Okee, het is duidelijk, jij zit hier te trollen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:25 schreef 2070 het volgende:
[..]
Ja, maar de prijs is nergens op gebaseerd en alleen maar hype
Er is geen enkele overheid of officiële instantie die een waarde kan plakken op "wiskundige berekeningen". Bovendien, als de bitcoin crasht en zijn waarde verliest, dan hoop ik dat je euro's en dollars hebt, want er is niemand die de waarde van de bitcoin zal garanderen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:18 schreef µ het volgende:
[..]
Ik typ iets in mijn computer en maak software. Dat zou je op dezelfde manier kunnen zien als 'iets' uit 'niets' creeren. Maar zo werkt het niet.
Jij stelt dat 'iets' (dus bitcoin) wordt gecreeerd uit niets. En daar ben ik het niet met je eens, want het komt wel voort uit 'iets': wiskundige berekeningen voornamelijk.
Dus eigenlijk is het probleem van de bitcoin, dat het een monetair systeem is net als alle andere systemen?quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:21 schreef 2070 het volgende:
[..]
Het feit dat je gewoon iets koopt waarvan iemand zegt dat het zoveel euro waard is bedoel je zonder dat daar ook maar enige redenatie achter zit, dat er maar maximaal 21 miljoen bitcoins gemaakt kunnen worden, dat het veel te volatiel is en er deflatie op grote schaal kan ontstaan en dat daardoor het systeem kan instorten.
Geldt hetzelfde niet voor de euro? Of welke valuta dan ook?quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:26 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Er is geen enkele overheid of officiële instantie die een waarde kan plakken op "wiskundige berekeningen". Bovendien, als de bitcoin crasht en zijn waarde verliest, dan hoop ik dat je euro's en dollars hebt, want er is niemand die de waarde van de bitcoin zal garanderen.
Een regering of bank is niet nodig.quote:Dat kan namelijk alleen een overheid, in welke vorm dan ook, doen. (Indien ze belastingen heft en dus kan rekenen op een voorspelbare inkomstenstroom.)
Dus je zou een soort van internetregering moeten opzetten die dat allemaal regelt, maar dat zal hem niet worden denk ik, al het lichtjes anarchistische idealisme ten spijt.
De prijs van een euro of dollar is ook nergens op gebaseerd. Ja op vertrouwen, maar niet op iets fysieks.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:25 schreef 2070 het volgende:
[..]
Ja, maar de prijs is nergens op gebaseerd en alleen maar hype
Nee nog niet op grote schaal, maar als dat gaat gebeuren worden ze alleen maar meer waard. En die 21 miljoen maakt niet uit. Je kunt heel makkelijk met decimalen gaan werken.quote:Het is niet op grote schaal geaccepteerd en omdat er maar 21 miljoen van gemaakt kunnen worden en er geen overheid achter zal het ook nooit geaccepteerd worden
Dat is inderdaad het grootste voordeel van bitcoinsquote:Op dinsdag 5 november 2013 20:26 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Er is geen enkele overheid of officiële instantie die een waarde kan plakken op "wiskundige berekeningen".
En dat is anders als de euro crahst? Als die ineens niets meer waard is komen ze ook niet ineens dollars uit vliegtuigen boven europa uitstrooien hoor.quote:Bovendien, als de bitcoin crasht en zijn waarde verliest, dan hoop ik dat je euro's en dollars hebt, want er is niemand die de waarde van de bitcoin zal garanderen.
Dat is precies wat de bitcoin is.quote:Dus je zou een soort van internetregering moeten opzetten die dat allemaal regelt, maar dat zal hem niet worden denk ik, al het lichtjes anarchistische idealisme ten spijt.
Het blijft grappig, mensen die een heel pleidooi vóór de bitcoin afsteken, maar daar op de een of andere manier zelf uit weten te concluderen dat bitcoins of soortgelijke betaaleenheden iets slechts zouden zijn.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:30 schreef µ het volgende:
De hele bitcoinfilosofie is wel even wennen voor een aantal zo te zien.
De grootbanken en overheden als baas van de papieren valuta?quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Criminele drugsgeld-witwassers!
Het is juist geen monetair systeem als anderen. Er zit geen overheid achter, een maximum op het aantal bitcoins, veel volatieler..quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:27 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het probleem van de bitcoin, dat het een monetair systeem is net als alle andere systemen?
Jij handelt alleen in schelpjes dan? Ohnee, want die zijn ook alleen maar wat waard omdat jij zegt dat ze zoveel waard zijn.
Precies.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:35 schreef 2070 het volgende:
[..]
Het is juist geen monetair systeem als anderen. Er zit geen overheid achter, een maximum op het aantal bitcoins, veel volatieler..
Nee, helemaal niet. Achter de euro zit een enorm overheidsapparaat. Achter de bitcoin zit niks. Wie regelt het? Niemand.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:28 schreef µ het volgende:
[..]
Geldt hetzelfde niet voor de euro? Of welke valuta dan ook?
En wat moet er geregeld worden?quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:38 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Achter de euro zit een enorm overheidsapparaat. Achter de bitcoin zit niks. Wie regelt het? Niemand.
De tulpenbollencrisis ken je hopelijk wel hé?quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:30 schreef µ het volgende:
De hele bitcoinfilosofie is wel even wennen voor een aantal zo te zien.
Hoe is dat precies vergelijkbaar?quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:41 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
De tulpenbollencrisis ken je hopelijk wel hé?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tulpenmanie
Dat is wat de pieken veroorzaakt ja.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:41 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Jup.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:41 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja, die zijn nu nog enthousiast omdat ze hopen hun vermogen weg te sluizen zodat het niet belast kan worden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
De tijd zal het leren en er zijn op dit moment genoeg intelligente mensen uit de zakenwereld bijv. vrij enthousiast over Bitcoin.
[bron?]quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:51 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja, die zijn nu nog enthousiast omdat ze hopen hun vermogen weg te sluizen zodat het niet belast kan worden.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:59 schreef erikkll het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik 10 bitcoins gekocht voor ¤12 per stuk. Had ik ze maar bewaard ipv uitgegeven aan drugs op silkroad
Ook dit vond ik mooi: "In 2009 voegden we ondersteuning voor Paypal toe, dat was toen ook nog niet zo groot als nu."quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:53 schreef .PRISM het volgende:
Slimme zet van Thuisbezord.nl, goede PR en al die bitcoin fanboys bestellen een pizza extra.
Geen, maar ik zie het al gebeuren in de toekomst als iedereen er mee gaat werken. Je denkt toch niet dat ze bij de belastingdienst van pakweg Moldavië middelen hebben om dit allemaal te volgen?quote:
Geen idee. Waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:55 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Geen, maar ik zie het al gebeuren in de toekomst als iedereen er mee gaat werken. Je denkt toch niet dat ze bij de belastingdienst van pakweg Moldavië middelen hebben om dit allemaal te volgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |