en je gaat koud krijgen. ik was weer zo dom want had geen warme trui aanquote:Op zaterdag 16 november 2013 19:17 schreef -CRASH- het volgende:
Als je nu naar buiten gaat... neem een broodmes mee.
Je moet je een weg door de mist snijden.
Hoe kouder hoe beterquote:
Ik weet het niet, ik denk haast wel dat er een globale voorspelling mogelijk is.. Met straalstromen en dergelijke.. Maar daarvoor heb ik zelf te weinig meteorologische kennis.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:46 schreef pfaf het volgende:
[..]
Niet zo? Er valt toch helemaal niets aan te voorspellen?
Ik wil niet-stiekem wel dat mensen die dat willen, naar Siberië worden overgeplaatst.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is gewoon niet zo goed te voorspellen. Ik geloof het allemaal niet. Al wil ik stiekem wel een weekje zoals we 2 jaar terug hadden. -14 met een gevoelstemperatuur van bijna -20
Bullshit, zegt helemaal niks die vroege kou.quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:54 schreef Djeez het volgende:
Helemaal vernikkeld tijdens de Sinterklaasintocht van Assen. Wat een kou, zo vroeg in het jaar al. Het kan niet anders of dit wordt de strengste winter van de eeuw. Ik gok op een Elfstedentocht eind dit jaar
Djeez houdt wel van een beetje drama, beetje boelquote:Op zaterdag 16 november 2013 21:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bullshit, zegt helemaal niks die vroege kou.
Voor het zelfde geld is die Elfstedentocht in Februari, of helemaal niet.quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bullshit, zegt helemaal niks die vroege kou.
Lemmie, we weten allebij dat ik de winter haat. Hell, wij waren de 2 die continue aan 'het agreren waren tegen dee kouquote:Op zaterdag 16 november 2013 21:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik wil niet-stiekem wel dat mensen die dat willen, naar Siberië worden overgeplaatst.
En verder, het is gelukkig maar een winterprikje.
Gisteren net de winterbanden onder mijn auto gezet.quote:Op zondag 17 november 2013 11:35 schreef byah het volgende:
Winter is coming
http://www.nu.nl/binnenland/3630657/winters-weer-in-aantocht.html
Dat is klimatologisch en daar valt wel wat over te zeggen, maar met de huidige computerkracht is volgens mij helemaal niets te zeggen over weersvoorspellingen op seizoensgebied.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik denk haast wel dat er een globale voorspelling mogelijk is.. Met straalstromen en dergelijke.. Maar daarvoor heb ik zelf te weinig meteorologische kennis.
En dan? Stoer lopen doen van ik heb winterbanden en ik pas me niet aan?quote:Op zondag 17 november 2013 12:45 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Gisteren net de winterbanden onder mijn auto gezet.![]()
En mijn werkbus heeft 6 splinternieuwe Michelin Agilis Alpins eronder zitten dus laat die sneeuw maar komen.
Nee, ik pas me absoluut wel aan. Maar vorig jaar kon ik met een lege bak niet fatsoenlijk wegkomen bij het verkeerslicht en ik ga er vanuit dat dat nu een stuk beter gaat.quote:Op zondag 17 november 2013 14:19 schreef WEST het volgende:
[..]
En dan? Stoer lopen doen van ik heb winterbanden en ik pas me niet aan?
Ook met winterbanden is dat een slecht idee hoor.quote:Op zondag 17 november 2013 16:19 schreef Revolution-NL het volgende:
Hier ook maar snel weer de winterbanden eronder gooien. Blijft toch lekker om 130kmph te kunnen rijden met cruise control aan op een besneeuwde snelweg.
Die figuren die met 50kmph op hun zomerbanden rijden zijn echter wel levensgevaarlijk.
Ja maar het is wel Heul Stoer om dat gewoon te zeggen natuurlijkquote:Op zondag 17 november 2013 16:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook met winterbanden is dat een slecht idee hoor.
Ik betwijfel of jij überhaupt wel al eens achter het stuur hebt gezeten. Iemand die dergelijke omstandigheden (besneeuwde snelweg) wel eens mee gemaakt heeft, weet dat dat geen lolletje is om in te rijden. Zélfs met winterbanden niet en vóóral niet als het ook nog eens sneeuwt! Dan rijdt iedereen nl. gewoon rond de 50kmh en heb je je te schikken. In dergelijke omstandigheden wil je ook niet sneller rijden.quote:Op zondag 17 november 2013 16:19 schreef Revolution-NL het volgende:
Hier ook maar snel weer de winterbanden eronder gooien. Blijft toch lekker om 130kmph te kunnen rijden met cruise control aan op een besneeuwde snelweg.
Die figuren die met 50kmph op hun zomerbanden rijden zijn echter wel levensgevaarlijk.
quote:Op zondag 17 november 2013 18:29 schreef Kettingsmeer het volgende:
[..]
Ik betwijfel of jij überhaupt wel al eens achter het stuur hebt gezeten. Iemand die dergelijke omstandigheden (besneeuwde snelweg) wel eens mee gemaakt heeft, weet dat dat geen lolletje is om in te rijden. Zélfs met winterbanden niet en vóóral niet als het ook nog eens sneeuwt! Dan rijdt iedereen nl. gewoon rond de 50kmh en heb je je te schikken. In dergelijke omstandigheden wil je ook niet sneller rijden.
Daarom, knulletje, die toevoeging "met cruise control aan" zorgde er m.i. voor dat je definitief door de mand gevallen bent.
Rechtdoor 130 op een besneeuwde baan is inderdaad geen enkel probleem, alleen afremmen in een onverwachtte noodsituatie geeft nog wel eens problemen.quote:Op zondag 17 november 2013 19:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat een toontje. Dat mag wel wat minder vind je niet. Ik rij 50.000km per jaar. Als je gewoon rechtdoor rijd is 130kmph geen enkel probleem (ook met zomerbanden). Bij sommige auto's moet inderdaad de ESP even uitgezet worden als je wilt dat de CC niet steeds uitvalt
Daarnaast zijn brede banden verschrikkelijk met sneeuw, ook als er winterbanden onder liggen. Met mijn civic hybride met 17/245 vredestijd snowtrec en automaat was het geen pretje als het gesneeuwd had.
Ik pak meestal de meest besneeuwde baan die nog helemaal maagdelijk wit is, daar kan je lekker doorrijden gezien 9vd10 mensen daar niet durven te rijden.
oke, ik zie namelijk figuren zat die denken dat ze met winterbanden gewoon kunnen rijden zoals in de zomer.quote:Op zondag 17 november 2013 15:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, ik pas me absoluut wel aan. Maar vorig jaar kon ik met een lege bak niet fatsoenlijk wegkomen bij het verkeerslicht en ik ga er vanuit dat dat nu een stuk beter gaat.
En het sufste nog is dat die baan juist de meeste grip heeftquote:Op zondag 17 november 2013 19:09 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik pak meestal de meest besneeuwde baan die nog helemaal maagdelijk wit is, daar kan je lekker doorrijden gezien 9vd10 mensen daar niet durven te rijden.
Maar als er dan iemand van een andere baan bv een vrachtwagen in wil halen op een alsnog vrij laag tempo door de sneeuw, en niet verwacht dat er iemand met 130/u aan komt sjezen, dan wordt het al snel gevaarlijk tochquote:Op zondag 17 november 2013 19:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat een toontje. Dat mag wel wat minder vind je niet. Ik rij 50.000km per jaar. Als je gewoon rechtdoor rijd is 130kmph geen enkel probleem (ook met zomerbanden). Bij sommige auto's moet inderdaad de ESP even uitgezet worden als je wilt dat de CC niet steeds uitvalt
Daarnaast zijn brede banden verschrikkelijk met sneeuw, ook als er winterbanden onder liggen. Met mijn civic hybride met 17/245 vredestijd snowtrec en automaat was het geen pretje als het gesneeuwd had.
Kloptquote:Op zondag 17 november 2013 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En het sufste nog is dat die baan juist de meeste grip heeft
Niet iedere situatie leent zich ervoor maar op een driebaans weg waar niemand op de linkerbaan durft te rijden kan het prima.quote:Op zondag 17 november 2013 19:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar als er dan iemand van een andere baan bv een vrachtwagen in wil halen op een alsnog vrij laag tempo door de sneeuw, en niet verwacht dat er iemand met 130/u aan komt sjezen, dan wordt het al snel gevaarlijk tochJe bent niet alleen op de weg, zeg maar. Ook als het jouw schuld niet zou zijn en een ander beter had moeten kijken, toch kom je dan liever niet in die situatie.
Het ligt er wel aan of het verse sneeuw is, hoeveel sneeuw het is en hoe koud het is.quote:Op zondag 17 november 2013 18:29 schreef Kettingsmeer het volgende:
[..]
Ik betwijfel of jij überhaupt wel al eens achter het stuur hebt gezeten. Iemand die dergelijke omstandigheden (besneeuwde snelweg) wel eens mee gemaakt heeft, weet dat dat geen lolletje is om in te rijden. Zélfs met winterbanden niet en vóóral niet als het ook nog eens sneeuwt! Dan rijdt iedereen nl. gewoon rond de 50kmh en heb je je te schikken. In dergelijke omstandigheden wil je ook niet sneller rijden.
Daarom, knulletje, die toevoeging "met cruise control aan" zorgde er m.i. voor dat je definitief door de mand gevallen bent.
Die zie ik ook. Met 150 over besneeuwde wegen.quote:Op zondag 17 november 2013 19:23 schreef WEST het volgende:
[..]
oke, ik zie namelijk figuren zat die denken dat ze met winterbanden gewoon kunnen rijden zoals in de zomer.
Woensdag komen dan eindelijk mijn winterbanden onder de auto (was dit weekend niet gelukt). Wat een planningquote:Op maandag 18 november 2013 14:53 schreef INViCTuS het volgende:
De nacht van woensdag op donderdag mogelijk sneeuw in delen van Nederland.
[ afbeelding ]
Hier donderdag.quote:Op maandag 18 november 2013 14:59 schreef MaLo het volgende:
[..]
Woensdag komen dan eindelijk mijn winterbanden onder de auto (was dit weekend niet gelukt). Wat een planning
Dit ja. Het blijft hetzelfde deprimerende rotweer, alleen wordt het nu nog eens waterkoud ookquote:Op maandag 18 november 2013 13:25 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, doe mij maar wat warmer weer en een wc want dit frisse weer met 180 tinten grijs wat al dagen het weerbeeld is dat is echt 180 keer niks, wat is dat deprimerend en saai. Of winterkou met sneeuw/zon of warmer met meer wind/zon.
Kun je misschien wat screenshots plaatsen anders?quote:Op maandag 18 november 2013 15:53 schreef Pino112 het volgende:
De sneeuwkansen in Nederland (per regio, dus Amsterdam/NO Twente/Groningen-Assen enz)
http://forum.topshelfmete(...)g70513.html#msg70513
Wel een accountje nodig.
Ja dan is het 'alleen te zien voor leden' een beetje weg he.quote:Op maandag 18 november 2013 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kun je misschien wat screenshots plaatsen anders?
Die info is toch om te delen, doe me een lolquote:Op maandag 18 november 2013 15:56 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja dan is het 'alleen te zien voor leden' een beetje weg he.
Eén lol voor je topic:quote:Op maandag 18 november 2013 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die info is toch om te delen, doe me een lol
Richting de Ardennen verwachten ze voor komend weekend lokaal ze 5-8 cmquote:Op maandag 18 november 2013 16:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Eén lol voor je topic:
Er zijn in totaal twaalf regio's. Dit is de regio waar het meeste sneeuw wordt verwacht/voorspeld.
[ afbeelding ]
Meeste regio's hebben aankomende week amper cm's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |