abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133283654
Nog even en de overheid bepaalt je complete dagindeling, inclusief wat voor kleding je draagt en wat je eet. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_133283716
Gaat dit plan ook gelden als je op kamers woont bij een huisbaas, (maar dus je eigen huur hebt, je eigen voedsel kookt etc. in theorie) en meerdere huisgenoten een uitkering hebben?
pi_133283735
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Nog even en de overheid bepaalt je complete dagindeling, inclusief wat voor kleding je draagt en wat je eet. :')
Dat punt van die ingevoerde kledingeisen is juist uitgebreid besproken in dit topic.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_133283758
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat punt van die ingevoerde kledingeisen is juist uitgebreid besproken in dit topic.
Ja, daarom refereer ik er ook aan. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_133283781
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja, daarom refereer ik er ook aan. :)
Ah, maar het eten dan?
pi_133283822
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ah, maar het eten dan?
Dat is de volgende stap, als je ongezond eet, wordt je ook gekort, want dan wordt je dikker en dat verkleint je kansen.
pi_133283860
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ah, maar het eten dan?
Ongetwijfeld zal er ooit een overijverige ambtenaar op het idee komen om Bijstandsgerechtigden te verplichten voornamelijk gezond te eten, en anders te korten op de uitkering.

Aangezien er steeds vaker geluiden opgaan dat mensen korting op hun zorgverzekering dienen te krijgen indien men sport of gezond eet is dit niet eens zo heel vergezocht.

Ik sta tegenwoordig nergens meer van te kijken. :P
pi_133283969
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:03 schreef sacha het volgende:
ga je elkaar helpen in het kader van de participatie maatschappij, krijg je weer op je flikker :{
Dat ja. Ze willen dat mensen meer betrokken raken bij elkaar en meer gaan mantelzorgen en eenzaamheid de wereld uithelpen, maar je mag niet samen een huis gaan huren, je mag niet met je AOWtje twee keer per week boodschappen doen voor je buurvrouw met ook AOW die slecht ter been is, en daar dan meteen mee-eten als ruil voor de boodschappen, je mag niet meedoen aan een kookclubje waarbij je soms samen eet met mensen, je mag geen boodschappen aannemen van je ouders want das geld in natura, je mag niet een paar dagen per week bij je (of een) vriend/ vriendin gaan logeren, je mag niet te vaak bij je ouders eten of bij vrienden, niet te vaak bij mensen langsgaan want dat wordt gezien als samenwonen/ samen boodschappen delen, niet een klusje doen bij de buurman en als die je als bedankje daarvoor bij zich laat eten etc.

Eenzaamheid een beetje verdrijven en proberen er samen iets van te maken wordt godsonmogelijk gemaakt als je een bijstand of AOWtje hebt :{
Mensen lopen zo op hun tenen, durven niks meer met andere mensen af te spreken of voor ze te doen, omdat ze bang zijn dat dat gevolgen heeft voor hun uitkering.

Je remt zo enorm nog een beetje positief gevoel (en creativiteit, zelfstandigheid etc.) wat mensen met elkaar kunnen maken. En juist als mensen zich beter voelen en het idee hebben dat ze zelf regie hebben over hun leven, vinden ze ook weer makkelijker een baan.
pi_133284007
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:18 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Dat ja. Ze willen dat mensen meer betrokken raken bij elkaar en meer gaan mantelzorgen en eenzaamheid de wereld uithelpen, maar je mag niet samen een huis gaan huren, je mag niet met je AOWtje twee keer per week boodschappen doen voor je buurvrouw met ook AOW die slecht ter been is, en daar dan meteen mee-eten als ruil voor de boodschappen, je mag niet meedoen aan een kookclubje waarbij je soms samen eet met mensen, je mag geen boodschappen aannemen van je ouders want das geld in natura, je mag niet een paar dagen per week bij je (of een) vriend/ vriendin gaan logeren, je mag niet te vaak bij je ouders eten of bij vrienden, niet te vaak bij mensen langsgaan want dat wordt gezien als samenwonen/ samen boodschappen delen, niet een klusje doen bij de buurman en als die je als bedankje daarvoor bij zich laat eten etc.

Eenzaamheid een beetje verdrijven en proberen er samen iets van te maken wordt godsonmogelijk gemaakt als je een bijstand of AOWtje hebt :{
Mensen lopen zo op hun tenen, durven niks meer met andere mensen af te spreken of voor ze te doen, omdat ze bang zijn dat dat gevolgen heeft voor hun uitkering.

Je remt zo enorm nog een beetje positief gevoel (en creativiteit, zelfstandigheid etc.) wat mensen met elkaar kunnen maken. En juist als mensen zich beter voelen en het idee hebben dat ze zelf regie hebben over hun leven, vinden ze ook weer makkelijker een baan.
Ja maar voor dat positieve gevoel moeten ze een potje gaan korfballen.

Al heb je uiteraard volkomen gelijk.
pi_133284135
Het frappante is dat toen ik een tijdje geleden een periode Bijstand kreeg het mij werd verboden om vrijwilligerswerk te doen 2 keer in de week omdat ik dan minder kon solliciteren.

Maar ze komen wel steeds vaker met allerlei onzin als verplicht sporten en andere bezigheidstherapie. :')
pi_133284264
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zal er ooit een overijverige ambtenaar op het idee komen om Bijstandsgerechtigden te verplichten voornamelijk gezond te eten, en anders te korten op de uitkering.

Aangezien er steeds vaker geluiden opgaan dat mensen korting op hun zorgverzekering dienen te krijgen indien men sport of gezond eet is dit niet eens zo heel vergezocht.

Ik sta tegenwoordig nergens meer van te kijken. :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is de volgende stap, als je ongezond eet, wordt je ook gekort, want dan wordt je dikker en dat verkleint je kansen.
Oeh toekomstbeeld:

Drank, drugs en rook-controle: als men erachter komt dat je drinkt of rookt terwijl je een bijstandsuitkering hebt, wordt je gekort. Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je met gemeenschapsgeld je rookwaar betaald (alhoewel dat wel weer geld oplevert in de schatkist, dus zo gauw zullen ze dat niet verbieden ;) ).

Of een verplicht sportprogramma met oefeningen elke dag. Behalve voor degenen die dat echt niet kunnen. (of dat je mag kiezen: sporten of werken).
Goed voor de gezondheid, een beetje voor het zelfbeeld, je komt sneller aan de bak met een fit / slank lichaam, en sporten maakt goede stofjes aan. Scheelt vast enorm in de schatkist, als chronische aandoeningen als diabetes en reuma hierdoor afnemen.
De sportlessen laat je gewoon verzorgen door een vrijwilliger of een bijstandstrekkende aerobic-instructeur die niet meer aan de bak komt of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door bulbjes op 15-11-2013 14:38:05 ]
pi_133284422
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Het frappante is dat toen ik een tijdje geleden een periode Bijstand kreeg het mij werd verboden om vrijwilligerswerk te doen 2 keer in de week omdat ik dan minder kon solliciteren.

Maar ze komen wel steeds vaker met allerlei onzin als verplicht sporten en andere bezigheidstherapie. :')
Wtf, serieus? Is sporten e.d. nu ook al verplicht :?

Ik heb momenteel ook vrijwilligerswerk naast mijn baan. Ik vrees er ook voor dat ik moet stoppen met het vrijwilligerswerk ( 2 dagdelen pw) als ik in de bijstand kom (heb geen recht op WW). En dat ik dan een of andere kutactiviteit moet gaan doen bij zoals doekjes vouwen in een bedrijf 32u per week, of vrijwilligerswerk moet zoeken wat simpeler is (nouja, mijn huidige vrijwilligerswerk is ook supersimpel) en minder te maken heeft met een richting waarin ik evt. zou willen werken.

Terwijl ik uit het vrijwilligerswerk nog wat positief gevoel haal (deel uitmaken van een team, collega's hebben) het staat toch goed op m'n C.V. (zeker nu er binnenkort een interessant project aankomt) , tis dagbesteding voor me, ik ontwikkel er competenties in de richting waar ik ook heen wil. en kans dat er in de toekomst toch iets betaalds uit voortvloeit.
pi_133284512
Ik woon in Kralingen-Crooswijk en ik had afgelopen winter wel zeer goed onderhouden straten. Hoop stiekem dat dat dit jaar weer gebeurd :@
Drie, vier jaar geleden waren de stoepen altijd vol met sneeuw en waren de wegen veel minder goed begaanbaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133284622
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik woon in Kralingen-Crooswijk en ik had afgelopen winter wel zeer goed onderhouden straten. Hoop stiekem dat dat dit jaar weer gebeurd :@
Drie, vier jaar geleden waren de stoepen altijd vol met sneeuw en waren de wegen veel minder goed begaanbaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus je bent zelf te lui om dit te doen ?

Dat is gewoon slavenarbeid en die mensen nemen ook nog de plaats in van mensen die dat werk wel zouden willen doen tegen betaling. Van jongeren bv die dat werk vroeger ook weleens deden tegen betaling.

Maar de kans op echt werk wordt er wel groter door ja, vast. Eigenlijk zouden bijstandsgerechtigden samen naar de rechter moeten gaan tegen dit soort onzin.
pi_133285198
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:43 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dus je bent zelf te lui om dit te doen ?
Ja :@
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:43 schreef macca728 het volgende:

[..]
Dat is gewoon slavenarbeid en die mensen nemen ook nog de plaats in van mensen die dat werk wel zouden willen doen tegen betaling.
Geloof mij nu maar: de mensen die ik dagelijks met die TOS jasjes in de buurt rond zie lopen, die doen werk waar gemeentes echt geen geld voor kunnen vrijmaken, maar die toch erg nuttig zijn.

Bij ons in de buurt rijden ook ieder jaar weer verschillende veegwagens rond die zout strooien over de wegen waar auto's en ander verkeer rijd. Die mensen die afgelopen winter in van die TOS jasjes met oranje hesjes liepen hadden een veger en een soort buidel waar strooizout in zat om de stoepen en de kleinere pleintjes (waar je beide niet met een strooiwagen kon komen) sneeuwvrij en bewandelbaar konden houden. Ik kan me best voorstellen dat gemeentes daar geen geld voor hebben. Drie, vier jaar geleden gebeurde dit dus gewoon niet en ik ben blij dat dat nu dus wel gebeurd.
  vrijdag 15 november 2013 @ 15:05:07 #241
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_133285367
Maar ze hebben we 180.000,- om bijstanders een potje korfbal te laten doen kom op :')
The Art Of Lying
pi_133285672
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:00 schreef Dance99Vv het volgende:
Die plannen liggen er al jaren, het was de uitvoerbaarheid en stellingname die het kabinet ertegen nam dat het nog wat uitstel had maar de waarheid is echt wel anders , men jaagt de jongeren de studiefinanciering in om maar geen bijstand aan hen te hoeven uitkeren.
Uhm, studiefinanciering zou betekeken dat ze gaan studeren. Lijkt me beter dan in de bijstand werkloos thuis op de bank hangen.
pi_133285714
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja :@

[..]

Geloof mij nu maar: de mensen die ik dagelijks met die TOS jasjes in de buurt rond zie lopen, die doen werk waar gemeentes echt geen geld voor kunnen vrijmaken, maar die toch erg nuttig zijn.

Bij ons in de buurt rijden ook ieder jaar weer verschillende veegwagens rond die zout strooien over de wegen waar auto's en ander verkeer rijd. Die mensen die afgelopen winter in van die TOS jasjes met oranje hesjes liepen hadden een veger en een soort buidel waar strooizout in zat om de stoepen en de kleinere pleintjes (waar je beide niet met een strooiwagen kon komen) sneeuwvrij en bewandelbaar konden houden. Ik kan me best voorstellen dat gemeentes daar geen geld voor hebben. Drie, vier jaar geleden gebeurde dit dus gewoon niet en ik ben blij dat dat nu dus wel gebeurd.
Dus dan zet je vrijwilligers in prima.

Maar je zet geen bijstandsgerechtigden gedwongen daar aan het werk. Tenzij ze minimumloon krijgen.
pi_133285994
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Het kabinet voert daarom een zogenoemde kostendelersnorm in. Die gaat gelden voor mensen in de bijstand, maar ook voor mensen die een uitkering krijgen in het kader van de AOW, de Anw, de IOAW, de IOAZ en de toeslagenwet.
Denken ze nou echt dat dit genoeg uitkeringen zijn? Ik pleit voor het bedenken van meer uitkeringen totdat 95% van de Nederlanders er recht op heeft. Ik help de beleidsmakers even op weg:

- WGVA (Wet Geld Voor Allen)
- WUVI (Wet Uitkering Voor Iedereen)
- WIVAB (Wettelijk Inkomen Voor Alle Burgers)
- ENIX (Eerste Nota Inkomen Extra)
- WOPWJ (Wet Onbeperkt Pinnen Werkloze Jongeren)
- WPVZO (Wet Poen Voor Zielige Ouderen)
- HG Toeslag (Haargroei Toeslag voor de kapper)
- WAGWAG (Wet Alles Gratis Weggeven Aan Geïnteresseerden)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2013 15:31:18 ]
pi_133286216
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Denken ze nou echt dat dit genoeg uitkeringen zijn? Ik pleit voor het bedenken van meer uitkeringen totdat 95% van de Nederlanders er recht op heeft. Ik help de beleidsmakers even op weg:

Okee, en wat voegt dit toe? :')

Nog iets inhoudelijks bij te dragen?

Overigens bestaan er al overheidsuitkeringen die voor - vrijwel - iedereen gelden, zoals de Toeslagenwet. Ergens valt er wel wat voor te zeggen dat je die toeslagen inderdaad alleen toekent als men echt niet zonder kan (en dan denk ik aan Kindertoeslag of kinderopvangtoeslag bijvoorbeeld). Waarom men mensen met modaal nog kindertoeslag moeten geven begrijp ik niet en is overheidsgeld over de balk gooien. Dat geld kan besteed worden aan projecten of aan mensen waarvoor het geld echt pure noodzaak is.
pi_133286293
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Okee, en wat voegt dit toe? :')

Nog iets inhoudelijks bij te dragen?

Overigens bestaan er al overheidsuitkeringen die voor - vrijwel - iedereen gelden, zoals de Toeslagenwet. Ergens valt er wel wat voor te zeggen dat je die toeslagen inderdaad alleen toekent als men echt niet zonder kan (en dan denk ik aan Kindertoeslag of kinderopvangtoeslag bijvoorbeeld). Waarom men mensen met modaal nog kindertoeslag moeten geven begrijp ik niet en is overheidsgeld over de balk gooien. Dat geld kan besteed worden aan projecten of aan mensen waarvoor het geld echt pure noodzaak is.
Wel, hierom:

Modaal: 33.000 euro per jaar, bruto. Netto per maand is dat ongeveer 1.700 euro.

Kosten kinderopvang per maand (1 kind, 3 dagen per week): 1.000 euro

Hou je 700 euro per maand over. Dan kunnen ze beter stoppen met werken en de bijstand in. Dat levert meer op (en kost de overheid dus meer).

Daarom dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2013 15:40:27 ]
pi_133286481
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die zijn alleen toegankelijk voor de nieuwe MOE landers, Bulgaren bv. Na de Rotterdam fraude van vorig jaar, bleek er ook in Den Haag massaal fraude te zijn gepleegd met de toeslagen aan Bulgaren.

Over 3 maanden zal blijken dat er ook in Amsterdam fraude mee is gepleegd ws.
pi_133286551
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wel, hierom:

Modaal: 33.000 euro per jaar, bruto. Netto per maand is dat ongeveer 1.700 euro.

Hou je 700 euro per maand over. Dan kunnen ze beter stoppen met werken en de bijstand in. Dat levert meer op (en kost de overheid dus meer).

Daarom dus.
Dat is netto per maand echt wel meer hoor. :')

Minimaal 2.000 tot 2.500 euro moet je daar netto van overhouden ongeveer. Vergeet niet diverse heffingskortingen mee te nemen hé.

Dus je argument gaat niet op vrees ik. Sowieso is Bijstand nooit te verkiezen boven beiden werken, omdat je in de Bijstand niet bij mag verdienen (dat wordt gekort) dus moet rondkomen van maximaal het minimumloon (exclusief toeslagen), en als je beide werkt verdien je al gauw meer dan dat bedrag. Om over de diverse voorwaarden waaraan je moet voldoen als Bijstandgerechtigde nog maar te zwijgen (zoals maximum eigen vermogen dat je mag hebben in de Bijstand).

Kortom, voor vrijwel iedereen is werk absoluut te verkiezen boven Bijstand.
  vrijdag 15 november 2013 @ 15:59:38 #249
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133286878
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wel, hierom:

Daarom dus.
Kinderopvangtoeslag?
pi_133291009
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:59 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Kinderopvangtoeslag?
Die is in dit voorbeeld afgeschaft... Even doorlezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')