abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 09:32:10 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_133072900
Een toch al beladen treinreis naar haar dochter in Zwolle is voor een hoogbejaarde vrouw uit Rotterdam uitgedraaid op een schokkende ervaring. Een overijverige conducteur zette Dini Veldmeijer (89) dinsdag uit de trein, omdat ze niet had ingecheckt met haar gloednieuwe ov-chipkaart.

Het is dat haar vriend (85) deze krant tipte, want Veldmeijer zelf wil niets liever dan het 'treindrama' zo snel mogelijk vergeten. 'Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik ben behandeld als een crimineel. Dat ik dit op mijn leeftijd nog moet meemaken,' zegt ze drie dagen na dato met bibberende stem en handenwringend in haar appartement in een seniorenflat in de Rotterdamse deelgemeente IJsselmonde.

De hoogbejaarde vrouw met de bruine ogen en het grijze vlassige haar was 'op van de zenuwen' voor het bezoek aan haar dochter (50). Die onderging een ernstige medische ingreep waarover haar moeder niet wil uitweiden. 'Het was voor het eerst dat we elkaar weer zouden zien,' zegt Veldmeijer met tranen in de ogen.

Omdat ze niets aan het toeval wilde overlaten, kocht ze een dag voor de beladen treinreis alvast een kaartje. Dat werd niet de oude vertrouwde voordeelurenkaart, maar een nieuw abonnement gekoppeld aan een ov-chipkaart. Veldmeijer: 'De loketbediende legde de gebruiksvoorwaarden uit en registreerde me voor dinsdagmorgen. In de veronderstelling dat daarmee alles geregeld was, keerde ik terug naar huis. Een zorg minder, dacht ik.'

Een lelijke misvatting, want dinsdagmorgen in de trein van 09.49 uur naar Zwolle constateerde een conducteur dat Veldmeijer niet had ingecheckt .De schrik sloeg de Rotterdamse om het hart, zegt ze terugblikkend. 'Ik legde uit dat niemand mij iets had verteld over inchecken en vroeg of hij me geen stempeltje kon geven, maar de conducteur, een 50-plusser, was onverbiddelijk.'

Op Utrecht Centraal, het eerstvolgende station, dwong de conducteur haar uit te stappen en in te checken. 'U heeft 6 minuten de tijd om heen en terug te komen. Dat haalt u makkelijk mevrouw, riep hij me nakijkend.' Met een hoofd als een boei door de vernederende ervaring in een volle coupé en geschrokken zocht Veldmeijer haar weg naar een incheckpoortje. Bij terugkomst was haar trein vertrokken. 'Ik ben nog kwiek en was graag heen en weer gerend, maar dat mag ik niet omdat ik last heb van hartkloppingen waartegen ik ook pilletjes slik,' zegt de vrouw met tranen in de ogen. Met een vertraging van zo'n 2 uur kwam ze uiteindelijk aan in Zwolle, waar haar dochter al die tijd in de auto had zitten wachten.

Seniorenclub ANBO vindt de gang van zaken ongehoord. 'De NS mag kwetsbare mensen niet zomaar achterlaten op het perron. Leg tenminste uit hoe zo'n chipkaart werkt en zorg dat ze veilig thuiskomen,' zegt woordvoerster Renée de Vries verontwaardigd. Ze moet denken aan een soortgelijk incident in april. Toen werd een bejaarde vrouw (70) 's avonds laat uit de trein gezet op station Sloterdijk omdat ze de incheckpaal niet had kunnen vinden.

In januari werd een 16-jarig meisje in Den Haag 's avonds laat uit de trein gezet omdat ze geen geldig kaartje had, waarna ze geen vervoer meer had en de politie haar naar huis moest brengen. De ouderenbond ontvangt regelmatig klachten van leden over de ov-chipkaart. 'De meest voorkomende gaan over incheckproblemen bij een reis met verschillende vervoerders,' aldus de zegsvrouwe.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)de-trein-gezet.dhtml

Ordnung muss sein.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 9 november 2013 @ 09:33:52 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133072913
Leve het gemak van de OV-chipkaart! :')
pi_133072928
Nou nou, op het levensgevaarlijke Utrecht Centraal eruit gezet. Gewoon de folder lezen, staat gewoon in hoe zo'n kaart werkt. Twee uur vertraging slaat ook nergens op overigens.
pi_133072971
Kon die dochter haar niet even ophalen met de auto ofzo? Zon oud omatje met de trein laten reizen :')
pi_133072977
Lichtelijk gekleurd artikel. 'handenwringend, met tranen in haar ogen, bibberende stem'. Ach gossie.

Blijft naar voor die vrouw hoor, maar ik kan me slecht voorstellen dat mensen inmiddels nog steeds niet weten dat je moet inchecken. Aangezien het maar op elke hoek van het station, trein en perron vermeld staat.
pi_133073024
quote:
Dat ik dit op mijn leeftijd nog moet meemaken,' zegt ze drie dagen na dato met bibberende stem en handenwringend in haar appartement in een seniorenflat in de Rotterdamse deelgemeente IJsselmonde.
:').
pi_133073031
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:40 schreef kirsten. het volgende:
Lichtelijk gekleurd artikel. 'handenwringend, met tranen in haar ogen, bibberende stem'. Ach gossie.

Blijft naar voor die vrouw hoor, maar ik kan me slecht voorstellen dat mensen inmiddels nog steeds niet weten dat je moet inchecken. Aangezien het maar op elke hoek van het station, trein en perron vermeld staat.
Voor ouderen kan het best ingewikkeld zijn. Neemt niet weg dat het artikel wel erg gekleurd is. Op klaarlichte dag iemand op Utrecht CS de trein uitsturen om in te checken is niet iemand aan het lot overlaten.
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 09:44:57 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_133073034
Beetje zielig voor die vrouw, maar ondertussen had ze het gewoon wel kunnen weten. Die kaart bestaat al een tijdje.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_133073038
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:44 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja, doe er maar lollig om. Deze oude vrouw moest wel op de volgende trein wachten ! Dat gun je niemand.
pi_133073063
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:44 schreef Ulx het volgende:
Beetje zielig voor die vrouw, maar ondertussen had ze gewoon wel kunnen weten. Die kaart bestaat al een tijdje.
En ze had ook gewoon nog een kaartje kunnen kopen bij de automaat.
pi_133073068
Ik snap trouwens niet waarom ze 2 uur later aankwam aangezien er elk half uur een trein van Utrecht CS naar Zwolle rijdt.
pi_133073072
Valt nog mee dat er geen Godwin's worden gemaakt in het artikel.

Terwijl die deur al 40-45x open staat.
pi_133073075
Schande, iemand laten betalen voor een treinreis!

Al vind ik het wel vreemd dat een conducteur niet zo'n kaart kan activeren alsof van het station van vertrek ingelogd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_133073076
quote:
Beetje zielig voor die vrouw, maar ondertussen had ze het gewoon wel kunnen weten. Die kaart bestaat al een tijdje.
NS treft hier geen blaaam imo.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_133073079
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef DS4 het volgende:

Al vind ik het wel vreemd dat een conducteur niet zo'n kaart kan activeren alsof van het station van vertrek ingelogd.
Dat zou wel klantvriendelijk zijn idd.
pi_133073097
Waarom kreeg die oude graftak niet gewoon een boete, net als iedereen?
pi_133073099
quote:

Activeren voor de NS kan niet eens bij een normale oplaadautomaat.
pi_133073100
quote:
Schande, iemand laten betalen voor een treinreis!

Ik gok dat dat al snel misbruik in de hand zou werken. Dan "vergeten" een boel mensen in te checken.

Maar goed, wat een gezeur, ze had ook gewoon een boete kunnen krijgen voor zwartrijden.
pi_133073121
Schandalig, enige menselijkheid is wel verdwenen tegenwoordig, en men schuilt zich graag achter de regels! Wat een zooitje, die vent wist dat mevrouw onderweg was, en dan wacht je als conducteur gewoon tot mevrouw terug is.

Al dat gezeur over bordjes en het allemaal kunnen weten, wat is dat voor nonsense..
“When there is no desire, all things are at peace.”
  Spellchecker zaterdag 9 november 2013 @ 09:52:09 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_133073122
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:39 schreef GroningseGast het volgende:
Kon die dochter haar niet even ophalen met de auto ofzo? Zon oud omatje met de trein laten reizen :')
quote:
De hoogbejaarde vrouw met de bruine ogen en het grijze vlassige haar was 'op van de zenuwen' voor het bezoek aan haar dochter (50). Die onderging een ernstige medische ingreep waarover haar moeder niet wil uitweiden.
pi_133073151
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:52 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Schandalig, enige menselijkheid is wel verdwenen tegenwoordig, en men schuilt zich graag achter de regels! Wat een zooitje, die vent wist dat mevrouw onderweg was, en dan wacht je als conducteur gewoon tot mevrouw terug is.

Al dat gezeur over bordjes en het allemaal kunnen weten, wat is dat voor nonsense..
Regel 1 : wie niet inchecked krijgt een boete. Heeft mevrouw die gekregen ? Nee. Heel coulant lijkt me.

En moeten alle overige mensen in de trein vertraging oplopen omdat mevrouw niet inchecked ?

Je mag best een beetje nadenken.
pi_133073156
In het begin zag je dat zo vaak oudjes die deden alsof ze het niet snappen om maar gratis te rijden :D
En je kan toch nog gewoon kaartjes kopen? :D
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 09:54:42 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_133073160
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:39 schreef GroningseGast het volgende:
'Die onderging een ernstige medische ingreep waarover haar moeder niet wil uitweiden.'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_133073167
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:54 schreef tong80 het volgende:

[..]

'Die onderging een ernstige medische ingreep waarover haar moeder niet wil uitweiden.'

Volgens mij werd ze door diezelfde dochter opgehaald van station Zwolle.
pi_133073174
Uitweiden zelfs.
pi_133073175
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:52 schreef Opnieuw-energie het volgende:

Het is maar net hoe je zo'n artikel schrijft. Vrouw heeft niet ingecheckt; de conducteur merkt dit op en geeft de vrouw alsnog de kans in te checken, zonder boete te schrijven. Lijkt me al vrij coulant. Dat een conducteur er van uit gaat dat 6 min genoeg is om in en uit te checken vind ik ook vrij plausibel klinken. Vervelend dat de trein weg is, maar die kan natuurlijk ook niet zo maar wachten.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 09:56:01 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_133073176
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef Specularium het volgende:

Nergens staat dat ze Joods is.

pi_133073179
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:56 schreef tong80 het volgende:

[..]

Nergens staat dat ze Joods is.

Maar ze ging wel met de trein.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 09:57:27 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_133073199
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:54 schreef Pvoesss het volgende:
In het begin zag je dat zo vaak oudjes die deden alsof ze het niet snappen om maar gratis te rijden :D
Criminelen die bejaarden.

zaterdag 9 november 2013 @ 09:57:50 #30
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_133073201
Als je ziet hoe vaak die oudjes zich bewust dom houden, en zo elke keer gratis reizen...
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 09:58:00 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_133073204
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:55 schreef Specularium het volgende:
Uitweiden zelfs.
Nee, Uitzwolle.

Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 09:58:46 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_133073211
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:57 schreef bioloogje het volgende:
Als je ziet hoe vaak die oudjes zich bewust dom houden, en zo elke keer gratis reizen...
Precies. Paal en perk.

pi_133073212
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Regel 1 : wie niet inchecked krijgt een boete. Heeft mevrouw die gekregen ? Nee. Heel coulant lijkt me.

En moeten alle overige mensen in de trein vertraging oplopen omdat mevrouw niet inchecked ?

Regel dan ten eerste maar eens onboard inchecken.. En dat hele boete verhaal en regels moet je bij mij al helemaal niet aankomen, je bent per definitie al crimineel want je zou het allemaal gepland hebben..

Je moet je personeel wat armslag geven om duidelijke gevallen coulance te geven, en of andere methoden om alsnog betaling te ontvangen.
  zaterdag 9 november 2013 @ 09:58:56 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133073214
Komkommertijd duurt lang dit jaar.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Spellchecker zaterdag 9 november 2013 @ 10:00:23 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_133073231
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:58 schreef Copycat het volgende:
Nee, dit is alvast voor volgend jaar :D
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 10:00:29 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_133073232
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:58 schreef Copycat het volgende:
Je kunt ook al niet meer poepen in de trein. :(

Dan ben je een held als incontinente hoogbejaarde om met de trein te reizen.

pi_133073241
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:35 schreef dotKoen het volgende:
Nou nou, op het levensgevaarlijke Utrecht Centraal eruit gezet. Gewoon de folder lezen, staat gewoon in hoe zo'n kaart werkt. Twee uur vertraging slaat ook nergens op overigens.
Twee uur vertraging kan ook niet. Per half uur gaat een intercity van Utrecht naar Zwolle (het ene half uur rijdt de trein door naar Leeuwarden, het andere half uur naar Groningen).
En zou mevrouw een half uur wachten op Utrecht CS te lang vinden, dan kan ze lekker knus in de stoptrein naar Zwolle gaan zitten, die ongeveer vijf minuten na de intercity vertrekt.
pi_133073257
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:01 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Twee uur vertraging kan ook niet. Per half uur gaat een intercity van Utrecht naar Zwolle (het ene half uur rijdt de trein door naar Leeuwarden, het andere half uur naar Groningen).
En zou mevrouw een half uur wachten op Utrecht CS te lang vinden, dan kan ze lekker knus in de stoptrein naar Zwolle gaan zitten, die ongeveer vijf minuten na de intercity vertrekt.
Dat is allemaal wel leuk maar hier zit geen AD artikel in.
pi_133073269
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:55 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Het is maar net hoe je zo'n artikel schrijft. Vrouw heeft niet ingecheckt; de conducteur merkt dit op en geeft de vrouw alsnog de kans in te checken, zonder boete te schrijven. Lijkt me al vrij coulant. Dat een conducteur er van uit gaat dat 6 min genoeg is om in en uit te checken vind ik ook vrij plausibel klinken. Vervelend dat de trein weg is, maar die kan natuurlijk ook niet zo maar wachten.
Fantastisch betoog. Maar ik ben het er niet mee eens, iedereen kan zien dat die mevrouw niet zo snel meer is, op een station wat ze waarschijnlijk niet kent, en overladen met mensen. Rijen vol andere die eerst willen inchecken en dan moet ze nog terug.

Tja, ik had het anders opgelost.
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 10:05:11 #40
3928 Ulx
pi_133073283
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:03 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Fantastisch betoog. Maar ik ben het er niet mee eens, iedereen kan zien dat die mevrouw niet zo snel meer is, op een station wat ze waarschijnlijk niet kent, en overladen met mensen. Rijen vol andere die eerst willen inchecken en dan moet ze nog terug.

Was ook mogelijk. Een kaartje kopen bij de conducteur. Tegen treintarief.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_133073292
quote:

[..]

Grapjas, die incheckpalen bij Utrecht CS staan 5 km van het perron.
Dat halen studenten van 18 niet eens.
pi_133073294
Regels zijn regels... :')
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_133073295
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Was ook mogelijk. Een kaartje kopen bij de conducteur. Tegen treintarief.
Is dat aangeboden dan? Want dat had mooi geweest natuurlijk, dan had ze kunnen blijven zitten.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 10:08:34 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_133073317
quote:

[..]

Ik ben 51. Moest met de trein naar Amsterdam met Doc en Kamagurka om een bandje te zien. Ik miste de trein op Centraal. Durfde niet in te stappen omdat ik niet zeker was of het de juiste trein was. Toen de trein wegreed zag ik ze nog kwaad zwaaien.

Ook eens in een touristentrein uit Oostenrijk gestapt. Gelukkig kwam ie het kaartje niet controleren.

89. En alleen op pad van Rotterdam naar PEC Zwolle. Hulde. _O_

Overall beste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 10:08:41 #45
3928 Ulx
pi_133073319
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:06 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Is dat aangeboden dan? Want dat had mooi geweest natuurlijk, dan had ze kunnen blijven zitten.
Treintarief noemt men ook wel "boete".

Geen idee of de vrouw de keus had.
pi_133073329
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:06 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dat kost alleen ¤ 35,-- extra (tarief Arriva, van de NS weet ik het niet).
pi_133073337
En welk abonnement stond er op de OV chipkaart ?

Ik kan best begrijpen dat iemand dan vergeet in te checken, want waarom zou je met een abonnement in moeten checken.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 10:10:11 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_133073338
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:08 schreef Ulx het volgende:

Zie je ook niet zo vaak. Hoogbejaarde snookersters.

zaterdag 9 november 2013 @ 10:10:28 #49
67174 Dos37
Come on Twente
pi_133073340
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef gelly het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom ze 2 uur later aankwam aangezien er elk half uur een trein van Utrecht CS naar Zwolle rijdt.
Dit
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:10:30 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133073342
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef danos het volgende:

[..]

NS treft hier geen blaaam imo.
Nee?
Degene die haar de kaart verkocht en zei dat hij de kaart voor die dinsdag zou registreren ook niet?

Het is een onding, en het is absurd dat een voordeelurenkaart niet meer bestaat met te kopen losse treinkaartjes.
Een incheckplek in de trein zou ook een optie zijn, bussen hebben ze ook, dus in de trein moet het ook kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:10:56 #51
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_133073346
Schandalig dat deze vrouw geen boete heeft gekregen, toont maar eens aan dat er ook in Nederland flink gediscrimineerd wordt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_133073358
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:08 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ben 51. Moest met de trein naar Amsterdam met Doc en Kamagurka om een bandje te zien. Ik miste de trein op Centraal. Durfde niet in te stappen omdat ik niet zeker was of het de juiste trein was. Toen de trein wegreed zag ik ze nog kwaad zwaaien.

Ook eens in een touristentrein uit Oostenrijk gestapt. Gelukkig kwam ie het kaartje niet controleren.

Hulde inderdaad, en de meeste oudjes kun je niet beschuldigen van fraude, die regelen alles op voorhand maar hebben uiteraard wel wat moeite met die nieuwe methoden.

Zo ben ik ook al vaak een trein gemist omdat ik niet kon zien of het de goede trein was, en ik ben 36.. Het kan allemaal heel verwarrend zijn als je niet vaak reist met de trein!
pi_133073359
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee?
Degene die haar de kaart verkocht en zei dat hij de kaart voor die dinsdag zou registreren ook niet?

Het is een onding, en het is absurd dat een voordeelurenkaart niet meer bestaat met te kopen losse treinkaartjes.
Een incheckplek in de trein zou ook een optie zijn, bussen hebben ze ook, dus in de trein moet het ook kunnen.
Ja hoe kan je iemand registreren voor de volgende dag ??

Ja dan is de NS bang dat mensen gaan zwartrijden. Je kan ze ook op het perron zetten, zoals bij elk normaal OV systeem, maar daar kunnen mensen tegenaan lopen (volgens NS he)
pi_133073364
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:12 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Hulde inderdaad, en de meeste oudjes kun je niet beschuldigen van fraude, die regelen alles op voorhand maar hebben uiteraard wel wat moeite met die nieuwe methoden.

Zo ben ik ook al vaak een trein gemist omdat ik niet kon zien of het de goede trein was, en ik ben 36.. Het kan allemaal heel verwarrend zijn als je niet vaak reist met de trein!
Zeker bij Utrecht, dan kan je naar Rotterdam of Den Haag met dezelfde trein en als de NS dan ook gewoon Utrecht CS als eindbestemming laat staan binnen in de trein op de infoborden is het erg verwarrend, want wat is de voorkant...
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:15:10 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133073376
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:10 schreef macca728 het volgende:

Ik kan best begrijpen dat iemand dan vergeet in te checken, want waarom zou je met een abonnement in moeten checken.
Ik haal een voordeelurenkaart uit het verhaal.... dan moest je dus vroeger nog een kortingkaartje kopen, en tegenwoordig niet meer, dat gaat helemaal via de OV-chipkaart.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133073381
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

Treintarief noemt men ook wel "boete".

Ok, dan zou ik willen pleiten voor onboard inchecken, of anders het gehele perron ontoegankelijk maken zonder eerst in te checken. Dan heb je dit niet meer.
pi_133073385
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee?

Wat betreft de balie kennen we het verhaal maar van een zielige kant. Inchecken in de trein is niet zo handig, dan gaat iedereen inchecken als de conducteur erasn komt :')
pi_133073388
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik haal een voordeelurenkaart uit het verhaal.... dan moest je dus vroeger nog een kortingkaartje kopen, en tegenwoordig niet meer, dat gaat helemaal via de OV-chipkaart.
Klopt, rete irritant.

Maar ik snap niet waarom ze dat abonnement moet hebben, als ze nooit met de trein gaat.
En dat registreren begrijp ik helemaal niet.
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:16:59 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133073397
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dan is de NS bang dat mensen gaan zwartrijden. Je kan ze ook op het perron zetten, zoals bij elk normaal OV systeem, maar daar kunnen mensen tegenaan lopen (volgens NS he)
Ik denk dat die voordeelurenkaart inging per de volgende dag, qua geldigheid, maar als je in het verleden bij een voordeelurenkaart een los kaartje moest kopen, en nu een OV-chipkaart hebt waarvan de loketbediende zegt dat hij hem voor de volgende dag registreert, dan kan ik me voorstellen dat je op die leeftijd denkt dat je dan de volgende dag al ingecheckt bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133073399
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Klopt, rete irritant.

Maar ik snap niet waarom ze dat abonnement moet hebben, als ze nooit met de trein gaat.
Je moet een OV-kaart eerst aanmelden voordat je met de NS kunt reizen. Da's een eenmalige handeling. Ik denk dat dat bedoeld is.
pi_133073400
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:09 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat kost alleen ¤ 35,-- extra (tarief Arriva, van de NS weet ik het niet).
Dat is ook nogal schandalig veel extra..

Maak al het openbaar vervoer gratis! Nog beter.
pi_133073401
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:16 schreef danos het volgende:

[..]

Wat betreft de balie kennen we het verhaal maar van een zielige kant. Inchecken in de trein is niet zo handig, dan gaat iedereen inchecken als de conducteur erasn komt :')
Je kan het mensen bij de conducteur laten doen. Je kon vroeger ook een kaartje kopen bij hem of haar.
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:17:54 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133073406
quote:

[..]

Klopt, rete irritant.

Misschien reist ze wel vaker, maar deed dat tot nu toe met haar papieren voordeelurenkaart, waarbij ze losse kortingskaartjes moest kopen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:18:37 #64
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_133073415
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je kan het mensen bij de conducteur laten doen. Je kon vroeger ook een kaartje kopen bij hem of haar.
Kan nu nog steeds, kost je alleen ¤35,- boete extra.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_133073420
quote:

[..]

Klopt, rete irritant.

^O^
pi_133073429
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zeker bij Utrecht, dan kan je naar Rotterdam of Den Haag met dezelfde trein en als de NS dan ook gewoon Utrecht CS als eindbestemming laat staan binnen in de trein op de infoborden is het erg verwarrend, want wat is de voorkant...
Precies, daar heb je het al!

Knap als je dat op je 89 allemaal nog kunt volgen :
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:19:31 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133073430
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:16 schreef danos het volgende:

[..]

Nou, dan wachten we toch even tot de baliemedewerker komt melden dat mevrouw prima bij de tijd was, hem hoofdrekenend vertelde wat de prijs zou moeten zijn en het vallende flesje van de baby achter haar opving voor het de grond raakte.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133073439
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:15 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Ok, dan zou ik willen pleiten voor onboard inchecken, of anders het gehele perron ontoegankelijk maken zonder eerst in te checken. Dan heb je dit niet meer.
Ik snap ook nog steeds niet zo goed waarom het niet zo kan als bij de bus, instappen piep, uitstappen piep.
pi_133073455
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik snap ook nog steeds niet zo goed waarom het niet zo kan als bij de bus, instappen piep, uitstappen piep.
Omdat er bij de bus een chauffeur zit die nog enigszins zicht heeft op wat de mensen die instappen doen. Bij de trein is dat niet.
pi_133073457
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien reist ze wel vaker, maar deed dat tot nu toe met haar papieren voordeelurenkaart, waarbij ze losse kortingskaartjes moest kopen?
DIe heb je toch niet meer, OV chipkaart met papieren kaartjes bedoel je ?
Trouwens die hele voordeelurenkaart bestaat niet eens meer.
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:21:50 #71
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133073465
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:10 schreef macca728 het volgende:

Zal wel een Dal Voordeel-kaart zijn, omdat ze in het verleden blijkbaar een voordeelurenkaart had. En daarmee moet je in- en uitchecken.

Ik ga ervan uit dat het "registreren voor dinsdag" het activeren van de kaart voor reizen op saldo is geweest.
pi_133073472
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Omdat er bij de bus een chauffeur zit die nog enigszins zicht heeft op wat de mensen die instappen doen. Bij de trein is dat niet.
Wat heeft dat er mee te maken?
pi_133073475
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat zou ook prima kunnen werken, alleen is het nogal fraude gevoelig omdat de conducteur niet alles kan bijhouden, tenzij men personeel bij alle deuren heeft staan.

Je kunt beter denk ik gaan zoeken naar fullproof methoden, die tegelijkertijd efficiënt zijn. En dat moet te doen zijn lijkt mij.
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:22:40 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133073477
Overigens, als ze 4 keer per jaar met de trein naar haar dochter in Zwolle gaat, dan heeft ze die voordeelurenkaart er al uit, als ze eerste klas reist dan heeft ze hem er in 2 keer al uit.

Dus het waarom van die voordeelurenkaart begrijp ik wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133073483
quote:

[..]

Ik neem aan dat je loopt te trollen. Een hele trein laten wachten omdat een seniele bejaarde het foldertje niet heeft gelzen, dat kan je gewoon niet menen ;')
pi_133073484
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:22 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken?
Minder kans op zwartrijden bij een dergelijk systeem in de bus.
pi_133073486
Ongelooflijk, nu krijgt ze nog een bos bloemen ook, gewoon een vuige zwartrijder die beloond wordt. Ik weet wat ik moet doen als ik de volgende keer met de trein ga.
pi_133073489
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:21 schreef freako het volgende:

[..]

Zal wel een Dal Voordeel-kaart zijn, omdat ze in het verleden blijkbaar een voordeelurenkaart had. En daarmee moet je in- en uitchecken.

Ik ga ervan uit dat het "registreren voor dinsdag" het activeren van de kaart voor reizen op saldo is geweest.
Ja ik las het, een nieuw abonnement.
pi_133073491
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:23 schreef danos het volgende:
Ongelooflijk, nu krijgt ze nog een bos bloemen ook, gewoon een vuige zwartrijder die beloond wordt. Ik weet wat ik moet doen als ik de volgende keer met de trein ga.
En twee dagkaartjes.
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:24:03 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133073492
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

DIe heb je toch niet meer, OV chipkaart met papieren kaartjes bedoel je ?
Trouwens die hele voordeelurenkaart bestaat niet eens meer.
Nee, de voordeelurenkaart was een losse kaart waarbij je per reis een papieren kaartje met korting moest kopen, dat kan nu niet meer, de voordeelurenkaart is nu automatisch een OV-chipkaart.

Of dalurenkaart of hoe dat ding tegenwoordig heet, hij kost ¤ 50,= per jaar en levert buiten de spits 40% korting op.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133073494
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:23 schreef danos het volgende:
Ja en 2 dagkaarten, waarmee je eerst moet inchecken ws haha.
pi_133073502
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je loopt te trollen. Een hele trein laten wachten omdat een seniele bejaarde het foldertje niet heeft gelzen, dat kan je gewoon niet menen ;')
Hetzelfde kan van jouw gezegd worden.. :P
pi_133073507
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:44 schreef Specularium het volgende:

[..]

:D
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_133073510
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, de voordeelurenkaart was een losse kaart waarbij je per reis een papieren kaartje met korting moest kopen, dat kan nu niet meer, de voordeelurenkaart is nu automatisch een OV-chipkaart.

Of dalurenkaart of hoe dat ding tegenwoordig heet, hij kost ¤ 50,= per jaar en levert buiten de spits 40% korting op.
Met als nieuwe regel, geen korting meer tussen 4 en 6.30, wat mevrouw ook niet zal weten.
pi_133073519
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:25 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Hetzelfde kan van jouw gezegd worden.. :P
Wat? Eh, nee dus. Ik roep hier geen onzin, dat ben jij.
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:26:22 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133073523
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Met als nieuwe regel, geen korting meer tussen 4 en 6.30, wat mevrouw ook niet zal weten.
's morgens voor 06.30 niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133073526
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat? Eh, nee dus. Ik roep hier geen onzin, dat ben jij.
Ik roep alles behalve onzin, alleen kun jij het niet inzien.
pi_133073531
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar dat merk je als gebruiker niet pas als je het afgeschreven bedrag ziet weet je dat je zonder of met korting hebt gereisd.
pi_133073539
quote:
Plus regels zijn regels en die gelden voor iedereen.
Beetje raar om iemand maar te laten zwartrijden omdat die 'oud' is.

Hulde voor de conducteur.
Wat moest hij doen als de volgende passagier 18 was en ook geen geldig kaartje had, en net die bejaarde gratis liet reizen?
5 Ferrari's op videoband!
pi_133073544
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:26 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Ik roep alles behalve onzin, alleen kun jij het niet inzien.
Je kan toch niet serieus een trein laten wachten op iemand??
pi_133073549
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:28 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je kan toch niet serieus een trein laten wachten op iemand??
Nee, daarom had de beste man het ook anders moeten oplossen vind ik.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 10:30:24 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_133073562
Jaren geleden werden bejaarden nog onvrijwillig op de trein gezet.

pi_133073585
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

NS kán een reis registreren via OV-chip Plus, maar dat lijkt me hier niet het geval.
http://www.ns.nl/reiziger(...)ng/ov-chip-plus.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_133073595
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:30 schreef tong80 het volgende:

Erg ongepast.
pi_133073598
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:29 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Nee, daarom had de beste man het ook anders moeten oplossen vind ik.
Toch postte je dat net zelf. Onzin dus. Of zelf ook last van Altzheimer?
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 10:33:45 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_133073610
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

Erg ongepast.
Er werd dan ook hard tegen opgetreden.

pi_133073628
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:30 schreef tong80 het volgende:

En je had niet eens een kaartje nodig, een embleem op je jas was voldoende.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 10:36:46 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_133073644
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:35 schreef danos het volgende:

[..]

En je had niet eens een kaartje nodig, een embleem op je jas was voldoende.
Soort Hells Angels.

pi_133073703
Ik ben ook wel eens vergeten in te checken. Dan stap je uit, check je in en neem je de volgende trein. Zo'n groot probleem is dat toch ook weer niet? Ja ze is oud, maar ze kan alleen afreizen naar Zwolle dus moet dat ook kunnen.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 november 2013 @ 10:42:42 #100
22592 crew  Ole
pi_133073708
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:08 schreef tong80 het volgende:

[..]

Die toeristentrein mag je gewoon in hoor ;)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 10:44:41 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_133073735
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:42 schreef Ole het volgende:

[..]

Die toeristentrein mag je gewoon in hoor ;)
Vond het vreemd toen. Zag er allemaal raar uit. De trein was ook groen. Begreep ik ook al niet. :D

pi_133073826
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Toch postte je dat net zelf. Onzin dus. Of zelf ook last van Altzheimer?
Kijk, persoonlijk had ik het even in de gaten gehouden inderdaad, en als dat slechts een minieme vertraging had opgeleverd had ik even gewacht inderdaad. Maar ik zou het gelijk anders hebben opgelost in de trein, hoe weet ik niet, maar desnoods op een ander perron laten inchecken waar dat dichtbij de trein had gekund, zoiets.
pi_133073835
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:42 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik ben ook wel eens vergeten in te checken. Dan stap je uit, check je in en neem je de volgende trein. Zo'n groot probleem is dat toch ook weer niet? Ja ze is oud, maar ze kan alleen afreizen naar Zwolle dus moet dat ook kunnen.
Het is erg ver lopen bij Utrecht CS naar de incheck/uitcheckpalen en haar dochter zou de reis ws hebben uitgelegd en als je daarvan moet afwijken kan ik best begrijpen dat iemand van 89 in de war raakt.
pi_133073856
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:52 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Kijk, persoonlijk had ik het even in de gaten gehouden inderdaad, en als dat slechts een minieme vertraging had opgeleverd had ik even gewacht inderdaad. Maar ik zou het gelijk anders hebben opgelost in de trein, hoe weet ik niet, maar desnoods op een ander perron laten inchecken waar dat dichtbij de trein had gekund, zoiets.
Dat kan daar gewoon niet. De paaltjes staan bij het winkelcentrum en busstation. NS moet gewoon incheckzuilen op het perron zelf zetten. Of het moet mogelijk zijn bij de conducteur.
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:55:24 #105
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133073862
Tsja, niet betaald is niet betaald. Ze heeft toch geen boete gehad? Ik zie het hele probleem niet. Als iemand fit genoeg is om met de trein te gaan, is die persoon ook fit genoeg om te betalen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_133073874
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat kan daar gewoon niet. De paaltjes staan bij het winkelcentrum en busstation. NS moet gewoon incheckzuilen op het perron zelf zetten. Of het moet mogelijk zijn bij de conducteur.
Uiteraard, dat had natuurlijk allang ingevoerd moeten wezen. Het is gewoon slecht geregeld en bedacht. Geen andere woorden voor.
pi_133073881
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:55 schreef eriksd het volgende:
Tsja, niet betaald is niet betaald. Ze heeft toch geen boete gehad? Ik zie het hele probleem niet. Als iemand fit genoeg is om met de trein te gaan, is die persoon ook fit genoeg om te betalen.
Ja dat dacht mevrouw dus.

'De loketbediende legde de gebruiksvoorwaarden uit en registreerde me voor dinsdagmorgen. In de veronderstelling dat daarmee alles geregeld was, keerde ik terug naar huis
pi_133073895
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:55 schreef eriksd het volgende:
Precies, en dan stuur je gewoon een acceptgiro na, probleem opgelost.
  zaterdag 9 november 2013 @ 11:00:24 #109
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133073946
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat dacht mevrouw dus.

'De loketbediende legde de gebruiksvoorwaarden uit en registreerde me voor dinsdagmorgen. In de veronderstelling dat daarmee alles geregeld was, keerde ik terug naar huis
Ik vind het knap dat je bij voorbaat al een rit kan registreren. Is dit daadwerkelijk wat die loketbediende heeft gezegd of wordt het een beetje aangepast?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_133073948
Een betere titel zou overigens zijn: 'Zwart reizende bejaarde (89) gevraagd halverwege alsnog in te checken'.
pi_133073968
Dat kan gebbeuren.
Ура для россии
pi_133074175
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:00 schreef OngeschiktX het volgende:
Een betere titel zou overigens zijn: 'Zwart reizende bejaarde (89) gevraagd halverwege alsnog in te checken'.
:Y
pi_133074193
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik vind het knap dat je bij voorbaat al een rit kan registreren. Is dit daadwerkelijk wat die loketbediende heeft gezegd of wordt het een beetje aangepast?
Hij zal het abonnement wel later hebben laten ingaan. Waarna mevrouw dacht dat ze een abonnement had waarmee ze op bepaalde tijdstippen vrij mocht reizen en alles dus klaar was. Miscommunicatie; mogelijk omdat oude mensen nu eenmaal vaak niet luisteren - en het OV chipkaart systeem voor abonnementen nu eenmaal raar is ;)

Vraag blijft overigens waarom ze uberhaupt een abonnement moest hebben als ze een treinreis als een groot avontuur beschouwt.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_133074265
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:14 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Hij zal het abonnement wel later hebben laten ingaan. Waarna mevrouw dacht dat ze een abonnement had waarmee ze op bepaalde tijdstippen vrij mocht reizen en alles dus klaar was. Miscommunicatie; mogelijk omdat oude mensen nu eenmaal vaak niet luisteren - en het OV chipkaart systeem voor abonnementen nu eenmaal raar is ;)

Vraag blijft overigens waarom ze uberhaupt een abonnement moest hebben als ze een treinreis als een groot avontuur beschouwt.
Ze was gewoon zenuwachtig voor de lange reis. En terecht, want eerlijk gezegd met de NS weet je nooit hoe je reis gaat verlopen.

En die balie medewerker heeft het ws niet goed uitgelegd.

Conducteur mag iemand natuurlijk niet dwingen om in te checken alsnog, hij weet ook wel dat iemand van 89 niet heen en terug kan lopen in Utrecht CS in 6 minuten.

Dan had hij boete kunnen geven bv. Als het een mooie vrouw was geweest had hij het anders opgelost.
pi_133074346
Hahahha, ik heb mij maandag niet ingecheckt - ook naar Zwolle toevallig - maar ik ben er niet uitgezet. De conducteur zei alleen maar dat ik niet was ingecheckt en dat ik dat de volgende reis beter wel kon doen.

En dan wordt zo'n oudje eruitgezet, NS is wel krom zeg. :P
pi_133074390
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:25 schreef Interv het volgende:
Hahahha, ik heb mij maandag niet ingecheckt - ook naar Zwolle toevallig - maar ik ben er niet uitgezet. De conducteur zei alleen maar dat ik niet was ingecheckt en dat ik dat de volgende reis beter wel kon doen.

En dan wordt zo'n oudje eruitgezet, NS is wel krom zeg. :P
Heb jij toevallig dikke tetters?
  zaterdag 9 november 2013 @ 11:35:04 #117
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133074473
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:28 schreef Specularium het volgende:

[..]

Verkapt kijk-mij-eens-hot-zijn
Bis bis bis
pi_133074503
quote:

[..]

Ik heb helemaal geen tetters en ik word er nooit uitgegooid. Maar het ligt er maar aan wie je tegenkomt en hoe het gesprek gaat. Als je op dat moment al emotioneel was, en je gaat aanvallend doen tegen een emotionele conducteur, dan ben je de lul.

Maar goede vraag verder!
pi_133074514
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:37 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen tetters en ik word er nooit uitgegooid. Maar het ligt er maar aan wie je tegenkomt en hoe het gesprek gaat. Als je op dat moment al emotioneel was, en je gaat aanvallend doen tegen een emotionele conducteur, dan ben je de lul.

Maar goede vraag verder!
Verkeerde account?
pi_133074545
quote:

[..]

Nee, was gewoon een chille vent, denk ik.
pi_133074550
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:35 schreef eriksd het volgende:

[..]

Verkapt kijk-mij-eens-hot-zijn
Want alleen als je lelijk bent wordt je eruitgegooid. Is ook zo. :')
pi_133074555
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar dat merk je als gebruiker niet pas als je het afgeschreven bedrag ziet weet je dat je zonder of met korting hebt gereisd.
Op de paaltjes staat gewoon of je met of zonder korting incheckt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:52 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Je doet me denken aan mensen die lopen te mopperen dat de aansluitende trein niet even die 5 minuten heeft gewacht tot de vertraagde trein binnen was.

Wat mij betreft gewoon terecht dat ze de trein uitgezet is. Het is of dat, of een boete bovenop de ritprijs. Dat ze vervolgens twee uur later op haar eindbestemming komt, is niet het probleem van de NS, gezien de frequentie van de treinen van Utrecht naar Zwolle.
Live for now, forget forever
pi_133074580
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Verkeerde account?
Nee, ik leg alleen even uit dat het niet altijd om dikke tetters gaat.
pi_133074588
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:40 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Op de paaltjes staat gewoon of je met of zonder korting incheckt.

[..]

Je doet me denken aan mensen die lopen te mopperen dat de aansluitende trein niet even die 5 minuten heeft gewacht tot de vertraagde trein binnen was.

Wat mij betreft gewoon terecht dat ze de trein uitgezet is. Het is of dat, of een boete bovenop de ritprijs. Dat ze vervolgens twee uur later op haar eindbestemming komt, is niet het probleem van de NS, gezien de frequentie van de treinen van Utrecht naar Zwolle.
:)
pi_133074605
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Verkeerde account?
Hmm. Projectie? Hij geeft toch enkel aan dat het geen moer te maken heeft met looks of tieten? Hij geeft aan dat het ligt aan wie je voor je hebt (sommige conducteurs nemen alles te serieus) en hoe je eigen reactie is. Als jij al panisch en zielig gaat doen is de kans groter dat je er wordt uitgezet dan dat je normaal doet.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 11:45:35 #126
7889 tong80
Spleenheup
pi_133074634
'Lopen kreng op je 89ste. Snel zijn, want ik heb geen pardon.'

'Hoor je m'n fluitje ?'

'Te laat. Ik heb de macht.'

'Hoor je hijgend m'n fluitje ?'

pi_133074637
Je moet eens in een verzorgingstehuis gaan kijken, bijna alle vrouwelijke bejaarden zijn een stelletje chagrijnen en gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
Dus de kans dat de conducteur haar terecht eruit zette acht ik groter dan de kans dat dit toevallig die ene zielige bejaarde is.
Als het nou een bejaarde man was geweest.....
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 11:49:27 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_133074696
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:46 schreef klipper het volgende:

Als het nou een bejaarde man was geweest.....
Zijn over het algemeen pedo's en homo's.

pi_133074721
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:17 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dat is ook nogal schandalig veel extra..

Maak al het openbaar vervoer gratis! Nog beter.
"gratis" :')

Maar nee, het moet wel zoveel extra zijn. Als het kaartje in de trein even duur zou zijn als een kaartje uit de automaat (zoals het vroeger was), dan krijg je allemaal mensen die zwart rijden en pas een kaartje kopen als de conducteur langskomt.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2013 11:52:16 ]
pi_133074730
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:42 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, ik leg alleen even uit dat het niet altijd om dikke tetters gaat.
Het zijn altijd de types die nooit iets ondernemen/geen rijk sociaal leven hebben die werkelijk menen dat zo'n conducteur kijkt naar uiterlijk omdat ze zelf nou eenmaal easy zijn tegenover alle mooie vrouwen. Heb ik het idee.

Ik denk dat deze vrouw heel overdreven slachtofferig is, als ik kijk naar de citaten in het artikel. :D
pi_133074736
quote:
Je moet eens in een verzorgingstehuis gaan kijken, bijna alle vrouwelijke bejaarden zijn een stelletje chagrijnen en gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
Mompelt iets van maatschappelijk regels en gewoonten... oO<
pi_133074753
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

"gratis" :')
En voor niets!

Geboorte en de dood zijn gratis, alles in de tussentijd kost u een vermogen! :P
pi_133074764
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:51 schreef Interv het volgende:

[..]

Het zijn altijd de types die nooit iets ondernemen/geen rijk sociaal leven hebben die werkelijk menen dat zo'n conducteur kijkt naar uiterlijk omdat ze zelf nou eenmaal easy zijn tegenover alle mooie vrouwen. Heb ik het idee.

Ik denk dat deze vrouw heel overdreven slachtofferig is, als ik kijk naar de citaten in het artikel. :D
Maar even voor de duidelijkheid heb jij een studenten ov en was je daarmee vergeten in te checken, of echt een normale reguliere kaart.
pi_133074768
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:40 schreef Interv het volgende:

[..]

Als je aantrekkelijk bent en stroop kan smeren, helpt dat wel ja. Mooie vrouwen worden er echt niet uitgegooid, die mogen gewoon blijven zitten.

Volgende keer beter opletten he mevrouwtje.
Ja memeer de conducteur.
pi_133074781
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:49 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zijn over het algemeen pedo's en homo's.

Dan weet je je toekomst. :6
pi_133074782
quote:

[..]

Dochter ging naar de media, de vrouw wilde het zsm vergeten.
pi_133074789
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:54 schreef klipper het volgende:

[..]

Dan weet je je toekomst. :6
Tong is al bejaard, dus hij zegt wat hij zelf is ?
pi_133074799
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:53 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

En voor niets!

Geboorte en dood gratis......waar is dat?
pi_133074807
Ik weet niet wat die vrouw heeft gedaan op Utrecht CS dat ze twee uur later is aangekomen. Er gaat namelijk elk half uur een trein naar Zwolle. Wellicht dat er vertraging was, maar dat staat los van het moeten inchecken.
pi_133074812
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:56 schreef klipper het volgende:

[..]

Geboorte en dood gratis......waar is dat?
Vanuit natuurlijk perspectief bekeken, uiteraard wordt hier inmiddels voor gefactureerd :P
  zaterdag 9 november 2013 @ 11:57:08 #141
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133074816
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:40 schreef Interv het volgende:

[..]

Exact, dat was mijn punt. Bedankt!
Bis bis bis
pi_133074817
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:53 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

En voor niets!

Nou, een kraamhulp kost ook aardig wat, een uitvaart is ook niet gratis. Om over een huurmoord maar te zwijgen!
pi_133074839
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:56 schreef Nielsch het volgende:
Ik weet niet wat die vrouw heeft gedaan op Utrecht CS dat ze twee uur later is aangekomen. Er gaat namelijk elk half uur een trein naar Zwolle. Wellicht dat er vertraging was, maar dat staat los van het moeten inchecken.
Blijkbaar heeft ze een looprekje.
Die verdomde trage bejaarden ook altijd.
pi_133074845
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:57 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nou, een kraamhulp kost ook aardig wat, een uitvaart is ook niet gratis. Om over een huurmoord maar te zwijgen!
Wij zijn de enigste soort die geld rekent.. Al het andere doet aan ruilhandel-samenwerking ( free of charge ) of doet het voor niets :P
pi_133074860
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar even voor de duidelijkheid heb jij een studenten ov en was je daarmee vergeten in te checken, of echt een normale reguliere kaart.
Studenten ja. Dus dat is vast ook wel te zien.
pi_133074865
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:57 schreef DonJames het volgende:

[..]

Is soms nog de goedkoopste oplossing.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 12:01:18 #147
7889 tong80
Spleenheup
pi_133074880
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Tong is al bejaard, dus hij zegt wat hij zelf is ?
Wat ben ik :?

pi_133074883
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:59 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Wij zijn de enigste soort die geld rekent.. Al het andere doet aan ruilhandel of doet het voor niets :P
Welke soort bedoel je dan?
Heb mijn beesten nog nooit aan ruilhandel zien.
pi_133074896
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Exact, dat was mijn punt. Bedankt!
Nee, jouw punt is dat ik wil laten zien dat ik hot ben. Onzin, ik geef aan dat ik NS krom vind qua regels, want soms zijn er wel consequenties voor iemand, en bij iemand anders weer niet.
pi_133074927
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:02 schreef Interv het volgende:

[..]

Nee, jouw punt is dat ik wil laten zien dat ik hot ben. Onzin, ik geef aan dat ik NS krom vind qua regels, want soms zijn er wel consequenties voor iemand, en bij iemand anders weer niet.
Dus je bent niet hot en je hebt geen dikke tetten? :'(
pi_133074973
quote:

[..]

Ik snap het ergens ook wel, een NS ervaring wens ik een 89 jarige echt niet toe :{

Maar ik denk ook dat ze het 1 en ander overdrijft en de krant er eeveneen schepje bovenop legt door zo'n hysterisch stuk te schrijven.
  zaterdag 9 november 2013 @ 12:13:50 #152
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133075060
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:02 schreef Interv het volgende:

[..]

Zo is het leven hé. Elke onderneming blijft uiteindelijk mensenwerk.
Bis bis bis
pi_133075061
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

Grapjas, die incheckpalen bij Utrecht CS staan 5 km van het perron.
Dat halen studenten van 18 niet eens.
Ja, dat is zo krom. Waarom staan die dingen niet op het perron? -O-
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zaterdag 9 november 2013 @ 12:14:42 #154
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133075078
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:13 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, dat is zo krom. Waarom staan die dingen niet op het perron? -O-
Na controle snel even uitchecken en weer de trein in? De bedoeling is uiteindelijk dat alleen via de ingangen van stations je naar de treinen kan.
Bis bis bis
pi_133075207
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Na controle snel even uitchecken en weer de trein in? De bedoeling is uiteindelijk dat alleen via de ingangen van stations je naar de treinen kan.
Nee hoor want op sommige stations, ik meen Tilburg, Den Haag HS bv staan ze ook op het perron.

Volgens NS kan dat niet op elk station, omdat ze dan vluchtwegen blokkeren (looppad blokkeren) maar dat is bij de meeste stations onzin.

Even snel uitchecken gaat ook niet lukken, want dan moet je 3 min wachten om weer in te checken.
pi_133075210
Wat een non-nieuws.
  zaterdag 9 november 2013 @ 12:25:21 #157
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_133075247
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:22 schreef Gramulanion het volgende:
Wat een non-nieuws.
Vind ik niet. Er zijn veel problemen met de OV-chipkaart en daar wordt maar weinig aandacht aan besteed.
pi_133075272
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:25 schreef beantherio het volgende:

[..]

Vind ik niet. Er zijn veel problemen met de OV-chipkaart en daar wordt maar weinig aandacht aan besteed.
De volgende keer zal het vast wel goed gaan. :z
  zaterdag 9 november 2013 @ 12:29:29 #159
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133075295
quote:

[..]

Helemaal op Utrecht, daar staan 1000 van die palen.
pi_133075980

"U heeft twee uur de tijd om te reizen, en u hebt al 121 minuten gereisd"!

2x ¤38,50 boete.
-
pi_133076016
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:22 schreef Gramulanion het volgende:
Wat een non-nieuws.
Niet echt meer. Niet de eerste keer dat 'zoiets' voorvalt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_133076077
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:25 schreef beantherio het volgende:

[..]

Gewoon een te duur en doorgedrukt non-ding, waarbij de verkeerde kant enorme voordelen aan heeft en de echte eindgebruiker nooit centraal heeft gestaan. Na het uitkomen, hebben de juiste mensen het ook niet onder ogen gezien dat het een vreselijke kutkaart is wat ze hebben geproduceerd.
1947-2016
pi_133076146
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:02 schreef Charismatisch het volgende:

"U heeft twee uur de tijd om te reizen, en u hebt al 121 minuten gereisd"!

2x ¤38,50 boete.
_O-
Wat zielig die vent. Mooi voorbeeld van maatschappelijke verloedering en waarom sommige ook niet worden behandeld zoals het zou moeten. Ik keur geweld absoluut niet goed, maar kan wel begrijpen dat bloed soms gaat kruipen waar het niet zou moeten gaan.
:|W
1947-2016
pi_133076147

:')
pi_133076417
Lekker aangedikt artikel ook
2 uur vertraging :') alsof ze bij station Schubbekutteveen in the middle of nowhere er uit is gezet

Dat mens moet blij zijn dat ze geen boete heeft gekregen net als elke andere reiziger zou krijgen
Hulde voor de coulante conducteur ^O^

Die 'Ik ben oud en dus heel zielig en snap niks en mag daarom alle regels aan mijn laars lappen'-houding :{w
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:31:09 #166
38114 beantherio
pi_133076741
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:18 schreef Mip1988 het volgende:
Lekker aangedikt artikel ook
2 uur vertraging :') alsof ze bij station Schubbekutteveen in the middle of nowhere er uit is gezet

Dat mens moet blij zijn dat ze geen boete heeft gekregen net als elke andere reiziger zou krijgen
Hulde voor de coulante conducteur ^O^

Die 'Ik ben oud en dus heel zielig en snap niks en mag daarom alle regels aan mijn laars lappen'-houding :{w
Empathie: probeer het eens. Het valt best mee. ^O^
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 14:04:21 #167
7889 tong80
Spleenheup
pi_133077541
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:31 schreef beantherio het volgende:

[..]

Empathie: probeer het eens. Het valt best mee. ^O^
_O_

zaterdag 9 november 2013 @ 14:05:38 #168
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133077566
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef Specularium het volgende:
Valt nog mee dat er geen Godwin's worden gemaakt in het artikel.

:X :X :X
pi_133077653
De OV-chipkaart is een onoverzichtelijk gedrocht. Afschaffen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Forum Admin zaterdag 9 november 2013 @ 14:23:30 #170
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_133077911
Het is een sensatie bericht maar de kern is wel duidelijk. We zijn echt een zeikerig pisland. Ordnung muss sein :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_133077963
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is een sensatie bericht maar de kern is wel duidelijk. We zijn echt een zeikerig pisland. Ordnung muss sein :')
Onzin, die vrouw is gewoon gevraagd of ze alsnog kan inchecken op Utrecht Centraal (terwijl ze dat dus al in Rotterdam had moeten doen) en heeft dus ook geen boete hiervoor gekregen. Ze had dan een halfuur later de volgende trein kunnen pakken. Niks aan de hand.
  zaterdag 9 november 2013 @ 14:30:19 #172
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_133078051
ALLES MAKKELIJKE GOEDKOOP DUIDELIJK EN SNEL

EN NOG GOEDKOPER OOK _O_
  zaterdag 9 november 2013 @ 14:30:31 #173
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_133078057
oh nee toch niet :')
pi_133078249
Die kut bejaarden doen niks anders dan zwartrijden, stelen en zorgkosten maken. Het is tijd voor actie
Stem nu voor <40
pi_133078994
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:29 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Helemaal op Utrecht, daar staan 1000 van die palen.
Ja op een half uur lopen voor normale mensen, laat staan voor bejaarden.

Ik heb het de eerste keer ook moeten vragen waar ze stonden, want bij elk normaal station staan ze ergens bij het perron.
  zaterdag 9 november 2013 @ 15:32:37 #176
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133079289
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 15:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja op een half uur lopen voor normale mensen, laat staan voor bejaarden.

Ik heb het de eerste keer ook moeten vragen waar ze stonden, want bij elk normaal station staan ze ergens bij het perron.
Bij elke trap en roltrap zowat. Dat 1minuut omhoog en 1minuut omlaag.
pi_133079309
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 15:32 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Echt niet, niet bij de roltrappen naar de perrons of het moet recentelijk veranderd zijn.
pi_133079324
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 15:32 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee, hoor, moet je een takke-end lopen vanaf het perron voordat je die krengen tegenkomt.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zaterdag 9 november 2013 @ 15:35:00 #179
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133079335
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 15:34 schreef Fascination het volgende:

[..]

Nee, hoor, moet je een takke-end lopen vanaf het perron voordat je die krengen tegenkomt.
Ik check altijd in bij de trap omlaag.
pi_133079657
Tegenwoordig moet je wel een stukje lopen op Utrecht Centraal, met die verbouwing en zo.
pi_133081664
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:01 schreef klipper het volgende:

[..]

Welke soort bedoel je dan?
Heb mijn beesten nog nooit aan ruilhandel zien.
Daar bedoel ik natuurlijk gewoon mee dat alles beschikbaar is voor iedereen ( plant en dier ) die dat nodig heeft.
pi_133081887
Lekker melodramatisch weer. 2 uur vertraging en tranen in de ogen.

Waarom zouden bejaarden ineens niet hoeven te betalen? Er zijn ook zat bejaarden die dingen "vergeten" zodat ze niet hoeven te betalen. Kijk maar naar diefstal. Ook zijn oudjes vaak enorm arrogant en verwachten ze dingen vanwege hun leeftijd. Maar ze zijn alleen niet dood gegaan. Ze kosten alleen maar.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133081996
Op Utrecht Centraal is het vanaf het perron nog wel een stukje lopen naar de dichtstbijzijnde incheckpaal.. Helemaal als je onbekend bent met dat station.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_133082074
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:17 schreef Roadtrip het volgende:

Waarom zouden bejaarden ineens niet hoeven te betalen? Er zijn ook zat bejaarden die dingen "vergeten" zodat ze niet hoeven te betalen. Kijk maar naar diefstal. Ook zijn oudjes vaak enorm arrogant en verwachten ze dingen vanwege hun leeftijd. Maar ze zijn alleen niet dood gegaan. Ze kosten alleen maar.
Neem een pil als je 20 bent.
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:26:17 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133082097
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:17 schreef Roadtrip het volgende:

Mwah de waarheid van haar verhaal is vrij makkelijk te achterhalen, bijvoorbeeld of het abonnement per die dag geldig was en door de baliemedewerker geactiveerd is.

Het is wel makkelijk te roepen dat ze het bewust gedaan heeft, maar daar wijst het verhaal niet op.
Als ze zwart wilde rijden dan had ze een goedkopere OV-chipkaart kunnen kopen om zich onbenullig mee voor te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133082319
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:22 schreef MoneyTalks het volgende:
Op Utrecht Centraal is het vanaf het perron nog wel een stukje lopen naar de dichtstbijzijnde incheckpaal.. Helemaal als je onbekend bent met dat station.
Hangt ook weer af van welk perron je staat :)
pi_133082357
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:33 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Hangt ook weer af van welk perron je staat :)
12a, dat is zo'n beetje in het midden.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_133082377
En de conducteur had sowieso normaler moeten doen, een boete geven bv en niet zeggen tegen iemand van 89 dat ze even snel in moet checken.
pi_133082394
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:32 schreef tong80 het volgende:
De loketbediende legde de gebruiksvoorwaarden uit
quote:
Ik legde uit dat niemand mij iets had verteld over inchecken
Niet geluisterd zeker?
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:37:14 #190
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_133082432
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah de waarheid van haar verhaal is vrij makkelijk te achterhalen, bijvoorbeeld of het abonnement per die dag geldig was en door de baliemedewerker geactiveerd is.

Het is wel makkelijk te roepen dat ze het bewust gedaan heeft, maar daar wijst het verhaal niet op.
Als ze zwart wilde rijden dan had ze een goedkopere OV-chipkaart kunnen kopen om zich onbenullig mee voor te doen.
ja maar het is geen misdrijf dus de intentie is niet van belang; de constatering dat ze niet in was gecheckt was genoeg voor nsb taferelen
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 17:37:58 #191
7889 tong80
Spleenheup
pi_133082463
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:35 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

[..]

Niet geluisterd zeker?
Door een vreemdeling zeker, die verdwaald is zeker.

pi_133082732
Laat de conducteurs maar eens zo hard optreden op de probleemlijnen.

Laat deze conducteur daar maar een maandje werken, kan hij nog veel meer zwartrijders eruit zetten.
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:47:28 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133082740
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:35 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

[..]

Niet geluisterd zeker?
Als u met de trein reist moet u inchecken....
Ik heb het abonnement voor morgen al voor u geactiveerd...

De terminologie kan voor iemand onder de 60 wel heel gewoon zijn, maar net al de gemiddelde tiener van nu waarschijnlijk even moet nadenken wat een cassettebandje is en waarschijnlijk nog ooit een matrixprinter heeft gezien, laat staan een stencilmachine, was de vrouw van 89 al dik in de 50 toen een cassetterecorder een beetje gemeengoed begonnen te worden.

Met andere woorden, het gaat om iemand die al ruim 80 jaar bewust een enorme ontwikkeling meemaakt, die nog met kartonnen treinkaartje gereisd heeft, die toen ze jong was niet kon bedenken dat al haar kinderen en kleinkinderen een eigen auto zouden hebben.

Maar we mogen dus verwachten dat de huidige generatie tieners op hun 107de probleemloos de verhalen van hun achterkleinkinderen die met een weekendje ruimtereis hebben gedaan kunnen volgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133082886
Je mag toch juist van iemand met een dergelijke levenservaring verwachten dat je dus -zeker als je niet bent opgegroeid met dit soort zaken- je goed inleest?! Echt, in elke uiting van de NS wordt vermeld dat je moet inchecken. Waarom zou het niet kennen van de regels opeens een goede uitzonderingsgrond zijn? Nemo censetur ignorare legem.
pi_133082887
Het scheen ongeveer zo gegaan te zijn.

zaterdag 9 november 2013 @ 17:56:58 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133083000
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:53 schreef dotKoen het volgende:
Je mag toch juist van iemand met een dergelijke levenservaring verwachten dat je dus -zeker als je niet bent opgegroeid met dit soort zaken- je goed inleest?! Echt, in elke uiting van de NS wordt vermeld dat je moet inchecken. Waarom zou het niet kennen van de regels opeens een goede uitzonderingsgrond zijn? Nemo censetur ignorare legem.
Of ze kwam om haar (papieren) voordeelurenabonnement te verlengen en werd daar pas geconfronteerd met het feit dat dat niet meer kan?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 9 november 2013 @ 18:00:41 #197
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_133083097
quote:
je kan toch 'thuis' inchecken, dus al de route aangeven?
pi_133083160
Dat kan toch alleen bij zo'n OVC voor gehandicapten? Anyway, ik heb geen voordeelurenkaart, dus ken de precieze voorwaarden daarvan niet.
pi_133083226
quote:
Ze ging toch naar de balie. Als die medewerker zegt dat alles nu geregeld is en ze voor morgen geregistreerd staat kan ze begrijpen dat ze al ingecheckt heeft voor de dag erna.

Dan moet je het maar mogelijk maken voor mensen om met een papieren kaartje te reizen.

Dat had die medewerker trouwens ook kunnen geven ipv een dalurenabonnement wat voor mevrouw weinig nut zal hebben.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 18:10:49 #200
7889 tong80
Spleenheup
pi_133083368
  zaterdag 9 november 2013 @ 18:29:06 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133083896
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ze ging toch naar de balie. Als die medewerker zegt dat alles nu geregeld is en ze voor morgen geregistreerd staat kan ze begrijpen dat ze al ingecheckt heeft voor de dag erna.

Dan moet je het maar mogelijk maken voor mensen om met een papieren kaartje te reizen.

Dat had die medewerker trouwens ook kunnen geven ipv een dalurenabonnement wat voor mevrouw weinig nut zal hebben.
Het dalurenabonnement heeft ze er met 4 reizen Rotterdam-Zwolle uit, 2de klas, normale prijs... Het is nu in de aanbieding voor ¤ 29, dus dan heeft ze het er met 2 reizen al uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133084868
quote:

[..]

Ja, want een bejaarde dame van 89 vergeet namelijk nooit iets he :') Je hoort oudere mensen niet zo schandalig te behandelen. Ik snap best dat het oude mensje het allemaal niet meer snapte. Iets coulanter zijn bij mensen met zo'n hoge leeftijd mag best.
Serieus...wat een walgelijke mentaliteit hier soms zeg...snap niet dat mensen zich soms de ogen niet uit hun kop schamen..
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 19:17:15 #203
7889 tong80
Spleenheup
pi_133085592
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:56 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ja, want een bejaarde dame van 89 vergeet namelijk nooit iets he :') Je hoort oudere mensen niet zo schandalig te behandelen. Ik snap best dat het oude mensje het allemaal niet meer snapte. Iets coulanter zijn bij mensen met zo'n hoge leeftijd mag best.
Serieus...wat een walgelijke mentaliteit hier soms zeg...snap niet dat mensen zich soms de ogen niet uit hun kop schamen..
_O_

zaterdag 9 november 2013 @ 19:18:48 #204
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133085653
Ik stel voor om speciale bejaardentreinen te introduceren.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_133085881
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het dalurenabonnement heeft ze er met 4 reizen Rotterdam-Zwolle uit, 2de klas, normale prijs... Het is nu in de aanbieding voor ¤ 29, dus dan heeft ze het er met 2 reizen al uit.
En nu moet ze iedere keer geld op haar kaartje gaan zetten bij de automaat. Om een of andere reden vermoed ik niet dat dit iets is wat haar soepel zal afgaan.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 19:37:10 #206
7889 tong80
Spleenheup
pi_133086289
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik stel voor om speciale bejaardentreinen te introduceren.
Ze bezuinigen al op de treinen-WC's

pi_133086350
quote:

[..]

Ik kan ook een mooi verhaal ophangen dat mijn oma op sterven ligt en ik daardoor ben vergeten in te checken. Denk je dan dat een jong persoon enig begrip krijgt? Nee lachend wordt de boete uitgeschreven, fatsoen bestaat niet meer in deze tijd, dankzij alle paupers die massaal misbruik maken van dit goede vertrouwen. Dus helaas vette pech voor deze oma.
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:42:33 #208
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133086493
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:37 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ze bezuinigen al op de treinen-WC's

Maar je bespaart op andere treinen. Gewoon 1 trein inzetten als bejaardentrein. Ze zijn toch altijd te laat, dus een echt schema is er niet.
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:40:06 #209
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_133088597
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

1. Die loketbediende moet dit 50x per dag uitleggen.
2. De vrouw is 89.

Kans is ongeveer 99% dat de loketbediende het wel gezegd heeft maar dat de oma het is vergeten of dat het niet tot haar door drong.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:42:12 #210
53267 TC03
pi_133088659
quote:

[..]

Zou je mij uit kunnen leggen wat er precies schandalig is aan de behandeling?
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 20:43:25 #211
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_133088720

Wij gebruiken deze dingen nog, en het schijnt dat het minder problemen heeft dan ov-chipkaarten

Ondertussen is het plaatje al verouderd en is er een nieuwere versie in gebruik
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_133088814
Jaja, tegen bejaarden durven ze. Wat een regelgeil volkje zijn we toch ook (geworden). Bah bah.
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:46:45 #213
53267 TC03
pi_133088846
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:45 schreef Luigi het volgende:
Jaja, tegen bejaarden durven ze. Wat een regelgeil volkje zijn we toch ook (geworden). Bah bah.
Normaliter krijg je een boete, de conducteur gaf mevrouw de kans om even uit te stappen en weer opnieuw in te checken zonder boete. Wat is daar precies mis mee? Is toch heel schappelijk?
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 20:47:51 #214
Belg
pi_133088892
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Normaliter krijg je een boete, de conducteur gaf mevrouw de kans om even uit te stappen en weer opnieuw in te checken zonder boete. Wat is daar precies mis mee? Is toch heel schappelijk?
conducteur had ook kunnen zwijgen en van niets gebaren :')
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_133088972
quote:

[..]

Een 89 jarige. :').
pi_133089034
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:50 schreef JoPiDo het volgende:
Waarom kreeg die oude graftak niet gewoon een boete, net als iedereen?
Eensch is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Modern_Toilet
---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
ik heb altijd al iets met talen gehadt
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:50:42 #217
53267 TC03
pi_133089049
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:47 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

conducteur had ook kunnen zwijgen en van niets gebaren :')
Waarom had hij dat moeten doen dan? Conducteurs zijn er toch om te controleren of iedereen een geldig vervoersbewijs heeft?
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:51:07 #218
53267 TC03
pi_133089072
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, die kunnen niet in- en uitchecken? Ze kan wel zelfstandig met de trein reizen, maar niet 200 meter lopen om even in te checken? :{

Wat maakt de leeftijd eigenlijk uit in dit geval?
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 21:09:07 #219
7889 tong80
Spleenheup
pi_133089917
quote:

[..]

Wat een held dat ie haar de kans gunde. _O_

Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 21:10:39 #220
7889 tong80
Spleenheup
pi_133089987
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:51 schreef TC03 het volgende:

Wat maakt de leeftijd eigenlijk uit in dit geval?
Veel, maar ook weer niks.

Regels zijn regels. :D

Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 21:12:52 #221
Belg
pi_133090080
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

ze had al 10 jaar onder de grond moeten liggen :')
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 21:18:02 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_133090299
quote:
8s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:12 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

:{
pi_133090367
quote:
8s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:12 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

_O-
---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
  zaterdag 9 november 2013 @ 21:23:45 #224
308021 HTrockstar
Tweakotine-addict
pi_133090522
quote:

[..]

En jij en de rest van de mensen die hier reageren.

Die vrouw is 89, vind je het vreemd dat ze bepaalde ontwikkelingen niet helemaal meer kan bijhouden.
Heel "coulant" dat mevrouw geen boete heeft gekregen, die eikel van een conducteur moet een boete krijgen, zo behandel je een hoogbejaarde vrouw niet!
pi_133090595
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:23 schreef HTrockstar het volgende:

[..]

En jij en de rest van de mensen die hier reageren ook dwaas.

Die vrouw is 89, vind je het vreemd dat ze bepaalde ontwikkelingen niet helemaal meer kan bijhouden.
Heel "coulant" dat mevrouw geen boete heeft gekregen, die eikel van een conducteur moet een boete krijgen, zo behandel je een hoogbejaarde vrouw niet!
Wat is volgens jou de leeftijdsgrens dan wanneer mensen niet meer hoeven te betalen voor het reizen met de trein?
pi_133090709
quote:

[..]

:')
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 21:30:52 #227
7889 tong80
Spleenheup
pi_133090796
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:25 schreef zakschijt het volgende:

[..]

Wat is volgens jou de leeftijdsgrens dan wanneer mensen niet meer hoeven te betalen voor het reizen met de trein?
De Poolse grens.

Overall beste user 2022 zaterdag 9 november 2013 @ 21:35:28 #228
3928 Ulx
pi_133091018
quote:

[..]

En jij en de rest van de mensen die hier reageren ook dwaas.

Als die vrouw niet in staat is even een foldertje door te lezen of begrijpen wat iemand zegt had ze natuurlijk gewoon even naar de balie kunnen wandelen of iemand met een NS uniform kunnen vragen voor ze instapte.
Feit is dat zij gewoon een fout maakt. De conducteur haar niet kon of wilde matsen met een gratis reis (misschien had hij net daarvoor een zwartrijder een boete gegeven. Weet jij veel.). En haar in plaats van een boete zes minuten de tijd geeft om het even in orde te maken. Lukt dat niet is het jammer maar dan pakt ze de volgende trein maar even.

Het lijkt er meer op dat de dame niet doorhad dat ze anders een boete had moeten krijgen en het dus maar op een huilen heeft gezet en verslagen op een bankje is gaan zitten. Trillend van angst, en overstuur om het wrede onrecht haar aangedaan.

Want dat de conducteur haar als een een tokkie-op-speed heeft staan aanblaffen geloof ik werkelijk niet. Die zal haar gewoon even hebben gezegd wat ze moest doen. En dat maakt hem het tweede NS-personeelslid die dat deed.
pi_133091326
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

De Poolse grens.

Verkapte Godwin :')
pi_133091420

(Weer) verplicht stellen. Probleem opgelost.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:06:26 #231
53267 TC03
pi_133092257
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

Want dat de conducteur haar als een een tokkie-op-speed heeft staan aanblaffen geloof ik werkelijk niet. Die zal haar gewoon even hebben gezegd wat ze moest doen. En dat maakt hem het tweede NS-personeelslid die dat deed.
Idd.
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:10:11 #232
53267 TC03
pi_133092369
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:10 schreef tong80 het volgende:

[..]

Veel, maar ook weer niks.

Regels zijn regels. :D

Niks regels zijn regels, zij probeert gewoon haar leeftijd te misbruiken in feite. Wel in staat zijn om 150 km met OV af te leggen maar niet in staat zijn om 200 meter te lopen? En dan in de krant huilen? Wat een bullshit zeg.

Ze heeft geeneens een boete gehad, dus die conducteur had echt wel begrip voor haar situatie.
pi_133092422
quote:

[..]

Joh...dat begrip gaat er bij bepaalde mensen gewoonweg niet in. Moet je ze zelf eens zien als ze 89 jaar oud zijn en technologie van die tijd niet meer begrijpen. Nee dan zijn ze ineenkeer heel zielig want "hoe kan je hoogbejaarde mensen nou zo behandelen!".
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_133092515
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:25 schreef zakschijt het volgende:

[..]

Wat lul je nou stom? Niemand zegt dat zij vanwege haar leeftijd niet meer hoeft te betalen voor haar treinkaartje.
Maar je snapt toch zelf ook wel dat iemand van 89 JAAR OUD DIE HOOGBEJAARD IS niet alles meer even snel kan en even snel begrijpt ????
Verwacht jij van een hoogbejaarde ook dat die ff de marathon rent? Onder het mom van "ja dan moet die oude knar maar wat meer moeite doen!". Of dat een hoogbejaarde nog exact dezelfde reactiesnelheid heeft als een 25-jarige ?
Echt, begrip is hier ver te zoeken.
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:14:48 #235
53267 TC03
pi_133092521
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:12 schreef DjinN het volgende:

[..]

Joh...dat begrip gaat er bij bepaalde mensen gewoonweg niet in. Moet je ze zelf eens zien als ze 89 jaar oud zijn en technologie van die tijd niet meer begrijpen. Nee dan zijn ze ineenkeer heel zielig want "hoe kan je hoogbejaarde mensen nou zo behandelen!".
Denk het niet hoor, meeste mensen zijn gewoon normaal en niet egoïstisch. Wat is er nou erg aan even 200 meter lopen? Wat is daar mis mee? Leg eens uit.
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:15:18 #236
53267 TC03
pi_133092543
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:14 schreef DjinN het volgende:

[..]

Wat lul je nou stom? Niemand zegt dat zij vanwege haar leeftijd niet meer hoeft te betalen voor haar treinkaartje.
Maar je snapt toch zelf ook wel dat iemand van 89 JAAR OUD DIE HOOGBEJAARD IS niet alles meer even snel kan en even snel begrijpt ????
Verwacht jij van een hoogbejaarde ook dat die ff de marathon rent? Onder het mom van "ja dan moet die oude knar maar wat meer moeite doen!". Of dat een hoogbejaarde nog exact dezelfde reactiesnelheid heeft als een 25-jarige ?
Ja, dat snapte die conducteur ook. Daarom maakte hij de uitzondering om haar geen boete te geven. Sympathiek toch? :)
pi_133092564
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:14 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ja, daarom heeft ze geen boete gekregen.
pi_133092605
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Denk het niet hoor, meeste mensen zijn gewoon normaal en niet egoïstisch. Wat is er nou erg aan even 200 meter lopen? Wat is daar mis mee? Leg eens uit.
Ik vind het een groot verschil. Een jong persoon even 200 meter moet lopen (iemand die elke dag op hetzelfde station komt, de weg weet, 4x per dag in en uit checkt), of een hoogbejaarde dame van 89 die bijna nooit met de trein reist, de eerste keer zo'n ding gebruikt, niet de snelste meer is, en vergeetachtig wordt, en dan ook moeite hebben met de huidige technologie (LEEFTIJD? HALLO?).
pi_133092650
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:16 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ik vind het een groot verschil. Een jong persoon even 200 meter moet lopen (iemand die elke dag op hetzelfde station komt, de weg weet, 4x per dag in en uit checkt), of een hoogbejaarde dame van 89 die bijna nooit met de trein reist, de eerste keer zo'n ding gebruikt, niet de snelste meer is, en vergeetachtig wordt, en dan ook moeite hebben met de huidige technologie (LEEFTIJD? HALLO?).
Als je niet meer 200 meter kan lopen moet je niet met het OV gaan.
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:18:40 #240
53267 TC03
pi_133092670
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:16 schreef DjinN het volgende:

[..]

HALLO!!!

Ja ik snap dat ze er moeite mee heeft, daarom legt de conducteur het haar uit en strijkt hij over zijn haart door geen boete te geven en verzoekt hij haar om in 6 minuten tijd +/- 200 meter af te leggen. Wat is daar mis mee dan?
pi_133092671
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:15 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Ja, daarom heeft ze geen boete gekregen.
Nee, maar wordt ze wel de trein uit geknikkerd onder het mom van "u heeft 6 minuten om in te checken. Dag mevrouw!". Je kan van een oude vrouw niet verwacht dat ze op een station waar ze de weg niet kent, niet goed begrijpt wat ze moet doen (en niet meer de snelste is van begrip) hop hop naar het ding rent, incheckt en snel de trein weer in sprint.
Of vind jij van wel ???
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:19:11 #242
53267 TC03
pi_133092683
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:18 schreef DjinN het volgende:
Nee, maar wordt ze wel de trein uit geknikkerd onder het mom van "u heeft 6 minuten om in te checken. Dag mevrouw!". Je kan van een oude vrouw niet verwacht dat ze hop hop naar het ding rent, incheckt en snel de trein weer in sprint.

Waarom kan je dat niet verwachten dan? En anders neemt ze toch de volgende trein? Rijdt om het half uur.
pi_133092694
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:18 schreef DjinN het volgende:

[..]

Nee, maar wordt ze wel de trein uit geknikkerd onder het mom van "u heeft 6 minuten om in te checken. Dag mevrouw!". Je kan van een oude vrouw niet verwacht dat ze hop hop naar het ding rent, incheckt en snel de trein weer in sprint.
Of vind jij van wel ???
Nee, dan neemt ze de volgende trein.
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:26:04 #244
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133092974
Telegraafartikel?
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:27:57 #245
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133093046
Tussen 40-45 waren ze overigens dolblij wanneer ze de trein uitgezet werden.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:57:35 #246
308021 HTrockstar
Tweakotine-addict
pi_133093846
Wat een inlevingsvermogen hier!
Ik weet niet hoe ik hier op moet reageren, wat een stel sneu donders als je begrip hebt voor de actie van de conducteur ;(
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 23:09:03 #247
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_133094233
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:45 schreef trancethrust het volgende:
[ afbeelding ]

(Weer) verplicht stellen. Probleem opgelost.
Dit idd :')
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 9 november 2013 @ 23:15:32 #248
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133094435
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:40 schreef kirsten. het volgende:
maar ik kan me slecht voorstellen dat mensen inmiddels nog steeds niet weten dat je moet inchecken. Aangezien het maar op elke hoek van het station, trein en perron vermeld staat.
Dat jij je dat niet kan voorstellen ligt toch echt aan jou.

Mensen van 85 zijn doorgaans zeker zo'n 60-70 jaar een ander systeem gewend. Wanneer zo iemand dan ook nog eens niet tot nooit met de trein reist, is het niet zo gek dat zo'n nieuwe techniek opeens best verwarrend is. Daar mag best rekening mee gehouden worden.
Krekker is de bom!
  zaterdag 9 november 2013 @ 23:16:42 #249
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133094478
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:27 schreef Keukendrol het volgende:
Tussen 40-45 waren ze overigens dolblij wanneer ze de trein uitgezet werden.
pi_133094513
En dan nogmaals de vraag, vanaf welke leeftijd hoef ik precies geen geldig vervoersbewijs meer in de trein te hebben?
pi_133094517
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:57 schreef HTrockstar het volgende:
Wat een inlevingsvermogen hier!
Ik weet niet hoe ik hier op moet reageren, wat een stel sneu donders als je begrip hebt voor de actie van de conducteur ;(
Nou, wat een verschrikkelijke man. Moet hij dan iedereen maar gratis mee laten reizen? Hij gaf haar overigens niet eens een boete, ze hoefde alleen in te checken.

En volgens mij heeft ze eerst ook nog even een rondvaart over de grachten gemaakt als je hier door twee uur later aankomt.
  zaterdag 9 november 2013 @ 23:27:06 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133094800
Als deze vrouw Marokkaans geweest was dan had de Telegraaf gekopt: "Conducteur matst zwartrijdster en wordt vervolgens aangeklaagd!"
The End Times are wild
  zaterdag 9 november 2013 @ 23:43:26 #253
38114 beantherio
pi_133095392
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:17 schreef dotKoen het volgende:
En dan nogmaals de vraag, vanaf welke leeftijd hoef ik precies geen geldig vervoersbewijs meer in de trein te hebben?
Wat een maatschappij :')
pi_133095523
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:43 schreef beantherio het volgende:

[..]

Wat een maatschappij :')
Heeft een lekker stuk gratis gereisd, geen boete, bosje bloemen, 2 dagkaarten gekregen: best goed toch?
pi_133098729
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:42 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zou je mij uit kunnen leggen wat er precies schandalig is aan de behandeling?
Haar dwingen de trein te verlaten en in te checken bij een station waar de incheckpalen op een half uur lopen staan.

Hij had haar ook een boete kunnen geven bv en een acceptgiro toesturen.
pi_133098782
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Mensen van 85 zijn doorgaans zeker zo'n 60-70 jaar een ander systeem gewend. Wanneer zo iemand dan ook nog eens niet tot nooit met de trein reist, is het niet zo gek dat zo'n nieuwe techniek opeens best verwarrend is. Daar mag best rekening mee gehouden worden.
Studenten hebben er net zo hard moeite mee anders. Oh moet ik nu inchecken ? Maar ik heb studenten OV, oh ik ben vergeten in bus a uit te checken, kan ik in bus b dat even doen ?

Echt zo vaak meegemaakt. En ja toen waren de meeste controleurs ook coulant.
  zondag 10 november 2013 @ 02:42:30 #257
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133100042
Hoe je het ook wendt of keert, erg klantvriendelijk is die opgedrongen chip-OV-kaart niet. Enige coulance is hier op z'n plaats, en naar mijn mening heeft mevrouw die ook gekregen, ook al omdat mevrouw nog steeds gewoon een kaartje uit de automaat had kunnen scoren...

Ik zie inderdaad net zo vaak mensen van wat voor leeftijd dan ook - inclusief die zogenaamd zo bijdehante tieners - het systeem niet snappen. En het vernieuwde station Utrecht Centraal is inderdaad een draak van een station, waar je echt wel langer bezig bent dan "één minuutje" om zo'n kolere-incheck-paal te vinden.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133100762
waar is dat incheck paaltje op utrecht centraal dan? helemaal bij de ingang van hoog catharijne ofzo?
There are only 151 Pokémon.
pi_133101389
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 02:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, erg klantvriendelijk is die opgedrongen chip-OV-kaart niet. Enige coulance is hier op z'n plaats, en naar mijn mening heeft mevrouw die ook gekregen, ook al omdat mevrouw nog steeds gewoon een kaartje uit de automaat had kunnen scoren...

Ik zie inderdaad net zo vaak mensen van wat voor leeftijd dan ook - inclusief die zogenaamd zo bijdehante tieners - het systeem niet snappen. En het vernieuwde station Utrecht Centraal is inderdaad een draak van een station, waar je echt wel langer bezig bent dan "één minuutje" om zo'n kolere-incheck-paal te vinden.
Serieus, waarom vinden mensen de ov-chipkaart ingewikkeld? Je moet hem voor het paaltje houden, en dan geeft hij geluid, een lichtje en een tekstbericht. Serieus hoe moeilijk kan het zijn? :')

Ik vind het ook veel makkelijker. Al het ov met één pasje, niet meer kaartjes hoeven kopen. Het is net zoiets als briefgeld of pinnen.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  zondag 10 november 2013 @ 07:00:56 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133101494
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 02:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Ehm nee, in combinatie met die dalurenkaart kun je geen kaartje meer kopen, dat is dan gewoon geen geldig vervoersbewijs, want je hebt alleen maar recht op die 40% korting op je OV-chipkaart.

Het is een onding, en als ze hekjes voor de perrons gaan plaatsen wordt het helemaal drama... Van spoor 4 naar spoor 10 en dan tussendoor twee keer die kaart voor een poortje houden, samen met nog 100 man die in 3 minuten dezelfde aansluiting moet halen...
Daar gaan ongelukken mee komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 10 november 2013 @ 07:08:08 #261
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_133101499
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 04:56 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Serieus, waarom vinden mensen de ov-chipkaart ingewikkeld? Je moet hem voor het paaltje houden, en dan geeft hij geluid, een lichtje en een tekstbericht. Serieus hoe moeilijk kan het zijn? :')

Ik vind het ook veel makkelijker. Al het ov met één pasje, niet meer kaartjes hoeven kopen. Het is net zoiets als briefgeld of pinnen.
Ja, eerlijk gezegd, ik reis dus nooit met de trein, eigenlijk helemaal niet met het ov. Laatst moest ik een keer met de trein en ik heb mij door vrienden eerst uitgebreid laten voorlichten :@ De laatste keer dat ik met de trein ging mocht je nog roken in de trein :')
Ik heb dus een papieren kaartje gekocht. Ik hoef zo'n chipkaart niet want ik ga nooit met de trein, en ik vind het dus niks met bliepen. Ik vind het helemaal niet lekker makkelijk want ik heb er alleen maar horrorverhalen over gehoord (nu weer dus).

Ik snap niet dat die lokettist die mevrouw niet gewoon een papieren kaartje heeft verkocht. Dat zou ik de beste optie gevonden hebben.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_133101501
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom ging ze dan niet gewoon naar de dus 'bekende' kaartjesautomaat en kocht ze daar dan niet gewoon een ticket?
Mijn oma reist gemiddeld 1x in de 20 jaar met de trein. Maar toen zij laatst ging, vroeg ze toch even of ze ergens nog iets moest doen met dat pasje. Ze had namelijk nogal wat heisa gehoord over 'inchecken'. Je bent wel wereldvreemd als je dat soort dingen niet meekrijgt hoor. Neemt verder niet weg dat het gewoon triest voor die vrouw is, maar niet per se door iemand anders zijn toedoen.

Bovendien ben je wel een tjappie van een dochter als je je moeder het niet even uitlegt. Medische ingreep of niet, praten kon ze blijkbaar wel :{
  zondag 10 november 2013 @ 07:13:22 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133101506
De gemiddelde 89-jarige heeft natuurlijk een young, hip and happening dochter van 33 die ook alles van die chipkaart weet...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133101523
Regels zijn regels
  zondag 10 november 2013 @ 07:23:10 #265
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_133101524
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 07:22 schreef Zolder het volgende:
Regels zijn regels
Dat weten die bejaarden uit hun jeugd nog wel hoor

:7
  zondag 10 november 2013 @ 07:23:57 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133101526
Ordnung muss sein
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133101546
Goede actie, het moet maar eens klaar zijn met die oude mensen die hun leeftijd misbruiken om zwart te kunnen rijden. Gebeurde in de tijd van de papieren kaartjes ook al: "Valideren? In een geel datumkastje??? Nog nooooooit van gehoord meneer. Ja ik ben dan ook al 83 ziet u, ik volg het allemaal niet meer zo goed."
pi_133101549
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:22 schreef MoneyTalks het volgende:
Dat is waar. Vind ik ook nergens op slaan trouwens. Op Amstel staan ze ook gewoon op het perron bijvoorbeeld. Zouden ze in Utecht ook wel eens mogen doen.
pi_133101552

|:( :')
pi_133101956
quote:
6s.gif Op zondag 10 november 2013 07:09 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Waarom ging ze dan niet gewoon naar de dus 'bekende' kaartjesautomaat en kocht ze daar dan niet gewoon een ticket?
Ik gok dat ze geen pinpas heeft.
pi_133101962
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 09:22 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ik gok dat ze geen pinpas heeft.
Maar muntjes hebben oudjes altijd in overvloed!
pi_133102004
quote:
6s.gif Op zondag 10 november 2013 09:23 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Maar machines zijn eng ;)
Dus ging de dame naar het loket waar je E0,50 extra betaalt voor een kaartje. Waar ze vervolgens blijkbaar het advies kreeg om geen los papieren kaartje te kopen maar een OV-Chip-met-kortingskaart. En daar is eea of niet goed uitgelegd; of mevrouw heeft niet goed geluisterd; of mevrouw is een beetje vergeetachtig; of mevrouw begreep het allemaal prima maar hoopte dat men haar zou matsen als er controle kwam :P
  zondag 10 november 2013 @ 10:04:19 #273
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133102328
quote:
6s.gif Op zondag 10 november 2013 09:23 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Maar die rare Uro's he? Daar zijn ze nog niet aan gewend. ;(
pi_133102541
quote:
6s.gif Op zondag 10 november 2013 07:09 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Mijn oma reist gemiddeld 1x in de 20 jaar met de trein. Maar toen zij laatst ging, vroeg ze toch even of ze ergens nog iets moest doen met dat pasje. Ze had namelijk nogal wat heisa gehoord over 'inchecken'. Je bent wel wereldvreemd als je dat soort dingen niet meekrijgt hoor. Neemt verder niet weg dat het gewoon triest voor die vrouw is, maar niet per se door iemand anders zijn toedoen.

Bovendien ben je wel een tjappie van een dochter als je je moeder het niet even uitlegt. Medische ingreep of niet, praten kon ze blijkbaar wel :{
Lezen is niet het sterkste punt van de Fokker hier.

quote:
Omdat ze niets aan het toeval wilde overlaten, kocht ze een dag voor de beladen treinreis alvast een kaartje. Dat werd niet de oude vertrouwde voordeelurenkaart, maar een nieuw abonnement gekoppeld aan een ov-chipkaart. Veldmeijer: 'De loketbediende legde de gebruiksvoorwaarden uit en registreerde me voor dinsdagmorgen. In de veronderstelling dat daarmee alles geregeld was, keerde ik terug naar huis. Een zorg minder, dacht ik.'
pi_133102571
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 03:25 schreef Eenskijken het volgende:
waar is dat incheck paaltje op utrecht centraal dan? helemaal bij de ingang van hoog catharijne ofzo?
Ja en bij de trap naar het busstation. Iemand anders zou ze bij de roltrappen van en naar het perron plaatsen maar de NS wilde in de looproute van mensen plaatsen.
pi_133102718
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Lezen is niet het sterkste punt van de Fokker hier.

[..]

Dus? Je kan een dag van tevoren ook prima een papieren kaartje zonder datum halen.
pi_133102780
quote:
6s.gif Op zondag 10 november 2013 10:35 schreef kirsten. het volgende:
Dus? Je kan een dag van tevoren ook prima een papieren kaartje zonder datum halen.
Papieren kaartjes zonder datum zijn al een jaar afgeschaft. Je kunt wel een papieren kaartje halen met de datum van morgen. Maar dat terzijde.
  zondag 10 november 2013 @ 10:43:40 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133102849
quote:
6s.gif Op zondag 10 november 2013 10:35 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Uit de OP:
Het werd niet de oude vertrouwde voordeelurenkaart...

Ze wilde dus gewoon haar voordeelurenkaart verlengen, waarbij je idd zelf papieren kortingskaartjes kocht, maar dat kon niet meer want de huidige dalurenkaart is alleen nog maar een chipkaart.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 10 november 2013 @ 10:46:25 #279
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133102891
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 10:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uit de OP:

Ze wilde dus gewoon haar voordeelurenkaart verlengen, waarbij je idd zelf papieren kortingskaartjes kocht, maar dat kon niet meer want de huidige dalurenkaart is alleen nog maar een chipkaart.
Ze had dus een voordeeluren kaart maar reed nooit met de trein?
  zondag 10 november 2013 @ 10:46:58 #280
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_133102902
Ze moeten van die incheck palen op het perron zelf zetten voor dit soort gevallen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 10 november 2013 @ 10:48:12 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133102928
quote:
99s.gif Op zondag 10 november 2013 10:46 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ze had dus een voordeeluren kaart maar reed nooit met de trein?
Hoezo reed ze nooit met de trein? Die voordeelurenkaart was al winst als ze 4 keer per jaar naar haar dochter in Zwolle ging, of 2 keer als ze eerste klas reist.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 10 november 2013 @ 10:48:49 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133102933
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ze moeten van die incheck palen op het perron zelf zetten voor dit soort gevallen.
Daar zouden ze sowieso moeten staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 10 november 2013 @ 10:52:17 #283
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133103008
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 10:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo reed ze nooit met de trein? Die voordeelurenkaart was al winst als ze 4 keer per jaar naar haar dochter in Zwolle ging, of 2 keer als ze eerste klas reist.
Ik ga er van uit dat als je 2 keer per jaar met de trein gaat, inmiddels wel ongeveer weet wat je kunt verwachten op het station qua kaartjes. Het is niet alsof ze 20 jaar geen station heeft gezien.
pi_133103100
quote:
99s.gif Op zondag 10 november 2013 10:52 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat als je 2 keer per jaar met de trein gaat, inmiddels wel ongeveer weet wat je kunt verwachten op het station qua kaartjes. Het is niet alsof ze 20 jaar geen station heeft gezien.
Misschien was er wel iemand anders bij.
En je kon vorig jaar nog gewoon zonder OV chipkaart reizen.

Toevallig gisteravond weer iemand in de trein, jaar of 40, die had zijn chipkaart ook niet geactiveerd voor de NS (had het zelf gedaan alsnog)

En waarom zou je dat ook doen, zet ze standaard aan op 2de klasse.
  zondag 10 november 2013 @ 10:58:03 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133103122
quote:
99s.gif Op zondag 10 november 2013 10:52 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Als je gewoon je kortingskaartjes kunt blijven kopen, waarom zou je je dan die 2 a 3 keer per jaar ook nog eens druk gaan maken over dingen die voor jou niet van belang zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 10 november 2013 @ 11:01:19 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133103175
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Misschien was er wel iemand anders bij.
En je kon vorig jaar nog gewoon zonder OV chipkaart reizen.

Toevallig gisteravond weer iemand in de trein, jaar of 40, die had zijn chipkaart ook niet geactiveerd voor de NS (had het zelf gedaan alsnog)

En waarom zou je dat ook doen, zet ze standaard aan op 2de klasse.
Ja, dat snap ik dus ook niet, dan koop je zo'n kaart, moet je hem nog activeren voor de NS?
Waar is hij wel voor geactiveerd? De busbedrijven? En als je dan met een trein van Connexion of Arriva gaat moet je hem dan ook apart activeren?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133103211
quote:
Met een vertraging van zo'n 2 uur kwam ze uiteindelijk aan in Zwolle, waar haar dochter al die tijd in de auto had zitten wachten.
En die had haar moeder van 89 ook niet even een ritje kunnen geven :') ?
  zondag 10 november 2013 @ 11:03:05 #288
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133103213
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik dus ook niet, dan koop je zo'n kaart, moet je hem nog activeren voor de NS?
Waar is hij wel voor geactiveerd? De busbedrijven? En als je dan met een trein van Connexion of Arriva gaat moet je hem dan ook apart activeren?
Ik snap er ook geen bal van. Hoezo activeren?
Je koopt toch zo'n OV kaart om met het OV te kunnen |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_133103261
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 10:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uit de OP:

Als bestaande klant kan je je voordeelurenkaart nog gewoon verlengen hoor. En die is beter dan het dalurenabonnement, want geen middagspits.
  zondag 10 november 2013 @ 11:07:40 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133103294
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:02 schreef Motorbass het volgende:

[..]

En die had haar moeder van 89 ook niet even een ritje kunnen geven :') ?
Dochter had net een zware operatie achter de rug en is waarschijnlijk ook 65+

Kans is groot dat ze niet eens zo'n lange rit had mogen of kunnen maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 10 november 2013 @ 11:10:00 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133103346
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:05 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Als bestaande klant kan je je voordeelurenkaart nog gewoon verlengen hoor. En die is beter dan het dalurenabonnement, want geen middagspits.
Als papieren kaart waarbij je nog losse kaartjes met korting koopt?

Goh, dan had de NS wel wat duidelijker mogen zijn, mijn moeder heeft m opgezegd omdat ze die chipkaart niet zag zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133103356
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dochter had net een zware operatie achter de rug en is waarschijnlijk ook 65+

Kans is groot dat ze niet eens zo'n lange rit had mogen of kunnen maken.
quote:
voor het bezoek aan haar dochter (50)
Daarnaast wordt niet vermeld of de dochter de operatie al achter de rug had, of dat de operatie nog moest beginnen.
pi_133103454
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als papieren kaart waarbij je nog losse kaartjes met korting koopt?

Goh, dan had de NS wel wat duidelijker mogen zijn, mijn moeder heeft m opgezegd omdat ze die chipkaart niet zag zitten.
Als OV chipkaart. Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten of je nog losse papieren kaartjes daarvoor kan kopen voor je medereizigers, eerst werd het afgeschaft, toen weer niet, toen weer wel.

NS is er zelf ook onduidelijk over. En het is reuze onhandig, want je medereizigers moeten a ook een OV chipkaart hebben en b naar de automaat om met mij samen te reizen met korting.
  zondag 10 november 2013 @ 11:15:07 #294
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133103461
De hamvraag is natuurlijk; wie bestuurde de auto?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 10 november 2013 @ 11:16:25 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133103484
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:10 schreef Motorbass het volgende:

[..]

[..]

Daarnaast wordt niet vermeld of de dochter de operatie al achter de rug had, of dat de operatie nog moest beginnen.
Onderging lijkt me VVT.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133103499
Tjonge weer paginagrootte artikelen in de verschillende kranten, btje overdreven allemaal.
pi_133103531
en weten mensen dit ook ?

quote:
In Limburg zijn bijvoorbeeld korte afstanden met de ov-chipkaart goedkoper dan met het papieren kaartje, maar lange afstanden zijn juist weer duurder
pi_133103536
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als OV chipkaart. Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten of je nog losse papieren kaartjes daarvoor kan kopen voor je medereizigers, eerst werd het afgeschaft, toen weer niet, toen weer wel.
Aangezien je met papieren kaartjes een reis deels zonder (voor 09:00) en deels met (na 09:00) korting kan reizen zonder uit de trein te hoeven stappen is het verplichten in/uit te checken een wijziging in de productvoorwaarden. Dat mag niet zomaar.
Als de NS dat graag wil mogen ze automaten in de trein gaan hangen.
pi_133103650
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Onderging lijkt me VVT.
Dat lijkt me logisch na het schrijven van het artikel. Ik lees alleen wat er staat. :)
Verder vind ik een zeer subjectief geschreven stuk, waardoor de geloofwaardigheid een stuk minder wordt.
pi_133103660
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:18 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Aangezien je met papieren kaartjes een reis deels zonder (voor 09:00) en deels met (na 09:00) korting kan reizen zonder uit de trein te hoeven stappen is het verplichten in/uit te checken een wijziging in de productvoorwaarden. Dat mag niet zomaar.
Als de NS dat graag wil mogen ze automaten in de trein gaan hangen.
Klopt, technisch kan je ook gewoon mensen met korting en zonder korting laten reizen op de betreffende tijden in 1 rit. Gewoon je software aanpassen.

Afschaffen van papieren kaartjes moet je ook niet willen als NS, je kan de poortjes ook openen met papieren kaartjes als je dat instelt. Dat is veel klantvriendelijker, voor ouderen, toeristen bv.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')