quote:
Klopt, maarja leek me ook wel relevant om te vermelden wat ik tot nu toe heb gedaanquote:Op woensdag 6 november 2013 14:49 schreef De-Hamster het volgende:
evenals flyers bedrukken en deponeren.
"Hun bakken"quote:Op woensdag 6 november 2013 14:49 schreef De-Hamster het volgende:
"Hun bakken er helemaal niets van, voor lekkere broodjes bakkerij Hans"
[Insert foto teleurgestelde Nederlands elftalspelers]
Dat kan jouw reactie zijn, maar het gaat erom dat je maar net iemand die flyer ziet die interesse heeft in het product. Al is het 1 op de 200, dan nog is het de moeite waard aangezien het geen bal kostquote:Op woensdag 6 november 2013 14:52 schreef BrandX het volgende:
Mijn eerste reactie bij dat soort marketing is standaard: doorscheuren en weggooien.
Dit doe ik dus niet.quote:Ook van die mensen die van hun zaakje toch hun reclameflyer in je bus doen terwijl er op de bus staat: alleen geadresseerde post.
Naamsbekendheid win je hier niet door. Tevens sta ik uiteraard op 1e pagina als je m'n bedrijfsnaam invoert, maar op Fotograaf (stad) sta ik helaas pas pagina 4. Ben flink bezig met de SEO, maar dat vergt veel tijd.quote:Voor mij geldt: zorg dat je goed en duidelijk vindbaar bent op internet
True. Maar ik waardeer ook zeer een leuke guerilla marketing of andere online of offline creatieve reclame-uitingen.quote:Op woensdag 6 november 2013 14:52 schreef BrandX het volgende:
Mijn eerste reactie bij dat soort marketing is standaard: doorscheuren en weggooien.
Ook van die mensen die van hun zaakje toch hun reclameflyer in je bus doen terwijl er op de bus staat: alleen geadresseerde post. Voor mij geldt: zorg dat je goed en duidelijk vindbaar bent op internet, als ik iets nodig heb in wat jij doet, vind ik je daar en als je verhaal dan goed is maak je kans.
Ga dan iig spammen op plekken waar je doelgroep uithangt, random flyers rondzwieren zal niet ontzettend veel helpen denk ik.quote:Op woensdag 6 november 2013 14:59 schreef Susteren het volgende:
Dat kan jouw reactie zijn, maar het gaat erom dat je maar net iemand die flyer ziet die interesse heeft in het product. Al is het 1 op de 200, dan nog is het de moeite waard aangezien het geen bal kost
Mooi verhaal! Flyeren etc. wordt vaak onderschat omdat velen het meteen weer weggooien. Waar ik dan weer naar kijk is die paar procent die hem wel goed bekijkt, naam ziet (en wellicht onthoud) en misschien wel mijn bedrijf noemt als iemand ooit een shoot nodig heeftquote:Op woensdag 6 november 2013 15:09 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Flyers verspreiden valt niet echt onder guerilla marketing lijkt me..
Ik ben zelf ooit toen ik nog hotelmanager was bij alle huizen in de omgeving (3 wijken) gaan aanbellen om me voor te stellen en ze uit te nodigen voor een kop koffieKlinkt misschien niet erg spannend maar door iets te doen dat andere bedrijven niet deden heb ik toen wel voor elkaar gekregen dat we binnen drie maanden al een vast gastenbestand uit de buurt hadden van 250 man. Etentjes, borrels, verjaardagen, alles werd bij ons gevierd.
En dat is volgens mij ook hoe je moet denken. Wat doet de concurrent niet?
Als het om jouw vak gaat (voor zover het nog een vak is, iedereen lijkt opeens "fotograaf" te zijnquote:Op woensdag 6 november 2013 15:14 schreef Susteren het volgende:
[..]
Mooi verhaal! Flyeren etc. wordt vaak onderschat omdat velen het meteen weer weggooien. Waar ik dan weer naar kijk is die paar procent die hem wel goed bekijkt, naam ziet (en wellicht onthoud) en misschien wel mijn bedrijf noemt als iemand ooit een shoot nodig heeft
Zelf ben ik qua opzet in design en promotie anders dan de rest in de buurt. Ik besteed veel moeite in een gelikt design van de website en flyers. Tevens zijn we bezig met een commercial, dit wordt ook erg gaaf! Wordt qua sfeer een commercial die te vergelijken valt met:
We laten het ook door een Amerikaans voice-over bedrijf inspreken, wat weer voor een betere uitstraling zorgt (imho).
Waar anderen voor "Fotograaf naam hier" gaan, gaan wij voor een grotere, degelijke, strakke en no-nonsense uitstraling.
Dat is denk ik wel wat ons anders maakt
Thx voor de tip! Fotograaf noemen inderdaad velen zich helaas, wat het imago van de term niet ten goede komt.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:19 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Als het om jouw vak gaat (voor zover het nog een vak is, iedereen lijkt opeens "fotograaf" te zijnmaar dat terzijde) zou je ook kunnen overwegen om potentiële klanten een foto toe te sturen van hun bedrijf en/of product, vrij van rechten onder voorwaarde dat je op de koffie mag komen bij de marketingmanager. Zo laat je zien wat je in huis hebt als het op kwaliteit en creativiteit aankomt en krijg je ook nog eens gelijk de juiste mensen te spreken.
Laat het weten als je er wat mee doet, ben wel benieuwdquote:Op woensdag 6 november 2013 15:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
Thx voor de tip! Fotograaf noemen inderdaad velen zich helaas, wat het imago van de term niet ten goede komt.
M'n website is trouwens www.mincomedia.com (niet bedoeld als spam, heb er ook vrij weinig aan aangezien jullie waarschijnlijk ver weg wonen), dan zie je meteen ook beetje de uitstraling die ik het graag wil geven.
Ik lees je url als "Min comedia"quote:Op woensdag 6 november 2013 15:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
Thx voor de tip! Fotograaf noemen inderdaad velen zich helaas, wat het imago van de term niet ten goede komt.
M'n website is trouwens www.mincomedia.com (niet bedoeld als spam, heb er ook vrij weinig aan aangezien jullie waarschijnlijk ver weg wonen), dan zie je meteen ook beetje de uitstraling die ik het graag wil geven.
Waarom is je site deels Engels, deels Nederlands? Kies toch, dit komt over alsof je hip wil zijn terwijl je het niet bent.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
Thx voor de tip! Fotograaf noemen inderdaad velen zich helaas, wat het imago van de term niet ten goede komt.
M'n website is trouwens www.mincomedia.com (niet bedoeld als spam, heb er ook vrij weinig aan aangezien jullie waarschijnlijk ver weg wonen), dan zie je meteen ook beetje de uitstraling die ik het graag wil geven.
Thanks!quote:Op woensdag 6 november 2013 16:05 schreef Maax het volgende:
[..]
Mooie site, met mooie foto's trouwens collega
Aan zoiets zat ik ook te denken. Logo wel goed in beeld en een dagj investeren...quote:Op woensdag 6 november 2013 16:22 schreef Dipkip het volgende:
Als ik jou was zou ik bijvoorbeeld een actie organiseren waarbij mensen even snel in vijf minuten een foto kunnen laten schieten voor op hun facebook, waarbij het lijkt alsof ze het soort ding aan het doen zijn dat mensen graag op facebook etaleren. Dat ze in Parijs zijn, of een beroemd persoon ontmoeten, weet ik veel. Als jij een dag bested aan voor mensen zulke foto's fiksen en die aan hun geeft door ze op hun facebook te delen, dat is nou eens iets anders dan een foldertje. En zo kun je vast nog veel meer verzinnen, want dit kostte mij twee minuten om te bedenken en ik ken je bedrijf niet eens.
quote:Op woensdag 6 november 2013 16:27 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Waarom is je site deels Engels, deels Nederlands?
Hieromquote:dit komt over alsof je hip wil zijn
Thanks voor de tips! Qua belichting kan ik het zo gek (en artistiek) als je maar wilt maken, maar het doel was eigenlijk vooral degelijkheid uitstralen, en daar passen naar mijn mening "degelijk" belichte foto's bij zonder veel fratsenquote:Op woensdag 6 november 2013 16:22 schreef Dipkip het volgende:
Ik vind je kleurgebruik op je site goed, productfoto's ook wel, de foto's van mensen vind ik vlak en standaard. Ik zou iets diverser werk tonen. Nu oogt het alsof je gezinnetjes in de studio steeds op dezelfde manier fotografeert en verder alleen mikt op jonge meiden die model willen worden.
En dat engels vind ik een afknapper.
Qua guerilla marketing, ik vind een flyer ergens tussenstoppen niet spannend genoeg om die naam te mogen dragen. Als ik een flyer in de trein vind vat ik dat trouwens ook op als dat iemand hem gekregen heeft maar er niets aan vond![]()
Als ik jou was zou ik bijvoorbeeld een actie organiseren waarbij mensen even snel in vijf minuten een foto kunnen laten schieten voor op hun facebook, waarbij het lijkt alsof ze het soort ding aan het doen zijn dat mensen graag op facebook etaleren. Dat ze in Parijs zijn, of een beroemd persoon ontmoeten, weet ik veel. Als jij een dag besteed aan voor mensen zulke foto's fiksen en die aan hun geeft door ze op hun facebook te delen, dat is nou eens iets anders dan een foldertje. En zo kun je vast nog veel meer verzinnen, want dit kostte mij twee minuten om te bedenken en ik ken je bedrijf niet eens.
Het komt nogal wanhopig over, omdat het deels ook krom Engels is...quote:Op woensdag 6 november 2013 16:31 schreef Susteren het volgende:
[..]
[..]
Hierom
Zo'n teksten bij foto's klinken nou eenmaal niet lekker in het Nederlands, maar dat is persoonlijk.
Ik denk dat dat iets persoonlijks is. Voor mij komen Nederlandse quotes weer erg saai overquote:Op woensdag 6 november 2013 16:33 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het komt nogal wanhopig over, omdat het deels ook krom Engels is...
Die is erg goed!quote:Op woensdag 6 november 2013 16:30 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik heb ooit bij een uitzendbureau uit Sliedrecht gewerkt.
Twee jaar geleden moest de burgemeester van Sliedrecht aftreden vanwege iets met fraude (waar hij niks mee te maken had, maar hij was wel verantwoordelijk).
Toen de burgers een protestactie op poten gingen zetten om hem terug te halen als burgemeester, hebben we flyers gedrukt met het hoofd van die man erop met de tekst: "ook op zoek naar een nieuwe baan?" En de gegevens van ons uitzendbureau er bij.
Ik wilde contact opnemen, maar kwam niet uit de somquote:Op woensdag 6 november 2013 15:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
Thx voor de tip! Fotograaf noemen inderdaad velen zich helaas, wat het imago van de term niet ten goede komt.
M'n website is trouwens www.mincomedia.com (niet bedoeld als spam, heb er ook vrij weinig aan aangezien jullie waarschijnlijk ver weg wonen), dan zie je meteen ook beetje de uitstraling die ik het graag wil geven.
quote:Op woensdag 6 november 2013 16:37 schreef Susteren het volgende:
Al die berichten (quasie grappige teksten via het contact formulier) die ik nu in mijn inbox krijg van grapjassen op fok, typisch weer
Je hoeft geen color gels te gebruiken om interessante foto's te maken. Je moet gewoon iets meer doen dan gezinnetjes voor een achtergrond zetten en ze goed belicht laten glimlachen.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:33 schreef Susteren het volgende:
Thanks voor de tips! Qua belichting kan ik het zo gek (en artistiek) als je maar wilt maken, maar het doel was eigenlijk vooral degelijkheid uitstralen, en daar passen naar mijn mening "degelijk" belichte foto's bij zonder veel fratsen
Zijn genoeg collega's die leuke foto's met color gels etc. maken, maar persoonlijk houd ik hier niet echt van.
Uuhm, geen ideequote:Op woensdag 6 november 2013 20:35 schreef vuvuzela het volgende:
reservatie fotoshootmoet dat geen reservering zijn? (bij onderwerp in je contactformulier)
reservatie levert een aantal Belgische googleresultaten op... ik zou er reservering van maken, ook al ben je bijna belgquote:
DIt inderdaad. Net als het voorbeeld van het uitzendbureau op vorige pagina. Dat is een inhaker, geen guerilla marketing.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:38 schreef Copycat het volgende:
Wat is er guerrilla aan flyertjes tussen kranten proppen? Dan heb je het niet echt begrepen.
Je hebt nog wel kans dat mensen hem op facebook plempen met naam en al, maar voor iemand iets in huis ophangt denk ik dat iedereen er paint overheen haalt om dat weg te knippen.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:00 schreef Holenbeer het volgende:
ga wanneer er een evenement is in jouw regio de stad in om mensen te fotograferen en geef ze je kaartje dat zij die foto gratis kunnen ophalen. Druk op de foto ook je sitenaam als logo en duim dat mensen die foto op een zichtbaar plekje in huis hangen. Kost wat, maar zorgt voor veel naamsbekendheid
zou kunnen inderdaad. Diegene die de foto ophaalt kent in ieder geval TS zijn bedrijf en dat de foto gratis was genomen door een professionele fotograaf is een verhaal dat wel aardig is om te vertellen, omdat het niet heel vaak voorkomt. Mond tot mond reclame is wat dat betreft ook prima.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:10 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Je hebt nog wel kans dat mensen hem op facebook plempen met naam en al, maar voor iemand iets in huis ophangt denk ik dat iedereen er paint overheen haalt om dat weg te knippen.
Mwaah, opzich leuk maar zet niet graag 6k aan apparatuur op een openbare wegquote:Op woensdag 6 november 2013 21:25 schreef Franknfurter het volgende:
Ga eens in de stad staan met een as-you-go stand. Laat voor 5¤ mensen een minuut of 10 voor de camera staan en stuur ze dan de beste foto's op. Als jij laat zien dat je echt zo goed bent dat je foto's zelfs zonder bewerken al goed genoeg zijn komen mensen van zelf wel naar je toko.
Thanks voor die tip over de marketingcommunicatiedoelgroep, dit is dus als het ware een "indirecte" doelgroep?quote:Op woensdag 6 november 2013 23:20 schreef QuiCk01 het volgende:
Ik ben niet echt van de flyers omdat het in de branche waar ik voornamelijk actief ben niet gebruikelijk is, maar ik moet zeggen dat die flyer me wel aanstaat. Goed design, leuk grietje op de voorkant, tekst dikgedrukt is goed denk ik. Alleen ben ik nog niet zeker over sommige Engelse teksten.
Tussen willekeurig wat kranten een flyer achter te laten mag natuurlijk geen guerilla marketing heten, maar ach, het zou je een klant op kunnen leveren. Ik ken jouw klanten niet, maar ik zou zorgen voor een marketingcommunicatiedoelgroep(let op; is groter dan de communicatiedoelgroep!). Moeders kunnen bijvoorbeeld tot deze marketingcommunicatiedoelgroep behoren omdat deze hun dochters kunnen beïnvloeden om een photoshoot te gaan doen. Mocht je dus echt effect willen zou ik wat verder segmenteren.
Gaarne de persoonlijke gegevens van de chick op deze pic.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:38 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
Heb al qr code. Tevens is waardeloos natuurlijk kort door de bocht
Je lijkt totaal niet gevoelig voor wat mensen je hier vertellen. Dit is de eerlijkste feedback die je gaat krijgen. Het is waardevol. Denk er even over na voor je alles afdoet met 'jawel dat werkt wel'.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:38 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
Heb al qr code. Tevens is waardeloos natuurlijk kort door de bocht
Ja een combinatie van zowel direct als indirect. De marketingcommunicatiedoelgroep is altijd groter dan de marketingdoelgroep. Je wilt naast de marketingdoelgroep dan ook de mensen bereiken die de afnemers kunnen beïnvloeden. Dus bijvoorbeeld de moeders die hun dochters gaan motiveren om dit te gaan doen. Je kan ook bedenken wie er allemaal een stem hebben in het proces van aankoop.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:19 schreef Susteren het volgende:
[..]
Thanks voor die tip over de marketingcommunicatiedoelgroep, dit is dus als het ware een "indirecte" doelgroep?
Inderdaad, ik scan nooit een QR code, tenzij ik daartoe geprikkeld word, zoals inderdaad met een loting of iets dergelijks (maar dan ook zelden eigenlijk).quote:Op donderdag 7 november 2013 10:32 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Je lijkt totaal niet gevoelig voor wat mensen je hier vertellen. Dit is de eerlijkste feedback die je gaat krijgen. Het is waardevol. Denk er even over na voor je alles afdoet met 'jawel dat werkt wel'.
Daarbij sla je de plank volledig mis als je zegt 'ik heb al een QR code'. Niemand gaat jouw QR code scannen. Waarom zouden ze? Om vervolgens toch op je website uit te komen? Dan had jij maar het webadres moeten vermelden. Waarom moet een potentiele klant moeite doen? QR codes zijn niet een soort magisch middel om middelmatige bedrijven interessant te maken, net zomin als facebook dat is. Zo veel bedrijven denken er wel te komen door een pagina te maken en een QR code op alles te plakken. Dat heeft helemaal geen zin, het moet een middel zijn wat je doelbewust inzet en waarbij je uitgaat van de beleving van je publiek.
Het cruciale odnerdeel van die post was nou net de loterij, daarmee motiveer je mensen op je site terecht te komen die anders niet zouden komen kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |