quote:Op donderdag 7 november 2013 22:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat kan ik doen tegen een constante onrustig gevoel?? En steeds negatieve gedachtes?
Slik al vit.D, heb al een zonnebank en lig er wel onder, ben buiten als het even kan.
Heb constant het gevoel dat alles door mijn vingers glipt terwijl ik alles heb wat je maar kan wensen.
Mogge!quote:Op vrijdag 8 november 2013 06:15 schreef sigme het volgende:
Mogge.
[..]
Mocht je erachter komen, geef het ook even aan mij door aub.
Ik weet niet wat je moet doen uniekje, maar ik begrijp je gevoel wel.quote:
Fysiek: veel bewegen, veel in de buitenlucht dingen doen. *check*quote:Op vrijdag 8 november 2013 06:15 schreef sigme het volgende:
Mogge.
[..]
Mocht je erachter komen, geef het ook even aan mij door aub.
Ja. Die beesten zijn een middel zodat ik gedwongen word dingen te doen (zodat ik niet hoef te leunen op mijn eigen discipline). Sporten lukt redelijk, dat is er dan ook de grootste winst van - ik voel me beter over mijzelf als ik dat dan toch maar mooi gedaan heb.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sigme, jouw gebrek aan zelfdiscipline, iemand met een beestenboel, hoop geklus en vroeg opstaan en sporten, is zelfdiscipline echt je probleem?
Dat was het bij mij ook vooral ja, niet per se niks doen maar in elk geval stoppen met dingen doen die ik eigenlijk niet zelf wou. Alleen had ik soms niet eens door dat dat zo was.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:01 schreef loveli het volgende:
Familie/vrienden: op tijd stoppen met te veel dingen voor anderen doen die ten koste van jou gaan, anders kost het zoveel tijd om weer te herstellen.
Ik eet relatief weinig carbs - afgezien van die repen chocolade dan.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je moet doen uniekje, maar ik begrijp je gevoel wel.
[..]
Fysiek: veel bewegen, veel in de buitenlucht dingen doen. *check*
Voer: ik zeg carbs skippen, Tink zegt dat dat bij haar juist niet werkt. Visolie, magnesium en D spelen bij mij een grote rol.
Relatie: niet de indruk dat daar een oorzaak ligt.
Werk: je was pas overgestapt naar een leukere slechter betaalde baan?
Familie/vrienden: op tijd stoppen met te veel dingen voor anderen doen die ten koste van jou gaan, anders kost het zoveel tijd om weer te herstellen.
Assumption is the mother enzo, maar ik zet in op de laatste. En op het weer.
Wat bij loveli werkt, werkt bij mij ook goed. En is 'lichaamswerk' iets voor je Uniek? Dat heeft te maken met het in contact komen van lijf versus emoties. Ook omdat je vaak heel erg door kunt eten en veel winterdips hebt en heel lief bent voor anderen, krijg ik het vermoeden dat je emotioneel niet zo in contact bent met je lijf. Het zou ook je 'rusteloosheid' verklaren. Het klinkt zweverig, maar het is juist heel praktisch. Als je meer wilt weten, hoor ik het welquote:Op vrijdag 8 november 2013 11:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je moet doen uniekje, maar ik begrijp je gevoel wel.
[..]
Fysiek: veel bewegen, veel in de buitenlucht dingen doen. *check*
Voer: ik zeg carbs skippen, Tink zegt dat dat bij haar juist niet werkt. Visolie, magnesium en D spelen bij mij een grote rol.
Relatie: niet de indruk dat daar een oorzaak ligt.
Werk: je was pas overgestapt naar een leukere slechter betaalde baan?
Assumption is the mother enzo, maar ik zet in op de laatste. En op het weer.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Wat bij loveli werkt, werkt bij mij ook goed. En is 'lichaamswerk' iets voor je Uniek? Dat heeft te maken met het in contact komen van lijf versus emoties. Ook omdat je vaak heel erg door kunt eten en veel winterdips hebt en heel lief bent voor anderen, krijg ik het vermoeden dat je emotioneel niet zo in contact bent met je lijf. Het zou ook je 'rusteloosheid' verklaren. Het klinkt zweverig, maar het is juist heel praktisch. Als je meer wilt weten, hoor ik het wel
Het staat nu een 3 kwartier op... met kruidnagel, jeneverbes, laurierblad, bruine suiker, azijn, citroensap , appelmoesappels, kaneel, zout en peper.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:42 schreef conleche het volgende:
Uniek, zelfgemaakte rode kool met appeltjes is heel lekker, maar het vereist veel proeven, want het is moeilijk de juiste zuur/zoet graad te krijgen. Ik gooi er altijd van alles in (en dan weet ik daarna natuurlijk niet precies wat, dus de volgende keer is net zo'n proces) het is net als bij stoofpeertjes, pas als dat sap precies goed is, worden ze lekker.
Welkom bij de clubquote:Op vrijdag 8 november 2013 19:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Kortom, ik voel me erg ongelukkig en dan is het moeilijk om op mijn eten te letten, maar door slecht eten voel ik me daarna juist weer ongelukkiger..
Nee niemand heeft de antwoorden vrees ikquote:Op vrijdag 8 november 2013 19:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Welkom bij de club.
Sorry. Welkom terug, succes, ik heb helaas geen antwoorden.
Ja dat is ook zo, als ik met een lijstje naar de supermarkt ga gaat het prima. Maar soms kom je dan toch in de verleiding om even langs de winkel te gaan. Volgens mij ben ik niet perse een emo eter maar ik ben er wel (te) veel mee bezig wat ik mag eten en wat niet, en dat kost heel veel energie. Als ik niet lekker in mijn vel zit kan ik die energie niet opbrengen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:06 schreef V1z0R het volgende:
Hoi La_Tramposa
Misschien een goed idee om er ook bij te werken om keuzes wat betreft voeding minder afhankelijk te maken van je gemoedstoestand?
Is wel iets dat een poosje duurt want (in mijn geval dan) zat dat best diep ingewerkt. Zo'n 15jr conditionering is lastig om tegen te gaan en kost tijd.
M'n moeder is een emo-eter en heeft me er al vroeg in mee gesleept
Kennis van welke uitwerkingen voeding heeft scheelde bij mij trouwens wel, dit topic heeft me er dan ook grotendeels toe aangezet me er in te verdiepen.
Hoe is die kennis bij jou?
Wat zijn verder je drempels/valkuilen?
Bijvoorbeeld weten dat zoetstoffen een zelfde uitwerking hebben als suikers -> Honger gevoel doen toenemen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, als ik met een lijstje naar de supermarkt ga gaat het prima. Maar soms kom je dan toch in de verleiding om even langs de winkel te gaan. Volgens mij ben ik niet perse een emo eter maar ik ben er wel (te) veel mee bezig wat ik mag eten en wat niet, en dat kost heel veel energie. Als ik niet lekker in mijn vel zit kan ik die energie niet opbrengen.
Mijn valkuil is denk ik verder dat ik graag de hele dag door eet. Ik vind het moeilijk om 3 uur niets te eten, dus ook als ik wel gezond eet, heb ik vaak mijn hele tas vol met doosjes rozijnen, wortelen, appels, babybels zitten zodat ik elke 1,5 uur wel iets kan eten.
Denk ook dat dat niet goed is voor mijn maag.
Oh ja en ik drink geen koffie, maar heb volgens mij sinds kort een soort van cola light verslaving. Wil het liefst wel een flesje (0,5 liter) per dag om scherp te blijven.
En wat bedoel je precies met welke uitwerking voeding heeft?
Bedankt voor de tips. Waarschijnlijk zit ik inderdaad teveel aan de light producten en cola light helpt dan ook niet. Ik zal proberen meer eiwitten en verse producten te eten, en ik wist niet dat de volgorde ook uitmaakte.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:26 schreef V1z0R het volgende:
weten dat zoetstoffen een zelfde uitwerking hebben als suikers -> Honger gevoel doen toenemen.
Niets mis mee om ermee je inname te verkleinen maar weten dat het innemen er van je beter kunt doen op een moment waar je al gegeten hebt/gaat eten. Een simpel trucje is om bij hongergevoel (beter nog, wanneer je hem verwacht) is om een eiwitrijk product te nemen eventueel met een groot glas water.
Ken sommige mensen die met een omschakeling in volgorde al veel verschil hebben kunnen maken.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips. Waarschijnlijk zit ik inderdaad teveel aan de light producten en cola light helpt dan ook niet. Ik zal proberen meer eiwitten en verse producten te eten, en ik wist niet dat de volgorde ook uitmaakte.
Dat 'spam'-berichtje van die tutjes met een blog in het vorige topic, ik zou ze doen, keihard!quote:
He gadver, hoe is het nu?quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:50 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh! Pfff, lamme tak hier. Vannacht wakker geworden door kramp in buik. Uiteindelijk 2 uur wakker geweest en met kruik op de bank gezeten, duurde "even" voor de ibo werkte![]()
Lijstje:
O: omelet met eitjes
T: 1/2 bak kwark met cashewnotenpasta
L: soepje
T: havermoutshake
D: moet ik nog verzinnen. Iets met couscous iig.
T: 1/2 bak kwark
Ik stuur je ff een pmquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
An, heb je linkjes ofzo over datte wat je postte voor Uniek?Benieuwd of het van toepassing is op iets wat ik wel es ervaar / waar ik wel eens over nadenk.
Smakkerds voor de sipjes!Ik heb ook geen antwoorden helaasch! Ben veelal best een blij ei maar soms ook chaoshoofd
Nou, dat verdient toch wel een smooch?quote:Op zaterdag 9 november 2013 14:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh ik heb nie nodig hoor, maar ontvang graag smoochez![]()
![]()
GeeBeeTof dat jullie droomhuisje gaan bouwen!
Er komt bij mij laatste tijd van alles op m'n padje en dat is zowel leuk als verwarrend soms, want ik kan niet alles tegelijk
Smoochez all roundquote:Op zaterdag 9 november 2013 14:28 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nou, dat verdient toch wel een smooch?![]()
Herken het wel een beetje!
Fijn!quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:58 schreef _aurum_ het volgende:
Nu gaat het wel beyer, ibo doet het
Sterkte met je rug, klinkt niet fijn.
quote:
He, jij ook aan de slagroom? Ik heb eindelijk een potje biologische op de kop getikt - daar zit ten minste geen E407 (carrageen) in - ik vind dat akelig spul. En waarom zit het erin? Slagroom heeft zich eeuwenlang prima zonder weten te redden!quote:(), slagroom, ()
Ah, in huishoudens zoals de mijne wel handig.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:49 schreef loveli het volgende:
E407 is een stabilisator die opromen voorkomt en de houdbaarheid verlengt.
Ah okeequote:Op zaterdag 9 november 2013 19:44 schreef sigme het volgende:
Het kleedje is nu nog nat en soppig. Morgen zal ik het eens uitspoelen: het zit nu vol zeepwater. En dan een week drogen, en dan is het misschien toonbaar.
We gaan het mijn moeder kado doen. Zelfgemaakt gefröbel van de kinderen - welke moeder wil dat nu niet?
He, ik wist tot vanmiddag ook niks over vilten. Het blijkt een soppig doch eenvoudig procedé, tenminste, als je een vilten kleedje een fabuleus resultaat vindt. Ik vermoed dat de kunstwerken die in het atelier hingen meer werk, visie en bekwaamheid vergen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ah okeeShows how much I know
![]()
Dat vindt je moeder vast tof ja!
Ja - nee. Het korte antwoord was omdat ik in de baas z'n tijd niet geacht wordt te internetten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:28 schreef sigme het volgende:
Welnee. Het homogeniseert, maar dagverse slagroom blijft kort houdbaar - met en zonder carrageen. Het zit overigens ook in lang houdbare slagroom.
Beetje late reactie, maar ik vind dit wel érg kort door de bocht. Er zijn ook echt wel goede diëtisten te vinden die je een goed inzicht kunnen geven in je eetpatroon. Sterker nog, ik heb een jaar geleden prima tips gekregen om juist aan te kunnen komen. OMGquote:Op vrijdag 8 november 2013 21:10 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ken sommige mensen die met een omschakeling in volgorde al veel verschil hebben kunnen maken.
Zijn wel meer mensen die nooit echt extreem overgewicht hebben gehad maar daar zit jij ook bij volgens mij.
In elk commercieel dieet zit wel een kern van waarheid waarom het werkt maar een bijwerking is vaak dat het tijdelijk is. Iemand die daarmee geld probeert te verdienen heeft als oogpunt geld verdienen.
Een diëtist zal nooit een eeuwig durende oplossing voorstellen omdat hij/zij dan geen klanten overhoud. Wat wordt voorgesteld is een oplossing die met een uitermate strikt patroon werkt die snel word vergeten wanneer het afgelopen is.
Geen commercieel dieet die je ook echt inlicht in wat de werking is van hoe voeding werkt
/relatief heel gelukkig met statistisch overgewicht en bovenmatig sterk
?quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja - nee. Het korte antwoord was omdat ik in de baas z'n tijd niet geacht wordt te internetten.
Het lange:
Als melk direct uit de koe/melktank van de boer een dag of wat staat, zit bovenin een laag slagroom. Vetdruppels stijgen door opwaarste kracht naar boven en je vloeistof is onderin wateriger en bovenin vetter. Vetdruppels die naar boven stijgen komen elkaar tegen en worden groter en stijgen nog sneller. Op weg naar boven nemen ze bacterien mee, waardoor de room sneller bederft dan de melk eronder.
Slagroom in een potje (bio of niet-bio) wordt eerst bewerkt door de druppelgrootte te verkleinen en uniformeren (homogeniseren). Vetdrupels stijgen langzamer, je krijgt minder snel fasescheiding. Carrageen wordt eraan toegevoegd om dat proces nog eens extra te vertragen. Slagroom direct uit de koe haalt de week niet, slagroom bij de supermarkt haalt een veelvoud ervan.
De bactofuge van Uniek zal ook nog een flinke duit in het potje doen.
Moggequote:Op zondag 10 november 2013 07:22 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[..]
?
Verse slagroom uit de supermarkt kan je geen weken laten staan hoor, die wordt gewoon zuur.
Verse slagroom met carrageen hoef je niet te schudden voor gebruik, dat is eigenlijk de enige winst.
Verse slagroom zonder carrageen moet je wel schudden, en is niet veel korter houdbaar - voor de preciese hoeveelheid dagen zou ik even een warenonderzoekje moeten doen.
M'n Duitse bakje (zonder e407) is warmtebehandeld, niet gesteriliseerd, houdbaar tot 22/11.
Verder zit carrageen ook in gesteriliseerde producten - het gaat namelijk alleen maar omdat 'niet hoeven schudden' - de houdbaarheid is voor de meeste producten waar carrageen in zit helemaal geen factor.
Carrageen is een raar goedje, niet best voor darmen.
Overigens is rauwe melk niet zo vreselijk bederfelijk; een test of rauwe melk goed is, is door een deel ervan op een redelijk warme plaats te zetten (keuken, niet in de zon): de melk moet na 5 a 6 dagen nog fris zijn.
Heb je the moo man gezien? Gaat ook over (rauwe) melk, prachtige Britse documentaire. Staat op netflix ergens.
Hey XM, hoe ist verderquote:Op zondag 10 november 2013 10:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, havermout... Net mee ontbeten om 10:15 en nu alweer cravings naar iets te eten
Ik geloof je meteen, maar in welke hoeveelheid zou jij dat aanraden dan?quote:Op zondag 10 november 2013 10:41 schreef loveli het volgende:
Brinta = ev0l tarwe/slecht voor je darmen/insulinerespons/yadiyadiya, havermout heeft allerlei gezonde stofjes die o.a. goed zijn tegen insulineresistentie. Het is ook vetter dan brinta. Vet is goed enzo.
Maar behalve de energetische waarde, merk je ook dat je er langer op vooruit kunt en minder hongergevoel hebt?
Ow...quote:Op zondag 10 november 2013 10:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, havermout... Net mee ontbeten om 10:15 en nu alweer cravings naar iets te eten
Ik tel geen/nauwelijks kcals (behalve als ik aan de meuk wil, de meeste meuk is 550 kcal/100g). Ik kan beperkt tegen havermout, maar als ik het at ging het om 300-500 ml melk met meer dan 50g havermout. Je kent het wel, melk erbij - te waterig. Havermout erbij - te stevig. Melk erbij...quote:Op zondag 10 november 2013 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen, maar in welke hoeveelheid zou jij dat aanraden dan?
Oh wacht, ik zie nu de post v Henk, tx!
Goed!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
quote:Op zondag 10 november 2013 11:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Goed!
*rammel*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn lief keek met mij mee naar GBBO en ineens wilde hij ook een taart bakkenquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:22 schreef Mini. het volgende:
Beetje laat maar zou ik die PM ook nog mogen, An?
Mijn meneer die nooit tv kijkt heeft net Masterchef ontdekt, zo grappig."Waarom ken ik dit niet, dit is vet tof!"
Zaten we ineens met een bordje AVG op schoot voor de tv.Nieuw niveau van burgerlijkheid...
De docu gaat niet over rauwe melk trouwens, het gaat over het boerenbedrijf van een boer die op een hele geweldige manier boert - en z'n geld probeert te verdienen met rauwe melk, maar dat komt bijna alleen zijdelings ter sprake.quote:Op zondag 10 november 2013 09:27 schreef loveli het volgende:
<knip>
Docu ga ik kijken als ik puf krijg (blijft nu toch slecht plakken), maar eerst ga ik googelen naar wat carrageen bij mij doet en of ik binnenkort andere slagroom in m'n koffie moet mikken.
quote:Op zondag 10 november 2013 11:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Goed!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 10 november 2013 13:13 schreef douche-eendje het volgende:
Ik maak mn overnight oats met 50g havervlokken, eetlepel lijnzaad+eetlepel chiazaad en rijstmelk. Dag erna fruit doorheen. Pindakaas en banaan is ook een aangename combinatie
En BE hier![]()
Boeie, legaal schmlegaalquote:Op zondag 10 november 2013 13:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Voor tips... Ik geloof momenteel niet dat ik hier ooit legaal zal geraken.
![]()
Geen mens is illegaalquote:Op zondag 10 november 2013 13:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Voor tips... Ik geloof momenteel niet dat ik hier ooit legaal zal geraken.
![]()
quote:Op zondag 10 november 2013 17:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
D: boeuf bourguignon met aardappel en rode kool
quote:Op zondag 10 november 2013 14:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Boeie, legaal schmlegaalAls je het gezellig vindt gewoon meeposten
I feel the love!quote:
Ik denk: zonde van het geld. Als je geen tijd en zin hebt om een beetje huiswerk te doen en zelf een plannetje te maken, kan het misschien handig zijn, maar verder denk ik dat je gewoon een gezonde lifestyle aan kan houden. En dan detox je vanzelf. ( ohw, dat yoga helpt ook welquote:Op zondag 10 november 2013 18:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat denken jullie hiervan?
http://www.groupon.nl/dea(...)s-detox-net/29383270
Ik zou best wel eens willen kijken wat het effect is van gluten en suikervrij eten. Maar de vraag is of dat na 7 dagen al zin heeft..
Ja het is me ook niet precies duidelijk wat er allemaal verder bij zit. Ik weet alleen wel dat ik zonder een duidelijk plan niet suiker en glutenvrij zou kunnen eten, dan moet ik zo erg gaan nadenken over wat ik allemaal niet magquote:Op zondag 10 november 2013 18:20 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik denk: zonde van het geld. Als je geen tijd en zin hebt om een beetje huiswerk te doen en zelf een plannetje te maken, kan het misschien handig zijn, maar verder denk ik dat je gewoon een gezonde lifestyle aan kan houden. En dan detox je vanzelf. ( ohw, dat yoga helpt ook wel)
Sorry, waar zit je ook al weer? Je hebt het wel eens verteldquote:Op zondag 10 november 2013 18:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja het is me ook niet precies duidelijk wat er allemaal verder bij zit. Ik weet alleen wel dat ik zonder een duidelijk plan niet suiker en glutenvrij zou kunnen eten, dan moet ik zo erg gaan nadenken over wat ik allemaal niet mag![]()
En ja, yoga is heerlijk! Ik hoop dat ik in Nederland net zo'n fijne instructrice vind als hier.
Providence, in Amerikaquote:Op zondag 10 november 2013 18:39 schreef An24 het volgende:
[..]
Sorry, waar zit je ook al weer? Je hebt het wel eens verteld
Tof!quote:Op zondag 10 november 2013 18:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Providence, in Amerika
Ben lidgeworden van de hardloopclub van een hardloopwinkel hier en die hebben een hoop activiteiten, ook yogales. Het was altijd op vrijdagavond en zaterdagochtend, ik vond vrijdagavond heerlijk na een drukke week, maar er was bijna nooit iemand, dus nu is het alleen nog op zaterdagochtend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Het is een echte universiteitsstad, niet per se de beste plek voor sightseeing maar wel leuk als je een keer het Amerikaanse college gevoel wilt ervaren! En New England is wel een heel mooi stuk Amerika vind ik, zeker in de herfst. Al ben ik verder niet op heel veel plekken geweestquote:Op zondag 10 november 2013 21:54 schreef the85mc het volgende:
Is dat een leuke stad Providence? Ben wel es in de buurt daar geweest, maar doorgereden![]()
Lekker weekend gehad! Was wel wat moe, dus lekker uitgeslapen. Date wilde gisteravond langs komen maar ik was echt moe.. Had gewoon even zin in helemaal niks. Achteraf jammer maar ja. Nu heb ik wel weer energie iig
quote:Op zondag 10 november 2013 22:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
An, klinkt zoooo lekker, die versgebakken koekjes![]()
![]()
Kijk nou! Ik heb vandaag truien besteld voor kerstmisZe zijn ook jumSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En die truien zijn te fout![]()
Doelde ook meer op de Sonja B's en consortenquote:Op zaterdag 9 november 2013 22:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar ik vind dit wel érg kort door de bocht. Er zijn ook echt wel goede diëtisten te vinden die je een goed inzicht kunnen geven in je eetpatroon. Sterker nog, ik heb een jaar geleden prima tips gekregen om juist aan te kunnen komen. OMG![]()
En na 1 consult was het klaar ook, tenzij ik nog behoefte had aan contact.
quote:Op zondag 10 november 2013 22:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
An, klinkt zoooo lekker, die versgebakken koekjes![]()
![]()
Kijk nou! Ik heb vandaag truien besteld voor kerstmisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Ah ok. Op dat punt zijn we het absoluut eensquote:Op maandag 11 november 2013 08:26 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Doelde ook meer op de Sonja B's en consorten
?? ik heb echt niks ingevuld daar behalve mijn woonplaats.quote:Op maandag 11 november 2013 11:32 schreef loveli het volgende:
Facebook is stom. Ik mag wel invullen dat ik geen geboorteplaats heb, maar bij werk kan dat niet?
Aww, dat zijn rotmomenten!quote:Op maandag 11 november 2013 10:28 schreef Chicolate het volgende:
Vanmorgen heel vroeg weer voor 4 weken afscheid moeten nemen van vriendlief (die was hier een weekendje). Leuk is anders, zit nu met een brok in mijn keel op mn stage.
OT: lactosevrije pannenkoeken voor lunch (hoe Nederlands) en morgenavond voor het eerst meedoen met 'poweryoga'. Eens kijken of ik mijn blij weer terug kan vinden.
We zien elkaar weer over een maand, met mijn verjaardag. Dan komen mijn broertje en twee andere vrienden ook op bezoekquote:Op maandag 11 november 2013 10:58 schreef _aurum_ het volgende:
ola!
toffe trui Coco!
En meh Chico, wanneer zien jullie elkaar weer? Bevalt het voor de rest daar?
Mijn lijstje voor vandaag:
O: eitjes
T: 1/2 bak kwark en el cashewnotenpasta
L: handje noten, stukjes kip en tomaat
T: havermoutshake
D: stoofvlees, geroosterde boterham met boter
Wat dat betreft is de academische wereld wel stom.. je moet zo flexibel zijn qua woonplek om een leuke baan te vinden..quote:Op maandag 11 november 2013 15:37 schreef Chicolate het volgende:
[..]
We zien elkaar weer over een maand, met mijn verjaardag. Dan komen mijn broertje en twee andere vrienden ook op bezoek. En natuurlijk, je hebt altijd nog Skype enzo, maar dat is toch anders dan even een knuffel krijgen en samen op de bank een stomme serie kijken.
Verder is het hier gelukkig wel leuk. Ik doe leuk onderzoek, heel interessant en potentieel 'baanbrekend'. De stad is mooi, het klimaat is over het algemeen wat beter dan NL. En er is hier veel meer geld voor mijn vakgebied. Wat het alleen maar moeilijker maakt, want ik weet dat ik hier 'makkelijk' een phd-positie kan vinden en in NL waarschijnlijk helemaal niet. Ik zit hier nu 6 maanden, maar er is dus ook een optie dat ik hier nog 4 jaar blijf en zo lang wil/kan ik helemaal niet zonder mijn vrienden/vriend.
De industrie is in mijn vakgebied nog veel stommer, dat is er al helemaal niet meer in Nederlandquote:Op maandag 11 november 2013 15:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat dat betreft is de academische wereld wel stom.. je moet zo flexibel zijn qua woonplek om een leuke baan te vinden..
Zit je vriendlief niet in tzelfde vakgebied?quote:Op maandag 11 november 2013 15:59 schreef Chicolate het volgende:
[..]
De industrie is in mijn vakgebied nog veel stommer, dat is er al helemaal niet meer in Nederland(R&D afdelingen zijn massaal gesloten).
Dat klinkt als best wel weinig.. wat is normaal tijdens het begin van de zwangersschap?quote:Op maandag 11 november 2013 16:20 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik ben tot nu toe een kilootje ofzo bijgekomen, en bijna 15 weken zwanger. So far, so good. Gezond eten gaat ook netjesM. staat zelfgemaakte rundvleessoep te maken as we speak. Ik ben benieuwd!
Geen idee, maar de vorige keer was het meerquote:Op maandag 11 november 2013 16:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat klinkt als best wel weinig.. wat is normaal tijdens het begin van de zwangersschap?
Zelfde vakgebied, andere richting (waarin genoeg banen in NL te vinden zijn). Maar die is wel bereid om ooit (als hij klaar is met zn studie) achter mij aan te komen reizenquote:Op maandag 11 november 2013 16:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zit je vriendlief niet in tzelfde vakgebied?
Doen!quote:Op maandag 11 november 2013 16:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
Loveli, kerstkaartenHad ik nog niet eens aan gedacht. Vond de truien alleen al fout genoeg
Yay en yayquote:Op maandag 11 november 2013 16:31 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Zelfde vakgebied, andere richting (waarin genoeg banen in NL te vinden zijn). Maar die is wel bereid om ooit (als hij klaar is met zn studie) achter mij aan te komen reizen.
[..]
Doen!
Welquote:Op maandag 11 november 2013 16:26 schreef loveli het volgende:
omdat de kilo's van de vorige zwangerschap nog niet weg waren en dat vertekent.
Vorig jaar hadden we onze weerspiegeling in een kerstbalquote:Op maandag 11 november 2013 16:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
Chico, dat is even niet zo tof. Smakkerd!
Loveli, kerstkaartenHad ik nog niet eens aan gedacht. Vond de truien alleen al fout genoeg
O, vervelendquote:Op maandag 11 november 2013 10:28 schreef Chicolate het volgende:
Vanmorgen heel vroeg weer voor 4 weken afscheid moeten nemen van vriendlief (die was hier een weekendje). Leuk is anders, zit nu met een brok in mijn keel op mn stage.
OT: lactosevrije pannenkoeken voor lunch (hoe Nederlands) en morgenavond voor het eerst meedoen met 'poweryoga'. Eens kijken of ik mijn blij weer terug kan vinden.
Blijf jij met alle snoep achter zeker, dat kan niet he?quote:Op maandag 11 november 2013 19:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Chico , sterkte de komende weken zonder vriend, bah/
St maarten... echt alle kinderen zijn hier niet geweest, just the way i like it
Coco, lieverd!
Snickers... daar kan ik wel van af blijven. Marsen daarintegen ..quote:Op maandag 11 november 2013 20:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Blijf jij met alle snoep achter zeker, dat kan niet he?
2 zakken mini's gekocht, halve zak opgegaanquote:Op maandag 11 november 2013 20:04 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Snickers... daar kan ik wel van af blijven. Marsen daarintegen ..
Bij jullie?
Snickers, 1 zakje want vorig jaar kwamen ze ook al nietquote:Op maandag 11 november 2013 20:04 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Snickers... daar kan ik wel van af blijven. Marsen daarintegen ..
Bij jullie?
quote:Op maandag 11 november 2013 20:14 schreef Mini. het volgende:
Hier liepen allemaal kinderen door de winkelstraat, sinds wanneer hoort dat er ook bij?Echt van de Hema naar de Blokker, ik wist niet wat ik zag.
Bij mij komen ze niet want ik woon twee hoog. Vriendje vond het wel jammer, ik niet zo.Omgekeerde wereld...
Dat mag niet meer van de politie...quote:Op maandag 11 november 2013 22:05 schreef Probability het volgende:
Je moet ze ook lokken met kaarsjes naar de oprit en zo
Succes. Gezien de loop vanhet sollicitatieproces ben je mogelijk met mijn oud werkgever in gesprek. Klopt dat?quote:Op maandag 11 november 2013 21:27 schreef the85mc het volgende:
Hier kwam ook niemand aan de deur. Is toch altijd wel leuk eigenlijk als ze langs komen![]()
Fietsen ging voor geen meter, benen voelden zwaar aan.. En werd net op de bank wakker, ben wel vaker echt moe de laatste tijd. Ben ik niet zo gewend. Zometeen maar even op tijd mn bed opzoeken. Morgen op gesprek bij de CEO, spannend!
Nee, het was een vraag. En gelukkig voor mc gaat het om een ander bedrijfquote:Op dinsdag 12 november 2013 08:25 schreef _aurum_ het volgende:
Volgens mij doe je nu een aanname Tink
Succesquote:Op dinsdag 12 november 2013 12:37 schreef the85mc het volgende:
Goedemiddag! Gesprek ging wel prima. Relaxte kerel en fijn gesprek gehad. Heb nu soort assessment achtige opdracht gekregen, maar heb wel sterk het gevoel dat het wel ok is. Gaat meer om visie.
Iemand hier nog sales ervaring die ik wat vragen kan stellen?
En probbi, niet te extreem doen natuurlijk, maar dat wist je alMisschien is zo'n programma wel een goede stok achter de deur om af en toe door moeilijke momenten te komen.
Ik zat me net af te vragen: weight watchers, is dat ook voor mensen zonder overgewicht maar dat die gezonder willen leven? eigenlijk zou er een soort health watchers moeten zijn. Of bestaat er al zoiets?
Volgens mij kun je bij Weight Watchers ook instellen dat je op gewicht wilt blijven. Dan moet je nog steeds wel je eten invullen en punten tellen, maar dan krijg je gewoon een hoger aantal. Het stimuleert je dan nog steeds wel om elke dag groente en fruit en calcium binnen te krijgen en te bewegen. Maar goed, da's eigenlijk bedoeld voor mensen die willen stabiliseren na het afvallen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:37 schreef the85mc het volgende:
Goedemiddag! Gesprek ging wel prima. Relaxte kerel en fijn gesprek gehad. Heb nu soort assessment achtige opdracht gekregen, maar heb wel sterk het gevoel dat het wel ok is. Gaat meer om visie.
Iemand hier nog sales ervaring die ik wat vragen kan stellen?
En probbi, niet te extreem doen natuurlijk, maar dat wist je alMisschien is zo'n programma wel een goede stok achter de deur om af en toe door moeilijke momenten te komen.
Ik zat me net af te vragen: weight watchers, is dat ook voor mensen zonder overgewicht maar dat die gezonder willen leven? eigenlijk zou er een soort health watchers moeten zijn. Of bestaat er al zoiets?
Boh spannend!quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:08 schreef _aurum_ het volgende:
Ik heb donderdag mijn arbeidsvoorwaarden gesprek, laatste dingen gladtrekken en dan knopen doorhakken.
Klote is wel dat als ik face 2 face ontslag wil indienen dat waarschijnlijk pas eind van de maand kan en dat vind ik eigenlijk te laat
Zeker omdat als ik mijn vakantiedagen opneem ik dan nog maar 2 weken voor "ze" werk.
Denk dat de pleuris uitbreekt als ik mijn ontslag indien
/firstworldproblems
Hee bekende naamquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:59 schreef Probability het volgende:
Kent iemand hier http://personalbodyplan.com/ ?
Ik vind het concept wel leuk (=een half jaar heel goed trainen, eten en slapen om een bepaald doel te bereiken)
En daarna natuurlijk doorgaan met gezond leven maar 6 maanden vind ik vrij overzichtelijk.
Niet dat ik er geld voor over zou hebben () maar het concept klinkt wel goed
= veel (eiwitten) eten
= veel krachttraining
= voldoende rust
Beetje de mannen manier..
En je zit dan in een comunity bladiebladiebla (net als hier eigenlijk)
Omdat ik iedere dag iets van lichaamsbeweging/sport wil/moet doen (klein rondje hardlopen, sportschool, schaatsen) en ik wil/moet ook goed gezond eten (niet teveel koolhydraten en suiker) en ik wil/moet veel buiten zijn (ook in de winter..) En goed slapen.. Dat is allemaal voor/tegen adhd verschijnselen..
Lijkt mij eigenlijk wel een uitdaging en zelfs wel leuk om dan op 1 december te beginnen en zo af te tellen tot 1 juniEn niet in een winterdip te vervallen en een soort houvast te hebben.
(Volgens mij mag je geen wijntjes of snoep maar in mijn (nog te schrijven) plan mag je heus wel een glaasje rode wijn)
Ik ben een zoetekauwquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Vrij veel carbs LT, wel een lekker lijstje. Je kan je koekje nog vervangen met augurkjes (evt met ham), gekookt eitje ofzo?
Ben vol, standaard werklijst met
D zuurkool, rode bieten met veel ui , rookworst (kwart) en een gebakken saucijs, meegebakken ui en champignons en nog m met aardappelpuree
Probeer eens te onderbouwen waarom je die koolhydraten nodig hebt en wanneer je die daarvoor moet eten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:02 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben een zoetekauwDus ik kan best een augurkje eten maar dan heb ik daarna nog steeds zin in iets zoets
Hoe los je dat op?
En als je veel sport moeten koolhydraten ook een groot deel van de voeding zijn toch? Ik kan beter volkorenbrood eten dan koekjes natuurlijk, maar ik weet niet of ik goed zou functioneren met minder koolhydraten..
In het algemeen; omdat het het makkelijkst om te zetten in energie. Wanneer, vooral na het sporten, om de glycogeenvoorraden aan te vullen zodat spieren niet afgebroken worden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Probeer eens te onderbouwen waarom je die koolhydraten nodig hebt en wanneer je die daarvoor moet eten.
Is na 36 minuten hardlopen je glycogeen voorraad op? Is het je bedoeling om puur op koolhydraatverbranring te lopen of wil je vetverbranding stimuleren? Is de verbrandingswaarde van de koolhydraten die je hebt gegeten gelijk aan de hoeveelheid die je hebt verbrand?quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
In het algemeen; omdat het het makkelijkst om te zetten in energie. Wanneer, vooral na het sporten, om de glycogeenvoorraden aan te vullen zodat spieren niet afgebroken worden.
Ja het is altijd een kwestie van doen natuurlijkquote:Op dinsdag 12 november 2013 13:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Hee bekende naamKen iemand die personal training van hem krijgt.
Vraag me af wat je verder dan krijgt - online trainingen ben ik bekend mee, community is idd meerwaarde, maar als je al veel weet en naar een sportschool kunt enzo... Ook hier is het een kwestie van het gaan DOEN.
Ik loop meestal op een lege maag, dus stimuleer dan sowieso vetverbranding volgens mij? En 36 minuten is natuurlijk niet zo lang, daar heb je gelijk in, maar ik doe ook langere runs, en mijn doel is vooral om sneller te worden, en hopelijk tegelijk ook wat afgetrainder/lichter, waardoor ik weer nog sneller kan worden. Dus vetverbranding zou wel handig zijn. Maar moet ik dan minder uberhaupt gaan eten, of eiwitten ipv koolhydraten? Want ik heb altijd geleerd dat Westerse mensen al meer dan genoeg eiwit binnenkrijgen in hun dagelijkse voeding, en het zal eerder worden opgeslagen als reserve omdat je het niet zomaar kunt verbranden voor energie toch?quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:26 schreef loveli het volgende:
[..]
Is na 36 minuten hardlopen je glycogeen voorraad op? Is het je bedoeling om puur op koolhydraatverbranring te lopen of wil je vetverbranding stimuleren? Is de verbrandingswaarde van de koolhydraten die je hebt gegeten gelijk aan de hoeveelheid die je hebt verbrand?
Met die vragen wil ik je wat aan het denken zetten.
Wanneer ga je?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:26 schreef uniekhoorn het volgende:
hotels kijken in Dubai is geen goed idee
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:26 schreef uniekhoorn het volgende:
hotels kijken in Dubai is geen goed idee
Nee.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik loop meestal op een lege maag, dus stimuleer dan sowieso vetverbranding volgens mij? En 36 minuten is natuurlijk niet zo lang, daar heb je gelijk in, maar ik doe ook langere runs, en mijn doel is vooral om sneller te worden, en hopelijk tegelijk ook wat afgetrainder/lichter, waardoor ik weer nog sneller kan worden. Dus vetverbranding zou wel handig zijn. Maar moet ik dan minder uberhaupt gaan eten, of eiwitten ipv koolhydraten? Want ik heb altijd geleerd dat Westerse mensen al meer dan genoeg eiwit binnenkrijgen in hun dagelijkse voeding, en het zal eerder worden opgeslagen als reserve omdat je het niet zomaar kunt verbranden voor energie toch?
Heb je het dan over resultaat - afvallen of resultaat - fitter/sneller worden?quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:20 schreef V1z0R het volgende:
Lijkt mij anderzijds ook een leuke positie om zoiets te doen, aurumAnderhalf maand elkaar gedwongen moeten aanloeren is ook niet leuk
Succes
Ik heb weer eens de "wil geen goede voornemens stumper zijn"-gedachtes en dus pakje shag gemengd met wat in de koekepan overbleef.
Lag gisteravond toch te dubben over dat ik te weinig sport en laaaaaaaaaang niet serieus genoeg, het is echt dat ik te zuinig ben om niet te gaan.
Op een positieve noot, het de kleren maakt de man dus ga netjes over straat heeft wel z'n voordelen.
Veel positieve reacties(helemaal als je let op de kleine reacties)
Mc, ook nog veel succes!
[..]
Hoezo niet?
[..]
Nee.
Wat je inneemt (en opneemt) - wat je verbrand = het resultaat.
E's zijn bouwstoffen en kun je omzetten tot brandstof
KH's zijn brandstof
V's zijn deel transportmiddelen en brandstof.
Het punt is eerder dat westerse mensen teveel KH's binnen krijgen waardoor er een toename is qua lichaamsgewicht. En dan vooral de vloeibare suikers + de zoetstoffen die de effecten van KH's stimuleren.
Die zorgen voor een 'piek' in je suikerspiegel en heeft als gevolg dat je sneller een hogere inname hebt dan je verbranding. E's daarentegen zorgen meer voor een verzadiging door de YY-peptides en andere stoffen die E-rijke producten hebben.
Kijk maar eens wanneer je echt honger hebt wat voor effect een half liter kwark heeft in tegenstelling tot een bord vol met (witte) pasta.
Elk lichaam is wel anders en heeft een andere reactie op de verschillende macro's, er zijn ook gevallen waarbij een simpel tekort aan kcal's makkelijk is met een hoge verhouding aan KH's vaak is dit op latere leeftijd wel wat tegenvallend. (de altijd kunnen eten wat ik wil maar nu ik 45 ben ineens minder)
Ander nadeel is dat we wat 'momenten' hebben gekend waarbij de mensen die minder goed voedingsstoffen konden opnemen het moesten afleggen aan mensen die dat wel konden.
Die mensen houden van hun hond.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:38 schreef loveli het volgende:
Wat Vaiz zegt.
Puff, ik heb honden gezien met lampjes aan hun halsband die zo in het donker beter zichtbaar waren dan de gemiddelde mens..
Het eerste.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Heb je het dan over resultaat - afvallen of resultaat - fitter/sneller worden?
Want in principe is dat laatste mijn eerste doel, en afvallen het tweede doel. Maar niet ten koste van spier en conditie-opbouw.
Oke, bedankt voor de tips. Als wedstrijdroeier hoorde ik alleen maar koolhydraten koolhydraten, koolhydraten, dus ik vind het moeilijk om om te schakelen, maar je hebt me wel overtuigd. Ik ga het proberen!quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:59 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Het eerste.
Dan zou ik dus meer gaan voor meer E's in tegenstelling tot meer KH's. E's kun je altijd nog gebruiken als brandstof en KH's nooit als bouwstof al helpen KH's er wel voor om makkelijker het laatste te bereiken maar dan is een aanpak waar je gerichter omgaat met KH's een betere aanpak.
(over het algemeen genomen)
Als je echt nog vooruitgang hebt bij een groot gedeelte KH's en minimaal aantal E's heb je geluk, ik zou persoonlijk dan ook zo ver mogelijk gaan ermee als ik kon. Dat geluk heb ik echter niet.
Mocht je echter wel ooit een plateau bereiken zou je de verhouding nog weer eens in overweging moeten nemen.
Is ook waarvoor je lichaam is gemaakt (ja dat is er). Zo heb je verschillende soorten spiervezels waarbij maar een gedeelte er van is aan te leren.
/Wat ben ik blij dat ik iets logisch heb gekozen als informatica
Wat viz zei, en dus zoveel mogelijk suikers, snelle koolhydraten vermijden. Wil je vet verliezen dan moet je ook veel rustig cardioen (niet te hoge hartslag) dan ga je na suiker/glycogeenverbranding over op vetverbranding.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Heb je het dan over resultaat - afvallen of resultaat - fitter/sneller worden?
Want in principe is dat laatste mijn eerste doel, en afvallen het tweede doel. Maar niet ten koste van spier en conditie-opbouw.
Blijft een fuzzy-logic-iets.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor de tips. Als wedstrijdroeier hoorde ik alleen maar koolhydraten koolhydraten, koolhydraten, dus ik vind het moeilijk om om te schakelen, maar je hebt me wel overtuigd. Ik ga het proberen!
Er zit toch ook vet in? Avocado, ei, tonijn, yoghurt..quote:Op woensdag 13 november 2013 00:25 schreef loveli het volgende:
Je weet dat vet gezond is?
Filmtip: All about Eve. Bette
Mooi!quote:Op woensdag 13 november 2013 09:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijn, Aurum!
Ik begin eindelijk weer een beetje een normaal ritme te krijgen, echt een tijd belabberd gegeten.
Kiek nu eens wat ik als verrassing gemaakt heb voor de Duutser, die 2 weken weg is:
[ afbeelding ]
(de tafel). Onze oude koffietafel was zoooo lelijk! Nu nog grijze dipdye gordijnen maken voor in de keuken, en dan ben ik weer even uitgeknutseld.
Nice!quote:Op woensdag 13 november 2013 09:24 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh! De weegschaal is een keer mijn vriendWie weet ga ik gewoon ooit onder de 75kg duiken, vanmorgen was het 75.1
![]()
Lijkt erop alsof wat ik nu doe werkt
Lijstje voor vandaag:
O: eitjes met groenten
T: 1/2 bak met kwark en cashewnotenpasta
L: salade
T: 4 power balls ( van die medjool,noten, cacao dingen)
S: rondje fitness
D: levertjes, ui, paprika en rijst
Mooi!quote:Op woensdag 13 november 2013 09:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijn, Aurum!
Ik begin eindelijk weer een beetje een normaal ritme te krijgen, echt een tijd belabberd gegeten.
Kiek nu eens wat ik als verrassing gemaakt heb voor de Duutser, die 2 weken weg is:
[ afbeelding ]
(de tafel). Onze oude koffietafel was zoooo lelijk! Nu nog grijze dipdye gordijnen maken voor in de keuken, en dan ben ik weer even uitgeknutseld.
Lekkere lijstjes! Wel genoeg om op te hardlopen?quote:Op woensdag 13 november 2013 09:36 schreef conleche het volgende:
Lijstje gisteren:
O: gebakken eitje op kh arm brood
T: banaan
L: restje couscous met kip en groenten
T: wodka, ovenchips
D: noedels met groenten, ei en kip
T: yoghurt met muesli
Vandaag:
O: 2 gekookt eitjes op kh arm brood
L: 2 rustiekcrackers met zelfgemaakte tonijnsalade
S: hardlopen
T: wodka, ovenchips
D: Pastaatje met tomaten/groentensaus
T: banaan/aardbei/yoghurt ijs
Leuk, je bent wel lekker bezig zo te horen! Heb je je blij alweer een beetje teruggevonden?quote:Op woensdag 13 november 2013 09:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijn, Aurum!
[ afbeelding ]
Ja, ik zit zo rond de 1700/1800 kcals gemiddeld, dat lukt prima om daar op te lopen. Ik loop ook nog niet zo ver, zit nu op 5km. Doe wel iedere x een klein rondje verder.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:23 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Lekkere lijstjes! Wel genoeg om op te hardlopen?
De blij is zo nu en dan terug. Ik kan me nog slecht concentreren op werk (hence zit ik nu op fok!) en ik probeer me bezig te houden met van alles en nog wat. Maar, ik heb wat meer rust in m'n hoofd, en dat is prettig.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:28 schreef Mini. het volgende:
[..]
Leuk, je bent wel lekker bezig zo te horen! Heb je je blij alweer een beetje teruggevonden?
Dat is mooi! Volgens mij kan het helemaal geen kwaad om je er even bij neer te leggen als het nog even niet wil, kennelijk heb je dan gewoon nog wat meer rust nodig. Maar fijn om te horen dat het iig de goede kant op gaat.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
De blij is zo nu en dan terug. Ik kan me nog slecht concentreren op werk (hence zit ik nu op fok!) en ik probeer me bezig te houden met van alles en nog wat. Maar, ik heb wat meer rust in m'n hoofd, en dat is prettig.
Oh, ik had er nooit uitgehaald dat dat 1700 kcal was! Ben slecht in dat berekenen, misschien is dat ook wel de reden dat ik zelf niet écht afval!quote:Op woensdag 13 november 2013 10:44 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, ik zit zo rond de 1700/1800 kcals gemiddeld, dat lukt prima om daar op te lopen. Ik loop ook nog niet zo ver, zit nu op 5km. Doe wel iedere x een klein rondje verder.
Hint: er staat nooit een hoeveelheid bij de wodkaquote:Op woensdag 13 november 2013 11:02 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oh, ik had er nooit uitgehaald dat dat 1700 kcal was! Ben slecht in dat berekenen, misschien is dat ook wel de reden dat ik zelf niet écht afval!
Altijd maar 1! En, nee, geen limonadeglasquote:Op woensdag 13 november 2013 11:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Hint: er staat nooit een hoeveelheid bij de wodka
quote:Op woensdag 13 november 2013 11:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Hint: er staat nooit een hoeveelheid bij de wodka
True! Je doet niet helemaal lowcarb, zo te zien? Werkt het een beetje?quote:Op woensdag 13 november 2013 11:28 schreef conleche het volgende:
[..]
Altijd maar 1! En, nee, geen limonadeglasMaar er zit bv gewoon mayo door de tonijn en geen yoghurt of zo, (want vies) en mayo tikt zo met 100 kcals aan.
Nee, doe geen lowcarb meer, want ik wilde weer sporten. Probeer wel zoveel mogelijk suiker te vermijden, zodat ik niet weer van die cravings krijg, tot nog toe gaat het goed. Ik was de ergste kilo's kwijt, dus nu mag het wel wat langzamer.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:31 schreef Goodbye het volgende:
[..]
True! Je doet niet helemaal lowcarb, zo te zien? Werkt het een beetje?
Ja beter toch, sporten erbij vind ik gevoelsmatig ook wel fijner in plaats van echt een "streng dieet".quote:Op woensdag 13 november 2013 11:35 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee, doe geen lowcarb meer, want ik wilde weer sporten. Probeer wel zoveel mogelijk suiker te vermijden, zodat ik niet weer van die cravings krijg, tot nog toe gaat het goed. Ik was de ergste kilo's kwijt, dus nu mag het wel wat langzamer.
Oh ja, ik wilde nog iets zeggen over zoetstof en dat dat ook van invloed zou zijn op je suikerhuishouding: ik merk daar zelf echt niks van. Dus weet niet of dat per persoon verschillend is, of dat het gewoon niet zo is?
Ik had deze ketting erbij gekocht (plaatje doet geen recht aan de werkelijkheid), stond wel mooi:quote:Op woensdag 13 november 2013 12:26 schreef Probability het volgende:
Opvallend sierraad ? Wat is je sterkste punt? Daar focus op leggen?
Nohquote:Op woensdag 13 november 2013 12:22 schreef Probability het volgende:
Wow ik ben een beetje van slag
Ik appte even snel of vriendje of hij mijn spullen die bij hem liggen mee kon nemen (hij woont in een heel koud huisje niet warm te stoken dus daar zijn we nooit meer, want niet in de stad waar we studeren. Hij slaapt zelf ook liever bij vrienden/bij mij/bij z'n ouders)
Zegt hij, oke is goed
Uur later:
En duidelijk.
Wil je mijn spullen ook meenemen die bij jou liggen.
Denkt hij nu dat ik het uitmaak via een appje? Dat is wat ik interpreteer uit zijn woorden.![]()
![]()
En hij neemt niet op. Ik schrik en ik moet nu eigenlijk focussen op een deadline maar dat lukt niet zo
Hè?!!
Dan zou ik neigen naar grijs, want ik heb al grijze pumps (dat probleem ook weer opgelost) en er is veel aanbod aan grijze vestjes dit seizoen. Erg kleurig is het dan niet voor een bruiloft... Maar hey, de bruid heeft een jurkje van de Zara, dus het hoeft ook niet heel bijzonder te zijnquote:Op woensdag 13 november 2013 12:31 schreef conleche het volgende:
Oh! Dit is wel het Misverstand der Misverstanden. Als hij niet opneemt; appen!
Leuk jurkje, ik zou het riempje zo houden en een gekleurd vestje doen.
Na 30 a 45 minuten is meerendeel van je glycogeen voorraad er al door met flink hardlopen. En pure koolhydraatverbranding is niet mogelijk. Al helemaal niet in rust wanneer er overwegend vetten worden verbrand. En energie die je verbrand moet je conpenseren met zowel vetten, carbs en eiwitten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:26 schreef loveli het volgende:
[..]
Is na 36 minuten hardlopen je glycogeen voorraad op? Is het je bedoeling om puur op koolhydraatverbranring te lopen of wil je vetverbranding stimuleren? Is de verbrandingswaarde van de koolhydraten die je hebt gegeten gelijk aan de hoeveelheid die je hebt verbrand?
Met die vragen wil ik je wat aan het denken zetten.
Grotendeels klopt het. Kcal is kcal, dat klopt normaal gesproken wel. Maar dan ga je ervan uit dat iedere kcal uit iedere bron overal voor gebruikt kan worden. Dat is niet zo.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:04 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Na 30 a 45 minuten is meerendeel van je glycogeen voorraad er al door met flink hardlopen. En pure koolhydraatverbranding is niet mogelijk. Al helemaal niet in rust wanneer er overwegend vetten worden verbrand. En energie die je verbrand moet je conpenseren met zowel vetten, carbs en eiwitten.
Carbs zijn zeker nodig. Maar inderdaad niet in de mate waarop hij ze eet. Tenzij er meerdere keren op een dag gesport wordt, wat ik betwijfel. Het afvallen heeft alleen met kcals te maken en niet zo zeer met alleen koolhydraten en/of vetten.
Ja vind het wel mooi, grijs, misschien dan wel accessoires in een kleurtje? Dus sierraden en tasje.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dan zou ik neigen naar grijs, want ik heb al grijze pumps (dat probleem ook weer opgelost) en er is veel aanbod aan grijze vestjes dit seizoen. Erg kleurig is het dan niet voor een bruiloft... Maar hey, de bruid heeft een jurkje van de Zara, dus het hoeft ook niet heel bijzonder te zijn.
Ja ik zei dat hij niet zo raar moest doen..quote:Op woensdag 13 november 2013 12:58 schreef the85mc het volgende:
Als je hem niet kunt bellen, gewoon appen. En hou het luchtig, zeg gewoon dat hij je verkeerd begrepen heeft. Zoiets in ieder geval.
Aangevuld met een mooie lippenstift.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:38 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja vind het wel mooi, grijs, misschien dan wel accessoires in een kleurtje? Dus sierraden en tasje.
Bij mij staat het alleen goed als het een beetje in 50's stijl is. Met eyeliner, mascara, netjes (opgestoken) haar en dan felrode lippenstift. Op dat haar loopt het mis. Dat is zelden netjes.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:05 schreef Goodbye het volgende:
Lippenstift, ik zou zo graag willen dat dat mij goed stond.
Nee, wat kijkers betreft zitten we goed! Nu nog echt verkopenquote:Op woensdag 13 november 2013 14:28 schreef Mini. het volgende:
Wat een rare situatie Prob.Hoop dat je hem snel even echt kunt spreken om het op te helderen. Je kunt zulke nare misverstanden krijgen via Whatsapp, zo zijn vriendje en ik ook een keer bijna uit elkaar gegaan terwijl er eigenlijk helemaal niks aan de hand was.
Mooi jurkje Phaidra! Co's suggestie van gekleurde accessoires bij grijze schoenen en vestje lijkt mij ook wel goed.
Dat gaat lekker bij jullie GB! Je zou helemaal niet zeggen dat er een crisis is.
Wij zijn intussen nog steeds aan het wachten op definitieve goedkeuring van de bank om ons huurcontract te tekenen, terwijl we komend weekend zouden gaan verhuizen. Ik zit wel enigszins op hete kolen ondertussen.
Ja, bij mij is dat ook een probleem vrees ik. Heb het altijd gewoon los, vind opgestoken haar ook eigenlijk niet zo bij mij.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:35 schreef conleche het volgende:
[..]
Bij mij staat het alleen goed als het een beetje in 50's stijl is. Met eyeliner, mascara, netjes (opgestoken) haar en dan felrode lippenstift. Op dat haar loopt het mis. Dat is zelden netjes.
O hij dacht dat ik het maandag ook had uitgemaakt.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:03 schreef Goodbye het volgende:
Ik denk niet dat dat er voor hem duidelijker op wordt. Heb je 'm al gesproken, verteld waarom je vroeg wat je vroeg?
![]()
Zevende kijker in ons huis vandaag. Verwacht van deze eigenlijk wel een bod, aangezien hij eigenlijk al een bod heeft gedaan (maar we vinden dat hij het huis eerst maar moet zien plus het was veel te laag
)
Dan nog, je hoort ook verhalen van mensen die tijdenlang niet eens kijkers hebben! Er zegt er vast snel genoeg eentje ja.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:37 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nee, wat kijkers betreft zitten we goed! Nu nog echt verkopen.
Misschien even de bank bellen? Beetje druk zetten kan nooit kwaad.
Dat lijkt me wel verstandig, hij komt een beetje onzeker over!quote:Op woensdag 13 november 2013 14:42 schreef Probability het volgende:
[..]
O hij dacht dat ik het maandag ook had uitgemaakt.
We moeten toch even aan onze communicatie werken
Misschien handigquote:Op woensdag 13 november 2013 14:42 schreef Probability het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 november 2013 14:42 schreef Probability het volgende:
[..]
Nou ja, dat weet ik niet.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:01 schreef loveli het volgende:
[..]! Misschien even melden dat het ook niet in de planning zit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., cracker met hetksenkaas
D bloemkool, komkommersalade, aardappelkroketjes, zelfgemaakte kipschnitzelf
T vla met slagroomNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Kom op. Dit is gewoon mierenneuken. Ik geef zelf al aan dat het niet zo zeer om de macro's (vetten en carbs) gaat, maar om de kcal's. En hoeveel ectra kcal's zou je dan extra verbranden door het omzetten van vetten?quote:Op woensdag 13 november 2013 13:28 schreef the85mc het volgende:
[..]
Grotendeels klopt het. Kcal is kcal, dat klopt normaal gesproken wel. Maar dan ga je ervan uit dat iedere kcal uit iedere bron overal voor gebruikt kan worden. Dat is niet zo.
Op het moment dat je glycogeen op is, moet vet aangesproken worden. Dat omzetten van vet naar glucose kost meer energie dan de omzetting van glycogeen naar glucose. Dus als je hetzelfde aantal kcals eet en je zou 0 koolhydraten binnen krijgen, dan moet je lichaam dus harder werken (dus meer energie verbruiken) om vetten om te zetten in glucose. Als je dus hetzelfde aantal kcals eet maar dan zonder koolhydraten dan zou je dus meer moeten afvallen wanneer je wel KHs eet.
ik doe m'n best hoor.. maar ben blijkbaar nog al warrig..quote:Op woensdag 13 november 2013 15:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Als je net zo duidelijk bent tegen je vriend als wat je hier soms "out of the blue" post dan snap ik je vriend wel
Het soort kcals dat je eet is wel degelijk van invloed op afvallen/niet afvallen. (Snelle) carbs stimuleren insulineaanmaak, wat op zijn beurt weer vetopslag regelt. Verzadigingsgevoel na eten van carbs is laag, eiwitten en vet geven juist wel verzadigingsgevoel. Verder doen cortisol en oestrogeen ook nog eens een duit in het zakje om te bepalen waar het vet wordt opgeslagen (kort door de bocht: insuline - rond je middel, cortisol - buikvet, oestrogeen - heupen, borsten, armen).quote:Op woensdag 13 november 2013 16:08 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Kom op. Dit is gewoon mierenneuken. Ik geef zelf al aan dat het niet zo zeer om de macro's (vetten en carbs) gaat, maar om de kcal's. En hoeveel ectra kcal's zou je dan extra verbranden door het omzetten van vetten?
Dat maakt jou juist jou...quote:Op woensdag 13 november 2013 16:38 schreef Probability het volgende:
[..]
ik doe m'n best hoor.. maar ben blijkbaar nog al warrig..
Oke, begrijpend lezen is voor sommige lastig. Maar om op je post in te gaan met snelle carbs bedoel je de GI welke inderdaad effect heeft op insuline (tenzij je diabetes type 1 hebt). Alleen is dit afhankelijk van de persoon en hoe hij/zij hier op reageert (insuline gevoelig of insuline resistent). Sommige doen het juist heel goed op high carbs en andere mensen juist dramatisch. Daarnaast veranderen zaken zoals de bereidingswijze en wat je er naast eet de GI naar beneden toe.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Het soort kcals dat je eet is wel degelijk van invloed op afvallen/niet afvallen. (Snelle) carbs stimuleren insulineaanmaak, wat op zijn beurt weer vetopslag regelt. Verzadigingsgevoel na eten van carbs is laag, eiwitten en vet geven juist wel verzadigingsgevoel. Verder doen cortisol en oestrogeen ook nog eens een duit in het zakje om te bepalen waar het vet wordt opgeslagen (kort door de bocht: insuline - rond je middel, cortisol - buikvet, oestrogeen - heupen, borsten, armen).
Als je fanatiek aan krachtsport doet verbrand je misschien dusdanig veel dat het onder de streep weinig uitmaakt welke macro's je eet. Mijn punt was in ieder geval dat bij het doel "vetverlies" een andere verdeling van macro's handig kan zijn dan bij het doel "conditie verbeteren".
En om een goede berekening te maken voor het wiskundige deel van je vraag is het belangrijk om te weten of het over aerobe verbranding gaat of anaerobe
En nee, dat ga ik niet uitwerken.
Bij een goed merk zoeken naar een kleur die echt bij je past? Ik heb nu na jaren ontdekt dat bepaalde kleuren oogschaduw opeens wel goed staan, als je goede kwaliteit neemt. Kan me nauwelijks voorstellen dat er nergens een lippenstift te vinden is die wel wat voor je doet.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:05 schreef Goodbye het volgende:
Lippenstift, ik zou zo graag willen dat dat mij goed stond.
Ja, misschien dat ik me daar eens over moet laten adviseren.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Bij een goed merk zoeken naar een kleur die echt bij je past? Ik heb nu na jaren ontdekt dat bepaalde kleuren oogschaduw opeens wel goed staan, als je goede kwaliteit neemt. Kan me nauwelijks voorstellen dat er nergens een lippenstift te vinden is die wel wat voor je doet.
Auwww, 34 kg is ook niet een klein dumbbelltje en dat kan al zo'n pijn doen weet ik uit ervaring.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:28 schreef Mufasa208 het volgende:
Elleu! What's happening over here?
Huisje te koop, bezichtigingen, sollicitaties. GB, en heb je al een goed bod te pakken?
@Prob, soms ben ik ook de vrouw in de relatie, maar zo erg...
Ben momenteel druk met andere dingen. Vorige week een dumbbell van 34KG op mijn grote teen als gedonderd als een sloophamer. Mijn teen is nog heel, maar zo opgezwollen en blauw loop ik nogal moeilijk.![]()
Foto's bespaar ik jullie.
Maar wel zonet 200KG gedeadlift voor een herhaling, de volgende keer voor meer. Bijna mijn doelstelling al gehaald voor eind van het jaar.
quote:Op woensdag 13 november 2013 18:48 schreef Mini. het volgende:
Jeej, we hebben eindelijk de bevestiging!
Egopost.
Foto's!!!quote:Op donderdag 14 november 2013 08:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
woei mini!
ik moet vanaaf netjes, mn vrouwelijke collegae willen me geloof ik make up opsmeren o.O
Ik hou van mooie herfstdagen in het zonnetjequote:Op woensdag 13 november 2013 17:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat een mooie herfstdag vandaag, was heerlijk in het zonnetje
Haha.. Ja klein beetje welquote:Op woensdag 13 november 2013 18:51 schreef _aurum_ het volgende:
Dan zeggen ze dat vrouwen drama zijndie van jou kan er wat van Prob
O wat een gezeur. Niet aan toegeven hoor, anders gaat ze steeds verder je grens over.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:27 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb medelijden met mannen, dat ze met vrouwen gaan samenwonen. Ik woon nu met een meisje en ik was vandaag blijkbaar teveel 'to the point' in een sms (zouden samen wat doen, zij zegt min of meer af, ik vind een ander en gaf dat even door zodat zij haar cursus niet af hoefde te zeggen) en toen was het draaaamaaaa. Te weinig kusjekroel en ik had het niet mogen brengen als een mededeling en ik mocht haar niet zomaar vervangen. Dit worden een paar lánge weken.
quote:Op donderdag 14 november 2013 10:11 schreef V1z0R het volgende:
Leuk, mini! Succes met verhuizen dit weekendchico
Vrouwen hebben een hekel aan als er direct een oplossing/alternatief is
Eerst moet je medeleven tonen: "Awww, wat jammer dat je cursus zo roet in het eten gooit."
Dan geruststellen: "Het is niet erg hoor, gaan we gewoon een andere keer."
Vervolgens vraag je pas of je met een alternatief mag komen: "Zou je het erg vinden dat ik dan met die en die ga?!"
Dan krijg je waarschijnlijk wel toestemming maar is het toch nog verstandig een blijk van medeleven te geven: "Vind het toch jammer voor je dat je niet kunt, was met jou vast leuker geweest dan met <andere persoon>"hoe heb je dat nou weer voor elkaar gekregen, Muf?!
Ik wil het eigenlijk niet toegeven maar dit is best wel waar.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:11 schreef V1z0R het volgende:
Eerst moet je medeleven tonen: "Awww, wat jammer dat je cursus zo roet in het eten gooit."
Vervolgens vraag je pas of je met een alternatief mag komen: "Zou je het erg vinden dat ik dan met die en die ga?!"
Dan krijg je waarschijnlijk wel toestemming maar is het toch nog verstandig een blijk van medeleven te geven: "Vind het toch jammer voor je dat je niet kunt, was met jou vast leuker geweest dan met <andere persoon>"hoe heb je dat nou weer voor elkaar gekregen, Muf?!
Ik ben een man. Ik kom altijd direct met oplossingen aangedragen.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:11 schreef V1z0R het volgende:
Ja ik ga verhuizenquote:Op donderdag 14 november 2013 10:18 schreef Probability het volgende:
[..]
O wat een gezeur. Niet aan toegeven hoor, anders gaat ze steeds verder je grens over.
Als ik ooit zo ben, sluiten mijn vrienden me op in een gesticht vrees ikquote:Op donderdag 14 november 2013 10:11 schreef V1z0R het volgende:
Gewoon laten gaan. Waarschijnlijk is zo'n soort bui met een paar dagen wel over en kun je weer 3 weken vooruitquote:Op donderdag 14 november 2013 11:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja ik ga verhuizen. Ik betaal veel teveel om op mijn tenen te lopen voor een of ander dom wijf dat wel bepaalt of ik over een paar maanden nog een dikke rekening na krijg omdat zij meer energie heeft verbruikt dan afgesproken.
[..]
Als ik ooit zo ben, sluiten mijn vrienden me op in een gesticht vrees ik. Zij is degene die niet op zit te letten, afzegt en mij laat stikken. Moet je niet huilen als ik dan ook nog andere mensen blijk te kennen en gewoon met een ander ga (wat ik een paar dagen later pas heb geregeld en gezegd, dus het is niet alsof ik het *meteen* oploste). En dan nog meer drama maken door achter mijn rug om, mensen te gaan mailen die we samen hebben afgewezen voor de kamer, en ze uitnodigen om langs te komen en dat niet aan mij vertellen terwijl ik dan ook thuis ben 'omdat ik hier toch nog maar 2 maanden woon'
... (dit laatste is volgens mij wel echt typisch iets voor een vrouw, 'jij doet mij pijn dus ik doe het lekker terug'. Ik heb die neiging nu ook, om zodra ik een andere kamer heb, alle geïnteresseerden van deze kamer te vertellen hoe het is om met haar te leven).
/rant.
Ja hoi, het leven is te kort om energie te besteden aan je huisgenootje. Gewoon je eigen leven leiden en op tijd afwassen en de energierekening niet betalen over een paar maanden.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja ik ga verhuizen. Ik betaal veel teveel om op mijn tenen te lopen voor een of ander dom wijf dat wel bepaalt of ik over een paar maanden nog een dikke rekening na krijg omdat zij meer energie heeft verbruikt dan afgesproken.
[..]
Als ik ooit zo ben, sluiten mijn vrienden me op in een gesticht vrees ik. Zij is degene die niet op zit te letten, afzegt en mij laat stikken. Moet je niet huilen als ik dan ook nog andere mensen blijk te kennen en gewoon met een ander ga (wat ik een paar dagen later pas heb geregeld en gezegd, dus het is niet alsof ik het *meteen* oploste). En dan nog meer drama maken door achter mijn rug om, mensen te gaan mailen die we samen hebben afgewezen voor de kamer, en ze uitnodigen om langs te komen en dat niet aan mij vertellen terwijl ik dan ook thuis ben 'omdat ik hier toch nog maar 2 maanden woon'
... (dit laatste is volgens mij wel echt typisch iets voor een vrouw, 'jij doet mij pijn dus ik doe het lekker terug'. Ik heb die neiging nu ook, om zodra ik een andere kamer heb, alle geïnteresseerden van deze kamer te vertellen hoe het is om met haar te leven).
/rant.
Gelukkig klinkt ze verder wel als een leuk persoonquote:Op donderdag 14 november 2013 11:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
[..]
/rant.
schijnheilquote:Op donderdag 14 november 2013 12:27 schreef Chicolate het volgende:
Oh ja ik zeg niets van dit alles tegen haar, ik hoef geen open oorlog want dan schopt ze me er a la minute uit.
Uiteraardquote:
quote:Op donderdag 14 november 2013 12:47 schreef uniekhoorn het volgende:
http://www.telegraaf.nl/v(...)_veel_chocola__.html
Gelukkig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |