Dat klopt dat elke taal een standaard vorm heeft. Maar omdat ik jou al een paar keer daarop zag wijzen dacht ik misschien dat onderling dialecten elkaar niet tot nauwelijks verstaan? Praten Koerden van Iran met Turken in Nederland onderling makkelijk in het Koerdisch? Of moeten ze vaak op NLs overswitchen omdat hun dialecten te ver uit elkaar liggen?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:27 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jongen elke taal heeft een gestandaardiseerde vorm man. Koerden in Turkije en Syrië kunnen elkaar verstaan (dezelfde dialect Kurmanji). Koerden in Irak en Iran spreken Sorani-dialect en dat verschilt een beetje met Kurmanji. Er zijn nog veel andere kleinere dialecten.
Arabisch heeft ook standaard-Arabisch
Turks heeft als standaard-dialect: Istanbul Turks
Perzisch heeft als standaard-dialect: Teherani-perzisch
Is normaal hoor dankzij jullie assimilatiepolitiek.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:30 schreef expans het volgende:
[..]
Koerdische nationalist maar je spreekt je eigen taal niet eens?
![]()
Tsja als Koerdisch taalonderwijs verboden is gaat de taalkennis natuurlijk achteruit.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:30 schreef expans het volgende:
[..]
![]()
I fail to see the problem.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:30 schreef expans het volgende:
[..]
![]()
Je vergeet een buurland: http://en.wikipedia.org/wiki/Armenia%E2%80%93Iran_relationsquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:17 schreef expans het volgende:
Turkije - Azerbaijan - Georgië vs Rusland - Armenie, simpel gezegd.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:33 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Is normaal hoor dankzij jullie assimilatiepolitiek.
Hier in West-Europa zijn er ook veel jonge grijze wolven die geen Turks spreken.![]()
![]()
Maar we wonen in Nederland, hier mag alles. Zelfs geld inzamelen voor de PKK als vals subsidieclubje.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Tsja als Koerdisch taalonderwijs verboden is gaat de taalkennis natuurlijk achteruit.
Resultaat: butthurt Koerden als Baklava.
Niet geheel onbegrijpelijk denk ik dan...
Ja maar we willen ook echt alle dialecten dat een gestandaardiseerde vorm van het Koerdisch ontwikkelen. Dus zowel spreektaal als schrijftaal.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het standaardiseren vooral om het schrift? Ik dacht dat sommige met het Arabisch alfabet schrijven en anderen weer met het Westerse.
Hij hoeft natuurlijk alleen maar Nederlands te kennen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:35 schreef expans het volgende:
[..]
[..]
Maar we wonen in Nederland, hier mag alles. Zelfs geld inzamelen voor de PKK als vals subsidieclubje.
Nope, praten lukt aardig.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:33 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat klopt dat elke taal een standaard vorm heeft. Maar omdat ik jou al een paar keer daarop zag wijzen dacht ik misschien dat onderling dialecten elkaar niet tot nauwelijks verstaan? Praten Koerden van Iran met Turken in Nederland onderling makkelijk in het Koerdisch? Of moeten ze vaak op NLs overswitchen omdat hun dialecten te ver uit elkaar liggen?
Op wie.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij hoeft natuurlijk alleen maar Nederlands te kennen.
Eén volk, één taal; Kemal zou trots op hem zijn geweest.
Huh noem je mij ongelovig. Ik ben een Sunni-Koerd hier in Nederland geboren. Mij ouders komen uit Turkije.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:36 schreef Senor__Chang het volgende:
Wat is jullie etniciteit en/of religies eigenlijk? Ongelovige Koerd (uit Turkije) hier van een soennitisch achtergrond.
Op jou, dat je geen Koerdisch spreekt maar alleen Turks.quote:
Nee, dat was een omschrijving van mezelf.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:38 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Huh noem je mij ongelovig. Ik ben een Sunni-Koerd hier in Nederland geboren. Mij ouders komen uit Turkije.
Aah jah, maar die is ook wel redelijk simpel in te vullen. Die gaan natuurlijk Armenië steunen om de Turken in eigen land rustig te kunnen houden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:34 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Je vergeet een buurland: http://en.wikipedia.org/wiki/Armenia%E2%80%93Iran_relations
quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Op jou, dat je geen Koerdisch spreekt maar alleen Turks.
Maar ik doelde meer dat je Nederlands spreekt onder het motto één land, één volk, één taal.
Dat zei je net toch?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
Wie heeft je gezegd dat ik geen Koerdisch spreek.
Dat is ook een omschrijving van mij hoor. Exact hetzelfde.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:39 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Nee, dat was een omschrijving van mezelf.
Eerst was je salafist en nu weer atheïst?!quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:40 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat is ook een omschrijving van mij hoor. Exact hetzelfde.
Waar kom je vandaan ook uit Dilok (gaziantep).
Mardin. Verschil tussen ons is dat ik niet gelovig ben.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:40 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat is ook een omschrijving van mij hoor. Exact hetzelfde.
Waar kom je vandaan ook uit Dilok (gaziantep).
Daar wonen toch ook nog ergens een stuk of drie Assyriërs of zo?quote:
Mardin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Daar ben ik deze zomer nog geweest. Heerlijke stad, alleen wel heet in de zomer.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:41 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Mardin. Verschil tussen ons is dat ik niet gelovig ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |