quote:Op donderdag 7 november 2013 22:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat kan ik doen tegen een constante onrustig gevoel?? En steeds negatieve gedachtes?
Slik al vit.D, heb al een zonnebank en lig er wel onder, ben buiten als het even kan.
Heb constant het gevoel dat alles door mijn vingers glipt terwijl ik alles heb wat je maar kan wensen.
Mogge!quote:Op vrijdag 8 november 2013 06:15 schreef sigme het volgende:
Mogge.
[..]
Mocht je erachter komen, geef het ook even aan mij door aub.
Ik weet niet wat je moet doen uniekje, maar ik begrijp je gevoel wel.quote:
Fysiek: veel bewegen, veel in de buitenlucht dingen doen. *check*quote:Op vrijdag 8 november 2013 06:15 schreef sigme het volgende:
Mogge.
[..]
Mocht je erachter komen, geef het ook even aan mij door aub.
Ja. Die beesten zijn een middel zodat ik gedwongen word dingen te doen (zodat ik niet hoef te leunen op mijn eigen discipline). Sporten lukt redelijk, dat is er dan ook de grootste winst van - ik voel me beter over mijzelf als ik dat dan toch maar mooi gedaan heb.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sigme, jouw gebrek aan zelfdiscipline, iemand met een beestenboel, hoop geklus en vroeg opstaan en sporten, is zelfdiscipline echt je probleem?
Dat was het bij mij ook vooral ja, niet per se niks doen maar in elk geval stoppen met dingen doen die ik eigenlijk niet zelf wou. Alleen had ik soms niet eens door dat dat zo was.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:01 schreef loveli het volgende:
Familie/vrienden: op tijd stoppen met te veel dingen voor anderen doen die ten koste van jou gaan, anders kost het zoveel tijd om weer te herstellen.
Ik eet relatief weinig carbs - afgezien van die repen chocolade dan.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je moet doen uniekje, maar ik begrijp je gevoel wel.
[..]
Fysiek: veel bewegen, veel in de buitenlucht dingen doen. *check*
Voer: ik zeg carbs skippen, Tink zegt dat dat bij haar juist niet werkt. Visolie, magnesium en D spelen bij mij een grote rol.
Relatie: niet de indruk dat daar een oorzaak ligt.
Werk: je was pas overgestapt naar een leukere slechter betaalde baan?
Familie/vrienden: op tijd stoppen met te veel dingen voor anderen doen die ten koste van jou gaan, anders kost het zoveel tijd om weer te herstellen.
Assumption is the mother enzo, maar ik zet in op de laatste. En op het weer.
Wat bij loveli werkt, werkt bij mij ook goed. En is 'lichaamswerk' iets voor je Uniek? Dat heeft te maken met het in contact komen van lijf versus emoties. Ook omdat je vaak heel erg door kunt eten en veel winterdips hebt en heel lief bent voor anderen, krijg ik het vermoeden dat je emotioneel niet zo in contact bent met je lijf. Het zou ook je 'rusteloosheid' verklaren. Het klinkt zweverig, maar het is juist heel praktisch. Als je meer wilt weten, hoor ik het welquote:Op vrijdag 8 november 2013 11:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je moet doen uniekje, maar ik begrijp je gevoel wel.
[..]
Fysiek: veel bewegen, veel in de buitenlucht dingen doen. *check*
Voer: ik zeg carbs skippen, Tink zegt dat dat bij haar juist niet werkt. Visolie, magnesium en D spelen bij mij een grote rol.
Relatie: niet de indruk dat daar een oorzaak ligt.
Werk: je was pas overgestapt naar een leukere slechter betaalde baan?
Assumption is the mother enzo, maar ik zet in op de laatste. En op het weer.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Wat bij loveli werkt, werkt bij mij ook goed. En is 'lichaamswerk' iets voor je Uniek? Dat heeft te maken met het in contact komen van lijf versus emoties. Ook omdat je vaak heel erg door kunt eten en veel winterdips hebt en heel lief bent voor anderen, krijg ik het vermoeden dat je emotioneel niet zo in contact bent met je lijf. Het zou ook je 'rusteloosheid' verklaren. Het klinkt zweverig, maar het is juist heel praktisch. Als je meer wilt weten, hoor ik het wel
Het staat nu een 3 kwartier op... met kruidnagel, jeneverbes, laurierblad, bruine suiker, azijn, citroensap , appelmoesappels, kaneel, zout en peper.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:42 schreef conleche het volgende:
Uniek, zelfgemaakte rode kool met appeltjes is heel lekker, maar het vereist veel proeven, want het is moeilijk de juiste zuur/zoet graad te krijgen. Ik gooi er altijd van alles in (en dan weet ik daarna natuurlijk niet precies wat, dus de volgende keer is net zo'n proces) het is net als bij stoofpeertjes, pas als dat sap precies goed is, worden ze lekker.
Welkom bij de clubquote:Op vrijdag 8 november 2013 19:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Kortom, ik voel me erg ongelukkig en dan is het moeilijk om op mijn eten te letten, maar door slecht eten voel ik me daarna juist weer ongelukkiger..
Nee niemand heeft de antwoorden vrees ikquote:Op vrijdag 8 november 2013 19:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Welkom bij de club.
Sorry. Welkom terug, succes, ik heb helaas geen antwoorden.
Ja dat is ook zo, als ik met een lijstje naar de supermarkt ga gaat het prima. Maar soms kom je dan toch in de verleiding om even langs de winkel te gaan. Volgens mij ben ik niet perse een emo eter maar ik ben er wel (te) veel mee bezig wat ik mag eten en wat niet, en dat kost heel veel energie. Als ik niet lekker in mijn vel zit kan ik die energie niet opbrengen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:06 schreef V1z0R het volgende:
Hoi La_Tramposa
Misschien een goed idee om er ook bij te werken om keuzes wat betreft voeding minder afhankelijk te maken van je gemoedstoestand?
Is wel iets dat een poosje duurt want (in mijn geval dan) zat dat best diep ingewerkt. Zo'n 15jr conditionering is lastig om tegen te gaan en kost tijd.
M'n moeder is een emo-eter en heeft me er al vroeg in mee gesleept
Kennis van welke uitwerkingen voeding heeft scheelde bij mij trouwens wel, dit topic heeft me er dan ook grotendeels toe aangezet me er in te verdiepen.
Hoe is die kennis bij jou?
Wat zijn verder je drempels/valkuilen?
Bijvoorbeeld weten dat zoetstoffen een zelfde uitwerking hebben als suikers -> Honger gevoel doen toenemen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, als ik met een lijstje naar de supermarkt ga gaat het prima. Maar soms kom je dan toch in de verleiding om even langs de winkel te gaan. Volgens mij ben ik niet perse een emo eter maar ik ben er wel (te) veel mee bezig wat ik mag eten en wat niet, en dat kost heel veel energie. Als ik niet lekker in mijn vel zit kan ik die energie niet opbrengen.
Mijn valkuil is denk ik verder dat ik graag de hele dag door eet. Ik vind het moeilijk om 3 uur niets te eten, dus ook als ik wel gezond eet, heb ik vaak mijn hele tas vol met doosjes rozijnen, wortelen, appels, babybels zitten zodat ik elke 1,5 uur wel iets kan eten.
Denk ook dat dat niet goed is voor mijn maag.
Oh ja en ik drink geen koffie, maar heb volgens mij sinds kort een soort van cola light verslaving. Wil het liefst wel een flesje (0,5 liter) per dag om scherp te blijven.
En wat bedoel je precies met welke uitwerking voeding heeft?
Bedankt voor de tips. Waarschijnlijk zit ik inderdaad teveel aan de light producten en cola light helpt dan ook niet. Ik zal proberen meer eiwitten en verse producten te eten, en ik wist niet dat de volgorde ook uitmaakte.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:26 schreef V1z0R het volgende:
weten dat zoetstoffen een zelfde uitwerking hebben als suikers -> Honger gevoel doen toenemen.
Niets mis mee om ermee je inname te verkleinen maar weten dat het innemen er van je beter kunt doen op een moment waar je al gegeten hebt/gaat eten. Een simpel trucje is om bij hongergevoel (beter nog, wanneer je hem verwacht) is om een eiwitrijk product te nemen eventueel met een groot glas water.
Ken sommige mensen die met een omschakeling in volgorde al veel verschil hebben kunnen maken.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips. Waarschijnlijk zit ik inderdaad teveel aan de light producten en cola light helpt dan ook niet. Ik zal proberen meer eiwitten en verse producten te eten, en ik wist niet dat de volgorde ook uitmaakte.
Dat 'spam'-berichtje van die tutjes met een blog in het vorige topic, ik zou ze doen, keihard!quote:
He gadver, hoe is het nu?quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:50 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh! Pfff, lamme tak hier. Vannacht wakker geworden door kramp in buik. Uiteindelijk 2 uur wakker geweest en met kruik op de bank gezeten, duurde "even" voor de ibo werkte![]()
Lijstje:
O: omelet met eitjes
T: 1/2 bak kwark met cashewnotenpasta
L: soepje
T: havermoutshake
D: moet ik nog verzinnen. Iets met couscous iig.
T: 1/2 bak kwark
Ik stuur je ff een pmquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
An, heb je linkjes ofzo over datte wat je postte voor Uniek?Benieuwd of het van toepassing is op iets wat ik wel es ervaar / waar ik wel eens over nadenk.
Smakkerds voor de sipjes!Ik heb ook geen antwoorden helaasch! Ben veelal best een blij ei maar soms ook chaoshoofd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |