quote:Dat ik dit op mijn leeftijd nog moet meemaken,' zegt ze drie dagen na dato met bibberende stem en handenwringend in haar appartement in een seniorenflat in de Rotterdamse deelgemeente IJsselmonde.
Voor ouderen kan het best ingewikkeld zijn. Neemt niet weg dat het artikel wel erg gekleurd is. Op klaarlichte dag iemand op Utrecht CS de trein uitsturen om in te checken is niet iemand aan het lot overlaten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:40 schreef kirsten. het volgende:
Lichtelijk gekleurd artikel. 'handenwringend, met tranen in haar ogen, bibberende stem'. Ach gossie.
Blijft naar voor die vrouw hoor, maar ik kan me slecht voorstellen dat mensen inmiddels nog steeds niet weten dat je moet inchecken. Aangezien het maar op elke hoek van het station, trein en perron vermeld staat.
Ja, doe er maar lollig om. Deze oude vrouw moest wel op de volgende trein wachten ! Dat gun je niemand.quote:
En ze had ook gewoon nog een kaartje kunnen kopen bij de automaat.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:44 schreef Ulx het volgende:
Beetje zielig voor die vrouw, maar ondertussen had ze gewoon wel kunnen weten. Die kaart bestaat al een tijdje.
NS treft hier geen blaaam imo.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:44 schreef Ulx het volgende:
Beetje zielig voor die vrouw, maar ondertussen had ze het gewoon wel kunnen weten. Die kaart bestaat al een tijdje.
Dat zou wel klantvriendelijk zijn idd.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef DS4 het volgende:
Al vind ik het wel vreemd dat een conducteur niet zo'n kaart kan activeren alsof van het station van vertrek ingelogd.
Activeren voor de NS kan niet eens bij een normale oplaadautomaat.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef DS4 het volgende:
Al vind ik het wel vreemd dat een conducteur niet zo'n kaart kan activeren alsof van het station van vertrek ingelogd.
Ik gok dat dat al snel misbruik in de hand zou werken. Dan "vergeten" een boel mensen in te checken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef DS4 het volgende:
Schande, iemand laten betalen voor een treinreis!
Al vind ik het wel vreemd dat een conducteur niet zo'n kaart kan activeren alsof van het station van vertrek ingelogd.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:39 schreef GroningseGast het volgende:
Kon die dochter haar niet even ophalen met de auto ofzo? Zon oud omatje met de trein laten reizen
quote:De hoogbejaarde vrouw met de bruine ogen en het grijze vlassige haar was 'op van de zenuwen' voor het bezoek aan haar dochter (50). Die onderging een ernstige medische ingreep waarover haar moeder niet wil uitweiden.
Regel 1 : wie niet inchecked krijgt een boete. Heeft mevrouw die gekregen ? Nee. Heel coulant lijkt me.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:52 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Schandalig, enige menselijkheid is wel verdwenen tegenwoordig, en men schuilt zich graag achter de regels! Wat een zooitje, die vent wist dat mevrouw onderweg was, en dan wacht je als conducteur gewoon tot mevrouw terug is.
Al dat gezeur over bordjes en het allemaal kunnen weten, wat is dat voor nonsense..
'Die onderging een ernstige medische ingreep waarover haar moeder niet wil uitweiden.'quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:39 schreef GroningseGast het volgende:
Kon die dochter haar niet even ophalen met de auto ofzo? Zon oud omatje met de trein laten reizen
Volgens mij werd ze door diezelfde dochter opgehaald van station Zwolle.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
'Die onderging een ernstige medische ingreep waarover haar moeder niet wil uitweiden.'
Het is maar net hoe je zo'n artikel schrijft. Vrouw heeft niet ingecheckt; de conducteur merkt dit op en geeft de vrouw alsnog de kans in te checken, zonder boete te schrijven. Lijkt me al vrij coulant. Dat een conducteur er van uit gaat dat 6 min genoeg is om in en uit te checken vind ik ook vrij plausibel klinken. Vervelend dat de trein weg is, maar die kan natuurlijk ook niet zo maar wachten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:52 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Schandalig, enige menselijkheid is wel verdwenen tegenwoordig, en men schuilt zich graag achter de regels! Wat een zooitje, die vent wist dat mevrouw onderweg was, en dan wacht je als conducteur gewoon tot mevrouw terug is.
Al dat gezeur over bordjes en het allemaal kunnen weten, wat is dat voor nonsense..
Nergens staat dat ze Joods is.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef Specularium het volgende:
Terwijl die deur al 40-45x open staat.
Criminelen die bejaarden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:54 schreef Pvoesss het volgende:
In het begin zag je dat zo vaak oudjes die deden alsof ze het niet snappen om maar gratis te rijden![]()
Nee, Uitzwolle.quote:
Precies. Paal en perk.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:57 schreef bioloogje het volgende:
Als je ziet hoe vaak die oudjes zich bewust dom houden, en zo elke keer gratis reizen...
Regel dan ten eerste maar eens onboard inchecken.. En dat hele boete verhaal en regels moet je bij mij al helemaal niet aankomen, je bent per definitie al crimineel want je zou het allemaal gepland hebben..quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Regel 1 : wie niet inchecked krijgt een boete. Heeft mevrouw die gekregen ? Nee. Heel coulant lijkt me.
En moeten alle overige mensen in de trein vertraging oplopen omdat mevrouw niet inchecked ?
Je mag best een beetje nadenken.
Je kunt ook al niet meer poepen in de trein.quote:
Twee uur vertraging kan ook niet. Per half uur gaat een intercity van Utrecht naar Zwolle (het ene half uur rijdt de trein door naar Leeuwarden, het andere half uur naar Groningen).quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:35 schreef dotKoen het volgende:
Nou nou, op het levensgevaarlijke Utrecht Centraal eruit gezet. Gewoon de folder lezen, staat gewoon in hoe zo'n kaart werkt. Twee uur vertraging slaat ook nergens op overigens.
Dat is allemaal wel leuk maar hier zit geen AD artikel in.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:01 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Twee uur vertraging kan ook niet. Per half uur gaat een intercity van Utrecht naar Zwolle (het ene half uur rijdt de trein door naar Leeuwarden, het andere half uur naar Groningen).
En zou mevrouw een half uur wachten op Utrecht CS te lang vinden, dan kan ze lekker knus in de stoptrein naar Zwolle gaan zitten, die ongeveer vijf minuten na de intercity vertrekt.
Fantastisch betoog. Maar ik ben het er niet mee eens, iedereen kan zien dat die mevrouw niet zo snel meer is, op een station wat ze waarschijnlijk niet kent, en overladen met mensen. Rijen vol andere die eerst willen inchecken en dan moet ze nog terug.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:55 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je zo'n artikel schrijft. Vrouw heeft niet ingecheckt; de conducteur merkt dit op en geeft de vrouw alsnog de kans in te checken, zonder boete te schrijven. Lijkt me al vrij coulant. Dat een conducteur er van uit gaat dat 6 min genoeg is om in en uit te checken vind ik ook vrij plausibel klinken. Vervelend dat de trein weg is, maar die kan natuurlijk ook niet zo maar wachten.
Was ook mogelijk. Een kaartje kopen bij de conducteur. Tegen treintarief.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:03 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Fantastisch betoog. Maar ik ben het er niet mee eens, iedereen kan zien dat die mevrouw niet zo snel meer is, op een station wat ze waarschijnlijk niet kent, en overladen met mensen. Rijen vol andere die eerst willen inchecken en dan moet ze nog terug.
Tja, ik had het anders opgelost.
Grapjas, die incheckpalen bij Utrecht CS staan 5 km van het perron.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:55 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je zo'n artikel schrijft. Vrouw heeft niet ingecheckt; de conducteur merkt dit op en geeft de vrouw alsnog de kans in te checken, zonder boete te schrijven. Lijkt me al vrij coulant. Dat een conducteur er van uit gaat dat 6 min genoeg is om in en uit te checken vind ik ook vrij plausibel klinken. Vervelend dat de trein weg is, maar die kan natuurlijk ook niet zo maar wachten.
Is dat aangeboden dan? Want dat had mooi geweest natuurlijk, dan had ze kunnen blijven zitten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Was ook mogelijk. Een kaartje kopen bij de conducteur. Tegen treintarief.
Ik ben 51. Moest met de trein naar Amsterdam met Doc en Kamagurka om een bandje te zien. Ik miste de trein op Centraal. Durfde niet in te stappen omdat ik niet zeker was of het de juiste trein was. Toen de trein wegreed zag ik ze nog kwaad zwaaien.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:03 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Fantastisch betoog. Maar ik ben het er niet mee eens, iedereen kan zien dat die mevrouw niet zo snel meer is, op een station wat ze waarschijnlijk niet kent, en overladen met mensen. Rijen vol andere die eerst willen inchecken en dan moet ze nog terug.
Tja, ik had het anders opgelost.
Treintarief noemt men ook wel "boete".quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:06 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Is dat aangeboden dan? Want dat had mooi geweest natuurlijk, dan had ze kunnen blijven zitten.
Dat kost alleen ¤ 35,-- extra (tarief Arriva, van de NS weet ik het niet).quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:06 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Is dat aangeboden dan? Want dat had mooi geweest natuurlijk, dan had ze kunnen blijven zitten.
Zie je ook niet zo vaak. Hoogbejaarde snookersters.quote:
Ditquote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef gelly het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom ze 2 uur later aankwam aangezien er elk half uur een trein van Utrecht CS naar Zwolle rijdt.
Nee?quote:
Hulde inderdaad, en de meeste oudjes kun je niet beschuldigen van fraude, die regelen alles op voorhand maar hebben uiteraard wel wat moeite met die nieuwe methoden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben 51. Moest met de trein naar Amsterdam met Doc en Kamagurka om een bandje te zien. Ik miste de trein op Centraal. Durfde niet in te stappen omdat ik niet zeker was of het de juiste trein was. Toen de trein wegreed zag ik ze nog kwaad zwaaien.
Ook eens in een touristentrein uit Oostenrijk gestapt. Gelukkig kwam ie het kaartje niet controleren.
89. En alleen op pad van Rotterdam naar PEC Zwolle. Hulde.
Ja hoe kan je iemand registreren voor de volgende dag ??quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee?
Degene die haar de kaart verkocht en zei dat hij de kaart voor die dinsdag zou registreren ook niet?
Het is een onding, en het is absurd dat een voordeelurenkaart niet meer bestaat met te kopen losse treinkaartjes.
Een incheckplek in de trein zou ook een optie zijn, bussen hebben ze ook, dus in de trein moet het ook kunnen.
Zeker bij Utrecht, dan kan je naar Rotterdam of Den Haag met dezelfde trein en als de NS dan ook gewoon Utrecht CS als eindbestemming laat staan binnen in de trein op de infoborden is het erg verwarrend, want wat is de voorkant...quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:12 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Hulde inderdaad, en de meeste oudjes kun je niet beschuldigen van fraude, die regelen alles op voorhand maar hebben uiteraard wel wat moeite met die nieuwe methoden.
Zo ben ik ook al vaak een trein gemist omdat ik niet kon zien of het de goede trein was, en ik ben 36.. Het kan allemaal heel verwarrend zijn als je niet vaak reist met de trein!
Ik haal een voordeelurenkaart uit het verhaal.... dan moest je dus vroeger nog een kortingkaartje kopen, en tegenwoordig niet meer, dat gaat helemaal via de OV-chipkaart.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:10 schreef macca728 het volgende:
En welk abonnement stond er op de OV chipkaart ?
Ik kan best begrijpen dat iemand dan vergeet in te checken, want waarom zou je met een abonnement in moeten checken.
Ok, dan zou ik willen pleiten voor onboard inchecken, of anders het gehele perron ontoegankelijk maken zonder eerst in te checken. Dan heb je dit niet meer.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Treintarief noemt men ook wel "boete".
Geen idee of de vrouw de keus had.
Wat betreft de balie kennen we het verhaal maar van een zielige kant. Inchecken in de trein is niet zo handig, dan gaat iedereen inchecken als de conducteur erasn komtquote:Op zaterdag 9 november 2013 10:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee?
Degene die haar de kaart verkocht en zei dat hij de kaart voor die dinsdag zou registreren ook niet?
Het is een onding, en het is absurd dat een voordeelurenkaart niet meer bestaat met te kopen losse treinkaartjes.
Een incheckplek in de trein zou ook een optie zijn, bussen hebben ze ook, dus in de trein moet het ook kunnen.
Klopt, rete irritant.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik haal een voordeelurenkaart uit het verhaal.... dan moest je dus vroeger nog een kortingkaartje kopen, en tegenwoordig niet meer, dat gaat helemaal via de OV-chipkaart.
Ik denk dat die voordeelurenkaart inging per de volgende dag, qua geldigheid, maar als je in het verleden bij een voordeelurenkaart een los kaartje moest kopen, en nu een OV-chipkaart hebt waarvan de loketbediende zegt dat hij hem voor de volgende dag registreert, dan kan ik me voorstellen dat je op die leeftijd denkt dat je dan de volgende dag al ingecheckt bent.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoe kan je iemand registreren voor de volgende dag ??
Ja dan is de NS bang dat mensen gaan zwartrijden. Je kan ze ook op het perron zetten, zoals bij elk normaal OV systeem, maar daar kunnen mensen tegenaan lopen (volgens NS he)
Je moet een OV-kaart eerst aanmelden voordat je met de NS kunt reizen. Da's een eenmalige handeling. Ik denk dat dat bedoeld is.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Klopt, rete irritant.
Maar ik snap niet waarom ze dat abonnement moet hebben, als ze nooit met de trein gaat.
En dat registreren begrijp ik helemaal niet.
Dat is ook nogal schandalig veel extra..quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:09 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat kost alleen ¤ 35,-- extra (tarief Arriva, van de NS weet ik het niet).
Je kan het mensen bij de conducteur laten doen. Je kon vroeger ook een kaartje kopen bij hem of haar.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:16 schreef danos het volgende:
[..]
Wat betreft de balie kennen we het verhaal maar van een zielige kant. Inchecken in de trein is niet zo handig, dan gaat iedereen inchecken als de conducteur erasn komt
Misschien reist ze wel vaker, maar deed dat tot nu toe met haar papieren voordeelurenkaart, waarbij ze losse kortingskaartjes moest kopen?quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Klopt, rete irritant.
Maar ik snap niet waarom ze dat abonnement moet hebben, als ze nooit met de trein gaat.
En dat registreren begrijp ik helemaal niet.
Kan nu nog steeds, kost je alleen ¤35,- boete extra.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan het mensen bij de conducteur laten doen. Je kon vroeger ook een kaartje kopen bij hem of haar.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Klopt, rete irritant.
Maar ik snap niet waarom ze dat abonnement moet hebben, als ze nooit met de trein gaat.
En dat registreren begrijp ik helemaal niet.
Precies, daar heb je het al!quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker bij Utrecht, dan kan je naar Rotterdam of Den Haag met dezelfde trein en als de NS dan ook gewoon Utrecht CS als eindbestemming laat staan binnen in de trein op de infoborden is het erg verwarrend, want wat is de voorkant...
Nou, dan wachten we toch even tot de baliemedewerker komt melden dat mevrouw prima bij de tijd was, hem hoofdrekenend vertelde wat de prijs zou moeten zijn en het vallende flesje van de baby achter haar opving voor het de grond raakte.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:16 schreef danos het volgende:
[..]
Wat betreft de balie kennen we het verhaal maar van een zielige kant. Inchecken in de trein is niet zo handig, dan gaat iedereen inchecken als de conducteur erasn komt
Ik snap ook nog steeds niet zo goed waarom het niet zo kan als bij de bus, instappen piep, uitstappen piep.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:15 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ok, dan zou ik willen pleiten voor onboard inchecken, of anders het gehele perron ontoegankelijk maken zonder eerst in te checken. Dan heb je dit niet meer.
Omdat er bij de bus een chauffeur zit die nog enigszins zicht heeft op wat de mensen die instappen doen. Bij de trein is dat niet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik snap ook nog steeds niet zo goed waarom het niet zo kan als bij de bus, instappen piep, uitstappen piep.
DIe heb je toch niet meer, OV chipkaart met papieren kaartjes bedoel je ?quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien reist ze wel vaker, maar deed dat tot nu toe met haar papieren voordeelurenkaart, waarbij ze losse kortingskaartjes moest kopen?
Zal wel een Dal Voordeel-kaart zijn, omdat ze in het verleden blijkbaar een voordeelurenkaart had. En daarmee moet je in- en uitchecken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:10 schreef macca728 het volgende:
En welk abonnement stond er op de OV chipkaart ?
Ik kan best begrijpen dat iemand dan vergeet in te checken, want waarom zou je met een abonnement in moeten checken.
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat er bij de bus een chauffeur zit die nog enigszins zicht heeft op wat de mensen die instappen doen. Bij de trein is dat niet.
Dat zou ook prima kunnen werken, alleen is het nogal fraude gevoelig omdat de conducteur niet alles kan bijhouden, tenzij men personeel bij alle deuren heeft staan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik snap ook nog steeds niet zo goed waarom het niet zo kan als bij de bus, instappen piep, uitstappen piep.
Ik neem aan dat je loopt te trollen. Een hele trein laten wachten omdat een seniele bejaarde het foldertje niet heeft gelzen, dat kan je gewoon niet menen ;')quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:03 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Fantastisch betoog. Maar ik ben het er niet mee eens, iedereen kan zien dat die mevrouw niet zo snel meer is, op een station wat ze waarschijnlijk niet kent, en overladen met mensen. Rijen vol andere die eerst willen inchecken en dan moet ze nog terug.
Tja, ik had het anders opgelost.
Minder kans op zwartrijden bij een dergelijk systeem in de bus.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken?
Ja ik las het, een nieuw abonnement.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:21 schreef freako het volgende:
[..]
Zal wel een Dal Voordeel-kaart zijn, omdat ze in het verleden blijkbaar een voordeelurenkaart had. En daarmee moet je in- en uitchecken.
Ik ga ervan uit dat het "registreren voor dinsdag" het activeren van de kaart voor reizen op saldo is geweest.
En twee dagkaartjes.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:23 schreef danos het volgende:
Ongelooflijk, nu krijgt ze nog een bos bloemen ook, gewoon een vuige zwartrijder die beloond wordt. Ik weet wat ik moet doen als ik de volgende keer met de trein ga.
Nee, de voordeelurenkaart was een losse kaart waarbij je per reis een papieren kaartje met korting moest kopen, dat kan nu niet meer, de voordeelurenkaart is nu automatisch een OV-chipkaart.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
DIe heb je toch niet meer, OV chipkaart met papieren kaartjes bedoel je ?
Trouwens die hele voordeelurenkaart bestaat niet eens meer.
Ja en 2 dagkaarten, waarmee je eerst moet inchecken ws haha.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:23 schreef danos het volgende:
Ongelooflijk, nu krijgt ze nog een bos bloemen ook, gewoon een vuige zwartrijder die beloond wordt. Ik weet wat ik moet doen als ik de volgende keer met de trein ga.
Hetzelfde kan van jouw gezegd worden..quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je loopt te trollen. Een hele trein laten wachten omdat een seniele bejaarde het foldertje niet heeft gelzen, dat kan je gewoon niet menen ;')
Met als nieuwe regel, geen korting meer tussen 4 en 6.30, wat mevrouw ook niet zal weten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, de voordeelurenkaart was een losse kaart waarbij je per reis een papieren kaartje met korting moest kopen, dat kan nu niet meer, de voordeelurenkaart is nu automatisch een OV-chipkaart.
Of dalurenkaart of hoe dat ding tegenwoordig heet, hij kost ¤ 50,= per jaar en levert buiten de spits 40% korting op.
Wat? Eh, nee dus. Ik roep hier geen onzin, dat ben jij.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:25 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Hetzelfde kan van jouw gezegd worden..
Ik roep alles behalve onzin, alleen kun jij het niet inzien.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat? Eh, nee dus. Ik roep hier geen onzin, dat ben jij.
Maar dat merk je als gebruiker niet pas als je het afgeschreven bedrag ziet weet je dat je zonder of met korting hebt gereisd.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Met als nieuwe regel, geen korting meer tussen 4 en 6.30, wat mevrouw ook niet zal weten.
Plus regels zijn regels en die gelden voor iedereen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:44 schreef Ulx het volgende:
Beetje zielig voor die vrouw, maar ondertussen had ze het gewoon wel kunnen weten. Die kaart bestaat al een tijdje.
Je kan toch niet serieus een trein laten wachten op iemand??quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:26 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik roep alles behalve onzin, alleen kun jij het niet inzien.
Nee, daarom had de beste man het ook anders moeten oplossen vind ik.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:28 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je kan toch niet serieus een trein laten wachten op iemand??
NS kán een reis registreren via OV-chip Plus, maar dat lijkt me hier niet het geval.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoe kan je iemand registreren voor de volgende dag ??
Ja dan is de NS bang dat mensen gaan zwartrijden. Je kan ze ook op het perron zetten, zoals bij elk normaal OV systeem, maar daar kunnen mensen tegenaan lopen (volgens NS he)
Erg ongepast.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:30 schreef tong80 het volgende:
Jaren geleden werden bejaarden nog onvrijwillig op de trein gezet.
Toch postte je dat net zelf. Onzin dus. Of zelf ook last van Altzheimer?quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:29 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Nee, daarom had de beste man het ook anders moeten oplossen vind ik.
Er werd dan ook hard tegen opgetreden.quote:
En je had niet eens een kaartje nodig, een embleem op je jas was voldoende.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:30 schreef tong80 het volgende:
Jaren geleden werden bejaarden nog onvrijwillig op de trein gezet.
Soort Hells Angels.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:35 schreef danos het volgende:
[..]
En je had niet eens een kaartje nodig, een embleem op je jas was voldoende.
Die toeristentrein mag je gewoon in hoorquote:Op zaterdag 9 november 2013 10:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben 51. Moest met de trein naar Amsterdam met Doc en Kamagurka om een bandje te zien. Ik miste de trein op Centraal. Durfde niet in te stappen omdat ik niet zeker was of het de juiste trein was. Toen de trein wegreed zag ik ze nog kwaad zwaaien.
Ook eens in een touristentrein uit Oostenrijk gestapt. Gelukkig kwam ie het kaartje niet controleren.
89. En alleen op pad van Rotterdam naar PEC Zwolle. Hulde.
Vond het vreemd toen. Zag er allemaal raar uit. De trein was ook groen. Begreep ik ook al niet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:42 schreef Ole het volgende:
[..]
Die toeristentrein mag je gewoon in hoor
Kijk, persoonlijk had ik het even in de gaten gehouden inderdaad, en als dat slechts een minieme vertraging had opgeleverd had ik even gewacht inderdaad. Maar ik zou het gelijk anders hebben opgelost in de trein, hoe weet ik niet, maar desnoods op een ander perron laten inchecken waar dat dichtbij de trein had gekund, zoiets.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Toch postte je dat net zelf. Onzin dus. Of zelf ook last van Altzheimer?
Het is erg ver lopen bij Utrecht CS naar de incheck/uitcheckpalen en haar dochter zou de reis ws hebben uitgelegd en als je daarvan moet afwijken kan ik best begrijpen dat iemand van 89 in de war raakt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:42 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik ben ook wel eens vergeten in te checken. Dan stap je uit, check je in en neem je de volgende trein. Zo'n groot probleem is dat toch ook weer niet? Ja ze is oud, maar ze kan alleen afreizen naar Zwolle dus moet dat ook kunnen.
Dat kan daar gewoon niet. De paaltjes staan bij het winkelcentrum en busstation. NS moet gewoon incheckzuilen op het perron zelf zetten. Of het moet mogelijk zijn bij de conducteur.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:52 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Kijk, persoonlijk had ik het even in de gaten gehouden inderdaad, en als dat slechts een minieme vertraging had opgeleverd had ik even gewacht inderdaad. Maar ik zou het gelijk anders hebben opgelost in de trein, hoe weet ik niet, maar desnoods op een ander perron laten inchecken waar dat dichtbij de trein had gekund, zoiets.
Uiteraard, dat had natuurlijk allang ingevoerd moeten wezen. Het is gewoon slecht geregeld en bedacht. Geen andere woorden voor.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat kan daar gewoon niet. De paaltjes staan bij het winkelcentrum en busstation. NS moet gewoon incheckzuilen op het perron zelf zetten. Of het moet mogelijk zijn bij de conducteur.
Ja dat dacht mevrouw dus.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:55 schreef eriksd het volgende:
Tsja, niet betaald is niet betaald. Ze heeft toch geen boete gehad? Ik zie het hele probleem niet. Als iemand fit genoeg is om met de trein te gaan, is die persoon ook fit genoeg om te betalen.
Precies, en dan stuur je gewoon een acceptgiro na, probleem opgelost.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:55 schreef eriksd het volgende:
Tsja, niet betaald is niet betaald. Ze heeft toch geen boete gehad? Ik zie het hele probleem niet. Als iemand fit genoeg is om met de trein te gaan, is die persoon ook fit genoeg om te betalen.
Ik vind het knap dat je bij voorbaat al een rit kan registreren. Is dit daadwerkelijk wat die loketbediende heeft gezegd of wordt het een beetje aangepast?quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat dacht mevrouw dus.
'De loketbediende legde de gebruiksvoorwaarden uit en registreerde me voor dinsdagmorgen. In de veronderstelling dat daarmee alles geregeld was, keerde ik terug naar huis
quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:00 schreef OngeschiktX het volgende:
Een betere titel zou overigens zijn: 'Zwart reizende bejaarde (89) gevraagd halverwege alsnog in te checken'.
Hij zal het abonnement wel later hebben laten ingaan. Waarna mevrouw dacht dat ze een abonnement had waarmee ze op bepaalde tijdstippen vrij mocht reizen en alles dus klaar was. Miscommunicatie; mogelijk omdat oude mensen nu eenmaal vaak niet luisteren - en het OV chipkaart systeem voor abonnementen nu eenmaal raar isquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je bij voorbaat al een rit kan registreren. Is dit daadwerkelijk wat die loketbediende heeft gezegd of wordt het een beetje aangepast?
Ze was gewoon zenuwachtig voor de lange reis. En terecht, want eerlijk gezegd met de NS weet je nooit hoe je reis gaat verlopen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:14 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Hij zal het abonnement wel later hebben laten ingaan. Waarna mevrouw dacht dat ze een abonnement had waarmee ze op bepaalde tijdstippen vrij mocht reizen en alles dus klaar was. Miscommunicatie; mogelijk omdat oude mensen nu eenmaal vaak niet luisteren - en het OV chipkaart systeem voor abonnementen nu eenmaal raar is
Vraag blijft overigens waarom ze uberhaupt een abonnement moest hebben als ze een treinreis als een groot avontuur beschouwt.
Heb jij toevallig dikke tetters?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:25 schreef Interv het volgende:
Hahahha, ik heb mij maandag niet ingecheckt - ook naar Zwolle toevallig - maar ik ben er niet uitgezet. De conducteur zei alleen maar dat ik niet was ingecheckt en dat ik dat de volgende reis beter wel kon doen.
En dan wordt zo'n oudje eruitgezet, NS is wel krom zeg.
Verkapt kijk-mij-eens-hot-zijnquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Heb jij toevallig dikke tetters?
Ik heb helemaal geen tetters en ik word er nooit uitgegooid. Maar het ligt er maar aan wie je tegenkomt en hoe het gesprek gaat. Als je op dat moment al emotioneel was, en je gaat aanvallend doen tegen een emotionele conducteur, dan ben je de lul.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Heb jij toevallig dikke tetters?
Verkeerde account?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen tetters en ik word er nooit uitgegooid. Maar het ligt er maar aan wie je tegenkomt en hoe het gesprek gaat. Als je op dat moment al emotioneel was, en je gaat aanvallend doen tegen een emotionele conducteur, dan ben je de lul.
Maar goede vraag verder!
Nee, was gewoon een chille vent, denk ik.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Heb jij toevallig dikke tetters?
Op de paaltjes staat gewoon of je met of zonder korting incheckt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dat merk je als gebruiker niet pas als je het afgeschreven bedrag ziet weet je dat je zonder of met korting hebt gereisd.
Je doet me denken aan mensen die lopen te mopperen dat de aansluitende trein niet even die 5 minuten heeft gewacht tot de vertraagde trein binnen was.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:52 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Kijk, persoonlijk had ik het even in de gaten gehouden inderdaad, en als dat slechts een minieme vertraging had opgeleverd had ik even gewacht inderdaad. Maar ik zou het gelijk anders hebben opgelost in de trein, hoe weet ik niet, maar desnoods op een ander perron laten inchecken waar dat dichtbij de trein had gekund, zoiets.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:40 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Op de paaltjes staat gewoon of je met of zonder korting incheckt.
[..]
Je doet me denken aan mensen die lopen te mopperen dat de aansluitende trein niet even die 5 minuten heeft gewacht tot de vertraagde trein binnen was.
Wat mij betreft gewoon terecht dat ze de trein uitgezet is. Het is of dat, of een boete bovenop de ritprijs. Dat ze vervolgens twee uur later op haar eindbestemming komt, is niet het probleem van de NS, gezien de frequentie van de treinen van Utrecht naar Zwolle.
Hmm. Projectie? Hij geeft toch enkel aan dat het geen moer te maken heeft met looks of tieten? Hij geeft aan dat het ligt aan wie je voor je hebt (sommige conducteurs nemen alles te serieus) en hoe je eigen reactie is. Als jij al panisch en zielig gaat doen is de kans groter dat je er wordt uitgezet dan dat je normaal doet.quote:
Zijn over het algemeen pedo's en homo's.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:46 schreef klipper het volgende:
Als het nou een bejaarde man was geweest.....
"gratis"quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:17 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat is ook nogal schandalig veel extra..
Maak al het openbaar vervoer gratis! Nog beter.
Het zijn altijd de types die nooit iets ondernemen/geen rijk sociaal leven hebben die werkelijk menen dat zo'n conducteur kijkt naar uiterlijk omdat ze zelf nou eenmaal easy zijn tegenover alle mooie vrouwen. Heb ik het idee.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, ik leg alleen even uit dat het niet altijd om dikke tetters gaat.
Mompelt iets van maatschappelijk regels en gewoonten...quote:Je moet eens in een verzorgingstehuis gaan kijken, bijna alle vrouwelijke bejaarden zijn een stelletje chagrijnen en gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
En voor niets!quote:
Maar even voor de duidelijkheid heb jij een studenten ov en was je daarmee vergeten in te checken, of echt een normale reguliere kaart.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:51 schreef Interv het volgende:
[..]
Het zijn altijd de types die nooit iets ondernemen/geen rijk sociaal leven hebben die werkelijk menen dat zo'n conducteur kijkt naar uiterlijk omdat ze zelf nou eenmaal easy zijn tegenover alle mooie vrouwen. Heb ik het idee.
Ik denk dat deze vrouw heel overdreven slachtofferig is, als ik kijk naar de citaten in het artikel.
Als je aantrekkelijk bent en stroop kan smeren, helpt dat wel ja. Mooie vrouwen worden er echt niet uitgegooid, die mogen gewoon blijven zitten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:40 schreef Interv het volgende:
[..]
Want alleen als je lelijk bent wordt je eruitgegooid. Is ook zo.
Dan weet je je toekomst.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zijn over het algemeen pedo's en homo's.
Dochter ging naar de media, de vrouw wilde het zsm vergeten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:51 schreef Interv het volgende:
[..]
Het zijn altijd de types die nooit iets ondernemen/geen rijk sociaal leven hebben die werkelijk menen dat zo'n conducteur kijkt naar uiterlijk omdat ze zelf nou eenmaal easy zijn tegenover alle mooie vrouwen. Heb ik het idee.
Ik denk dat deze vrouw heel overdreven slachtofferig is, als ik kijk naar de citaten in het artikel.
Geboorte en dood gratis......waar is dat?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:53 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
En voor niets!
Geboorte en de dood zijn gratis, alles in de tussentijd kost u een vermogen!
Vanuit natuurlijk perspectief bekeken, uiteraard wordt hier inmiddels voor gefactureerdquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:56 schreef klipper het volgende:
[..]
Geboorte en dood gratis......waar is dat?
Exact, dat was mijn punt. Bedankt!quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:40 schreef Interv het volgende:
[..]
Want alleen als je lelijk bent wordt je eruitgegooid. Is ook zo.
Nou, een kraamhulp kost ook aardig wat, een uitvaart is ook niet gratis. Om over een huurmoord maar te zwijgen!quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:53 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
En voor niets!
Geboorte en de dood zijn gratis, alles in de tussentijd kost u een vermogen!
Blijkbaar heeft ze een looprekje.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:56 schreef Nielsch het volgende:
Ik weet niet wat die vrouw heeft gedaan op Utrecht CS dat ze twee uur later is aangekomen. Er gaat namelijk elk half uur een trein naar Zwolle. Wellicht dat er vertraging was, maar dat staat los van het moeten inchecken.
Wij zijn de enigste soort die geld rekent.. Al het andere doet aan ruilhandel-samenwerking ( free of charge ) of doet het voor nietsquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nou, een kraamhulp kost ook aardig wat, een uitvaart is ook niet gratis. Om over een huurmoord maar te zwijgen!
Studenten ja. Dus dat is vast ook wel te zien.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar even voor de duidelijkheid heb jij een studenten ov en was je daarmee vergeten in te checken, of echt een normale reguliere kaart.
Is soms nog de goedkoopste oplossing.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nou, een kraamhulp kost ook aardig wat, een uitvaart is ook niet gratis. Om over een huurmoord maar te zwijgen!
Wat ben ikquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Tong is al bejaard, dus hij zegt wat hij zelf is ?
Welke soort bedoel je dan?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:59 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Wij zijn de enigste soort die geld rekent.. Al het andere doet aan ruilhandel of doet het voor niets
Nee, jouw punt is dat ik wil laten zien dat ik hot ben. Onzin, ik geef aan dat ik NS krom vind qua regels, want soms zijn er wel consequenties voor iemand, en bij iemand anders weer niet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Exact, dat was mijn punt. Bedankt!
Dus je bent niet hot en je hebt geen dikke tetten?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:02 schreef Interv het volgende:
[..]
Nee, jouw punt is dat ik wil laten zien dat ik hot ben. Onzin, ik geef aan dat ik NS krom vind qua regels, want soms zijn er wel consequenties voor iemand, en bij iemand anders weer niet.
Ik snap het ergens ook wel, een NS ervaring wens ik een 89 jarige echt niet toequote:Op zaterdag 9 november 2013 11:51 schreef Interv het volgende:
[..]
Het zijn altijd de types die nooit iets ondernemen/geen rijk sociaal leven hebben die werkelijk menen dat zo'n conducteur kijkt naar uiterlijk omdat ze zelf nou eenmaal easy zijn tegenover alle mooie vrouwen. Heb ik het idee.
Ik denk dat deze vrouw heel overdreven slachtofferig is, als ik kijk naar de citaten in het artikel.
Zo is het leven hé. Elke onderneming blijft uiteindelijk mensenwerk.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:02 schreef Interv het volgende:
[..]
Nee, jouw punt is dat ik wil laten zien dat ik hot ben. Onzin, ik geef aan dat ik NS krom vind qua regels, want soms zijn er wel consequenties voor iemand, en bij iemand anders weer niet.
Ja, dat is zo krom. Waarom staan die dingen niet op het perron?quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Grapjas, die incheckpalen bij Utrecht CS staan 5 km van het perron.
Dat halen studenten van 18 niet eens.
Na controle snel even uitchecken en weer de trein in? De bedoeling is uiteindelijk dat alleen via de ingangen van stations je naar de treinen kan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:13 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, dat is zo krom. Waarom staan die dingen niet op het perron?
Nee hoor want op sommige stations, ik meen Tilburg, Den Haag HS bv staan ze ook op het perron.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Na controle snel even uitchecken en weer de trein in? De bedoeling is uiteindelijk dat alleen via de ingangen van stations je naar de treinen kan.
Vind ik niet. Er zijn veel problemen met de OV-chipkaart en daar wordt maar weinig aandacht aan besteed.quote:
De volgende keer zal het vast wel goed gaan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:25 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vind ik niet. Er zijn veel problemen met de OV-chipkaart en daar wordt maar weinig aandacht aan besteed.
Helemaal op Utrecht, daar staan 1000 van die palen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:55 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je zo'n artikel schrijft. Vrouw heeft niet ingecheckt; de conducteur merkt dit op en geeft de vrouw alsnog de kans in te checken, zonder boete te schrijven. Lijkt me al vrij coulant. Dat een conducteur er van uit gaat dat 6 min genoeg is om in en uit te checken vind ik ook vrij plausibel klinken. Vervelend dat de trein weg is, maar die kan natuurlijk ook niet zo maar wachten.
Niet echt meer. Niet de eerste keer dat 'zoiets' voorvalt.quote:
Gewoon een te duur en doorgedrukt non-ding, waarbij de verkeerde kant enorme voordelen aan heeft en de echte eindgebruiker nooit centraal heeft gestaan. Na het uitkomen, hebben de juiste mensen het ook niet onder ogen gezien dat het een vreselijke kutkaart is wat ze hebben geproduceerd.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:25 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vind ik niet. Er zijn veel problemen met de OV-chipkaart en daar wordt maar weinig aandacht aan besteed.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:02 schreef Charismatisch het volgende:
"U heeft twee uur de tijd om te reizen, en u hebt al 121 minuten gereisd"!
2x ¤38,50 boete.
Empathie: probeer het eens. Het valt best mee.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:18 schreef Mip1988 het volgende:
Lekker aangedikt artikel ook
2 uur vertragingalsof ze bij station Schubbekutteveen in the middle of nowhere er uit is gezet
Dat mens moet blij zijn dat ze geen boete heeft gekregen net als elke andere reiziger zou krijgen
Hulde voor de coulante conducteur![]()
Die 'Ik ben oud en dus heel zielig en snap niks en mag daarom alle regels aan mijn laars lappen'-houding
quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Empathie: probeer het eens. Het valt best mee.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef Specularium het volgende:
Valt nog mee dat er geen Godwin's worden gemaakt in het artikel.
Terwijl die deur al 40-45x open staat.
Onzin, die vrouw is gewoon gevraagd of ze alsnog kan inchecken op Utrecht Centraal (terwijl ze dat dus al in Rotterdam had moeten doen) en heeft dus ook geen boete hiervoor gekregen. Ze had dan een halfuur later de volgende trein kunnen pakken. Niks aan de hand.quote:Op zaterdag 9 november 2013 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is een sensatie bericht maar de kern is wel duidelijk. We zijn echt een zeikerig pisland. Ordnung muss sein
Ja op een half uur lopen voor normale mensen, laat staan voor bejaarden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:29 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Helemaal op Utrecht, daar staan 1000 van die palen.
Bij elke trap en roltrap zowat. Dat 1minuut omhoog en 1minuut omlaag.quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja op een half uur lopen voor normale mensen, laat staan voor bejaarden.
Ik heb het de eerste keer ook moeten vragen waar ze stonden, want bij elk normaal station staan ze ergens bij het perron.
Echt niet, niet bij de roltrappen naar de perrons of het moet recentelijk veranderd zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:32 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Bij elke trap en roltrap zowat. Dat 1minuut omhoog en 1minuut omlaag.
Nee, hoor, moet je een takke-end lopen vanaf het perron voordat je die krengen tegenkomt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:32 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Bij elke trap en roltrap zowat. Dat 1minuut omhoog en 1minuut omlaag.
Ik check altijd in bij de trap omlaag.quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:34 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nee, hoor, moet je een takke-end lopen vanaf het perron voordat je die krengen tegenkomt.
Daar bedoel ik natuurlijk gewoon mee dat alles beschikbaar is voor iedereen ( plant en dier ) die dat nodig heeft.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:01 schreef klipper het volgende:
[..]
Welke soort bedoel je dan?
Heb mijn beesten nog nooit aan ruilhandel zien.
Neem een pil als je 20 bent.quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:17 schreef Roadtrip het volgende:
Lekker melodramatisch weer. 2 uur vertraging en tranen in de ogen.
Waarom zouden bejaarden ineens niet hoeven te betalen? Er zijn ook zat bejaarden die dingen "vergeten" zodat ze niet hoeven te betalen. Kijk maar naar diefstal. Ook zijn oudjes vaak enorm arrogant en verwachten ze dingen vanwege hun leeftijd. Maar ze zijn alleen niet dood gegaan. Ze kosten alleen maar.
Mwah de waarheid van haar verhaal is vrij makkelijk te achterhalen, bijvoorbeeld of het abonnement per die dag geldig was en door de baliemedewerker geactiveerd is.quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:17 schreef Roadtrip het volgende:
Lekker melodramatisch weer. 2 uur vertraging en tranen in de ogen.
Waarom zouden bejaarden ineens niet hoeven te betalen? Er zijn ook zat bejaarden die dingen "vergeten" zodat ze niet hoeven te betalen. Kijk maar naar diefstal. Ook zijn oudjes vaak enorm arrogant en verwachten ze dingen vanwege hun leeftijd. Maar ze zijn alleen niet dood gegaan. Ze kosten alleen maar.
Hangt ook weer af van welk perron je staatquote:Op zaterdag 9 november 2013 17:22 schreef MoneyTalks het volgende:
Op Utrecht Centraal is het vanaf het perron nog wel een stukje lopen naar de dichtstbijzijnde incheckpaal.. Helemaal als je onbekend bent met dat station.
12a, dat is zo'n beetje in het midden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:33 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Hangt ook weer af van welk perron je staat
quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:32 schreef tong80 het volgende:
De loketbediende legde de gebruiksvoorwaarden uit
Niet geluisterd zeker?quote:Ik legde uit dat niemand mij iets had verteld over inchecken
ja maar het is geen misdrijf dus de intentie is niet van belang; de constatering dat ze niet in was gecheckt was genoeg voor nsb taferelenquote:Op zaterdag 9 november 2013 17:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah de waarheid van haar verhaal is vrij makkelijk te achterhalen, bijvoorbeeld of het abonnement per die dag geldig was en door de baliemedewerker geactiveerd is.
Het is wel makkelijk te roepen dat ze het bewust gedaan heeft, maar daar wijst het verhaal niet op.
Als ze zwart wilde rijden dan had ze een goedkopere OV-chipkaart kunnen kopen om zich onbenullig mee voor te doen.
Door een vreemdeling zeker, die verdwaald is zeker.quote:
Als u met de trein reist moet u inchecken....quote:
Of ze kwam om haar (papieren) voordeelurenabonnement te verlengen en werd daar pas geconfronteerd met het feit dat dat niet meer kan?quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:53 schreef dotKoen het volgende:
Je mag toch juist van iemand met een dergelijke levenservaring verwachten dat je dus -zeker als je niet bent opgegroeid met dit soort zaken- je goed inleest?! Echt, in elke uiting van de NS wordt vermeld dat je moet inchecken. Waarom zou het niet kennen van de regels opeens een goede uitzonderingsgrond zijn? Nemo censetur ignorare legem.
je kan toch 'thuis' inchecken, dus al de route aangeven?quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:53 schreef dotKoen het volgende:
Je mag toch juist van iemand met een dergelijke levenservaring verwachten dat je dus -zeker als je niet bent opgegroeid met dit soort zaken- je goed inleest?! Echt, in elke uiting van de NS wordt vermeld dat je moet inchecken. Waarom zou het niet kennen van de regels opeens een goede uitzonderingsgrond zijn? Nemo censetur ignorare legem.
Ze ging toch naar de balie. Als die medewerker zegt dat alles nu geregeld is en ze voor morgen geregistreerd staat kan ze begrijpen dat ze al ingecheckt heeft voor de dag erna.quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:53 schreef dotKoen het volgende:
Je mag toch juist van iemand met een dergelijke levenservaring verwachten dat je dus -zeker als je niet bent opgegroeid met dit soort zaken- je goed inleest?! Echt, in elke uiting van de NS wordt vermeld dat je moet inchecken. Waarom zou het niet kennen van de regels opeens een goede uitzonderingsgrond zijn? Nemo censetur ignorare legem.
Het dalurenabonnement heeft ze er met 4 reizen Rotterdam-Zwolle uit, 2de klas, normale prijs... Het is nu in de aanbieding voor ¤ 29, dus dan heeft ze het er met 2 reizen al uit.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze ging toch naar de balie. Als die medewerker zegt dat alles nu geregeld is en ze voor morgen geregistreerd staat kan ze begrijpen dat ze al ingecheckt heeft voor de dag erna.
Dan moet je het maar mogelijk maken voor mensen om met een papieren kaartje te reizen.
Dat had die medewerker trouwens ook kunnen geven ipv een dalurenabonnement wat voor mevrouw weinig nut zal hebben.
Ja, want een bejaarde dame van 89 vergeet namelijk nooit iets hequote:Op zaterdag 9 november 2013 09:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Regel 1 : wie niet inchecked krijgt een boete. Heeft mevrouw die gekregen ? Nee. Heel coulant lijkt me.
En moeten alle overige mensen in de trein vertraging oplopen omdat mevrouw niet inchecked ?
Je mag best een beetje nadenken.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:56 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ja, want een bejaarde dame van 89 vergeet namelijk nooit iets heJe hoort oudere mensen niet zo schandalig te behandelen. Ik snap best dat het oude mensje het allemaal niet meer snapte. Iets coulanter zijn bij mensen met zo'n hoge leeftijd mag best.
Serieus...wat een walgelijke mentaliteit hier soms zeg...snap niet dat mensen zich soms de ogen niet uit hun kop schamen..
En nu moet ze iedere keer geld op haar kaartje gaan zetten bij de automaat. Om een of andere reden vermoed ik niet dat dit iets is wat haar soepel zal afgaan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het dalurenabonnement heeft ze er met 4 reizen Rotterdam-Zwolle uit, 2de klas, normale prijs... Het is nu in de aanbieding voor ¤ 29, dus dan heeft ze het er met 2 reizen al uit.
Ze bezuinigen al op de treinen-WC'squote:Op zaterdag 9 november 2013 19:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik stel voor om speciale bejaardentreinen te introduceren.
Ik kan ook een mooi verhaal ophangen dat mijn oma op sterven ligt en ik daardoor ben vergeten in te checken. Denk je dan dat een jong persoon enig begrip krijgt? Nee lachend wordt de boete uitgeschreven, fatsoen bestaat niet meer in deze tijd, dankzij alle paupers die massaal misbruik maken van dit goede vertrouwen. Dus helaas vette pech voor deze oma.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:56 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ja, want een bejaarde dame van 89 vergeet namelijk nooit iets heJe hoort oudere mensen niet zo schandalig te behandelen. Ik snap best dat het oude mensje het allemaal niet meer snapte. Iets coulanter zijn bij mensen met zo'n hoge leeftijd mag best.
Serieus...wat een walgelijke mentaliteit hier soms zeg...snap niet dat mensen zich soms de ogen niet uit hun kop schamen..
Maar je bespaart op andere treinen. Gewoon 1 trein inzetten als bejaardentrein. Ze zijn toch altijd te laat, dus een echt schema is er niet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze bezuinigen al op de treinen-WC's
1. Die loketbediende moet dit 50x per dag uitleggen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je bij voorbaat al een rit kan registreren. Is dit daadwerkelijk wat die loketbediende heeft gezegd of wordt het een beetje aangepast?
Zou je mij uit kunnen leggen wat er precies schandalig is aan de behandeling?quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:56 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ja, want een bejaarde dame van 89 vergeet namelijk nooit iets heJe hoort oudere mensen niet zo schandalig te behandelen. Ik snap best dat het oude mensje het allemaal niet meer snapte. Iets coulanter zijn bij mensen met zo'n hoge leeftijd mag best.
Serieus...wat een walgelijke mentaliteit hier soms zeg...snap niet dat mensen zich soms de ogen niet uit hun kop schamen..
Normaliter krijg je een boete, de conducteur gaf mevrouw de kans om even uit te stappen en weer opnieuw in te checken zonder boete. Wat is daar precies mis mee? Is toch heel schappelijk?quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:45 schreef Luigi het volgende:
Jaja, tegen bejaarden durven ze. Wat een regelgeil volkje zijn we toch ook (geworden). Bah bah.
conducteur had ook kunnen zwijgen en van niets gebarenquote:Op zaterdag 9 november 2013 20:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Normaliter krijg je een boete, de conducteur gaf mevrouw de kans om even uit te stappen en weer opnieuw in te checken zonder boete. Wat is daar precies mis mee? Is toch heel schappelijk?
Een 89 jarige.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Normaliter krijg je een boete, de conducteur gaf mevrouw de kans om even uit te stappen en weer opnieuw in te checken zonder boete. Wat is daar precies mis mee? Is toch heel schappelijk?
Eensch is.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:50 schreef JoPiDo het volgende:
Waarom kreeg die oude graftak niet gewoon een boete, net als iedereen?
Waarom had hij dat moeten doen dan? Conducteurs zijn er toch om te controleren of iedereen een geldig vervoersbewijs heeft?quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
conducteur had ook kunnen zwijgen en van niets gebaren
Ja, die kunnen niet in- en uitchecken? Ze kan wel zelfstandig met de trein reizen, maar niet 200 meter lopen om even in te checken?quote:
Wat een held dat ie haar de kans gunde.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Normaliter krijg je een boete, de conducteur gaf mevrouw de kans om even uit te stappen en weer opnieuw in te checken zonder boete. Wat is daar precies mis mee? Is toch heel schappelijk?
Veel, maar ook weer niks.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:51 schreef TC03 het volgende:
Wat maakt de leeftijd eigenlijk uit in dit geval?
ze had al 10 jaar onder de grond moeten liggenquote:
quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
ze had al 10 jaar onder de grond moeten liggen
quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
ze had al 10 jaar onder de grond moeten liggen
En jij en de rest van de mensen die hier reageren.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Regel 1 : wie niet inchecked krijgt een boete. Heeft mevrouw die gekregen ? Nee. Heel coulant lijkt me.
En moeten alle overige mensen in de trein vertraging oplopen omdat mevrouw niet inchecked ?
Je mag best een beetje nadenken.
Wat is volgens jou de leeftijdsgrens dan wanneer mensen niet meer hoeven te betalen voor het reizen met de trein?quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:23 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
En jij en de rest van de mensen die hier reageren ook dwaas.
Die vrouw is 89, vind je het vreemd dat ze bepaalde ontwikkelingen niet helemaal meer kan bijhouden.
Heel "coulant" dat mevrouw geen boete heeft gekregen, die eikel van een conducteur moet een boete krijgen, zo behandel je een hoogbejaarde vrouw niet!
quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:23 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
En jij en de rest van de mensen die hier reageren.
Die vrouw is 89, vind je het vreemd dat ze bepaalde ontwikkelingen niet helemaal meer kan bijhouden.
Heel "coulant" dat mevrouw geen boete heeft gekregen, die eikel van een conducteur moet een boete krijgen, zo behandel je een hoogbejaarde vrouw niet!
De Poolse grens.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:25 schreef zakschijt het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de leeftijdsgrens dan wanneer mensen niet meer hoeven te betalen voor het reizen met de trein?
Als die vrouw niet in staat is even een foldertje door te lezen of begrijpen wat iemand zegt had ze natuurlijk gewoon even naar de balie kunnen wandelen of iemand met een NS uniform kunnen vragen voor ze instapte.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:23 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
En jij en de rest van de mensen die hier reageren ook dwaas.
Die vrouw is 89, vind je het vreemd dat ze bepaalde ontwikkelingen niet helemaal meer kan bijhouden.
Heel "coulant" dat mevrouw geen boete heeft gekregen, die eikel van een conducteur moet een boete krijgen, zo behandel je een hoogbejaarde vrouw niet!
Verkapte Godwinquote:
Idd.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Want dat de conducteur haar als een een tokkie-op-speed heeft staan aanblaffen geloof ik werkelijk niet. Die zal haar gewoon even hebben gezegd wat ze moest doen. En dat maakt hem het tweede NS-personeelslid die dat deed.
Niks regels zijn regels, zij probeert gewoon haar leeftijd te misbruiken in feite. Wel in staat zijn om 150 km met OV af te leggen maar niet in staat zijn om 200 meter te lopen? En dan in de krant huilen? Wat een bullshit zeg.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Veel, maar ook weer niks.
Regels zijn regels.
Joh...dat begrip gaat er bij bepaalde mensen gewoonweg niet in. Moet je ze zelf eens zien als ze 89 jaar oud zijn en technologie van die tijd niet meer begrijpen. Nee dan zijn ze ineenkeer heel zielig want "hoe kan je hoogbejaarde mensen nou zo behandelen!".quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:23 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
En jij en de rest van de mensen die hier reageren.
Die vrouw is 89, vind je het vreemd dat ze bepaalde ontwikkelingen niet helemaal meer kan bijhouden.
Heel "coulant" dat mevrouw geen boete heeft gekregen, die eikel van een conducteur moet een boete krijgen, zo behandel je een hoogbejaarde vrouw niet!
Wat lul je nou stom? Niemand zegt dat zij vanwege haar leeftijd niet meer hoeft te betalen voor haar treinkaartje.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:25 schreef zakschijt het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de leeftijdsgrens dan wanneer mensen niet meer hoeven te betalen voor het reizen met de trein?
Denk het niet hoor, meeste mensen zijn gewoon normaal en niet egoïstisch. Wat is er nou erg aan even 200 meter lopen? Wat is daar mis mee? Leg eens uit.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:12 schreef DjinN het volgende:
[..]
Joh...dat begrip gaat er bij bepaalde mensen gewoonweg niet in. Moet je ze zelf eens zien als ze 89 jaar oud zijn en technologie van die tijd niet meer begrijpen. Nee dan zijn ze ineenkeer heel zielig want "hoe kan je hoogbejaarde mensen nou zo behandelen!".
Ja, dat snapte die conducteur ook. Daarom maakte hij de uitzondering om haar geen boete te geven. Sympathiek toch?quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:14 schreef DjinN het volgende:
[..]
Wat lul je nou stom? Niemand zegt dat zij vanwege haar leeftijd niet meer hoeft te betalen voor haar treinkaartje.
Maar je snapt toch zelf ook wel dat iemand van 89 JAAR OUD DIE HOOGBEJAARD IS niet alles meer even snel kan en even snel begrijpt ????
Verwacht jij van een hoogbejaarde ook dat die ff de marathon rent? Onder het mom van "ja dan moet die oude knar maar wat meer moeite doen!". Of dat een hoogbejaarde nog exact dezelfde reactiesnelheid heeft als een 25-jarige ?
Echt, begrip is hier ver te zoeken.
Ja, daarom heeft ze geen boete gekregen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:14 schreef DjinN het volgende:
[..]
Wat lul je nou stom? Niemand zegt dat zij vanwege haar leeftijd niet meer hoeft te betalen voor haar treinkaartje.
Maar je snapt toch zelf ook wel dat iemand van 89 JAAR OUD DIE HOOGBEJAARD IS niet alles meer even snel kan en even snel begrijpt ????
Verwacht jij van een hoogbejaarde ook dat die ff de marathon rent? Onder het mom van "ja dan moet die oude knar maar wat meer moeite doen!". Of dat een hoogbejaarde nog exact dezelfde reactiesnelheid heeft als een 25-jarige ?
Echt, begrip is hier ver te zoeken.
Ik vind het een groot verschil. Een jong persoon even 200 meter moet lopen (iemand die elke dag op hetzelfde station komt, de weg weet, 4x per dag in en uit checkt), of een hoogbejaarde dame van 89 die bijna nooit met de trein reist, de eerste keer zo'n ding gebruikt, niet de snelste meer is, en vergeetachtig wordt, en dan ook moeite hebben met de huidige technologie (LEEFTIJD? HALLO?).quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Denk het niet hoor, meeste mensen zijn gewoon normaal en niet egoïstisch. Wat is er nou erg aan even 200 meter lopen? Wat is daar mis mee? Leg eens uit.
Als je niet meer 200 meter kan lopen moet je niet met het OV gaan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:16 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik vind het een groot verschil. Een jong persoon even 200 meter moet lopen (iemand die elke dag op hetzelfde station komt, de weg weet, 4x per dag in en uit checkt), of een hoogbejaarde dame van 89 die bijna nooit met de trein reist, de eerste keer zo'n ding gebruikt, niet de snelste meer is, en vergeetachtig wordt, en dan ook moeite hebben met de huidige technologie (LEEFTIJD? HALLO?).
HALLO!!!quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:16 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik vind het een groot verschil. Een jong persoon even 200 meter moet lopen (iemand die elke dag op hetzelfde station komt, de weg weet, 4x per dag in en uit checkt), of een hoogbejaarde dame van 89 die bijna nooit met de trein reist, de eerste keer zo'n ding gebruikt, niet de snelste meer is, en vergeetachtig wordt, en dan ook moeite hebben met de huidige technologie (LEEFTIJD? HALLO?).
Nee, maar wordt ze wel de trein uit geknikkerd onder het mom van "u heeft 6 minuten om in te checken. Dag mevrouw!". Je kan van een oude vrouw niet verwacht dat ze op een station waar ze de weg niet kent, niet goed begrijpt wat ze moet doen (en niet meer de snelste is van begrip) hop hop naar het ding rent, incheckt en snel de trein weer in sprint.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:15 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Ja, daarom heeft ze geen boete gekregen.
Waarom kan je dat niet verwachten dan? En anders neemt ze toch de volgende trein? Rijdt om het half uur.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:18 schreef DjinN het volgende:
Nee, maar wordt ze wel de trein uit geknikkerd onder het mom van "u heeft 6 minuten om in te checken. Dag mevrouw!". Je kan van een oude vrouw niet verwacht dat ze hop hop naar het ding rent, incheckt en snel de trein weer in sprint.
Nee, dan neemt ze de volgende trein.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:18 schreef DjinN het volgende:
[..]
Nee, maar wordt ze wel de trein uit geknikkerd onder het mom van "u heeft 6 minuten om in te checken. Dag mevrouw!". Je kan van een oude vrouw niet verwacht dat ze hop hop naar het ding rent, incheckt en snel de trein weer in sprint.
Of vind jij van wel ???
Dit iddquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:45 schreef trancethrust het volgende:
[ afbeelding ]
(Weer) verplicht stellen. Probleem opgelost.
Dat jij je dat niet kan voorstellen ligt toch echt aan jou.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:40 schreef kirsten. het volgende:
maar ik kan me slecht voorstellen dat mensen inmiddels nog steeds niet weten dat je moet inchecken. Aangezien het maar op elke hoek van het station, trein en perron vermeld staat.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:27 schreef Keukendrol het volgende:
Tussen 40-45 waren ze overigens dolblij wanneer ze de trein uitgezet werden.
Nou, wat een verschrikkelijke man. Moet hij dan iedereen maar gratis mee laten reizen? Hij gaf haar overigens niet eens een boete, ze hoefde alleen in te checken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:57 schreef HTrockstar het volgende:
Wat een inlevingsvermogen hier!
Ik weet niet hoe ik hier op moet reageren, wat een stel sneu donders als je begrip hebt voor de actie van de conducteur
Wat een maatschappijquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:17 schreef dotKoen het volgende:
En dan nogmaals de vraag, vanaf welke leeftijd hoef ik precies geen geldig vervoersbewijs meer in de trein te hebben?
Heeft een lekker stuk gratis gereisd, geen boete, bosje bloemen, 2 dagkaarten gekregen: best goed toch?quote:
Haar dwingen de trein te verlaten en in te checken bij een station waar de incheckpalen op een half uur lopen staan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zou je mij uit kunnen leggen wat er precies schandalig is aan de behandeling?
Studenten hebben er net zo hard moeite mee anders. Oh moet ik nu inchecken ? Maar ik heb studenten OV, oh ik ben vergeten in bus a uit te checken, kan ik in bus b dat even doen ?quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat jij je dat niet kan voorstellen ligt toch echt aan jou.
Mensen van 85 zijn doorgaans zeker zo'n 60-70 jaar een ander systeem gewend. Wanneer zo iemand dan ook nog eens niet tot nooit met de trein reist, is het niet zo gek dat zo'n nieuwe techniek opeens best verwarrend is. Daar mag best rekening mee gehouden worden.
Serieus, waarom vinden mensen de ov-chipkaart ingewikkeld? Je moet hem voor het paaltje houden, en dan geeft hij geluid, een lichtje en een tekstbericht. Serieus hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op zondag 10 november 2013 02:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, erg klantvriendelijk is die opgedrongen chip-OV-kaart niet. Enige coulance is hier op z'n plaats, en naar mijn mening heeft mevrouw die ook gekregen, ook al omdat mevrouw nog steeds gewoon een kaartje uit de automaat had kunnen scoren...
Ik zie inderdaad net zo vaak mensen van wat voor leeftijd dan ook - inclusief die zogenaamd zo bijdehante tieners - het systeem niet snappen. En het vernieuwde station Utrecht Centraal is inderdaad een draak van een station, waar je echt wel langer bezig bent dan "één minuutje" om zo'n kolere-incheck-paal te vinden.
Ehm nee, in combinatie met die dalurenkaart kun je geen kaartje meer kopen, dat is dan gewoon geen geldig vervoersbewijs, want je hebt alleen maar recht op die 40% korting op je OV-chipkaart.quote:Op zondag 10 november 2013 02:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, erg klantvriendelijk is die opgedrongen chip-OV-kaart niet. Enige coulance is hier op z'n plaats, en naar mijn mening heeft mevrouw die ook gekregen, ook al omdat mevrouw nog steeds gewoon een kaartje uit de automaat had kunnen scoren...
Ik zie inderdaad net zo vaak mensen van wat voor leeftijd dan ook - inclusief die zogenaamd zo bijdehante tieners - het systeem niet snappen. En het vernieuwde station Utrecht Centraal is inderdaad een draak van een station, waar je echt wel langer bezig bent dan "één minuutje" om zo'n kolere-incheck-paal te vinden.
Ja, eerlijk gezegd, ik reis dus nooit met de trein, eigenlijk helemaal niet met het ov. Laatst moest ik een keer met de trein en ik heb mij door vrienden eerst uitgebreid laten voorlichtenquote:Op zondag 10 november 2013 04:56 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Serieus, waarom vinden mensen de ov-chipkaart ingewikkeld? Je moet hem voor het paaltje houden, en dan geeft hij geluid, een lichtje en een tekstbericht. Serieus hoe moeilijk kan het zijn?![]()
Ik vind het ook veel makkelijker. Al het ov met één pasje, niet meer kaartjes hoeven kopen. Het is net zoiets als briefgeld of pinnen.
Waarom ging ze dan niet gewoon naar de dus 'bekende' kaartjesautomaat en kocht ze daar dan niet gewoon een ticket?quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat jij je dat niet kan voorstellen ligt toch echt aan jou.
Mensen van 85 zijn doorgaans zeker zo'n 60-70 jaar een ander systeem gewend. Wanneer zo iemand dan ook nog eens niet tot nooit met de trein reist, is het niet zo gek dat zo'n nieuwe techniek opeens best verwarrend is. Daar mag best rekening mee gehouden worden.
Dat is waar. Vind ik ook nergens op slaan trouwens. Op Amstel staan ze ook gewoon op het perron bijvoorbeeld. Zouden ze in Utecht ook wel eens mogen doen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:22 schreef MoneyTalks het volgende:
Op Utrecht Centraal is het vanaf het perron nog wel een stukje lopen naar de dichtstbijzijnde incheckpaal.. Helemaal als je onbekend bent met dat station.
Ik gok dat ze geen pinpas heeft.quote:Op zondag 10 november 2013 07:09 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Waarom ging ze dan niet gewoon naar de dus 'bekende' kaartjesautomaat en kocht ze daar dan niet gewoon een ticket?
Maar muntjes hebben oudjes altijd in overvloed!quote:Op zondag 10 november 2013 09:22 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ik gok dat ze geen pinpas heeft.
Maar machines zijn engquote:Op zondag 10 november 2013 09:23 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Maar muntjes hebben oudjes altijd in overvloed!
Maar die rare Uro's he? Daar zijn ze nog niet aan gewend.quote:Op zondag 10 november 2013 09:23 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Maar muntjes hebben oudjes altijd in overvloed!
Lezen is niet het sterkste punt van de Fokker hier.quote:Op zondag 10 november 2013 07:09 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Waarom ging ze dan niet gewoon naar de dus 'bekende' kaartjesautomaat en kocht ze daar dan niet gewoon een ticket?
Mijn oma reist gemiddeld 1x in de 20 jaar met de trein. Maar toen zij laatst ging, vroeg ze toch even of ze ergens nog iets moest doen met dat pasje. Ze had namelijk nogal wat heisa gehoord over 'inchecken'. Je bent wel wereldvreemd als je dat soort dingen niet meekrijgt hoor. Neemt verder niet weg dat het gewoon triest voor die vrouw is, maar niet per se door iemand anders zijn toedoen.
Bovendien ben je wel een tjappie van een dochter als je je moeder het niet even uitlegt. Medische ingreep of niet, praten kon ze blijkbaar wel![]()
quote:Omdat ze niets aan het toeval wilde overlaten, kocht ze een dag voor de beladen treinreis alvast een kaartje. Dat werd niet de oude vertrouwde voordeelurenkaart, maar een nieuw abonnement gekoppeld aan een ov-chipkaart. Veldmeijer: 'De loketbediende legde de gebruiksvoorwaarden uit en registreerde me voor dinsdagmorgen. In de veronderstelling dat daarmee alles geregeld was, keerde ik terug naar huis. Een zorg minder, dacht ik.'
Ja en bij de trap naar het busstation. Iemand anders zou ze bij de roltrappen van en naar het perron plaatsen maar de NS wilde in de looproute van mensen plaatsen.quote:Op zondag 10 november 2013 03:25 schreef Eenskijken het volgende:
waar is dat incheck paaltje op utrecht centraal dan? helemaal bij de ingang van hoog catharijne ofzo?
Dus? Je kan een dag van tevoren ook prima een papieren kaartje zonder datum halen.quote:Op zondag 10 november 2013 10:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lezen is niet het sterkste punt van de Fokker hier.
[..]
Papieren kaartjes zonder datum zijn al een jaar afgeschaft. Je kunt wel een papieren kaartje halen met de datum van morgen. Maar dat terzijde.quote:Op zondag 10 november 2013 10:35 schreef kirsten. het volgende:
Dus? Je kan een dag van tevoren ook prima een papieren kaartje zonder datum halen.
Uit de OP:quote:Op zondag 10 november 2013 10:35 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Dus? Je kan een dag van tevoren ook prima een papieren kaartje zonder datum halen.
Ze had dus een voordeeluren kaart maar reed nooit met de trein?quote:Op zondag 10 november 2013 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uit de OP:
Het werd niet de oude vertrouwde voordeelurenkaart...
Ze wilde dus gewoon haar voordeelurenkaart verlengen, waarbij je idd zelf papieren kortingskaartjes kocht, maar dat kon niet meer want de huidige dalurenkaart is alleen nog maar een chipkaart.
Hoezo reed ze nooit met de trein? Die voordeelurenkaart was al winst als ze 4 keer per jaar naar haar dochter in Zwolle ging, of 2 keer als ze eerste klas reist.quote:Op zondag 10 november 2013 10:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ze had dus een voordeeluren kaart maar reed nooit met de trein?
Ik ga er van uit dat als je 2 keer per jaar met de trein gaat, inmiddels wel ongeveer weet wat je kunt verwachten op het station qua kaartjes. Het is niet alsof ze 20 jaar geen station heeft gezien.quote:Op zondag 10 november 2013 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo reed ze nooit met de trein? Die voordeelurenkaart was al winst als ze 4 keer per jaar naar haar dochter in Zwolle ging, of 2 keer als ze eerste klas reist.
Misschien was er wel iemand anders bij.quote:Op zondag 10 november 2013 10:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat als je 2 keer per jaar met de trein gaat, inmiddels wel ongeveer weet wat je kunt verwachten op het station qua kaartjes. Het is niet alsof ze 20 jaar geen station heeft gezien.
Als je gewoon je kortingskaartjes kunt blijven kopen, waarom zou je je dan die 2 a 3 keer per jaar ook nog eens druk gaan maken over dingen die voor jou niet van belang zijn.quote:Op zondag 10 november 2013 10:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat als je 2 keer per jaar met de trein gaat, inmiddels wel ongeveer weet wat je kunt verwachten op het station qua kaartjes. Het is niet alsof ze 20 jaar geen station heeft gezien.
Ja, dat snap ik dus ook niet, dan koop je zo'n kaart, moet je hem nog activeren voor de NS?quote:Op zondag 10 november 2013 10:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Misschien was er wel iemand anders bij.
En je kon vorig jaar nog gewoon zonder OV chipkaart reizen.
Toevallig gisteravond weer iemand in de trein, jaar of 40, die had zijn chipkaart ook niet geactiveerd voor de NS (had het zelf gedaan alsnog)
En waarom zou je dat ook doen, zet ze standaard aan op 2de klasse.
En die had haar moeder van 89 ook niet even een ritje kunnen gevenquote:Met een vertraging van zo'n 2 uur kwam ze uiteindelijk aan in Zwolle, waar haar dochter al die tijd in de auto had zitten wachten.
Ik snap er ook geen bal van. Hoezo activeren?quote:Op zondag 10 november 2013 11:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik dus ook niet, dan koop je zo'n kaart, moet je hem nog activeren voor de NS?
Waar is hij wel voor geactiveerd? De busbedrijven? En als je dan met een trein van Connexion of Arriva gaat moet je hem dan ook apart activeren?
Als bestaande klant kan je je voordeelurenkaart nog gewoon verlengen hoor. En die is beter dan het dalurenabonnement, want geen middagspits.quote:Op zondag 10 november 2013 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uit de OP:
Het werd niet de oude vertrouwde voordeelurenkaart...
Ze wilde dus gewoon haar voordeelurenkaart verlengen, waarbij je idd zelf papieren kortingskaartjes kocht, maar dat kon niet meer want de huidige dalurenkaart is alleen nog maar een chipkaart.
Dochter had net een zware operatie achter de rug en is waarschijnlijk ook 65+quote:Op zondag 10 november 2013 11:02 schreef Motorbass het volgende:
[..]
En die had haar moeder van 89 ook niet even een ritje kunnen geven?
Als papieren kaart waarbij je nog losse kaartjes met korting koopt?quote:Op zondag 10 november 2013 11:05 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Als bestaande klant kan je je voordeelurenkaart nog gewoon verlengen hoor. En die is beter dan het dalurenabonnement, want geen middagspits.
quote:Op zondag 10 november 2013 11:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dochter had net een zware operatie achter de rug en is waarschijnlijk ook 65+
Kans is groot dat ze niet eens zo'n lange rit had mogen of kunnen maken.
Daarnaast wordt niet vermeld of de dochter de operatie al achter de rug had, of dat de operatie nog moest beginnen.quote:voor het bezoek aan haar dochter (50)
Als OV chipkaart. Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten of je nog losse papieren kaartjes daarvoor kan kopen voor je medereizigers, eerst werd het afgeschaft, toen weer niet, toen weer wel.quote:Op zondag 10 november 2013 11:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als papieren kaart waarbij je nog losse kaartjes met korting koopt?
Goh, dan had de NS wel wat duidelijker mogen zijn, mijn moeder heeft m opgezegd omdat ze die chipkaart niet zag zitten.
Onderging lijkt me VVT.quote:Op zondag 10 november 2013 11:10 schreef Motorbass het volgende:
[..]
[..]
Daarnaast wordt niet vermeld of de dochter de operatie al achter de rug had, of dat de operatie nog moest beginnen.
quote:In Limburg zijn bijvoorbeeld korte afstanden met de ov-chipkaart goedkoper dan met het papieren kaartje, maar lange afstanden zijn juist weer duurder
Aangezien je met papieren kaartjes een reis deels zonder (voor 09:00) en deels met (na 09:00) korting kan reizen zonder uit de trein te hoeven stappen is het verplichten in/uit te checken een wijziging in de productvoorwaarden. Dat mag niet zomaar.quote:Op zondag 10 november 2013 11:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als OV chipkaart. Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten of je nog losse papieren kaartjes daarvoor kan kopen voor je medereizigers, eerst werd het afgeschaft, toen weer niet, toen weer wel.
Dat lijkt me logisch na het schrijven van het artikel. Ik lees alleen wat er staat.quote:
Klopt, technisch kan je ook gewoon mensen met korting en zonder korting laten reizen op de betreffende tijden in 1 rit. Gewoon je software aanpassen.quote:Op zondag 10 november 2013 11:18 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Aangezien je met papieren kaartjes een reis deels zonder (voor 09:00) en deels met (na 09:00) korting kan reizen zonder uit de trein te hoeven stappen is het verplichten in/uit te checken een wijziging in de productvoorwaarden. Dat mag niet zomaar.
Als de NS dat graag wil mogen ze automaten in de trein gaan hangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |