Dat inderdaad. Deze vorm van tornen aan tradities en folklore van inheemse bevolking is evengoed haatzaaien, alleen dan richting jezelf. Ik kan dat wel relativeren en snap dat het om een relatieve handvol debieltjes gaat, maar er zijn ook mensen die niet accepteren, maar slechts tolereren en die tolerantie zal hierdoor toch wel afnemen.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vond het voorbeeld van die zoon die liever niet bruin is wel schrijnend. Maar ik kan me niet herinneren dat ik of een van de mensen die ik ken daar ooit een punt van maakten.
Ik merk wel dat ik sinds de start van die discussie van dit jaar steeds vaker een reflex heb om bij bruine of zwarte mensen aan Zwarte Piet te denken. Ik heb daar zelf geen problemen mee, want ik heb gewoon een varkentjeskleur, maar ik merk wel dat ik me moet inhouden. En niet iedereen zal dat kunnen.
Er is dus een probleem geschapen door de herrieschoppers.
dat was voordat de zeurpieten het vergelijk aan ons hebben opgedrongen. prachttijd inderdaad. Dat was tot dit jaar voor iedereen zo. Mijn kinderen hebben nog nooit een neger met zwarte piet vergeleken. Als er nou negers in circuspakken zouden rondlopen met een jute zak met snoep dan hadden ze wellicht wel die vergelijking gemaakt, maar dan meer op basis van het totaalplaatje dan alleen op de huidskleur.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zat bij mij op de basisschool 1 donker gekleurde jongen in de klas. Enige keer dat we dat opmerkten was bij het voetballen. Wij wilden altijd voor Bergkamp en Overmars spelen terwijl hij altijd Kluivert of Davids was.
Sinterklaas was gewoon sinterklaas en zwarte Piet was zwarte Piet, het kwam nooit in ons op om hem met ZP te gaan vergelijken.
Goede tijd was dat.
quote:Op donderdag 14 november 2013 01:33 schreef sp3c het volgende:
ik was een flink aantal tinten bruiner deze zomer hoor!!!!
mensen snapten niet dat het van de Nederlandse zon kwam maar zodra het ding schijnt ren ik naar het strand 15 minuten verderopSommige negers zijn net mensen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik begrijp dat die er problemen mee hebben. Alleen niet waarom. En ik zie, net als bij koopzondagen, onbedekte gezichten, korte rokjes, alcohol, kerst en fa-posters in abri's, geen enkele reden om aanpassingen te maken.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:34 schreef remlof het volgende:
Maar er zijn wel minder blanke Hollanders die er wel een probleem mee hebben, is het echt zo moeilijk om dat te begrijpen?werd. niet wordt, werd. En zelfs dat staat niet 100% vast.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, dan snap je dus ook waarom ze tegen Zwarte Piet zijn die als de zwarte slaaf van een blanke bisschop wordt neergezet.mooiquote:Opgelost.
fluit jij de mishandelpieten en kinderhaatpieten even terug?begrip hebben en een traditie aanpassen omdat dat geëist wordt zijn twee verschillende dingen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 november 2013 02:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij komt wel voort uit het beeld van een zwarte slaaf voor een blanke meester zoals dat in de 19e eeuw heerste. Je hebt gelijk, zoals jij het beschrijft ervaar ik het ook. Maar ik kan me ook voorstellen dat andere mensen het anders ervaren. En ik vind dat we daar begrip voor moeten hebben.dat waren hulpklazen of mensen die zich verkleedden, net zoals bij de intocht mensen dat deden. Of bij carnaval. Je wordt als ouders best creatief, en we hebben nooit hoeven te liegen. De traditie staat het prima toe dat verhaal vol te houden zonder leugens. In dat opzicht klopte het verhaal van prem al niet over dat we liegen tegen onze kinderen. Natuurlijk liegt iedereen weleens tegen zijn kinderen (of anderen), dus in dat opzicht was zijn verhaal nog hypocriet ook, maar over sinterklaas hebben we nooit hoeven liegen.quote:Op donderdag 14 november 2013 02:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ach, 2 sinterklazen op een kruispunt in botsing en met elkaar op de vuist helpt niet echt qua geloofwaardigheid.
zo. Goeiemorgen
Zie wat ik kijk: trakt.tv
Wie weet!quote:Op donderdag 14 november 2013 01:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is een neger op een boot ... dikke kans dat hij een piraat is in zijn normale leven
dan ga je hem geen Jules noemen ofzo maar gewoon Piet, jij snapt dat wel
quote:- En hebt gij naderhand nooit iets van dien rooverkapitein vernomen?’ -
- ‘Neen,’ antwoordde Pulver: ‘en ik heb ook nooit verlangd de kennis te hernieuwen, (zoo als de dief tegen den beulsknecht zei). Maar ik meen dat hij, zoo wat een jaar nadat ik hem gezien heb, verdwenen is: - althands later heb ik niet meer van hem hooren spreken, maar wel van een anderen zeeroover, die onder den naam van Zwarten Piet doorging, en geen hair beter was, dan zijn voorganger.’ -
- ‘Zwarte Piet!’ herhaalde Henriëtte: ‘is dat dezelfde, wien men beweert, dat hier in den omtrek rondzwerft en de wegen onveilig maakt.’ -
J. van Lennep, De lotgevallen van Ferdinand Huyck (Amsterdam, 1840), p. 347-48
Al was dat een blanke. Met een sombreroquote:
Begrip ? Mwah , ze hebben die tijd niet eens meegemaakt.quote:Op donderdag 14 november 2013 02:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij komt wel voort uit het beeld van een zwarte slaaf voor een blanke meester zoals dat in de 19e eeuw heerste. Je hebt gelijk, zoals jij het beschrijft ervaar ik het ook. Maar ik kan me ook voorstellen dat andere mensen het anders ervaren. En ik vind dat we daar begrip voor moeten hebben.
En als het om aantallen gaat zijn er aanzienlijk meer vegetariërs/veganisten dan anti-Pieten.quote:Op donderdag 14 november 2013 08:04 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Begrip ? Mwah , ze hebben die tijd niet eens meegemaakt.
Maar moeten we daar een heel feest voor aanpassen ?
Kunnen we net zo goed alle slagerijen gaan sluiten omdat sommige Veganisten het verschrikkelijk voor die arme koetjes en varkentjes vinden
Dan braad ik em wel stiekem.quote:Op donderdag 14 november 2013 08:20 schreef Aanstootgevend het volgende:
En als het om aantallen gaat zijn er aanzienlijk meer vegetariërs/veganisten dan anti-Pieten.
Dus sorry, geen Flappie met Kerst.
maar ja, ik vind nepvlees aanstootgevend. Dus die valesstroep gaat binnenkort ook uit de schappenquote:Op donderdag 14 november 2013 08:20 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
En als het om aantallen gaat zijn er aanzienlijk meer vegetariërs/veganisten dan anti-Pieten.
Dus sorry, geen Flappie met Kerst.
De dierenpolitie komt je halenquote:
Roze met zwarte vlekken?quote:Op donderdag 14 november 2013 01:22 schreef Kees22 het volgende:
Ik merk wel dat ik sinds de start van die discussie van dit jaar steeds vaker een reflex heb om bij bruine of zwarte mensen aan Zwarte Piet te denken. Ik heb daar zelf geen problemen mee, want ik heb gewoon een varkentjeskleur, maar ik merk wel dat ik me moet inhouden.
'Vlees is racisme'quote:Op donderdag 14 november 2013 08:45 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
De dierenpolitie komt je halen
Maar serieus - na 6 december denk ik dat er wel wat dierenrechtengroeperingen zullen zijn die Prem en Quincy zullen willen inhuren als consultant. "Meat is murder" doet het een stuk slechter dan "zwarte piet is racisme".
Nou.., volgens mij waren er zelfs in het ritueel slachtentopic minder tegenstanders dan nu tegen ZP.quote:Op donderdag 14 november 2013 08:45 schreef Aanstootgevend het volgende:
De dierenpolitie komt je halen
Maar serieus - na 6 december denk ik dat er wel wat dierenrechtengroeperingen zullen zijn die Prem en Quincy zullen willen inhuren als consultant. "Meat is murder" doet het een stuk slechter dan "zwarte piet is racisme".
Het zal ongetwijfeld beter werken dan het "speciesisme" van Singer ja.quote:Op donderdag 14 november 2013 08:46 schreef Danny het volgende:
[..]
'Vlees is racisme'
Het woord racisme zit erin, dus succes gegarandeerd
Gewoon halfbloedje.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat ik ook vreemd vind: als je een kind bent van een neger en een blanke, word je toch zwart genoemd. Obama wordt als zwart beschouwd, terwijl hij gewoon halfwit-halfzwart (hoe spel je dat eigenlijk??) is. Niemand denkt er aan om hem wit te noemen. Maar iedereen vindt hem zwart.
Nee! Over Moorkoppen! Duh.quote:Op donderdag 14 november 2013 08:52 schreef Ryan3 het volgende:
Gaat het hier nu ook over negerzoenen, blanke vla en Bossche bollen dan?
Altijd moeilijk om weer te eten, vind ik.quote:Op donderdag 14 november 2013 09:19 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Nee! Over Moorkoppen! Duh.
En de verliezers gaan door met hun zielige gedrag. Totale ontmaskering van de tegenstanders als zijnde verzuurde anarchistische respectloze huilies.quote:Op donderdag 14 november 2013 09:14 schreef Danny het volgende:
'Kind thuishouden als Sinterklaas komt'
De stichting krijgt - naar eigen zeggen - veel verontruste ouders aan de lijn die willen weten hoe ze hun kinderen kunnen 'vrijwaren van het racistische kinderfeest'.quote:Op donderdag 14 november 2013 09:14 schreef Danny het volgende:
'Kind thuishouden als Sinterklaas komt'
Zie je het voor je dat de kinderen zelf tegen pappa en mamma zeggen dat ze niet bij een racistisch kinderfeest aanwezig willen zijn?quote:Op donderdag 14 november 2013 10:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De stichting krijgt - naar eigen zeggen - veel verontruste ouders aan de lijn die willen weten hoe ze hun kinderen kunnen 'vrijwaren van het racistische kinderfeest'.
Wat een drama ook. Wat moeten ze? Er is in de stad een Sinterklaasfeest. Wat moeten ze in godsnaam doen nu? Of op TV. Ander kanaal opzetten of uitzetten is geen optie natuurlijk.
Waar is de tijd gebleven dat we massaal kneuzen uitlachten als ze zo overdreven opvallend uit de nek zaten te kletsen?
Moeten die ouders toch zelf weten?quote:Op donderdag 14 november 2013 10:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zie je het voor je dat de kinderen zelf tegen pappa en mamma zeggen dat ze niet bij een racistisch kinderfeest aanwezig willen zijn?
Die stichting lult uit hun nek met hun "veel verontruste ouders aan de lijn die willen weten hoe ze hun kinderen kunnen 'vrijwaren van het racistische kinderfeest".quote:Op donderdag 14 november 2013 10:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zie je het voor je dat de kinderen zelf tegen pappa en mamma zeggen dat ze niet bij een racistisch kinderfeest aanwezig willen zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |