SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Klopt, heb 'm alleen nog niet gereden dus dat ga ik komend jaar maar eens doenquote:Op donderdag 7 november 2013 22:29 schreef Wombcat het volgende:
Ik niet en ga ik niet doen ook. Heb 'm al 3x gereden en da's genoeg. Er zijn nog een hoop andere cyclo's
Nou, vooruit, dan mag hetquote:Op donderdag 7 november 2013 22:32 schreef Yankee het volgende:
[..]
Klopt, heb 'm alleen nog niet gereden dus dat ga ik komend jaar maar eens doen
Ik heb me weer ingeschreven voor dit jaar samen met een neef en een zwager. Vriendin en schoonzusje doen met m'n schoonvader de mi-marmotte.quote:Op donderdag 7 november 2013 22:28 schreef Yankee het volgende:
Heeft nog iemand zich ingeschreven voor la marmotte?
Oh leukquote:Op donderdag 7 november 2013 22:30 schreef Patroon het volgende:
Nope, volgend jaar amateurs en ga mij daar volledig op richten. Ben bij een leuke fantatieke ploeg aaangesloten om samen mee te koersen.
Amateurs van WV Otto Ebbens. Ben daar nu 2 jaar lid, maar eigenlijk weinig mee gedaan. Zit een klein fanatiek ploegje renners die weekends met elkaar trainen en gezamenlijk naar koersen gaan.quote:
Laat ik nou niet meteen alles op rood inzetten en voor Amateurs A gaan. Ook al zou ik daar wsch. wel meekunnen, van wat ik tot nu toe ervaren heb.quote:
Amateurs B bestaat niet hequote:Op vrijdag 8 november 2013 10:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Laat ik nou niet meteen alles op rood inzetten en voor Amateurs A gaan. Ook al zou ik daar wsch. wel meekunnen, van wat ik tot nu toe ervaren heb.
Eerste echte koersjaar bij de B's beginnen lijkt me wel verstandig.
Genoeg leukere challenges voor jou te verzinnen:quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ga mischien 11 mei(ofzo) maar de tourtocht Nijmegen rijden, die waar ze extra aandacht voor vrouwen hebben. Kan ik eens zien wat ze nou bedoelen. Marmotten of konijnen tochten is nog te hoog gegrepen voor me.In het kader van lekker bij mezelf en m'n roots blijven, zoals Fromage al aanraade.
Het is fraai fietsweer vandaag.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:30 schreef Patroon het volgende:
Gaan we doen Kaas!
14:30 vrij en mooi weer hier. Straks 2uur rustig peddelen en vanavond weer lekker squatten.
Ja, en ik had me verslapen dus een langer rondje zit er niet in. Gelukkig heb ik dinsdag lekker lang door de regen gefietstquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is fraai fietsweer vandaag.
Begin het jaar de 200 en eind van het jaar 300 zou heel gaaf zijn. Ik ga gewoon zo goed mogelijk blijven trainen, Liever elke dag soms wat rustiger maar wel gaan, dan incidenteel tot het gaatje. heel blijven en discipline aanwennen. En heel blijven.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:31 schreef kaasplankje het volgende:
Ivo's 200
Om maar eens wat te noemen.
Verstandige keuze. Wat betreft kracht kom je inderdaad waarschijnlijk wel mee, maar daarmee alleen red je het niet bij de Amateurs weet ik uit ervaringquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Laat ik nou niet meteen alles op rood inzetten en voor Amateurs A gaan. Ook al zou ik daar wsch. wel meekunnen, van wat ik tot nu toe ervaren heb.
Eerste echte koersjaar bij de B's beginnen lijkt me wel verstandig.
Wel lelijke arm en beenstukkenquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:17 schreef Patroon het volgende:
Ja, en volgend jaar nieuw kledingsmerk Lawi. Mooie kleding met aeroshirtjes etc. Stuk beter dan wat we hadden.
Ja maar daar komt niet zo groot dat logo op, wat hem lelijk maakt, zoals je bij die standaard dingen hebt.quote:
Zit mijn neefje daar ook bij, of weet je dat niet? Ik weet het iig zelf nietquote:
ken best. gewoon onderweg een paar keer water bijvullen bij zo'n dorpskraan/holle boomstam, en in valloire een flink bord spaghetti naar binnen werken. Voor die bevoorrading van de organisatie hoef je het echt niet te doenquote:Op vrijdag 8 november 2013 11:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
De Marmotte past niet helemaal in mijn vakantieschema, dus ik heb me niet ingeschreven. Ik ga hem gewoon rijden als ik de maand ervoor toch al op vakantie ben (dat is direct na de Klimclassic en Limbomeet).
Dat is niets, ik, als niet sportieve fietser red dat zelfsquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:11 schreef kanovinnie het volgende:
Hmmm, ik ga volgend jaar voor 8K kilometers. Moet te doen zijn. Elke dag op de fiets naar mijn werk en dan red ik het al
Maja, dat zei ik vorig jaar ook.
Racefietskilomters dan he?quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:36 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dat is niets, ik, als niet sportieve fietser red dat zelfs
Daarom. En mijn ouders en vrouw zijn er dan ook nog, dus ik heb gewoon eigen volgwagen dan.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
ken best. gewoon onderweg een paar keer water bijvullen bij zo'n dorpskraan/holle boomstam, en in valloire een flink bord spaghetti naar binnen werken. Voor die bevoorrading van de organisatie hoef je het echt niet te doen
Zeker een hele mooie tocht! Had er vorig jaar bij vertrek niet zoveel zin in, omdat ik er net wat weekenden fietsen in Limburg/België met Gripper op had zitten. Maar tijdens de tocht begon ik er steeds meer zin in te krijgen, mooie parcours met leuke lopers.quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:47 schreef keesfietst het volgende:
KlimClassic wint wel aan populariteit dus zou voor de zekerheid voorinschrijven. Ik ga hem wel weer rijden denk ik. Vond het een mooie tocht met een paar mooie kuitenbijters. Plak er wellicht een paar dagen Ardennen aan vast.
29 Mei is ook de klimclassic.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Nu we toch aan het plannen zijn, de data dat ik organiseer in 2014:
zo 23 februari, 200km Citadel van Namen
zo 30 maart 200km Vennbahn
za 26 april 300km Mariembourg (nieuwe route)
za 30 augustus 400km Maas-Ourthe
Verder ter aanbeveling:
do 29 mei 300 vanuit Fexhe-le-haut-Clocher (vlakbij Luik)
ma 15 september 1200 Merselo-Verona
Dit jaar zowel een brevet over de Vennbahn uitgezet als een clubrit georganiseerd van Reims naar Kelmis, grotendeels over de Vennbahn en over het Luxemburgse netwerk. Tussen de Frans/Luxemburgse grens en Roetgen amper over wegen hoeven te rijden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je hebt een route over de Vennbahn uitgezet? Cool, alleen staat die route meer op m'n vakantie-fiets- lijstje. Camping in Trois Vierges heb ik goede herinneringen aan, goed schoon nieuw sanitair, pickninktafel op het tentveld.
Wat is er op tegen?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik wil eigelijk niet met een GPS rijden, maar het heeft natuurlijk wel voordelen soms, ik zou die route van jou graag als meerdaagse vakantietocht rijden...
De wat meer ervarene onder ons spreken nog steeds van Amateurs B, die later in alle wijsheid door de KNWU omgedoopt is in Sportklasse. Maar dat zal wel uit de tijd zijn dat jij nog liquid was.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Amateurs B bestaat niet heAlleen op de baan heb je dat onderscheid waarbij A's op de baan niet gelijk is aan Amateurs A bij de KNWU. KWU koersen voor Amateurs A's (criteriums) zijn wel wat zwaarder dan meerijden bij de A's op de baan, dat zag je dit jaar 2x bij Kaas. Die rijdt op de baan makkelijk mee, maar moest erbij de criteriums af, ivm het aanzetten na de bochten.
Je hebt:
1. Elite
2. Amateurs
3. Sportklasse.
Bijschrijven.....?quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:57 schreef Patroon het volgende:
Hemelvaartsdag is altijd wel een dag waarop in den lande veel koersen worden georganiseerd...
Maar vorig jaar konden we ook nog ter plekke bijschrijven...
De ervarene, of de mensen die in het verleden blijven hangenquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
De wat meer ervarene onder ons spreken nog steeds van Amateurs B, die later in alle wijsheid door de KNWU omgedoopt is in Sportklasse. Maar dat zal wel uit de tijd zijn dat jij nog liquid was.
Dat ik als IT'er al omkom in de beeoldschermen op m'n werkquote:
Reims-Kelmis hebben we idd als meerdaagse kampeertocht gereden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik wil eigelijk niet met een GPS rijden, maar het heeft natuurlijk wel voordelen soms, ik zou die route van jou graag als meerdaagse vakantietocht rijden...
Buzz heeft zelf jaaaren gekoerst, dus die weet er echt alles van kano.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De ervarene, of de mensen die in het verleden blijven hangenReken je ook alles nog om in guldens?
Oja.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Buzz heeft zelf jaaaren gekoerst, dus die weet er echt alles van kano.
Moet de dan gekoerst hebben om er verstand van te hebben? Jij bent toch ook geen filatelist, maar weet toch ook alles van postzegels neem ik aan?quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Buzz heeft zelf jaaaren gekoerst, dus die weet er echt alles van kano.
Hebbie nou alweer een 2e handsje aangeschaft?quote:
Dat zeg je alleen maar omdat je pissed of bent dat ik niet op je heb gewacht met die DTC meet.quote:
Meer ervarene onder ons haha, net of ik dat niet wist. Ik reed bij de nieuwlingen/junioren in de tijd dat VDB en Michele Bartoli mijn helden waren. Tussen nu en die tijd zijn de categorieen tig keer gewijzigd.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
De wat meer ervarene onder ons spreken nog steeds van Amateurs B, die later in alle wijsheid door de KNWU omgedoopt is in Sportklasse. Maar dat zal wel uit de tijd zijn dat jij nog liquid was.
Bij de klimclassic was de inschrijving een paar weken vooraf gesloten en kon je enkel nog terplekke bijschrijven. Hoe noem jij dat dan wijsneus?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bijschrijven.....?Het was toch een toertocht, geen wedstrijd?
Mooie sticker op de achterklep met baby on board zeker?quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:19 schreef Oksel het volgende:
Tja. Zitten er nu eenmaal op. Staat wel sjiek moet ik zeggen. Sideskirts etc. zijn ook meegespoten. Heeft de dealer gedaan.
Fout, bijschrijven doe je bij een koers op de dag zelf, bij een toertocht heet dat dag inschrijving, .... fies stijfkopje gaat nu van Dale raadplegen...quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij de klimclassic was de inschrijving vooraf gesloten en kon je enkel nog terplekke bijschrijven, wijsneus.
Goed weekend Buzzquote:Op vrijdag 8 november 2013 17:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Fout, bijschrijven doe je bij een koers op de dag zelf, bij een toertocht heet dat dag inschrijving, .... fies stijfkopje gaat nu van Dale raadplegen...
Is dat meegesproten sideskirts niet eens standaard bij Chevrolet. Wat een armoede...quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:19 schreef Oksel het volgende:
Tja. Zitten er nu eenmaal op. Staat wel sjiek moet ik zeggen. Sideskirts etc. zijn ook meegespoten. Heeft de dealer gedaan.
Bij het schaatsen was bijschrijven dan weer voor de gewestelijke kampioenschappen. Voor de mensen die zich niet regulier gekwalificeerd hadden een met de kruimels tevreden moesten zijn (niet dat de kwalificatienormen zo logisch waren).quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Fout, bijschrijven doe je bij een koers op de dag zelf, bij een toertocht heet dat dag inschrijving, .... fies stijfkopje gaat nu van Dale raadplegen...
Die data noteer ik even. Wil wel een keer een 200 of 300 rijden. Moet te doen zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Nu we toch aan het plannen zijn, de data dat ik organiseer in 2014:
zo 23 februari, 200km Citadel van Namen
zo 30 maart 200km Vennbahn
za 26 april 300km Mariembourg (nieuwe route)
za 30 augustus 400km Maas-Ourthe
Verder ter aanbeveling:
do 29 mei 300 vanuit Fexhe-le-haut-Clocher (vlakbij Luik)
ma 15 september 1200 Merselo-Verona
Volgend jaar anders keertje rondje IJselmeer plannen ? (als het weer wat langer licht is)quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:20 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Wil wel een keer een 200 of 300 rijden. Moet te doen zijn.
50km/u gemiddeld op een 'klimmetje' viel me dan direct op :quote:
GPS-glitch. Gebeurt wel vaker bij segmenten die dicht langs andere wegen liggen of heel kort zijn. Dit is er ook zo één: http://www.strava.com/segments/5010846quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:40 schreef ddx het volgende:
[..]
Volgend jaar anders keertje rondje IJselmeer plannen ? (als het weer wat langer licht is)
[..]
50km/u gemiddeld op een 'klimmetje' viel me dan direct op :
http://www.strava.com/activities/93899252#1980519355
Terwijl je snelheid niet boven de 22 is gekomen.
Iemand idee hoe dit kan ?
Korte zit je volgens mij op zo'n 300km, dus leek me al leuk rondje ?quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:08 schreef keesfietst het volgende:
Rondje IJsselmeer had ik ook al als plan. Als ik het niet trek neem ik bij Stavoren wel de pont terug naar Enkhuizen.Wil je de dan de lange (onder Flevoland) of korte (via Flevoland) doen?
Sounds like a planquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:21 schreef ddx het volgende:
[..]
Korte zit je volgens mij op zo'n 300km, dus leek me al leuk rondje ?
Of een dagje mee koerieren in de regen/sneeuwquote:Op vrijdag 8 november 2013 20:32 schreef kaasplankje het volgende:
KOM je ook kanovinnie? Dan zal ik je laten zien van welke suiker ik ben gemaakt LOL
bang voor kou en regen ben ik niet. Ik wist alleen niet dat die gasten in het zuiden niet tegen een grapje konden. En nu wilt kaas een kantoorpikkie met overgewicht terug gaan pakken tijdens een lange rit. Held dattie isquote:Op zaterdag 9 november 2013 07:22 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Of een dagje mee koerieren in de regen/sneeuw
Zorg dan eerst een dat je iets aan dat overgewicht doet vriend, ik post dit omdat ik met je begaan bent snap je.quote:Op zaterdag 9 november 2013 08:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
bang voor kou en regen ben ik niet. Ik wist alleen niet dat die gasten in het zuiden niet tegen een grapje konden. En nu wilt kaas een kantoorpikkie met overgewicht terug gaan pakken tijdens een lange rit. Held dattie is
toen ik begon was ik net zo zwaar hoor. Alleen na de 60 uur challange was ik wat slanker. Maar dat is niet gek denk ik zo.quote:Op zaterdag 9 november 2013 08:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zorg dan eerst een dat je iets aan dat overgewicht doet vriend, ik post dit omdat ik met je begaan bent snap je.
Kano ik houd van je begrijp je me? Een jaar gelee was je nog zo'n strakke boy en kijk nu eens hoe je op de fiets zit, het doet me pijn.
Altijd nog lichter dan jouquote:
kudos voor jouquote:Op zaterdag 9 november 2013 09:07 schreef Oksel het volgende:
En ik ben keurig 85kg, met een vetpercentage van 19%.
Lekker motiverendquote:Op zaterdag 9 november 2013 09:03 schreef Patroon het volgende:
Een kg kwijt. Dat verlies ik elke ochtend in de pot
Een kg is schommelgewicht toch? Ik weet nog dat je een foto postte met je mtb in de sneeuw en je radioshack shirt aan. Volgens mij was je toen veel strakker en overwoog je zelfs een koers te gaan rijden bij WV A'dam. Toen kwam Paulo in the picture en was het ineens gedaan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 08:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
toen ik begon was ik net zo zwaar hoor. Alleen na de 60 uur challange was ik wat slanker. Maar dat is niet gek denk ik zo.
Ben een kilo kwijt na afgelopen maand(en) meer op mijn voeding te letten. Dus die dalende lijn moet ik nu ff doorzetten.
Was 25%..quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:09 schreef Patroon het volgende:
19%?, doet die personal trainer wel wat meer dan handje ophouden?
Fotograaf he, ik weet mezelf uit de goeie hoek te pakkenquote:Op zaterdag 9 november 2013 09:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Een kg is schommelgewicht toch? Ik weet nog dat je een foto postte met je mtb in de sneeuw en je radioshack shirt aan. Volgens mij was je toen veel strakker en overwoog je zelfs een koers te gaan rijden bij WV A'dam. Toen kwam Paulo in the picture en was het ineens gedaan.
Je kan wel mee want:quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:16 schreef kanovinnie het volgende:
Oh en die 200 en 300 ga ik waarschijnlijk niet doen. Omdat:
A) Maastricht ligt niet om de hoek
B) jullie rijden harder en ik heb geen zin om me constant op te blazen in een omgeving die ik niet ken en zeker niet op zo'n afstand
C) het is koud
True. Daarom rij ik op dinsdag een extra rondje met 2 vrienden. Alleen rijd 1 van die 2 als een natte krant en dat vind ik in het donker nooit echt heel chillquote:Op zaterdag 9 november 2013 09:17 schreef kaasplankje het volgende:
Tuurlijk heeft naar je werk fietsen wel zijn, alleen is het niet voldoende alleen. Ik moet in mijn vrije uren ook op de racer naar buiten om de vorm te bereiken die ik wil.
Hoezo niet verder dan 90?quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:41 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb besloten dat ik komend seizoen niet verder ga fietsen dan 90 km (tenzij hoge uitzondering), dus ik kom niet. Bovendien heb ik helemaal geen tijd om naar Maastricht en weer terug te rijden. In die tijd kan ik ook 6-7 trainingsuren maken...
Dan kom ik misschien wel. Ik heb iig geen zin in snelheden en capriolen zoals tijdens de hel van deheuvelrug meet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:25 schreef kaasplankje het volgende:
Ik hoorde van muzas en capfabiola dat ze ook naar Ivo's 200km naar de citadel willen komend jaar.
Ik wil misschien ook die 200 wel rijden, ga ook niet op snelheid rijden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan kom ik misschien wel. Ik heb iig geen zin in snelheden en capriolen zoals tijdens de hel van deheuvelrug meet.
http://www.schoonenberg.nl/quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:25 schreef kaasplankje het volgende:
Ik hoorde van muzas en capfabiola dat ze ook naar Ivo's 200km naar de citadel willen komend jaar.
Ik heb 2 standen. Uit en voluit.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:21 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb 4 dieselversnellingen; hard, harder, voluit en turbovoluit.
Omdat ik dit seizoen niet de ambitie heb om aan wedstrijden mee te doen waar ik langer dan 2,5 uur hoef te fietsen. In dat geval is max. 90 km trainen meer dan genoeg...quote:
Kun je langlaufenquote:Op zaterdag 9 november 2013 18:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
Meteo Consult meldt sneeuw voor morgen op de Limburgse heuveltoppen. Ik ben benieuwd.
Voor een 200km BRM heb je maximaal 13u30. Dus rustig rijden is goed mogelijk. Alleen dan wel licht meenemen, de kans is dan groot dat je in het donker aankomt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:25 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik wil misschien ook die 200 wel rijden, ga ook niet op snelheid rijden.
Ik ook 40minuten hardgelopen, crossloopje door de blubber, iets meer dan 10km. Ook 3 uur gefietst. Wel een glijer gemaakt op de terugweg met een km of 30 per uur. Voorwiel schoot weg op een houten bruggetje. Gelukkig geen groot leed, alleen wat beurs.quote:Op zondag 10 november 2013 11:22 schreef Oksel het volgende:
40 minuten hard gelopen, deze week ook al 3x getraind in de sportschool. Ook op conditie. En verder veel core.
Weinig fietsmotivatie atm.
Ha, ik ben om de buien heen gefietstquote:Op zondag 10 november 2013 15:52 schreef Yankee het volgende:
Twee keer een hagelbui vandaag, dat was wat minder
+1 maar het scheelde niet veel. Was er na 2 uur wel klaar meequote:Op zondag 10 november 2013 15:58 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ha, ik ben om de buien heen gefietst
Dat soort sjampies weiger ik altijd te groeten, net als sjampies zonder helm...quote:Op zondag 10 november 2013 16:31 schreef Yankee het volgende:
Kwam ook nog drie van die kuthipsters tegen in korte broek
Ik heb vandaag ook in korte broek gereden. Een veldrit weliswaarquote:Op zondag 10 november 2013 16:31 schreef Yankee het volgende:
Ze zullen ws. geen lange collant hebben. En gladde benen evenmin.quote:Op zondag 10 november 2013 16:31 schreef Yankee het volgende:
Dat dacht ik vanmiddag ook. Of de winterschoenen aandoen.quote:Op zondag 10 november 2013 18:15 schreef LethalP het volgende:
Mejaar, volgende keer toch de overschoenen aan op de racer.
Een skipak.quote:Op maandag 11 november 2013 08:09 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft iemand nog een goeie tip voor een winterbroek/warm fietsshirt en/of windbreaker? Ik draag nu een craftshirt met daarover dat lange shirt van radioshack die ook best wel dik is.
Maar daar komt dan zoals vanmorgen toch wel de koude wind doorheen. Vandaar dat ik een windbreaker oid wil.
En dan gevoerde beenstukken met een gewone fietsbroek, maar dat is ook niet al te warm.
Vaak zijn mijn benen waar mijn beenstukken gewoon van kleur als ik op mijn werk ben, maar daarboven tot waar mijn shirt begint rood van de kou.
Peletonnetje Muzas-Fabulous-Vinnie. En dan precies op de laatste minuuut over de streep rollenquote:Op zaterdag 9 november 2013 09:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo niet verder dan 90?
[..]
Dan kom ik misschien wel. Ik heb iig geen zin in snelheden en capriolen zoals tijdens de hel van deheuvelrug meet.
Het is ook niet zo dat ik met 20 km per uur hoef te rijden maar 30+ ga ik simpelweg niet redden. Zeker niet met al die heuveltjes.quote:Op maandag 11 november 2013 09:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Peletonnetje Muzas-Fabulous-Vinnie. En dan precies op de laatste minuuut over de streep rollen
Gewoon ff naar de Decathlon gaan. Die hebben goede thermobroeken.quote:Op maandag 11 november 2013 08:09 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft iemand nog een goeie tip voor een winterbroek/warm fietsshirt en/of windbreaker? Ik draag nu een craftshirt met daarover dat lange shirt van radioshack die ook best wel dik is.
Maar daar komt dan zoals vanmorgen toch wel de koude wind doorheen. Vandaar dat ik een windbreaker oid wil.
En dan gevoerde beenstukken met een gewone fietsbroek, maar dat is ook niet al te warm.
Vaak zijn mijn benen waar mijn beenstukken gewoon van kleur als ik op mijn werk ben, maar daarboven tot waar mijn shirt begint rood van de kou.
Ik heb nu 2 broeken van de Decathlon en die vind ik toch niet helemaal top zitten, zeker de zeem niet. Dus daar ga ik geen broeken meer halen.quote:Op maandag 11 november 2013 09:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gewoon ff naar de Decathlon gaan. Die hebben goede thermobroeken.
Welke zeem is dat, ze hebben verschillende kwaliteiten (maar de hoogste vindt ik niet de beste).quote:Op maandag 11 november 2013 09:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb nu 2 broeken van de Decathlon en die vind ik toch niet helemaal top zitten, zeker de zeem niet. Dus daar ga ik geen broeken meer halen.
De oranje? Geen idee of dat de beste is.quote:Op maandag 11 november 2013 09:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Welke zeem is dat, ze hebben verschillende kwaliteiten (maar de hoogste vindt ik niet de beste).
Bij een thermobroek kun je ook de zeem eruitslopen en een oude koersbroek eronder dragen.
Koop anders ff een lange (gevoerde) broek zonder zeem. Die kan je al vinden voor 60 euro. Trek je over je korte broek heen. Kost niet zoveel, maar geeft wel veel warmte, rond je heupen en rug.quote:Op maandag 11 november 2013 08:09 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb wel nog zo'n strak model hardloopbroek die ik daarvoor gebruik, maar daar wil ik eigenlijk ook een beetje vanaf. Nog tips voor windbreakers?quote:Op maandag 11 november 2013 10:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Koop anders ff een lange (gevoerde) broek zonder zeem. Die kan je al vinden voor 60 euro. Trek je over je korte broek heen. Kost niet zoveel, maar geeft wel veel warmte, rond je heupen en rug.
Vaak zijn hardloopbroeken toch een stuk dunner? Wat bedoel je precies met windbreaker? Qua bovenlichaam kan je het beste met meerdere (soms wel 4) dunnelaagjes werken, dan bijv. 2 dikke jasjes.quote:Op maandag 11 november 2013 10:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb wel nog zo'n strak model hardloopbroek die ik daarvoor gebruik, maar daar wil ik eigenlijk ook een beetje vanaf. Nog tips voor windbreakers?
Soort regenjas die de wind tegenhoud. Nu voel ik het dwars door alles heengaan. Ik kan nog wel een korte thermo er onder aan doen, maar ik wil een beetje voorkomen dat ik straks 15 minuten nodig heb om aan/uit te kleden. Ik rij natuurlijk maar een klein stukje.quote:Op maandag 11 november 2013 10:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vaak zijn hardloopbroeken toch een stuk dunner? Wat bedoel je precies met windbreaker? Qua bovenlichaam kan je het beste met meerdere (soms wel 4) dunnelaagjes werken, dan bijv. 2 dikke jasjes.
Regenjasje word je ook koud van doordat het niet ademt. Ik heb nog een soort katoenen pully met col in de kast liggen. Als het straks rond de 5 graden wordt doe ik die onder mijn jasje met lange mouwen. Warm genoeg.quote:Op maandag 11 november 2013 10:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Soort regenjas die de wind tegenhoud. Nu voel ik het dwars door alles heengaan. Ik kan nog wel een korte thermo er onder aan doen, maar ik wil een beetje voorkomen dat ik straks 15 minuten nodig heb om aan/uit te kleden. Ik rij natuurlijk maar een klein stukje.
Ja en dan ook nog lange handschoenen, een col en als het regent een regenjas en overschoenen.quote:
Tsjah. Ik moet werken he.quote:
Welke heb jequote:Op maandag 11 november 2013 10:59 schreef keesfietst het volgende:
Dat 3T-pakje dat ik heb houdt me altijd lekker warm (en soigné). Zit zowel in de broek als jas windstopper. Is alleen niet waterdicht.
Dat is ook de reden dat ik de zeem er altijd uitsloop.quote:Op maandag 11 november 2013 11:07 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb bewust een lange fietsbroek zonder zeem gekocht zodat ik 'm met schaatsen ook aan kan.
Deze: http://www.bikeparts4u.nl(...)ultimate-performance met http://www.bikeparts4u.nl/kleding-1/broeken/3t-bibtight-corsa. De broek begint na 2 winters wel te slijten nu maar verder de investering dubbel en dwars waard.quote:
Hmm, gaat dus 2 winters mee? Of red je een derde ook nog wel?quote:Op maandag 11 november 2013 11:33 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Deze: http://www.bikeparts4u.nl(...)ultimate-performance met http://www.bikeparts4u.nl/kleding-1/broeken/3t-bibtight-corsa. De broek begint na 2 winters wel te slijten nu maar verder de investering dubbel en dwars waard.
Eigenlijk is het enige wat echt slijt de zeem. Jasje ziet er nog uit als nieuw, broek is wat vaal door het wassen en dus een platte zeem. Deze winter kom ik er zeker nog wel mee door. Daarna sloop ik wellicht de zeem eruit en gebruik hem als overbroek.quote:Op maandag 11 november 2013 11:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmm, gaat dus 2 winters mee? Of red je een derde ook nog wel?
Ik spring redelijk vaak op/af mijn fiets en trek het vaak aan/uit in vergelijking met "normaal" gebruik, dus ik kan me voorstellen dat het bij mij wat minder lang meegaat.
Hoeveel km heb je 'm dan ongeveer gebruikt?quote:Op maandag 11 november 2013 11:42 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Eigenlijk is het enige wat echt slijt de zeem. Jasje ziet er nog uit als nieuw, broek is wat vaal door het wassen en dus een platte zeem. Deze winter kom ik er zeker nog wel mee door. Daarna sloop ik wellicht de zeem eruit en gebruik hem als overbroek.
Denk dat ik hem nu 10.000km gebruikt heb.quote:Op maandag 11 november 2013 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoeveel km heb je 'm dan ongeveer gebruikt?
Klopt. Die gebruik ik ook veel.quote:Op maandag 11 november 2013 11:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat ik de zeem er altijd uitsloop.
Erg handig bij kille wind is een mouwloze windbreker. Die houdt je lichaam warm en je raakt niet oververhit. Lidl heeft 'm vaker voor een heel prettige prijs.
Wat voor heb jij?quote:
Dan kost het me 1.45 per keer dat ik naar mijn werk fietsquote:Op maandag 11 november 2013 12:03 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Denk dat ik hem nu 10.000km gebruikt heb.
Ja he? Anderzijds kan ik er wel 333 keer van naar mijn werk fietsen. Das 66 weken. Dat betekend dat als ik er 20 wegen per jaar er mee rij, ik er 3 jaar mee doe.quote:
20 wegen per jaar is sowieso erg weinig.quote:Op maandag 11 november 2013 12:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja he? Anderzijds kan ik er wel 333 keer van naar mijn werk fietsen. Das 66 weken. Dat betekend dat als ik er 20 wegen per jaar er mee rij, ik er 3 jaar mee doe.
Mwah, als ik naar mijn werk rij kom ik door niet heel veel meerquote:Op maandag 11 november 2013 13:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
20 wegen per jaar is sowieso erg weinig.
Als je die vergelijking maakt, dan ben je 0 euro kwijt.quote:Op maandag 11 november 2013 15:04 schreef keesfietst het volgende:
En hoeveel ben je kwijt met ov/auto?
5.4 euro. Auto ~6-8 oid.quote:Op maandag 11 november 2013 15:04 schreef keesfietst het volgende:
En hoeveel ben je kwijt met ov/auto?
Mwah, ik zie op mijn schoenen wel de slijtplekken van autorijden en op kantoor zittenquote:Op maandag 11 november 2013 15:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als je die vergelijking maakt, dan ben je 0 euro kwijt.
Het is niet dat je speciale OV en auto kleding nodig hebt lijkt me.
Ja, daarom 6-8 euro.quote:Op maandag 11 november 2013 15:13 schreef keesfietst het volgende:
En je auto slijt niet?Volgens mij scheelt het je een leuke vakantie als je een jaar lang met de fiets naar je werk gaat i.p.v. ov/auto.
"Afschrijving aan m'n fiets"quote:Op maandag 11 november 2013 15:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wel zit ik te denken om een slecht weer/pekel/werk fiets te gaan aanschaffen. Maar ik weet nog niet zo goed wat ik daar aan kwijt wil zijn. En wat ik wil.
Kano gaat zijn auto verkopen om zichzelf te dwingen om te fietsen...quote:Op maandag 11 november 2013 15:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
"Afschrijving aan m'n fiets"
"een slechtweerfiets aanschaffen"
Kano, af en toe ben je écht grappig
Ik heb 'm de afgelopen 2-3 maanden eigenlijk niet meer gebruikt. Gezien er wat groot onderhoud aan zit te komen Laatst viel de uitlaat er al onder vandaan is het wel verstandig om te doen.quote:Op maandag 11 november 2013 15:24 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Kano gaat zijn auto verkopen om zichzelf te dwingen om te fietsen...
Mijn auto kost me al 210 euro per maand als ik er niet in rij...quote:Op maandag 11 november 2013 15:13 schreef keesfietst het volgende:
En je auto slijt niet?Volgens mij scheelt het je een leuke vakantie als je een jaar lang met de fiets naar je werk gaat i.p.v. ov/auto.
Een vet simpel ding van Agu met reclame van de baas. Gratis gekregenquote:
Hij heet dus kanovinnie. Leuk!quote:Op maandag 11 november 2013 16:06 schreef the_critic het volgende:
Hier even snel een bericht van mij (weet niet wie het allemaal interesseert, maar ik ben rete trots, dus deel het met de hele wereld!!)
Afgelopen vrijdag ben ik de papa geworden van een hele mooie zoon! Wat een genot zeg, zo een mensje in huis! Zijn naam deel ik hier maar niet, dan gaat er een fokker hier, iets teveel naast zijn schoenen lopen. Maar hopen dat ik aankomend voorjaar de motivatie kan vinden, om van huis weg te gaan ipv lekker thuis bij die kleine man te blijven
Suffe grap zeg!quote:Op maandag 11 november 2013 16:10 schreef Patroon het volgende:
Van harte Critic! Hopelijk maken de vrouw en kind het goed! Veel geluk!
edit:
Hij heet toch niet Patroon?![]()
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 11 november 2013 16:06 schreef the_critic het volgende:
Hier even snel een bericht van mij (weet niet wie het allemaal interesseert, maar ik ben rete trots, dus deel het met de hele wereld!!)
Afgelopen vrijdag ben ik de papa geworden van een hele mooie zoon! Wat een genot zeg, zo een mensje in huis! Zijn naam deel ik hier maar niet, dan gaat er een fokker hier, iets teveel naast zijn schoenen lopen. Maar hopen dat ik aankomend voorjaar de motivatie kan vinden, om van huis weg te gaan ipv lekker thuis bij die kleine man te blijven
Goed om te horen.quote:Op maandag 11 november 2013 16:34 schreef the_critic het volgende:
Moeder en kind maken het uitstekend.. Heel erg bijzonder om dat allemaal mee te mogen maken zeg.
enige dat ik op dit moment krijg, is dikke wallen onder ogenquote:Op maandag 11 november 2013 16:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Goed om te horen.
En nu heen en weer spurten naar de supermarkt voor potjes olvarit en frisse poepluiers. Joeng wat zal jij een dikke bovenbenen krijgen daarvan.
Proficiat.quote:Op maandag 11 november 2013 16:06 schreef the_critic het volgende:
Klopt. Ik zou al mijn reizen en mijn hele fietsenpark me niet kunnen veroorloven als ik een auto zou hebben.quote:Op maandag 11 november 2013 15:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mijn auto kost me al 210 euro per maand als ik er niet in rij...
Het gedeelte van de woon-werk kosten zijn echt marginaal op de totale kosten. Het wordt pas echt interessant als je helemaal geen auto hebt.
hmm ja dat is ook zo. In ieder geval het 2013 model met 27 spaken achter. Met een beetje geluk vind ik die deze winter voor 100.- de set.quote:Op maandag 11 november 2013 19:17 schreef Tommeke het volgende:
Kaas: Khamsins zijn toch best prima en bombproof?
kwiewattes?quote:Op maandag 11 november 2013 19:10 schreef Patroon het volgende:
Vanavond voor het eerst een salade met Quinoa gemaakt. Quinoa is een graan soort met een erg lage glycemische index (35). Daardoor geeft het rustiger energie af aan het lichaam (net als havermout). Het is rijk aan eiwitten. Het is vrij machtig dus met 50gram zit je behoorlijk vol en dat volle gevoel blijf je houden vanwege dat het constant energie afgeeft.
Ga nu proberen dit te vervangen voor brood.
http://www.ahealthylife.nl/quinoa-een-gezond-alternatief/
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/quinoa.aspx
interesant! Ik ga er eens naar kijken. Ik heb op mijn werk een constante honger.quote:Op maandag 11 november 2013 19:10 schreef Patroon het volgende:
Vanavond voor het eerst een salade met Quinoa gemaakt. Quinoa is een graan soort met een erg lage glycemische index (35). Daardoor geeft het rustiger energie af aan het lichaam (net als havermout). Het is rijk aan eiwitten. Het is vrij machtig dus met 50gram zit je behoorlijk vol en dat volle gevoel blijf je houden vanwege dat het constant energie afgeeft.
Geen idee wat je budget is, maar ik heb zelf paar maanden geleden de castelli gabba gekocht:quote:Op maandag 11 november 2013 08:09 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft iemand nog een goeie tip voor een winterbroek/warm fietsshirt en/of windbreaker?
Lid worden van zo'n ouwelullenzaterdagmorgenkoffiepauze fietsclub. Dan heb je meestal wel zo'n heel winterbestendig pakket voor zeven tientjes. Exclusief de contributie van een euro per week voor de teeravond natuurlijk.quote:Op maandag 11 november 2013 10:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb wel nog zo'n strak model hardloopbroek die ik daarvoor gebruik, maar daar wil ik eigenlijk ook een beetje vanaf. Nog tips voor windbreakers?
Die Quinoa salade ligt tegenwoordig ook gewoon bij Appie in de koeling. Vier euries als ik me niet vergis. Zag er nogal beroerd uit, dus heb ik het vanavond maar laten liggen. Maar moet wel een goed gevoel geven zo'n glycemische (wasdah?) index van 35, of nie soms?quote:Op maandag 11 november 2013 19:10 schreef Patroon het volgende:
Soort orgasme, voor Patroon dan.quote:Op maandag 11 november 2013 20:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die Quinoa salade ligt tegenwoordig ook gewoon bij Appie in de koeling. Vier euries als ik me niet vergis. Zag er nogal beroerd uit, dus heb ik het vanavond maar laten liggen. Maar moet wel een goed gevoel geven zo'n glycemische (wasdah?) index van 35, of nie soms?
Regenjas.quote:
Ja duur he. Kan je beter zelf maken. Beetje kip erdoor, wat sla...zo wat.quote:Op maandag 11 november 2013 20:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die Quinoa salade ligt tegenwoordig ook gewoon bij Appie in de koeling. Vier euries als ik me niet vergis. Zag er nogal beroerd uit, dus heb ik het vanavond maar laten liggen. Maar moet wel een goed gevoel geven zo'n glycemische (wasdah?) index van 35, of nie soms?
Ach, de ene koopt een fietsjas van 200 euro en de andere een 20000 voor een auto. Zolang hij het kan betalen is 't goed toch?quote:Op maandag 11 november 2013 20:49 schreef muzas het volgende:
[..]
Oh jah, nee dan is het inderdaad een koopje.
Wel voor een goed ademde jasquote:Op maandag 11 november 2013 20:49 schreef muzas het volgende:
[..]
Oh jah, nee dan is het inderdaad een koopje.
Ik heb het toch ook niet over hem? Ik vind het een overdreven prijs.quote:Op maandag 11 november 2013 20:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ach, de ene koopt een fietsjas van 200 euro en de andere een 20000 voor een auto. Zolang hij het kan betalen is 't goed toch?
Ik heb ze wel eerder gezien ja. Staat nog ergens op het lijstje. Ben benieuwd hoe lang dat jasje goed blijft. Als je er 10 jaar mee doet is het geen geld eigenlijk.quote:Op maandag 11 november 2013 20:53 schreef ddx het volgende:
[..]
Wel voor een goed ademde jas
Maargoed kan me voorstellen dat het voor sommige mensen boven budget is.
Oh ik zit niet op droog brood, maar houd toch net iets te veel van mn vriendin om 200 euro aan een regenjackie te verpatsen....quote:Op maandag 11 november 2013 20:53 schreef ddx het volgende:
Maargoed kan me voorstellen dat het voor sommige mensen boven budget is.
Nou, daar heeft mijn vriendin weinig over te zeggen hoor. Ik verdien mijn eigen centen.quote:Op maandag 11 november 2013 20:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Oh ik dit niet op droog brood, maar houd toch net iets te veel van mn vriendin om 200 euro aan een regenjackie te verpatsen....
Ja dat bedoelde ik ook echt. Ik moet thuis vragen of ik een lollie mag kopen.quote:Op maandag 11 november 2013 20:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, daar heeft mijn vriendin weinig over te zeggen hoor. Ik verdien mijn eigen centen.
Dat is afwachten ja, hopenlijk houd hij het net zo lang vol als m'n burton ak wintersport spullen.quote:Op maandag 11 november 2013 20:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb ze wel eerder gezien ja. Staat nog ergens op het lijstje. Ben benieuwd hoe lang dat jasje goed blijft. Als je er 10 jaar mee doet is het geen geld eigenlijk.
Ik hoef het hier thuis aan niemand te vragenquote:Op maandag 11 november 2013 20:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik ook echt. Ik moet thuis vragen of ik een lollie mag kopen.
quote:Op maandag 11 november 2013 20:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja heerlijk, doe ik erdoor! Net als toen bij die appeltaart
Ik heb ook zo'n Gabba shirt. Wel met korte mouwen. M'n favoriete en meestgedragen kledingstuk op dit moment. Als het heel hard regent is ie niet 100% waterdicht maar nog wel winddicht waardoor je lekker warm blijft.quote:Op maandag 11 november 2013 19:57 schreef ddx het volgende:
Die erg lekker zit en me droog houd als het weer eens regent.
Hobby mag toch beetje geld kosten ?
En wintersport kleding is nog wel iets duurder, gebruik ik maar 2 weken per jaar.
Fietskleding wel wat vaker en per keer fietsen valt het dus best mee.
Mijn vriendin wil er ook een haha. Ff wachten tot ze met een damesversie komenquote:Op maandag 11 november 2013 20:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Oh ik zit niet op droog brood, maar houd toch net iets te veel van mn vriendin om 200 euro aan een regenjackie te verpatsen....
Wordt ze iig niet meer nat.quote:Op maandag 11 november 2013 21:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mijn vriendin wil er ook een haha. Ff wachten tot ze met een damesversie komen
Eerder dan nog Deense stofjesquote:Op maandag 11 november 2013 21:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n Gabba shirt. Wel met korte mouwen. M'n favoriete en meestgedragen kledingstuk op dit moment. Als het heel hard regent is ie niet 100% waterdicht maar nog wel winddicht waardoor je lekker warm blijft.
Wat trouwens een complete onzin op die site van sport77
Noorse stof![]()
Er staat een Noors vlaggetje op omdat het shirt is ontwikkeld naar een idee van Gabriel Rasch, een Noors renner die toendertijd bij Cervélo reed en als bijnaam Gabba heeft.
Wat zoek je precies? Jasje?quote:Op maandag 11 november 2013 21:10 schreef Yankee het volgende:
De laatste keer dat ik bij Tommeke in de winkel was had hij geen chille shirts met lange mouwenbinnenkort maar eens even kijken of hier inmiddels verandering in is gekomen.
Oke oke. Hebben we wel aardig wat van. Met mooie windstopper erin enzo of softshell krengen.quote:Op maandag 11 november 2013 21:40 schreef Yankee het volgende:
[..]
Jasje zoals die van th maar dan liever iets dikker
Mooi, kom wel ff langs binnenkortquote:Op maandag 11 november 2013 21:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Oke oke. Hebben we wel aardig wat van. Met mooie windstopper erin enzo of softshell krengen.
Tofquote:
Voor een chubby ventje, dat meteen bij zijn binnnenkomst op deze wereld zijn mond opendeed en zodat iedereen hem kon horen schreeuwen.. Zeker toepasselijkquote:Op maandag 11 november 2013 20:14 schreef Oksel het volgende:
Critic! Wat leuk man!! En ik weet zeker dat Luuk een goede keus was. Echt.
Nog 9-10 weken dan ben ik aan de beurt..
quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:05 schreef the_critic het volgende:
[..]
Voor een chubby ventje, dat meteen bij zijn binnnenkomst op deze wereld zijn mond opendeed en zodat iedereen hem kon horen schreeuwen.. Zeker toepasselijkHij heet inderdaad Luuk
![]()
Haha, okkie is een hipster. Hij heette al Luuk voordat het populair was.quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:32 schreef muzas het volgende:
Populaire naam op het moment. Ken twee babys van vrienden en collega's die ook Luuk heten. Beide dit jaar geboren.
Je gebruikt gewoon EPOquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:34 schreef Oksel het volgende:
Chubby ventjes die je eraf fietsen zijn frustrerend hé?
Ik eet al een hele tijd quinao heb ook zelf quinoa slices gemaakt met noten etc. Is echt super lekker. Je zou ook glutenvrij banaanbrood kunnen maken is ook super lekker.quote:Op maandag 11 november 2013 19:10 schreef Patroon het volgende:
Erg lekker en veelzijdig product!quote:Op maandag 11 november 2013 19:10 schreef Patroon het volgende:
Vanavond voor het eerst een salade met Quinoa gemaakt. Quinoa is een graan soort zaad met een erg lage glycemische index (35). Daardoor geeft het rustiger energie af aan het lichaam (net als havermout). Het is rijk aan eiwitten. Het is vrij machtig dus met 50gram zit je behoorlijk vol en dat volle gevoel blijf je houden vanwege dat het constant energie afgeeft.
Is dat duurder tov volkorenbrood? Betaal nu 1.60-1.80 voor een brood.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:42 schreef the_critic het volgende:
Als ander (volkoren)brood vervanger, kun je ook denken aan speltbrood. Ook brood, maar heb je toch net ff iets langer vulling van..
Zo duur is dat spul ook weer niet, eurotje of 6 de kilo denk. Maar ja hip is het momenteel zeker, werkte er is 2005 voor het eerst mee op een kaart en gegarandeerd dat niemand het kende, nu hoef je het amper meer uit te leggen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:48 schreef Ericr het volgende:
Quinoa ,hipster food waar veel teveel voor wordt betaald. Tig jaar liet iedereen het liggen toen het bij de meeste reformwinkels te koop was en de laatste 5 jaar of zo is het opeens een 'superfood'. Gewoon wat basisvoeding van de armste Bolivianen met goede voedingswaarde, beetje hypen en je kan je het verkopen voor 4 of 5 keer de gangbare prijs.
Gebruikte het 20 jaar terug al in recepten maar vind het gekloot met schoonmaken onhandig. Geef mij maar een product dat ik direct kan gebruiken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:52 schreef janatwork het volgende:
[..]
Zo duur is dat spul ook weer niet, eurotje of 6 de kilo denk. Maar ja hip is het momenteel zeker, werkte er is 2005 voor het eerst mee op een kaart en gegarandeerd dat niemand het kende, nu hoef je het amper meer uit te leggen.
Daarmee maakte miss Grip een erg lekker BBQ gerechtje tijdens een 8 gangen culinaire BBQ die we van de zomer met vrienden hebben gedaan. Iedereen een gang, het ene gerecht nog mooier dan het anderequote:
Is gewoon voor direct gebruik te koop tegenwoordig, meestal halve kilo zak 12 min koken en klaar.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:56 schreef Ericr het volgende:
[..]
Gebruikte het 20 jaar terug al in recepten maar vind het gekloot met schoonmaken onhandig. Geef mij maar een product dat ik direct kan gebruiken.
Quinoa is dan ook geen graan. Het daarmee gaan vergelijken is natuurlijk onzin. Of vind jij een Opperdoeze ronde ook te duur?quote:6 euro de kilo is absurd duur als je het vergelijkt met rijst, graansoorten of ander basisvoedsel. De voedingswaarde van rijst of pasta ligt dan wel lager maar quinoa is niet 2 of 3 keer voedzamer om een veel hogere prijs te rechtvaardigen.
Ziet er goed uit!quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Daarmee maakte miss Grip een erg lekker BBQ gerechtje tijdens een 8 gangen culinaire BBQ die we van de zomer met vrienden hebben gedaan. Iedereen een gang, het ene gerecht nog mooier dan het andere![]()
[ afbeelding ]
rosé lamskoteletjes, een combinatie van gepofte quinoa (wordt een soort popcorn) en gekookte quinoa met gehakte pistachenootjes, avocadodip, granaatappelpitjes en rauwe tuinbonen.
(en nee, zulk luxe voer krijgen jullie niet tijdens een vreeswijk-meet, dan is het gewoon kipsaté en de beroemde ballen, veel bier en verder niet zeiken)
Betekend een lage GI index niet dat je er heel langzaam energie van krijgt?quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:46 schreef Gripper het volgende:
Tijdens de 3 toeters zat ik er compleet doorheen onderaan de grand ballon en kon ik geen hap binnenhouden, maar heb toch maar tegen beter weten 3 gepofte korrels quinoa genomen die ik al die tijd onder mn voorhuid verborgen hield.
Daarna fietste ik Kaas en Patroon voorbij die vlak onder de top zaten te hyperventileren bij heit &mem Patroon. Vanaf dat moment ging het letterlijk weer als een tiet!
Echt goed spul dus.
thanks Jan, da's leuk om te horen uit de mond van iemand die professioneel kookt![]()
Speltbrood doet zo'n 2 euro de 500 gram. Het zal in gebruik duurder zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is dat duurder tov volkorenbrood? Betaal nu 1.60-1.80 voor een brood.
Geloof je Oksel ook dan?quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:48 schreef janatwork het volgende:
[..]
Betekend een lage GI index niet dat je er heel langzaam energie van krijgt?
Ik eet nu al volkorenbrood ipv meergranenbrood. Dus "upgraden" naar spelt doe ik nog even niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:51 schreef janatwork het volgende:
[..]
Speltbrood doet zo'n 2 euro de 500 gram. Het zal in gebruik duurder zijn.
Klopt. Van wat ik er van begreep: Je bloedsuikerspiegel stijgt niet zo hard als bij producten met hoge GI, hierdoor wordt de energie minder snel afgegeven aan het lichaam, zodat er niet een overschot aan energie ontstaat wat bij een hoge GI wel gebeurd en omgezet wordt in vet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:48 schreef janatwork het volgende:
[..]
Betekend een lage GI index niet dat je er heel langzaam energie van krijgt?
Het blijft basisvoeding. Waarom zou je dan niet mogen vergelijken met granen? Quinoa is gewoon armenvoedsel dat door de status als zogenaamd superfood opeens hip is geworden. Het heeft een wat betere voedingswaarde dan ander basisvoedsel maar de hoge prijs die er voor wordt gevraagd is niet gerechtvaardigd.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:45 schreef janatwork het volgende:
Quinoa is dan ook geen graan. Het daarmee gaan vergelijken is natuurlijk onzin. Of vind jij een Opperdoeze ronde ook te duur?
Laat iedereen nou zelf even bepalen wat hij wil uitgeven aan verschillende zaken. Niet iedereen heeft zelfde interesses en besteedbaar inkomen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:45 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het blijft basisvoeding. Waarom zou je dan niet mogen vergelijken met granen? Quinoa is gewoon armenvoedsel dat door de status als zogenaamd superfood opeens hip is geworden. Het heeft een wat betere voedingswaarde dan ander basisvoedsel maar de hoge prijs die er voor wordt gevraagd is niet gerechtvaardigd.
Een Opperdoezer ronde is een premium aardappel, blijft basisvoeding en heeft maar een relatief lage premie t.o.v. andere aardappelen. Quinoa is minimaal 2 keer zo duur als andere basisvoeding. Maar goed als de hipsterwereld het er voor wil betalen moeten ze dat vooral doen. Zijn ook genoeg figuren die 5 euro betalen voor een bakje koffie van Starbucks.
Ach ja, met 50gram per portie hoef je de hele avond geen eten meer.. Zoals ik zeg, lekker afwisselen met brood en ander eten, of gewoon links laten liggenquote:
quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:02 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb gehoord dat het 't beste werkt als je tegelijkertijd rode bietensap spuit.
wtf. Droge rijst?quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:54 schreef Patroon het volgende:
Rijst is goedkoper, maar vind ik droog lang niet zo lekker..
Ja he? Fucking koud vanmorgen. Ga toch maar die castellizooi van Kees bestellen. Kunnen we mooi samen als tweeling fietsen. Ga ik me ook niet meer scheren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |