abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133052439
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:37 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

In eerste instantie vastgesteld op 21 miljoen ja. Dus hoe meer het gebruikt gaat worden hoe verder de hoeveelheid opgeschroefd gaat worden.
Kan niet.
జ్ఞ‌ా
pi_133052454
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:37 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

"not shure if trolling, or just stupid"... :|W
Not sure if bad at English, or just stupid :*.
జ్ఞ‌ా
pi_133052460
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:52 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ook niet helemaal. :P Thuisbezorgd.nl handelt de betaling af via https://bitpay.com

Je betaalt Bitcoins aan Bitbay. Bitpay maakt euro's/(dollars?) over naar Thuisbezord, Thuisbezord euro's naar het restaurant.
^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_133052472
quote:
Je portemonnee kan ook worden gestolen. En banken kunnen ook worden overvallen :+.
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:58:37 #205
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_133055723
Het bestaansrecht van geld is gebaseerd op vertrouwen. Of dit geld een bankbiljet is, een bitcoin, een waardebon van de lokale super of een consumptiemunt van een kroeg maakt bar weinig uit. Als het vertrouwen in een munteenheid verdwijnt dan is die eenheid binnen de kortste keren verdwenen.

Zo heb ik een voorraad consumptiemunten in de kast die ooit 1 gulden per stuk kostten. Met één munt haal ik een biertje. Vandaag kosten ze 2 euro per stuk, maar leveren nog steeds 1 biertje op. Oftewel mijn consumptiemunt heeft geen last van inflatie (zolang de bierglazen even groot blijven natuurlijk ;)), dus voor mij persoonlijk interessante valuta, hetzij erg lokaal en kleinschalig, maar het is gewoon valuta waar ik goederen en diensten voor terugkrijg.

De hoeveelheid munten die ik op voorraad houd is beperkt omdat ik geen eindeloos vertrouwen heb in de uitgevende instantie, in dit geval een horecagelegenheid. Mocht die over de kop gaan, dan is mijn schade te overzien. Bovendien is de diversiteit van de geleverde diensten te klein. Stel dat ik met die munten ook mijn dagelijkse boodschappen zou kunnen doen dan stijgt ook het kapitaal aan munten die ik in mijn bezit heb, want een grote voorraad is toch best makkelijk en ze zijn ook nog eens inflatie-ongevoelig.

De horecagelegenheid kan gebruik maken van het gegeven dat mensen consumptiemunten op voorraad houden, want het levert kapitaal op in ruil voor een consumptiemunt wat niets meer dan een bewijsstuk is dat ik nog een x aantal consumpties te goed heb van die horecagelegenheid. Het kapitaal wordt geïnvesteerd in een grotere horecagelegenheid vanwege het succes. Op een dag begint men de consumptiemunten massaal uit te geven zonder nieuwe te kopen. Kapitaal om bier aan te schaffen is niet meer en de boel gaat over de kop. Degenen die te laat zijn om de consumptiemunten uit te geven vissen achter het net.

En zo gaat dat met geld, bitcoins, cheques, etc...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_133157897
జ్ఞ‌ా
pi_133158515
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:58 schreef ACT-F het volgende:
Het bestaansrecht van geld is gebaseerd op vertrouwen. Of dit geld een bankbiljet is, een bitcoin, een waardebon van de lokale super of een consumptiemunt van een kroeg maakt bar weinig uit. Als het vertrouwen in een munteenheid verdwijnt dan is die eenheid binnen de kortste keren verdwenen.

Zo heb ik een voorraad consumptiemunten in de kast die ooit 1 gulden per stuk kostten. Met één munt haal ik een biertje. Vandaag kosten ze 2 euro per stuk, maar leveren nog steeds 1 biertje op. Oftewel mijn consumptiemunt heeft geen last van inflatie (zolang de bierglazen even groot blijven natuurlijk ;)), dus voor mij persoonlijk interessante valuta, hetzij erg lokaal en kleinschalig, maar het is gewoon valuta waar ik goederen en diensten voor terugkrijg.

De hoeveelheid munten die ik op voorraad houd is beperkt omdat ik geen eindeloos vertrouwen heb in de uitgevende instantie, in dit geval een horecagelegenheid. Mocht die over de kop gaan, dan is mijn schade te overzien. Bovendien is de diversiteit van de geleverde diensten te klein. Stel dat ik met die munten ook mijn dagelijkse boodschappen zou kunnen doen dan stijgt ook het kapitaal aan munten die ik in mijn bezit heb, want een grote voorraad is toch best makkelijk en ze zijn ook nog eens inflatie-ongevoelig.

De horecagelegenheid kan gebruik maken van het gegeven dat mensen consumptiemunten op voorraad houden, want het levert kapitaal op in ruil voor een consumptiemunt wat niets meer dan een bewijsstuk is dat ik nog een x aantal consumpties te goed heb van die horecagelegenheid. Het kapitaal wordt geïnvesteerd in een grotere horecagelegenheid vanwege het succes. Op een dag begint men de consumptiemunten massaal uit te geven zonder nieuwe te kopen. Kapitaal om bier aan te schaffen is niet meer en de boel gaat over de kop. Degenen die te laat zijn om de consumptiemunten uit te geven vissen achter het net.

En zo gaat dat met geld, bitcoins, cheques, etc...
Als je niet gedwongen werd om euro's te gebruiken zou je toch geen geld gebruiken wat elk jaar minder waard wordt gemaakt? ;)

quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:19 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Geld devalueert per definitie door inflatie.
Dat hoeft helemaal niet het geval te zijn, normaal gesproken wordt het juist steeds meer waard (deflatie) naarmate we productiever worden. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door heiden6 op 13-11-2013 00:48:53 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:12:17 #208
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_133184696
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je niet gedwongen werd om euro's te gebruiken zou je toch een geld gebruiken wat elk jaar minder waard wordt gemaakt? ;)
Waarom zou je een geld gebruiken dat elk jaar minder waard wordt? :?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:09:44 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_133279141
Ik heb die bitcoins een beetje langs me heen laten gaan maar nadat ik me er wat in heb lopen verdiepen denk ik dat dit gedoemd is te mislukken. Om redenen die eerder aangegeven zijn

Hoe leuk de techniek ook in elkaar zit. Het blijft niet meer dan speelgeld. Het is waard wat de gek ervoor wil blijven geven. Er hoeft dus niet zoveel te gebeuren en een hoop mensen kotsen die bitcoin uit en je krijgt er niets meer voor. Ook het feit dat het aantal bitcoins eindig is da is raar. Dat kan bij groeiende economie dus enkel maar tot deflatie leiden. Niet erg aantrekkelijk dus om je hypotheek in bitcoins te nemen of te investeren met bitcoins. Iets dat wel nodig is wanneer je het een alternatieve munteenheid met draagvlak zou willen maken.

Nu zijn euro's en dollars ook niet 100% risicoloos. Maar er zit in ieder geval nog een enorm apparaat achter dat aan controle en beheersing doet. Daarmee schat ik de kans dat de bitcoin crash heel wat groter dan dat dat met de euro of de dollar gebeurt.
  † In Memoriam † vrijdag 15 november 2013 @ 11:19:45 #210
230491 Zith
pls tip
pi_133279331
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:09 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb die bitcoins een beetje langs me heen laten gaan maar nadat ik me er wat in heb lopen verdiepen denk ik dat dit gedoemd is te mislukken. Om redenen die eerder aangegeven zijn

Hoe leuk de techniek ook in elkaar zit. Het blijft niet meer dan speelgeld. Het is waard wat de gek ervoor wil blijven geven. Er hoeft dus niet zoveel te gebeuren en een hoop mensen kotsen die bitcoin uit en je krijgt er niets meer voor. Ook het feit dat het aantal bitcoins eindig is da is raar. Dat kan bij groeiende economie dus enkel maar tot deflatie leiden. Niet erg aantrekkelijk dus om je hypotheek in bitcoins te nemen of te investeren met bitcoins. Iets dat wel nodig is wanneer je het een alternatieve munteenheid met draagvlak zou willen maken.

Nu zijn euro's en dollars ook niet 100% risicoloos. Maar er zit in ieder geval nog een enorm apparaat achter dat aan controle en beheersing doet. Daarmee schat ik de kans dat de bitcoin crash heel wat groter dan dat dat met de euro of de dollar gebeurt.
En hoe zou je het zien als vervanger voor Western Union? Die vragen 10% fee om geld van 1 persoon naar de andere te krijgen zonder bankrekening (je moet een code of geheime vraag beantwoorden om te bewijzen dat je het geld moet ontvangen). Het enige wat een Marokkaan daar moet doen is of per sms het ontvangen bedrag naar een lokale dealer sturen (praktisch iedereen in die landen heeft een mobiele telefoon), of de lokale dealer een QR code/text geven en het zo laten uitcashen.

Dan kan de lokale dealer zelf een tarief bepalen zonder dat er een enorm Western Union Group boven hangt die hun aandeelhouders betaalt wilt zien worden. Een dealer hoeft niet full-time Bitcoin dealer te zijn, zo lang hij maar over cash beschikt en een (telefoon/)internet verbinding heeft, dus een lokale winkelier kan dat ook part-time vullen.

Zou dan zo gaan: Marokkaan hier zet geld op een bitcoin adres, stuurt adres naar oom in Marokko, die loopt naar dealer, geeft de private key aan dealer, ontvangt het geld (en dealer de BTC+fee). Of,Marokkaan hier stuurd geld naar een vast BTC address van zijn oom in marokko, oom in marokko loopt naar dealer, stuurt het geld van dit address naar dealer-address, ontvangt geld in ruil voor de BTC+fee.

In Western Union gaat ~10 Miljard EURO om per jaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zith op 15-11-2013 11:31:48 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:23:46 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_133279412
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:19 schreef Zith het volgende:

[..]

En hoe zou je het zien als vervanger voor Western Union? Die vragen 10% fee om geld van 1 persoon naar de andere te krijgen zonder bankrekening (je moet een code of geheime vraag beantwoorden om te bewijzen dat je het geld moet ontvangen). Het enige wat een Marokkaan daar moet doen is of per sms het ontvangen bedrag naar een lokale dealer sturen (praktisch iedereen in die landen heeft een mobiele telefoon), of de lokale dealer een QR code/text geven en het zo laten uitcashen.

Dan kan de lokale dealer zelf een tarief bepalen zonder dat er een enorm Western Union Group boven hangt die hun aandeelhouders betaalt wilt zien worden. Een dealer hoeft niet full-time Bitcoin dealer te zijn, zo lang hij maar over cash beschikt en een (telefoon/)internet verbinding heeft, dus een lokale winkelier kan dat ook part-time vullen.

In Western Union gaat ~10 Miljard EURO om per jaar.
Het zou inderdaad wel nuttig kunnen zijn om stiekem geld te schuiven. Voor zolang als het duurt. In die zin ook kleine bedragen wegens het hoge risico.

Maar ik zou er geen geld in gaan beleggen of iets dergelijks. Of ze als betaalmiddel gaan accepteren voor je diensten. Tenzij je er zoals die pizzaboer een marketingstunt van wilt maken.
pi_133342353
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 01:31 schreef polderturk het volgende:
Misschien is dit wel het juiste moment om bitcoins te kopen aangezien het nu zo gehyped wordt. Dan zal op een gegeven moment de bubble barsten. Dus verkopen voordat de bubble barst.
De bittcoin is nu meer dan $500 waard. Zoals je boven kunt zien had ik voorspeld dat de bittcoin door alle media aandacht flink zou stijgen.
pi_133343192
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 14:48 schreef polderturk het volgende:

[..]

De bittcoin is nu meer dan $500 waard. Zoals je boven kunt zien had ik voorspeld dat de bittcoin door alle media aandacht flink zou stijgen.
Kan je ook de lottogetallen voor komende week voorspellen voor me?
NEE!
pi_133343432
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 15:14 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Kan je ook de lottogetallen voor komende week voorspellen voor me?
1234567890
pi_133344494
Bitcoins zijn de tulpenbollen van de 17e eeuw in Holland

[ Bericht 6% gewijzigd door Evertjan op 17-11-2013 19:02:48 ]
  zondag 17 november 2013 @ 19:02:20 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_133349902
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 16:01 schreef Evertjan het volgende:
Bitcoins zijn de bloembollen van de 17e eeuw in Holland
Of de Worldonline van dit moment.
pi_133350024
quote:
[bron?]

:P
జ్ఞ‌ా
pi_133350440
quote:
Hoe leuk de techniek ook in elkaar zit. Het blijft niet meer dan speelgeld. Het is waard wat de gek ervoor wil blijven geven.
Hoe is dat dan anders dan "echt" geld?
Conscience do cost.
  zondag 17 november 2013 @ 19:38:40 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_133350837
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 19:24 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat de kans dat dat echte geld massaal uitgekotst wordt significant minder groot is.
pi_133350842
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 19:24 schreef ems. het volgende:

[..]

Echt geld wordt gebacked door landen met veel macht die bereid zijn dik oorlog te voeren voor het behoud ervan.
NEE!
pi_133350889
quote:
Bitcoin is de nieuwe internetrevolutie, maar dan voor ons geldsysteem. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')