quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:29 schreef Luigi het volgende:
FOK! mist eigenlijk nog wel een centraal audio topicje. Heb altijd de behoefte om ook nog over speakers, versterkers etc te beginnen.
Ik kan patsen dat ik wel 30 of 40 speakers en combinaties gehoord heb, voordat ik deze heb gekocht. Kan en wil niet patsen over de speakers, er lopen hier voldoende mensen rond die tig keer duurdere speakers hebbenquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:48 schreef Luigi het volgende:
Overigens wou ik er niet įlleen maar een patstopic van maken (hoewel foto's altijd wel leuk zijn).
Nouja, was een beetje huiverig voor een dergelijk topic omdat het altijd erg snel over de extremen gaat. Dat bedoelde ik meer met patsenquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik kan patsen dat ik wel 30 of 40 speakers en combinaties gehoord heb, voordat ik deze heb gekocht. Kan en wil niet patsen over de speakers, er lopen hier voldoende mensen rond die tig keer duurdere speakers hebben
MUZ / The Indie Isn't What It Used To Be (Indie Central CXX)quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:53 schreef Luigi het volgende:
Waar luisteren jullie over het algemeen naar?
Mijn CD kast (jaja, die heb ik ook nog) gaat ook dwars door alle genres heen hoorquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:56 schreef Moody het volgende:
[..]
MUZ / The Indie Isn't What It Used To Be (Indie Central CXX)
Veel. Van oldies zoals Nick Drake, Nina Simone en Can tot de folk, rock en pop van vandaag. Blijf meestal niet hangen bij een periode, artiest of genre, dat is jammer van de beperkte luistertijd die een mens heeft
Logischquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mijn CD kast (jaja, die heb ik ook nog) gaat ook dwars door alle genres heen hoor. Maar op vinyl koop ik vooral wat ik écht mooi of bijzonder vind.
Ja, wij wonen ook nog eens redelijk klein. Monitors of boekenplank?quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:51 schreef Moody het volgende:
Wel aan aanbeveling: Koop monitors. De Nederlandse huiskamers zijn meestal te klein voor grote 3-weg vloerstaanders, tenminste als je "evenwichtig" geluid wilt (en/of geen versterker heb met EQ setting).
Tja, ligt aan je budget en hoe prominent de speakers aanwezig mogelijk zijn. Bookshelves zijn wel erg klein, daarbij is het nog lastiger om voldoende laag te produceren. Maar ook in deze groep zijn er goede speakers te vinden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, wij wonen ook nog eens redelijk klein. Monitors of boekenplank?
Mooi ding, heb zelf een 165, ben nu opzoek naar een luxman speler en dan blijft de 165 er naast.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:43 schreef Luigi het volgende:
Ik hield express nog wat achter he. Thorens is een TD166 en de Marantz versterker is een PM6004. Zal zo even wat foto's van de Thorens vlak na de revisie opsnorren.
Wauw!quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:47 schreef Moody het volgende:
Ach, waarom ook nietHeb ze pas geleden al eens ergens anders gepost, ik plak de linkjes wel ff....
- Sonus Faber Cremona Auditor M
- Pathos Classic One mk3
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg tevreden over mijn Italiaanse bellas
Meer weten? Vraag maar
Die B&O is wel leuk zeg! Zonde dat ie het niet deed.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:41 schreef Dagoduck het volgende:
Mijn audio: Een usb (coca-cola) platenspeler aangesloten op mijn PC speakers: Creative I-Trigue 3000, verder heb ik nog een oud JVC stereo setje staan, die ik eigenlijk nooit gebruik.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik ben op zoek naar een mooie platenspeler met versterker en setjes speakers op een zeer beperkt budget
Heb ooit deze Bang & Olufsen Beocenter 7000 platenspeler gekregen van een leraar van mij, na een maand ging hij alleen telkens na 5 minuten uit omdat hij oververhit raakte. Jammer want het was een mooi ding. Had er toen nog niet de tijd voor genomen om een versterker te kopen. (Daarom de speakertjes) Hij stond eigenlijk alleen maar in de weg en heb hem maar naar de kringloopwinkel gebracht.
[ link | afbeelding ]
Vette speakers zeg, die Marantz, zijn die rechthoekjes van gaas ofzo? (http://www.classic-audio.com/marantz/pics/imp5g.jpg)quote:
Het originele front heb ik niet. Heb er wel doek opzitten ter bescherming.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:52 schreef ttgek het volgende:
[..]
Vette speakers zeg, die Marantz, zijn die rechthoekjes van gaas ofzo? (http://www.classic-audio.com/marantz/pics/imp5g.jpg)
Mooi hybride versterker de Pathos 2x 70 Watt en ECC 88 buizen voor de voorversterkingquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:47 schreef Moody het volgende:
Ach, waarom ook nietHeb ze pas geleden al eens ergens anders gepost, ik plak de linkjes wel ff....
- Sonus Faber Cremona Auditor M
- Pathos Classic One mk3
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg tevreden over mijn Italiaanse bellas
Meer weten? Vraag maar
Ah een kennerquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:01 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Mooi hybride versterker de Pathos 2x 70 Watt en ECC 88 buizen voor de voorversterking
Ach het gaat hierom niet om de uitgangsvermogen, het gaat meer om de geluidskwaliteit, daar draait het om.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Ah een kenner
Meestal hoor ik: Maar 70 Watt? Dat is toch waardeloos?
Buizen kun je niet echt met transistors vergelijken in dat opzicht.
Of je moet speakers hebben die hoog in de oompjes zitten. Meestal interessantdoenerij, soms noodzaak omdat de techniek niet voorhanden is om dergelijke techniek een lage weerstand te geven. Maar goed, dan hebben we het over kasten van 20k en duurderquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:56 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Ach het gaat hierom niet om de uitgangsvermogen, het gaat meer om de geluidskwaliteit, daar draait het om.
Ik zeg maar zo: de meeste mensen horen geluid, de audio liefhebbers luisteren naar geluid.
In een gemiddelde huiskamer met een normaal luister niveau is 15 Watt per kanaal al meer dan voldoende.
Netjes, heel netjes gereviseerd de TD 166, alhoewel dat er een paar modificaties zijn aangebracht, zou je eigenlijk retrofitting kunnen noemenquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:47 schreef Luigi het volgende:
Overview, alles schoongemaakt en fris en fruitig:
[ afbeelding ]
Detail van de achterkant:
[ afbeelding ]
Nog een overview:
[ afbeelding ]
Hebben we over hoogohmige speakers voor de buizenversterkers volgens de OTL principe?quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Of je moet speakers hebben die hoog in de oompjes zitten. Meestal interessantdoenerij, soms noodzaak omdat de techniek niet voorhanden is om dergelijke techniek een lage weerstand te geven. Maar goed, dan hebben we het over kasten van 20k en duurder
Niet pese OTL. Ik bedoel dat er speakers zijn die veel vermogen nodig hebben om "open" te kunnen gaan. Maar die zitten meestal in de prijsklasse van een BMW 3-seriequote:Op vrijdag 8 november 2013 23:15 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Hebben we over hoogohmige speakers voor de buizenversterkers volgens de OTL principe?
Weet ik veel. De meeste kennis heb ik ook van fora. Vrijwel niemand heeft de gelegenheid om een handvol vreselijke dure speakers te kunnen beluisteren. Mijn zoektocht was zelf in de midrange prijsklasse (tot zo'n 5k per set). Daarin je nog leuk shoppen naar pareltjes op gebied van prijs/kwaliteit-verhouding.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:23 schreef Ivy_Mike het volgende:
Aha maar wil dat zeggen dat deze klasse speakers beter klinken dan een normale of ééntje met een hoge rendement?
Wat kost zo'n versterker ongeveer?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:47 schreef Luigi het volgende:
Mooi, die Sony. Heb een zwak voor retrospul..
Als ik zo vrij mag zijn: Begint bij ¤10,- op een rommelmarkt. Veel mensen weten niet hoe goed die "ouwe zooi" klinkt. Prima manier om goedkoop aan goede apparatuur te komen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 00:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wat kost zo'n versterker ongeveer?
Ik ben eigenlijk opzoek naar zoiets wat Miniem heeft staan (qua versterker, receiver heb ik (nog) niet nodig)quote:Op zaterdag 9 november 2013 00:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Als ik zo vrij mag zijn: Begint bij ¤10,- op een rommelmarkt. Veel mensen weten niet hoe goed die "ouwe zooi" klinkt. Prima manier om goedkoop aan goede apparatuur te komen.
Sowieso moet je audio-apparatuur nooit nieuw kopen. Jammer van je geld.
Ik raad altijd aan om hier te kijken: http://www.hifi.nl/tweedehands/quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk opzoek naar zoiets wat Miniem heeft staan (qua versterker, receiver heb ik (nog) niet nodig)En weet iemand nog een mooie platenspeler? Ook iets uit die tijd.
Ik weet toch helemaal het verschil niet tussen een buizen- een eind- een voor- en een geļntegreerde versterkerquote:Op zaterdag 9 november 2013 01:36 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik raad altijd aan om hier te kijken: http://www.hifi.nl/tweedehands/
Veel leuke occasions van liefhebbers. Wellicht zit er iets voor je bij.
Eerst zat er een Grado op (weet even niet meer welke, dacht een blue) maar nu een Denon DL-110quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:08 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Netjes, heel netjes gereviseerd de TD 166, alhoewel dat er een paar modificaties zijn aangebracht, zou je eigenlijk retrofitting kunnen noemen![]()
Welk element zit er aan?
Ga naar de kringloop of een rommelmarkt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk opzoek naar zoiets wat Miniem heeft staan (qua versterker, receiver heb ik (nog) niet nodig)En weet iemand nog een mooie platenspeler? Ook iets uit die tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |