wordt in het begeleidend geluidsfragment wel genoemdquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:19 schreef b2py het volgende:
Ik mis de aanpassing 'seinplaatsing', vaak de grootste heuvel voor een snelheidsverhoging.
Ik neem aan dat met de ringen de auto(snel)wegen bedoeld worden, waardoor je dus voor iets meer dan ¤1,50 per dag met bus en trein kan reizen binnen de ringquote:Vanaf juni 2014 komt er een ‘gemaksabonnement’ die recht geeft op onbeperkt vervoer met
Qbuzz en NS binnen de Utrechtse ring resp. de regio Utrecht voor de prijs van ¤ 50 resp. ¤ 75 per
maand. Dit product is een unicum in Nederland: het eerste chipkaartproduct waarbij de
spoorwegen en regionaal vervoer samen werken
Prima. Nu hetzelfde nog organiseren qua reizen op saldo/dagkaart.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:53 schreef Bitlord het volgende:
Interessante informatie van het Bestuur Regio Utrecht over de concessie openbaar vervoer regio Utrecht van Qbuzz per 8 december 2013. Mijns inziens een mooi product voor de regio!
[Vragen en antwoorden over U-OV, pagina 6]Vanaf juni 2014 komt er een ‘gemaksabonnement’ die recht geeft op onbeperkt vervoer met
Qbuzz en NS binnen de Utrechtse ring resp. de regio Utrecht voor de prijs van ¤ 50 resp. ¤ 75 per maand. Dit product is een unicum in Nederland: het eerste chipkaartproduct waarbij de
spoorwegen en regionaal vervoer samen werken.
Ik neem aan dat met de ringen de auto(snel)wegen bedoeld worden, waardoor je dus voor iets meer dan ¤1,50 per dag met bus en trein kan reizen binnen de ring
met spoortrajecten (ik neem aan)
- Utrecht Centraal - Vaartsche Rijn - Lunetten
- Utrecht Centraal - Leidsche Rijn
- Utrecht Centraal - Zuilen
- Utrecht Centraal - Overvecht
en voor ¤2,50 in alle bussen en treinen tussen (ik neem aan)
- Utrecht Centraal - Vaartsche Rijn - Lunetten - Houten
- Utrecht Centraal - Vaartsche Rijn - Bunnik - Driebergen
- Utrecht Centraal - Overvecht - Bilthoven - Den Dolder (-Amersfoort?)
- Utrecht Centraal - Overvecht - Hollandsche Rading (-Hilversum?)
- Utrecht Centraal - Zuilen - Maarssen (-Breukelen?)
- Utrecht Centraal - Leidsche Rijn - Vleuten
Integratie van trein en bustarieven
Waarbij je dus er op doelt dat er slechts eenmaal een opstaptarief geldt en/of dat de Randstadspoor-trein per kilometer rekent?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Prima. Nu hetzelfde nog organiseren qua reizen op saldo/dagkaart.
Mwah, als de remwegen en bogen passen is het een kwestie van een hele berg ATB-NG pluggen en wat overwegaankondigingen verplaatsen. Zo klaar...quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:19 schreef b2py het volgende:
Ik mis de aanpassing 'seinplaatsing', vaak de grootste heuvel voor een snelheidsverhoging.
Yep.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Waarbij je dus er op doelt dat er slechts eenmaal een opstaptarief geldt en/of dat de Randstadspoor-trein per kilometer rekent?
de reiziger WIL.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:35 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Via: https://twitter.com/vicky_ak/status/399918278061334528
Mhmm ja, dat kan ik me voorstellen. Maar zoals b2py al zegt zullen er vast meesters zijn die ook meerdere STS-passages op hun naam hebben, dat is inherent aan de spoorwereld. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze om er toch voor te gaan of niet. Wat doe je dan nu als je niet meer op de bok zit?quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:52 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Met twee STS-passages op mijn naam denk ik dat er weinig vervoerders om mij staan te springen.
Vlaams, dan mag het.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de reiziger WIL.
Beter leert meneer/mevrouw de spitsvondige publicist(e) zijn/haar eigen taal beheersen.
Noorderkempen ligt niet bepaald in het toeristisch hart van Vlaanderen en voor veel mensen uit Nederland is het niet duidelijk dat je vanaf Noorderkempen in ~25 minuten (inclusief roltrappen) op de Keyserlei staat terwijl het parkeren gratis is. Voeg daar het beperkte aanbod van 12 treinen heen/terug per dag (waarbij de laatste om 20:35 uit Antwerpen vertrekt) aan toe en je hebt een idee waarom het zo'n rustig station is.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:17 schreef greavy het volgende:
Ik heb eens informatie ingewonnen over het vervoer op station Noorderkempen. Via-via kwam ik aan deze cijfers voor de ochtendspits (Noorderkempen -> Antwerpen Centraal):
Noorderkempen v. 6:08 = ~ 30-40% gevuld, 7:08 v. = ~ 70-90% gevuld, 8:08 v. = ~ 70-90% gevuld, 9:08 v. = 50% gevuld
De ritten Antwerpen -> Noorderkempen zijn veelal leeg op een enkele reiziger na.
In de middag is het allemaal omgekeerd, is Antwerpen -> Noorderkempen veelal leeg.
Terugreis:
Antwerpen v. 15:35 = ~ 60-70% gevuld, v. 16:35 = ~ 70-90% gevuld, v. 17:35 = ~ 60-80% gevuld, 18:35 = ~ 40-60% gevuld.
Veelal zijn het forensen die van- en naar Antwerpen moeten, en veelal rond het grote fileleed van Antwerpen moeten reizen. Veelal zijn het reizigers met vaste tijden.
Door deze drukte rijden er tegenwoordig 2 Desiro-stellen gekoppeld, en daarop is het percentage gebaseerd.
Je zou bijna halfuursdiensten gaan aanbieden als vervoerder in de spits.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:17 schreef greavy het volgende:
Ik heb eens informatie ingewonnen over het vervoer op station Noorderkempen. Via-via kwam ik aan deze cijfers voor de ochtendspits (Noorderkempen -> Antwerpen Centraal):
Noorderkempen v. 6:08 = ~ 30-40% gevuld, 7:08 v. = ~ 70-90% gevuld, 8:08 v. = ~ 70-90% gevuld, 9:08 v. = 50% gevuld
De ritten Antwerpen -> Noorderkempen zijn veelal leeg op een enkele reiziger na.
In de middag is het allemaal omgekeerd, is Antwerpen -> Noorderkempen veelal leeg.
Terugreis:
Antwerpen v. 15:35 = ~ 60-70% gevuld, v. 16:35 = ~ 70-90% gevuld, v. 17:35 = ~ 60-80% gevuld, 18:35 = ~ 40-60% gevuld.
Veelal zijn het forensen die van- en naar Antwerpen moeten, en veelal rond het grote fileleed van Antwerpen moeten reizen. Veelal zijn het reizigers met vaste tijden.
Door deze drukte rijden er tegenwoordig 2 Desiro-stellen gekoppeld, en daarop is het percentage gebaseerd.
Klopt. Maar voor de forens is het een ideaal station, als die elke dag de 7:08 heen en 16:35 terug kan nemen. Maar voor dagjesmensen of iemand die nog een eind verder moet met de trein, dan moet je niet op Noorderkempen zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Noorderkempen ligt niet bepaald in het toeristisch hart van Vlaanderen en voor veel mensen uit Nederland is het niet duidelijk dat je vanaf Noorderkempen in ~25 minuten (inclusief roltrappen) op de Keyserlei staat terwijl het parkeren gratis is. Voeg daar het beperkte aanbod van 12 treinen heen/terug per dag (waarbij de laatste om 20:35 uit Antwerpen vertrekt) aan toe en je hebt een idee waarom het zo'n rustig station is.
Een P-trein tussen Antwerpen en Noorderkempen zou wel inpasbaar moeten zijn, ook qua perroncapaciteit.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou bijna halfuursdiensten gaan aanbieden als vervoerder in de spits.
Makkelijk. Desnoods omhalen via Groenhoek, zoals de Benelux in het weekend een aantal keer doet (doet de BNL alleen als er een 2-uursdienst is, bij de extra ritten die nu rijden wel omhalen). Daar is genoeg capaciteit, en heb je niet lang een perron bezet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een P-trein tussen Antwerpen en Noorderkempen zou wel inpasbaar moeten zijn, ook qua perroncapaciteit.
Nou.. van 100 km/h naar 130 km/h is bij ATB-NG qua seinplaatsing volledig gratis. Bij ATB-EG meestal ook maar niet altijd.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:19 schreef b2py het volgende:
in Noorwegen staan gewoon stickers op de treinstellen waar wel en waar niet gecontroleerd wordt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:28 schreef greavy het volgende:
NMBS heeft om deze reden wel 2 TBG's op de trein zitten: Met één TBG zouden de reizigers in het stel waar de TBG zich niet bevind, makkelijk zwart kunnen reizen. Nu zou elke TBG in één stel moeten zijn, en iedereen moeten controleren.
Mwa, die perroncapaciteit is volgens mij niet echt noodzakelijk. Zo heel veel doorrijdende treinen kent Antwerpen niet: de schaamlapexpresse, de IC Essen - Charleroi en de stoptrein Roosendaal - Puurs. Plek zat voor een aan het perron kerende treinserie als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Makkelijk. Desnoods omhalen via Groenhoek, zoals de Benelux in het weekend een aantal keer doet (doet de BNL alleen als er een 2-uursdienst is, bij de extra ritten die nu rijden wel omhalen). Daar is genoeg capaciteit, en heb je niet lang een perron bezet.
IR Antwerpen - Brussel keert ook op spoor 21. En in de spits heb je dan 2 of 3 P-treinen doorrijdend vanaf Noorderfokken en de 2 treintjes uit de Antwerpse havens.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mwa, die perroncapaciteit is volgens mij niet echt noodzakelijk. Zo heel veel doorrijdende treinen kent Antwerpen niet: de schaamlapexpresse, de IC Essen - Charleroi en de stoptrein Roosendaal - Puurs. Plek zat voor een aan het perron kerende treinserie als je het mij vraagt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |