Oké, maar dan heb je het over kinderen, van voor de relatie. Dat veranderd de zaak, uiteraard.quote:Op maandag 11 november 2013 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een nonsens, er kunnen zoveel redenen zijn om niet in gemeenschap van goederen te trouwen.
Zo zou mijn kind behoorlijk benadeeld worden als ik in gemeenschap van goederen getrouwd zou zijn en ik als eerste zou overlijden, net zoals ons kind behoorlijk benadeeld zou worden als mijn man als eerste zou overlijden terwijl we in gemeenschap van goederen getrouwd zouden zijn.
Overigens erven we nu helemaal niet van elkaar, dat hadden we met een gvg niet eens kunnen vastleggen.
Dat ieder recht heeft bij scheiding op wat hij/zij zelf gespaard en gekocht heeft bijvoorbeeld? Heeft totaal niks te maken met dat je wel of niet gelijk zou zijn in de relatie zelf, dat zijn namelijk twee heel verschillende zaken.quote:Op maandag 11 november 2013 12:46 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Wat zou dan een andere reden zijn om onder voorwaarden te trouwen, dan het feit dat jullie elkaars gelijke niet zijn?
Dat neemt niet weg dat er voor anderen prima redenen kunnen zijn voor huwelijkse voorwaarden, zonder dat het betekent dat men niet gelijk(waardig) aan elkaar is, want dat laatste is wat jij beweert, dat die HV een ongelijkheid met zich meebrengen.quote:Op maandag 11 november 2013 12:53 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Sorry, ik dacht dat er een milde discussie gaande was.
Ik voel niet de roeping om dingen op te zoeken die voor mij niet relevant zijn. Ik ben reeds getrouwd, in gemeenschap van goederen en bezit niet(s) (veel) meer dan een gemiddeld gezin, zonder eigen bedrijf.
Doel je dan puur op van voor de relatie of ook over ten tijde van de relatie?quote:Op maandag 11 november 2013 12:55 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat ieder recht heeft bij scheiding op wat hij/zij zelf gespaard en gekocht heeft bijvoorbeeld? Heeft totaal niks te maken met dat je wel of niet gelijk zou zijn in de relatie zelf, dat zijn namelijk twee heel verschillende zaken.
Ik wil de helft van het geld en de spullen van m'n vriend niet eens, daar heeft hij zelf hard voor gewerkt dus dat ga ik hem niet 'afpakken' als we uit elkaar zouden gaan. Dat vind ik oneerlijk.
Daarvoor zijn huwelijkse voorwaarden bedacht.quote:Op maandag 11 november 2013 12:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Doel je dan puur op van voor de relatie of ook over ten tijde van de relatie?
Wij willen gaan trouwen maar ik heb een eigen huis dat ik met bloed, zweet en tranen heb weten te verwerven; heeft me echt een paar jaar van mijn leven gekost, is me niet aankomen waaien. Wij willen het huis en de inboedel zoals die nu is, uit de gvg houden maar de rest wel delen. Ik wil namelijk niet het risico lopen mijn huis kwijt te raken bij een scheiding.
Precies. Huwelijkse voorwaarden zijn niet altijd volledige koude uitsluiting.quote:Op maandag 11 november 2013 13:01 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Daarvoor zijn huwelijkse voorwaarden bedacht.
Sterker nog je kan ook nog meer geven aan je (ex)partner. Je legt je afspraken vast.quote:Op maandag 11 november 2013 13:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Precies. Huwelijkse voorwaarden zijn niet altijd volledige koude uitsluiting.
Nee, ook dan zou ik het niet willen. Dan ga je een huwelijk aan met het uitgangspunt dat je achteraf profiteerd. Als ik zo over mijn vrouw zou denken zou ik het huwelijk niet eens aangaan.quote:Op maandag 11 november 2013 12:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ook niet als zij een hele goede baan heeft, een work-a-holic is én een vermogen heeft opgebouwd dat groter is dan het jouwe? Oftewel; bij scheiding zal zij jou alimentatie moeten betalen?
Toch hoor ik van heel veel mannen dat de omgekeerde situatie een reden is om niet te willen trouwen.quote:Op maandag 11 november 2013 13:11 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Nee, ook dan zou ik het niet willen. Dan ga je een huwelijk aan met het uitgangspunt dat je achteraf profiteerd. Als ik zo over mijn vrouw zou denken zou ik het huwelijk niet eens aangaan.
Voor alle duidelijkheid richting de rest: die link wijst erop dat als je vijf jaar samenwoont, dat de gunstige voorwaarden voor erfrecht hetzelfde zijn als dat je een samenlevingscontract had.quote:Op maandag 11 november 2013 11:57 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Ik baseerde die uitspraak hierop:
http://www.mookdenotaris.nl/ongehuwd-samenwonend-1.ashx
Maar ben inmiddels zo ver dat er wel meer is, waar ik geen rekening mee hield. Excuus.
Nee die spullen zijn op dit moment niet gelijk verdeeld want hij heeft nou eenmaal veel meer geld dan dat ik heb. Misschien dat het in de toekomst ook een keer andersom is, geen idee. Maar ook dan zou ik niet willen dat hij er met mijn spullen vandoor gaat (al zou hij dat zelf niet eens willen).quote:Op maandag 11 november 2013 13:00 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
@CherryOnTop: Ja, hij heeft hard gewerkt voor "zijn" spullen, maar ik neem aan dat jij ook "jouw" spullen hebt? En dat de spullen die "jullie" hebben ongeveer gelijk verdeeld zijn?
Of heeft hij een auto en een motor en een boot en jij alleen een wasmachine?
Bescherming, erfenis daar laten waar het hoort, schulden daar laten waar het hoort etc.quote:Op maandag 11 november 2013 12:46 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Wat zou dan een andere reden zijn om onder voorwaarden te trouwen, dan het feit dat jullie elkaars gelijke niet zijn?
quote:Op maandag 11 november 2013 13:11 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Nee, ook dan zou ik het niet willen. Dan ga je een huwelijk aan met het uitgangspunt dat je achteraf profiteerd. Als ik zo over mijn vrouw zou denken zou ik het huwelijk niet eens aangaan.
Mannen toch ook?quote:Op maandag 11 november 2013 15:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Terwijl vrouwen daar schaamteloos ja op mogen zeggen
Hoeven ze ook niet per se te willenquote:Op maandag 11 november 2013 15:37 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Mannen toch ook?
Overigens zijn er genoeg vrouwen die niks willen weten van het ontvangen van partner-alimentatie na een scheiding.
Dat is dus niet waar.quote:Op maandag 11 november 2013 11:27 schreef Diemux het volgende:
[..]
Heb er gewoon niks mee, zie de waarde er niet van in. Daarnaast komt het huwelijk voort uit het geloof, iets waar ik een totale afkeer van heb.
Hoe wij hier uit gaan komen? Geen idee, ben best koppig en ga zeker niet iets doen wat ik niet wil. Maar ja, something has to give. Weet het dus nog niet.
Gelukkig snap je het nog steeds niet. Dus je hoeft je er ook helemaal niet druk om te maken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:37 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Ik zou het echt vervelend vinden om op basis van een ongelijk inkomen meer of minder uit te kunnen geven dan mijn vrouw.
Ik heb even gegoogled wat een WWB-uitkering is...quote:Op maandag 11 november 2013 15:32 schreef hugecooll het volgende:
Ik krijg het idee dat incompetente-palpeerder een WWB-uitkering voor gehuwden geniet
niet liegenquote:Op dinsdag 12 november 2013 12:50 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Ik heb even gegoogled wat een WWB-uitkering is...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |