quote:Dat ik dit op mijn leeftijd nog moet meemaken,' zegt ze drie dagen na dato met bibberende stem en handenwringend in haar appartement in een seniorenflat in de Rotterdamse deelgemeente IJsselmonde.
Voor ouderen kan het best ingewikkeld zijn. Neemt niet weg dat het artikel wel erg gekleurd is. Op klaarlichte dag iemand op Utrecht CS de trein uitsturen om in te checken is niet iemand aan het lot overlaten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:40 schreef kirsten. het volgende:
Lichtelijk gekleurd artikel. 'handenwringend, met tranen in haar ogen, bibberende stem'. Ach gossie.
Blijft naar voor die vrouw hoor, maar ik kan me slecht voorstellen dat mensen inmiddels nog steeds niet weten dat je moet inchecken. Aangezien het maar op elke hoek van het station, trein en perron vermeld staat.
Ja, doe er maar lollig om. Deze oude vrouw moest wel op de volgende trein wachten ! Dat gun je niemand.quote:
En ze had ook gewoon nog een kaartje kunnen kopen bij de automaat.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:44 schreef Ulx het volgende:
Beetje zielig voor die vrouw, maar ondertussen had ze gewoon wel kunnen weten. Die kaart bestaat al een tijdje.
NS treft hier geen blaaam imo.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:44 schreef Ulx het volgende:
Beetje zielig voor die vrouw, maar ondertussen had ze het gewoon wel kunnen weten. Die kaart bestaat al een tijdje.
Dat zou wel klantvriendelijk zijn idd.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef DS4 het volgende:
Al vind ik het wel vreemd dat een conducteur niet zo'n kaart kan activeren alsof van het station van vertrek ingelogd.
Activeren voor de NS kan niet eens bij een normale oplaadautomaat.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef DS4 het volgende:
Al vind ik het wel vreemd dat een conducteur niet zo'n kaart kan activeren alsof van het station van vertrek ingelogd.
Ik gok dat dat al snel misbruik in de hand zou werken. Dan "vergeten" een boel mensen in te checken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef DS4 het volgende:
Schande, iemand laten betalen voor een treinreis!
quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:39 schreef GroningseGast het volgende:
Kon die dochter haar niet even ophalen met de auto ofzo? Zon oud omatje met de trein laten reizen
quote:De hoogbejaarde vrouw met de bruine ogen en het grijze vlassige haar was 'op van de zenuwen' voor het bezoek aan haar dochter (50). Die onderging een ernstige medische ingreep waarover haar moeder niet wil uitweiden.
Regel 1 : wie niet inchecked krijgt een boete. Heeft mevrouw die gekregen ? Nee. Heel coulant lijkt me.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:52 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Schandalig, enige menselijkheid is wel verdwenen tegenwoordig, en men schuilt zich graag achter de regels! Wat een zooitje, die vent wist dat mevrouw onderweg was, en dan wacht je als conducteur gewoon tot mevrouw terug is.
Al dat gezeur over bordjes en het allemaal kunnen weten, wat is dat voor nonsense..
'Die onderging een ernstige medische ingreep waarover haar moeder niet wil uitweiden.'quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:39 schreef GroningseGast het volgende:
Kon die dochter haar niet even ophalen met de auto ofzo? Zon oud omatje met de trein laten reizen
Volgens mij werd ze door diezelfde dochter opgehaald van station Zwolle.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
'Die onderging een ernstige medische ingreep waarover haar moeder niet wil uitweiden.'
Het is maar net hoe je zo'n artikel schrijft. Vrouw heeft niet ingecheckt; de conducteur merkt dit op en geeft de vrouw alsnog de kans in te checken, zonder boete te schrijven. Lijkt me al vrij coulant. Dat een conducteur er van uit gaat dat 6 min genoeg is om in en uit te checken vind ik ook vrij plausibel klinken. Vervelend dat de trein weg is, maar die kan natuurlijk ook niet zo maar wachten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:52 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Schandalig, enige menselijkheid is wel verdwenen tegenwoordig, en men schuilt zich graag achter de regels! Wat een zooitje, die vent wist dat mevrouw onderweg was, en dan wacht je als conducteur gewoon tot mevrouw terug is.
Al dat gezeur over bordjes en het allemaal kunnen weten, wat is dat voor nonsense..
Nergens staat dat ze Joods is.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef Specularium het volgende:
Terwijl die deur al 40-45x open staat.
Criminelen die bejaarden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:54 schreef Pvoesss het volgende:
In het begin zag je dat zo vaak oudjes die deden alsof ze het niet snappen om maar gratis te rijden![]()
Nee, Uitzwolle.quote:
Precies. Paal en perk.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:57 schreef bioloogje het volgende:
Als je ziet hoe vaak die oudjes zich bewust dom houden, en zo elke keer gratis reizen...
Regel dan ten eerste maar eens onboard inchecken.. En dat hele boete verhaal en regels moet je bij mij al helemaal niet aankomen, je bent per definitie al crimineel want je zou het allemaal gepland hebben..quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Regel 1 : wie niet inchecked krijgt een boete. Heeft mevrouw die gekregen ? Nee. Heel coulant lijkt me.
En moeten alle overige mensen in de trein vertraging oplopen omdat mevrouw niet inchecked ?
Je mag best een beetje nadenken.
Je kunt ook al niet meer poepen in de trein.quote:
Twee uur vertraging kan ook niet. Per half uur gaat een intercity van Utrecht naar Zwolle (het ene half uur rijdt de trein door naar Leeuwarden, het andere half uur naar Groningen).quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:35 schreef dotKoen het volgende:
Nou nou, op het levensgevaarlijke Utrecht Centraal eruit gezet. Gewoon de folder lezen, staat gewoon in hoe zo'n kaart werkt. Twee uur vertraging slaat ook nergens op overigens.
Dat is allemaal wel leuk maar hier zit geen AD artikel in.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:01 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Twee uur vertraging kan ook niet. Per half uur gaat een intercity van Utrecht naar Zwolle (het ene half uur rijdt de trein door naar Leeuwarden, het andere half uur naar Groningen).
En zou mevrouw een half uur wachten op Utrecht CS te lang vinden, dan kan ze lekker knus in de stoptrein naar Zwolle gaan zitten, die ongeveer vijf minuten na de intercity vertrekt.
Fantastisch betoog. Maar ik ben het er niet mee eens, iedereen kan zien dat die mevrouw niet zo snel meer is, op een station wat ze waarschijnlijk niet kent, en overladen met mensen. Rijen vol andere die eerst willen inchecken en dan moet ze nog terug.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:55 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je zo'n artikel schrijft. Vrouw heeft niet ingecheckt; de conducteur merkt dit op en geeft de vrouw alsnog de kans in te checken, zonder boete te schrijven. Lijkt me al vrij coulant. Dat een conducteur er van uit gaat dat 6 min genoeg is om in en uit te checken vind ik ook vrij plausibel klinken. Vervelend dat de trein weg is, maar die kan natuurlijk ook niet zo maar wachten.
Was ook mogelijk. Een kaartje kopen bij de conducteur. Tegen treintarief.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:03 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Fantastisch betoog. Maar ik ben het er niet mee eens, iedereen kan zien dat die mevrouw niet zo snel meer is, op een station wat ze waarschijnlijk niet kent, en overladen met mensen. Rijen vol andere die eerst willen inchecken en dan moet ze nog terug.
Tja, ik had het anders opgelost.
Grapjas, die incheckpalen bij Utrecht CS staan 5 km van het perron.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:55 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je zo'n artikel schrijft. Vrouw heeft niet ingecheckt; de conducteur merkt dit op en geeft de vrouw alsnog de kans in te checken, zonder boete te schrijven. Lijkt me al vrij coulant. Dat een conducteur er van uit gaat dat 6 min genoeg is om in en uit te checken vind ik ook vrij plausibel klinken. Vervelend dat de trein weg is, maar die kan natuurlijk ook niet zo maar wachten.
Is dat aangeboden dan? Want dat had mooi geweest natuurlijk, dan had ze kunnen blijven zitten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Was ook mogelijk. Een kaartje kopen bij de conducteur. Tegen treintarief.
Ik ben 51. Moest met de trein naar Amsterdam met Doc en Kamagurka om een bandje te zien. Ik miste de trein op Centraal. Durfde niet in te stappen omdat ik niet zeker was of het de juiste trein was. Toen de trein wegreed zag ik ze nog kwaad zwaaien.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:03 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Fantastisch betoog. Maar ik ben het er niet mee eens, iedereen kan zien dat die mevrouw niet zo snel meer is, op een station wat ze waarschijnlijk niet kent, en overladen met mensen. Rijen vol andere die eerst willen inchecken en dan moet ze nog terug.
Tja, ik had het anders opgelost.
Treintarief noemt men ook wel "boete".quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:06 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Is dat aangeboden dan? Want dat had mooi geweest natuurlijk, dan had ze kunnen blijven zitten.
Dat kost alleen ¤ 35,-- extra (tarief Arriva, van de NS weet ik het niet).quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:06 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Is dat aangeboden dan? Want dat had mooi geweest natuurlijk, dan had ze kunnen blijven zitten.
Zie je ook niet zo vaak. Hoogbejaarde snookersters.quote:
Ditquote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef gelly het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom ze 2 uur later aankwam aangezien er elk half uur een trein van Utrecht CS naar Zwolle rijdt.
Nee?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |