abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133182224
Woningdelende uitkeringstrekkers gekort op bijstand

Mensen met een bijstandsuitkering die een woning delen met andere uitkeringstrekkers gaan gekort worden. Dat blijkt uit een wetsvoorstel van staatssecretaris Jette Klijnsma van Sociale Zaken.

Naarmate meer mensen met een uitkering in een huis wonen, ontvangt iedere uitkeringsgerechtigde afzonderlijk een lagere uitkering, omdat meer mensen de gezamenlijke kosten van hun huishouding delen, aldus de staatssecretaris.

Het kabinet voert daarom een zogenoemde kostendelersnorm in. Die gaat gelden voor mensen in de bijstand, maar ook voor mensen die een uitkering krijgen in het kader van de AOW, de Anw, de IOAW, de IOAZ en de toeslagenwet.

Vanaf 1 juli 2014 wordt het plan ingevoerd. Tot 2017 moet het leiden tot een besparing van 150 miljoen euro. In de jaren erna hoopt het kabinet 250 miljoen euro per jaar te besparen.

Doe mee
Het kabinet gaat zo bezuinigen op uitkeringen, maar wil er ook toe bijdragen dat mensen weer aan het werk gaan of op een andere manier actief deelnemen aan de samenleving.

Opvallend aan de plannen van het ministerie van Sociale Zaken zijn ook de keiharde voorwaarden voor sollicitaties. Bijstandsgerechtigden mogen hun sollicitaties bijvoorbeeld niet meer expres verpesten door onaangepast gedrag en rare kleding.

Als iemand zich ernstig misdraagt, kan de gemeente of het UWV/SVB een uitkering voor maximaal 3 maanden stopzetten.

Iedereen die een bijstandsuitkering aanvraagt, moet aantonen dat hij in de voorafgaande vier weken er zelf alles aan heeft gedaan om werk te vinden.

Na de vier weken termijn blijken minder jongeren door te stromen in de bijstand. Sommige gemeenten geven aan dat deze jongeren werk hebben gevonden of zijn begonnen aan een opleiding. Maar veel gemeenten lijken niet te weten wat die jongeren na die vier weken aan het doen zijn, aldus Klijnsma.
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)s-gekort-op-bijstand
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_133182530
Die plannen liggen er al jaren, het was de uitvoerbaarheid en stellingname die het kabinet ertegen nam dat het nog wat uitstel had maar de waarheid is echt wel anders , men jaagt de jongeren de studiefinanciering in om maar geen bijstand aan hen te hoeven uitkeren.
There is only one religion
pi_133182992
Het was toch een probleem dat het voor jongeren met een baan waarvan de ouders een uitkering hebben, een soort gedwongen op kamers gaan wonen om fiscale redenen zou worden?
pi_133183087
Ik vind het wel terecht dat als je bepaalde kosten niet maakt, dat je dat gedeelte niet ook nog eens ontvangt via je uitkering. Het blijft tenslotte een laatste sociale noodoplossing
pi_133183191
en zo wordt het voor, sommige, mensen nog lastiger rond te komen..
Het wordt steeds triester
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_133183232
Helemaal niet, iedereen is tweeverdiener met een netto salaris van 2300 euro de man
pi_133183327
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:23 schreef arjan1112 het volgende:
Helemaal niet, iedereen is tweeverdiener met een netto salaris van 2300 euro de man
oh :? Dan verdienen wij al jarenlang te weinig. Wij horen namelijk niet bij die iedereen :{ :D
pi_133183773
Opvallend aan de plannen van het ministerie van Sociale Zaken zijn ook de keiharde voorwaarden voor sollicitaties. Bijstandsgerechtigden mogen hun sollicitaties bijvoorbeeld niet meer expres verpesten door onaangepast gedrag en rare kleding.

_O_ _O_
pi_133183806
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

_O_ _O_
dat vind ik wel een heel strenge regel hoor c_/
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:44:50 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133183821
Beetje vreemd vind ik dit eigenlijk. Een uitkering is een uitkering en als mensen daardoor zuinig gaan leven, moet dat bestraft worden? Sowieso vind ik dat een privékwestie.
pi_133184011
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:44 schreef BasEnAad het volgende:
Beetje vreemd vind ik dit eigenlijk. Een uitkering is een uitkering en als mensen daardoor zuinig gaan leven, moet dat bestraft worden? Sowieso vind ik dat een privékwestie.
Een uitkering is het laatste sociale vangnet, bedoeld om mensen die echt niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen in hun kostenonderhoud te voorzien. Uiteraard mogen mensen die hiervan willen en kunnen sparen daar gebruik van maken, maar daar is het nooit voor bedoeld.
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:54:29 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133184104
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een uitkering is het laatste sociale vangnet, bedoeld om mensen die echt niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen in hun kostenonderhoud te voorzien. Uiteraard mogen mensen die hiervan willen en kunnen sparen daar gebruik van maken, maar daar is het nooit voor bedoeld.
Tja, is de hele samenleving wel zo bedoeld? Zitten die mensen voor hun lol in een uitkering, hebben de mensen zelf gekozen voor deze maatschappij? Vragen, vragen.

Ik denk dat dit gemierenneuk meer kost dan het oplevert. Beter concentreren ze zich eens op de grote lijnen en niet steeds op het afpakken van dubbeltjes bij mensen die toch al weinig hebben.
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:58:07 #13
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133184222
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:54 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Tja, is de hele samenleving wel zo bedoeld? Zitten die mensen voor hun lol in een uitkering, hebben de mensen zelf gekozen voor deze maatschappij? Vragen, vragen.

Ik denk dat dit gemierenneuk meer kost dan het oplevert. Beter concentreren ze zich eens op de grote lijnen en niet steeds op het afpakken van dubbeltjes bij mensen die toch al weinig hebben.
Bijstand is om het absolute minimum te kunnen doen (eten, kleding etc). Als je dat niet nodig hebt omdat je met 5 man in 1 huisje woont, dan hoef je dat ook niet te krijgen. En als je gewoon kan werken, moet je ook gaan werken en anders krijg je niets. Het is geen gratis jalala geld voor als je geen zin hebt om te werken.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133184258
En ondertussen is de boete voor de Rabobank vanwege de Libor-affaire (ze liggen nog steeds krom van het lachen dat ze er zo gemakkelijk vanaf komen) voor de belasting aftrekbaar...

Maar laten we vooral uitkeringstrekkers gaan uitpersen.. er is ook helemaal geen sprake van hoge werkeloosheid of zo.
pi_133184513
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:59 schreef Nemephis het volgende:
En ondertussen is de boete voor de Rabobank vanwege de Libor-affaire (ze liggen nog steeds krom van het lachen dat ze er zo gemakkelijk vanaf komen) voor de belasting aftrekbaar...
Echt hoor |:(
Wat heeft dat er in hemelsnaam mee te maken?
pi_133184607
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Echt hoor |:(
Wat heeft dat er in hemelsnaam mee te maken?
Met oneerlijk verdeeld? :@
pi_133184651
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:09 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Met oneerlijk verdeeld? :@
nee, wat de fuck heeft de Libor affaire te maken met de hoogte en de regels van de uitkeringen?
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:10:40 #18
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133184719
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:10 schreef hugecooll het volgende:
Goede zaak
En zo roepen we bij alles wat op zich redelijk lijkt haleluja.
Maar ondertussen, beginnen we weer een heksenjacht, in rusland op homo's ,hier op alles wat met uitkering te maken heeft en geld.
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:13:47 #20
179075 hugecooll
pi_133184736
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:13 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Maar ondertussen, beginnen we weer een heksenjacht, in rusland op homo's ,hier op alles wat met uitkering te maken heeft en geld.
Wat is er niet redelijk aan dan? :')
pi_133184755
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:13 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Wat is er niet redelijk aan dan? :')
Er zijn al genoeg regeltjes om dat soort fraude te voorkomen.
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:14:50 #22
179075 hugecooll
pi_133184770
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:14 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Er zijn al genoeg regeltjes om dat soort fraude te voorkomen.
Zoals?
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:16:15 #23
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_133184806
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:13 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Het bespaarde geld gaat juist naar de bijzondere bijstand.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_133184813
Ik vind vooral dit een hele vreemde eis:

quote:
Wie bepaalt dat? Waar ligt de grens? Wanneer is iets onaangepast gedrag of rare kleding?

Leggen ze die grens heel ruim en wordt zo'n eis pas hard toegepast wanneer het voor iedereen duidelijk is dat bepaald gedrag, uiterlijk of kleding echt niet meer door de beugel kan? Dus als men er als een zwerver bijloopt of met een neusbotje bij wijze van spreken? :')

Of wordt de eis op meerdere manieren interpretabel en gevoelig voor willekeur? Wat immers onaangepast of rare kleding is lijkt me heel persoonlijk, ligt ook aan het referentiekader, en aan the eye of the beholder lijkt mij.

Beetje een vage eis als je het mij vraagt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_133184831
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:14 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zoals?
Zoals er al zijn voor samenwonen, het tandenborstel tel beleid. Alleen wordt het nu uitgebreid naar de kinderen dat plan was/is er al en wordt al uitgevoerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')