Meer nog, de recentste schattingen spreken over 1000000000000 euro!quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:33 schreef eleusis het volgende:
Zeker beter, het kost alleen 100000000000 euro
laat het milieu de kolere krijgenquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:08 schreef Fopje het volgende:
Ik vind het heerlijk om het milieu te vervuilen met de auto en ik haat treinen.
Wat dat niet van herman finkers?quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:12 schreef Apuleius het volgende:
[..]
laat het milieu de kolere krijgen
leve de co2 uitstoot
er is leven, er is leven na de dood
rij dus rustig door oranje
en geef extra gas bij rood
er is leven, er is leven na de dood
Wat notturna zegt. Je noemt jouw oplossing wel 'gewoon', maar hoe moet je dat in de praktijk uitvoeren dan, die lopende band van je?quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:20 schreef zeeppaardje het volgende:
[..]
Wat dat niet van herman finkers?
Maar ik heb ook wel eens nagedacht over zoiets, maak van de snelweg gewoon een soort lopende band. Dan rij je zo je auto daarop en dan kun je gaan slapen en de wekker zetten als je bijna bij afslag Groningen bent en dan op de binnenwegen wel weer gewoon gaan rijden
Ja dat gewoon moet weg inderdaad, maar je moet het zien als een bagage band op een vliegveld maar dan in het heel groot.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:28 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Wat notturna zegt. Je noemt jouw oplossing wel 'gewoon', maar hoe moet je dat in de praktijk uitvoeren dan, die lopende band van je?
Ja oké.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:30 schreef zeeppaardje het volgende:
[..]
Ja dat gewoon moet weg inderdaad, maar je moet het zien als een bagage band op een vliegveld maar dan in het heel groot.
Een variatie op dat principe wordt nu daadwerkelijk ontwikkeld met het idee van auto's die "treintjes" vormen, waar alleen de bestuurder van de voorste auto actief rijdt, en de rest automatisch in richting en snelheid volgt.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:20 schreef zeeppaardje het volgende:
[..]
Wat dat niet van herman finkers?
Maar ik heb ook wel eens nagedacht over zoiets, maak van de snelweg gewoon een soort lopende band. Dan rij je zo je auto daarop en dan kun je gaan slapen en de wekker zetten als je bijna bij afslag Groningen bent en dan op de binnenwegen wel weer gewoon gaan rijden
En wel hierom.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:34 schreef Apuleius het volgende:
Mijn vermoeden is dat de zelfrijdende auto's van Google méér kans gaan maken.
Lijkt me een behoorlijk slecht idee. Ik zou nooit achter iemand gaan hangen die ik niet ken en waarvan ik niet weet hoe hij reageert. Plus dat het rijden met zo'n trein ook nog training vergtquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:32 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Een variatie op dat principe wordt nu daadwerkelijk ontwikkeld met het idee van auto's die "treintjes" vormen, waar alleen de bestuurder van de voorste auto actief rijdt, en de rest automatisch in richting en snelheid volgt.
Je zou dan zover kunnen gaan dat je een alarm krijgt als de GPS detecteert dat het bijv. 5 km is totdat je het "treintje" moet verlaten omdat je bij je afslag bent, of bij een knooppunt waar je aan een ander "treintje" moet aansluiten, zodat je in de tussentijd kunt werken of slapen, of met je vriendin ...
Eventueel zou je voor deze "treintjes" de leidende auto automatisch kunnen laten rijden, waarbij deze auto's heel klein en licht kunnen worden, en dan standaard routes over de snelwegen rijden.
Op zich zorgt de automatische besturing ervoor dat wat de "kopman" ook doet, er voldoende afstand blijft, en de remweg in geval van problemen is veel korter omdat de reactietijd veel korter is dan die van een mens.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt me een behoorlijk slecht idee. Ik zou nooit achter iemand gaan hangen die ik niet ken en waarvan ik niet weet hoe hij reageert. Plus dat het rijden met zo'n trein ook nog training vergt
Ben je nou echt zo dom?quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:32 schreef BaajGuardian het volgende:
Als je ziet hoe mensen allemaal als directieloze projectielen over een 'snelweg' heen vliegen, en hoe dat zowel aan grondstoffen als portemmonnaies kapitalen kost, nog nieteens gesproken over de luchtvervuiling..
Waarom doeken we niet gewoon alle snelwegen op en leggen we daar een netwerk van langs en over elkaar heenlopende lucht-rails aan, waar dan zweeftreinen op je naar bestemming brengen. Met genoeg stops. Dat onthaast het volk ook, en brengt het volk meer in beweging daar het het laatste stukje zal moeten lopen naar het gebouw waar ze willen zijn op plaats van bestemming ipv recht voor de deur te kunnen parkeren.
Scheelt dus ook heel veel ruimte inname, scheelt gigantisch veel druk op de natuur laat staan doden door verkeers ongelukken.
Ja ik weet dit is nogal een totale verandering van leefstijl maar het klinkt in alle opzichten toch veel beter?
Groeten.
Blijf eens van de paddo's af..quote:
viezen conformist, beetje 2 meter door de regen moeten lopen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:51 schreef IBAZ het volgende:
a) Ik heb net mijn auto pal voor de deur geparkeerd.
b) Het regende.
c) De boodschappen zijn binnen.
Misschien veiliger, maar het autorijden zelf wordt wel minder leuk. Een combinatie zou beter zijn. Zeker als je in de file staat, dat je de auto op automaat zet en zelf een beetje gaat relaxen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:34 schreef Apuleius het volgende:
Ben ik met je eens. Voor zover autorijden tegenwoordig nog leuk kan zijn. Mensen willen ondanks alle drukte op de wegen tóch graag schakelen, want dat zou sportief zijn. Dat zie ik niet met een maximumsnelheid van 130 km.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:39 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Misschien veiliger, maar het autorijden zelf wordt wel minder leuk. Een combinatie zou beter zijn. Zeker als je in de file staat, dat je de auto op automaat zet en zelf een beetje gaat relaxen.
Jaloerse kip!quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:20 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
viezen conformist, beetje 2 meter door de regen moeten lopen.
http://www.telegraaf.nl/d(...)an_de_stad_in__.htmlquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:34 schreef Apuleius het volgende:
quote:Op woensdag 30 april 2014 18:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)an_de_stad_in__.html
quote:ma 16 jun 2014, 05:30 | 112 reacties
Kabinet wil zelfrijdende auto
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - Nederland moet nummer één in de wereld worden op het gebied van zelfrijdende auto’s. Dat vindt minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu), die snel wil beginnen aan proeven op de weg met de robots.
Schultz maakte vorig jaar bij de TU Delft een proefrit met een zelfrijdende auto. Schultz maakte vorig jaar bij de TU Delft een proefrit met een zelfrijdende auto. Foto: Rob de Jong
„Het tijdperk van de zelfrijdende auto is aangebroken. Ik wil dat we hier als Nederland niet alleen klaar voor zijn, maar internationaal ook voorop gaan lopen in deze innovatieve ontwikkeling”, zegt Schultz.
De VVD-bewindsvrouw ziet talloze voordelen van racende robots. Ze zijn zuiniger, veiliger en kunnen files oplossen.
Om grootschalige testen mogelijk te maken, stuurt Schultz begin volgend jaar een wetsvoorstel naar de Kamer. Na de zomer maakt ze bekend waar en onder welke voorwaarden er met de robots mag worden geëxperimenteerd.
hij heeft het laatste stukje van dat klompje hasj weggegooitquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |