abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132961955
Wie heeft ervaring met "guerilla marketing"? Zoja, wat had je gedaan, en was het effectief?

Zelf heb ik flink wat (mooie, strakke) glossy flyers voor m'n fotostudio laten drukken. Het glossy maakt het vrij opvallend als het tussen een krant zit. Heb er altijd bij me, wat ik dus bijvoorbeeld doe is elke keer als ik in de trein zit en een krant zie het er gewoon tussen duwen, valt niet overheen te kijken. Verder natuurlijk bij kappers etc. neerleggen, maar dat is niet echt guerilla marketing.

Verder nog tips in het algemeen? Alles is welkom! :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_132961986
:') TS is een offline spammer.
-
pi_132962125
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:44 schreef regiliopeace het volgende:
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_132962143
Guerilla marketing is bij uitstek iets waar creativiteit en vindingrijkheid voor nodig is. Ideeën gaan nadoen van andere heeft daar weinig mee te maken, evenals flyers bedrukken en deponeren.

Je moet iets verzinnen waar mensen van denken dat ga ik op Facebook, YouTube, Twitter etc. zetten. Dat moeten mijn vrienden zien.

Een bakker hier uit de buurt had een inhaker bij het EK voetbal bedacht, Nederland verloor van Duitsland en in die nacht heeft hij tot 5km buiten zijn dorp affiches geplakt bij lantaarnpalen, bushokjes met teksten als:

"Hun bakken er helemaal niets van, voor lekkere broodjes bakkerij Hans"
[Insert foto teleurgestelde Nederlands elftalspelers]

Heeft enorm veel positieve reacties opgeleverd. Ligt natuurlijk heel erg aan de branche waar je in zit of het erg effectief is. Niet elke stunt werkt voor elk bedrijf.
Of saté?
pi_132962145
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:44 schreef regiliopeace het volgende:
:D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
pi_132962176
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:49 schreef De-Hamster het volgende:
evenals flyers bedrukken en deponeren.
Klopt, maarja leek me ook wel relevant om te vermelden wat ik tot nu toe heb gedaan :)
pi_132962198
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:49 schreef De-Hamster het volgende:

"Hun bakken er helemaal niets van, voor lekkere broodjes bakkerij Hans"
[Insert foto teleurgestelde Nederlands elftalspelers]

"Hun bakken" :')
-
  Boks-Chick woensdag 6 november 2013 @ 14:52:34 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_132962232
Mijn eerste reactie bij dat soort marketing is standaard: doorscheuren en weggooien :P.

Ook van die mensen die van hun zaakje toch hun reclameflyer in je bus doen terwijl er op de bus staat: alleen geadresseerde post. Voor mij geldt: zorg dat je goed en duidelijk vindbaar bent op internet, als ik iets nodig heb in wat jij doet, vind ik je daar en als je verhaal dan goed is maak je kans.
lolwut
pi_132962243
Faal idd, ik neem aan dat het affiche wel in correct Nederlands was ;)
Of saté?
  woensdag 6 november 2013 @ 14:59:23 #10
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132962473
quote:
19s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:52 schreef BrandX het volgende:
Mijn eerste reactie bij dat soort marketing is standaard: doorscheuren en weggooien :P.
Dat kan jouw reactie zijn, maar het gaat erom dat je maar net iemand die flyer ziet die interesse heeft in het product. Al is het 1 op de 200, dan nog is het de moeite waard aangezien het geen bal kost :P

quote:
Ook van die mensen die van hun zaakje toch hun reclameflyer in je bus doen terwijl er op de bus staat: alleen geadresseerde post.
Dit doe ik dus niet.

quote:
Voor mij geldt: zorg dat je goed en duidelijk vindbaar bent op internet
Naamsbekendheid win je hier niet door. Tevens sta ik uiteraard op 1e pagina als je m'n bedrijfsnaam invoert, maar op Fotograaf (stad) sta ik helaas pas pagina 4. Ben flink bezig met de SEO, maar dat vergt veel tijd.
pi_132962475
ik zet over mijn balzak afdruk op. Ramen bomen autos alles
nee echt niet !
pi_132962555
quote:
19s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:52 schreef BrandX het volgende:

Ook van die mensen die van hun zaakje toch hun reclameflyer in je bus doen terwijl er op de bus staat: alleen geadresseerde post. Voor mij geldt: zorg dat je goed en duidelijk vindbaar bent op internet, als ik iets nodig heb in wat jij doet, vind ik je daar en als je verhaal dan goed is maak je kans.
True. Maar ik waardeer ook zeer een leuke guerilla marketing of andere online of offline creatieve reclame-uitingen. :Y
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_132962701
quote:
99s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:59 schreef Susteren het volgende:
Dat kan jouw reactie zijn, maar het gaat erom dat je maar net iemand die flyer ziet die interesse heeft in het product. Al is het 1 op de 200, dan nog is het de moeite waard aangezien het geen bal kost
Ga dan iig spammen op plekken waar je doelgroep uithangt, random flyers rondzwieren zal niet ontzettend veel helpen denk ik.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_132962821
Flyers verspreiden valt niet echt onder guerilla marketing lijkt me..

Ik ben zelf ooit toen ik nog hotelmanager was bij alle huizen in de omgeving (3 wijken) gaan aanbellen om me voor te stellen en ze uit te nodigen voor een kop koffie :) Klinkt misschien niet erg spannend maar door iets te doen dat andere bedrijven niet deden heb ik toen wel voor elkaar gekregen dat we binnen drie maanden al een vast gastenbestand uit de buurt hadden van 250 man. Etentjes, borrels, verjaardagen, alles werd bij ons gevierd.

En dat is volgens mij ook hoe je moet denken. Wat doet de concurrent niet?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_132962867
Oh de kosten vielen ook mee trouwens :P Paar zakken koffie en koekjes, vier dagen lopen en een paar blaren op mijn voeten ;)
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  woensdag 6 november 2013 @ 15:14:58 #16
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132963011
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:09 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Flyers verspreiden valt niet echt onder guerilla marketing lijkt me..

Ik ben zelf ooit toen ik nog hotelmanager was bij alle huizen in de omgeving (3 wijken) gaan aanbellen om me voor te stellen en ze uit te nodigen voor een kop koffie :) Klinkt misschien niet erg spannend maar door iets te doen dat andere bedrijven niet deden heb ik toen wel voor elkaar gekregen dat we binnen drie maanden al een vast gastenbestand uit de buurt hadden van 250 man. Etentjes, borrels, verjaardagen, alles werd bij ons gevierd.

En dat is volgens mij ook hoe je moet denken. Wat doet de concurrent niet?
Mooi verhaal! Flyeren etc. wordt vaak onderschat omdat velen het meteen weer weggooien. Waar ik dan weer naar kijk is die paar procent die hem wel goed bekijkt, naam ziet (en wellicht onthoud) en misschien wel mijn bedrijf noemt als iemand ooit een shoot nodig heeft :P

Zelf ben ik qua opzet in design en promotie anders dan de rest in de buurt. Ik besteed veel moeite in een gelikt design van de website en flyers. Tevens zijn we bezig met een commercial, dit wordt ook erg gaaf! Wordt qua sfeer een commercial die te vergelijken valt met:

We laten het ook door een Amerikaans voice-over bedrijf inspreken, wat weer voor een betere uitstraling zorgt (imho).

Waar anderen voor "Fotograaf naam hier" gaan, gaan wij voor een grotere, degelijke, strakke en no-nonsense uitstraling.

Dat is denk ik wel wat ons anders maakt :)
pi_132963204
quote:
99s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:14 schreef Susteren het volgende:

[..]

Mooi verhaal! Flyeren etc. wordt vaak onderschat omdat velen het meteen weer weggooien. Waar ik dan weer naar kijk is die paar procent die hem wel goed bekijkt, naam ziet (en wellicht onthoud) en misschien wel mijn bedrijf noemt als iemand ooit een shoot nodig heeft :P

Zelf ben ik qua opzet in design en promotie anders dan de rest in de buurt. Ik besteed veel moeite in een gelikt design van de website en flyers. Tevens zijn we bezig met een commercial, dit wordt ook erg gaaf! Wordt qua sfeer een commercial die te vergelijken valt met:

We laten het ook door een Amerikaans voice-over bedrijf inspreken, wat weer voor een betere uitstraling zorgt (imho).

Waar anderen voor "Fotograaf naam hier" gaan, gaan wij voor een grotere, degelijke, strakke en no-nonsense uitstraling.

Dat is denk ik wel wat ons anders maakt :)
Als het om jouw vak gaat (voor zover het nog een vak is, iedereen lijkt opeens "fotograaf" te zijn :') maar dat terzijde) zou je ook kunnen overwegen om potentiële klanten een foto toe te sturen van hun bedrijf en/of product, vrij van rechten onder voorwaarde dat je op de koffie mag komen bij de marketingmanager. Zo laat je zien wat je in huis hebt als het op kwaliteit en creativiteit aankomt en krijg je ook nog eens gelijk de juiste mensen te spreken.
  woensdag 6 november 2013 @ 15:23:50 #18
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132963355
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:19 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Als het om jouw vak gaat (voor zover het nog een vak is, iedereen lijkt opeens "fotograaf" te zijn :') maar dat terzijde) zou je ook kunnen overwegen om potentiële klanten een foto toe te sturen van hun bedrijf en/of product, vrij van rechten onder voorwaarde dat je op de koffie mag komen bij de marketingmanager. Zo laat je zien wat je in huis hebt als het op kwaliteit en creativiteit aankomt en krijg je ook nog eens gelijk de juiste mensen te spreken.
Thx voor de tip! Fotograaf noemen inderdaad velen zich helaas, wat het imago van de term niet ten goede komt.

M'n website is trouwens www.mincomedia.com (niet bedoeld als spam, heb er ook vrij weinig aan aangezien jullie waarschijnlijk ver weg wonen :D ), dan zie je meteen ook beetje de uitstraling die ik het graag wil geven.
pi_132963844
quote:
99s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:23 schreef Susteren het volgende:

[..]

Thx voor de tip! Fotograaf noemen inderdaad velen zich helaas, wat het imago van de term niet ten goede komt.

M'n website is trouwens www.mincomedia.com (niet bedoeld als spam, heb er ook vrij weinig aan aangezien jullie waarschijnlijk ver weg wonen :D ), dan zie je meteen ook beetje de uitstraling die ik het graag wil geven.
Laat het weten als je er wat mee doet, ben wel benieuwd :)

Je productfoto's zien er "levendiger" uit dan de foto's van mensen die voorbij komen op de homepage. Misschien dat je zou kunnen overwegen om iets duidelijker onderscheid te maken tussen je doelgroepen (particulier vs zakelijk).
pi_132965152
quote:

[..]

Ik lees je url als "Min comedia" :P

Mooie site, met mooie foto's trouwens collega ;)
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_132965973
Ik vind je kleurgebruik op je site goed, productfoto's ook wel, de foto's van mensen vind ik vlak en standaard. Ik zou iets diverser werk tonen. Nu oogt het alsof je gezinnetjes in de studio steeds op dezelfde manier fotografeert en verder alleen mikt op jonge meiden die model willen worden.

En dat engels vind ik een afknapper.

Qua guerilla marketing, ik vind een flyer ergens tussenstoppen niet spannend genoeg om die naam te mogen dragen. Als ik een flyer in de trein vind vat ik dat trouwens ook op als dat iemand hem gekregen heeft maar er niets aan vond ;)

Als ik jou was zou ik bijvoorbeeld een actie organiseren waarbij mensen even snel in vijf minuten een foto kunnen laten schieten voor op hun facebook, waarbij het lijkt alsof ze het soort ding aan het doen zijn dat mensen graag op facebook etaleren. Dat ze in Parijs zijn, of een beroemd persoon ontmoeten, weet ik veel. Als jij een dag besteed aan voor mensen zulke foto's fiksen en die aan hun geeft door ze op hun facebook te delen, dat is nou eens iets anders dan een foldertje. En zo kun je vast nog veel meer verzinnen, want dit kostte mij twee minuten om te bedenken en ik ken je bedrijf niet eens.
pi_132966236
quote:

[..]

Waarom is je site deels Engels, deels Nederlands? Kies toch, dit komt over alsof je hip wil zijn terwijl je het niet bent.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 6 november 2013 @ 16:29:33 #23
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132966344
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:05 schreef Maax het volgende:

[..]
Mooie site, met mooie foto's trouwens collega ;)
Thanks! :)
pi_132966387
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:22 schreef Dipkip het volgende:

Als ik jou was zou ik bijvoorbeeld een actie organiseren waarbij mensen even snel in vijf minuten een foto kunnen laten schieten voor op hun facebook, waarbij het lijkt alsof ze het soort ding aan het doen zijn dat mensen graag op facebook etaleren. Dat ze in Parijs zijn, of een beroemd persoon ontmoeten, weet ik veel. Als jij een dag bested aan voor mensen zulke foto's fiksen en die aan hun geeft door ze op hun facebook te delen, dat is nou eens iets anders dan een foldertje. En zo kun je vast nog veel meer verzinnen, want dit kostte mij twee minuten om te bedenken en ik ken je bedrijf niet eens.
Aan zoiets zat ik ook te denken. Logo wel goed in beeld en een dagj investeren...
Professioneel gifmenger.
  woensdag 6 november 2013 @ 16:30:54 #25
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_132966403
Ik heb ooit bij een uitzendbureau uit Sliedrecht gewerkt.
Twee jaar geleden moest de burgemeester van Sliedrecht aftreden vanwege iets met fraude (waar hij niks mee te maken had, maar hij was wel verantwoordelijk).
Toen de burgers een protestactie op poten gingen zetten om hem terug te halen als burgemeester, hebben we flyers gedrukt met het hoofd van die man erop met de tekst: "ook op zoek naar een nieuwe baan?" En de gegevens van ons uitzendbureau er bij.
  woensdag 6 november 2013 @ 16:31:46 #26
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132966444
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:27 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Waarom is je site deels Engels, deels Nederlands?
quote:
dit komt over alsof je hip wil zijn
Hierom ;)
Zo'n teksten bij foto's klinken nou eenmaal niet lekker in het Nederlands, maar dat is persoonlijk.
  woensdag 6 november 2013 @ 16:33:30 #27
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132966507
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:22 schreef Dipkip het volgende:
Ik vind je kleurgebruik op je site goed, productfoto's ook wel, de foto's van mensen vind ik vlak en standaard. Ik zou iets diverser werk tonen. Nu oogt het alsof je gezinnetjes in de studio steeds op dezelfde manier fotografeert en verder alleen mikt op jonge meiden die model willen worden.

En dat engels vind ik een afknapper.

Qua guerilla marketing, ik vind een flyer ergens tussenstoppen niet spannend genoeg om die naam te mogen dragen. Als ik een flyer in de trein vind vat ik dat trouwens ook op als dat iemand hem gekregen heeft maar er niets aan vond ;)

Als ik jou was zou ik bijvoorbeeld een actie organiseren waarbij mensen even snel in vijf minuten een foto kunnen laten schieten voor op hun facebook, waarbij het lijkt alsof ze het soort ding aan het doen zijn dat mensen graag op facebook etaleren. Dat ze in Parijs zijn, of een beroemd persoon ontmoeten, weet ik veel. Als jij een dag besteed aan voor mensen zulke foto's fiksen en die aan hun geeft door ze op hun facebook te delen, dat is nou eens iets anders dan een foldertje. En zo kun je vast nog veel meer verzinnen, want dit kostte mij twee minuten om te bedenken en ik ken je bedrijf niet eens.
Thanks voor de tips! Qua belichting kan ik het zo gek (en artistiek) als je maar wilt maken, maar het doel was eigenlijk vooral degelijkheid uitstralen, en daar passen naar mijn mening "degelijk" belichte foto's bij zonder veel fratsen :P

Zijn genoeg collega's die leuke foto's met color gels etc. maken, maar persoonlijk houd ik hier niet echt van. :)
pi_132966517
quote:
99s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:31 schreef Susteren het volgende:

[..]

[..]

Hierom ;)
Zo'n teksten bij foto's klinken nou eenmaal niet lekker in het Nederlands, maar dat is persoonlijk.
Het komt nogal wanhopig over, omdat het deels ook krom Engels is...
Professioneel gifmenger.
  woensdag 6 november 2013 @ 16:34:53 #29
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132966563
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het komt nogal wanhopig over, omdat het deels ook krom Engels is...
Ik denk dat dat iets persoonlijks is. Voor mij komen Nederlandse quotes weer erg saai over :)
  woensdag 6 november 2013 @ 16:35:25 #30
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132966587
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:30 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik heb ooit bij een uitzendbureau uit Sliedrecht gewerkt.
Twee jaar geleden moest de burgemeester van Sliedrecht aftreden vanwege iets met fraude (waar hij niks mee te maken had, maar hij was wel verantwoordelijk).
Toen de burgers een protestactie op poten gingen zetten om hem terug te halen als burgemeester, hebben we flyers gedrukt met het hoofd van die man erop met de tekst: "ook op zoek naar een nieuwe baan?" En de gegevens van ons uitzendbureau er bij.
Die is erg goed! _O-
  woensdag 6 november 2013 @ 16:37:21 #31
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132966687
Al die berichten (quasie grappige teksten via het contact formulier) die ik nu in mijn inbox krijg van grapjassen op fok, typisch weer :')
pi_132966762
Ik moet je 1 compliment geven. Dat die bewegende balk heen en weer te slepen is op een mobiele browser zie ik niet vaak!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_132966846
quote:

[..]

Ik wilde contact opnemen, maar kwam niet uit de som ;(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 6 november 2013 @ 16:52:03 #34
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132967371
quote:
99s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:37 schreef Susteren het volgende:
Al die berichten (quasie grappige teksten via het contact formulier) die ik nu in mijn inbox krijg van grapjassen op fok, typisch weer :')
:')
pi_132974981
quote:
99s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:33 schreef Susteren het volgende:
Thanks voor de tips! Qua belichting kan ik het zo gek (en artistiek) als je maar wilt maken, maar het doel was eigenlijk vooral degelijkheid uitstralen, en daar passen naar mijn mening "degelijk" belichte foto's bij zonder veel fratsen :P

Zijn genoeg collega's die leuke foto's met color gels etc. maken, maar persoonlijk houd ik hier niet echt van. :)
Je hoeft geen color gels te gebruiken om interessante foto's te maken. Je moet gewoon iets meer doen dan gezinnetjes voor een achtergrond zetten en ze goed belicht laten glimlachen.

Als je degelijkheid uit wil stralen prima, maar dat combineert weer voor geen donder met je engelse teksten en je pogingen tot gorilla marketing. Je wil nu hip en bijzonder zijn met een doorsnee maar degelijk product. Probeer je marketing en je product op een lijn te krijgen.
  woensdag 6 november 2013 @ 20:35:54 #36
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_132977030
reservatie fotoshoot :? moet dat geen reservering zijn? (bij onderwerp in je contactformulier)
  woensdag 6 november 2013 @ 20:36:53 #37
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132977075
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:35 schreef vuvuzela het volgende:
reservatie fotoshoot :? moet dat geen reservering zijn? (bij onderwerp in je contactformulier)
Uuhm, geen idee :@
  woensdag 6 november 2013 @ 20:38:40 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132977142
Wat is er guerrilla aan flyertjes tussen kranten proppen? Dan heb je het niet echt begrepen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 6 november 2013 @ 20:39:08 #39
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_132977166
quote:
99s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:36 schreef Susteren het volgende:

[..]

Uuhm, geen idee :@
reservatie levert een aantal Belgische googleresultaten op... ik zou er reservering van maken, ook al ben je bijna belg
  woensdag 6 november 2013 @ 20:47:33 #40
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_132977617
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:38 schreef Copycat het volgende:
Wat is er guerrilla aan flyertjes tussen kranten proppen? Dan heb je het niet echt begrepen.
DIt inderdaad. Net als het voorbeeld van het uitzendbureau op vorige pagina. Dat is een inhaker, geen guerilla marketing.
pi_132978252
zet je naam niet op flyers, maar op gebruiksartikelen die mensen altijd wel nodig hebben. Pennen en post-its als cliche voorbeeld. Spullen die mensen thuis bewaren en af en toe gebruiken. Steeds wanneer ze dat artikel gebruiken zien ze jouw naam en wanneer ze een foto willen laten maken zoeken ze die pen oid wel op. Mooiste is natuurlijk wel dat jij een origineel en geschikt artikel vindt om jouw site op te drukken.

overigens wel wat duurder en gerichter dan de guerrilla marketing waar jij het over had.

ga wanneer er een evenement is in jouw regio de stad in om mensen te fotograferen en geef ze je kaartje dat zij die foto gratis kunnen ophalen. Druk op de foto ook je sitenaam als logo en duim dat mensen die foto op een zichtbaar plekje in huis hangen. Kost wat, maar zorgt voor veel naamsbekendheid
pi_132978898
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:00 schreef Holenbeer het volgende:
ga wanneer er een evenement is in jouw regio de stad in om mensen te fotograferen en geef ze je kaartje dat zij die foto gratis kunnen ophalen. Druk op de foto ook je sitenaam als logo en duim dat mensen die foto op een zichtbaar plekje in huis hangen. Kost wat, maar zorgt voor veel naamsbekendheid
Je hebt nog wel kans dat mensen hem op facebook plempen met naam en al, maar voor iemand iets in huis ophangt denk ik dat iedereen er paint overheen haalt om dat weg te knippen.
pi_132979243
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:10 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Je hebt nog wel kans dat mensen hem op facebook plempen met naam en al, maar voor iemand iets in huis ophangt denk ik dat iedereen er paint overheen haalt om dat weg te knippen.
zou kunnen inderdaad. Diegene die de foto ophaalt kent in ieder geval TS zijn bedrijf en dat de foto gratis was genomen door een professionele fotograaf is een verhaal dat wel aardig is om te vertellen, omdat het niet heel vaak voorkomt. Mond tot mond reclame is wat dat betreft ook prima.
Als TS er ook nog een soort registreer variant aan koppelt in ruil voor de gratis foto, heeft hij ook direct persoonlijke gegevens (en hoeft hij geen foto's af te drukken die toch nooit opgehaald worden).

Maar ik ben verder geen marketeer oid en het idee valt nog zeker te finetunen en origineler te maken.
pi_132979778
Ga eens in de stad staan met een as-you-go stand. Laat voor 5¤ mensen een minuut of 10 voor de camera staan en stuur ze dan de beste foto's op. Als jij laat zien dat je echt zo goed bent dat je foto's zelfs zonder bewerken al goed genoeg zijn komen mensen van zelf wel naar je toko.
  woensdag 6 november 2013 @ 22:16:01 #45
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132983058
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:25 schreef Franknfurter het volgende:
Ga eens in de stad staan met een as-you-go stand. Laat voor 5¤ mensen een minuut of 10 voor de camera staan en stuur ze dan de beste foto's op. Als jij laat zien dat je echt zo goed bent dat je foto's zelfs zonder bewerken al goed genoeg zijn komen mensen van zelf wel naar je toko.
Mwaah, opzich leuk maar zet niet graag 6k aan apparatuur op een openbare weg ;)
pi_132983499
Je zou natuurlijk ook een QR-code op je flyers kunnen zetten met een soort loterij.

Inscannen om mee te doen --> QR code verwijst naar de website. 1 op de 100/250 wint iets.
Voordeel is dat mensen; je website bezoeken, actief bezig zijn met je flyer en het effect kan meten.

Flyers zijn voor het type bedrijf dat jij hebt waardeloos. Zo'n flyer zou zin hebben als je op dat moment een fotograaf nodig hebt... een half jaar later herinner je die naam echt niet meer.
  woensdag 6 november 2013 @ 22:38:46 #47
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132984423

Heb al qr code. Tevens is waardeloos natuurlijk kort door de bocht :P
  woensdag 6 november 2013 @ 23:20:00 #48
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_132986520
Ik ben niet echt van de flyers omdat het in de branche waar ik voornamelijk actief ben niet gebruikelijk is, maar ik moet zeggen dat die flyer me wel aanstaat. Goed design, leuk grietje op de voorkant, tekst dikgedrukt is goed denk ik. Alleen ben ik nog niet zeker over sommige Engelse teksten.

Tussen willekeurig wat kranten een flyer achter te laten mag natuurlijk geen guerilla marketing heten, maar ach, het zou je een klant op kunnen leveren. Ik ken jouw klanten niet, maar ik zou zorgen voor een marketingcommunicatiedoelgroep(let op; is groter dan de communicatiedoelgroep!). Moeders kunnen bijvoorbeeld tot deze marketingcommunicatiedoelgroep behoren omdat deze hun dochters kunnen beïnvloeden om een photoshoot te gaan doen. Mocht je dus echt effect willen zou ik wat verder segmenteren.
pi_132992444
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:20 schreef QuiCk01 het volgende:
Ik ben niet echt van de flyers omdat het in de branche waar ik voornamelijk actief ben niet gebruikelijk is, maar ik moet zeggen dat die flyer me wel aanstaat. Goed design, leuk grietje op de voorkant, tekst dikgedrukt is goed denk ik. Alleen ben ik nog niet zeker over sommige Engelse teksten.

Tussen willekeurig wat kranten een flyer achter te laten mag natuurlijk geen guerilla marketing heten, maar ach, het zou je een klant op kunnen leveren. Ik ken jouw klanten niet, maar ik zou zorgen voor een marketingcommunicatiedoelgroep(let op; is groter dan de communicatiedoelgroep!). Moeders kunnen bijvoorbeeld tot deze marketingcommunicatiedoelgroep behoren omdat deze hun dochters kunnen beïnvloeden om een photoshoot te gaan doen. Mocht je dus echt effect willen zou ik wat verder segmenteren.
Thanks voor die tip over de marketingcommunicatiedoelgroep, dit is dus als het ware een "indirecte" doelgroep?
pi_132993487
quote:
99s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:38 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]

Gaarne de persoonlijke gegevens van de chick op deze pic.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_132993513
Uit de website leid ik af dat je enkel studiofotoshoots doet voor particulieren? Klopt dit? indien niet, dan geeft je site de verkeerde boodschap. Kan ik bij terecht voor bedrijfsreportages, huwelijksfotografie enz, of net niet? Zorg dat dit duidelijk is
Voor een fotograaf zie ik ook erg weinig voorbeelden - er is veel verschil tussen fotografen (kwaltieit), maar ook qua stijl. Als iemand online zoekt, dan wil die toch eerst een iets meer uitgebreide portfiolio kunnen zien. Integreer een portfolio met verschillende doelgroepen, en/of link naar een online album.

Ik zie enkel een emailadres. Geen echt adres. Je wil als klant kunnen beoordelen hoe legitiem een wesbiet is. Voeg ook een telefoonnummer toe, want als je op zoek bent naar een fotograaf is een rondje bellen soms sneller; of als bv een klant een last minute klus heeft
  donderdag 7 november 2013 @ 10:01:03 #52
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_132994290
quote:
99s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:35 schreef Susteren het volgende:

[..]

Die is erg goed! _O-
Dat vond die burgemeester niet ;)
pi_132994344

Wat ik hoor als iemand een flyer uitdeelt :')
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_132995021
quote:
99s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:38 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]

Je lijkt totaal niet gevoelig voor wat mensen je hier vertellen. Dit is de eerlijkste feedback die je gaat krijgen. Het is waardevol. Denk er even over na voor je alles afdoet met 'jawel dat werkt wel'.

Daarbij sla je de plank volledig mis als je zegt 'ik heb al een QR code'. Niemand gaat jouw QR code scannen. Waarom zouden ze? Om vervolgens toch op je website uit te komen? Dan had jij maar het webadres moeten vermelden. Waarom moet een potentiele klant moeite doen? QR codes zijn niet een soort magisch middel om middelmatige bedrijven interessant te maken, net zomin als facebook dat is. Zo veel bedrijven denken er wel te komen door een pagina te maken en een QR code op alles te plakken. Dat heeft helemaal geen zin, het moet een middel zijn wat je doelbewust inzet en waarbij je uitgaat van de beleving van je publiek.

Het cruciale odnerdeel van die post was nou net de loterij, daarmee motiveer je mensen op je site terecht te komen die anders niet zouden komen kijken.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:20:14 #55
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_133001578
quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:19 schreef Susteren het volgende:

[..]

Thanks voor die tip over de marketingcommunicatiedoelgroep, dit is dus als het ware een "indirecte" doelgroep?
Ja een combinatie van zowel direct als indirect. De marketingcommunicatiedoelgroep is altijd groter dan de marketingdoelgroep. Je wilt naast de marketingdoelgroep dan ook de mensen bereiken die de afnemers kunnen beïnvloeden. Dus bijvoorbeeld de moeders die hun dochters gaan motiveren om dit te gaan doen. Je kan ook bedenken wie er allemaal een stem hebben in het proces van aankoop.
Ik weet ze niet allemaal meer uit m'n hoofd, maar je hebt bijv: beslisser, koper(hoeft niet de betaler te zijn!), betaler, gebruiker, beïnvloeder enzovoorts. Dan heb je dat duidelijk en kan je daarna kijken wie je wilt bereiken en hoe je dat wil gaan doen.
pi_133002994
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:32 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Je lijkt totaal niet gevoelig voor wat mensen je hier vertellen. Dit is de eerlijkste feedback die je gaat krijgen. Het is waardevol. Denk er even over na voor je alles afdoet met 'jawel dat werkt wel'.

Daarbij sla je de plank volledig mis als je zegt 'ik heb al een QR code'. Niemand gaat jouw QR code scannen. Waarom zouden ze? Om vervolgens toch op je website uit te komen? Dan had jij maar het webadres moeten vermelden. Waarom moet een potentiele klant moeite doen? QR codes zijn niet een soort magisch middel om middelmatige bedrijven interessant te maken, net zomin als facebook dat is. Zo veel bedrijven denken er wel te komen door een pagina te maken en een QR code op alles te plakken. Dat heeft helemaal geen zin, het moet een middel zijn wat je doelbewust inzet en waarbij je uitgaat van de beleving van je publiek.

Het cruciale odnerdeel van die post was nou net de loterij, daarmee motiveer je mensen op je site terecht te komen die anders niet zouden komen kijken.
Inderdaad, ik scan nooit een QR code, tenzij ik daartoe geprikkeld word, zoals inderdaad met een loting of iets dergelijks (maar dan ook zelden eigenlijk).

Flyers zijn voor TS volgens mij ook van (zeer) beperkt nut. Natuurlijk kan er net iemand uit de regio op zoek zijn naar een fotostudio, maar hoeveel zullen er rondlopen die op dat moment naar een studio op zoek zijn? Ben je dat niet, dan zie je de flyer niet eens, laat staan dat je de naam zal onthouden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_133003635
QR codes zijn inderdaad niet echt interessant. Gewoon je website vermelden. Flyer ziet er strak uit. Wel zou ik je willen aanraden om óf Nederlands, óf Engels te gebruiken. Beiden is niet zo'n topper. En als je Engels gebruikt, laat het dan even goed nakijken. Wat ik nu zie is - vergeef mij mijn eerlijkheid - tenenkrommend. Deze batch zou ik door de shredder halen en even opnieuw doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')