abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:17:12 #201
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_135014571
Telt Frozen ook als musical? Want ik zing al weken "Let it gooooo!" :@
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:30:16 #202
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_135023775
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:17 schreef Ang3l het volgende:
Dat ligt eraan....... Gezongen door Idina Menzel, dan is het musical, gezongen door Demi Lovato, dan is het pop. :Y :P
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:31:51 #203
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_135023848
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:30 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat ligt eraan....... Gezongen door Idina Menzel, dan is het musical, gezongen door Demi Lovato, dan is het pop. :Y :P
Die eerste. Die tweede versie vind ik stukken minder mooi ;)
L'Amour menaçant:
pi_135993924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:17 schreef Ang3l het volgende:
Daar is ie toch ook voor geschreven, om later op de planken te komen? Ik las ergens zoiets.

Afgelopen vrijdag dus naar Love Story geweest. De story was niet heel interessant. Maar er zat wel meer toneel in dan veel andere musicals. De scenes tussen Freek en zijn vader vielen op. En er zat een grappig gedeelte in rond pasta en net na hun huwelijk, wat mij en mijn moeder erg aansprak.
Ik hoorde wat mensen naast ons snikken. Hadden wij dit keer geen last van. Maar ik kan me voorstellen dat dit erg dichtbij kan komen.

Love vooral voor alle mooie stemmen. Zowel die van Freek en Celinde, maar ook iedereen daarachter voegde veel moois toe.
Jammer dat Marleen er niet was. Ik geloof wel dat haar story inderdaad wat groter was geweest als ze er wel was. Käthe heeft wel ook een grote stem. En dat dunne meisje in het ensemble ook. Ik denk dat dit Liss is geweest?

Love en lof dus vooral voor alle mooie stemmen die keurig netjes in elkaar weefden.
  maandag 17 februari 2014 @ 22:58:42 #206
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_136832181
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 01:22 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Daar is ie toch ook voor geschreven, om later op de planken te komen? Ik las ergens zoiets.

Afgelopen vrijdag dus naar Love Story geweest. De story was niet heel interessant. Maar er zat wel meer toneel in dan veel andere musicals. De scenes tussen Freek en zijn vader vielen op. En er zat een grappig gedeelte in rond pasta en net na hun huwelijk, wat mij en mijn moeder erg aansprak.
Ik hoorde wat mensen naast ons snikken. Hadden wij dit keer geen last van. Maar ik kan me voorstellen dat dit erg dichtbij kan komen.

Love vooral voor alle mooie stemmen. Zowel die van Freek en Celinde, maar ook iedereen daarachter voegde veel moois toe.
Jammer dat Marleen er niet was. Ik geloof wel dat haar story inderdaad wat groter was geweest als ze er wel was. Käthe heeft wel ook een grote stem. En dat dunne meisje in het ensemble ook. Ik denk dat dit Liss is geweest?

Love en lof dus vooral voor alle mooie stemmen die keurig netjes in elkaar weefden.
Ik ga 'm woensdag bekijken. Ik ben benieuwd!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 22:04:34 #207
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_137031074
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:58 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik ga 'm woensdag bekijken. Ik ben benieuwd!
Ik vond 'm erg de moeite waard. Erg mooi gezongen, en ook al was het een dun verhaaltje, toch wel erg ontroerend.

Komende donderdag staat Little Voice op het programma, met Suzan Seegers. Klonk erg goed tijdens de Uitmarkt, en nu eens zien hoe de hele voorstelling is...
pi_137031132
Ik ga komende week naar De Kleine Blonde Dood, hoorde dat de musical niet goed loopt.
Dus ben erg benieuwd.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 23 februari 2014 @ 12:38:48 #209
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137043894
Iedereen dit al gezien?

Gerenommeerd componist Dirk Brossé (o.a. Koko Flanel, Daens, Rembrandt) en onze eigen Allard Blom (o.a. Josephine B., Ganesha,Daens, Alles of Iets, Les Liaisons Dangereuses, Sprookjesboom, Wat Zien Ik?! en Op Hoop van Zegen) zijn samen aan het werk om een musical spektakel neer te zetten ter herdenking aan 1914-1918, dit jaar honderd jaar geleden.

Onder leiding van regisseur Frank van Laecke (begonnen als regisseur van de Musical afdeling van het Koninklijk Ballet van Vlaanderen en zijn sporen al zeer degelijk verdiend) heeft na een eerder enorm project (Kuifje en de zonnetempel) nu zijn tanden in dit stuk gezet. Frank kennende wordt dit 14-18 dan ook een grandioos spektakel. Kan bijna niet wachten.

Wat wel bijzonder is, de musical zal ook een aantal engelstalige uitvoeringen hebben, waarvoor zelfs engelstalige acteurs zullen worden gebruikt. Ook het decor is spectaculair, want de tribune wordt in en uitgereden, en in de musical betrokken. Meer info onderstaand.

http://www.1418.nu/

zondag 23 februari 2014 @ 14:03:00 #210
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137046937
Gevalletje "wat die nederlanders kunnen met Soldaat van Oranje, kunnen wij ook", geloof ik. Ben benieuwd.

De twee nummers vond ik wel mooi.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 23 februari 2014 @ 15:06:04 #211
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137049378
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:03 schreef wonderer het volgende:
Gevalletje "wat die nederlanders kunnen met Soldaat van Oranje, kunnen wij ook", geloof ik. Ben benieuwd.

De twee nummers vond ik wel mooi.
Ghehe, het was onvermijdelijk dat die vergelijking getrokken zou gaan worden ;)
Nou ja, het zijn twee verschillende oorlogen zullen we dan maar denken.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:13:52 #212
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_137249541
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:04 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik vond 'm erg de moeite waard. Erg mooi gezongen, en ook al was het een dun verhaaltje, toch wel erg ontroerend.

Komende donderdag staat Little Voice op het programma, met Suzan Seegers. Klonk erg goed tijdens de Uitmarkt, en nu eens zien hoe de hele voorstelling is...
Eigenlijk vreemd dat deze voorstelling tijdens de Musical-Sing-A-Long meedeed, aangezien dit dus echt geen musical was, maar een toneelstuk, waarin toevallig ook een paar nummers gezongen werden. Wel door Suzan Seegers trouwens, die dat magnifiek deed. Hele goede imitaties van Edith Piaf, Shirley Bassey, Willeke Alberti...
pi_137540644
Ik wil in april dolgraag naar Love Story, ben hier erg benieuwd naar.

Ik hou normaal gesproken niet zo van musicals/toneel, maar deze laat ik niet schieten.

Mijn laatste musical was Mamma Mia, vanwege John Vooijs, maar die was er helemaal niet,
viel dus een beetje tegen achteraf. :')

Kan ik ergens gewaar worden of Freek daadwerkelijk 4 april moet spelen?
Wil`m graag een keer zien spelen :)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zondag 9 maart 2014 @ 14:16:38 #214
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_137543480
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:29 schreef Miam het volgende:
Ik wil in april dolgraag naar Love Story, ben hier erg benieuwd naar.

Ik hou normaal gesproken niet zo van musicals/toneel, maar deze laat ik niet schieten.

Mijn laatste musical was Mamma Mia, vanwege John Vooijs, maar die was er helemaal niet,
viel dus een beetje tegen achteraf. :')

Kan ik ergens gewaar worden of Freek daadwerkelijk 4 april moet spelen?
Wil`m graag een keer zien spelen :)
Ik heb niets gehoord over alternates of understudies. En het is niet zo dat ze dag-in-dag-uit moeten spelen volgens mij. Dus de kans dat je 'm niet treft is volgens mij (vrijwel) 0%.
  zondag 9 maart 2014 @ 14:18:26 #215
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_137543513
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 14:16 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik heb niets gehoord over alternates of understudies. En het is niet zo dat ze dag-in-dag-uit moeten spelen volgens mij. Dus de kans dat je 'm niet treft is volgens mij (vrijwel) 0%.
Oeps, ik neem het meteen weer terug. Als ik kijk op http://www.musicals.nl/cast-love-story.asp zie ik dat er zelfs meerdere understudies zijn... :{
pi_137550738
quote:
15s.gif Op zondag 9 maart 2014 14:18 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Oeps, ik neem het meteen weer terug. Als ik kijk op http://www.musicals.nl/cast-love-story.asp zie ik dat er zelfs meerdere understudies zijn... :{
Ah, helaas. 100% zekerheid is er dus niet ... jammer.
Misschien twitter in de gaten houden...
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_137605544
@ Iwanius: Ja, volgens mij was zij het.

@ Twoflower: Goed om te horen. Volgens mij is het bij deze musical veel dat mensen voor de zang gaan of dit het beste gedeelte vinden.
Suzan ben ik niet zo'n fan van, eerlijk gezegd.

@ Miam: Dit forum wil ook nog weleens helpen. Bij het topic speeldata of bij de betreffende musical kan je veel vinden. Ik lees er geregeld als ik iets wil weten.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 05:50:16 #218
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_137607302
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:28 schreef Phoenixbirdy het volgende:

@ Twoflower: Goed om te horen. Volgens mij is het bij deze musical veel dat mensen voor de zang gaan of dit het beste gedeelte vinden.

Misschien dat toch meer mensen het doorhebben, want de zaal was absoluut niet uitverkocht, terwijl dat bij de meeste musicals toch wel het geval is.
Wat dat betreft ben ik 24 april benieuwd hoe druk het is bij Putting It Together, en een week later bij Tick, Tick... BOOM! Als het daar ook niet vol zit, dan accepteer ik pas dat de crisis nu echt heeft toegeslagen. :P (Of dat het gewoon kleine niet-Joop/Albert voorstellingen zijn. :P )
pi_137624902
Ik vrees dat je dat toch zal moeten toegeven. Ook in concertland gaat het erg slecht en dat is al jaren zo. Het is nog maar een klein gedeelte van het land die zijn geld uitgeeft aan kaarten. (Lees: de echte upper class. Hoewel ik in de jaren steeds meer spijkerbroeken zag bij het publiek, zijn dit toch nog de mensen met geld.) Om over cd's, programmaboeken, t shirts en dergelijke nog niet te spreken.

Welke musicals zijn nog wel uitverkocht eigenlijk? En dat is dan vast omdat ze er een last minute actie uitgooien? Of kaarten met een prijsvraag weggeven?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:51:23 #220
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_137628550
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:33 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Ik vrees dat je dat toch zal moeten toegeven. Ook in concertland gaat het erg slecht en dat is al jaren zo. Het is nog maar een klein gedeelte van het land die zijn geld uitgeeft aan kaarten. (Lees: de echte upper class. Hoewel ik in de jaren steeds meer spijkerbroeken zag bij het publiek, zijn dit toch nog de mensen met geld.) Om over cd's, programmaboeken, t shirts en dergelijke nog niet te spreken.

Welke musicals zijn nog wel uitverkocht eigenlijk? En dat is dan vast omdat ze er een last minute actie uitgooien? Of kaarten met een prijsvraag weggeven?
Moet jij maar eens op korte termijn kaarten voor Soldaat van Oranje zien te bestellen. Gaat erg lastig. Die is namelijk wel steeds (vrijwel) uitverkocht. En toch niet de goedkoopste...
En bij Love Story in De Flint zat het ook gewoon vol. Maar Little Voice (ook in De Flint) dus niet. Het is dus niet zo dat men weg blijft bij alle voorstellingen. Waarschijnlijk is men gewoon kritischer geworden. Je kunt je geld immers maar 1 keer uitgeven...
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:36:12 #221
202348 Susi
Temple of Love
pi_137634222
Twee weken geleden kaarten besteld voor SvO, de eerste keer in het weekend naast elkaar was pas in september...
pi_137761752
Iemand die zich er iets van kan voorstellen en wel die nieuwe musical die in NYC in première is gegaan van Joop van de Ende genaamd Rocky?

Waar ik heen wil is dat het van oorsprong iets is wat voor het witte doek is geschreven en daar zijn bekendheid ook aan dankt alleen om dat nu in een musical vorm in een theater neer te zetten kan m.i.nooit het eerdere succes op film evenaren. Sowieso ben ik het eens met sommigen die zeggen dat niet alle musicals in theaters ook op het witte doek een succes zijn (en visa versa) gewoon omdat eerdere indrukken bijna altijd latere indrukken overtreffen waardoor het bijna altijd tegenvalt.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:53:26 #223
71919 wonderer
pi_137766433
Die in hamburg schijnt eigenlijk best gaaf te zijn, hoorde ik van kritische vrienden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_137796852
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:51 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Moet jij maar eens op korte termijn kaarten voor Soldaat van Oranje zien te bestellen. Gaat erg lastig. Die is namelijk wel steeds (vrijwel) uitverkocht. En toch niet de goedkoopste...
En bij Love Story in De Flint zat het ook gewoon vol. Maar Little Voice (ook in De Flint) dus niet. Het is dus niet zo dat men weg blijft bij alle voorstellingen. Waarschijnlijk is men gewoon kritischer geworden. Je kunt je geld immers maar 1 keer uitgeven...
SvO zal inderdaad een van de weinigen zijn die nog goed loopt, ja. Zal dat misschien ook komen omdat de cast daar van tijd tot tijd veranderd? Er zijn mensen die alle understudies enzo willen zien.

quote:
11s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:36 schreef Susi het volgende:
Twee weken geleden kaarten besteld voor SvO, de eerste keer in het weekend naast elkaar was pas in september...
Hey, Susi. Dat is een eind weg. Van de andere kant, ik bestel ook weleens kaarten voor bijna een jaar verder. Dus wachten vind ik niet erg als ik iets wil zien.
pi_137936655
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:28 schreef Phoenixbirdy het volgende:
@ Iwanius: Ja, volgens mij was zij het.

@ Miam: Dit forum wil ook nog weleens helpen. Bij het topic speeldata of bij de betreffende musical kan je veel vinden. Ik lees er geregeld als ik iets wil weten.
Dank voor de link!

Ik heb even gekeken maar vooralsnog geen nieuws wat betreft Freek.. ik wacht het nog even af.
Wel speelt Liss vanavond zag ik.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:20:16 #226
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_138171533
Nou, van het weekend naar Jersey Boys geweest. Was wel aardig, maar ik had toch op meer gehoopt.
Eigenlijk is het (in mijn ogen) meer een toneelstuk, dat over de 4 Seasons gaat, en waarin ook nummers van de 4 Seasons te horen zijn. Maar de nummers hebben verder niet echt interactie met het verhaal. Goed gezongen hoor, dat wel, maar 't is niet mijn soort musical.

Daarnaast zat ik me ook nog te ergeren aan het publiek. Er werd erg veel gekucht, en zelfs door sommige mensen gepraat. Zo erg heb ik het in tijden niet meer meegemaakt in het theater... :{
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:09:11 #227
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138192999
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:20 schreef Twoflower het volgende:
Nou, van het weekend naar Jersey Boys geweest. Was wel aardig, maar ik had toch op meer gehoopt.
Eigenlijk is het (in mijn ogen) meer een toneelstuk, dat over de 4 Seasons gaat, en waarin ook nummers van de 4 Seasons te horen zijn. Maar de nummers hebben verder niet echt interactie met het verhaal. Goed gezongen hoor, dat wel, maar 't is niet mijn soort musical.

Daarnaast zat ik me ook nog te ergeren aan het publiek. Er werd erg veel gekucht, en zelfs door sommige mensen gepraat. Zo erg heb ik het in tijden niet meer meegemaakt in het theater... :{
Is dat bij een jukebox musical niet bijna altijd t geval?
L'Amour menaçant:
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:33:14 #228
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_138195625
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:09 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nou, zoveel heb ik er niet gezien. Mamma Mia hebben ze echt het verhaal om de nummers heen geschreven. Van We Will Rock You weet ik het eigenlijk niet. (Nooit gezien, trok me niet.)

Maar misschien hoopte ik ook gewoon te veel. Bij de Verlinde-shows over Wim Sonneveld en Ramses had ik er niet zo'n last van...
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:54:24 #229
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138196317
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:09 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Yup. Daarom vind ik ze ook verfoeilijk, en niets met musical van doen hebben, maar puur met money-making producers die een snelle manier zien om nog even gauw wat centen uit het Nederlandse 'publiek', die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is, te wurmen. Gooi wat liedjes op een hoop, flans er een niemendalletje omheen, niet persé context gericht, kassa. En dat publiek, oliedom als het is, denkt zeer cultureel bezig te zijn. Maar een musical als Notre Dame de Paris vinden ze te langdradig :')

Ik heb nog nooit een cent betaald aan dergelijke sfeerloze wangedrochten.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:59:46 #230
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138196494
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:54 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Yup. Daarom vind ik ze ook verfoeilijk, en niets met musical van doen hebben, maar puur met money-making producers die een snelle manier zien om nog even gauw wat centen uit het Nederlandse 'publiek', die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is, te wurmen. Gooi wat liedjes op een hoop, flans er een niemendalletje omheen, niet persé context gericht, kassa. En dat publiek, oliedom als het is, denkt zeer cultureel bezig te zijn. Maar een musical als Notre Dame de Paris vinden ze te langdradig :')

Ik heb nog nooit een cent betaald aan dergelijke sfeerloze wangedrochten.
Sowieso, denken dat je met naar een musical gaan cultureel bezig bent..... ;) >:)

*rent weg*
L'Amour menaçant:
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:17:04 #231
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138198956
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:59 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Sowieso, denken dat je met naar een musical gaan cultureel bezig bent..... ;) >:)
:D
Toch wel, mijn beste, als het maar een fatsoenlijke musical is. Of opera.
quote:
*rent weg*
Niet nodig hoor. Ook jij hebt recht op je mening ;)
  woensdag 26 maart 2014 @ 22:51:30 #232
71919 wonderer
pi_138211349
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:33 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Nou, zoveel heb ik er niet gezien. Mamma Mia hebben ze echt het verhaal om de nummers heen geschreven. Van We Will Rock You weet ik het eigenlijk niet. (Nooit gezien, trok me niet.)

Maar misschien hoopte ik ook gewoon te veel. Bij de Verlinde-shows over Wim Sonneveld en Ramses had ik er niet zo'n last van...
Wwry was gruwelijk random. Zorro was ook kut. Ik vond alleen mamma mia goed met bestaande muziek.
  zaterdag 5 april 2014 @ 09:13:44 #233
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_138532463
Goh, ik ben wel benieuwd. http://www.musicalworld.nl/artikel/1418_repetitie_interviews/ Maar de show wordt blijkbaar maar 100 minuten....
  zaterdag 5 april 2014 @ 09:23:37 #234
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_138532551
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:33 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Van We Will Rock You weet ik het eigenlijk niet. (Nooit gezien, trok me niet.)
Die heb ik in Edinburgh gezien omdat we tegenover het theater in het hotel zaten en toen de gelegenheid maar gebruikt hebben, na flink wat twijfel. Die twijfel was terecht, zelfs in het Engels met de originele songteksten was het verschrikkelijk.
Totaal onsamenhangend verhaal in de toekomst waarbij het verboden is om naar rockmuziek te luisteren. Tsja, je moet toch wat...
  zaterdag 5 april 2014 @ 18:21:01 #235
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138543431
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 09:13 schreef Twoflower het volgende:
Goh, ik ben wel benieuwd. http://www.musicalworld.nl/artikel/1418_repetitie_interviews/ Maar de show wordt blijkbaar maar 100 minuten....
Heb ik op 23 februari al een uitgebreide post aan besteed in dit topic, maar blijkbaar had niemand interesse. Ga jij erheen? 100 Minuten is niet extreem kort hoor. Meestal duurt een theatervoorstelling voor de pauze een goeie 75 minuten en na de pauze nog 45 tot 50 minuten.
  zaterdag 5 april 2014 @ 19:29:52 #236
71919 wonderer
pi_138545662
Sonneveld was prachtig. En Tony blijft een geweldige kerel.
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:56:06 #237
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138556865
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:29 schreef wonderer het volgende:
Sonneveld was prachtig. En Tony blijft een geweldige kerel.
:Y on both accounts.
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:57:24 #238
71919 wonderer
pi_138556904
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:56 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

:Y on both accounts.
Hij vond me een lekker ding 8-)

Maar het was echt goed, Sonneveld schemerde er vaak echt doorheen, en ze hadden allemaal zo veel plezier op de planken. Mooie stemmen. Mooie mensen. En ik vond de vorm waarin het verhaal verteld werd heel goed gevonden.
  zondag 6 april 2014 @ 12:44:07 #239
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138565243
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:57 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hij vond me een lekker ding 8-)

Maar het was echt goed, Sonneveld schemerde er vaak echt doorheen, en ze hadden allemaal zo veel plezier op de planken. Mooie stemmen. Mooie mensen. En ik vond de vorm waarin het verhaal verteld werd heel goed gevonden.
Ben ik helemaal met je eens, ik vond het ook geweldig. En Teuntje leek er af en toe griezelig veel op. Vooral bij de wat stillere nummers.

Ik ben heel benieuwd naar de première van War Horse, op 30 mei in Carré. Ik ben totaal gefascineerd geraakt door de puppeteers. Meesterlijk werk, wat ze doen. Heb de Britse verzie gezien, en ik vond met name het visuele gedeelte erg aantrekkelijk. Om iets wat relatief eenvoudig in een film te bewerkstelligen is over te brengen naar het theater, waar het lang zo eenvoudig niet is, en het op deze manier in te vullen vind ik fantastisch. Het muzikale gedeelte gaat wel, ben er niet helemaal kapot van. Alleen de 'Folk Song' vond ik helemaal te gek.

zondag 6 april 2014 @ 12:53:54 #240
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138565559
Ik voel me ook semi verplicht naar Warhorse te gaan nu ik samen met de understudy van de hoofdrol speel, maar dan wil ik wel weten wanneer hij speelt. Neem aan dat dat vaste dagen zijn meestal en niet alleen als de hoofdrol een verkoudheidje heeft toch? (Zal t m maar eens vragen)

En in juli naar soldaat van oranje. Toch maar eens zien waar iedereen zo over roept qua spektakel.
L'Amour menaçant:
  zondag 6 april 2014 @ 14:24:15 #241
71919 wonderer
pi_138568846
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:53 schreef Ang3l het volgende:
Ik voel me ook semi verplicht naar Warhorse te gaan nu ik samen met de understudy van de hoofdrol speel, maar dan wil ik wel weten wanneer hij speelt. Neem aan dat dat vaste dagen zijn meestal en niet alleen als de hoofdrol een verkoudheidje heeft toch? (Zal t m maar eens vragen)

En in juli naar soldaat van oranje. Toch maar eens zien waar iedereen zo over roept qua spektakel.
Understudies hebben in Nederland geloof ik niet echt vaste dagen, hoewel dat per voorstelling weer anders kan zijn. Je kunt het hem allicht vragen.
  zaterdag 26 april 2014 @ 21:55:58 #242
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_139287590
Ik ben donderdag naar Putting it together geweest. Erg mooie voorstelling. Verbazend hoe snel sommige teksten werden gezongen, ik wist niet dat dat mogelijk was. Het was echt een Sondheim show. :)
Ik geloof dat ze in ieder geval nog in het DeLaMar moeten spelen. Als je kunt, en een liefhebber van Sondheim bent, dan zou ik zeker gaan. Met o.a. Porgy Franssen, Paul Groot en Brigitte Heitzer.

http://www.puttingittogether.nl/
  zaterdag 26 april 2014 @ 22:19:57 #243
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_139288344
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 april 2014 21:55 schreef Twoflower het volgende:
Ik ben donderdag naar Putting it together geweest. Erg mooie voorstelling. Verbazend hoe snel sommige teksten werden gezongen, ik wist niet dat dat mogelijk was. Het was echt een Sondheim show. :)
Ik geloof dat ze in ieder geval nog in het DeLaMar moeten spelen. Als je kunt, en een liefhebber van Sondheim bent, dan zou ik zeker gaan. Met o.a. Porgy Franssen, Paul Groot en Brigitte Heitzer.

http://www.puttingittogether.nl/
Oh wat leuk!!!! Nou ben ik jaloers! Ben in Ierland nog nergens een Sondheim musical tegengekomen. En ik kan er niet even speciaal voor naar Nederland reizen nu. Zou heel graag gaan..
  maandag 28 april 2014 @ 13:41:16 #244
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_139339079
ik zou graag naar ''Moeder ik wil bij de Revue'' gaan, komt alleen in Beatrix Theater in Utrecht.. Met Jon van Eerd, Simone Kleinsma en meerdere..
  maandag 28 april 2014 @ 14:03:12 #245
71919 wonderer
pi_139339709
Ik wil ook wel. Zit te twijfelen of ik zal vroegboeken (dat kan voor het eerst in acht jaar of zo :')) of gewoon zoals normaal gesproken last minute ga.
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:04:51 #246
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_139443308
Zo, de eerste grote naam voor Billy Elliot is bekend. Pia gaat Mrs Wilkinson spelen. http://www.nu.nl/cultuur-(...)in-billy-elliot.html
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:30:43 #247
71919 wonderer
pi_139443760
Oh! Dat zie ik wel zitten. Ik wist helemaal niet dat Billy Elliot naar Nederland zou komen. Is er al mee over bekend, wie de regie en de vertaling gaan doen en dergelijke?

Mm, Martine Bijl voor vertaling. Kan erger ;)
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:36:21 #248
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_139443848
quote:
14s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:04 schreef Twoflower het volgende:
Zo, de eerste grote naam voor Billy Elliot is bekend. Pia gaat Mrs Wilkinson spelen. http://www.nu.nl/cultuur-(...)in-billy-elliot.html
Ik had het al gehoord ja, erg jammer. Zoveel talent en dan kiezen ze weer voor die schel-stemmige ueber-vibrato-tante. In de wandelgangen werd gesproken over Simone, Chantal of Pia. Nou, Simone was al gecast voor MIWBDR, en Chantal is verlengd voor HGIM, dus kon je het al op je vingers natellen.

Een kennis van mij opperde, jaren geleden al, dat Lenette van Dongen een prima Mrs. WIlkinson zou zijn, mocht Billy Elliot ooit naar Nederland komen. En sinds ik dat hoorde heeft het me niet meer losgelaten, en ben ik het met haar eens. Schitterende stem, en een klassieke balletopleiding genoten.
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:45:06 #249
71919 wonderer
pi_139443987
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:36 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik had het al gehoord ja, erg jammer. Zoveel talent en dan kiezen ze weer voor die schel-stemmige ueber-vibrato-tante. In de wandelgangen werd gesproken over Simone, Chantal of Pia. Nou, Simone was al gecast voor MIWBDR, en Chantal is verlengd voor HGIM, dus kon je het al op je vingers natellen.

Een kennis van mij opperde, jaren geleden al, dat Lenette van Dongen een prima Mrs. WIlkinson zou zijn, mocht Billy Elliot ooit naar Nederland komen. En sinds ik dat hoorde heeft het me niet meer losgelaten, en ben ik het met haar eens. Schitterende stem, en een klassieke balletopleiding genoten.
Pia is wel (ook) een danser, dat helpt. Maar nu je het zo zegt, Lenette van Dongen is wel erg geschikt ja.
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:56:01 #250
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_139444171
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Pia is wel (ook) een danser, dat helpt.
I know, maar die rotstem, daar kan ik gewoon na al die jaren nog steeds niet naar luisteren. Kil, schel en teveel vibrato. Not my cup of tea.
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:58:19 #251
71919 wonderer
pi_139444210
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:56 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

I know, maar die rotstem, daar kan ik gewoon na al die jaren nog steeds niet naar luisteren. Kil, schel en teveel vibrato. Not my cup of tea.
Same here. Van mij mag ze in Duitsland/Oostenrijk blijven ;)

Maar qua naamcast betreft had het veel erger gekund natuurlijk. Hoewel Lenette van Dongen ook waarschijnlijk heel wat mensen naar het theater zou trekken. Heeft die niet een of andere muziek-verkiezingshow gewonnen recentelijk?
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:06:21 #252
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_139444368
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:58 schreef wonderer het volgende:

[..]

Same here. Van mij mag ze in Duitsland/Oostenrijk blijven ;)

Maar qua naamcast betreft had het veel erger gekund natuurlijk. Hoewel Lenette van Dongen ook waarschijnlijk heel wat mensen naar het theater zou trekken. Heeft die niet een of andere muziek-verkiezingshow gewonnen recentelijk?
Ze deed, maar dat is alweer een jaar of twee geleden volgens mij, mee aan 'maestro', een programma waarin BN-ers een symfonie orkest dirigeerden. Ze had wel gewonnen. Ze was ook erg goed. Hetgeen alleen maar duidt op inderdaad een fenomenale muzikaliteit, want als je in 8 weken een heel symfonieorkest kunt dirigeren op een heel behoorlijke manier, moet je heel wat in je mars hebben.

http://www.uitzendinggemist.nl/programmas/8960-maestro
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:23:17 #253
71919 wonderer
pi_139444755
Ja, dat bedoelde ik.

Mm, ben benieuwd of ze haar uberhaupt overwogen hebben, Misschien wel, maar had ze geen tijd of zo, kan ook nog natuurlijk.

He bah, nou wil ik haar in plaats van Pia :') Bedankt :P
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:27:26 #254
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_139444848
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:23 schreef wonderer het volgende:
Ja, dat bedoelde ik.

Mm, ben benieuwd of ze haar uberhaupt overwogen hebben, Misschien wel, maar had ze geen tijd of zo, kan ook nog natuurlijk.

He bah, nou wil ik haar in plaats van Pia :') Bedankt :P
:D sorry!!
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:03:23 #255
71919 wonderer
pi_139445834
Vraag me trouwens af met welk accent ze iedereen gaan laten praten. Zal wel Amsterdams worden, maar zou leuk zijn als het iets anders werd. Plat Utrechts of zo.
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:10:50 #256
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_139446074
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:03 schreef wonderer het volgende:
Vraag me trouwens af met welk accent ze iedereen gaan laten praten. Zal wel Amsterdams worden, maar zou leuk zijn als het iets anders werd. Plat Utrechts of zo.
Zolang er maar niet weer ergens in de tekst een verwijzing naar een kruisraket wordt gemaakt. Daar heeft mevrouw Bijl nog wel eens een handje van...
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:23:32 #257
71919 wonderer
pi_139446445
quote:
15s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:10 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Zolang er maar niet weer ergens in de tekst een verwijzing naar een kruisraket wordt gemaakt. Daar heeft mevrouw Bijl nog wel eens een handje van...
Ik vind over het algemeen haar vertalingen soepel lopen (itt Gaaikema...), maar van sommige van die hippe eigentijdse keuzes krijg ik inderdaad kromme tenen.
  donderdag 1 mei 2014 @ 23:12:04 #258
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_139471773
Terug van theater de Meervaart waar we gratis kaarten hadden gekregen voor de muzikale komedie Little Voice ter compensatie van de gecancelde voorstelling van Hair.
Zelden zo een inhoudloos theaterstuk gezien, ondanks dat de cast niet eens zo beroerd was (o.a. Suzan Seegers en Ellen Pieters)...
  donderdag 1 mei 2014 @ 23:16:03 #259
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_139471989
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:04 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Dit dus, bedroevend stuk met een flinterdun hoogtepunt tijdens de songs door Suzan...
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:43:49 #260
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_140204651

Omdat ik hier wel eens genoemd heb dat we afgelopen nov/dec RENT hebben gespeeld (met best wel succes, kan ik objectief zeggen, gezien de verkoop en nominaties) en ik dacht dat sommigen dit misschien wel eens wilden zien. Is nl gisteren vrijgegeven.

Hier dus 2 nummers uit onze show. Vooral op de erg eeeeeerg fijn stem van Tom Collins letten, op wie ik helemaal verliefd werd. Wat handig was, want ik was Angel :P
L'Amour menaçant:
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:53:03 #261
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_140213457
Ik ga in juni 4 weken op vakantie naar de USA. Ik begin in New York. Zijn er nog musicals die jullie me aanraden? Ik ga in ieder geval al naar Newsies. :)
  Moderator woensdag 21 mei 2014 @ 21:47:02 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_140221291
Binnenkort voor het eerst in 6 (!!!) jaar weer eens naar Londen. Wat is daar nu hip and happening? Zag dat er niet heel veel veranderd is _O- Miss Saigon weer terug, daar moet ik natuurlijk heen :D The Book of Mormon leek me wel wat, iemand ervaringen?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 22 mei 2014 @ 08:08:29 #263
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_140231622
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:47 schreef MaJo het volgende:
Binnenkort voor het eerst in 6 (!!!) jaar weer eens naar Londen. Wat is daar nu hip and happening? Zag dat er niet heel veel veranderd is _O- Miss Saigon weer terug, daar moet ik natuurlijk heen :D The Book of Mormon leek me wel wat, iemand ervaringen?
The Book of Mormon ben ik wel heel benieuwd naar. Ik heb de CD al. In New York is die alleen wel een van de duurste voorstellingen, dus ik weet nog niet of ik 'm daar ga bekijken.

Ik kan je in ieder geval Matilda aanbevelen. Die is erg goed.
  woensdag 4 juni 2014 @ 04:12:29 #264
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_140695703
Ok, gisteren (maandag) naar Newsies geweest, en die was al geweldig. Vanavond (dinsdag) naar Rocky geweest, en ik ben gewoon sprakeloos. Nog nooit zo'n voorstelling meegemaakt. Echt fantastisch. En het publiek wordt er echt bij betrokken, alsof je bij een echte bokswedstrijd aanwezig bent.
En niet alleen qua spektakel geweldig, maar ook erg goed gezongen en gespeeld. Ben benieuwd wanneer Joop deze show (hij heeft de rechten al, want de show is van Stage) naar Nederland gaat halen. (Ik kan me alleen niet goed voorstellen welk theater zich er voor zou lenen.)
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:52:24 #265
71919 wonderer
pi_140698030
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2014 04:12 schreef Twoflower het volgende:
Ok, gisteren (maandag) naar Newsies geweest, en die was al geweldig. Vanavond (dinsdag) naar Rocky geweest, en ik ben gewoon sprakeloos. Nog nooit zo'n voorstelling meegemaakt. Echt fantastisch. En het publiek wordt er echt bij betrokken, alsof je bij een echte bokswedstrijd aanwezig bent.
En niet alleen qua spektakel geweldig, maar ook erg goed gezongen en gespeeld. Ben benieuwd wanneer Joop deze show (hij heeft de rechten al, want de show is van Stage) naar Nederland gaat halen. (Ik kan me alleen niet goed voorstellen welk theater zich er voor zou lenen.)
Je kunt hem eventueel in Hamburg gaan bekijken. Ik heb er meer verhalen over gehoord in de trant zoals je hierboven beschrijft. Het trekt me niet, maar als het naar Nederland zou komen, zou ik wel even gaan kijken denk ik. Afhankelijk van de rolverdeling.

Ik ga volgende maand naar Sister Act, met zo'n 2=1 aanbieding.
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:54:21 #266
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_140698075
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2014 04:12 schreef Twoflower het volgende:
Nu ben ik verbaasd. Ik zag hem staan in NY en dacht meteen "Rocky the musical? Nee.... gewoonweg nee".

Newsies is in Nederlander he? O+ RENT O+
L'Amour menaçant:
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:54:57 #267
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_140698084
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:52 schreef wonderer het volgende:

Je kunt hem eventueel in Hamburg gaan bekijken. Ik heb er meer verhalen over gehoord in de trant zoals je hierboven beschrijft. Het trekt me niet, maar als het naar Nederland zou komen, zou ik wel even gaan kijken denk ik. Afhankelijk van de rolverdeling.

ik vrees in Scheveningen dat Rocky daar gespeeld wordt.
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:08:08 #268
71919 wonderer
pi_140698388
Waarom vrees je dat?
  woensdag 4 juni 2014 @ 13:00:10 #269
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_140702975
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:52 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik had zelf van tevoren ook m'n bedenkingen hoor. Maar een kennis van me, wiens oordeel over musicals ik bijna blind vertrouw, was een paar weken geleden geweest, en die heeft me weten over te halen. En ik heb er ABSOLUUT geen spijt van.

quote:
Ik ga zelf 10 augustus weer. De laatste voorstelling. Dat wordt voor mij de 3e show op rij waarvan ik in het Circustheater de laatste show zie.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:54 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nu ben ik verbaasd. Ik zag hem staan in NY en dacht meteen "Rocky the musical? Nee.... gewoonweg nee".
ZIe hierboven
quote:
Newsies is in Nederlander he? O+ RENT O+
Dat klopt.
  woensdag 4 juni 2014 @ 13:01:34 #270
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_140703011
Ik ga naar Jersey boys. Ik verwacht er niks van. Ik hou niet zo van jukebox musicals. En ik vind Frankie Valli te zoet. Maar ach. het is gratis. :)

O ja, en naar Soldaat van Oranje. We shall see.
L'Amour menaçant:
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:52:53 #271
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_140706116
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:01 schreef Ang3l het volgende:
Ik ga naar Jersey boys. Ik verwacht er niks van. Ik hou niet zo van jukebox musicals. En ik vind Frankie Valli te zoet. Maar ach. het is gratis. :)

O ja, en naar Soldaat van Oranje. We shall see.
Persoonlijk vond ik Jersey Boys echt tegenvallen. 'k Snap niet dat het (volgens de reclames en zo) overal zo'n succes is.
Soldaat van Oranje is in ieder geval indrukwekkend, of je het dan mooi vindt mag je zelf weten. ;)
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:56:34 #272
71919 wonderer
pi_140706216
Jersey Boys trekt me totaal niet. Echt zo'n gevalletje makkelijk cashen voor Joop, volgens mij.
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:16:43 #273
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_140706769
Vooraf zeg ik: Dit zijn beide niet t soort musical dat me trekt.
Maar idd, Soldaat is spektakel en mooi gemaakt en indrukwekkend en zo, dus dat wilde ik wel eens zien.
En Jersey Boys is dus gratis. Via de PC loterij. Zo goed verkopen ze dus ;)
L'Amour menaçant:
pi_140706882
Soldaat van Oranje willen we hier ook nog eens naartoe. Ben erg benieuwd.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:53:01 #275
71919 wonderer
pi_140707977
SvO vond ik tegenvallen. Maar dat ligt meer aan mij dan aan de show.
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:59:07 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140708208
Fans van de Rocky Horror Picture Show hier?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:59:56 #277
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_140708232
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou t leuk moeten vinden, maar ik kon er maar een half uur naar kijken.
Denk dat je er voor in de stemming moet zijn.
L'Amour menaçant:
pi_140708467
quote:
Die kwam nog voorbij in het boek "The perks of being a wallflower"

Is opzoeken wat dat is :)
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 4 juni 2014 @ 16:08:49 #279
71919 wonderer
pi_140708498
Paar keer gezien, maar ik mis geloof waarom het zo geweldig zou moeten zijn.
  woensdag 4 juni 2014 @ 23:35:47 #280
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_140729190
Oef, wat is die Idina Menzel goed zeg! Ik ben net terug van de voorstelling If/Then, van de makers van Next to Normal. Met dus Idinal Menzel en ook Anthony Rapp (goh, waar kennen we die 2 nog meer van?). Echt geweldig! En niet alleen qua zang en spel, maar ook het verhaal is erg goed. Doet je echt stilstaan bij de keuzes die je maakt in je leven. Ang3l, misschien iets als volgend project voor jullie?
  donderdag 5 juni 2014 @ 09:23:21 #281
71919 wonderer
pi_140735972
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2014 23:35 schreef Twoflower het volgende:
Oef, wat is die Idina Menzel goed zeg! Ik ben net terug van de voorstelling If/Then, van de makers van Next to Normal. Met dus Idinal Menzel en ook Anthony Rapp (goh, waar kennen we die 2 nog meer van?). Echt geweldig! En niet alleen qua zang en spel, maar ook het verhaal is erg goed. Doet je echt stilstaan bij de keuzes die je maakt in je leven. Ang3l, misschien iets als volgend project voor jullie?
Ooh, tof dat je haar in het echt gezien hebt. 't Is toch een behoorlijke naam. Was het lastig kaarten te krijgen?

Ik weet helemaal niks van die show. Maar het is dus een moderne musical, ingetogen en rauw?
  donderdag 5 juni 2014 @ 11:35:11 #282
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_140739536
quote:
9s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:54 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

ik vrees in Scheveningen dat Rocky daar gespeeld wordt.
Nee hoor. Na Sister Act komt Billy Elliot naar Scheveningen, Haaibaaike :*
  donderdag 5 juni 2014 @ 12:00:17 #283
71919 wonderer
pi_140740295
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 11:35 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nee hoor. Na Sister Act komt Billy Elliot naar Scheveningen, Haaibaaike :*
Daarna misschien? Vind dat theater ook wel geschikter dan bijvoorbeeld het Beatrix. Aannemende dat het uberhaupt naar Nederland komt, tenminste.
pi_140740465
Ik heb nog steeds hoop dat The Phantom terugkeert..
  donderdag 5 juni 2014 @ 12:54:35 #285
71919 wonderer
pi_140742087
quote:
17s.gif Op donderdag 5 juni 2014 12:05 schreef roos85 het volgende:
Ik weet niet of ik daar nou naar uitkijk... ik vrees sterrencast, net als in Duitsland, waar de eerste cast Phantom echt niet geschikt is.
  donderdag 5 juni 2014 @ 12:57:35 #286
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_140742197
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 16:08 schreef wonderer het volgende:
Paar keer gezien, maar ik mis geloof waarom het zo geweldig zou moeten zijn.
Het is extreem cult en cheesy en niche. Zo fout dat het leuk wordt. Schijnt.
L'Amour menaçant:
  donderdag 5 juni 2014 @ 12:58:16 #287
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_140742217
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2014 23:35 schreef Twoflower het volgende:
Ik weet al wat ons volgende project wordt, maar mag t niet zeggen.
En denk dat If/Then nog wel ff met de rechten zal blijven zitten.
L'Amour menaçant:
pi_140742838
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 12:54 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik daar nou naar uitkijk... ik vrees sterrencast, net als in Duitsland, waar de eerste cast Phantom echt niet geschikt is.
Ligt wel aan de cast inderdaad.
Wie zou jij graag als spook zien?
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:33:52 #289
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_140743482
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 09:23 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ooh, tof dat je haar in het echt gezien hebt. 't Is toch een behoorlijke naam. Was het lastig kaarten te krijgen?

Ik weet helemaal niks van die show. Maar het is dus een moderne musical, ingetogen en rauw?
Nee hoor, niet lastig. Gewoon naar de TKTS gegaan. En had een plaatsje op de 5e rij, langs een gangpad. Echt geweldige plek. (Het scheelt soms best wel als je alleen gaat.)

Het verhaal gaat over Elizabeth, een vrouw ergens in de 30 in hedendaags New York die op een willekeurig moment een bepaalde keuze maakt. En vanaf dat punt worden 2 mogelijke keuzes en hun gevolgen parallel gevolgd, heel mooi vorm gegeven door haar in het ene verhaal als Liz door te laten gaan, en in het andere als Beth.
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:45:30 #290
71919 wonderer
pi_140743902
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:15 schreef roos85 het volgende:

[..]

Ligt wel aan de cast inderdaad.
Wie zou jij graag als spook zien?
Wim van den Driessche ;) Van de nieuwe garde weet ik het niet zo, daar ben ik niet van op de hoogte. Maar aan de andere kant, het spook is een man van 40+ (en da's nog krap), geen twintiger, dus nieuwe garde telt niet eens echt. Enige uitzondering die ik daarop zou maken is een Nederlandse versie van Rostislav Kolpakov. Maar die bestaat niet.

Ik zie het Rene van Kooten nog wel doen, als het echt moet, maar liever niet. Hebben we niet een getalenteerde operazanger of zo?
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:46:32 #291
71919 wonderer
pi_140743942
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:33 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Nee hoor, niet lastig. Gewoon naar de TKTS gegaan. En had een plaatsje op de 5e rij, langs een gangpad. Echt geweldige plek. (Het scheelt soms best wel als je alleen gaat.)

Het verhaal gaat over Elizabeth, een vrouw ergens in de 30 in hedendaags New York die op een willekeurig moment een bepaalde keuze maakt. En vanaf dat punt worden 2 mogelijke keuzes en hun gevolgen parallel gevolgd, heel mooi vorm gegeven door haar in het ene verhaal als Liz door te laten gaan, en in het andere als Beth.
Is dat gebaseerd op een film? Het klinkt bekend. Wel mooi gegeven. Hoor je het verschil ook terug in de muziek?
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:00:00 #292
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_140744451
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:46 schreef wonderer het volgende:

[..]

Is dat gebaseerd op een film? Het klinkt bekend. Wel mooi gegeven. Hoor je het verschil ook terug in de muziek?
Ik heb nergens gelezen dat het op een film gebaseerd is, maar dat zegt niet alles natuurlijk.
Ik heb het niet teruggehoord in de muziek. Komt misschien ook omdat het natuurlijk wel dezelfde vrouw blijft, alleen met andere gevolgen voor d'r keuze. Die gevolgen zijn natuurlijk ook niet wereldschokkend. Je moet meer denken aan wie ze (op welke manier) ontmoet, carrierekansen, etc.
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:20:32 #293
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_140745113
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:46 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het klinkt als de film Sliding Doors ja :) Maar er zijn wel meer van dat soort films met dat keuze thema en dan de keuzes naast elkaar verteld. Zoals Mr Nobody bv.
L'Amour menaçant:
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:26:08 #294
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_140745291
quote:
17s.gif Op donderdag 5 juni 2014 12:05 schreef roos85 het volgende:
Die is me inmiddels te belegen.
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:06:59 #295
71919 wonderer
pi_140746615
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:26 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Die is me inmiddels te belegen.
Hm. Vind hem wel tijdloos. Als ze maar niet hetzelfde doen als met de US tour (en in mindere mate de UK tour).
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:00:10 #296
202348 Susi
Temple of Love
pi_140764240
quote:
Favoriete film in ieder geval... Ik moet nog een keer naar de musical, inclusief attributen *O*
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:23:39 #297
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_140765385
quote:
17s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:00 schreef Susi het volgende:

[..]

Favoriete film in ieder geval... Ik moet nog een keer naar de musical, inclusief attributen *O*
Dat lijkt me dan op zich wel weer grappig :D Zie je vaak in films gebeuren, dat ze dat bij deze musical doen (o.a. Perks of being a wallflower)
L'Amour menaçant:
  vrijdag 6 juni 2014 @ 08:49:16 #298
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140771257
quote:
17s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:00 schreef Susi het volgende:

[..]

Dat is heel leuk, mits je een zaal hebt waar de meesten meedoen, je zal maar in een zaal met bejaarde abobejaarden zitten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 11:13:49 #299
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_140774174
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:08 schreef wonderer het volgende:
Waarom vrees je dat?
Omdat het voor mij ver is😉
  vrijdag 6 juni 2014 @ 11:15:39 #300
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_140774231