abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133143799
Omdat het duur is voor wat je ervoor krijgt, omdat het stress kan opleveren met het gedoe wie wel, niet en wanneer uit te nodigen, omdat je al die aandacht niet zo trekt.
pi_133143807
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:01 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Los daarvan: de huwelijksdag was voor mij een mooie, vanwege de ceremonie en de symboliek.

Als je je van te voren gaat verdiepen in de wettelijke gevolgen en "wat als we uit elkaar willen?"-kwestie, dan doet dat denk ik al heel snel af aan die symboliek.

Maar ja, ieder zijn meug.
Je sluit een wettelijke overeenkomst. Die kan je beter overdenken voor je hem die aan wil gaan en je niet laten verblinden voor het romantische gevoel
pi_133143956
Juist, dat zei ik al: met die instelling is een huwelijk inderdaad "niet leuk".

Dan kun je beter even langs de notaris gaan.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_133144002
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:26 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Juist, dat zei ik al: met die instelling is een huwelijk inderdaad "niet leuk".

Dan kun je beter even langs de notaris gaan.
Je vooraf laten informeren met waar je nou eigenlijk mee bezig bent hoeft de dag zelf niet te 'verpesten'.
pi_133144041
Och, informatie vooraf: "wat dijn is, mijn is!"
Meer hoef je toch niet te weten?
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
pi_133144060
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:30 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Och, informatie vooraf: "wat dijn is, mijn is!"
Meer hoef je toch niet te weten?
Als jij daar gelukkig mee bent prima. Ik zou er liever wat realistischer over na denken als je bepaalde plichten en rechten aan gaat met een ander persoon
pi_133144144
Juist en dat siert je, die nuchtere instelling. Maar tegelijkertijd maakt dat een huwelijksceremonie voor mensen als jou denk ik veel minder mooi.

Aan de andere kant: is er iets wat niet klopt in mijn opvatting: "wat dijn is, mijn is"?
Ik ben me volledig bewust dat ik vanaf de huwelijksdag geheel verantwoordelijk ben voor de helft van ons gezamenlijk bezit. Maar datzelfde geldt voor haar.
Mischien maakt dat het huwelijk ook wel weer mooier: de kennis dat je zo'n verplichting met elkaar aandurft. en dus het vertrouwen dat je in elkaar moet hebben.
kunst zonder trein
pi_133144161
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:34 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Juist en dat siert je, die nuchtere instelling. Maar tegelijkertijd maakt dat een huwelijksceremonie voor mensen als jou denk ik veel minder mooi.

Aan de andere kant: is er iets wat niet klopt in mijn opvatting: "wat dijn is, mijn is"?
Ik ben me volledig bewust dat ik vanaf de huwelijksdag geheel verantwoordelijk ben voor de helft van ons gezamenlijk bezit. Maar datzelfde geldt voor haar.
Zo een huwelijk zal ik al niet aangaan. Ik zal nooit trouwen in gemeenschap.
pi_133144184
Ik snap het. Trouw dan niet, zou ik zeggen.
kunst zonder trein
pi_133144208
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zie het als een inspanningsverplichting, niet een resultaatverplichting.
Dit.
pi_133144264
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:35 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ook niet als zij een hele goede baan heeft, een work-a-holic is én een vermogen heeft opgebouwd dat groter is dan het jouwe? Oftewel; bij scheiding zal zij jou alimentatie moeten betalen?
pi_133144291
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:35 schreef Godtje het volgende:

[..]

En dat snap ik tegelijkertijd ook niet: hiermee zeg je eigenlijk dat jullie niet elkaars gelijke zijn.
Dat is m.i. een slechte basis voor een relatie.
kunst zonder trein
pi_133144326
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ook niet als zij een hele goede baan heeft, een work-a-holic is én een vermogen heeft opgebouwd dat groter is dan het jouwe? Oftewel; bij scheiding zal zij jou alimentatie moeten betalen?
Wat is dat nou weer voor een kansloze vraag?
Ja doei.
pi_133144327
quote:

[..]

Dat zou ik haar sterk afraden ja. En dus ook niet aan meewerken.
pi_133144336
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:42 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

En dat snap ik tegelijkertijd ook niet: hiermee zeg je eigenlijk dat jullie niet elkaars gelijke zijn.
Dat zeg ik helemaal niet. Dat maak jij er van. Als jij zo denkt is dat niet mijn problem.
pi_133144351
Wat zou dan een andere reden zijn om onder voorwaarden te trouwen, dan het feit dat jullie elkaars gelijke niet zijn?
kunst zonder trein
pi_133144354
quote:

[..]

Dus als er geld aan te verdienen valt, zou men er ineens wel voor kiezen om in gemeenschap te trouwen?
pi_133144374
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:46 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Wat zou dan een andere reden zijn om onder voorwaarden te trouwen, dan het feit dat jullie elkaars gelijke niet zijn?
Grappig dat jij getrouwd bent kennelijk en dat niet weet.
Precies wat ik bedoel. Ik zou toch hopen dat je in elk geval de opties hebt bekeken en serieus hebt genomen.
pi_133144401
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:46 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Bescherming in het geval dat de een bijvoorbeeld een eigen bedrijf heeft.
Ja doei.
pi_133144405
Nee, dat zeg ik de hele tijd al, maar jij beweerd het beter te weten, dus kom maar op met dat argument.
kunst zonder trein
pi_133144412
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Bescherming in het geval dat de een bijvoorbeeld een eigen bedrijf heeft.
Die gaat voor ons (en vele anderen) niet op.
kunst zonder trein
pi_133144425
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:49 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Die gaat voor ons niet op.
Dat maakt het toch niet minder een reden om onder voorwaarden te trouwen?
Ja doei.
pi_133144432
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:49 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Nee, dat zeg ik de hele tijd al, maar jij beweerd het beter te weten, dus kom maar op met dat argument.
Genoeg op internet te vinden. Ik hoef geen argumenten te geven want ik probeer je niet te overtuigen. Ik verbaas me hoogstens.
  maandag 11 november 2013 @ 12:51:26 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133144456
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:42 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Wat een nonsens, er kunnen zoveel redenen zijn om niet in gemeenschap van goederen te trouwen.
Zo zou mijn kind behoorlijk benadeeld worden als ik in gemeenschap van goederen getrouwd zou zijn en ik als eerste zou overlijden, net zoals ons kind behoorlijk benadeeld zou worden als mijn man als eerste zou overlijden terwijl we in gemeenschap van goederen getrouwd zouden zijn.
Overigens erven we nu helemaal niet van elkaar, dat hadden we met een gvg niet eens kunnen vastleggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133144490
Sorry, ik dacht dat er een milde discussie gaande was.
Ik voel niet de roeping om dingen op te zoeken die voor mij niet relevant zijn. Ik ben reeds getrouwd, in gemeenschap van goederen en bezit niet(s) (veel) meer dan een gemiddeld gezin, zonder eigen bedrijf.
kunst zonder trein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')