quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:14 schreef Paapienarwal het volgende:
De titel moet de inhoud dekken en dat doet die ook:
'christelijk en toch geloven in de evolutietheorie'
Is dit eigenlijk wel mogelijk? Verloochen je dan niet de bijbel, dus het woord van God?
Want God heeft de mens speciaal gecreëerd en bij de evolutietheorie was het toeval maal toeval is de mens.
Dan heb je gewoon geld nodig, geen god.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:49 schreef ludicrous_monk het volgende:
Weet niet of dit kan of 'mag', maar ik heb dan ook geen god nodig in mijn leven. Misschien als ik op straat beland ofzo
'Intelligent Design' is een term die in Amerika is uitgevonden om creationisme via de achterdeur in het schoollokaal te krijgen. Het is gewoon een synoniem voor creationisme.quote:
Wie en waar?quote:Op woensdag 6 november 2013 18:58 schreef b4kl4p het volgende:
Waarom vallen Sciëntisten religie zo aan?
Je doet hierboven net alsof de Grand Canyon niet gemaakt is door de zondvloed ( datquote:
Dat is de Grand Canyon ook nietquote:Op woensdag 6 november 2013 19:01 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Je doet hierboven net alsof de Grand Canyon niet gemaakt is door de zondvloed ( datsmiletje, beetje oneerbiedig vind je niet? )
O die gast,quote:Op woensdag 6 november 2013 19:09 schreef RobbieRonald het volgende:
Druipsteenpegels ondermijnen de evolutietheorie.
Een van de mooiste tegenargumenten die ik ben tegengekomen
Tja volgens die logica moet je alle vrouwen ook kuthoeren vinden. Daar denken de christenen die ik ken toch anders over.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:34 schreef Paapienarwal het volgende:
Ik denk dat de vraag blijft:
Ben je een christen als je de bijbel niet letterlijk interpreteert?
Doe je dat wel, dan kun je niet in de evolutietheorie geloven.
Maar doe je dat niet en gelooft in de evolutietheorie, waarvoor is Jezus (Laat staan het feit dat Jezus speciaal voor de mens is gestorven, opdat God ons vergeeft, maar in feite God ons Jezus heeft gegeven, dus God vergeeft zichzelf) gestorven? Want dan is er geen erfzonde e.d. meer.
Het NT is een rasj vorm naar mijn idee. Het gaat de schrijvers van het NT ( Lucas, Marcus ect) niet om de historische feiten maar de boodschap van de Tanakh(Oude testament) Je ziet constant gelijkenissen met het OT (steen die weggerold werd bij graf van Jezus <--- lees je ook bij Daniel). Erfzonde staat overigens niet in het NT. De Messiach is niks anders dan Licht ( Ohr)quote:Op woensdag 6 november 2013 19:34 schreef Paapienarwal het volgende:
Ik denk dat de vraag blijft:
Maar doe je dat niet en gelooft in de evolutietheorie, waarvoor is Jezus (Laat staan het feit dat Jezus speciaal voor de mens is gestorven, opdat God ons vergeeft, maar in feite God ons Jezus heeft gegeven, dus God vergeeft zichzelf) gestorven? Want dan is er geen erfzonde e.d. meer.
Ik wil alleen een helder beeld scheppen hoe een christen ten opzichte de bijbel staat, want als je het boek zo leest dan klopt dat niet en op een andere manier is wel weer iets anders tegenstrijdig. En jij zegt bijvoorbeeld dat bij de Tanakh om de boodschap gaat, maar wat is die boodschap? Het moraal achter het verhaal van Adam & Eva, wat in dat geval als simpele mythe kan worden beschouwd?quote:Op woensdag 6 november 2013 20:06 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Het NT is een rasj vorm naar mijn idee. Het gaat de schrijvers van het NT ( Lucas, Marcus ect) niet om de historische feiten maar de boodschap van de Tanakh(Oude testament) Je ziet constant gelijkenissen met het OT (steen die weggerold werd bij graf van Jezus <--- lees je ook bij Daniel). Erfzonde staat overigens niet in het NT. De Messiach is niks anders dan Licht ( Ohr)
Je moet eens los rukken van religieen en zelf op onderzoek uit gaan.
Neen, ik zeg dat in NT soms sporen te vinden zijn wat verwijst naar het OT. Verder hoef je de Torah helemaal niet lezen, het ook niet te snappen. Sterker nog: wees juist blij. Verder heb je niks aan mijn persoonlijke mening over Adam en Chawa, of wat de boodschap van deze verhaal kan zijn. Iedereen heeft bij het verkeerde eind.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:39 schreef Paapienarwal het volgende:
[..]
Ik wil alleen een helder beeld scheppen hoe een christen ten opzichte de bijbel staat, want als je het boek zo leest dan klopt dat niet en op een andere manier is wel weer iets anders tegenstrijdig. En jij zegt bijvoorbeeld dat bij de Tanakh om de boodschap gaat, maar wat is die boodschap? Het moraal achter het verhaal van Adam & Eva, wat in dat geval als simpele mythe kan worden beschouwd?
oké , maar je begrijpt ze (Christenen) toch al?quote:Op woensdag 6 november 2013 20:39 schreef Paapienarwal het volgende:
Ik ben gelukkig nooit verbonden geweest met religiën, dus losrukken hoeft niet. Het zijn in mijn optiek sprookjes voor de volwassene, die bang is voor de zinloze en absurde wereld.Toch probeer ik ze te begrijpen.
Gossie! Schattig!quote:Op woensdag 6 november 2013 19:09 schreef RobbieRonald het volgende:
Druipsteenpegels ondermijnen de evolutietheorie.
Een van de mooiste tegenargumenten die ik ben tegengekomen
Viel geloof ik wel mee, maar het was wel al laat.quote:Op woensdag 6 november 2013 11:22 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Had je een zware werkdag Kees?
Het is moeilijk de Torah allegorisch te lezen, ik denk dat iedereen het letterlijk leest. Ja ook niet-gelovigen(zie als voorbeeld paar posten hierboven , of zie het F&Lforum)
Dit (het letterlijk lezen) komt omdat we gebonden zijn aan onze 5 zintuigen. Of we nu geloven of niet: we blijven het letterlijk opvatten.
Kabbala:
[..]
En, geloof niks voor je zelf alles hebt onderzocht! Dus ook niet wat IK zeg. Iedereen heeft het verkeerd....
Kijk dan was die god nog enigszins sympathiek te noemen. Maar nee, hij heeft gekozen voor onnoemelijk veel leed.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hij had dan gewoon onmiddellijk het eeuwige leven kunnen geven zonder al het leed te laten gebeuren.
omdat die dieren niet zo'n verstand hebben als mensenen dus geen keuzes kunnen maken zoals wij.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:34 schreef barthol het volgende:
Ha Ali , ouwe bekende van verhitte WFL evolutietopics
Hoe zit het nou met steekmuggen en plofkippen die ook het leven wordt gegeven, en ook dood kunnen gaan?
(soms redeneren die gelovigen (met alle respect voor voor hun keuzes) in mijn ogen zo antropocentrisch)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |