Neuh ik heb (nog) geen bitcoins.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:33 schreef Jace_TBL het volgende:
KomtTijd, jij bent niet toevallig de gelukkige die straks wordt geïnterviewd door RTL Nieuws over de introductie van Bitcoin bij thuisbezorgd.nl? Dat zou fraai zijn
Mensen die daar hebben besteld met BTC schijnen een verzoek te hebben gekregen of ze geïnterviewd mochten worden, voor een item op RTL Nieuws vanavond. Ik had het erg graag gedaan
Dat gaat wel over als niemand meer voor ze wil werken omdat ze uitbetalen in een achterhaalde munteenheid die niemand meer wil hebben.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:31 schreef 2070 het volgende:
[..]
Er zitten zoveel voordelen voor de overheid aan het hebben van een eigen munt dat het nooit zal gebeuren dat overheid over gaat stappen naar de bitcoin.
voc mentaliteitquote:Op dinsdag 5 november 2013 18:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Criminele drugsgeld-witwassers!
Geloof je zelf eigenlijk de onzin die je opschrijft? Jij denkt dat miljoenen mensen hun baan gaan opzeggen alleen maar vanwege bitcions. Buiten het feit dat de hele economie kapot zal gaan als elk land ter wereld naar bitcoins zou overstappen.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat gaat wel over als niemand meer voor ze wil werken omdat ze uitbetalen in een achterhaalde munteenheid die niemand meer wil hebben.
Tuurlijk niet. Dat zal een natuurlijk proces zijn waar generaties overheen gaan. Mits het überhaupt ooit zover komt natuurlijk.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:40 schreef 2070 het volgende:
[..]
Geloof je zelf eigenlijk de onzin die je opschrijft? Jij denkt dat miljoenen mensen hun baan gaan opzeggen alleen maar vanwege bitcions.
Waarom?quote:Buiten het feit dat de hele economie kapot zal gaan als elk land ter wereld naar bitcoins zou overstappen.
quote:Op woensdag 6 november 2013 17:53 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Dat zal een natuurlijk proces zijn waar generaties overheen gaan. Mits het überhaupt ooit zover komt natuurlijk.
Hieruit maak ik op dat je weinig economische kennis hebt? Het hele systeem is gebouwd op dat wisselkoersen kunnen veranderen. Als je dit weg neemt door 1 munt overal in de voeren kan dat niet meer. Kijk alleen maar naar de euro en enorme problemen in zuid Europa. Een hoop economen zijn het er over eens dat als deze landen hun munt konden laten devalueren dat ze er een stuk beter voor zouden staan,. En dan moet jij eens gaan bedenken dat in plaats van Spanje landen als Zimbabwe en noord Korea mee gaan doen.quote:[..]
Waarom?
In hemelsnaam. WAAROM?
Altijd maar die vage aannames. Eerst was de aarde plat, toen zouden we stikken als je sneller dan 100km/h gaat, en nu gaat ineens de hele wereld naar de klote als we een andere munteenheid gaan gebruiken? Zet die vastgeroeste schijnwaarheden nou eens van je af joh.
Hieruit maak ik op dat je geen economische opleiding gehad hebt? Dit is 1 grote zooi onzin. Punten:quote:Op woensdag 6 november 2013 18:06 schreef 2070 het volgende:
[..]
[..]
Hieruit maak ik op dat je weinig economische kennis hebt? Het hele systeem is gebouwd op dat wisselkoersen kunnen veranderen. Als je dit weg neemt door 1 munt overal in de voeren kan dat niet meer. Kijk alleen maar naar de euro en enorme problemen in zuid Europa. Een hoop economen zijn het er over eens dat als deze landen hun munt konden laten devalueren dat ze er een stuk beter voor zouden staan,. En dan moet jij eens gaan bedenken dat in plaats van Spanje landen als Zimbabwe en noord Korea mee gaan doen.
In 1971 stapte de VS als eerste land ervan af om te gaan 'deficit spending'. De rest van de wereld ging al snel meedoen omdat je beter met zn allen kan gaan 'valsspelen' dan dat je een iemand laat valsspelen. De Bitcoin volgt precies het principe van de goudstandaard, alleen dan zonder de hoge transactie en opslagkosten ervan.quote:"In 1966 Alan Greenspan wrote "Deficit spending is simply a scheme for the confiscation of wealth. Gold stands in the way of this insidious process. It stands as a protector of property rights. If one grasps this, one has no difficulty in understanding the statists' antagonism toward the gold standard."
Alles wat zeg over wisselkoersen klopt gewoon, want dat is hoe het systeem nu werkt. Dat jij de voordelen van wisselkoersen niet kent zegt meer over jou dan over mij.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:51 schreef Zith het volgende:
[..]
Hieruit maak ik op dat je geen economische opleiding gehad hebt? Dit is 1 grote zooi onzin. Punten:
1) Geef eens aan hoe, bij het hebben van 1 wisselkoers in de gehele wereld, het voor Nederland schadelijk is dat Zimbabwe het slecht doet.
2) Het hebben van 1 wisselkoers is juist GOED voor de economie van de gehele sector. Hierop is de EURO gebaseerd (en die werk, ja, nog steeds!).
3) Devalueren is negatief voor alle andere partijen. Als Griekenland zou gaan devalueren dan vergaat het geld dat ze ons schuldig zijn. Het is een troef van een zwak land om andere landen negatief te benadelen en er zo zelf beter uit te komen. Hier is voor de gehele sector niets positiefs aan.
Hey, nog niet zo lang geleden was er nog maar 1 koers: de goudstandaard.
De bitcoin is super volatiel in tegenstelling tot goud. Bovendien zit bitcoin al over de helft van het maximaal aantal dat ze gaan uitgeven. Dus dan moeten bitcoins gaan stijgen in prijs. En waarom zou de wereld mee gaan doen aan een systeem waar eerst de huidige bitcoin eigenaren enorm van profiteren? Bovendien wat gaat voorkomen dat er niet weer iemand zoals jij het zegt gaat 'valsspelen' door uit de bitcoin te stappen ?quote:[..]
In 1971 stapte de VS als eerste land ervan af om te gaan 'deficit spending'. De rest van de wereld ging al snel meedoen omdat je beter met zn allen kan gaan 'valsspelen' dan dat je een iemand laat valsspelen. De Bitcoin volgt precies het principe van de goudstandaard, alleen dan zonder de hoge transactie en opslagkosten ervan.
Maar het blijft dus valsspelen. Want draait het of keer het hoe je wil: de goudstandaard was ook "valsspelen" (de waarde van de munt laten afhangen van een schaars blinkend goedje dat ook maar beperkt economisch nut had).quote:Op woensdag 6 november 2013 19:51 schreef Zith het volgende:
Nog niet zo lang geleden was er nog maar 1 koers: de goudstandaard.
[..]
In 1971 stapte de VS als eerste land ervan af om te gaan 'deficit spending'. De rest van de wereld ging al snel meedoen omdat je beter met zn allen kan gaan 'valsspelen' dan dat je een iemand laat valsspelen. De Bitcoin volgt precies het principe van de goudstandaard, alleen dan zonder de hoge transactie en opslagkosten ervan.
Tja... waarom zouden mensen nu nog Microsoft aandelen kopen als deze aandelen in het begin een fractie waard waren van wat ze nu waard zijn. Dat is toch ook niet eerlijk?quote:Op woensdag 6 november 2013 20:50 schreef 2070 het volgende:
En waarom zou de wereld mee gaan doen aan een systeem waar eerst de huidige bitcoin eigenaren enorm van profiteren? Bovendien wat gaat voorkomen dat er niet weer iemand zoals jij het zegt gaat 'valsspelen' door uit de bitcoin te stappen ?
Nogmaals, kun jij specifiek aangeven waarom het slecht voor nederland zou zijn als zimbabwe (met dezelfde munt die de rest van de wereld ook gebruikt) in slecht weer komt. Je ontweek deze vraag, probeer nog eens. Dat Nederland negatieve effecten ondergaat door Griekenland komt omdat 1) wij ze willen helpen (en daarvoor zelf leningeen moeten aangaan en goedkoop doorspelen). Nederland heeft bij Zimbabwe geen dwang om ze te gaan ondersteunen. 2) er nog munten buiten de Euro zijn waartegen de Euro afgewaardeerd kan worden (dit punt gaan we terug zien).quote:Op woensdag 6 november 2013 20:50 schreef 2070 het volgende:
[..]
Alles wat zeg over wisselkoersen klopt gewoon, want dat is hoe het systeem nu werkt. Dat jij de voordelen van wisselkoersen niet kent zegt meer over jou dan over mij.
[quote]
1) kijk maar eens naar het nieuws zou ik zeggen. Dat Griekenland het slecht doet is slecht voor Nederland.
Nee, een PhDer in een economische richting die hier een paar honderd wetenschappelijke artikelen over heeft gelezen. De Euro wordt nog steeds 'ondersteund' door de huidige economische wetenschappelijke stromingen, er zijn genoeg wetenschappelijke artikelen die de voordelen en nadelen zijn nagegaan en tot in detail hebben berekend.quote:2) ah een euro believer.
Omdat er ook economien zijn die niet tot de Eurozone behoren? Let op, er is een verschil in hoe de systemen werken als : Er 1 grote zone is in een wereld met meerdere munten, of als er 1 munt is. De Eurozone heeft voordeel bij het ondersteunen van zwakkere EURO landen, als er maar 1 wereldmunt zou zijn dan heeft deze geen voordeel bij het ondersteunen van andere landen (naast factoren die hierbuiten staan zoals export-vraag hoog houden).quote:Nou in tegenstelling tot jou heb ik geen vertrouwen in een euro. Maar als het hebben van 1 wisselkoers alleen maar voordelen bied, waarom zijn er dan eisen aan het toetreden bij de euro (iets waar griekenland niet aan voldeed maar dat terzijde)? Omdat als landen hun economieën te veel verschillen er wel degelijk nadelen aan zetten.
Je snapt het maar niet. Neem de goudstandaard (tot 1971 in gebruik).quote:3) Waar zeg ik dat Nederland er beter van word als de grieken devalueren? En waarom zou dat de Grieken moeten interesseren? Maar buiten is het nog maar de vraag of al dat geld in Griekenland pompen het achteraf waard gaat. En hoe wil je er dan voorzorgen dat de betalingsbalansen in evenwicht blijven? je ziet al wat voor problemen de vs krijgt doordat China niet hun munt in waarde laten stijgen. Als straks iedereen gedwongen moet dan gaat het compleet fout.
Wanbeleid in Zimbabwe zou kunnen leiden tot een vlucht naar bijvoorbeeld goud. Wat ervoor zal zorgen dat er meer aanbod dan vraag is ,bitcoins dus waardedaling en dus inflatie. En inflatie is goed zolang het maar niet naar Zimbabwe niveau toe gaat.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:32 schreef Zith het volgende:
[..]
Nogmaals, kun jij specifiek aangeven waarom het slecht voor nederland zou zijn als zimbabwe (met dezelfde munt die de rest van de wereld ook gebruikt) in slecht weer komt. Je ontweek deze vraag, probeer nog eens. Dat Nederland negatieve effecten ondergaat door Griekenland komt omdat 1) wij ze willen helpen (en daarvoor zelf leningeen moeten aangaan en goedkoop doorspelen). Nederland heeft bij Zimbabwe geen dwang om ze te gaan ondersteunen. 2) er nog munten buiten de Euro zijn waartegen de Euro afgewaardeerd kan worden (dit punt gaan we terug zien).
Dan ben ik wel benieuwd waar jij je phd doet dat niemand van jullie geen vertrouwen heeft in de euro? Niet dat ik nou van de Nederlandse economische wetenschap een hoog pet op maar ja. Alleen al met eerst roepen dat we moeten bezuinigen en nu zeggen dat we economie kapot bezuinigen maar ja. Trouwens jij denkt dat wetenschappelijke artikelen altijd objectief zijn? Het is maar net welke aannames je in je modelen maakt.quote:[..]
Nee, een PhDer in een economische richting die hier een paar honderd wetenschappelijke artikelen over heeft gelezen. De Euro wordt nog steeds 'ondersteund' door de huidige economische wetenschappelijke stromingen, er zijn genoeg wetenschappelijke artikelen die de voordelen en nadelen zijn nagegaan en tot in detail hebben berekend.
Als er 1 munt zijn er nog wel grondstoffen waar de waarde van de munt in uit gedrukt kan worden bijvoorbeeld in goud.quote:[..]
Omdat er ook economien zijn die niet tot de Eurozone behoren? Let op, er is een verschil in hoe de systemen werken als : Er 1 grote zone is in een wereld met meerdere munten, of als er 1 munt is. De Eurozone heeft voordeel bij het ondersteunen van zwakkere EURO landen, als er maar 1 wereldmunt zou zijn dan heeft deze geen voordeel bij het ondersteunen van andere landen (naast factoren die hierbuiten staan zoals export-vraag hoog houden).
Grappig dat iemand die pro euro is zegt dat de oplossing is meer lenen. En je ziet al in wat positie de vs nu terecht is gekomen doordat de chinezen hun munt laag houden. Je kan wel minder gaan uitgeven (slecht voor de wereldeconomie) of meer lenen, maar er zit ook een maximum aan wat de vs kan lenen zonder geld bij te drukken.quote:[..]
Je snapt het maar niet. Neem de goudstandaard (tot 1971 in gebruik).
"En hoe wil je er dan voorzorgen dat de betalingsbalansen in evenwicht blijven?"
Hoe deed men dat tijdens de goudstandaard?
Simpel. Er gaat geld het land in, er gaat geld het land uit. Gaat er meer geld uit dan in, dan zal de overheid geld moeten gaan lenen, of minder uitgeven. Hoe lastig is dit nou??
Waarom zouden mensen hun geld in bitcoins zetten als je nooit weet hoeveel je bitcoins morgen waard zijn?quote:"Als straks iedereen gedwongen moet dan gaat het compleet fout."
Waarom zou iemand gedwongen moeten worden, tot wat?? Als een land slecht omgaat met het geld dan is er geen geld meer om uit te geven? Geen dwang bij nodig.
Ik geloof niet in een BTC worldwide currency. Wel dat Bitcoin een nieuwe PayPal/Western union kan worden. Zo ga ik in het BTC topic hier ook in op mensen die denken dat overheden dan geen belasting meer kunnen innen of dat banken dan niet meer hoeven te bestaan.
quote:Op woensdag 6 november 2013 21:57 schreef 2070 het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd waar jij je phd doet dat niemand van jullie geen vertrouwen heeft in de euro?
quote:Niet dat ik nou van de Nederlandse economische wetenschap een hoog pet op maar ja.
quote:Alleen al met eerst roepen dat we moeten bezuinigen en nu zeggen dat we economie kapot bezuinigen maar ja.
quote:Trouwens jij denkt dat wetenschappelijke artikelen altijd objectief zijn?
quote:Het is maar net welke aannames je in je modelen maakt.
Ja en? Omdat elk land in BTC handelt blijft de prijs voor elk land hetzelfde (exc. transactie-/opslagkosten). De waarde van goud kan wel veranderen als er meer vraag naar is, maar is voor alle BTC gebruikers (iedereen) gelijk. Snap niet echt hoe dit een punt is tegen de redenen om de Euro-landen te steunen?quote:[..]
Als er 1 munt zijn er nog wel grondstoffen waar de waarde van de munt in uit gedrukt kan worden bijvoorbeeld in goud.
What de fuck. Op welk niveau zit jij? Ik laat alleen de opties zien in een BTC-wereld en dat zijn lenen of minder uitgeven. Wereldeconomieen kunnen hierop prima draaien.quote:[..]
Grappig dat iemand die pro euro is zegt dat de oplossing is meer lenen. En je ziet al in wat positie de vs nu terecht is gekomen doordat de chinezen hun munt laag houden. Je kan wel minder gaan uitgeven (slecht voor de wereldeconomie) of meer lenen, maar er zit ook een maximum aan wat de vs kan lenen zonder geld bij te drukken.
Er is geen verschil qua gemak tussen een aankoop doen via PayPal of via BTC, je hoeft geeneens BTC in bezit te hebben. Er zijn verschillende betalingsproviders waarbij je direct BTC kan betalen, de verkoper kan direct de BTC omzetten. De huidige providers van dit soort services (bijv. CoinBase) vragen minder fees dan PayPal/Western union).quote:[..]
Waarom zouden mensen hun geld in bitcoins zetten als je nooit weet hoeveel je bitcoins morgen waard zijn?
Eigenlijk wel. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik weet dat er anti euro wetenschappers zijn. Voor de rest ga je niet in op het feit dat aannames de uitkomsten van modelen kunnen veranderen. Overigens vind bijvoorbeeld mervyn king (bank of england) ook dat de wetenschap achter loopt dan op zichtte van de werkelijkheid.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:25 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]![]()
![]()
Ik merk hieruit op dat je geen wetenschappelijk onderwijs hebt gehad? Lol. Kijk eens rond op scholar.google.com naar verwante onderozeken en meld het maar als je er eentje wilt lezen dan download ik hem wel voor je.
Inflatie kan ver ontwrichtend werken. Als je hyperiinflatie hebt krijg je van die toestanden als in Duitsland in de jaren 20. Iedereen moet gelijk zijn geld uitgeven, want morgen is het de helft waard.quote:[..]
Ja en? Omdat elk land in BTC handelt blijft de prijs voor elk land hetzelfde (exc. transactie-/opslagkosten). De waarde van goud kan wel veranderen als er meer vraag naar is, maar is voor alle BTC gebruikers (iedereen) gelijk. Snap niet echt hoe dit een punt is tegen de redenen om de Euro-landen te steunen?
Ik zeg alleen dat grappig is, omdat meestal de mensen die pro euro zijn ook pro bezuinigen/tegen lenen zijn. Voor de rest ben ik het met je eens je kan best schulden hebben zolang ze natuurlijk niet te belachelijk worden.quote:[..]
What de fuck. Op welk niveau zit jij? Ik laat alleen de opties zien in een BTC-wereld en dat zijn lenen of minder uitgeven. Wereldeconomieen kunnen hierop prima draaien.
Als je ze gelijk koopt om ze gelijk daarna te verkopen valt het nut van bitcoins wel weg. Dan kan coinbase het net zo goed in euro's doen.quote:[..]
Er is geen verschil qua gemak tussen een aankoop doen via PayPal of via BTC, je hoeft geeneens BTC in bezit te hebben. Er zijn verschillende betalingsproviders waarbij je direct BTC kan betalen, de verkoper kan direct de BTC omzetten. De huidige providers van dit soort services (bijv. CoinBase) vragen minder fees dan PayPal/Western union).
Ik hoop dat je vandaag eenvandaag hebt gekeken daarin lieten ze goed zien wat 1 van de problemen met de Nederlandse wetenschap is.quote:![]()
![]()
Ik merk hieruit op dat je geen wetenschappelijk onderwijs hebt gehad? Lol. Kijk eens rond op scholar.google.com naar verwante onderozeken en meld het maar als je er eentje wilt lezen dan download ik hem wel voor je.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ij-bitcoinroof.dhtmlquote:Hackers stelen 1 miljoen dollar bij bitcoinroof
De Australische bitcoinwebsite Trade Fortress is gehackt en de inbrekers hebben voor meer dan een miljoen dollar aan bitcoins gestolen. Dat heeft de jonge eigenaar en beheerder van de site gezegd tegen ABC Radio. De roof zou een van de grootste zijn uit de nog korte geschiedenis van de digitale munt.
TradeFortress beheerde zogeheten 'virtual wallets' voor klanten. In totaal hebben de dieven 4.100 bitcoins buitgemaakt, die zijn met de huidige koers 1,2 miljoen dollar waard. "Dit is moeilijk te beschrijven", zegt de jonge eigenaar, die anoniem wil blijven, omdat hij vreest voor wraakacties van gedupeerde klanten.
Tegenover ABC Radio verklaart hij dat hij nog maar iets ouder is dan 18. De kans dat gebruikers van de site hun bitcoins ooit nog terugzien is klein, omdat het systeem zo is opgezet dat transacties onomkeerbaar zijn.
Als je gewoon je bitcoins zelf beheert en fatsoenlijke encryptie gebruikt, heb je niets te vrezen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:05 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ij-bitcoinroof.dhtml
Allemaal leuk en wel die bitcoin, maar wie staat er garant? Als een bank overvallen wordt, dan halen ze ook niet het geld van jouw rekening.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als je gewoon je bitcoins zelf beheert en fatsoenlijke encryptie gebruikt, heb je niets te vrezen.
Als ik mijn geld onder de matras leg en een pitbull naast mijn bed laat slapen... dat is toch de redenering?quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als je gewoon je bitcoins zelf beheert en fatsoenlijke encryptie gebruikt, heb je niets te vrezen.
Je betaalt bitcoins aan thuisbezorgd, thuisbezorgd maakt euro's over naar het restaurant.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:26 schreef Daywalk3r het volgende:
Maar bij thuisbezorgd betaal je toch gewoon aan de leverancier van het eten?
Dus contant, PayPal of whatever. Wat heeft dit voor een voordeel voor thuisbezorgd? En wil elke leverancier dit accepteren? Of betaal je bitcoins aan thuisbezorgd waarna thuisbezorgd het afhandelt met de leverancier?
Ah ok. Toch zo simpel dus.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:27 schreef µ het volgende:
[..]
Je betaalt bitcoins aan thuisbezorgd, thuisbezorgd maakt euro's over naar het restaurant.
Mwoa, er zit geen enkele waarde aan de bitcoin (hetzelfde als gewoon geld) maar er staat tegenover dat ze het oneindig de wereld in kunnen slingeren (wat dus weer niet kan met gewoon geld, of je met Amerikaan zijn).quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:59 schreef µ het volgende:
Iedereen die denkt dat ze niet meer stijgen hierna.
Ja ongeveer. Maar dan met het verschil dat het doodeenvoudig is je bitcoins zelf te beheren met gelijkwaardige veiligheid en gemakken als wanneer je het uitbesteed.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:24 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Als ik mijn geld onder de matras leg en een pitbull naast mijn bed laat slapen... dat is toch de redenering?
quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:32 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Mwoa, er zit geen enkele waarde aan de bitcoin (hetzelfde als gewoon geld) maar er staat tegenover dat ze het oneindig de wereld in kunnen slingeren (wat dus weer niet kan met gewoon geld, of je met Amerikaan zijn).
Hoe meer mensen er gebruik van gaan maken, hoe meer er ''geproduceerd'' wordt hoe minder het waard wordt.
In eerste instantie vastgesteld op 21 miljoen ja. Dus hoe meer het gebruikt gaat worden hoe verder de hoeveelheid opgeschroefd gaat worden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:36 schreef fixatoman het volgende:
[..]![]()
Het maximum aantal bitcoins is vastgesteld op 21 miljoen. Dus hoe meer het gebruikt zal worden hoe meer de bitcoin zelf waard zal worden.
"not shure if trolling, or just stupid"...quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:32 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hoe meer mensen er gebruik van gaan maken, hoe meer er ''geproduceerd'' wordt hoe minder het waard wordt.
Geld komt ook uit het niets.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:32 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Mwoa, er zit geen enkele waarde aan de bitcoin (hetzelfde als gewoon geld) maar er staat tegenover dat ze het oneindig de wereld in kunnen slingeren (wat dus weer niet kan met gewoon geld, of je met Amerikaan zijn).
Als de koers van bitcoins daalt is hetzelfde als devalueren. En hoezo is je geld moeilijk te beveiligen? En waarom is dat met bitcoins makkelijker? En waarom je denkt dat geld gebruiksonvriendelijk is ontgaat mij ook compleet. Geld is juist geïntroduceerd om alles makkelijker te maken.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:36 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja ongeveer. Maar dan met het verschil dat het doodeenvoudig is je bitcoins zelf te beheren met gelijkwaardige veiligheid en gemakken als wanneer je het uitbesteed.
Dit itt "klassiek" geld wat niet te backuppen en moeilijk te beveiligen is, en bovendien ongebruiksvriendelijk is en devalueert als je het zelf beheert.
Geld devalueert per definitie door inflatie. Bitcoin kent geen inflatie, de waarde is afhankelijk van de markt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:12 schreef 2070 het volgende:
[..]
Als de koers van bitcoins daalt is hetzelfde als devalueren.
Omdat je om geld te beveiligen een dure kluis en stevige muren nodig hebt. Om bitcoins te beveiligen heb je een simpel stukje (gratis, open source) software nodig. Bovendien kun je je bankbiljetten niet backuppen (beveiligen tegen brand, verlies, beschadiging enz).quote:En hoezo is je geld moeilijk te beveiligen? En waarom is dat met bitcoins makkelijker?
Als je je geld zelf bewaart onder je matras, dan kunnen mensen geen geld via een digitale transactie naar je over maken (en vice versa), je zult altijd fysiek naar je voorraad toe moeten gaan om geld op te halen of weg te brengen als je iets wilt kopen of ergens betaald voor hebt gekregen. En je zult een deel van je geld fysiek in je portemonnee bij je moeten dragen waarbij het over het algemeen zéér slecht beveiligd zal zijn.quote:En waarom je denkt dat geld gebruiksonvriendelijk is ontgaat mij ook compleet. Geld is juist geïntroduceerd om alles makkelijker te maken.
Bitcoin kan nog steeds in waarde dalen, want hetzelfde effect heeft. Geld kent helemaal niet per definitie inflatie. Heb je ooit van deflatie gehoord?quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:19 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Geld devalueert per definitie door inflatie. Bitcoin kent geen inflatie, de waarde is afhankelijk van de markt.
Het grootste deel van het geld staat ook online en beveiligd door software (hetzelfde principe). Het geld dat echt tastbaar (munten en bankbiljetten) zijn maar een fractie van al het geld.quote:[..]
Omdat je om geld te beveiligen een dure kluis en stevige muren nodig hebt. Om bitcoins te beveiligen heb je een simpel stukje (gratis, open source) software nodig. Bovendien kun je je bankbiljetten niet backuppen (beveiligen tegen brand, verlies, beschadiging enz).
Dat hoeft dus niet. Je kan tegenwoordig overal al online in euro's betalen. En het hebben van geld in je portemonnee heeft ook een voordeel namelijk dat je ook betalen op plaatsen waar geen pin/internet is.quote:[..]
Als je je geld zelf bewaart onder je matras, dan kunnen mensen geen geld via een digitale transactie naar je over maken (en vice versa), je zult altijd fysiek naar je voorraad toe moeten gaan om geld op te halen of weg te brengen als je iets wilt kopen of ergens betaald voor hebt gekregen. En je zult een deel van je geld fysiek in je portemonnee bij je moeten dragen waarbij het over het algemeen zéér slecht beveiligd zal zijn.
Ok, ok. Niet per definitie, maar overheden passen overal ter wereld kunstmatige inflatie toe. Iets wat met Bitcoin niet mogelijk is.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:30 schreef 2070 het volgende:
[..]
Bitcoin kan nog steeds in waarde dalen, want hetzelfde effect heeft. Geld kent helemaal niet per definitie inflatie. Heb je ooit van deflatie gehoord?
quote:[..]
Het grootste deel van het geld staat ook online en beveiligd door software (hetzelfde principe). Het geld dat echt tastbaar (munten en bankbiljetten) zijn maar een fractie van al het geld.
[..]
Dat hoeft dus niet. Je kan tegenwoordig overal al online in euro's betalen. En het hebben van geld in je portemonnee heeft ook een voordeel namelijk dat je ook betalen op plaatsen waar geen pin/internet is.
Als je het daar niet mee eens bent moet je de politiek de schuld geven niet het systeem.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:35 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ok, ok. Niet per definitie, maar overheden passen overal ter wereld kunstmatige inflatie toe. Iets wat met Bitcoin niet mogelijk is.
Ja dat heb ikquote:[..]Heb je uberhaupt gelezen waar je op reageert?
*zucht*quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:38 schreef 2070 het volgende:
[..]
Ja dat heb ikJij hebt over kluisen en geld onder je matras, terwijl bijna al het geld veilig digitaal staat opgeslagen.
Nee, zo werkt het dus niet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:37 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
In eerste instantie vastgesteld op 21 miljoen ja. Dus hoe meer het gebruikt gaat worden hoe verder de hoeveelheid opgeschroefd gaat worden.
Ook niet helemaal.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:27 schreef µ het volgende:
[..]
Je betaalt bitcoins aan thuisbezorgd, thuisbezorgd maakt euro's over naar het restaurant.
Dus jij vind geld op de bank slecht? Daar krijg je er tenminste nog rente over bij bitcoins moet je maar zien waar de koers heen gaat. Bovendien er niets wat je tegenhoud om voor jezelf een bank te beginnen dan kan je ook gewoon je eigen geld beheren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:43 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
*zucht*
Je hebt dus niet gelezen waar het over ging, want het ging specifiek over de verschillen wanneer je zélf je geld wilt beheren.
Waar de fuck haal je dat nou weer vandaan? Ga iemand anders woorden in de mond leggen.quote:
Wat is dan je punt? Waarom zou je dan zo nodig je geld willen opslaan in bitcoins als je het ook op de bank kan zetten? Het ene lijkt me niet veilig dan het andere.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Waar de fuck haal je dat nou weer vandaan? Ga iemand anders woorden in de mond leggen.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:03 schreef 2070 het volgende:
[..]
Wat is dan je punt? Waarom zou je dan zo nodig je geld willen opslaan in bitcoins als je het ook op de bank kan zetten? Het ene lijkt me niet veilig dan het andere.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:43 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
*zucht*
Je hebt dus niet gelezen waar het over ging,
quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik discussieer niet meer met jou, je loopt alleen maar te trollen hier.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:06 schreef dralion13 het volgende:
http://www.nu.nl/tech/362(...)n-euro-bitcoins.html
Lekker veilig die bitcoins...
quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
ok, loop maar weg. Misschien dat je zelf eens je posts opnieuw moet lezen.quote:
is gewoon onzin, want digitaal.quote:je zult altijd fysiek naar je voorraad
ook onzin, je kan digitaal opslaan.quote:Omdat je om geld te beveiligen een dure kluis en stevige muren nodig hebt
En als je een miljoen EUR aan een 18 jarige met een website geeft? Is dat lekker veilig?quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:06 schreef dralion13 het volgende:
Kan niet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:37 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
In eerste instantie vastgesteld op 21 miljoen ja. Dus hoe meer het gebruikt gaat worden hoe verder de hoeveelheid opgeschroefd gaat worden.
Not sure if bad at English, or just stupidquote:Op vrijdag 8 november 2013 15:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
"not shure if trolling, or just stupid"...
quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:52 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ook niet helemaal.Thuisbezorgd.nl handelt de betaling af via https://bitpay.com
Je betaalt Bitcoins aan Bitbay. Bitpay maakt euro's/(dollars?) over naar Thuisbezord, Thuisbezord euro's naar het restaurant.
Je portemonnee kan ook worden gestolen. En banken kunnen ook worden overvallenquote:Op vrijdag 8 november 2013 17:06 schreef dralion13 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |