quote:Dat ik dit op mijn leeftijd nog moet meemaken,' zegt ze drie dagen na dato met bibberende stem en handenwringend in haar appartement in een seniorenflat in de Rotterdamse deelgemeente IJsselmonde.
Voor ouderen kan het best ingewikkeld zijn. Neemt niet weg dat het artikel wel erg gekleurd is. Op klaarlichte dag iemand op Utrecht CS de trein uitsturen om in te checken is niet iemand aan het lot overlaten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:40 schreef kirsten. het volgende:
Lichtelijk gekleurd artikel. 'handenwringend, met tranen in haar ogen, bibberende stem'. Ach gossie.
Blijft naar voor die vrouw hoor, maar ik kan me slecht voorstellen dat mensen inmiddels nog steeds niet weten dat je moet inchecken. Aangezien het maar op elke hoek van het station, trein en perron vermeld staat.
Ja, doe er maar lollig om. Deze oude vrouw moest wel op de volgende trein wachten ! Dat gun je niemand.quote:
En ze had ook gewoon nog een kaartje kunnen kopen bij de automaat.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:44 schreef Ulx het volgende:
Beetje zielig voor die vrouw, maar ondertussen had ze gewoon wel kunnen weten. Die kaart bestaat al een tijdje.
NS treft hier geen blaaam imo.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:44 schreef Ulx het volgende:
Beetje zielig voor die vrouw, maar ondertussen had ze het gewoon wel kunnen weten. Die kaart bestaat al een tijdje.
Dat zou wel klantvriendelijk zijn idd.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef DS4 het volgende:
Al vind ik het wel vreemd dat een conducteur niet zo'n kaart kan activeren alsof van het station van vertrek ingelogd.
Activeren voor de NS kan niet eens bij een normale oplaadautomaat.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef DS4 het volgende:
Al vind ik het wel vreemd dat een conducteur niet zo'n kaart kan activeren alsof van het station van vertrek ingelogd.
Ik gok dat dat al snel misbruik in de hand zou werken. Dan "vergeten" een boel mensen in te checken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef DS4 het volgende:
Schande, iemand laten betalen voor een treinreis!
Al vind ik het wel vreemd dat een conducteur niet zo'n kaart kan activeren alsof van het station van vertrek ingelogd.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:39 schreef GroningseGast het volgende:
Kon die dochter haar niet even ophalen met de auto ofzo? Zon oud omatje met de trein laten reizen
quote:De hoogbejaarde vrouw met de bruine ogen en het grijze vlassige haar was 'op van de zenuwen' voor het bezoek aan haar dochter (50). Die onderging een ernstige medische ingreep waarover haar moeder niet wil uitweiden.
Regel 1 : wie niet inchecked krijgt een boete. Heeft mevrouw die gekregen ? Nee. Heel coulant lijkt me.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:52 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Schandalig, enige menselijkheid is wel verdwenen tegenwoordig, en men schuilt zich graag achter de regels! Wat een zooitje, die vent wist dat mevrouw onderweg was, en dan wacht je als conducteur gewoon tot mevrouw terug is.
Al dat gezeur over bordjes en het allemaal kunnen weten, wat is dat voor nonsense..
'Die onderging een ernstige medische ingreep waarover haar moeder niet wil uitweiden.'quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:39 schreef GroningseGast het volgende:
Kon die dochter haar niet even ophalen met de auto ofzo? Zon oud omatje met de trein laten reizen
Volgens mij werd ze door diezelfde dochter opgehaald van station Zwolle.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
'Die onderging een ernstige medische ingreep waarover haar moeder niet wil uitweiden.'
Het is maar net hoe je zo'n artikel schrijft. Vrouw heeft niet ingecheckt; de conducteur merkt dit op en geeft de vrouw alsnog de kans in te checken, zonder boete te schrijven. Lijkt me al vrij coulant. Dat een conducteur er van uit gaat dat 6 min genoeg is om in en uit te checken vind ik ook vrij plausibel klinken. Vervelend dat de trein weg is, maar die kan natuurlijk ook niet zo maar wachten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:52 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Schandalig, enige menselijkheid is wel verdwenen tegenwoordig, en men schuilt zich graag achter de regels! Wat een zooitje, die vent wist dat mevrouw onderweg was, en dan wacht je als conducteur gewoon tot mevrouw terug is.
Al dat gezeur over bordjes en het allemaal kunnen weten, wat is dat voor nonsense..
Nergens staat dat ze Joods is.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef Specularium het volgende:
Terwijl die deur al 40-45x open staat.
Criminelen die bejaarden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:54 schreef Pvoesss het volgende:
In het begin zag je dat zo vaak oudjes die deden alsof ze het niet snappen om maar gratis te rijden![]()
Nee, Uitzwolle.quote:
Precies. Paal en perk.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:57 schreef bioloogje het volgende:
Als je ziet hoe vaak die oudjes zich bewust dom houden, en zo elke keer gratis reizen...
Regel dan ten eerste maar eens onboard inchecken.. En dat hele boete verhaal en regels moet je bij mij al helemaal niet aankomen, je bent per definitie al crimineel want je zou het allemaal gepland hebben..quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Regel 1 : wie niet inchecked krijgt een boete. Heeft mevrouw die gekregen ? Nee. Heel coulant lijkt me.
En moeten alle overige mensen in de trein vertraging oplopen omdat mevrouw niet inchecked ?
Je mag best een beetje nadenken.
Je kunt ook al niet meer poepen in de trein.quote:
Twee uur vertraging kan ook niet. Per half uur gaat een intercity van Utrecht naar Zwolle (het ene half uur rijdt de trein door naar Leeuwarden, het andere half uur naar Groningen).quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:35 schreef dotKoen het volgende:
Nou nou, op het levensgevaarlijke Utrecht Centraal eruit gezet. Gewoon de folder lezen, staat gewoon in hoe zo'n kaart werkt. Twee uur vertraging slaat ook nergens op overigens.
Dat is allemaal wel leuk maar hier zit geen AD artikel in.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:01 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Twee uur vertraging kan ook niet. Per half uur gaat een intercity van Utrecht naar Zwolle (het ene half uur rijdt de trein door naar Leeuwarden, het andere half uur naar Groningen).
En zou mevrouw een half uur wachten op Utrecht CS te lang vinden, dan kan ze lekker knus in de stoptrein naar Zwolle gaan zitten, die ongeveer vijf minuten na de intercity vertrekt.
Fantastisch betoog. Maar ik ben het er niet mee eens, iedereen kan zien dat die mevrouw niet zo snel meer is, op een station wat ze waarschijnlijk niet kent, en overladen met mensen. Rijen vol andere die eerst willen inchecken en dan moet ze nog terug.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:55 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je zo'n artikel schrijft. Vrouw heeft niet ingecheckt; de conducteur merkt dit op en geeft de vrouw alsnog de kans in te checken, zonder boete te schrijven. Lijkt me al vrij coulant. Dat een conducteur er van uit gaat dat 6 min genoeg is om in en uit te checken vind ik ook vrij plausibel klinken. Vervelend dat de trein weg is, maar die kan natuurlijk ook niet zo maar wachten.
Was ook mogelijk. Een kaartje kopen bij de conducteur. Tegen treintarief.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:03 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Fantastisch betoog. Maar ik ben het er niet mee eens, iedereen kan zien dat die mevrouw niet zo snel meer is, op een station wat ze waarschijnlijk niet kent, en overladen met mensen. Rijen vol andere die eerst willen inchecken en dan moet ze nog terug.
Tja, ik had het anders opgelost.
Grapjas, die incheckpalen bij Utrecht CS staan 5 km van het perron.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:55 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je zo'n artikel schrijft. Vrouw heeft niet ingecheckt; de conducteur merkt dit op en geeft de vrouw alsnog de kans in te checken, zonder boete te schrijven. Lijkt me al vrij coulant. Dat een conducteur er van uit gaat dat 6 min genoeg is om in en uit te checken vind ik ook vrij plausibel klinken. Vervelend dat de trein weg is, maar die kan natuurlijk ook niet zo maar wachten.
Is dat aangeboden dan? Want dat had mooi geweest natuurlijk, dan had ze kunnen blijven zitten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Was ook mogelijk. Een kaartje kopen bij de conducteur. Tegen treintarief.
Ik ben 51. Moest met de trein naar Amsterdam met Doc en Kamagurka om een bandje te zien. Ik miste de trein op Centraal. Durfde niet in te stappen omdat ik niet zeker was of het de juiste trein was. Toen de trein wegreed zag ik ze nog kwaad zwaaien.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:03 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Fantastisch betoog. Maar ik ben het er niet mee eens, iedereen kan zien dat die mevrouw niet zo snel meer is, op een station wat ze waarschijnlijk niet kent, en overladen met mensen. Rijen vol andere die eerst willen inchecken en dan moet ze nog terug.
Tja, ik had het anders opgelost.
Treintarief noemt men ook wel "boete".quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:06 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Is dat aangeboden dan? Want dat had mooi geweest natuurlijk, dan had ze kunnen blijven zitten.
Dat kost alleen ¤ 35,-- extra (tarief Arriva, van de NS weet ik het niet).quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:06 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Is dat aangeboden dan? Want dat had mooi geweest natuurlijk, dan had ze kunnen blijven zitten.
Zie je ook niet zo vaak. Hoogbejaarde snookersters.quote:
Ditquote:Op zaterdag 9 november 2013 09:47 schreef gelly het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom ze 2 uur later aankwam aangezien er elk half uur een trein van Utrecht CS naar Zwolle rijdt.
Nee?quote:
Hulde inderdaad, en de meeste oudjes kun je niet beschuldigen van fraude, die regelen alles op voorhand maar hebben uiteraard wel wat moeite met die nieuwe methoden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben 51. Moest met de trein naar Amsterdam met Doc en Kamagurka om een bandje te zien. Ik miste de trein op Centraal. Durfde niet in te stappen omdat ik niet zeker was of het de juiste trein was. Toen de trein wegreed zag ik ze nog kwaad zwaaien.
Ook eens in een touristentrein uit Oostenrijk gestapt. Gelukkig kwam ie het kaartje niet controleren.
89. En alleen op pad van Rotterdam naar PEC Zwolle. Hulde.
Ja hoe kan je iemand registreren voor de volgende dag ??quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee?
Degene die haar de kaart verkocht en zei dat hij de kaart voor die dinsdag zou registreren ook niet?
Het is een onding, en het is absurd dat een voordeelurenkaart niet meer bestaat met te kopen losse treinkaartjes.
Een incheckplek in de trein zou ook een optie zijn, bussen hebben ze ook, dus in de trein moet het ook kunnen.
Zeker bij Utrecht, dan kan je naar Rotterdam of Den Haag met dezelfde trein en als de NS dan ook gewoon Utrecht CS als eindbestemming laat staan binnen in de trein op de infoborden is het erg verwarrend, want wat is de voorkant...quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:12 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Hulde inderdaad, en de meeste oudjes kun je niet beschuldigen van fraude, die regelen alles op voorhand maar hebben uiteraard wel wat moeite met die nieuwe methoden.
Zo ben ik ook al vaak een trein gemist omdat ik niet kon zien of het de goede trein was, en ik ben 36.. Het kan allemaal heel verwarrend zijn als je niet vaak reist met de trein!
Ik haal een voordeelurenkaart uit het verhaal.... dan moest je dus vroeger nog een kortingkaartje kopen, en tegenwoordig niet meer, dat gaat helemaal via de OV-chipkaart.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:10 schreef macca728 het volgende:
En welk abonnement stond er op de OV chipkaart ?
Ik kan best begrijpen dat iemand dan vergeet in te checken, want waarom zou je met een abonnement in moeten checken.
Ok, dan zou ik willen pleiten voor onboard inchecken, of anders het gehele perron ontoegankelijk maken zonder eerst in te checken. Dan heb je dit niet meer.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Treintarief noemt men ook wel "boete".
Geen idee of de vrouw de keus had.
Wat betreft de balie kennen we het verhaal maar van een zielige kant. Inchecken in de trein is niet zo handig, dan gaat iedereen inchecken als de conducteur erasn komtquote:Op zaterdag 9 november 2013 10:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee?
Degene die haar de kaart verkocht en zei dat hij de kaart voor die dinsdag zou registreren ook niet?
Het is een onding, en het is absurd dat een voordeelurenkaart niet meer bestaat met te kopen losse treinkaartjes.
Een incheckplek in de trein zou ook een optie zijn, bussen hebben ze ook, dus in de trein moet het ook kunnen.
Klopt, rete irritant.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik haal een voordeelurenkaart uit het verhaal.... dan moest je dus vroeger nog een kortingkaartje kopen, en tegenwoordig niet meer, dat gaat helemaal via de OV-chipkaart.
Ik denk dat die voordeelurenkaart inging per de volgende dag, qua geldigheid, maar als je in het verleden bij een voordeelurenkaart een los kaartje moest kopen, en nu een OV-chipkaart hebt waarvan de loketbediende zegt dat hij hem voor de volgende dag registreert, dan kan ik me voorstellen dat je op die leeftijd denkt dat je dan de volgende dag al ingecheckt bent.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoe kan je iemand registreren voor de volgende dag ??
Ja dan is de NS bang dat mensen gaan zwartrijden. Je kan ze ook op het perron zetten, zoals bij elk normaal OV systeem, maar daar kunnen mensen tegenaan lopen (volgens NS he)
Je moet een OV-kaart eerst aanmelden voordat je met de NS kunt reizen. Da's een eenmalige handeling. Ik denk dat dat bedoeld is.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Klopt, rete irritant.
Maar ik snap niet waarom ze dat abonnement moet hebben, als ze nooit met de trein gaat.
En dat registreren begrijp ik helemaal niet.
Dat is ook nogal schandalig veel extra..quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:09 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat kost alleen ¤ 35,-- extra (tarief Arriva, van de NS weet ik het niet).
Je kan het mensen bij de conducteur laten doen. Je kon vroeger ook een kaartje kopen bij hem of haar.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:16 schreef danos het volgende:
[..]
Wat betreft de balie kennen we het verhaal maar van een zielige kant. Inchecken in de trein is niet zo handig, dan gaat iedereen inchecken als de conducteur erasn komt
Misschien reist ze wel vaker, maar deed dat tot nu toe met haar papieren voordeelurenkaart, waarbij ze losse kortingskaartjes moest kopen?quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Klopt, rete irritant.
Maar ik snap niet waarom ze dat abonnement moet hebben, als ze nooit met de trein gaat.
En dat registreren begrijp ik helemaal niet.
Kan nu nog steeds, kost je alleen ¤35,- boete extra.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan het mensen bij de conducteur laten doen. Je kon vroeger ook een kaartje kopen bij hem of haar.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Klopt, rete irritant.
Maar ik snap niet waarom ze dat abonnement moet hebben, als ze nooit met de trein gaat.
En dat registreren begrijp ik helemaal niet.
Precies, daar heb je het al!quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker bij Utrecht, dan kan je naar Rotterdam of Den Haag met dezelfde trein en als de NS dan ook gewoon Utrecht CS als eindbestemming laat staan binnen in de trein op de infoborden is het erg verwarrend, want wat is de voorkant...
Nou, dan wachten we toch even tot de baliemedewerker komt melden dat mevrouw prima bij de tijd was, hem hoofdrekenend vertelde wat de prijs zou moeten zijn en het vallende flesje van de baby achter haar opving voor het de grond raakte.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:16 schreef danos het volgende:
[..]
Wat betreft de balie kennen we het verhaal maar van een zielige kant. Inchecken in de trein is niet zo handig, dan gaat iedereen inchecken als de conducteur erasn komt
Ik snap ook nog steeds niet zo goed waarom het niet zo kan als bij de bus, instappen piep, uitstappen piep.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:15 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ok, dan zou ik willen pleiten voor onboard inchecken, of anders het gehele perron ontoegankelijk maken zonder eerst in te checken. Dan heb je dit niet meer.
Omdat er bij de bus een chauffeur zit die nog enigszins zicht heeft op wat de mensen die instappen doen. Bij de trein is dat niet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik snap ook nog steeds niet zo goed waarom het niet zo kan als bij de bus, instappen piep, uitstappen piep.
DIe heb je toch niet meer, OV chipkaart met papieren kaartjes bedoel je ?quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien reist ze wel vaker, maar deed dat tot nu toe met haar papieren voordeelurenkaart, waarbij ze losse kortingskaartjes moest kopen?
Zal wel een Dal Voordeel-kaart zijn, omdat ze in het verleden blijkbaar een voordeelurenkaart had. En daarmee moet je in- en uitchecken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:10 schreef macca728 het volgende:
En welk abonnement stond er op de OV chipkaart ?
Ik kan best begrijpen dat iemand dan vergeet in te checken, want waarom zou je met een abonnement in moeten checken.
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat er bij de bus een chauffeur zit die nog enigszins zicht heeft op wat de mensen die instappen doen. Bij de trein is dat niet.
Dat zou ook prima kunnen werken, alleen is het nogal fraude gevoelig omdat de conducteur niet alles kan bijhouden, tenzij men personeel bij alle deuren heeft staan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik snap ook nog steeds niet zo goed waarom het niet zo kan als bij de bus, instappen piep, uitstappen piep.
Ik neem aan dat je loopt te trollen. Een hele trein laten wachten omdat een seniele bejaarde het foldertje niet heeft gelzen, dat kan je gewoon niet menen ;')quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:03 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Fantastisch betoog. Maar ik ben het er niet mee eens, iedereen kan zien dat die mevrouw niet zo snel meer is, op een station wat ze waarschijnlijk niet kent, en overladen met mensen. Rijen vol andere die eerst willen inchecken en dan moet ze nog terug.
Tja, ik had het anders opgelost.
Minder kans op zwartrijden bij een dergelijk systeem in de bus.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken?
Ja ik las het, een nieuw abonnement.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:21 schreef freako het volgende:
[..]
Zal wel een Dal Voordeel-kaart zijn, omdat ze in het verleden blijkbaar een voordeelurenkaart had. En daarmee moet je in- en uitchecken.
Ik ga ervan uit dat het "registreren voor dinsdag" het activeren van de kaart voor reizen op saldo is geweest.
En twee dagkaartjes.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:23 schreef danos het volgende:
Ongelooflijk, nu krijgt ze nog een bos bloemen ook, gewoon een vuige zwartrijder die beloond wordt. Ik weet wat ik moet doen als ik de volgende keer met de trein ga.
Nee, de voordeelurenkaart was een losse kaart waarbij je per reis een papieren kaartje met korting moest kopen, dat kan nu niet meer, de voordeelurenkaart is nu automatisch een OV-chipkaart.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
DIe heb je toch niet meer, OV chipkaart met papieren kaartjes bedoel je ?
Trouwens die hele voordeelurenkaart bestaat niet eens meer.
Ja en 2 dagkaarten, waarmee je eerst moet inchecken ws haha.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:23 schreef danos het volgende:
Ongelooflijk, nu krijgt ze nog een bos bloemen ook, gewoon een vuige zwartrijder die beloond wordt. Ik weet wat ik moet doen als ik de volgende keer met de trein ga.
Hetzelfde kan van jouw gezegd worden..quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je loopt te trollen. Een hele trein laten wachten omdat een seniele bejaarde het foldertje niet heeft gelzen, dat kan je gewoon niet menen ;')
Met als nieuwe regel, geen korting meer tussen 4 en 6.30, wat mevrouw ook niet zal weten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, de voordeelurenkaart was een losse kaart waarbij je per reis een papieren kaartje met korting moest kopen, dat kan nu niet meer, de voordeelurenkaart is nu automatisch een OV-chipkaart.
Of dalurenkaart of hoe dat ding tegenwoordig heet, hij kost ¤ 50,= per jaar en levert buiten de spits 40% korting op.
Wat? Eh, nee dus. Ik roep hier geen onzin, dat ben jij.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:25 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Hetzelfde kan van jouw gezegd worden..
Ik roep alles behalve onzin, alleen kun jij het niet inzien.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat? Eh, nee dus. Ik roep hier geen onzin, dat ben jij.
Maar dat merk je als gebruiker niet pas als je het afgeschreven bedrag ziet weet je dat je zonder of met korting hebt gereisd.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Met als nieuwe regel, geen korting meer tussen 4 en 6.30, wat mevrouw ook niet zal weten.
Plus regels zijn regels en die gelden voor iedereen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:44 schreef Ulx het volgende:
Beetje zielig voor die vrouw, maar ondertussen had ze het gewoon wel kunnen weten. Die kaart bestaat al een tijdje.
Je kan toch niet serieus een trein laten wachten op iemand??quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:26 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik roep alles behalve onzin, alleen kun jij het niet inzien.
Nee, daarom had de beste man het ook anders moeten oplossen vind ik.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:28 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je kan toch niet serieus een trein laten wachten op iemand??
NS kán een reis registreren via OV-chip Plus, maar dat lijkt me hier niet het geval.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoe kan je iemand registreren voor de volgende dag ??
Ja dan is de NS bang dat mensen gaan zwartrijden. Je kan ze ook op het perron zetten, zoals bij elk normaal OV systeem, maar daar kunnen mensen tegenaan lopen (volgens NS he)
Erg ongepast.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:30 schreef tong80 het volgende:
Jaren geleden werden bejaarden nog onvrijwillig op de trein gezet.
Toch postte je dat net zelf. Onzin dus. Of zelf ook last van Altzheimer?quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:29 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Nee, daarom had de beste man het ook anders moeten oplossen vind ik.
Er werd dan ook hard tegen opgetreden.quote:
En je had niet eens een kaartje nodig, een embleem op je jas was voldoende.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:30 schreef tong80 het volgende:
Jaren geleden werden bejaarden nog onvrijwillig op de trein gezet.
Soort Hells Angels.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:35 schreef danos het volgende:
[..]
En je had niet eens een kaartje nodig, een embleem op je jas was voldoende.
Die toeristentrein mag je gewoon in hoorquote:Op zaterdag 9 november 2013 10:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben 51. Moest met de trein naar Amsterdam met Doc en Kamagurka om een bandje te zien. Ik miste de trein op Centraal. Durfde niet in te stappen omdat ik niet zeker was of het de juiste trein was. Toen de trein wegreed zag ik ze nog kwaad zwaaien.
Ook eens in een touristentrein uit Oostenrijk gestapt. Gelukkig kwam ie het kaartje niet controleren.
89. En alleen op pad van Rotterdam naar PEC Zwolle. Hulde.
Vond het vreemd toen. Zag er allemaal raar uit. De trein was ook groen. Begreep ik ook al niet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:42 schreef Ole het volgende:
[..]
Die toeristentrein mag je gewoon in hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |