quote:
Klopt, maarja leek me ook wel relevant om te vermelden wat ik tot nu toe heb gedaanquote:Op woensdag 6 november 2013 14:49 schreef De-Hamster het volgende:
evenals flyers bedrukken en deponeren.
"Hun bakken"quote:Op woensdag 6 november 2013 14:49 schreef De-Hamster het volgende:
"Hun bakken er helemaal niets van, voor lekkere broodjes bakkerij Hans"
[Insert foto teleurgestelde Nederlands elftalspelers]
Dat kan jouw reactie zijn, maar het gaat erom dat je maar net iemand die flyer ziet die interesse heeft in het product. Al is het 1 op de 200, dan nog is het de moeite waard aangezien het geen bal kostquote:Op woensdag 6 november 2013 14:52 schreef BrandX het volgende:
Mijn eerste reactie bij dat soort marketing is standaard: doorscheuren en weggooien.
Dit doe ik dus niet.quote:Ook van die mensen die van hun zaakje toch hun reclameflyer in je bus doen terwijl er op de bus staat: alleen geadresseerde post.
Naamsbekendheid win je hier niet door. Tevens sta ik uiteraard op 1e pagina als je m'n bedrijfsnaam invoert, maar op Fotograaf (stad) sta ik helaas pas pagina 4. Ben flink bezig met de SEO, maar dat vergt veel tijd.quote:Voor mij geldt: zorg dat je goed en duidelijk vindbaar bent op internet
True. Maar ik waardeer ook zeer een leuke guerilla marketing of andere online of offline creatieve reclame-uitingen.quote:Op woensdag 6 november 2013 14:52 schreef BrandX het volgende:
Mijn eerste reactie bij dat soort marketing is standaard: doorscheuren en weggooien.
Ook van die mensen die van hun zaakje toch hun reclameflyer in je bus doen terwijl er op de bus staat: alleen geadresseerde post. Voor mij geldt: zorg dat je goed en duidelijk vindbaar bent op internet, als ik iets nodig heb in wat jij doet, vind ik je daar en als je verhaal dan goed is maak je kans.
Ga dan iig spammen op plekken waar je doelgroep uithangt, random flyers rondzwieren zal niet ontzettend veel helpen denk ik.quote:Op woensdag 6 november 2013 14:59 schreef Susteren het volgende:
Dat kan jouw reactie zijn, maar het gaat erom dat je maar net iemand die flyer ziet die interesse heeft in het product. Al is het 1 op de 200, dan nog is het de moeite waard aangezien het geen bal kost
Mooi verhaal! Flyeren etc. wordt vaak onderschat omdat velen het meteen weer weggooien. Waar ik dan weer naar kijk is die paar procent die hem wel goed bekijkt, naam ziet (en wellicht onthoud) en misschien wel mijn bedrijf noemt als iemand ooit een shoot nodig heeftquote:Op woensdag 6 november 2013 15:09 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Flyers verspreiden valt niet echt onder guerilla marketing lijkt me..
Ik ben zelf ooit toen ik nog hotelmanager was bij alle huizen in de omgeving (3 wijken) gaan aanbellen om me voor te stellen en ze uit te nodigen voor een kop koffieKlinkt misschien niet erg spannend maar door iets te doen dat andere bedrijven niet deden heb ik toen wel voor elkaar gekregen dat we binnen drie maanden al een vast gastenbestand uit de buurt hadden van 250 man. Etentjes, borrels, verjaardagen, alles werd bij ons gevierd.
En dat is volgens mij ook hoe je moet denken. Wat doet de concurrent niet?
Als het om jouw vak gaat (voor zover het nog een vak is, iedereen lijkt opeens "fotograaf" te zijnquote:Op woensdag 6 november 2013 15:14 schreef Susteren het volgende:
[..]
Mooi verhaal! Flyeren etc. wordt vaak onderschat omdat velen het meteen weer weggooien. Waar ik dan weer naar kijk is die paar procent die hem wel goed bekijkt, naam ziet (en wellicht onthoud) en misschien wel mijn bedrijf noemt als iemand ooit een shoot nodig heeft
Zelf ben ik qua opzet in design en promotie anders dan de rest in de buurt. Ik besteed veel moeite in een gelikt design van de website en flyers. Tevens zijn we bezig met een commercial, dit wordt ook erg gaaf! Wordt qua sfeer een commercial die te vergelijken valt met:
We laten het ook door een Amerikaans voice-over bedrijf inspreken, wat weer voor een betere uitstraling zorgt (imho).
Waar anderen voor "Fotograaf naam hier" gaan, gaan wij voor een grotere, degelijke, strakke en no-nonsense uitstraling.
Dat is denk ik wel wat ons anders maakt
Thx voor de tip! Fotograaf noemen inderdaad velen zich helaas, wat het imago van de term niet ten goede komt.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:19 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Als het om jouw vak gaat (voor zover het nog een vak is, iedereen lijkt opeens "fotograaf" te zijnmaar dat terzijde) zou je ook kunnen overwegen om potentiële klanten een foto toe te sturen van hun bedrijf en/of product, vrij van rechten onder voorwaarde dat je op de koffie mag komen bij de marketingmanager. Zo laat je zien wat je in huis hebt als het op kwaliteit en creativiteit aankomt en krijg je ook nog eens gelijk de juiste mensen te spreken.
Laat het weten als je er wat mee doet, ben wel benieuwdquote:Op woensdag 6 november 2013 15:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
Thx voor de tip! Fotograaf noemen inderdaad velen zich helaas, wat het imago van de term niet ten goede komt.
M'n website is trouwens www.mincomedia.com (niet bedoeld als spam, heb er ook vrij weinig aan aangezien jullie waarschijnlijk ver weg wonen), dan zie je meteen ook beetje de uitstraling die ik het graag wil geven.
Ik lees je url als "Min comedia"quote:Op woensdag 6 november 2013 15:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
Thx voor de tip! Fotograaf noemen inderdaad velen zich helaas, wat het imago van de term niet ten goede komt.
M'n website is trouwens www.mincomedia.com (niet bedoeld als spam, heb er ook vrij weinig aan aangezien jullie waarschijnlijk ver weg wonen), dan zie je meteen ook beetje de uitstraling die ik het graag wil geven.
Waarom is je site deels Engels, deels Nederlands? Kies toch, dit komt over alsof je hip wil zijn terwijl je het niet bent.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
Thx voor de tip! Fotograaf noemen inderdaad velen zich helaas, wat het imago van de term niet ten goede komt.
M'n website is trouwens www.mincomedia.com (niet bedoeld als spam, heb er ook vrij weinig aan aangezien jullie waarschijnlijk ver weg wonen), dan zie je meteen ook beetje de uitstraling die ik het graag wil geven.
Thanks!quote:Op woensdag 6 november 2013 16:05 schreef Maax het volgende:
[..]
Mooie site, met mooie foto's trouwens collega
Aan zoiets zat ik ook te denken. Logo wel goed in beeld en een dagj investeren...quote:Op woensdag 6 november 2013 16:22 schreef Dipkip het volgende:
Als ik jou was zou ik bijvoorbeeld een actie organiseren waarbij mensen even snel in vijf minuten een foto kunnen laten schieten voor op hun facebook, waarbij het lijkt alsof ze het soort ding aan het doen zijn dat mensen graag op facebook etaleren. Dat ze in Parijs zijn, of een beroemd persoon ontmoeten, weet ik veel. Als jij een dag bested aan voor mensen zulke foto's fiksen en die aan hun geeft door ze op hun facebook te delen, dat is nou eens iets anders dan een foldertje. En zo kun je vast nog veel meer verzinnen, want dit kostte mij twee minuten om te bedenken en ik ken je bedrijf niet eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |