Spotify.quote:Op maandag 11 november 2013 09:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Heb je een aparte muziekspeler o.i.d.?
Dat scheelt een hoop ja (zo'n 6 GB).quote:
Hangt van je gebruik af. 32GB en nog geen 5 GB vol al jaren.quote:Op maandag 11 november 2013 10:00 schreef TC03 het volgende:
Apple levert een product dat eigenlijk niet volledig benut kan worden, dat is pas vanaf 32 GB het geval.
Ja goh, als je hem niet niet volledig benut, heb je inderdaad geen problemen.quote:Op maandag 11 november 2013 10:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hangt van je gebruik af. 32GB en nog geen 5 GB vol al jaren.
Ik gebruik muziek (spotify, apps). Alles wat ik nodig heb en geen ruimte gebrek.
Dat is fijn.quote:
Volledig benut is subjectief. Als jij elke dag 5 uur wil filmen en alles 3 jaar wilt bewaren dan is 1TB nog niet voldoende. Ze bieden een keuze en jij hebt duidelijk de verkeerde gemaakt.quote:Op maandag 11 november 2013 10:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja goh, als je hem niet niet volledig benut, heb je inderdaad geen problemen.
Ik zeg: het apparaat niet volledig benut worden.
Jij zegt: als je het niet volledig benut heb je er geen last van.
No shit, daarom gebruik ik ook het woord 'volledig'.
Het klopt dat 'volledig benut' subjectief is. Ik gebruik echter mezelf als maatstaf en dan zie ik dat mijn telefoon snel vol zit terwijl ik geen extreem gekke dingen doe, dus dan vind ik dat hem niet volledig kan benutten.quote:Op maandag 11 november 2013 10:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
Volledig benut is subjectief. Als jij elke dag 5 uur wil filmen en alles 3 jaar wilt bewaren dan is 1TB nog niet voldoende. Ze bieden een keuze en jij hebt duidelijk de verkeerde gemaakt.
Desalnietemind vind ik 16GB als minimum ook ouderwets. Maar het instapmodel gebruiken terwijl je hem volledig wil benutten is ook debiel
Het is voor de iPhone ook gewoon een instapmodel wat betreft opslagcapaciteit.quote:Op maandag 11 november 2013 10:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het klopt dat 'volledig benut' subjectief is. Ik gebruik echter mezelf als maatstaf en dan zie ik dat mijn telefoon snel vol zit terwijl ik geen extreem gekke dingen doe, dus dan vind ik dat hem niet volledig kan benutten.
Tevens gebruik jij nu het woord instapmodel, maar een iPhone 5S van 16 GB is ¤699. Strict genomen is het inderdaad een instapmodel, maar kom op. Voor die prijs verwacht je gewoon het beste van het beste en geen beperkt 'instapmodel'.
Je weet van te voren wat je koopt dus je mag achteraf niet klagen, daar zit een kern van waarheid, maar het is lastig om van tevoren te voorspellen hoeveel ruimte je denkt nodig te hebben. Ik blijf erbij dat je met 16 GB bij voorbaat gehandicapt bent en dat zou niet moeten mogen als je het topmodel hebt. Ik weet het, alles is te verklaren en het is je eigen keuze, je kan altijd voor een ander toestel gaan, blablabla, maar voor ¤699 verwacht je gewoon een toestel dat je niet frustreert en dat doet het wel.quote:Op maandag 11 november 2013 10:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het is voor de iPhone ook gewoon een instapmodel wat betreft opslagcapaciteit.
Wil je meer dan moet je een duurder model nemen. Heb je dat er niet voor over of wil je flexible uitbreidbaar geheugen dan moet je duidelijk niet bij Apple zijn.
Wat jij daar in verwacht is niet zo belangrijk. Het zijn gegeven feiten.
Ook wat extreme gekke dingen zijn of niet. Het is te berekenen en te bedenken.
X camera met Y resolutie kan Z minuten filmen.
Je gebruik is anders dan verwacht of je rekensom bij aanschaf niet goed gemaakt.
Apple geeft je wat ze beloven hoe jij het gebruikt kan je ze lasting verantwoordelijk voor houden.
Daar mag je bij blijven maar ik spreek dat uit Eigen ervaring tegen. Ik gebruik mijn telefoon volledig naar mijn wensen en ik kom niet eens in de buurt van het gebruik wat ik kan.quote:Op maandag 11 november 2013 10:18 schreef TC03 het volgende:
Ik blijf erbij dat met 16 GB bij voorbaat gehandicapt bent en dat zou niet moeten mogen als je het topmodel hebt.
Ruilen? Mits in goede staat betaal ik ¤50 bij.quote:Op maandag 11 november 2013 10:20 schreef Godtje het volgende:
[..]
Daar mag je bij blijven maar ik spreek dat uit Eigen ervaring tegen. Ik gebruik mijn telefoon volledig naar mijn wensen en ik kom niet eens in de buurt van het gebruik wat ik kan.
Ik heb zelf te veel geld uitgegeven aan de 32GB. Misschien bij de volgende terug naar 16GB
Sterker nog, 16GB is al sinds de 3GS de instapcapaciteit.quote:Op maandag 11 november 2013 10:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
16gb is al sinds de iPhone 4 de instapcapaciteit. Vier generaties lang geen upgrade in opslag, maar wel de prijs hetzelfde houden is gewoon debiel. Helemaal als je ook nog steeds 100 euro rekent voor 16gb flash anno 2013.
Dit vind ik ook echt onbegrijpelijkquote:Op maandag 11 november 2013 10:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
16gb is al sinds de iPhone 4 de instapcapaciteit. Vier generaties lang geen upgrade in opslag, maar wel de prijs hetzelfde houden is gewoon debiel. Helemaal als je ook nog steeds 100 euro rekent voor 16gb flash anno 2013.
Inderdaad. Nog erger.quote:Op maandag 11 november 2013 10:49 schreef Merkie het volgende:
[..]
Sterker nog, 16GB is al sinds de 3GS de instapcapaciteit.
Bij de iPad Air is de verhouding helemaal zoek: voor de stap van 64 naar 128 GB betaal je net zoveel als van 16 naar 32...quote:Op maandag 11 november 2013 10:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
En je scheel moeten betalen om de data te kunnen krijgen....quote:
Die eerste wordt door de tweede stap gefinancieerd natuurlijk.quote:Op maandag 11 november 2013 11:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bij de iPad Air is de verhouding helemaal zoek: voor de stap van 64 naar 128 GB betaal je net zoveel als van 16 naar 32...
Spotify moet je natuurlijk gewoon een beetje handig gebruiken. Meest beluisterde muziek sla je offline op zodat het niet van je databundel afgaat, de rest stream je. Op die manier heb je een minimale hoeveelheid muziek opgeslagen en heb je toch toegang tot je gehele muziekcollectie.quote:Op maandag 11 november 2013 11:11 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En je scheel moeten betalen om de data te kunnen krijgen....
Nee dank je.
100 euro meer voor 16 GB extra is overigens behoorlijk absurd. In 2007 al, maar nu helemaal.
??quote:Op maandag 11 november 2013 11:11 schreef Skull-splitter het volgende:
En je scheel moeten betalen om de data te kunnen krijgen....
Kan wel met third party spelers. Voor de iPhone gebruik ik zelf Azul omdat die als een van de weinige de audiocodecs bij mkv bestanden ondersteunt. Op de iPad gebruik ik AcePlayer of Oplayer HD.quote:Op maandag 11 november 2013 11:14 schreef Iwanius het volgende:
Vraagje. Ik heb zelf geen iPhone en wil weten of het klopt dat je op de iPhone geen filmpjes met de bestand extensie .wmv.avi o.i.d. kan open en alleen die met .mp4?
Reden van de vraag is dat ik laatst iemand 3 verschillende filmpjes (5 MB) wilde toesturen die GEEN .Mac extensie hadden en hij ze alle 3 niet kon openen. Zelfs een flash filmpje lukte niet.
Da's wel handig! Wist ik niet. Jammer dat KPN alleen zo schreeuwend duur is.quote:Op maandag 11 november 2013 11:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
??![]()
Bij KPN gaat het niet van bundel af.
En offline lijsten syncen op je wifi
Dat is niet waar: bij KPN krijg je 500MB extra bundel als je via KPN voor je spotify premium betaald (wat net zo duur is als 'gewoon' spotify premium, dus in feite heb je gratis 500MB extra databundel).quote:Op maandag 11 november 2013 11:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
??![]()
Met 140+ GB aan lokale opslag ga ik niet nog eens 10 euro per maand aftikken om semi-handig muziek te kunnen luisteren, mogelijk zelfs nog aangevuld door itunes-cloudgeneuzel.quote:Op maandag 11 november 2013 11:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Spotify moet je natuurlijk gewoon een beetje handig gebruiken. Meest beluisterde muziek sla je offline op zodat het niet van je databundel afgaat, de rest stream je. Op die manier heb je een minimale hoeveelheid muziek opgeslagen en heb je toch toegang tot je gehele muziekcollectie.
Ik vind het serieus omslachtiger dan gewoon albums slepen andersquote:Op maandag 11 november 2013 11:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
??![]()
Ik niet. Sinds mijn spotify geen iTunes meer aangeraakt.quote:Op maandag 11 november 2013 15:17 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik vind het serieus omslachtiger dan gewoon albums slepen anders
8GB toch?quote:Op maandag 11 november 2013 10:49 schreef Merkie het volgende:
[..]
Sterker nog, 16GB is al sinds de 3GS de instapcapaciteit.
die is pas na een jaar geintroduceerd als uber-basismodelquote:Op maandag 11 november 2013 15:29 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
8GB toch?
Ik heb een iPhone 4 8GB gehad.
Ook op mijn desktop geen spotify meer, ik gebruik het nauwelijks. Als ik iets nieuws wil proberen download ik wel in vijf minuutjes of sneller het album.quote:Op maandag 11 november 2013 15:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik niet. Sinds mijn spotify geen iTunes meer aangeraakt.
Ieder zijn ding.
Downloaden geeft me nog altijd meer vrijheid, kheb niet voor niets schijven vol media.quote:Op maandag 11 november 2013 15:24 schreef Catch22- het volgende:
Ik download nooit meer muziek. Ik klik gewoon albums aan en dan luister ik ze. Als ik ze vaak luister, doe ik ze offline zetten. Maargoed; dat is maar net wat je handiger vindt.
Pas een jaar later geïntroduceerd als goedkoper model.quote:Op maandag 11 november 2013 15:29 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
8GB toch?
Ik heb een iPhone 4 8GB gehad.
Ik hoef je ook niet te overtuigen hoor. Wat jij wilt. De voordelen voor mij zijn:quote:Op maandag 11 november 2013 15:30 schreef Skull-splitter het volgende:
Ieder zijn ding.Ook op mijn desktop geen spotify meer, ik gebruik het nauwelijks. Als ik iets nieuws wil proberen download ik wel in vijf minuutjes of sneller het album.Syncen via iTunes doe ik toch ivm kalenders outlook/iphone.quote:
ieder zijn ding. Ik heb daar geen zin meer in en ben niet afhankelijk van mijn internetverbinding en hoef niet met iTunes te worstelenquote:Op maandag 11 november 2013 15:30 schreef Skull-splitter het volgende:
Downloaden geeft me nog altijd meer vrijheid, kheb niet voor niets schijven vol media.
Nooit gezeik met dat mijn internet platligt of geen verbinding heb iig
Antwoorden in vet.quote:Op maandag 11 november 2013 15:34 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik hoef je ook niet te overtuigen hoor. Wat jij wilt. De voordelen voor mij zijn:
1: Een grotere muziek collectie dan ik ook thuis kan hebben. Meer is niet beter. Ik heb thuis al meer dan ik luister, waarom nog eens een account nemen en betalen voor pseudogemak?
2: Nooit meer zoeken naar het nummer, album, etc Nooit last van. Ik zet er gewoon een heel album ineens op en luister hele albums tegelijk.
3: Niet meer syncnen Zoals gezegd, doe ik toch al is het maar om mijn agenda bij te werken
4: Anywhere, anytime Ik zie hier met regelmaat iemand janken dat het eens niet werkt
5: Minder opslag lokaal nodig Bedoel je dan je PC of je telefoon? Want op beiden heb ik zeeen over en toch al een muziekschijf van hier tot tokyo... Wat er niet op past hoef ik waarschijnlijk ook niet te luisteren
6: Geen nackup nodig van muziek collectie Heb ik nu ook niet, maar een CD is binnen 5 minuten binnen anno nu, dus waarom daar moeilijk over doen?
7: Werkt perfect op sonos Gebruik ik niet, maar mijn muziekschijf is wel gedeeld en wordt in een later stadium gewoon op een NAS geplant omwille mediaplayer aan de TV/Hifi. En iets zegt me dat dat nog goedkoper/veelzijdiger is ook.
Dat wist ik nog niet.quote:Op maandag 11 november 2013 15:34 schreef Merkie het volgende:
[..]
Pas een jaar later geïntroduceerd als goedkoper model.
Via menu de side-bar weer terug zetten, maar het is nog steeds gelul dat die playlists dan meteen afgespeeld worden. Ik blijf het een eigenwijs stuk vreten vinden, maar ik wissel hooguit eens per week mijn muziek.quote:Op maandag 11 november 2013 16:27 schreef Coelho het volgende:
Zijn er gebruiksvriendelijker stukken software te vinden die hetzelfde kunnen doen als iTunes? Ik word knettergek van dat programma, krijg met geen mogelijkheid op een fatsoenlijke manier mijn apps of muziek op mijn telefoon gezet. Vroeger in de oude layout ging het nog wel, maar nu lijkt het allemaal veel erger geworden.
Ik had een mp3 gedownload en die wilde ik op mijn iPhone zetten. Dat zou toch gewoon drag/drop moeten kunnen? Moest 'm eerst lokaal in de bibliotheek hangen, toen selecteren dat ik 'm wilde synchroniseren en vervolgens kon ik 'm pas in een playlist zetten waarna er weer synchronisatie moest plaatsvinden. Waarom niet gewoon playlistmapje openen en copy/paste?
Na een week vind je de iPhone 4(s) net voelen als een lilliputter telefoontje.quote:Op maandag 11 november 2013 21:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gelukkig heeft een huisgenoot het pakketje kunnen aannemen. Nu een backup aan het restoren vanuit iCloud via WiFi, duurt lang..en straks gratis iMovie en iPhoto voor iOS binnen hengelen..
Ben nog niet helemaal uit betreft dat 4" scherm, toch vond ik de 4S wel een fijn formaat..
We zien wel, hij paste altijd nog prima in m'n broekzak, 5S is eigenlijk net te groot daarvoor..quote:Op maandag 11 november 2013 21:51 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Na een week vind je de iPhone 4(s) net voelen als een lilliputter telefoontje.
ik gebruik altijd itools. Nooit meer itunesquote:Op maandag 11 november 2013 16:27 schreef Coelho het volgende:
Zijn er gebruiksvriendelijker stukken software te vinden die hetzelfde kunnen doen als iTunes? Ik word knettergek van dat programma, krijg met geen mogelijkheid op een fatsoenlijke manier mijn apps of muziek op mijn telefoon gezet. Vroeger in de oude layout ging het nog wel, maar nu lijkt het allemaal veel erger geworden.
Ik had een mp3 gedownload en die wilde ik op mijn iPhone zetten. Dat zou toch gewoon drag/drop moeten kunnen? Moest 'm eerst lokaal in de bibliotheek hangen, toen selecteren dat ik 'm wilde synchroniseren en vervolgens kon ik 'm pas in een playlist zetten waarna er weer synchronisatie moest plaatsvinden. Waarom niet gewoon playlistmapje openen en copy/paste?
Airplayquote:Op maandag 11 november 2013 21:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je kan tegenwoordig trouwens ook prima Airplay afspelen op een Raspberry Pi XMBC.
Pas sinds kort ontdekt (altijd gedacht dat Apple TV gewoon een mediaplayer was).quote:
Ik heb een denon versterker waar het super op werkt, en in m'n auto werkt t ookquote:Op dinsdag 12 november 2013 00:45 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Pas sinds kort ontdekt (altijd gedacht dat Apple TV gewoon een mediaplayer was).
Werkt geweldig inderdaad.
Helaas maar 1 apparaat waar het op werkt, de rest is te oud
Ik doelde op de aansturende kant (werkt vanaf iPad 2 en iPhone 4s).quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:35 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik heb een denon versterker waar het super op werkt, en in m'n auto werkt t ook
quote:Op maandag 11 november 2013 17:44 schreef very het volgende:
Zijn hier mensen die T-mobile's 5000 MB 4G abonnement hebben? (dus die met 50Mb/s).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |