abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133041820
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval niet om inbraak, maar om een vorm van insluiping zonder dat er schade wordt berokkend. In jouw beide voorbeelden wordt er wel (letsel)schade veroorzaakt.
Tja, ik geloof niet dat we dit duidelijk gemaakt krijgen. De meest bizarre vergelijkingen vliegen over tafel.
pi_133041833
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die breken daartoe doorgaans niet in. De dokter maakt je niet ziek om duidelijk te maken dat je op je gezondheid moet letten en de brandweer steekt je huis niet in de fik om duidelijk te maken dat je preventie niet in orde is.
Daarentegen worden bijv. wel dikke boetes uitgedeeld als de brandveiligheid van een studentenhuis niet op orde is. Is natuurlijk niet echt vergelijkbaar, maar wel op het punt dat de overheid er niet alleen maar is om branden te blussen (ook figuurlijk) maar ook verwacht dat je zelf wat aan preventie doet.

Overigens heeft de politie i.t.t. een normale inbreker niks gejat, dus je vergelijkingen gaan sowieso niet helemaal op, maar goed.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 13:46:13 ]
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:48:56 #203
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133041961
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:44 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Het gaat om hetgeen je bestrijd, zelf toe te passen... omdat je anders niet voldoende resultaat kan boeken..
Nee, je bestrijdt diefstal van goederen door burgers te wijzen op de risico's die zij lopen met hun gedragingen. Klaarblijkelijk hebben bepaalde type burgers dat nodig. Insluiping onder studenten is heel erg gebruikelijk en ook een groot probleem.

Studenten zijn sowieso geliefde doelwitten van insluipers. Studenten hebben namelijk de neiging om spullen ter waarde van vele duizenden euro's (camera, laptop, Iphone, tv en sieraden) te bewaren op de exacte dezelfde vierkante meter :') Als er een raam openstaat ben je binnen 30 seconden weer buiten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_133041971
quote:

[..]

Het gaat in dit geval niet om inbraak, maar om een vorm van insluiping zonder dat er schade wordt berokkend. In jouw beide voorbeelden wordt er wel (letsel)schade veroorzaakt.
en als dat keel dichtknijpen lichamelijk geen schade oplevert? Enkel het gevoel van stikken veroorzaakt?
pi_133041996
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:49 schreef Murdera het volgende:

[..]

en als dat keel dichtknijpen lichamelijk geen schade oplevert? Enkel het gevoel van stikken veroorzaakt?
dan nog is het een erg gezochte vergelijking.
pi_133042034
Bij die vergelijking met de dokter moet je er meer aan denken dat die je bij een afspraak over een ander onderwerp ook vertelt dat dat buikje stevige gezondheidsrisico's met zich mee kan brengen.
pi_133042065
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

dan nog is het een erg gezochte vergelijking.
Preventie door voorbeeld, "schadeloos", uitgevoerd door iemand die er is om jou te helpen.

Ik vind het vrij treffend.
pi_133042148
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:50 schreef 99.999 het volgende:
Bij die vergelijking met de dokter moet je er meer aan denken dat die je bij een afspraak over een ander onderwerp ook vertelt dat dat buikje stevige gezondheidsrisico's met zich mee kan brengen.
Nee, dat zou meer passen bij een wijkagent die wanneer je langsloopt zegt "hey, vergeet niet ramen en deuren goed te sluiten, want er zijn veel inbraken in deze buurt".

Toch wel even een compleet ander verhaal.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:55:50 #209
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133042220
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:49 schreef Murdera het volgende:

[..]

Waarom zou de politie dat doen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:56:12 #210
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_133042234
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:48 schreef Ryon het volgende:
Nee, je bestrijdt diefstal van goederen door burgers te wijzen op de risico's die zij lopen met hun gedragingen. Klaarblijkelijk hebben bepaalde type burgers dat nodig. Insluiping onder studenten is heel erg gebruikelijk en ook een groot probleem.
Als je daarvoor de wet moet overtreden, ben je niet veel beter bezig he..?
Misschien moeten burgers agenten ook maar eens daadwerkelijk wijzen op de risico's die zij lopen met hun gedragingen...

Misbruiken van posities is een veel groter probleem...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_133042236
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:53 schreef Murdera het volgende:

[..]

Nee, dat zou meer passen bij een wijkagent die wanneer je langsloopt zegt "hey, vergeet niet ramen en deuren goed te sluiten, want er zijn veel inbraken in deze buurt".

Toch wel even een compleet ander verhaal.
'Neuh, dit is een persoonlijke confrontatie met een deskundige dicht tegen de lichamelijke integriteit aan.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:56:28 #212
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133042244
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:51 schreef Murdera het volgende:

[..]

Preventie door voorbeeld, "schadeloos", uitgevoerd door iemand die er is om jou te helpen.

Nee, bij dit voorbeeld wordt er geweld gebruikt, wat buitengewoon omstreden is ook als er geen blijvend letsel door ontstaat. Het dichtknijpen van een keel kan zelfs vallen onder 'grof geweld' vanwege de kracht die het vereist en risico's die het met zich meebrengt.

Dat is van een heel andere orde dan geweldloos en schadeloos insluipen ter attentie van inbraakgevoeligheid.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_133042259
quote:

[..]

Dat doet er niet aan af dat ze geen misdrijven menen te mogen plegen omdat ze zo graag aan preventie willen doen. Even uit mijn hoofd, volgens mij stelt de wetgever inklimming gelijk met inbraak en beperkt insluiping zich tot gewoon de deur nemen wanneer die niet op slot is.

Maar dat is allemaal niet relevant. Het probleem is hier dat mensen in hun tomeloze arrogantie (OvJ en burgermeester) en tamelijk arrogante domheid (agenten) de wet aan hun laars lappen. Kennelijk heerst binnen de overheid het idee dat zij zich niet aan de wet hoeven houden en zelfs niet aan het wetboek van strafrecht. Die afweging komt hen helemaal niet toe, dus is de mate van schade of letsel ook niet aan de orde. Ze hebben geen rechterlijke machtiging tot binnentreden, dus is het een misdrijf. Klaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_133042264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:51 schreef Murdera het volgende:

Dat mag natuurlijk. Een levendige fantasie is een groot goed.
pi_133042272
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:55 schreef eriksd het volgende:

[..]

Waarom zou de politie dat doen?
Euhm. :') Wel even de context lezen. :*
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:57:40 #216
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_133042290
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:50 schreef 99.999 het volgende:
Ooh de studenten hadden een afspraakje op het bureau? _O-
pi_133042303
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, bij dit voorbeeld wordt er geweld gebruikt, wat buitengewoon omstreden is ook als er geen blijvend letsel door ontstaat. Het dichtknijpen van een keel kan zelfs vallen onder 'grof geweld' vanwege de kracht die het vereist en risico's die het met zich meebrengt.

Dat is van een heel andere orde dan geweldloos en schadeloos insluipen ter attentie van inbraakgevoeligheid.
Qua impact op het slachtoffer lijkt het me toch wel vrij goed overeenkomen.
Uiteraard is dat een gissing, ik ben nog nooit door een dokter aangevallen, en er is nog nooit ingebroken door een agent.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:58:17 #218
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133042305
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:57 schreef Murdera het volgende:

[..]

Euhm. :') Wel even de context lezen. :*
Ja? Mijn vraag blijft staan. Of is dit weer een vergelijking die a: man gaat en b: niet relevant is.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_133042350
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja? Mijn vraag blijft staan. Of is dit weer een vergelijking die a: man gaat en b: niet relevant is.
Je hebt gezien dat het over een dokter ging?
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:00:16 #220
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133042374
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:56 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Als je daarvoor de wet moet overtreden, ben je niet veel beter bezig he..?
Niet per definitie. Belangenafweging op grond van omstandigheden.
quote:
Misschien moeten burgers agenten ook maar eens daadwerkelijk wijzen op de risico's die zij lopen met hun gedragingen...
Ja.. Dat is ook precies de taak van de burger in een democratie ;)
quote:
Misbruiken van posities is een veel groter probleem...
Dat is inderdaad een groot probleem maar daar is in dit geval geen sprake van ;)
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, ik geloof niet dat we dit duidelijk gemaakt krijgen. De meest bizarre vergelijkingen vliegen over tafel.
Ja, opmerkelijk. Ik ben over het algemeen geen fan van de vele creatieve ideeën die voornamelijk individuele agenten erop na houden in hun eeuwig durende strijd tegen overlast en dergelijke, maar deze praktijk kan ik alleen maar aanmoedigen.

In Amsterdam doet de wijkagent (vanwege het grote aantal inbraken) vaak een extra ronde bij stundentenwoningen en doet bijv ook een raam dicht als deze openstaat maar niemand thuis is. Dat kan zo maar iemand zijn laptop schelen.
--
pi_133042454
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:32 schreef 99.999 het volgende:

Want wat de politie hier doet is volgens mij niet wezenlijk anders dan een dokter die voorlichting geeft over gezond leven of een brandweer die praat over brandpreventie.
Het is meer als een doktor die bij iemand die gevaarlijke sporten beoefent even het been breekt om te laten voelen dat het heel erg pijn kan doen als je je been breekt...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:03:20 #222
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133042498
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:58 schreef Murdera het volgende:

[..]

Qua impact op het slachtoffer lijkt het me toch wel vrij goed overeenkomen.
Uiteraard is dat een gissing, ik ben nog nooit door een dokter aangevallen, en er is nog nooit ingebroken door een agent.
Dat durf ik hardop te betwijfelen. Het dichtknijpen van een keel is een simulatie van een bijna doodervaring en dat wordt aangemerkt als foltering. Erop gewezen worden dat er een raam openstond en dat daardoor dieven naar binnen kunnen sluipen is van een heel andere orde.
--
pi_133042595
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat durf ik hardop te betwijfelen. Het dichtknijpen van een keel is een simulatie van een bijna doodervaring en dat wordt aangemerkt als foltering. Erop gewezen worden dat er een raam openstond en dat daardoor dieven naar binnen kunnen sluipen is van een heel andere orde.
Bedoel je bij wet of bij ervaring? Want bij ervaring zijn er heel veel factoren die meespelen. (hoe lang, hoe hard, etc.)

Erop gewezen worden dat er een raam open stond is btw ook helemaal niet het probleem, maar dat wildvreemde mannen boven de wet worden geplaatst en jouw privé terrein mogen betreden zonder dat je daar ook maar iets aan kan doen, Dat is het probleem.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:06:09 #224
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_133042601
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:00 schreef Ryon het volgende:
Niet per definitie. Belangenafweging op grond van omstandigheden.
Ja en die omstandigheden, zijn absoluut niet voldoende...

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:00 schreef Ryon het volgende:
Dat is inderdaad een groot probleem maar daar is in dit geval geen sprake van ;)
Zie bovenstaand..

quote:

[..]

Niet het ene wel en het andere niet naar beneden halen he..?
Een openstaand raam, of de voordeur flipperen is wel een redelijk groot verschil....
pi_133042635
quote:
Erop gewezen worden dat er een raam openstond en dat daardoor dieven naar binnen kunnen sluipen is van een heel andere orde.
Het gaat niet om het wijzen. Het gaat om het daadwerkelijk binnendringen.

Maar goed, van mij mogen de mensen die verantwoordelijk zijn bij het OM (waaronder de OvJ die dit heeft goedgekeurd) per direct op non-actief. Ludieke acties zijn één ding, mensen voor een ludieke actie boven de wet verklaren is serieus een stap te ver.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')