abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:17:12 #201
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_135014571
Telt Frozen ook als musical? Want ik zing al weken "Let it gooooo!" :@
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:30:16 #202
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_135023775
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:17 schreef Ang3l het volgende:
Dat ligt eraan....... Gezongen door Idina Menzel, dan is het musical, gezongen door Demi Lovato, dan is het pop. :Y :P
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:31:51 #203
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_135023848
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:30 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat ligt eraan....... Gezongen door Idina Menzel, dan is het musical, gezongen door Demi Lovato, dan is het pop. :Y :P
Die eerste. Die tweede versie vind ik stukken minder mooi ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_135993924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:17 schreef Ang3l het volgende:
Daar is ie toch ook voor geschreven, om later op de planken te komen? Ik las ergens zoiets.

Afgelopen vrijdag dus naar Love Story geweest. De story was niet heel interessant. Maar er zat wel meer toneel in dan veel andere musicals. De scenes tussen Freek en zijn vader vielen op. En er zat een grappig gedeelte in rond pasta en net na hun huwelijk, wat mij en mijn moeder erg aansprak.
Ik hoorde wat mensen naast ons snikken. Hadden wij dit keer geen last van. Maar ik kan me voorstellen dat dit erg dichtbij kan komen.

Love vooral voor alle mooie stemmen. Zowel die van Freek en Celinde, maar ook iedereen daarachter voegde veel moois toe.
Jammer dat Marleen er niet was. Ik geloof wel dat haar story inderdaad wat groter was geweest als ze er wel was. Käthe heeft wel ook een grote stem. En dat dunne meisje in het ensemble ook. Ik denk dat dit Liss is geweest?

Love en lof dus vooral voor alle mooie stemmen die keurig netjes in elkaar weefden.
  maandag 17 februari 2014 @ 22:58:42 #206
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_136832181
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 01:22 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Daar is ie toch ook voor geschreven, om later op de planken te komen? Ik las ergens zoiets.

Afgelopen vrijdag dus naar Love Story geweest. De story was niet heel interessant. Maar er zat wel meer toneel in dan veel andere musicals. De scenes tussen Freek en zijn vader vielen op. En er zat een grappig gedeelte in rond pasta en net na hun huwelijk, wat mij en mijn moeder erg aansprak.
Ik hoorde wat mensen naast ons snikken. Hadden wij dit keer geen last van. Maar ik kan me voorstellen dat dit erg dichtbij kan komen.

Love vooral voor alle mooie stemmen. Zowel die van Freek en Celinde, maar ook iedereen daarachter voegde veel moois toe.
Jammer dat Marleen er niet was. Ik geloof wel dat haar story inderdaad wat groter was geweest als ze er wel was. Käthe heeft wel ook een grote stem. En dat dunne meisje in het ensemble ook. Ik denk dat dit Liss is geweest?

Love en lof dus vooral voor alle mooie stemmen die keurig netjes in elkaar weefden.
Ik ga 'm woensdag bekijken. Ik ben benieuwd!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 22:04:34 #207
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_137031074
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:58 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik ga 'm woensdag bekijken. Ik ben benieuwd!
Ik vond 'm erg de moeite waard. Erg mooi gezongen, en ook al was het een dun verhaaltje, toch wel erg ontroerend.

Komende donderdag staat Little Voice op het programma, met Suzan Seegers. Klonk erg goed tijdens de Uitmarkt, en nu eens zien hoe de hele voorstelling is...
pi_137031132
Ik ga komende week naar De Kleine Blonde Dood, hoorde dat de musical niet goed loopt.
Dus ben erg benieuwd.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 23 februari 2014 @ 12:38:48 #209
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137043894
Iedereen dit al gezien?

Gerenommeerd componist Dirk Brossé (o.a. Koko Flanel, Daens, Rembrandt) en onze eigen Allard Blom (o.a. Josephine B., Ganesha,Daens, Alles of Iets, Les Liaisons Dangereuses, Sprookjesboom, Wat Zien Ik?! en Op Hoop van Zegen) zijn samen aan het werk om een musical spektakel neer te zetten ter herdenking aan 1914-1918, dit jaar honderd jaar geleden.

Onder leiding van regisseur Frank van Laecke (begonnen als regisseur van de Musical afdeling van het Koninklijk Ballet van Vlaanderen en zijn sporen al zeer degelijk verdiend) heeft na een eerder enorm project (Kuifje en de zonnetempel) nu zijn tanden in dit stuk gezet. Frank kennende wordt dit 14-18 dan ook een grandioos spektakel. Kan bijna niet wachten.

Wat wel bijzonder is, de musical zal ook een aantal engelstalige uitvoeringen hebben, waarvoor zelfs engelstalige acteurs zullen worden gebruikt. Ook het decor is spectaculair, want de tribune wordt in en uitgereden, en in de musical betrokken. Meer info onderstaand.

http://www.1418.nu/

zondag 23 februari 2014 @ 14:03:00 #210
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137046937
Gevalletje "wat die nederlanders kunnen met Soldaat van Oranje, kunnen wij ook", geloof ik. Ben benieuwd.

De twee nummers vond ik wel mooi.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 23 februari 2014 @ 15:06:04 #211
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137049378
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:03 schreef wonderer het volgende:
Gevalletje "wat die nederlanders kunnen met Soldaat van Oranje, kunnen wij ook", geloof ik. Ben benieuwd.

De twee nummers vond ik wel mooi.
Ghehe, het was onvermijdelijk dat die vergelijking getrokken zou gaan worden ;)
Nou ja, het zijn twee verschillende oorlogen zullen we dan maar denken.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:13:52 #212
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_137249541
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:04 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik vond 'm erg de moeite waard. Erg mooi gezongen, en ook al was het een dun verhaaltje, toch wel erg ontroerend.

Komende donderdag staat Little Voice op het programma, met Suzan Seegers. Klonk erg goed tijdens de Uitmarkt, en nu eens zien hoe de hele voorstelling is...
Eigenlijk vreemd dat deze voorstelling tijdens de Musical-Sing-A-Long meedeed, aangezien dit dus echt geen musical was, maar een toneelstuk, waarin toevallig ook een paar nummers gezongen werden. Wel door Suzan Seegers trouwens, die dat magnifiek deed. Hele goede imitaties van Edith Piaf, Shirley Bassey, Willeke Alberti...
pi_137540644
Ik wil in april dolgraag naar Love Story, ben hier erg benieuwd naar.

Ik hou normaal gesproken niet zo van musicals/toneel, maar deze laat ik niet schieten.

Mijn laatste musical was Mamma Mia, vanwege John Vooijs, maar die was er helemaal niet,
viel dus een beetje tegen achteraf. :')

Kan ik ergens gewaar worden of Freek daadwerkelijk 4 april moet spelen?
Wil`m graag een keer zien spelen :)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zondag 9 maart 2014 @ 14:16:38 #214
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_137543480
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:29 schreef Miam het volgende:
Ik wil in april dolgraag naar Love Story, ben hier erg benieuwd naar.

Ik hou normaal gesproken niet zo van musicals/toneel, maar deze laat ik niet schieten.

Mijn laatste musical was Mamma Mia, vanwege John Vooijs, maar die was er helemaal niet,
viel dus een beetje tegen achteraf. :')

Kan ik ergens gewaar worden of Freek daadwerkelijk 4 april moet spelen?
Wil`m graag een keer zien spelen :)
Ik heb niets gehoord over alternates of understudies. En het is niet zo dat ze dag-in-dag-uit moeten spelen volgens mij. Dus de kans dat je 'm niet treft is volgens mij (vrijwel) 0%.
  zondag 9 maart 2014 @ 14:18:26 #215
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_137543513
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 14:16 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik heb niets gehoord over alternates of understudies. En het is niet zo dat ze dag-in-dag-uit moeten spelen volgens mij. Dus de kans dat je 'm niet treft is volgens mij (vrijwel) 0%.
Oeps, ik neem het meteen weer terug. Als ik kijk op http://www.musicals.nl/cast-love-story.asp zie ik dat er zelfs meerdere understudies zijn... :{
pi_137550738
quote:
15s.gif Op zondag 9 maart 2014 14:18 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Oeps, ik neem het meteen weer terug. Als ik kijk op http://www.musicals.nl/cast-love-story.asp zie ik dat er zelfs meerdere understudies zijn... :{
Ah, helaas. 100% zekerheid is er dus niet ... jammer.
Misschien twitter in de gaten houden...
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_137605544
@ Iwanius: Ja, volgens mij was zij het.

@ Twoflower: Goed om te horen. Volgens mij is het bij deze musical veel dat mensen voor de zang gaan of dit het beste gedeelte vinden.
Suzan ben ik niet zo'n fan van, eerlijk gezegd.

@ Miam: Dit forum wil ook nog weleens helpen. Bij het topic speeldata of bij de betreffende musical kan je veel vinden. Ik lees er geregeld als ik iets wil weten.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 05:50:16 #218
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_137607302
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:28 schreef Phoenixbirdy het volgende:

@ Twoflower: Goed om te horen. Volgens mij is het bij deze musical veel dat mensen voor de zang gaan of dit het beste gedeelte vinden.

Misschien dat toch meer mensen het doorhebben, want de zaal was absoluut niet uitverkocht, terwijl dat bij de meeste musicals toch wel het geval is.
Wat dat betreft ben ik 24 april benieuwd hoe druk het is bij Putting It Together, en een week later bij Tick, Tick... BOOM! Als het daar ook niet vol zit, dan accepteer ik pas dat de crisis nu echt heeft toegeslagen. :P (Of dat het gewoon kleine niet-Joop/Albert voorstellingen zijn. :P )
pi_137624902
Ik vrees dat je dat toch zal moeten toegeven. Ook in concertland gaat het erg slecht en dat is al jaren zo. Het is nog maar een klein gedeelte van het land die zijn geld uitgeeft aan kaarten. (Lees: de echte upper class. Hoewel ik in de jaren steeds meer spijkerbroeken zag bij het publiek, zijn dit toch nog de mensen met geld.) Om over cd's, programmaboeken, t shirts en dergelijke nog niet te spreken.

Welke musicals zijn nog wel uitverkocht eigenlijk? En dat is dan vast omdat ze er een last minute actie uitgooien? Of kaarten met een prijsvraag weggeven?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:51:23 #220
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_137628550
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:33 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Ik vrees dat je dat toch zal moeten toegeven. Ook in concertland gaat het erg slecht en dat is al jaren zo. Het is nog maar een klein gedeelte van het land die zijn geld uitgeeft aan kaarten. (Lees: de echte upper class. Hoewel ik in de jaren steeds meer spijkerbroeken zag bij het publiek, zijn dit toch nog de mensen met geld.) Om over cd's, programmaboeken, t shirts en dergelijke nog niet te spreken.

Welke musicals zijn nog wel uitverkocht eigenlijk? En dat is dan vast omdat ze er een last minute actie uitgooien? Of kaarten met een prijsvraag weggeven?
Moet jij maar eens op korte termijn kaarten voor Soldaat van Oranje zien te bestellen. Gaat erg lastig. Die is namelijk wel steeds (vrijwel) uitverkocht. En toch niet de goedkoopste...
En bij Love Story in De Flint zat het ook gewoon vol. Maar Little Voice (ook in De Flint) dus niet. Het is dus niet zo dat men weg blijft bij alle voorstellingen. Waarschijnlijk is men gewoon kritischer geworden. Je kunt je geld immers maar 1 keer uitgeven...
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:36:12 #221
202348 Susi
Temple of Love
pi_137634222
Twee weken geleden kaarten besteld voor SvO, de eerste keer in het weekend naast elkaar was pas in september...
pi_137761752
Iemand die zich er iets van kan voorstellen en wel die nieuwe musical die in NYC in première is gegaan van Joop van de Ende genaamd Rocky?

Waar ik heen wil is dat het van oorsprong iets is wat voor het witte doek is geschreven en daar zijn bekendheid ook aan dankt alleen om dat nu in een musical vorm in een theater neer te zetten kan m.i.nooit het eerdere succes op film evenaren. Sowieso ben ik het eens met sommigen die zeggen dat niet alle musicals in theaters ook op het witte doek een succes zijn (en visa versa) gewoon omdat eerdere indrukken bijna altijd latere indrukken overtreffen waardoor het bijna altijd tegenvalt.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:53:26 #223
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137766433
Die in hamburg schijnt eigenlijk best gaaf te zijn, hoorde ik van kritische vrienden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_137796852
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:51 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Moet jij maar eens op korte termijn kaarten voor Soldaat van Oranje zien te bestellen. Gaat erg lastig. Die is namelijk wel steeds (vrijwel) uitverkocht. En toch niet de goedkoopste...
En bij Love Story in De Flint zat het ook gewoon vol. Maar Little Voice (ook in De Flint) dus niet. Het is dus niet zo dat men weg blijft bij alle voorstellingen. Waarschijnlijk is men gewoon kritischer geworden. Je kunt je geld immers maar 1 keer uitgeven...
SvO zal inderdaad een van de weinigen zijn die nog goed loopt, ja. Zal dat misschien ook komen omdat de cast daar van tijd tot tijd veranderd? Er zijn mensen die alle understudies enzo willen zien.

quote:
11s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:36 schreef Susi het volgende:
Twee weken geleden kaarten besteld voor SvO, de eerste keer in het weekend naast elkaar was pas in september...
Hey, Susi. Dat is een eind weg. Van de andere kant, ik bestel ook weleens kaarten voor bijna een jaar verder. Dus wachten vind ik niet erg als ik iets wil zien.
pi_137936655
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:28 schreef Phoenixbirdy het volgende:
@ Iwanius: Ja, volgens mij was zij het.

@ Miam: Dit forum wil ook nog weleens helpen. Bij het topic speeldata of bij de betreffende musical kan je veel vinden. Ik lees er geregeld als ik iets wil weten.
Dank voor de link!

Ik heb even gekeken maar vooralsnog geen nieuws wat betreft Freek.. ik wacht het nog even af.
Wel speelt Liss vanavond zag ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')