quote:Op donderdag 7 november 2013 22:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat kan ik doen tegen een constante onrustig gevoel?? En steeds negatieve gedachtes?
Slik al vit.D, heb al een zonnebank en lig er wel onder, ben buiten als het even kan.
Heb constant het gevoel dat alles door mijn vingers glipt terwijl ik alles heb wat je maar kan wensen.
Mogge!quote:Op vrijdag 8 november 2013 06:15 schreef sigme het volgende:
Mogge.
[..]
Mocht je erachter komen, geef het ook even aan mij door aub.
Ik weet niet wat je moet doen uniekje, maar ik begrijp je gevoel wel.quote:
Fysiek: veel bewegen, veel in de buitenlucht dingen doen. *check*quote:Op vrijdag 8 november 2013 06:15 schreef sigme het volgende:
Mogge.
[..]
Mocht je erachter komen, geef het ook even aan mij door aub.
Ja. Die beesten zijn een middel zodat ik gedwongen word dingen te doen (zodat ik niet hoef te leunen op mijn eigen discipline). Sporten lukt redelijk, dat is er dan ook de grootste winst van - ik voel me beter over mijzelf als ik dat dan toch maar mooi gedaan heb.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sigme, jouw gebrek aan zelfdiscipline, iemand met een beestenboel, hoop geklus en vroeg opstaan en sporten, is zelfdiscipline echt je probleem?
Dat was het bij mij ook vooral ja, niet per se niks doen maar in elk geval stoppen met dingen doen die ik eigenlijk niet zelf wou. Alleen had ik soms niet eens door dat dat zo was.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:01 schreef loveli het volgende:
Familie/vrienden: op tijd stoppen met te veel dingen voor anderen doen die ten koste van jou gaan, anders kost het zoveel tijd om weer te herstellen.
Ik eet relatief weinig carbs - afgezien van die repen chocolade dan.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je moet doen uniekje, maar ik begrijp je gevoel wel.
[..]
Fysiek: veel bewegen, veel in de buitenlucht dingen doen. *check*
Voer: ik zeg carbs skippen, Tink zegt dat dat bij haar juist niet werkt. Visolie, magnesium en D spelen bij mij een grote rol.
Relatie: niet de indruk dat daar een oorzaak ligt.
Werk: je was pas overgestapt naar een leukere slechter betaalde baan?
Familie/vrienden: op tijd stoppen met te veel dingen voor anderen doen die ten koste van jou gaan, anders kost het zoveel tijd om weer te herstellen.
Assumption is the mother enzo, maar ik zet in op de laatste. En op het weer.
Wat bij loveli werkt, werkt bij mij ook goed. En is 'lichaamswerk' iets voor je Uniek? Dat heeft te maken met het in contact komen van lijf versus emoties. Ook omdat je vaak heel erg door kunt eten en veel winterdips hebt en heel lief bent voor anderen, krijg ik het vermoeden dat je emotioneel niet zo in contact bent met je lijf. Het zou ook je 'rusteloosheid' verklaren. Het klinkt zweverig, maar het is juist heel praktisch. Als je meer wilt weten, hoor ik het welquote:Op vrijdag 8 november 2013 11:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je moet doen uniekje, maar ik begrijp je gevoel wel.
[..]
Fysiek: veel bewegen, veel in de buitenlucht dingen doen. *check*
Voer: ik zeg carbs skippen, Tink zegt dat dat bij haar juist niet werkt. Visolie, magnesium en D spelen bij mij een grote rol.
Relatie: niet de indruk dat daar een oorzaak ligt.
Werk: je was pas overgestapt naar een leukere slechter betaalde baan?
Assumption is the mother enzo, maar ik zet in op de laatste. En op het weer.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Wat bij loveli werkt, werkt bij mij ook goed. En is 'lichaamswerk' iets voor je Uniek? Dat heeft te maken met het in contact komen van lijf versus emoties. Ook omdat je vaak heel erg door kunt eten en veel winterdips hebt en heel lief bent voor anderen, krijg ik het vermoeden dat je emotioneel niet zo in contact bent met je lijf. Het zou ook je 'rusteloosheid' verklaren. Het klinkt zweverig, maar het is juist heel praktisch. Als je meer wilt weten, hoor ik het wel
Het staat nu een 3 kwartier op... met kruidnagel, jeneverbes, laurierblad, bruine suiker, azijn, citroensap , appelmoesappels, kaneel, zout en peper.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:42 schreef conleche het volgende:
Uniek, zelfgemaakte rode kool met appeltjes is heel lekker, maar het vereist veel proeven, want het is moeilijk de juiste zuur/zoet graad te krijgen. Ik gooi er altijd van alles in (en dan weet ik daarna natuurlijk niet precies wat, dus de volgende keer is net zo'n proces) het is net als bij stoofpeertjes, pas als dat sap precies goed is, worden ze lekker.
Welkom bij de clubquote:Op vrijdag 8 november 2013 19:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Kortom, ik voel me erg ongelukkig en dan is het moeilijk om op mijn eten te letten, maar door slecht eten voel ik me daarna juist weer ongelukkiger..
Nee niemand heeft de antwoorden vrees ikquote:Op vrijdag 8 november 2013 19:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Welkom bij de club.
Sorry. Welkom terug, succes, ik heb helaas geen antwoorden.
Ja dat is ook zo, als ik met een lijstje naar de supermarkt ga gaat het prima. Maar soms kom je dan toch in de verleiding om even langs de winkel te gaan. Volgens mij ben ik niet perse een emo eter maar ik ben er wel (te) veel mee bezig wat ik mag eten en wat niet, en dat kost heel veel energie. Als ik niet lekker in mijn vel zit kan ik die energie niet opbrengen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:06 schreef V1z0R het volgende:
Hoi La_Tramposa
Misschien een goed idee om er ook bij te werken om keuzes wat betreft voeding minder afhankelijk te maken van je gemoedstoestand?
Is wel iets dat een poosje duurt want (in mijn geval dan) zat dat best diep ingewerkt. Zo'n 15jr conditionering is lastig om tegen te gaan en kost tijd.
M'n moeder is een emo-eter en heeft me er al vroeg in mee gesleept
Kennis van welke uitwerkingen voeding heeft scheelde bij mij trouwens wel, dit topic heeft me er dan ook grotendeels toe aangezet me er in te verdiepen.
Hoe is die kennis bij jou?
Wat zijn verder je drempels/valkuilen?
Bijvoorbeeld weten dat zoetstoffen een zelfde uitwerking hebben als suikers -> Honger gevoel doen toenemen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, als ik met een lijstje naar de supermarkt ga gaat het prima. Maar soms kom je dan toch in de verleiding om even langs de winkel te gaan. Volgens mij ben ik niet perse een emo eter maar ik ben er wel (te) veel mee bezig wat ik mag eten en wat niet, en dat kost heel veel energie. Als ik niet lekker in mijn vel zit kan ik die energie niet opbrengen.
Mijn valkuil is denk ik verder dat ik graag de hele dag door eet. Ik vind het moeilijk om 3 uur niets te eten, dus ook als ik wel gezond eet, heb ik vaak mijn hele tas vol met doosjes rozijnen, wortelen, appels, babybels zitten zodat ik elke 1,5 uur wel iets kan eten.
Denk ook dat dat niet goed is voor mijn maag.
Oh ja en ik drink geen koffie, maar heb volgens mij sinds kort een soort van cola light verslaving. Wil het liefst wel een flesje (0,5 liter) per dag om scherp te blijven.
En wat bedoel je precies met welke uitwerking voeding heeft?
Bedankt voor de tips. Waarschijnlijk zit ik inderdaad teveel aan de light producten en cola light helpt dan ook niet. Ik zal proberen meer eiwitten en verse producten te eten, en ik wist niet dat de volgorde ook uitmaakte.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:26 schreef V1z0R het volgende:
weten dat zoetstoffen een zelfde uitwerking hebben als suikers -> Honger gevoel doen toenemen.
Niets mis mee om ermee je inname te verkleinen maar weten dat het innemen er van je beter kunt doen op een moment waar je al gegeten hebt/gaat eten. Een simpel trucje is om bij hongergevoel (beter nog, wanneer je hem verwacht) is om een eiwitrijk product te nemen eventueel met een groot glas water.
Ken sommige mensen die met een omschakeling in volgorde al veel verschil hebben kunnen maken.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips. Waarschijnlijk zit ik inderdaad teveel aan de light producten en cola light helpt dan ook niet. Ik zal proberen meer eiwitten en verse producten te eten, en ik wist niet dat de volgorde ook uitmaakte.
Dat 'spam'-berichtje van die tutjes met een blog in het vorige topic, ik zou ze doen, keihard!quote:
He gadver, hoe is het nu?quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:50 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh! Pfff, lamme tak hier. Vannacht wakker geworden door kramp in buik. Uiteindelijk 2 uur wakker geweest en met kruik op de bank gezeten, duurde "even" voor de ibo werkte![]()
Lijstje:
O: omelet met eitjes
T: 1/2 bak kwark met cashewnotenpasta
L: soepje
T: havermoutshake
D: moet ik nog verzinnen. Iets met couscous iig.
T: 1/2 bak kwark
Ik stuur je ff een pmquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
An, heb je linkjes ofzo over datte wat je postte voor Uniek?Benieuwd of het van toepassing is op iets wat ik wel es ervaar / waar ik wel eens over nadenk.
Smakkerds voor de sipjes!Ik heb ook geen antwoorden helaasch! Ben veelal best een blij ei maar soms ook chaoshoofd
Nou, dat verdient toch wel een smooch?quote:Op zaterdag 9 november 2013 14:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh ik heb nie nodig hoor, maar ontvang graag smoochez![]()
![]()
GeeBeeTof dat jullie droomhuisje gaan bouwen!
Er komt bij mij laatste tijd van alles op m'n padje en dat is zowel leuk als verwarrend soms, want ik kan niet alles tegelijk
Smoochez all roundquote:Op zaterdag 9 november 2013 14:28 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nou, dat verdient toch wel een smooch?![]()
Herken het wel een beetje!
Fijn!quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:58 schreef _aurum_ het volgende:
Nu gaat het wel beyer, ibo doet het
Sterkte met je rug, klinkt niet fijn.
quote:
He, jij ook aan de slagroom? Ik heb eindelijk een potje biologische op de kop getikt - daar zit ten minste geen E407 (carrageen) in - ik vind dat akelig spul. En waarom zit het erin? Slagroom heeft zich eeuwenlang prima zonder weten te redden!quote:(), slagroom, ()
Ah, in huishoudens zoals de mijne wel handig.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:49 schreef loveli het volgende:
E407 is een stabilisator die opromen voorkomt en de houdbaarheid verlengt.
Ah okeequote:Op zaterdag 9 november 2013 19:44 schreef sigme het volgende:
Het kleedje is nu nog nat en soppig. Morgen zal ik het eens uitspoelen: het zit nu vol zeepwater. En dan een week drogen, en dan is het misschien toonbaar.
We gaan het mijn moeder kado doen. Zelfgemaakt gefröbel van de kinderen - welke moeder wil dat nu niet?
He, ik wist tot vanmiddag ook niks over vilten. Het blijkt een soppig doch eenvoudig procedé, tenminste, als je een vilten kleedje een fabuleus resultaat vindt. Ik vermoed dat de kunstwerken die in het atelier hingen meer werk, visie en bekwaamheid vergen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ah okeeShows how much I know
![]()
Dat vindt je moeder vast tof ja!
Ja - nee. Het korte antwoord was omdat ik in de baas z'n tijd niet geacht wordt te internetten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:28 schreef sigme het volgende:
Welnee. Het homogeniseert, maar dagverse slagroom blijft kort houdbaar - met en zonder carrageen. Het zit overigens ook in lang houdbare slagroom.
Beetje late reactie, maar ik vind dit wel érg kort door de bocht. Er zijn ook echt wel goede diëtisten te vinden die je een goed inzicht kunnen geven in je eetpatroon. Sterker nog, ik heb een jaar geleden prima tips gekregen om juist aan te kunnen komen. OMGquote:Op vrijdag 8 november 2013 21:10 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ken sommige mensen die met een omschakeling in volgorde al veel verschil hebben kunnen maken.
Zijn wel meer mensen die nooit echt extreem overgewicht hebben gehad maar daar zit jij ook bij volgens mij.
In elk commercieel dieet zit wel een kern van waarheid waarom het werkt maar een bijwerking is vaak dat het tijdelijk is. Iemand die daarmee geld probeert te verdienen heeft als oogpunt geld verdienen.
Een diëtist zal nooit een eeuwig durende oplossing voorstellen omdat hij/zij dan geen klanten overhoud. Wat wordt voorgesteld is een oplossing die met een uitermate strikt patroon werkt die snel word vergeten wanneer het afgelopen is.
Geen commercieel dieet die je ook echt inlicht in wat de werking is van hoe voeding werkt
/relatief heel gelukkig met statistisch overgewicht en bovenmatig sterk
?quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja - nee. Het korte antwoord was omdat ik in de baas z'n tijd niet geacht wordt te internetten.
Het lange:
Als melk direct uit de koe/melktank van de boer een dag of wat staat, zit bovenin een laag slagroom. Vetdruppels stijgen door opwaarste kracht naar boven en je vloeistof is onderin wateriger en bovenin vetter. Vetdruppels die naar boven stijgen komen elkaar tegen en worden groter en stijgen nog sneller. Op weg naar boven nemen ze bacterien mee, waardoor de room sneller bederft dan de melk eronder.
Slagroom in een potje (bio of niet-bio) wordt eerst bewerkt door de druppelgrootte te verkleinen en uniformeren (homogeniseren). Vetdrupels stijgen langzamer, je krijgt minder snel fasescheiding. Carrageen wordt eraan toegevoegd om dat proces nog eens extra te vertragen. Slagroom direct uit de koe haalt de week niet, slagroom bij de supermarkt haalt een veelvoud ervan.
De bactofuge van Uniek zal ook nog een flinke duit in het potje doen.
Moggequote:Op zondag 10 november 2013 07:22 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[..]
?
Verse slagroom uit de supermarkt kan je geen weken laten staan hoor, die wordt gewoon zuur.
Verse slagroom met carrageen hoef je niet te schudden voor gebruik, dat is eigenlijk de enige winst.
Verse slagroom zonder carrageen moet je wel schudden, en is niet veel korter houdbaar - voor de preciese hoeveelheid dagen zou ik even een warenonderzoekje moeten doen.
M'n Duitse bakje (zonder e407) is warmtebehandeld, niet gesteriliseerd, houdbaar tot 22/11.
Verder zit carrageen ook in gesteriliseerde producten - het gaat namelijk alleen maar omdat 'niet hoeven schudden' - de houdbaarheid is voor de meeste producten waar carrageen in zit helemaal geen factor.
Carrageen is een raar goedje, niet best voor darmen.
Overigens is rauwe melk niet zo vreselijk bederfelijk; een test of rauwe melk goed is, is door een deel ervan op een redelijk warme plaats te zetten (keuken, niet in de zon): de melk moet na 5 a 6 dagen nog fris zijn.
Heb je the moo man gezien? Gaat ook over (rauwe) melk, prachtige Britse documentaire. Staat op netflix ergens.
Hey XM, hoe ist verderquote:Op zondag 10 november 2013 10:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, havermout... Net mee ontbeten om 10:15 en nu alweer cravings naar iets te eten
Ik geloof je meteen, maar in welke hoeveelheid zou jij dat aanraden dan?quote:Op zondag 10 november 2013 10:41 schreef loveli het volgende:
Brinta = ev0l tarwe/slecht voor je darmen/insulinerespons/yadiyadiya, havermout heeft allerlei gezonde stofjes die o.a. goed zijn tegen insulineresistentie. Het is ook vetter dan brinta. Vet is goed enzo.
Maar behalve de energetische waarde, merk je ook dat je er langer op vooruit kunt en minder hongergevoel hebt?
Ow...quote:Op zondag 10 november 2013 10:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, havermout... Net mee ontbeten om 10:15 en nu alweer cravings naar iets te eten
Ik tel geen/nauwelijks kcals (behalve als ik aan de meuk wil, de meeste meuk is 550 kcal/100g). Ik kan beperkt tegen havermout, maar als ik het at ging het om 300-500 ml melk met meer dan 50g havermout. Je kent het wel, melk erbij - te waterig. Havermout erbij - te stevig. Melk erbij...quote:Op zondag 10 november 2013 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen, maar in welke hoeveelheid zou jij dat aanraden dan?
Oh wacht, ik zie nu de post v Henk, tx!
Goed!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
quote:Op zondag 10 november 2013 11:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Goed!
*rammel*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn lief keek met mij mee naar GBBO en ineens wilde hij ook een taart bakkenquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:22 schreef Mini. het volgende:
Beetje laat maar zou ik die PM ook nog mogen, An?
Mijn meneer die nooit tv kijkt heeft net Masterchef ontdekt, zo grappig."Waarom ken ik dit niet, dit is vet tof!"
Zaten we ineens met een bordje AVG op schoot voor de tv.Nieuw niveau van burgerlijkheid...
De docu gaat niet over rauwe melk trouwens, het gaat over het boerenbedrijf van een boer die op een hele geweldige manier boert - en z'n geld probeert te verdienen met rauwe melk, maar dat komt bijna alleen zijdelings ter sprake.quote:Op zondag 10 november 2013 09:27 schreef loveli het volgende:
<knip>
Docu ga ik kijken als ik puf krijg (blijft nu toch slecht plakken), maar eerst ga ik googelen naar wat carrageen bij mij doet en of ik binnenkort andere slagroom in m'n koffie moet mikken.
quote:Op zondag 10 november 2013 11:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Goed!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |