Ik zei het al in topic #laag maar met deze voorstanders van de Zwarte Piet heb je geen tegenstanders meer nodig. Gewoon achterover leunen en wachten totdat die lui zich genoeg belachelijk maken met hun tokkie gedrag dat helemaal niemand meer zin heeft in dat feest.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voorlopig hebben vooral de radicale 'voorstanders' wat dat betreft hun zin gekregen. Er is maar een sinterklaasfeest niet doorgegaan en dat kwam niet door quincy en consorten.
waarom?quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:31 schreef Samson het volgende:
[..]
In mijn ogen is het dat dus helemaal niet. Juist door de manier waarop je het zou cancellen. Boycot bijvoorbeeld massaal de intocht van Sinterklaas in Amsterdam. Dan zet je juist de tegenstanders te kijk.
Zoals in Hoogezand?quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk meer aan de kinderen. Laat zo'n zot hun feest niet verstoren.
Erg sneu inderdaad. Dit feest verdient zoveel beter.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik zei het al in topic #laag maar met deze voorstanders van de Zwarte Piet heb je geen tegenstanders meer nodig. Gewoon achterover leunen en wachten totdat die lui zich genoeg belachelijk maken met hun tokkie gedrag dat helemaal niemand meer zin heeft in dat feest.
Zwarte Piet begint langzamerhand een symbool te worden voor tokkies, PVV en NVU-achtige groeperingen i.p.v een goedmoedige kindervriend. Daar willen mensen vanzelf niet meer mee geassocieerd worden.
haha zit wat in..... zwarte piet als boegbeeld van ranzig monoculturalisme , dat roept afkeer op tegen piet én sint. Over kapotmaken van het sintfeest gesprokenquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik zei het al in topic #laag maar met deze voorstanders van de Zwarte Piet heb je geen tegenstanders meer nodig. Gewoon achterover leunen en wachten totdat die lui zich genoeg belachelijk maken met hun tokkie gedrag dat helemaal niemand meer zin heeft in dat feest.
Zwarte Piet begint langzamerhand een symbool te worden voor tokkies, PVV en NVU-achtige groeperingen i.p.v een goedmoedige kindervriend. Daar willen mensen vanzelf niet meer mee geassocieerd worden.
The economist had een vergelijkbare conclusie: http://www.economist.com/(...)s-zwarte-piet-racismquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Mee eens. Maar als nu de angel er niet uitgaat blijft de wond dooretteren. Ik weet iig dat als ik volgende week zondag relschoppers tegenkom, ik ze afscherm. En als ze agressief worden krijgen ze met gelijke munt terugbetaald. Dit gezeik moet nu gewoon stoppen. NIet volgend jaar verder doorgaan..quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk meer aan de kinderen. Laat zo'n zot hun feest niet verstoren.
Hij en zijn medestanders. Zetten ze zichzelf lekker voor lul.quote:
zei ik ook in topic #laagquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Inderdaad en dat zou jammer zijn want vind het toch wel wat hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
zei ik ook in topic #laag
dankzij de wat 'fellere' voorstanders (voorschrift was het gebruikte voorbeeld geloof ik) staat Zwarte Piet straks in hetzelfde hoekje als de Prinsenvlag
komen zoveel malloten opaf dat ik mijn kinderen er bij voorbaat bij uit de buurt zou houden op een gegeven moment
Wat ik hiermee bedoel en wat ik al eerder zeg, stop er wat mij betreft gewoon helemaal meteen mee. En nee, dan zwicht je dus niet voor de tegenstanders. Je geeft juist het signaal af dat het je niet dermate interesseert en je dus helemaal niet bezig bent met slavernij issues of wat dan ook. Maar dat je gewoon klaar bent met al het gezeur en gezeik omtrent deze non-issue. Maar dat is mijn visie.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom?
omdat er nu officieel geen ringen meer in de oren hoeven van Zwarte Piet?
ik denk dat iedereen (behalve Gario en co) hier prima mee zal kunnen leven
doe ik ook ff een Godwinnetje: "Een volk dat voor tirannen zwicht..."quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:36 schreef Samson het volgende:
[..]
Wat ik hiermee bedoel en wat ik al eerder zeg, stop er wat mij betreft gewoon helemaal meteen mee. En nee, dan zwicht je dus niet voor de tegenstanders. Je geeft juist het signaal af dat het je niet dermate interesseert en je dus helemaal niet bezig bent met slavernij issues of wat dan ook. Maar dat je gewoon klaar bent met al het gezeur en gezeik omtrent deze non-issue. Maar dat is mijn visie.
Zoals doodsbedreigingen wanneer een andere kleur piet geopperd wordt?quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:37 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
doe ik ook ff een Godwinnetje: "Een volk dat voor tirannen zwicht..."
Laat ze maar geweld gebruiken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij en zijn medestanders. Zetten ze zichzelf lekker voor lul.
Ook al 'vind' de hele wereld Zwarte Piet racistisch dan maakt het nog geen 'is'.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:35 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
The economist had een vergelijkbare conclusie: http://www.economist.com/(...)s-zwarte-piet-racism
"But while the symbolism of a children’s holiday may be of limited consequence, the contemptible racial attitudes it has exposed are not. This month’s conflict has changed Zwarte Piet. For many, even if a year ago he was not a symbol of Dutch racism, he is now."
Je plaat blijft hangen..quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zoals doodsbedreigingen wanneer een andere kleur piet geopperd wordt?
Geen succes? We hebben het over kinderen 1-6 he, oid. Namen de zieltjes geen snoep meer aan, of kelderden de inkomsten van Bart Smit? Kwestie van anders aanleren en over een paar jaar weet geen kind meer hoe het vroeger was, big deal.quote:Op zaterdag 9 november 2013 08:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Probeerde men toch al eerder. Was geen succes. Waarom zou je het dan blijven doen? Omdat een stel mensen met hele lange tenen blijven drammen?
Nou, we hebben tegenwoordig idd een samenleving waar je af en toe naar bezwaren van een andere groep moet luisteren ja. Zoals de Gay Pride ook iets werd aangepast omdat het gewoon te ranzig werd. Ben zeker niet anti-gay maar daar kon ik wel inkomen, sommige gays trouwens ook. Sinterklaas is leuk maar om er een halszaak van te blijven maken dat piet een blackface heeft "omdat anders het einde zoek is" slaat nergens op. Ontblackfacen is een kleine kniebuiging, verschans je voor belangrijker zaken zou ik zeggen. Is heel goed om kinderen rekening met anderen te leren houden, ze komen niets tekort hier.quote:Op zaterdag 9 november 2013 07:17 schreef Danny het volgende:
[..]
ik héb kinderen en die hebben later óók kinderen. Daarnaast gaat het om het principe van niet toegeven aan onzin. Als je nu toegeeft aan mensen die vinden dat ze zich gediscrimineerd moeten voelen door een kindervriend dan is volgende keer de groep aan de beurt die zich gediscrimineerd voelen door carnaval, de gay pride, blote tieten op tv of varkensvlees. Je moet hier gewoonweg niet aan beginnen, want doe je dat wel dan is het einde zoek. Misschien eens wat verder denken dan vandaag?
Spreek je eens uit ipv steeds eromheen te draaien.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zoals doodsbedreigingen wanneer een andere kleur piet geopperd wordt?
De quote zegt dat ook niet - zij zagen Piet zoals hij was niet als racistisch.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:40 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ook al 'vind' de hele wereld Zwarte Piet racistisch dan maakt het nog geen 'is'.
U bent nieuw hier? Daar gaat het doekie niet om. Doekie wil hier lekker mensen voor PVV'er en wat dies meer zij uitmakenquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Spreek je eens uit ipv steeds eromheen te draaien.
Wat vind je: aanpassingen of geen aanpassingen?
yippppquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:39 schreef sp3c het volgende:
ga je nu overal op reageren met dat ene voorbeeld????
zijn echt wel meer variaties mogelijk
En dus moet jij dat voor 'm zeggen?quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:43 schreef sp3c het volgende:
'Doekie' kan prima voor zichzelf spreken ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |