abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:32:26 #26
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133076793
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voorlopig hebben vooral de radicale 'voorstanders' wat dat betreft hun zin gekregen. Er is maar een sinterklaasfeest niet doorgegaan en dat kwam niet door quincy en consorten.
Ik zei het al in topic #laag maar met deze voorstanders van de Zwarte Piet heb je geen tegenstanders meer nodig. Gewoon achterover leunen en wachten totdat die lui zich genoeg belachelijk maken met hun tokkie gedrag dat helemaal niemand meer zin heeft in dat feest.

Zwarte Piet begint langzamerhand een symbool te worden voor tokkies, PVV en NVU-achtige groeperingen i.p.v een goedmoedige kindervriend. Daar willen mensen vanzelf niet meer mee geassocieerd worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 13:33:06 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133076818
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:31 schreef Samson het volgende:

[..]

In mijn ogen is het dat dus helemaal niet. Juist door de manier waarop je het zou cancellen. Boycot bijvoorbeeld massaal de intocht van Sinterklaas in Amsterdam. Dan zet je juist de tegenstanders te kijk.
waarom?

omdat er nu officieel geen ringen meer in de oren hoeven van Zwarte Piet? *)

ik denk dat iedereen (behalve Gario en co) hier prima mee zal kunnen leven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_133076846
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk meer aan de kinderen. Laat zo'n zot hun feest niet verstoren.
Zoals in Hoogezand?
pi_133076854
Laat die quinsy maar doordraaien.
pi_133076861
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:32 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik zei het al in topic #laag maar met deze voorstanders van de Zwarte Piet heb je geen tegenstanders meer nodig. Gewoon achterover leunen en wachten totdat die lui zich genoeg belachelijk maken met hun tokkie gedrag dat helemaal niemand meer zin heeft in dat feest.

Zwarte Piet begint langzamerhand een symbool te worden voor tokkies, PVV en NVU-achtige groeperingen i.p.v een goedmoedige kindervriend. Daar willen mensen vanzelf niet meer mee geassocieerd worden.
Erg sneu inderdaad. Dit feest verdient zoveel beter.
pi_133076882
quote:

[..]

haha zit wat in..... zwarte piet als boegbeeld van ranzig monoculturalisme , dat roept afkeer op tegen piet én sint. Over kapotmaken van het sintfeest gesproken
pi_133076889
quote:

[..]

The economist had een vergelijkbare conclusie: http://www.economist.com/(...)s-zwarte-piet-racism

"But while the symbolism of a children’s holiday may be of limited consequence, the contemptible racial attitudes it has exposed are not. This month’s conflict has changed Zwarte Piet. For many, even if a year ago he was not a symbol of Dutch racism, he is now."
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_133076896
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk meer aan de kinderen. Laat zo'n zot hun feest niet verstoren.
Mee eens. Maar als nu de angel er niet uitgaat blijft de wond dooretteren. Ik weet iig dat als ik volgende week zondag relschoppers tegenkom, ik ze afscherm. En als ze agressief worden krijgen ze met gelijke munt terugbetaald. Dit gezeik moet nu gewoon stoppen. NIet volgend jaar verder doorgaan..
pi_133076897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Scorpie het volgende:
Laat die quinsy maar doordraaien.
Hij en zijn medestanders. Zetten ze zichzelf lekker voor lul.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 13:35:51 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133076901
quote:

[..]

zei ik ook in topic #laag :Y

dankzij de wat 'fellere' voorstanders (voorschrift was het gebruikte voorbeeld geloof ik) staat Zwarte Piet straks in hetzelfde hoekje als de Prinsenvlag

komen zoveel malloten opaf dat ik mijn kinderen er bij voorbaat bij uit de buurt zou houden op een gegeven moment
pi_133076923
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

zei ik ook in topic #laag :Y

dankzij de wat 'fellere' voorstanders (voorschrift was het gebruikte voorbeeld geloof ik) staat Zwarte Piet straks in hetzelfde hoekje als de Prinsenvlag

komen zoveel malloten opaf dat ik mijn kinderen er bij voorbaat bij uit de buurt zou houden op een gegeven moment
Inderdaad en dat zou jammer zijn want vind het toch wel wat hebben.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_133076924
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom?

omdat er nu officieel geen ringen meer in de oren hoeven van Zwarte Piet? *)

ik denk dat iedereen (behalve Gario en co) hier prima mee zal kunnen leven
Wat ik hiermee bedoel en wat ik al eerder zeg, stop er wat mij betreft gewoon helemaal meteen mee. En nee, dan zwicht je dus niet voor de tegenstanders. Je geeft juist het signaal af dat het je niet dermate interesseert en je dus helemaal niet bezig bent met slavernij issues of wat dan ook. Maar dat je gewoon klaar bent met al het gezeur en gezeik omtrent deze non-issue. Maar dat is mijn visie.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_133076953
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:36 schreef Samson het volgende:

[..]

Wat ik hiermee bedoel en wat ik al eerder zeg, stop er wat mij betreft gewoon helemaal meteen mee. En nee, dan zwicht je dus niet voor de tegenstanders. Je geeft juist het signaal af dat het je niet dermate interesseert en je dus helemaal niet bezig bent met slavernij issues of wat dan ook. Maar dat je gewoon klaar bent met al het gezeur en gezeik omtrent deze non-issue. Maar dat is mijn visie.
doe ik ook ff een Godwinnetje: "Een volk dat voor tirannen zwicht..."
pi_133076979
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:37 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

doe ik ook ff een Godwinnetje: "Een volk dat voor tirannen zwicht..."
Zoals doodsbedreigingen wanneer een andere kleur piet geopperd wordt?
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 13:39:33 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133076997
ga je nu overal op reageren met dat ene voorbeeld????

zijn echt wel meer variaties mogelijk
pi_133077001
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hij en zijn medestanders. Zetten ze zichzelf lekker voor lul.
Laat ze maar geweld gebruiken.
pi_133077007
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:35 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

The economist had een vergelijkbare conclusie: http://www.economist.com/(...)s-zwarte-piet-racism

"But while the symbolism of a children’s holiday may be of limited consequence, the contemptible racial attitudes it has exposed are not. This month’s conflict has changed Zwarte Piet. For many, even if a year ago he was not a symbol of Dutch racism, he is now."
Ook al 'vind' de hele wereld Zwarte Piet racistisch dan maakt het nog geen 'is'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_133077009
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je plaat blijft hangen..

Maarreh, ik call je onbewezen doodsbedreigingen en verhoog met de oproep tot geweld tegen zwarte pietjes
pi_133077035
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 08:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Probeerde men toch al eerder. Was geen succes. Waarom zou je het dan blijven doen? Omdat een stel mensen met hele lange tenen blijven drammen?
Geen succes? We hebben het over kinderen 1-6 he, oid. Namen de zieltjes geen snoep meer aan, of kelderden de inkomsten van Bart Smit? Kwestie van anders aanleren en over een paar jaar weet geen kind meer hoe het vroeger was, big deal.

Of begon de detailhandel te klagen dat ze hun folders niet meer konden herdrukken..

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 07:17 schreef Danny het volgende:

[..]

ik héb kinderen en die hebben later óók kinderen. Daarnaast gaat het om het principe van niet toegeven aan onzin. Als je nu toegeeft aan mensen die vinden dat ze zich gediscrimineerd moeten voelen door een kindervriend dan is volgende keer de groep aan de beurt die zich gediscrimineerd voelen door carnaval, de gay pride, blote tieten op tv of varkensvlees. Je moet hier gewoonweg niet aan beginnen, want doe je dat wel dan is het einde zoek. Misschien eens wat verder denken dan vandaag?
Nou, we hebben tegenwoordig idd een samenleving waar je af en toe naar bezwaren van een andere groep moet luisteren ja. Zoals de Gay Pride ook iets werd aangepast omdat het gewoon te ranzig werd. Ben zeker niet anti-gay maar daar kon ik wel inkomen, sommige gays trouwens ook. Sinterklaas is leuk maar om er een halszaak van te blijven maken dat piet een blackface heeft "omdat anders het einde zoek is" slaat nergens op. Ontblackfacen is een kleine kniebuiging, verschans je voor belangrijker zaken zou ik zeggen. Is heel goed om kinderen rekening met anderen te leren houden, ze komen niets tekort hier.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_133077037
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Spreek je eens uit ipv steeds eromheen te draaien.
Wat vind je: aanpassingen of geen aanpassingen?
pi_133077056
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ook al 'vind' de hele wereld Zwarte Piet racistisch dan maakt het nog geen 'is'.
De quote zegt dat ook niet - zij zagen Piet zoals hij was niet als racistisch.
Maar de manier waarop deze discussie gevoerd is wel. En zwarte piet is nu daarvan in hun ogen een symbool geworden. Besmet.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_133077066
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Spreek je eens uit ipv steeds eromheen te draaien.
Wat vind je: aanpassingen of geen aanpassingen?
U bent nieuw hier? Daar gaat het doekie niet om. Doekie wil hier lekker mensen voor PVV'er en wat dies meer zij uitmaken ;)
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 13:43:41 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133077079
'Doekie' kan prima voor zichzelf spreken ...
pi_133077088
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:39 schreef sp3c het volgende:
ga je nu overal op reageren met dat ene voorbeeld????

zijn echt wel meer variaties mogelijk
yipppp
Anouk http://www.joop.nl/leven/(...)dreigen_anouk/anouk/
Als er meer organisatiecomité's waren die aankondigen andersgekleurde pieten mee te laten lopen, dan zal de verbale agressie ook groter zijn. Teveel mensen zijn doorgedraaid . Een boel vreemdelingenhaat is losgewoeld.
pi_133077096
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:43 schreef sp3c het volgende:
'Doekie' kan prima voor zichzelf spreken ...
En dus moet jij dat voor 'm zeggen? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')