Dat punt van die ingevoerde kledingeisen is juist uitgebreid besproken in dit topic.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Nog even en de overheid bepaalt je complete dagindeling, inclusief wat voor kleding je draagt en wat je eet.
Ja, daarom refereer ik er ook aan.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat punt van die ingevoerde kledingeisen is juist uitgebreid besproken in dit topic.
Ah, maar het eten dan?quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, daarom refereer ik er ook aan.
Dat is de volgende stap, als je ongezond eet, wordt je ook gekort, want dan wordt je dikker en dat verkleint je kansen.quote:
Ongetwijfeld zal er ooit een overijverige ambtenaar op het idee komen om Bijstandsgerechtigden te verplichten voornamelijk gezond te eten, en anders te korten op de uitkering.quote:
Dat ja. Ze willen dat mensen meer betrokken raken bij elkaar en meer gaan mantelzorgen en eenzaamheid de wereld uithelpen, maar je mag niet samen een huis gaan huren, je mag niet met je AOWtje twee keer per week boodschappen doen voor je buurvrouw met ook AOW die slecht ter been is, en daar dan meteen mee-eten als ruil voor de boodschappen, je mag niet meedoen aan een kookclubje waarbij je soms samen eet met mensen, je mag geen boodschappen aannemen van je ouders want das geld in natura, je mag niet een paar dagen per week bij je (of een) vriend/ vriendin gaan logeren, je mag niet te vaak bij je ouders eten of bij vrienden, niet te vaak bij mensen langsgaan want dat wordt gezien als samenwonen/ samen boodschappen delen, niet een klusje doen bij de buurman en als die je als bedankje daarvoor bij zich laat eten etc.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:03 schreef sacha het volgende:
ga je elkaar helpen in het kader van de participatie maatschappij, krijg je weer op je flikker
Ja maar voor dat positieve gevoel moeten ze een potje gaan korfballen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:18 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Dat ja. Ze willen dat mensen meer betrokken raken bij elkaar en meer gaan mantelzorgen en eenzaamheid de wereld uithelpen, maar je mag niet samen een huis gaan huren, je mag niet met je AOWtje twee keer per week boodschappen doen voor je buurvrouw met ook AOW die slecht ter been is, en daar dan meteen mee-eten als ruil voor de boodschappen, je mag niet meedoen aan een kookclubje waarbij je soms samen eet met mensen, je mag geen boodschappen aannemen van je ouders want das geld in natura, je mag niet een paar dagen per week bij je (of een) vriend/ vriendin gaan logeren, je mag niet te vaak bij je ouders eten of bij vrienden, niet te vaak bij mensen langsgaan want dat wordt gezien als samenwonen/ samen boodschappen delen, niet een klusje doen bij de buurman en als die je als bedankje daarvoor bij zich laat eten etc.
Eenzaamheid een beetje verdrijven en proberen er samen iets van te maken wordt godsonmogelijk gemaakt als je een bijstand of AOWtje hebt![]()
Mensen lopen zo op hun tenen, durven niks meer met andere mensen af te spreken of voor ze te doen, omdat ze bang zijn dat dat gevolgen heeft voor hun uitkering.
Je remt zo enorm nog een beetje positief gevoel (en creativiteit, zelfstandigheid etc.) wat mensen met elkaar kunnen maken. En juist als mensen zich beter voelen en het idee hebben dat ze zelf regie hebben over hun leven, vinden ze ook weer makkelijker een baan.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zal er ooit een overijverige ambtenaar op het idee komen om Bijstandsgerechtigden te verplichten voornamelijk gezond te eten, en anders te korten op de uitkering.
Aangezien er steeds vaker geluiden opgaan dat mensen korting op hun zorgverzekering dienen te krijgen indien men sport of gezond eet is dit niet eens zo heel vergezocht.
Ik sta tegenwoordig nergens meer van te kijken.
Oeh toekomstbeeld:quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is de volgende stap, als je ongezond eet, wordt je ook gekort, want dan wordt je dikker en dat verkleint je kansen.
Wtf, serieus? Is sporten e.d. nu ook al verplichtquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Het frappante is dat toen ik een tijdje geleden een periode Bijstand kreeg het mij werd verboden om vrijwilligerswerk te doen 2 keer in de week omdat ik dan minder kon solliciteren.
Maar ze komen wel steeds vaker met allerlei onzin als verplicht sporten en andere bezigheidstherapie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik woon in Kralingen-Crooswijk en ik had afgelopen winter wel zeer goed onderhouden straten. Hoop stiekem dat dat dit jaar weer gebeurd![]()
Drie, vier jaar geleden waren de stoepen altijd vol met sneeuw en waren de wegen veel minder goed begaanbaar.Dus je bent zelf te lui om dit te doen ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is gewoon slavenarbeid en die mensen nemen ook nog de plaats in van mensen die dat werk wel zouden willen doen tegen betaling. Van jongeren bv die dat werk vroeger ook weleens deden tegen betaling.
Maar de kans op echt werk wordt er wel groter door ja, vast. Eigenlijk zouden bijstandsgerechtigden samen naar de rechter moeten gaan tegen dit soort onzin.
Jaquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus je bent zelf te lui om dit te doen ?
Geloof mij nu maar: de mensen die ik dagelijks met die TOS jasjes in de buurt rond zie lopen, die doen werk waar gemeentes echt geen geld voor kunnen vrijmaken, maar die toch erg nuttig zijn.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is gewoon slavenarbeid en die mensen nemen ook nog de plaats in van mensen die dat werk wel zouden willen doen tegen betaling.
Uhm, studiefinanciering zou betekeken dat ze gaan studeren. Lijkt me beter dan in de bijstand werkloos thuis op de bank hangen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:00 schreef Dance99Vv het volgende:
Die plannen liggen er al jaren, het was de uitvoerbaarheid en stellingname die het kabinet ertegen nam dat het nog wat uitstel had maar de waarheid is echt wel anders , men jaagt de jongeren de studiefinanciering in om maar geen bijstand aan hen te hoeven uitkeren.
Dus dan zet je vrijwilligers in prima.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja
[..]
Geloof mij nu maar: de mensen die ik dagelijks met die TOS jasjes in de buurt rond zie lopen, die doen werk waar gemeentes echt geen geld voor kunnen vrijmaken, maar die toch erg nuttig zijn.
Bij ons in de buurt rijden ook ieder jaar weer verschillende veegwagens rond die zout strooien over de wegen waar auto's en ander verkeer rijd. Die mensen die afgelopen winter in van die TOS jasjes met oranje hesjes liepen hadden een veger en een soort buidel waar strooizout in zat om de stoepen en de kleinere pleintjes (waar je beide niet met een strooiwagen kon komen) sneeuwvrij en bewandelbaar konden houden. Ik kan me best voorstellen dat gemeentes daar geen geld voor hebben. Drie, vier jaar geleden gebeurde dit dus gewoon niet en ik ben blij dat dat nu dus wel gebeurd.
Denken ze nou echt dat dit genoeg uitkeringen zijn? Ik pleit voor het bedenken van meer uitkeringen totdat 95% van de Nederlanders er recht op heeft. Ik help de beleidsmakers even op weg:quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het kabinet voert daarom een zogenoemde kostendelersnorm in. Die gaat gelden voor mensen in de bijstand, maar ook voor mensen die een uitkering krijgen in het kader van de AOW, de Anw, de IOAW, de IOAZ en de toeslagenwet.
Okee, en wat voegt dit toe?quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Denken ze nou echt dat dit genoeg uitkeringen zijn? Ik pleit voor het bedenken van meer uitkeringen totdat 95% van de Nederlanders er recht op heeft. Ik help de beleidsmakers even op weg:
- WGVA (Wet Geld Voor Allen)
- WUVI (Wet Uitkering Voor Iedereen)
- WIVAB (Wettelijk Inkomen Voor Alle Burgers)
- ENIX (Eerste Nota Inkomen Extra)
- WOPWJ (Wet Onbeperkt Pinnen Werkloze Jongeren)
- WPVZO (Wet Poen Voor Zielige Ouderen)
- HG Toeslag (Haargroei Toeslag voor de kapper)
- WAGWAG (Wet Alles Gratis Weggeven Aan Geïnteresseerden)
Wel, hierom:quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Okee, en wat voegt dit toe?
Nog iets inhoudelijks bij te dragen?
Overigens bestaan er al overheidsuitkeringen die voor - vrijwel - iedereen gelden, zoals de Toeslagenwet. Ergens valt er wel wat voor te zeggen dat je die toeslagen inderdaad alleen toekent als men echt niet zonder kan (en dan denk ik aan Kindertoeslag of kinderopvangtoeslag bijvoorbeeld). Waarom men mensen met modaal nog kindertoeslag moeten geven begrijp ik niet en is overheidsgeld over de balk gooien. Dat geld kan besteed worden aan projecten of aan mensen waarvoor het geld echt pure noodzaak is.
Die zijn alleen toegankelijk voor de nieuwe MOE landers, Bulgaren bv. Na de Rotterdam fraude van vorig jaar, bleek er ook in Den Haag massaal fraude te zijn gepleegd met de toeslagen aan Bulgaren.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Denken ze nou echt dat dit genoeg uitkeringen zijn? Ik pleit voor het bedenken van meer uitkeringen totdat 95% van de Nederlanders er recht op heeft. Ik help de beleidsmakers even op weg:
- WGVA (Wet Geld Voor Allen)
- WUVI (Wet Uitkering Voor Iedereen)
- WIVAB (Wettelijk Inkomen Voor Alle Burgers)
- ENIX (Eerste Nota Inkomen Extra)
- WOPWJ (Wet Onbeperkt Pinnen Werkloze Jongeren)
- WPVZO (Wet Poen Voor Zielige Ouderen)
- HG Toeslag (Haargroei Toeslag voor de kapper)
- WAGWAG (Wet Alles Gratis Weggeven Aan Geïnteresseerden)
Dat is netto per maand echt wel meer hoor.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wel, hierom:
Modaal: 33.000 euro per jaar, bruto. Netto per maand is dat ongeveer 1.700 euro.
Kosten kinderopvang per maand (1 kind, 3 dagen per week): 1.000 euro
Hou je 700 euro per maand over. Dan kunnen ze beter stoppen met werken en de bijstand in. Dat levert meer op (en kost de overheid dus meer).
Daarom dus.
Kinderopvangtoeslag?quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wel, hierom:
Modaal: 33.000 euro per jaar, bruto. Netto per maand is dat ongeveer 1.700 euro.
Kosten kinderopvang per maand (1 kind, 3 dagen per week): 1.000 euro
Hou je 700 euro per maand over. Dan kunnen ze beter stoppen met werken en de bijstand in. Dat levert meer op (en kost de overheid dus meer).
Daarom dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |