abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133076144
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, zo'n nog half zatte student zal weinig indruk maken op een agent denk ik :P.
En toen brak het arme studentje een vingertje terwijl hij zich moedig probeerde te verdedigen tegen de inbrekers. Dan wordt het juridisch wel een heel leuk verhaal ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_133076200
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:08 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

En toen brak het arme studentje een vingertje terwijl hij zich moedig probeerde te verdedigen tegen de inbrekers. Dan wordt het juridisch wel een heel leuk verhaal ;)
Een leuk onrealistisch verzinsel inderdaad :P.
pi_133076331
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een leuk onrealistisch verzinsel inderdaad :P.
Ach. Als ze het vaker doen zal er vast een keer iets misgaan. Een student onder de drugs. Een student met koptelefoon die ze niet hoorde. Een student met anarchistische neigingen die de politie haat. De mogelijkheden voor gewonden zijn groot. En dan heeft de burgemeester echt een probleem.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_133076345
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:15 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ach. Als ze het vaker doen zal er vast een keer iets misgaan. Een student onder de drugs. Een student met koptelefoon die ze niet hoorde. Een student met anarchistische neigingen die de politie haat. De mogelijkheden voor gewonden zijn groot. En dan heeft de burgemeester echt een probleem.
De mogelijkheden zijn groot, de kans is echter zeer klein.
pi_133077684
Zijn we het er inmiddels over eens dat de politie de wet overtreed zonder daarvoor de juiste toestemming te hebben?
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 14:12:11 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133077700
nee de politie heeft er de juiste toestemming voor maar die toestemming had niet verleend moeten worden

probleem ligt hier niet bij oom agent
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_133077745
Dit is toch niet serieus of wel?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 9 november 2013 @ 14:23:49 #283
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_133077917
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Ligt dat er ook niet aan hoe het contract in elkaar steekt? Maakt het niet veel beter verder, maar toch. Ik zie de logica er wel van in en heb liever een paar politieagenten in mijn lege studentenkamertje op de foto staan dan dat mijn kamer leeggeroofd wordt.
maar als die agenten er zijn geweest kun je neit meer bestolen worden dus?

:D
pi_133078126
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:12 schreef sp3c het volgende:
nee de politie heeft er de juiste toestemming voor maar die toestemming had niet verleend moeten worden

Dit. Kan iemand me trouwens verbeteren, maar ik heb de indruk dat overleg met zowel burgemeester als districtschef alleen maar "ter informatie" was omdat deze beste mensen sowieso deze ontheffing niet kunnen verlenen. Komen we terug bij de OvJ (en de verantwoordelijken bij het OM die op voorbaat zeggen dat eventuele klachten onontvankelijk worden verklaard).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133080191
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:12 schreef sp3c het volgende:

Als ik geen toestemming heb van de juiste personen, heb ik dus niet de benodigde toestemming. Als de koning mij een vrijmacht geeft om te stelen, heb ik nog steeds geen valide toestemming.

Maar ok, is ook maar semantiek .. fixed:

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:11 schreef probeer het volgende:
Zijn we het er inmiddels over eens dat de politie de wet overtreed zonder toestemming van de juiste personen te hebben?
pi_133080566
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Als ik geen toestemming heb van de juiste personen, heb ik dus niet de benodigde toestemming. Als de koning mij een vrijmacht geeft om te stelen, heb ik nog steeds geen valide toestemming.
Ah, maar in dit geval heeft de OvJ wettelijk de mogelijkheid om dit goed te keuren. Diverse mensen vinden alleen dat hij ethisch geen gebruik had mogen maken van deze mogelijkheid en dat dat zijn inzicht in twijfel stelt.

Dat is een scherp contrast met Wim-Lex die zoveel kan roepen over stelen, maar niet de macht heeft dat wettelijk te maken.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133080663
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:22 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ah, maar in dit geval heeft de OvJ wettelijk de mogelijkheid om dit goed te keuren.
Bullshit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 9 november 2013 @ 16:30:50 #288
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_133080771
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dit. Kan iemand me trouwens verbeteren, maar ik heb de indruk dat overleg met zowel burgemeester als districtschef alleen maar "ter informatie" was omdat deze beste mensen sowieso deze ontheffing niet kunnen verlenen. Komen we terug bij de OvJ (en de verantwoordelijken bij het OM die op voorbaat zeggen dat eventuele klachten onontvankelijk worden verklaard).
wat
pi_133080833
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:22 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ah, maar in dit geval heeft de OvJ wettelijk de mogelijkheid om dit goed te keuren. Diverse mensen vinden alleen dat hij ethisch geen gebruik had mogen maken van deze mogelijkheid en dat dat zijn inzicht in twijfel stelt.

Dat is een scherp contrast met Wim-Lex die zoveel kan roepen over stelen, maar niet de macht heeft dat wettelijk te maken.
Kijk, ik geef eerlijk toe dat ik geen flauw benul heb van hoe dit wetmatig geregeld is. Maar ik heb in deze vertrouwen in Weltschmerz en ben het dus met hem eens.

De OvJ is er om te bestraffen, niet om te bepalen wat wel en niet mag. Dat is aan een rechter, die handelt adv regels (volgens mij heet dat de wet) opgesteld door vertegenwoordigers van het volk.
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 16:35:18 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133080874
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar ok, is ook maar semantiek .. fixed:

[..]

nee daar zijn we het dus niet over eens

de politie heeft toestemming van de juiste personen maar die personen hadden in dit geval die toestemming niet mogen geven imo

dit itt bv de Koning die die hier nooit toestemming voor mag geven

is echt totaal wat anders
pi_133080973
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee daar zijn we het dus niet over eens

de politie heeft toestemming van de juiste personen maar die personen hadden in dit geval die toestemming niet mogen geven imo

dit itt bv de Koning die die hier nooit toestemming voor mag geven

is echt totaal wat anders
Ok, het wordt me steeds duidelijker (waarvoor dank, serieus) ..

Maar mag de OvJ die toestemming überhaupt wel geven? Is dat niet voorbehouden aan een rechter? Waarom moet de politie voor een normaal huiszoekingsbevel dan wel naar de rechter en niet naar de OvJ?

Je hebt gelijk dat die koning opmerking nergens op slaat, had ik er niet bij moeten halen.
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 16:40:14 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133080990
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Kijk, ik geef eerlijk toe dat ik geen flauw benul heb van hoe dit wetmatig geregeld is. Maar ik heb in deze vertrouwen in Weltschmerz en ben het dus met hem eens.

De OvJ is er om te bestraffen, niet om te bepalen wat wel en niet mag. Dat is aan een rechter, die handelt adv regels (volgens mij heet dat de wet) opgesteld door vertegenwoordigers van het volk.
de officier van justitie gaat over het al dan niet binnentreden van een woning (het huiszoekingsbevel), daar komt geen rechter bij kijken
pi_133081088
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

de officier van justitie gaat over het al dan niet binnentreden van een woning (het huiszoekingsbevel), daar komt geen rechter bij kijken
Ok, weet wat geleerd .. danku :)

Ik laat jou en Weltschmerz dit maar uitvechten, ik lees wel mee, dat kost het topic iig geen posts :)
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 16:48:28 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133081166
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:44 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, weet wat geleerd .. danku :)

Ik laat jou en Weltschmerz dit maar uitvechten, ik lees wel mee, dat kost het topic iig geen posts :)
das verder alle kennis die ik heb over het onderwerp hoor dus heel veel valt er verder ook niet over te vechten

via google/wiki lijkt het trouwens nog wel een interessant verhaal

http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_wet_op_het_binnentreden

de burgemeester zou dit plannetje dus technisch gezien goed kunnen/mogen keuren voor andere doeleinden dan strafvordering (preventie in dit geval) als dit correct is
  zaterdag 9 november 2013 @ 16:59:24 #295
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133081454
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

das verder alle kennis die ik heb over het onderwerp hoor dus heel veel valt er verder ook niet over te vechten

de burgemeester zou dit plannetje dus technisch gezien goed kunnen/mogen keuren voor andere doeleinden dan strafvordering (preventie in dit geval) als dit correct is
Nou, ik heb het ook even opgezocht en dit blijkt inderdaad grijs gebied te zijn. De machtiging die de burgemeester kan afgeven is vrij specifiek en niet van toepassing op een preventieactie.

Ik dacht dat het onder verantwoording van de burgemeester viel (artikel 15 Politiewet 2012) maar dit is gewoon een gedoogconstructie van het OM. Dat mag natuurlijk, maar is lichtelijk dubieus. Aangezien de burgemeester van te voren op de hoogte is gesteld, blijft hij wel degene die tekst en uitleg mag geven als mensen er problemen mee hebben.

Neemt niet weg dat ik het een prima actie vind. Met de kanttekening dat de studentenpopulatie elk jaar aan verandering onderhevig is. Een actie in 2010 heeft alleen betrekking op die lichting.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_133082201
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ik had de wet op het binnentreden al integraal hier geplaatst en daaruit blijkt onomstotelijk dat dit niet rechtmatig is, dat de betreffende opsporingsambtenaren de woning dus wederrechtelijk hebben betreden en ze zich dus schuldig hebben gemaakt aan het misdrijf van huisvredebreuk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nou, ik heb het ook even opgezocht en dit blijkt inderdaad grijs gebied te zijn.
Bullshit, dit zit in het pikzwarte gebied.

quote:
Neemt niet weg dat ik het een prima actie vind. Met de kanttekening dat de studentenpopulatie elk jaar aan verandering onderhevig is. Een actie in 2010 heeft alleen betrekking op die lichting.
Je kunt draaien wat je wil, als jij het prima vindt dat politie en justitie in samenwerking met de burgermeester willens en wetens en met voorbedachte rade de wet aan hun laars lappen dan snap je nog minder van het recht dan van de wet.
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:37:22 #297
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133082439
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Je kunt draaien wat je wil, als jij het prima vindt dat politie en justitie in samenwerking met de burgermeester willens en wetens en met voorbedachte rade de wet aan hun laars lappen dan snap je nog minder van het recht dan van de wet.
Toevallig heb ik van beide aardig wat kaas gegeten, maar nee, ik deel jouw wantrouwen tegen de overheid niet. Zeker in dit geval niet. Mochten Groningers problemen met deze specifieke actie hebben dan kunnen ze dat gewoon regelen via de gemeenteraad. Denk niet dat de betrokkenen zelf klachten hebben.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_133082749
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

Toevallig heb ik van beide aardig wat kaas gegeten,
Daar blijkt helemaal niets van, maar ja, hbo's worden betaald per diploma en niet voor het stellen van eisen. Met vertrouwen heeft het niks te maken, ik stel gewoon vast de betreffende autoriteiten de wet aan hun laars lappen en zelfs in die mate dat ze zich schuldig maken aan een misdrijf.

quote:
maar nee, ik deel jouw wantrouwen tegen de overheid niet. Zeker in dit geval niet. Mochten Groningers problemen met deze specifieke actie hebben dan kunnen ze dat gewoon regelen via de gemeenteraad. Denk niet dat de betrokkenen zelf klachten hebben.
De gemeenteraad gaat niet over de huisvrede, en wat Groningers wel en niet kunnen is niet zo relevant. Uiteraard hebben de betrokkenen waarschijnlijk geen klachten die het bijvoorbeeld tot de ombudsman schoppen, wiens oordeel vernietigend zal zijn. Ten eerste zijn ze al te lui om een raam dicht te doen, dus hierin actie ondernemen zal wel erg veel gevraagd zijn, bovendien doen ze zo'n actie niet voor niks in studentenhuizen, dan weet je zeker dat je het meest conformistische, autoriteitsgevoelige, laffe en onnadenkende deel van de bevolking treft.
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:52:23 #299
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133082865
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar blijkt helemaal niets van, maar ja, hbo's worden betaald per diploma en niet voor het stellen van eisen.
Gewoon een printje van de universiteit gekregen hoor. Geen paniek.
quote:
Met vertrouwen heeft het niks te maken, ik stel gewoon vast de betreffende autoriteiten de wet aan hun laars lappen en zelfs in die mate dat ze zich schuldig maken aan een misdrijf.
Ja, dat stelden de betreffende autoriteiten zelf dus ook al vast. Daarmee zit jij dus helemaal op één lijn met de politie, OvJ en de burgemeester van Groningen.

quote:
De gemeenteraad gaat niet over de huisvrede, en wat Groningers wel en niet kunnen is niet zo relevant.
Ik zeg ook helemaal niet dat de gemeenteraad over huisvrede gaat, wel over het beleid van de burgemeester (hoofdschap van de raad ;) ) en wat Groningers wel en niet kunnen is wel relevant aangezien dit hele feest zich in Groningen afspeelt.
quote:
Uiteraard hebben de betrokkenen waarschijnlijk geen klachten die het bijvoorbeeld tot de ombudsman schoppen, wiens oordeel vernietigend zal zijn. Ten eerste zijn ze al te lui om een raam dicht te doen, dus hierin actie ondernemen zal wel erg veel gevraagd zijn, bovendien doen ze zo'n actie niet voor niks in studentenhuizen, dan weet je zeker dat je het meest conformistische, autoriteitsgevoelige, laffe en onnadenkende deel van de bevolking treft.
Ja, oké. Geen klachten, geen probleem en minder inbraken. Missie geslaagd ^O^
--
  zaterdag 9 november 2013 @ 18:03:07 #300
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_133083162
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]
niet voor niks in studentenhuizen, dan weet je zeker dat je het meest conformistische, autoriteitsgevoelige, laffe en onnadenkende deel van de bevolking treft.
en aan de veiligheid van de huizen stond altijd al zo hoog aangeschreven, beetje open deur :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')