 november 2013 12:43 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Deze mannen doen alles live. Alle effecten die je hoort, alle loops worden live ingemixt. Het enige waar hun de software voor gebruiken is volgens mij het waveplatform om te kijken wanneer er een break of wathever komt
Het blijft nog steeds schijtmuziek die ze gebruiken met hun effectjes, etc.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:52 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Ik doel meer op de effecten en loops(zoals ik in mijn vorige post al zei) die ze in mixen.
Je hebt er personen bij die om de minuut aan de filter of gater zitten. Deze gasten gebruiken de effecten zo subtiel dat het geheel gewoon een opbouwend dynamiek wordt waardoor jij als luisteraar denkt dat dit gewoon in de track zelf verwerkt is
Je hebt plaat A, die start je in. Op een gegevene moment komt er een break in plaat A en op dat moment start je plaat B met de vocal van die plaat. Op het moment dat de bassdrop van plaat A er weer aan komt, loop je de vocal van plaat B en laat je hem steeds meer versneller door er een kortere loop van te maken tot dat plaat B gelijk loopt met de climax van plaat A en paar seconde later knalt A er weer in.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:08 schreef deprimist het volgende:
[..]
Eh wat bedoel je hier nou mee? Meer uitleg graag.
De plaatselijke voetbalkantine vergelijken met een club.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:25 schreef JenHermes het volgende:
Gisteravond housewarming gehad omdat mijn vriendin en ik onlangs samen wonen in een redelijk groot vrijstaand huis. Omdat ik zelf DJ ben(in een club in Breda. Stijl: Deephouse/Techhouse) besloot ik zelf iedereen van het muzikale genot te voorzien. Terwijl het feest in alle hevigheid losbarstte, draaide ik en dat maakte de sfeer uitbundig. Ook bij mijn vriendin die ineens achter de DJ booth bij me kwam staan en me heel de tijd in me nek kuste. Terwijl ze dit deed, zag ik niet dat ze haar glas wijn op mijn DJ gear had gezet en op het moment dat ze weer haar glas wijn wilde pakken, greep ze mis(omdat aangeschoten) en stootte ze dus het glas om waarvan de inhoud dus op mijn gear kwam.
Ik heb het gelijk geprobeerd op te deppen met een vochtige doek, vriendin in tranen omdat ze bang was dat ik woedend zou worden maar de schade is gelukkig beperkt gebleven.
Klacht: Vriendin die glas wijn op mijn DJ gear zet
Ja. Wat mij betreft onnodig. Loopen zegt het zelf al. Tig keer iets herhalen. Daarbij alles gesynced. Knap hoor.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:12 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Je hebt plaat A, die start je in. Op een gegevene moment komt er een break in plaat A en op dat moment start je plaat B met de vocal van die plaat. Op het moment dat de bassdrop van plaat A er weer aan komt, loop je de vocal van plaat B en laat je hem steeds meer versneller door er een kortere loop van te maken tot dat plaat B gelijk loopt met de climax van plaat A en paar seconde later knalt A er weer in.
Dit kan je ook met bepaalde loops en effecten doen.
Jij beweert dus dat je dit niet moet doen omdat dan het origineel niet volledig is?
Waarom is het overbodig dan? Volgens mij is dit o.a een functie van een DJ om dit op een zo origineel mogelijke manier te doen. Je eigen stijl proberen te ontwikkelenquote:Op donderdag 14 november 2013 13:15 schreef deprimist het volgende:
[..]
Ja. Wat mij betreft onnodig. Loopen zegt het zelf al. Tig keer iets herhalen. Daarbij alles gesynced. Knap hoor.
Hier heeft de drank rijkelijk gevloeid. Wat een feest zeg. Ze hebben het er nu nog steeds over waarschijnlijk.quote:
Waarom klik je dan? Aan de naam te zien had je toch wel kunnen verwachten dat ze geen hardcore draaien?!quote:Op donderdag 14 november 2013 13:10 schreef Barachem het volgende:
Zie ze met hun macjes en gear vette minimal maken... Ik word misselijk en krijg hoofdpijn van deze zooi, dat terwijl ik normaal gesproken naar jcore en UK hardcore luister.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |