abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:09:55 #241
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_133033932
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 08:01 schreef speedcore het volgende:
het valt me trouwens op dat het woord omgangsregeling maar weer eens is gevallen. ongewtijfeld weer een gevalletje " ma saboteert en traineert de regeling tot pa gek werd"
Ik weet niet op welke bron je deze suggestie baseert, maar zelfs al zou het waar zijn: pa heeft een historie van geweld. Logisch dat ma een omgangsregeling probeert te blokkeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_133033956
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 08:01 schreef speedcore het volgende:
het valt me trouwens op dat het woord omgangsregeling maar weer eens is gevallen. ongewtijfeld weer een gevalletje " ma saboteert en traineert de regeling tot pa gek werd"
Je mag met dit matige getroll ook wel naar een ander topic gaan.

Of een heel ander forum zelfs.
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:13:56 #243
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133033995
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je mag met dit matige getroll ook wel naar een ander topic gaan.

Of een heel ander forum zelfs.
Hoezo is het trollen? Er zijn tal van gevallen bekend waarbij de moeder de boel zo traineert (met behulp van instanties) dat vaders niet meer weten wat ze doen. Tuurlijk, het zijn dan al niet de stabielste maar waarom denk je dat de meeste ontvoerde kinderen meegenomen zijn door één van de ouders? Dat de familiedrama's waarbij kinderen vermoord worden altijd het gevolg zijn van een scheiding met veel problemen bij de omgangsregeling?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_133034017
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:13 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hoezo is het trollen? Er zijn tal van gevallen bekend waarbij de moeder de boel zo traineert (met behulp van instanties) dat vaders niet meer weten wat ze doen. Tuurlijk, het zijn dan al niet de stabielste maar waarom denk je dat de meeste ontvoerde kinderen meegenomen zijn door één van de ouders? Dat de familiedrama's waarbij kinderen vermoord worden altijd het gevolg zijn van een scheiding met veel problemen bij de omgangsregeling?
Ook op fok kiest men altijd de kant van de moeders :N
pi_133034027
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:13 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Alleen spreekt in dit geval het verleden vader niet zijn voordeel.
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:18:10 #246
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133034058
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ook op fok kiest men altijd de kant van de moeders :N
Is het de schuld van de moeder dat hij haar probeerde te vermoorden en haar kind en zichzelf doodschoot? Nee.

Is de voorgeschiedenis van belang om te bepalen hoe hij tot z'n daad kwam? Ja.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:20:08 #247
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133034092
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:15 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja, dus? Dan nog is het geen trollen om te zeggen dat de voorgeschiedenis een rol speelt bij de totstandkoming van dit hele drama. Als dat wel zo is mag je me dat even uitleggen.

Of mag je hier alleen maar zeggen hoe zielig het is en hoe slecht van die man? Want dan is het topic snel klaar. Er zijn jaarlijks genoeg gevallen van kidnapping en andere familiedrama's bekend als gevolg van scheidingen waarbij de kinderen de inzet zijn en het wordt tijd dat we als gemeenschap daar wat structureel aan doen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:25:16 #248
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133034186
Minimaal zeven kinderen die dit jaar al vermoord zijn door één van de ouders.

In 2005 113 ontvoeringen met in totaal 172 kinderen ontvoerd. Vier keer was het níet één van de ouders.

Er is een probleem bij scheidingen en het is veel te makkelijk om de dader elke keer als een slechte slechterik die slecht doet af te schilderen en dan weer over te gaan tot de orde van de dag. Tot de volgende keer waarbij het hele circus zich weer afspeelt.
pi_133034248
Zwaarbewapend als een commando en 'je krijgt je dochter nooit meer te zien' geven toch wel aan dat hij met voorbedachte rade met iets bezig is.
Om hem dan te geloven als hij zegt: ik heb een domme streek uit gehaald, nog een halfuur knuffelen' is weer typisch inspelen op de Nederlandse naïviteit.

Aan de andere kant had eerder ingrijpen ook tot bloedvergieten geleid en waarschijnlijk ook tot de dood van het dochtertje.
pi_133034266
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:25 schreef Dagonet het volgende:
Minimaal zeven kinderen die dit jaar al vermoord zijn door één van de ouders.

In 2005 113 ontvoeringen met in totaal 172 kinderen ontvoerd. Vier keer was het níet één van de ouders.

Er is een probleem bij scheidingen en het is veel te makkelijk om de dader elke keer als een slechte slechterik die slecht doet af te schilderen en dan weer over te gaan tot de orde van de dag. Tot de volgende keer waarbij het hele circus zich weer afspeelt.
Hier ligt het probleem inderdaad
pi_133034328
Misschien moeten vrouwen beter voorgelicht worden m.b.t. het soort man dat ze kiezen om kinderen mee te krijgen.
pi_133034360
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:30 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien moeten vrouwen beter voorgelicht worden m.b.t. het soort man dat ze kiezen om kinderen mee te krijgen.
Goed punt. Een soort manbewijs laten halen.
pi_133034369
quote:
Nederland zou eens moeten stoppen met de oorzaak altijd bij de man te zoeken. Wanneer er kinderen bij betrokken zijn krijgt de vrouw altijd het voordeel van de twijfel. |:(
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:33:41 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133034379
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:15 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het is toch ook de moeder die voor zo'n type partner/vader kiest in plaats van voor een sulletje met een kantoorbaan. 'Lekker spannend' heet dat in de Viva.
Wat dat betreft kan ik er geen traan om laten.
The End Times are wild
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:35:01 #255
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133034420
quote:
70% van de ontvoeringen zijn door de moeder.

Misschien moeten we af van het standaard kinderen geven aan de moeder en laat de vaders maar vechten om hun kinderen te mogen zien. Geef de kinderen standaard om de week aan één van de ouders, voor de hele week. Ze zorgen maar dat dat werkt.
pi_133034428
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:33 schreef Rickario het volgende:

Nederland zou eens moeten stoppen met de oorzaak altijd bij de man te zoeken.
Als vader de moord pleegt lijkt mij dat nogal wiedes.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_133034450
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

70% van de ontvoeringen zijn door de moeder.

Misschien moeten we af van het standaard kinderen geven aan de moeder en laat de vaders maar vechten om hun kinderen te mogen zien. Geef de kinderen standaard om de week aan één van de ouders, voor de hele week. Ze zorgen maar dat dat werkt.
Ja vooral je kind meegeven aan een jongen met een hoop shit op zijn kerfstok. Zal vast goed voelen.

Om over de jojo nog maar te zwijgen. Welk kind wordt blij om elke 7 dagen met een rugzak te lopen en van huis te wisselen?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_133034453
Er is geen enkel excuus voor het vermoorden van een driejarig kind. Ook al ben je nog zo 'getergd' door wie dan ook.
pi_133034465
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:36 schreef Loekie1 het volgende:
Er is geen enkel excuus voor het vermoorden van een driejarig kind. Ook al ben je nog zo 'getergd' door wie dan ook.
Dat dus.
pi_133034475
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als vader de moord pleegt lijkt mij dat nogal wiedes.
Maar ook de moeder kan daar een aandeel in hebben. Bijvoorbeeld door de man compleet kapot te maken. Ok, dan nog is moord niet goed te praten. Maar het is te makkelijk om de complete schuld bij de man te leggen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:37:44 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133034488
Als iedere vader die gedoe heeft met de omgangsregeling zijn kinderen zou neerknallen dan zou er iedere dag zo'n bericht in de krant staan. Het ligt dus in eerste instantie aan de man!
Sommige vrouwen zijn echter inderdaad echte heksen als het om dit soort zaken gaat.

Doet me trouwens denken aan een vriend van mij die ging scheiden. Toen ik hem ernaar vroeg zei hij "Het was een echt sprookjeshuwelijk. De heks stond in de keuken!". _O-
The End Times are wild
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:38:07 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133034498
quote:
Precies.
The End Times are wild
pi_133034519
quote:
Hier ben ik het mee eens. Maar vanaf de zijlijn is het natuurlijk wel makkelijk oordelen.
pi_133034534
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nooit problemen mee gehad ^O^

Typerend dat jij als moedertje weer voor de duizenden kinderen in Nederland beslist dat dit niet werkt.
Moedertje? :')
En waar beslis ik dat? Ik stel een vraag. Ik vraag me af welk kind er blij van wordt.
Hoeveel kinderen ik niet gehoord heb die gek werden, omdat er geen vastigheid was, altijd maar 'op pad'.
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:40:26 #265
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133034559
quote:
Een excuus is wat anders dan een oorzaak.

Ik ben het zat dat wanneer je probeert te begrijpen wat de oorzaken zijn (zodat je daar maatregelen op kan nemen om herhaling te voorkomen) je dan meteen verweten wordt het gedrag goed te praten. Dat is gemakzuchtig gelul om maar niet te hoeven onderkennen dat dingen niet altijd goed gaan, dat dingen niet altijd zwart-wit liggen.
pi_133034622
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:40 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een excuus is wat anders dan een oorzaak.

Ik ben het zat dat wanneer je probeert te begrijpen wat de oorzaken zijn (zodat je daar maatregelen op kan nemen om herhaling te voorkomen) je dan meteen verweten wordt het gedrag goed te praten. Dat is gemakzuchtig gelul om maar niet te hoeven onderkennen dat dingen niet altijd goed gaan, dat dingen niet altijd zwart-wit liggen.
QFT! _O_
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:42:56 #267
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133034628
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:36 schreef Pisces29 het volgende:

Ja vooral je kind meegeven aan een jongen met een hoop shit op zijn kerfstok. Zal vast goed voelen.
Was er aanleiding om aan te nemen dat hij niet goed voor het kind zou zorgen?

quote:
Om over de jojo nog maar te zwijgen. Welk kind wordt blij om elke 7 dagen met een rugzak te lopen en van huis te wisselen?
Dat is het probleem van de ouders, hun kind, ze zorgen maar dat het werkt en ze zoeken maar een oplossing. Een relatie is geen weggooiprodukt.
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:46:06 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133034683
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat was er al voordat het kind geboren was, met z'n criminele verleden.

Zouden mijn dochters thuiskomen met zo'n 'spannende' man die gewoon door de maatschappij verkeerd begrepen is en liefde nodig heeft, dan knalde ik hem op de drempel al een 9mm door zijn hoofd heen. Om alle ellende op voorhand te voorkomen. Daar hoef je geen helderziende voor te zijn.
Het kost je je eigen vrijheid, maar je beschermt hiermee wel je kinderen en je ongeboren kleinkind.
The End Times are wild
pi_133034685
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

quote:
hij is bekend bij politie en justitie met oude antecedenten, voor het laatst is hij in 2005 veroordeeld. Sinds September is het gezin bekend bij hulpverleners waaronder meldpunt huiselijk geweld.
Moeder kan dus prima redenen gehad hebben om het kind minder makkelijk aan vader mee te geven.

Als er geen redenen waren, dan is het tragisch voor de vader, maar had hij alsnog van zijn kind af moeten blijven.
pi_133034707
Het is de vader die een kind van drie een aantal angstige uren heeft bezorgd en daarna heeft vermoord. Dat was niet de moeder.
Walgelijk hoe mensen hier daar nog iets anders van proberen te maken.

Je kunt je afvragen waarom moeder en kind niet met onbekende bestemming elders zijn ondergebracht. Dat gebeurt vaker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')