abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132937654
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:25 schreef 2070 het volgende:

[..]

Ja, maar de prijs is nergens op gebaseerd en alleen maar hype
Okee, het is duidelijk, jij zit hier te trollen.

:W.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:26:40 #52
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_132937677
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:18 schreef µ het volgende:

[..]

Ik typ iets in mijn computer en maak software. Dat zou je op dezelfde manier kunnen zien als 'iets' uit 'niets' creeren. Maar zo werkt het niet.

Jij stelt dat 'iets' (dus bitcoin) wordt gecreeerd uit niets. En daar ben ik het niet met je eens, want het komt wel voort uit 'iets': wiskundige berekeningen voornamelijk :s).
Er is geen enkele overheid of officiële instantie die een waarde kan plakken op "wiskundige berekeningen". Bovendien, als de bitcoin crasht en zijn waarde verliest, dan hoop ik dat je euro's en dollars hebt, want er is niemand die de waarde van de bitcoin zal garanderen.

Dat kan namelijk alleen een overheid, in welke vorm dan ook, doen. (Indien ze belastingen heft en dus kan rekenen op een voorspelbare inkomstenstroom.)

Dus je zou een soort van internetregering moeten opzetten die dat allemaal regelt, maar dat zal hem niet worden denk ik, al het lichtjes anarchistische idealisme ten spijt.
pi_132937710
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:21 schreef 2070 het volgende:

[..]

Het feit dat je gewoon iets koopt waarvan iemand zegt dat het zoveel euro waard is bedoel je zonder dat daar ook maar enige redenatie achter zit, dat er maar maximaal 21 miljoen bitcoins gemaakt kunnen worden, dat het veel te volatiel is en er deflatie op grote schaal kan ontstaan en dat daardoor het systeem kan instorten.
Dus eigenlijk is het probleem van de bitcoin, dat het een monetair systeem is net als alle andere systemen?

Jij handelt alleen in schelpjes dan? Ohnee, want die zijn ook alleen maar wat waard omdat jij zegt dat ze zoveel waard zijn.
pi_132937769
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:26 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Er is geen enkele overheid of officiële instantie die een waarde kan plakken op "wiskundige berekeningen". Bovendien, als de bitcoin crasht en zijn waarde verliest, dan hoop ik dat je euro's en dollars hebt, want er is niemand die de waarde van de bitcoin zal garanderen.
Geldt hetzelfde niet voor de euro? Of welke valuta dan ook?
quote:
Dat kan namelijk alleen een overheid, in welke vorm dan ook, doen. (Indien ze belastingen heft en dus kan rekenen op een voorspelbare inkomstenstroom.)

Dus je zou een soort van internetregering moeten opzetten die dat allemaal regelt, maar dat zal hem niet worden denk ik, al het lichtjes anarchistische idealisme ten spijt.
Een regering of bank is niet nodig.
జ్ఞ‌ా
pi_132937776
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:25 schreef 2070 het volgende:

[..]

Ja, maar de prijs is nergens op gebaseerd en alleen maar hype
De prijs van een euro of dollar is ook nergens op gebaseerd. Ja op vertrouwen, maar niet op iets fysieks.

quote:
Het is niet op grote schaal geaccepteerd en omdat er maar 21 miljoen van gemaakt kunnen worden en er geen overheid achter zal het ook nooit geaccepteerd worden
Nee nog niet op grote schaal, maar als dat gaat gebeuren worden ze alleen maar meer waard. En die 21 miljoen maakt niet uit. Je kunt heel makkelijk met decimalen gaan werken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132937861
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:26 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Er is geen enkele overheid of officiële instantie die een waarde kan plakken op "wiskundige berekeningen".
Dat is inderdaad het grootste voordeel van bitcoins _O_
quote:
Bovendien, als de bitcoin crasht en zijn waarde verliest, dan hoop ik dat je euro's en dollars hebt, want er is niemand die de waarde van de bitcoin zal garanderen.
En dat is anders als de euro crahst? Als die ineens niets meer waard is komen ze ook niet ineens dollars uit vliegtuigen boven europa uitstrooien hoor.
quote:
Dat is precies wat de bitcoin is.
pi_132937897
De hele bitcoinfilosofie is wel even wennen voor een aantal zo te zien :D.
జ్ఞ‌ా
pi_132937946
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:30 schreef µ het volgende:
Het blijft grappig, mensen die een heel pleidooi vóór de bitcoin afsteken, maar daar op de een of andere manier zelf uit weten te concluderen dat bitcoins of soortgelijke betaaleenheden iets slechts zouden zijn.
pi_132938100
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Criminele drugsgeld-witwassers!
De grootbanken en overheden als baas van de papieren valuta?
Begrijpelijk, die mening.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_132938118
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:27 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is het probleem van de bitcoin, dat het een monetair systeem is net als alle andere systemen?

Jij handelt alleen in schelpjes dan? Ohnee, want die zijn ook alleen maar wat waard omdat jij zegt dat ze zoveel waard zijn.
Het is juist geen monetair systeem als anderen. Er zit geen overheid achter, een maximum op het aantal bitcoins, veel volatieler..
pi_132938196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:35 schreef 2070 het volgende:

[..]

Het is juist geen monetair systeem als anderen. Er zit geen overheid achter, een maximum op het aantal bitcoins, veel volatieler..
Precies.

En wat is het probleem (buiten de volatiliteit)?
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:38:38 #62
380998 DarkAccountant
pi_132938303
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:28 schreef µ het volgende:

[..]

Geldt hetzelfde niet voor de euro? Of welke valuta dan ook?

Nee, helemaal niet. Achter de euro zit een enorm overheidsapparaat. Achter de bitcoin zit niks. Wie regelt het? Niemand.
pi_132938354
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:38 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Achter de euro zit een enorm overheidsapparaat. Achter de bitcoin zit niks. Wie regelt het? Niemand.
En wat moet er geregeld worden?
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:41:19 #64
380998 DarkAccountant
pi_132938444
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:30 schreef µ het volgende:
De tulpenbollencrisis ken je hopelijk wel hé?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tulpenmanie
pi_132938594
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:41 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Hoe is dat precies vergelijkbaar?

Zo kunnen tegenstanders er allerlei zaken bij halen om de Bitcoin af te kraken en voorstanders kunnen er allerlei zaken bij halen om hun vertrouwen uit te spreken.

De tijd zal het leren en er zijn op dit moment genoeg intelligente mensen uit de zakenwereld bijv. vrij enthousiast over Bitcoin.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132938608
quote:

[..]

Dat is wat de pieken veroorzaakt ja.
Niet de steady groei en de steeds bredere acceptatie.
pi_132938626
quote:
[..]

Jup.

Jij denkt dat het een bubbel is, ik niet. Of dat zo is zullen we achteraf zien. Ik denk alleen dat het idee erachter helder is en we (iets als) bitcoin nodig hebben in de wereld.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:51:05 #68
380998 DarkAccountant
pi_132938905
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:

De tijd zal het leren en er zijn op dit moment genoeg intelligente mensen uit de zakenwereld bijv. vrij enthousiast over Bitcoin.
Ja, die zijn nu nog enthousiast omdat ze hopen hun vermogen weg te sluizen zodat het niet belast kan worden.
pi_132939020
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:51 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja, die zijn nu nog enthousiast omdat ze hopen hun vermogen weg te sluizen zodat het niet belast kan worden.
[bron?]
జ్ఞ‌ా
pi_132939026
Slimme zet van Thuisbezord.nl, goede PR en al die bitcoin fanboys bestellen een pizza extra.
pi_132939074
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:59 schreef erikkll het volgende:

[..]

Vorig jaar heb ik 10 bitcoins gekocht voor ¤12 per stuk. Had ik ze maar bewaard ipv uitgegeven aan drugs op silkroad :D
_O-
pi_132939091
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:53 schreef .PRISM het volgende:
Slimme zet van Thuisbezord.nl, goede PR en al die bitcoin fanboys bestellen een pizza extra.
Ook dit vond ik mooi: "In 2009 voegden we ondersteuning voor Paypal toe, dat was toen ook nog niet zo groot als nu."
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:55:16 #73
380998 DarkAccountant
pi_132939162
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:52 schreef µ het volgende:

[..]

[bron?]
Geen, maar ik zie het al gebeuren in de toekomst als iedereen er mee gaat werken. Je denkt toch niet dat ze bij de belastingdienst van pakweg Moldavië middelen hebben om dit allemaal te volgen? :D
pi_132939198
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:55 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Geen, maar ik zie het al gebeuren in de toekomst als iedereen er mee gaat werken. Je denkt toch niet dat ze bij de belastingdienst van pakweg Moldavië middelen hebben om dit allemaal te volgen? :D
Geen idee. Waarschijnlijk niet.

In NL moet je het gewoon opgeven in box 3.
జ్ఞ‌ా
pi_132940194
Schurkenstaat Amerika doet er overigens alles aan om Bitcoin kapot te krijgen, hoe zou dat nou komen.
aardappels, sproitjes, sloavink.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')