abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:26:40 #52
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_132937677
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:18 schreef µ het volgende:

[..]

Ik typ iets in mijn computer en maak software. Dat zou je op dezelfde manier kunnen zien als 'iets' uit 'niets' creeren. Maar zo werkt het niet.

Jij stelt dat 'iets' (dus bitcoin) wordt gecreeerd uit niets. En daar ben ik het niet met je eens, want het komt wel voort uit 'iets': wiskundige berekeningen voornamelijk :s).
Er is geen enkele overheid of officiële instantie die een waarde kan plakken op "wiskundige berekeningen". Bovendien, als de bitcoin crasht en zijn waarde verliest, dan hoop ik dat je euro's en dollars hebt, want er is niemand die de waarde van de bitcoin zal garanderen.

Dat kan namelijk alleen een overheid, in welke vorm dan ook, doen. (Indien ze belastingen heft en dus kan rekenen op een voorspelbare inkomstenstroom.)

Dus je zou een soort van internetregering moeten opzetten die dat allemaal regelt, maar dat zal hem niet worden denk ik, al het lichtjes anarchistische idealisme ten spijt.
pi_132937710
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:21 schreef 2070 het volgende:

[..]

Het feit dat je gewoon iets koopt waarvan iemand zegt dat het zoveel euro waard is bedoel je zonder dat daar ook maar enige redenatie achter zit, dat er maar maximaal 21 miljoen bitcoins gemaakt kunnen worden, dat het veel te volatiel is en er deflatie op grote schaal kan ontstaan en dat daardoor het systeem kan instorten.
Dus eigenlijk is het probleem van de bitcoin, dat het een monetair systeem is net als alle andere systemen?

Jij handelt alleen in schelpjes dan? Ohnee, want die zijn ook alleen maar wat waard omdat jij zegt dat ze zoveel waard zijn.
pi_132937769
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:26 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Er is geen enkele overheid of officiële instantie die een waarde kan plakken op "wiskundige berekeningen". Bovendien, als de bitcoin crasht en zijn waarde verliest, dan hoop ik dat je euro's en dollars hebt, want er is niemand die de waarde van de bitcoin zal garanderen.
Geldt hetzelfde niet voor de euro? Of welke valuta dan ook?
quote:
Dat kan namelijk alleen een overheid, in welke vorm dan ook, doen. (Indien ze belastingen heft en dus kan rekenen op een voorspelbare inkomstenstroom.)

Dus je zou een soort van internetregering moeten opzetten die dat allemaal regelt, maar dat zal hem niet worden denk ik, al het lichtjes anarchistische idealisme ten spijt.
Een regering of bank is niet nodig.
జ్ఞ‌ా
pi_132937776
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:25 schreef 2070 het volgende:

[..]

Ja, maar de prijs is nergens op gebaseerd en alleen maar hype
De prijs van een euro of dollar is ook nergens op gebaseerd. Ja op vertrouwen, maar niet op iets fysieks.

quote:
Het is niet op grote schaal geaccepteerd en omdat er maar 21 miljoen van gemaakt kunnen worden en er geen overheid achter zal het ook nooit geaccepteerd worden
Nee nog niet op grote schaal, maar als dat gaat gebeuren worden ze alleen maar meer waard. En die 21 miljoen maakt niet uit. Je kunt heel makkelijk met decimalen gaan werken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132937861
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:26 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Er is geen enkele overheid of officiële instantie die een waarde kan plakken op "wiskundige berekeningen".
Dat is inderdaad het grootste voordeel van bitcoins _O_
quote:
Bovendien, als de bitcoin crasht en zijn waarde verliest, dan hoop ik dat je euro's en dollars hebt, want er is niemand die de waarde van de bitcoin zal garanderen.
En dat is anders als de euro crahst? Als die ineens niets meer waard is komen ze ook niet ineens dollars uit vliegtuigen boven europa uitstrooien hoor.
quote:
Dat is precies wat de bitcoin is.
pi_132937897
De hele bitcoinfilosofie is wel even wennen voor een aantal zo te zien :D.
జ్ఞ‌ా
pi_132937946
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:30 schreef µ het volgende:
Het blijft grappig, mensen die een heel pleidooi vóór de bitcoin afsteken, maar daar op de een of andere manier zelf uit weten te concluderen dat bitcoins of soortgelijke betaaleenheden iets slechts zouden zijn.
pi_132938100
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Criminele drugsgeld-witwassers!
De grootbanken en overheden als baas van de papieren valuta?
Begrijpelijk, die mening.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_132938118
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:27 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is het probleem van de bitcoin, dat het een monetair systeem is net als alle andere systemen?

Jij handelt alleen in schelpjes dan? Ohnee, want die zijn ook alleen maar wat waard omdat jij zegt dat ze zoveel waard zijn.
Het is juist geen monetair systeem als anderen. Er zit geen overheid achter, een maximum op het aantal bitcoins, veel volatieler..
pi_132938196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:35 schreef 2070 het volgende:

[..]

Het is juist geen monetair systeem als anderen. Er zit geen overheid achter, een maximum op het aantal bitcoins, veel volatieler..
Precies.

En wat is het probleem (buiten de volatiliteit)?
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:38:38 #62
380998 DarkAccountant
pi_132938303
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:28 schreef µ het volgende:

[..]

Geldt hetzelfde niet voor de euro? Of welke valuta dan ook?

Nee, helemaal niet. Achter de euro zit een enorm overheidsapparaat. Achter de bitcoin zit niks. Wie regelt het? Niemand.
pi_132938354
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:38 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Achter de euro zit een enorm overheidsapparaat. Achter de bitcoin zit niks. Wie regelt het? Niemand.
En wat moet er geregeld worden?
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:41:19 #64
380998 DarkAccountant
pi_132938444
quote:
De tulpenbollencrisis ken je hopelijk wel hé?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tulpenmanie
pi_132938594
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:41 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Hoe is dat precies vergelijkbaar?

Zo kunnen tegenstanders er allerlei zaken bij halen om de Bitcoin af te kraken en voorstanders kunnen er allerlei zaken bij halen om hun vertrouwen uit te spreken.

De tijd zal het leren en er zijn op dit moment genoeg intelligente mensen uit de zakenwereld bijv. vrij enthousiast over Bitcoin.
pi_132938608
quote:

[..]

Dat is wat de pieken veroorzaakt ja.
Niet de steady groei en de steeds bredere acceptatie.
pi_132938626
quote:
[..]

Jup.

Jij denkt dat het een bubbel is, ik niet. Of dat zo is zullen we achteraf zien. Ik denk alleen dat het idee erachter helder is en we (iets als) bitcoin nodig hebben in de wereld.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:51:05 #68
380998 DarkAccountant
pi_132938905
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:

De tijd zal het leren en er zijn op dit moment genoeg intelligente mensen uit de zakenwereld bijv. vrij enthousiast over Bitcoin.
Ja, die zijn nu nog enthousiast omdat ze hopen hun vermogen weg te sluizen zodat het niet belast kan worden.
pi_132939020
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:51 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja, die zijn nu nog enthousiast omdat ze hopen hun vermogen weg te sluizen zodat het niet belast kan worden.
[bron?]
జ్ఞ‌ా
pi_132939026
Slimme zet van Thuisbezord.nl, goede PR en al die bitcoin fanboys bestellen een pizza extra.
pi_132939074
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:59 schreef erikkll het volgende:

[..]

Vorig jaar heb ik 10 bitcoins gekocht voor ¤12 per stuk. Had ik ze maar bewaard ipv uitgegeven aan drugs op silkroad :D
_O-
pi_132939091
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:53 schreef .PRISM het volgende:
Slimme zet van Thuisbezord.nl, goede PR en al die bitcoin fanboys bestellen een pizza extra.
Ook dit vond ik mooi: "In 2009 voegden we ondersteuning voor Paypal toe, dat was toen ook nog niet zo groot als nu."
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:55:16 #73
380998 DarkAccountant
pi_132939162
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:52 schreef µ het volgende:

[..]

[bron?]
Geen, maar ik zie het al gebeuren in de toekomst als iedereen er mee gaat werken. Je denkt toch niet dat ze bij de belastingdienst van pakweg Moldavië middelen hebben om dit allemaal te volgen? :D
pi_132939198
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:55 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Geen, maar ik zie het al gebeuren in de toekomst als iedereen er mee gaat werken. Je denkt toch niet dat ze bij de belastingdienst van pakweg Moldavië middelen hebben om dit allemaal te volgen? :D
Geen idee. Waarschijnlijk niet.

In NL moet je het gewoon opgeven in box 3.
జ్ఞ‌ా
pi_132940194
Schurkenstaat Amerika doet er overigens alles aan om Bitcoin kapot te krijgen, hoe zou dat nou komen.
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_132940952
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:14 schreef Jan-Slagter het volgende:
Schurkenstaat Amerika doet er overigens alles aan om Bitcoin kapot te krijgen, hoe zou dat nou komen.
Ze vinden het lastig, want als iedereen in bitcoins gaat betalen kunnen ze in tijden van crisis de economie niet voor de gek houden door extra bankbiljetten te drukken.
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:34:11 #77
380998 DarkAccountant
pi_132941213
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:29 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ze vinden het lastig, want als iedereen in bitcoins gaat betalen kunnen ze in tijden van crisis de economie niet voor de gek houden door extra bankbiljetten te drukken.
Als iemand met Bitcoins volgende week hier de riolering komt herstellen, de lantaarnpaal fixt en een school bouwt waar ik mijn kinderen naartoe kan sturen, ok.

Zolang ik de "Bitcoiners" dat niet zie doen, weet ik toch wel op welk paard ik blijf wedden.
pi_132941497
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:34 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Als iemand met Bitcoins volgende week hier de riolering komt herstellen, de lantaarnpaal fixt en een school bouwt waar ik mijn kinderen naartoe kan sturen, ok.

Zolang ik de "Bitcoiners" dat niet zie doen, weet ik toch wel op welk paard ik blijf wedden.
Lekker bekrompen kijk heb jij.
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_132941543
quote:
[..]

Je bent tegen iedereen die je niet helpt? :D.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:41:23 #80
380998 DarkAccountant
pi_132941550
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:40 schreef Jan-Slagter het volgende:

[..]

Lekker bekrompen kijk heb jij.
Op dit vlak mag je me "conservatief" noemen ja, maar dat vind ik niet per definitie slecht.
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:44:32 #81
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_132941685
quote:
Dit soort zaken hebben altijd een lange weg te gaan. Zou me daar niet te veel zorgen om maken.

Wacht maar hoe gek mensen worden als je het gaat hebben over zaken als een Unconditional Basic Income, werkweken van 20 uur, levensverwachtingen van 200 jaar, etc. Echt mensen zitten compleet vastgeroest in het huidige economische systeem, welke niet eindeloos stand zou kunnen houden door technologische ontwikkelingen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_132942621
quote:

[..]

Nouja, volgende week komt er dus iig iemand pizza bezorgen voor bitcoins :D
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:06:47 #83
380998 DarkAccountant
pi_132942745
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:04 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Nouja, volgende week komt er dus iig iemand pizza bezorgen voor bitcoins :D
Nou gezellig. Hoop dat hij er wat aan heeft.

(En nu stop ik met deze discussie, we zullen wel zien wie gelijk krijgt. :P )
pi_132942919
:W :s).

Nu slapen. En we gaan zien wat de koers morgen is.
జ్ఞ‌ా
pi_132945711
quote:
Prima videootje trouwens, had ik nog niet eerder gezien. ^O^
Die ga ik als standaard referentie gebruiken bij het introduceren van Bitcoin aan noobs.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132946739
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:27 schreef Jace_TBL het volgende:
Vet! Eindelijk onder het juk van die stinkende banken vandaan. Niet meer afhankelijk van paypal of visa of mastercard of ideal of andere malafide organisaties, die nu nog een monopolie hebben over ons geld en betalingsverkeer.

Bitcoin FTW!
Dit zou tot een revolutie kunnen leiden. De transacties worden ook niet op de servers van de grote banken opgeslagen, waar de NSA makkelijk bij kan. Zal bitcoins het betalingsverkeer anoniem maken?
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 23:32:25 #87
230491 Zith
pls tip
pi_132946884
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 23:27 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dit zou tot een revolutie kunnen leiden. De transacties worden ook niet op de servers van de grote banken opgeslagen, waar de NSA makkelijk bij kan. Zal bitcoins het betalingsverkeer anoniem maken?
Nee.

https://blockchain.info/a(...)Bc3Cbbu6HjxYssFUgkH6

Kijk transacties, gewoon openbaar.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132947915
Bitcoins zijn zo risicovol als de pest. Ene dag kan het 200 euro waard zijn, volgende dag opeens 10 euro. Dag later weer opeens 300 euro.
There are only 151 Pokémon.
pi_132948100
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:05 schreef Eenskijken het volgende:
Bitcoins zijn zo risicovol als de pest. Ene dag kan het 200 euro waard zijn, volgende dag opeens 10 euro. Dag later weer opeens 300 euro.
Da's alleen omdat het qua marktacceptatie nog in de kinderschoenen staat (en dus nog gevoelig is voor schommelingen).
En bovendien speelt dat alleen zolang je nog voortdurend omrekent naar euro's. Naarmate Bitcoin meer een algemeen betaalmiddel wordt krijg je gewoon prijzen in bitcoins, en klaar.

Je merkt het nu toch ook amper dat de euro onwijs schommelt ten opzichte van de dollar of de yen?
pi_132948214
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 23:27 schreef polderturk het volgende:
Vooralsnog niet. Bitcoin transacties zijn per definitie 100% openbaar. Maar ze zijn niet gekoppeld aan personen. Je kunt bijvoorbeeld zien dat er 2.35 bitcoins van adres 1P3c9q3emTLaChTq2uh6PwAhvkSxEu4Xt naar adres 1HjrBMPyAkD4hF6JQBYZwgi6bhXUnksJg zijn overgemaakt (ff random voorbeeld). Maar die adressen staan verder nergens geregistreerd of wat dan ook. Er is niet zoiets als een 'Bitcoin account'.

Met enige moeite kun je soms wel traceren of bepaalde adressen van dezelfde eigenaar zijn. En zolang we nog met euro's en dollars te maken hebben en bitcoins veel via exchanges worden ge- en verkocht, is daar vandaan in theorie nog een spoor van adressen te volgen. Maar dat is prima te omzeilen. Als je wil, kunnen bitcoins en bitcoin-transacties 100% anoniem zijn.
  † In Memoriam † woensdag 6 november 2013 @ 00:17:04 #91
230491 Zith
pls tip
pi_132948219
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:05 schreef Eenskijken het volgende:

ja ongelovelijk duidelijk een bubbel ik ga alles verkopen
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132949209
DarkAccountant en 2070, jullie hebben overduidelijk niet goed begrepen hoe Bitcoin werkt. Dat kan, het is ook best complex om in eerste instantie gelijk te doorgronden, maar zonder kennis van zaken kun je geen conclusies trekken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:09 schreef DarkAccountant het volgende:
Het is de klassieke denkfout van een perpetuum mobile. Denken dat je iets kan creëren uit niets.
Grappig dat je juist dit aandraagt. Heb je enig idee hoe bitcoins gecreëerd worden, en hoe euro's en dollars gecreëerd worden?

Als er twee munteenheden zijn die letterlijk uit het niets worden gecreëerd, dan zijn het wel de euro en de dollar.

Zie bijvoorbeeld hoe Bernanke (die van de FED) letterlijk uitlegt waar hij 600 miljard dollar (!) vandaan tovert: is it tax money? nee, hij typt het getal in een computer, en -poof- :{ Een perpetuum mobile zei je?

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:38 schreef DarkAccountant het volgende:
Achter Bitcoin zit de zekerheid van wiskunde en cryptografie. Glashelder, open source, vrij, gratis, en per definitie niet manipuleerbaar door figuren die achter de schermen aan touwtjes trekken.

En dat 'enorme overheidsapparaat', wat is dat precies? Het komt in essentie neer op beloftes en de zogenaamde goede bedoelingen van een stel ambtenaren, en vooral -erger!- een handjevol bankiers. Klinkt deftig, zo'n 'enorm overheidsapparaat' maar is in de praktijk pure gebakken lucht.

En wie regelt het? De gebruikers zelf, het hele netwerk tezamen, dat is het mooie. Hier draait het om bij Bitcoin:

De technologische middelen zijn er om voortaan zelf ons geld te regelen, op een eerlijke, veilige, onafhankelijke manier. Daar hebben we die banken (waar we nu nog van afhankelijk zijn met z'n allen, en waar we een waanzinnige prijs voor betalen) niet meer bij nodig! ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:25 schreef 2070 het volgende:
Ja, maar de prijs is nergens op gebaseerd en alleen maar hype
De prijs is gebaseerd op het gigantische potentieel wat Bitcoin biedt als wereldwijde vorm van geld, iets waar het veel geschikter voor is dan Euro's en Dollars, of goud.

quote:
Het is niet op grote schaal geaccepteerd en omdat er maar 21 miljoen van gemaakt kunnen worden
Ah, daar is ie. Het 'slechts 21 miljoen' argument.

Bitcoins zijn digitaal, dus onbeperkt opdeelbaar. De huidige software ondersteunt tot 8 decimalen achter de komma. Dus er zijn niet "slechts" 21 miljoen bitcoins, er zijn 2.100.000.000.000.000 Bitcoin eenheden. En mocht ooit blijken dat zelfs dat niet genoeg is, kan de software eenvoudig worden aangepast om nog meer decimalen achter de komma te verwerken.

Dat aantal van 21 miljoen is bovendien maar een willekeurig getal, en doet er in feite helemaal niet toe. 1 BTC was ook al genoeg geweest. Of er wereldwijd nou 21 miljoen, of 500 quadriljard, of 4, of 0.00003 bitcoins zijn, het is "100%" en dat is per definitie genoeg voor een complete wereldeconomie. We kunnen ze naar behoefte in fracties opdelen, hangen er zonodig een werkbare eenheid aan om praktische getallen te houden (zodat een brood bijvoorbeeld 1.75 picocoins kost in plaats van 0.0000000000175 BTC) en klaar.

quote:
en er geen overheid achter zal het ook nooit geaccepteerd worden
Zoals al opgemerkt zit er de zekerheid van wiskundige principes achter, die vertrouw ik een stuk meer dan overheden./

Bovendien is Bitcoin per definitie 100% open en transparant. Dat kun je van overheden niet echt zeggen, laat staan banken.
  woensdag 6 november 2013 @ 01:07:13 #93
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132949335
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:59 schreef Jace_TBL het volgende:

De technologische middelen zijn er om voortaan zelf ons geld te regelen, op een eerlijke, veilige, onafhankelijke manier. Daar hebben we die banken (waar we nu nog van afhankelijk zijn met z'n allen, en waar we een waanzinnige prijs voor betalen) niet meer bij nodig! ^O^
:'). Ik vind Bitcoin best aardig maar kom op zeg, de gemiddelde persoon kan al niet eens met echte munten omgaan. Laat staan digitale. Bovendien komt het criminele element daar nog eens bovenop.

Beetje met beide benen op de grond blijven staan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132949404
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:59 schreef Jace_TBL het volgende:
We kunnen ze naar behoefte in fracties opdelen, hangen er zonodig een werkbare eenheid aan om praktische getallen te houden (zodat een brood bijvoorbeeld 1.75 picocoins kost in plaats van 0.0000000000175 BTC) en klaar.
Alleen al het woordje Picocoins. Wie wil dr nou niet met picocoins betalen :)
pi_132949438
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 01:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:'). Ik vind Bitcoin best aardig maar kom op zeg, de gemiddelde persoon kan al niet eens met echte munten omgaan. Laat staan digitale. Bovendien komt het criminele element daar nog eens bovenop.

Wat zeg je hier nou precies? Je praat in vage algemeenheden lijkt het. Kun je toelichten wat je bedoelt?
pi_132949440
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 01:07 schreef Fir3fly het volgende:

Dat gold begin jaren 80 ook voor PIN.

En wat dacht je van email en internet. Futuristische cyber-onzin, speelgoed voor een handjevol nerds en geeks, dat was het!
  woensdag 6 november 2013 @ 01:16:24 #97
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132949476
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 01:14 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Dat gold begin jaren 80 ook voor PIN.

En wat dacht je van email en internet. Futuristische cyber-onzin, speelgoed voor een handjevol nerds en geeks, dat was het!
Wat ook allemaal geregeld wordt door grote bedrijven en overheden. Nogal irrelevant.
  woensdag 6 november 2013 @ 01:17:10 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132949487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 01:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wat zeg je hier nou precies? Je praat in vage algemeenheden lijkt het. Kun je toelichten wat je bedoelt?
Het komt er een beetje op neer dat de gemiddelde mens dom is en niet met verantwoordelijkheid om kan gaan. En al helemaal niet met geld.

Wat niet wil zeggen dat ik bitcoins niet een leuk alternatief vind. Maar om nou meteen het de messias te verklaren die ons gaat bevrijden van de wurggreep der banken, nee :').
pi_132949528
quote:
De prijs is gebaseerd op het gigantische potentieel wat Bitcoin biedt als wereldwijde vorm van geld, iets waar het veel geschikter voor is dan Euro's en Dollars, of goud.
Met andere woorden op hype dus. Bovendien is het zo volatiel, omdat niemand er controle op uit oefent zodat je nooit weet hoeveel een bitcoin morgen waard is. Om daar een systeem op de gaan bouwen lijkt me niet zo handig. Tenzij je toestanden wilt dat mensen per dag uitbetaalt willen worden en gelijk als ze het geld krijgen naar de winkel rennen om iets te kopen.

quote:
[..]

Ah, daar is ie. Het 'slechts 21 miljoen' argument.

Bitcoins zijn digitaal, dus onbeperkt opdeelbaar. De huidige software ondersteunt tot 8 decimalen achter de komma. Dus er zijn niet "slechts" 21 miljoen bitcoins, er zijn 2.100.000.000.000.000 Bitcoin eenheden. En mocht ooit blijken dat zelfs dat niet genoeg is, kan de software eenvoudig worden aangepast om nog meer decimalen achter de komma te verwerken.

Dat aantal van 21 miljoen is bovendien maar een willekeurig getal, en doet er in feite helemaal niet toe. 1 BTC was ook al genoeg geweest. Of er wereldwijd nou 21 miljoen, of 500 quadriljard, of 4, of 0.00003 bitcoins zijn, het is "100%" en dat is per definitie genoeg voor een complete wereldeconomie. We kunnen ze naar behoefte in fracties opdelen, hangen er zonodig een werkbare eenheid aan om praktische getallen te houden (zodat een brood bijvoorbeeld 1.75 picocoins kost in plaats van 0.0000000000175 BTC) en klaar.
En hoe gaan ze dat doen als er 21 miljoen zijn uitgegeven? ja je kan het wel eeuwig delen echter bezitten bepaalde mensen deze bitcoins al. Dus dan zullen bitcoins gigantisch in prijs moeten gaan stijgen en dat wordt onhoudbaar of denk je nu werkelijk dat iedereen even tienduizenden euro's gaat betalen voor 1 bitcoin waar je bijna niets mee kan?

quote:
[..]

Zoals al opgemerkt zit er de zekerheid van wiskundige principes achter, die vertrouw ik een stuk meer dan overheden./

Bovendien is Bitcoin per definitie 100% open en transparant. Dat kun je van overheden niet echt zeggen, laat staan banken.
En dit maakt het zoals eerder gezegd super volatiel en dus erg onstabiel. Bovendien zal je uiteindelijk toch naar de bank moeten voor een lening of als je rente wilt op bitcoins (mocht het ooit een betaalmiddel worden).
pi_132949616
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 01:20 schreef 2070 het volgende:

En hoe gaan ze dat doen als er 21 miljoen zijn uitgegeven? ja je kan het wel eeuwig delen echter bezitten bepaalde mensen deze bitcoins al. Dus dan zullen bitcoins gigantisch in prijs moeten gaan stijgen en dat wordt onhoudbaar of denk je nu werkelijk dat iedereen even tienduizenden euro's gaat betalen voor 1 bitcoin waar je bijna niets mee kan?
Tegen de tijd dat alle bitcoins gemined zijn moet er wel wat tegenover staan voor de bitcoinhouder. Je moet dan wel met bitcoins al kunnen betalen bij bedrijven. Als dat niet zo is, dan is alles voor niets geweest.

En waarom zouden mensen tienduizenden euro's moeten betalen voor een bitcoin? Je kunt toch ook minder kopen dan 1 bitcoin. Als dit systeem uit kan groeien tot volwassenheid zal het gaan betekenen dat het hebben van 1 bitcoin gelijk staat aan rijk zijn. Misschien niet voor iedereen weggelegd.
pi_132949654
Misschien is dit wel het juiste moment om bitcoins te kopen aangezien het nu zo gehyped wordt. Dan zal op een gegeven moment de bubble barsten. Dus verkopen voordat de bubble barst.
pi_132949691
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 01:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat alle bitcoins gemined zijn moet er wel wat tegenover staan voor de bitcoinhouder. Je moet dan wel met bitcoins al kunnen betalen bij bedrijven. Als dat niet zo is, dan is alles voor niets geweest.

En waarom zouden mensen tienduizenden euro's moeten betalen voor een bitcoin? Je kunt toch ook minder kopen dan 1 bitcoin. Als dit systeem uit kan groeien tot volwassenheid zal het gaan betekenen dat het hebben van 1 bitcoin gelijk staat aan rijk zijn. Misschien niet voor iedereen weggelegd.
Al meer dan de helft van de bitcoins zijn al uitgegeven. Bovendien vind je het niet vreemd dat als nu 1 bitcoin koop je dan opeens rijk bent. Iemand moet dat gaan betalen en denk niet dat iemand/een bedrijf bereid is dat te doen. Daarbij komt wat houd iemand tegen om zijn eigen bitcoin te starten. Immers voor het uitgegeven van een bitcoin kan je dan een hoop geld vangen. Dat gaat dus niet werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')