Zo zijn er al een paar stukjes voorbij gekomen, mensen die eigenlijk niet zo goed overzien waar deze hele discussie allemaal over gaat. Waarom zou je iets onmiddellijk aanpassen aan wat een kleine minderheid eist, op grond van vage argumenten en onbepaalde gevoeligheden, terwijl een grote meerderheid daar helemaal niets voor voelt?quote:Op woensdag 13 november 2013 21:33 schreef Unquote het volgende:
Column van Jerry Arens, ik heb de eerste helft eraf geknipt omdat het erg lang is, maar dit stuk somt voor mij wel zo'n beetje alles op wat ik er over te zeggen heb.
[..]
Hoe groot is die groep en hoe onprettig voelen ze zich erbij? Want de ex-Afrikanen (negers schijnt niet meer te mogen tegenwoordig) die ik erover gesproken zitten er niet mee en zien ook wel dat de link met slavernij-re-enactment erg vergezocht is en niet leeft bij de (meeste) Nederlanders, zoals Jerry ook opmerkt.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:33 schreef Unquote het volgende:
een hele grote groep die zich er gewoon heel erg onprettig bij voelt
Geloof het of niet, maar die ene blanke maat van mij heeft het nu over het n-woordquote:Op woensdag 13 november 2013 21:57 schreef sp3c het volgende:
negers mag gewoon hoor, wie zegt dat dat niet mag?
Nou, daar zijn de meningen over verdeeld hoor, ook dat ligt hier en daar weer gevoelig.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:57 schreef sp3c het volgende:
wat een homoquote:Op woensdag 13 november 2013 22:00 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar die ene blanke maat van mij heeft het nu over het n-woord![]()
't Is een zeer goede vriend. Komt uit een ontzettend policor nest en gaat daar zelf nog even met een factor 10 overheen. We hebben al lang geleden afgesproken niet over politiek te spreken, want dan gaan de koppen tegen elkaar.
Blankenquote:Op woensdag 13 november 2013 21:57 schreef sp3c het volgende:
Echtquote:
Nederneger dan?quote:Op woensdag 13 november 2013 22:05 schreef sp3c het volgende:
fuck die shit, de eerste die mij een afro-Hollander noemt krijgt een draai om zijn oren
Maar hoe noemt ie zelf nu een n........ dan?quote:Op woensdag 13 november 2013 22:05 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
EchtSupergozer hoor, maar politiek staan we mijlenver uit elkaar. Toch één van m'n beste gabbers.
quote:Op woensdag 13 november 2013 22:05 schreef sp3c het volgende:
fuck die shit, de eerste die mij een afro-Hollander noemt krijgt een draai om zijn oren
dat wordt verhuizenquote:Op woensdag 13 november 2013 22:05 schreef sp3c het volgende:
Hoe denk jij te weten welke kleur ik heb?quote:Op woensdag 13 november 2013 22:09 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, dat kan alleen als je dezelfde kleur hebt hè, anders is het niet respectvol ....
Geen idee. Hem kennende denkt ie niet in kleuren en soorten, maar in mensen of iets dergelijks. Fucking hippiequote:Op woensdag 13 november 2013 22:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Maar hoe noemt ie zelf nu een n........ dan?
Ik vraag het om dat nogal wat mensen die zo denken wel accoord zijn met "zwarte" terwijl ik dat nu juist weer een enigszins negatieve klank vind hebben.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Geen idee. Hem kennende denkt ie niet in kleuren en soorten, maar in mensen of iets dergelijks. Fucking hippie
Ik ga het hem niet vragen, ik lees dit soort dingen op zijn facebook. We praten irl over heel andere dingen waar we het wél over eens zijn. Ik ben oprecht bang dat het iets als afro-nederlander oid isquote:Op woensdag 13 november 2013 22:12 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik vraag het om dat nogal wat mensen die zo denken wel accoord zijn met "zwarte" terwijl ik dat nu juist weer een enigszins negatieve klank vind hebben.
Maar de meesten willen helemaal niet het hele sinterklaasfeest afschaffen. Ze hebben alleen een probleem met Zwarte Piet, niet met het hele feest...Niemand heeft ook opgeroepen tot luide protesten bij de intocht. Er is 1 oproep, en die zegt: met je rug naar de Sint toe gaan staan. Nog steeds geen beste actie maar het is niet luidruchtig en er wordt niks 'verpest' voor kinderen.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een woord dat ik keer op keer zie terugkeren in deze hele discussie is het woord "empathie". De voorstanders van het behouden van Zwarte Piet in de vorm zoals we hem nu kennen walsen volledig over de gevoelens en argumenten heen van degenen die graag wat dingen veranderd zouden willen zien.
---------------------------------------------------------------------
Ow, de voorstanders van ZP hebben geen empathie en ' walsen volledig over de gevoelens heen' van degene die verandering willen zien het hele feest af willen schaffen?
Wat dacht je van de empathie van de tegenstanders die het hele feest voor alle kinderen willen verpesten en dat ook op luidde toon kenbaar gaan maken tijdens de intocht met alle kinderen erbij?
Eventueel onder dreiging en met gebruikmaking van geweld?
Jij snapt het nog niet helemaal geloof ik.
Het maakt helemaal niks uit waar Zwarte Piet op gebaseerd is, er zit een racistische toon aan zijn voorkomen en alleen dat al moet de mogelijkheid geven er over te praten.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:47 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]![]()
http://www.hagal.be/pdf/sinterklaas.pdf
Klopt niet. Ook worden t-shirts met Zwarte Piet is racistisch aangeprezen. Dat vergeet? je te vermelden.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:26 schreef Unquote het volgende:
[..]
Maar de meesten willen helemaal niet het hele sinterklaasfeest afschaffen. Ze hebben alleen een probleem met Zwarte Piet, niet met het hele feest...Niemand heeft ook opgeroepen tot luide protesten bij de intocht. Er is 1 oproep, en die zegt: met je rug naar de Sint toe gaan staan. Nog steeds geen beste actie maar het is niet luidruchtig en er wordt niks 'verpest' voor kinderen.
Jij snapt niet dat alle oproepen tot geweld en bedreigingen vooral gericht zijn op de 'verander Zwarte Piet' kant en niet op de 'BLIJF VAN MIJN CULTUUR AF' kant.
[..]
Het maakt helemaal niks uit waar Zwarte Piet op gebaseerd is, er zit een racistische toon aan zijn voorkomen en alleen dat al moet de mogelijkheid geven er over te praten.
Uiteindelijk ben ik wel van mening dat deze discussie en de hele heftige, racistische en bedreigende reacties overal op internet vooral duidelijk maken dat er veel ergere vormen van racisme in Nederland zijn. Pick your fights zeggen ze in Amerika...Ik denk dat zwarte Nederlanders zich beter op de excessen van racisme in Nederland kunnen focussen. Geen enkel kind wordt namelijk racistisch van Zwarte Piet, Anouk uitschelden voor 'negerslet' en Quicy Gario voor van alles en nog wat uitmaken is veel schadelijker voor de samenleving.
Een t-shirt is nog steeds niet luidruchtig en verstoord nog steeds niks, totdat de politie die mensen met veel bombarie gaat oppakken zoals vorig jaar.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Klopt niet. Ook worden t-shirts met Zwarte Piet is racistisch aangeprezen. Dat vergeet? je te vermelden.
En wat Quinsy Gario betreft, dat is degene die de mond vol heeft van racisme.
Dat laatste vind ik echt zo bedroevend sneu. Vooral omdat het ook gewoon Nederlanders zijn die over Zwarte Piet klagen.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:38 schreef Unquote het volgende:
[..]
Een t-shirt is nog steeds niet luidruchtig en verstoord nog steeds niks, totdat de politie die mensen met veel bombarie gaat oppakken zoals vorig jaar.
Quincy heeft het verkeerde gevecht gekozen denk ik. Wil je racisme aanpakken, prima, maar Zwarte Piet is toch zeker niet het toppunt van racisme in Nederland. Dat blijkt wel na alle 'rot op naar je eigen land' reacties die volgde op zijn actie.
Ze hebben helemaal geen probleem met Zwarte Piet maar met zichzelf doordat ze zich associëren met het slavenverleden van hun voorouders, omdat ze waarschijnlijk gediscrimineerd zijn of zo voelen, en dat projecteren op Zwarte Piet.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:26 schreef Unquote het volgende:
[..]
Maar de meesten willen helemaal niet het hele sinterklaasfeest afschaffen. Ze hebben alleen een probleem met Zwarte Piet, niet met het hele feest...Niemand heeft ook opgeroepen tot luide protesten bij de intocht. Er is 1 oproep, en die zegt: met je rug naar de Sint toe gaan staan. Nog steeds geen beste actie maar het is niet luidruchtig en er wordt niks 'verpest' voor kinderen.
Jij snapt niet dat alle oproepen tot geweld en bedreigingen vooral gericht zijn op de 'verander Zwarte Piet' kant en niet op de 'BLIJF VAN MIJN CULTUUR AF' kant.
[..]
Het maakt helemaal niks uit waar Zwarte Piet op gebaseerd is, er zit een racistische toon aan zijn voorkomen en alleen dat al moet de mogelijkheid geven er over te praten.
Uiteindelijk ben ik wel van mening dat deze discussie en de hele heftige, racistische en bedreigende reacties overal op internet vooral duidelijk maken dat er veel ergere vormen van racisme in Nederland zijn. Pick your fights zeggen ze in Amerika...Ik denk dat zwarte Nederlanders zich beter op de excessen van racisme in Nederland kunnen focussen. Geen enkel kind wordt namelijk racistisch van Zwarte Piet, Anouk uitschelden voor 'negerslet' en Quicy Gario voor van alles en nog wat uitmaken is veel schadelijker voor de samenleving.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |